abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:18:04 #176
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68003492
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:02 schreef Negentien het volgende:
Outdoorspullen bij de Liddl in de aanbieding binnenkort!
misschien hebben ze wel wat grappige spullentjes
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_68006752
Dit vind ik nou gaaf http://www.liff.nl/index_cpath-77_141.html

Ik heb ook ooit eens een site gezien met allemaal foto's van bunkers uit de koude oorlog. Toen hadden ze ook allemaal dat soort bunkers voor als er een atoombom zou vallen. Wel een ander soort survival, maar toch
Er gaat niets boven Groningen
pi_68163021
Dit kwam ik nog tegen opzoek naar blikvoedsel:

http://www.struik.com/nl/merken-en-produkten/emergency-food
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 19 april 2009 @ 11:30:13 #179
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_68163138
Tis Struik, tis Struik, tis Struik wat ik gebruik ... lekkere maaltijden

Had het nog niet hier medegedeeld, maar de 15e mei ga ik niet redden voor de meet.
Wat je vindt, ...
pi_68168654
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:30 schreef Da_Ripper het volgende:
Tis Struik, tis Struik, tis Struik wat ik gebruik ... lekkere maaltijden

Had het nog niet hier medegedeeld, maar de 15e mei ga ik niet redden voor de meet.
Ik zal er wel zijn, maar ga niet overnachten en zo.
Faal van de eeuw.
  maandag 20 april 2009 @ 16:05:48 #181
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_68206025
Zow ik heb mijn kit thuis weer iets uitgebreid...

- PASGT helm
- Jungle Kukri 16"
- Ka-Bar D2
- Stuk of wat verschillende US MRE's met heaters (smaken goed!)

Maar de dump heeft maar een beperkte hoeveelheid MRE's en de inspectie datum is onbekend... weet iemand een adres in NL waar je MRE"s per doos kunt aanschaffen?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 27 april 2009 @ 14:27:40 #182
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68422820
H1N1 Flu WorldWide Outbreak? #4

we gaan allemaal dood

REN!
stay frosty
  maandag 27 april 2009 @ 14:40:02 #183
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_68423259
Ik heb een gasmasker, moet alleen nog even een paar extra filters erbij hebben
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_68423375
Ik heb er hier 3 liggen.
Waarvan eentje al uit de verpakking is gehaald, voor testdoeleinde.
Uiteraard allemaal van 3m, en allemaal FFP3. Met minder neem ik geen genoegen.
Faal van de eeuw.
  maandag 27 april 2009 @ 14:46:47 #185
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_68423485
Die van mij is een oud oostblok model. Maar wel nieuw, dat wel. Zie fobo (daar trouwens zonder filter)
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_68424031
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:46 schreef Elegy het volgende:
Die van mij is een oud oostblok model. Maar wel nieuw, dat wel. Zie fobo (daar trouwens zonder filter)
Jeetje, wat een lelijk ding kijkend naar je fotoboek.
Je ziet toevallig toch niet in de SM-wereld ofzo toch? grapje.

Hoedan ook ik heb 3x een 4277 van 3M, wat mij meer bewegingsvrijheid geeft dan jouw gasmasker.
EN het beschermt tegen organisch materiaal, wat dus bij lange na niet elk gasmasker doet.
En dat is misschien nog wel het belangrijkste.

Voorbeeldje van mijn 3M::
Faal van de eeuw.
  maandag 27 april 2009 @ 15:33:30 #187
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68425294
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:00 schreef huhggh het volgende:

[..]

Hoedan ook ik heb 3x een 4277 van 3M, wat mij meer bewegingsvrijheid geeft dan jouw gasmasker.
EN het beschermt tegen organisch materiaal, wat dus bij lange na niet elk gasmasker doet.

[ afbeelding ]
kost da dan?
stay frosty
  maandag 27 april 2009 @ 17:31:47 #188
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_68429578
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:00 schreef huhggh het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb rare hobbies
En het ding was maar ¤5,- op de zwarte markt De dump hier in de buurt heeft geen gasmaskers meer helaas, ze hadden drie modellen, VS, brits en deens. Misschien komen er nog nieuwe binnen, zal het eens vragen.
pi_68437594
quote:
Op maandag 27 april 2009 15:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

kost da dan?
Google is uw vriend:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=3m+4277+euro&btnG=Zoeken&meta=cr%3DcountryNL
Faal van de eeuw.
pi_68527004
Faal van de eeuw.
pi_69946041
Onbeschaamde kick, i.c.m. Tvp
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_69974992
Iemand nog spannende verhalen? Vond het altijd wel een gaaf topic om te lezen
Einde bericht
pi_69997166
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik ben trouwens op zoek naar een leuk outdoor horloge (prijs tot 100 euro)
want ik heb helaas 1 horloge uit mijn collectie weg moeten gooien omdat hij mijn bezoekje aan het veen een tijdje terug niet overleefd heeft.
Qua horloge zou ik gewoon voor een casio g-shock gaan. Die zijn echt niet kapot te krijgen. Uiteraard zijn ze niet zo mooi, maar esthetiek lijkt me van ondergeschikt belang voor dit soort horloges.

Wat mij betreft overtreft niets de G-shock qua duurzaamheid. Ik heb er zelf ook een. Mijn vorige G-shock heb ik uitvoerig getest, en deed het nog steeds. Ik heb deze in de waterkoker gestopt, een paar dag in het vriesvak, met volle kracht tegen een muur gegooid etc. Het horloge deed het nog steeds. Dat zegt mij genoeg. En de prijs is natuurlijk ook zeer redelijk.

===============================================================================

Interessant topic overigens. Wat ik me wel afvraag. Het gaat hier veel over survivalskills. Maar waar hadden jullie gedacht die ten uitvoer te brengen wanneer TSHTF. Ik bedoel "in the wilderness" uiteraard.

Maar waar heb je die in Nederland? Voor recreatie is er voldoende aanwezig. Maar in het geval een major shtf-event denk ik dat er erg veel mensen hun heil in de bossen zullen zoeken. Dan zal je elkaar al gauw in de weg lopen, letterlijk en figuurlijk. Hebben jullie daar wel over nagedacht?
M.a.w. wat voor bug out location hebben jullie voor ogen in jullie plan. Gewoon maar zo diep mogelijk de veluwe intrekken? Will that do the trick, denk je?
pi_69997773
Ik heb trouwens laatst nog een Kelly Kettle gekocht. Misschien meer een campeer/hiking item dan een surival-item, maar ik wou het hier toch even aanraden.
Echt een handig dingetje. Het is portable waterkoker zeg maar. Fles is in het midden helemaal open en heeft een dubbele wand. In het midden kan je alles gooien wat maar brand. Door het schoorsteen effect trekt ie de vlam zo naar boven. Werkt echter super. Water kookt veel sneller dan met een benzinebrander of gas gasbrander. Uiteraard kan je er ook boven koken. Je hebt zeel snel een goed branden vuurtje.
Omdat je zo snel gekookt water hebt komt het natuurlijk ook goed van pas bij waterzuivering.

Deze waterkoker is in verschillende maten verkrijgbaar. Het gewicht is behoorlijk laag, maar hij neemt natuurlijk behoorlijk wat ruimte in beslag in je rugzak, maar ik vind het het wel waard/
pi_70088436
DUDE! Zit me een ongeluk te zoeken naar dit topic. Had um gister op m'n werk gezien maar had hem niet getvpt Ga ik 's avonds uren zoeken (en afdwalen) door het FOK!forum. En nu zit ik op m'n werk en heb ik hem meteen weer

OT:
Hele zomer ben ik practisch veilig. Ik ga op een camping in Renesse werken en dan kunnen ik en m'n maat binnen 5 minuten in slot Moermond zitten. Niet alleen handig zo'n slot bij wereldweide chaos, pandemie, of grote stormen. Maar ook nog eens een mooie omgeving
Zo'n bug-out lokatie is een goed alternatief wanneer je geen geld hebt voor een schuilkelder. Af en toe een praatje maken met de plaatselijke mensen en ff rondkijken of de boel goed kan worden afgesloten en je kan snachts weer goed slapen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_70124199
Ik heb nu alle deeltjes doorgelezen en enerzijds gelukkig dat het geen stormloop topic is maar anderzijds ook weer jammer dat het zo rustig is. Ik hoor m'n hele leven al dat het einde van de wereld er aan zit te komen maar de datum wordt steeds verschuift Sommige mensen geloven er volledig in, andere willen er niks van weten. Ikzelf blijf er een beetje tussenin. Er zijn wel wat mogelijke gevaren voor een teotwawki maar om nou meteen ieder verdacht zonnestraaltje als argument voor buitenaardse wezens te gebruiken vind ik wel wat overdreven. Toch kan het geen kwaad om eens ff lekker in de natuur te zijn met allerlei handige tools; of juist zonder!

Heb zojuist de Zombie Survival Guide en SAS-Survival Guide besteld.

@BarraCupraCuda:
-Leuk avontuurtje (wel al weer eventjes terug), maar het motiveert mij om ook eens te gaan. Wel met overnachting natuurlijk. 1x met volledige uitrusting en 1x met haast niks.
-Zo'n firestarter kan je gewoon hier bij dealextreme halen voor bar weinig en geen verzendkosten. Misschien niet de beste kwaliteit en ik zou in ieder geval een mes gebruiken ipv dat groene dingetje (scheelt toch weer iets ruimte/gewicht/rotzooi/en werkt beter)
-Zo'n horloge heb ik ook proberen te zoeken met alles erop en eraan. Barometer, zons op- en ondergang, thermometer, kompas, etc. Ze zijn op internet bar slecht te vinden en de prijzen lopen al snel op tot boven de 800 eu. Heb jij ondertussen al iets gevonden?

@Iedereen:
-Sorry dat ik enkelen van jullie een pm heb gestuurd maar ik vind het gewoon zonde van het topic als er niet meer gereageerd word!
-Wat is er nog van de meet gekomen!?

[ Bericht 5% gewijzigd door Saak op 18-06-2009 11:26:36 ]
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_70128273
Saak,

Ik blijf erbij, en dat mag cynisch gevonden worden maar:
Er wordt hier te veel gefocussed op allerlei gadgets en materiaal en te weinig op skills, oefening etc.
BarraCupraCuda's trip is natuurlijk goed om te doen.
Maar een meet, zoals die vorige maand eigenlijk gepland stond, is er nooit van gekomen.
Dat bevestigd mijn conclusie dat het hier eigenlijk te veel weg heeft van een review-theekransje om allerlei leuk spul te bespreken en te showen.

Voorbeeld:
Veel messen zie ik er zo nu en dan voorbij komen, maar over aanzetstalen hoor hier je dan weer niemand over.
Niemand kijkt naar de (mid)-lange termijn, dingen doen het dan niet meer en de focus zal dan voornamelijk komen te liggen op:
A) Onderhoud van hetgeen dat je nog hebt, en wat nog werkt...messen worden op den duur bot. Sommige kapotte aparaten kun je zelf maken.
B) Skills (zie deels A)
C) pre-TEOTWAWKI perceptie: hoe kan je je goed voorbereiden voor iets wat zo groot is, wat zo'n grote impact heeft op je regionale (dus niet alleen directe) leefomgeving. Ga er maar vanuit dat in en na zo'n situatie alles anders werkt.

Ik blijf de ramp met Katrina en de nasloop ervan nog steeds het beste voorbeeld vinden van wat we tot nu toe kunnen verwachten.....wat dat ook moge zijn.

Ik blijf erbij dat een meeting veel toegevoegde waarde heeft, maar hou het simpel en niet te heldheftig.....survival draait immers om overleven, niet om heldhaftige of stoere capriolen uit te halen om je vrienden of andere te imponeren.
Meteen meerdere dagen survivalen met voor mij volstrekt onbekenden zie ik niet zitten, een middag kan daarentegen geen kwaad natuurlijk.
Als je geld over hebt raad ik je 3 dingen aan, volg (op volgorde van prioriteit)::
- EHBO-cursus
- Krav Maga
- Survival-training
- Schietles met bewegende doelen ergens in de VS (meer ruimte en ruimere vuurwapen-wetgeving)

Over een mogelijk TEOTWAWKI-scenario denk ik dat een EMP-gerelateerd voorval het meest waarschijnlijke is.
Op 9/11-achtige daden is dit op de lange termijn het meest vernietigende voor onze westerse samenleving, die alleen maar op technologie drijft.
Om het anders te brengen, als ik jouw vijand was zou ik dat namelijk op die wijze doen.
Ik ga hierbij er dan wel uit dat TEOTWAWKI wordt gebracht door een offensieve actie van een entiteit (persoon/organisatie/land), en niet een natuurramp.
Faal van de eeuw.
pi_70129886
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:10 schreef huhggh het volgende:
heelveel
Ik ben het helemaal met je eens!

Het klopt inderdaad dat mensen pochen met gadgets; ik ben zelf een groot liefhebben van gadgets en het "showen" aan andere mensen kan ik ook soms niet laten. Maar je hebt helemaal gelijk over het hebben van ervaring, kennis en skills. Daarom wil ik ook graag tochtjes maken met zo min mogelijk op zak zoals BCC. En het is inderdaat wat prettiger om eerst een middag-meetje te doen ipv gelijk een aantal dagen. Daarintegen is een eendags-survival wel leerzaam om wat skills op te bouwen maar je krijgt nog niet het juiste gevoel. Pas op de 2e dag of later krijg je echt honger en voel je je vies en komt psychische factor (die zeker een grote rol speelt en echt onderschat wordt) om de hoek kijken.

Ik ga in ieder geval nog eens een EHBO-cursus doen en een schiet-cursus lijkt me ook wel tof. Een zelf-verdedegings cursus kan ook geen kwaad en ga ik misschien nog wel het eerst doen.
Ik denk dat het leuk is elkaar een opdrachtje te geven. Dit kan ook zelfs zonder meet, bijvoorbeeld de opdracht om zo snel mogelijk met alleen maar takken en bladeren een vuur te maken. Of om heel simpel een vis te vangen, klaar te maken en op te eten. Met pics natuurlijk!

En wat betreft een EMP. Voor een overheid kan ik het me nog wel voorstellen maar die zullen het hier in europa alleen gebruiken als er geen andere optie meer is. Hoe dit zit met Amerika; met Obama zal het voorlopig wel een goede, leerzame, heropbouwende maar zeker (kwa oorlog) een rustige periode worden voor Amerika. Hoe het met Rusland en Korea zit; Rusland lijkt mij ook de goede kant op gaan. Alleen denk ik dat ze stiekem nog wel wat in huis hebben, ze houden zich verdacht stil, en Korea is misschien wel waar we het meeste zorgen om moeten maken ze zijn nog helemaal in de ban van de old-skool atoombom. Ik verwacht voor een terroristische organisatie dat een EMP plannen veel te duur is en veel te veel geleerden (om het zo maar ff te noemen) vraagd. Maar je weet het nooit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_70138768
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:55 schreef Saak het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens!

Het klopt inderdaad dat mensen pochen met gadgets; ik ben zelf een groot liefhebben van gadgets en het "showen" aan andere mensen kan ik ook soms niet laten. Maar je hebt helemaal gelijk over het hebben van ervaring, kennis en skills. Daarom wil ik ook graag tochtjes maken met zo min mogelijk op zak zoals BCC. En het is inderdaat wat prettiger om eerst een middag-meetje te doen ipv gelijk een aantal dagen. Daarintegen is een eendags-survival wel leerzaam om wat skills op te bouwen maar je krijgt nog niet het juiste gevoel. Pas op de 2e dag of later krijg je echt honger en voel je je vies en komt psychische factor (die zeker een grote rol speelt en echt onderschat wordt) om de hoek kijken.

Ik ga in ieder geval nog eens een EHBO-cursus doen en een schiet-cursus lijkt me ook wel tof. Een zelf-verdedegings cursus kan ook geen kwaad en ga ik misschien nog wel het eerst doen.
Ik denk dat het leuk is elkaar een opdrachtje te geven. Dit kan ook zelfs zonder meet, bijvoorbeeld de opdracht om zo snel mogelijk met alleen maar takken en bladeren een vuur te maken. Of om heel simpel een vis te vangen, klaar te maken en op te eten. Met pics natuurlijk!

En wat betreft een EMP. Voor een overheid kan ik het me nog wel voorstellen maar die zullen het hier in europa alleen gebruiken als er geen andere optie meer is. Hoe dit zit met Amerika; met Obama zal het voorlopig wel een goede, leerzame, heropbouwende maar zeker (kwa oorlog) een rustige periode worden voor Amerika. Hoe het met Rusland en Korea zit; Rusland lijkt mij ook de goede kant op gaan. Alleen denk ik dat ze stiekem nog wel wat in huis hebben, ze houden zich verdacht stil, en Korea is misschien wel waar we het meeste zorgen om moeten maken ze zijn nog helemaal in de ban van de old-skool atoombom. Ik verwacht voor een terroristische organisatie dat een EMP plannen veel te duur is en veel te veel geleerden (om het zo maar ff te noemen) vraagd. Maar je weet het nooit.
SPOILER
Even voor de duidelijkheid:

Een EMP, mits sterk genoeg en op de juiste hoogte, kan bijna een heel continent uitschakelen.
Met 1 wapen heel de VS of Europa op z'n gat.
Ondanks de (wellicht) kleine kans, is de schade groot genoeg om er enigszins op voorbereid te zijn.
Hetzelfde effect krijg je ook bij een atoombom (geen vuile bom) op grote hoogte...en natuurlijk sterke zonnestormen.
3 mogelijk ingangen dus tot uiteindelijk hetzelfde effect.

Ps: praktisch noodrantsoen tip: blikken met soep en aparte blikken met soepballetjes in gelatine opgeslagen.
Beiden kunnen apart zeer lang mee gaan, ~2-3 jaar.
Zo heb ik veel tomatensoep opgeslagen met sindskort ook blikjes met alleen soepballetjes.
Bij elkaar krijg je dan EN vocht EN iets voedzaams EN wat aan vlees binnen.
Ik had, toen m'n koelkast eens leeg was, gemerkt dat ik best een hele dag kan werken op 1 grote blik met soep en 1 blik met balletjes.
Bij elkaar nog geen ¤ 2 euro per nood-maaltijd.
Handig om te weten dus.
Faal van de eeuw.
  donderdag 18 juni 2009 @ 19:25:19 #200
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_70142332
tvptje omdat ik jullie niet vergeten ben maar superdruk met mijn nieuwe baan
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')