Je wilt een advocatenbureau (hoe onprofessioneel ze ook overkomen) omkopen met 20 euro?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:45 schreef Qualize het volgende:
hoe groot is de kans dat als ik hem maandag bel en vraag om de contract te annuleren? en betaal hem 20 euro....die dag zei hij dat er meerdere mensen de kamer wou hebben (maarja wat is waar...).
Als hij zeg ja okey annuleer de contract maar, wat moet ik krijgen van hem als bewijs? Schriftelijke brief? of per mail ook ok?
*Zucht*quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:46 schreef Qualize het volgende:
Maandag of dinsdag, waarom niet? Als iemand de kamer gaat bezichtigen op maandag en gelijk de contract tekent, dan is het wel mogelijk?..
Maar als het dinsdag word of woensdag is ook goed, daarom wil ik ook niet wachten met het versturen van de brief.
Maandag zou iemand de kamer bezichtigen zeiden ze(nu niet meer omdat ik een contract heb getekend) als ik zijn assistent kan contacteren (wie nu niet opneemt) kan hij tegen dat persoon gewoon zeggen dat de kamer weer vrij is en dat die maandag de kamer kan bezichtigen. (de verhuurder vertelde mij vandaag via de tel dat ik zijn assistent moest bellen en kijken als hij iemand anders kon vinden, dan is hij wel akkoord om het contract te vernietigen. (zou ik ook doen als ik hem was).
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:48 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Je wilt een advocatenbureau (hoe onprofessioneel ze ook overkomen) omkopen met 20 euro?![]()
En voor de rest, je kan toch wel een beetje logisch nadenken? Of moet alles voor je voorgekauwd worden. En jij wilt een eigen huis kopen.![]()
Niet iedereen springt gelijk in het diepe, en tekent blind een contract. We heten niet allemaal Qualize.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:46 schreef Qualize het volgende:
Maandag of dinsdag, waarom niet? Als iemand de kamer gaat bezichtigen op maandag en gelijk de contract tekent, dan is het wel mogelijk?..
Maar als het dinsdag word of woensdag is ook goed, daarom wil ik ook niet wachten met het versturen van de brief.
Maandag zou iemand de kamer bezichtigen zeiden ze(nu niet meer omdat ik een contract heb getekend) als ik zijn assistent kan contacteren (wie nu niet opneemt) kan hij tegen dat persoon gewoon zeggen dat de kamer weer vrij is en dat die maandag de kamer kan bezichtigen. (de verhuurder vertelde mij vandaag via de tel dat ik zijn assistent moest bellen en kijken als hij iemand anders kon vinden, dan is hij wel akkoord om het contract te vernietigen. (zou ik ook doen als ik hem was).
De huurprijs is ook wel 600 euro / maand. Alleen krijg je het eerste jaar een "kennismakingsaanbieding"quote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:46 schreef Alicey het volgende:
art 4.4 is overduidelijk een vergissing, ts ging er aanvankelijk ook van uit dat de huurprijs 600 per maand was. Dat dit in hrt contract onjuist weergegeven staat neemt niet weg dat de bedoeling van huurder en verhuurder duidelijk is: 600 per maand dus.
whooopps.. zit ik weer onder hat acct van A. te posten...ze moet ook van mijn laptop afblijven!
Het lijkt me heel stug dat een rechter TS hiervan in het gelijk zou stellen. Laatst was er ook zoiets op televisie. Een of andere commisie schatte de huur van een woning in van iemand die teveel betaalde. Dit zou ook wel hetzelfde gebeuren bij TS. Dan zou die die misschien wel minder hoeven betalen. Maar 46 euro per maand? Dat vind geen rechter reeel lijkt me?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:00 schreef r_one het volgende:
[..]
De huurprijs is ook wel 600 euro / maand. Alleen krijg je het eerste jaar een "kennismakingsaanbieding"![]()
Wil verhuurder zich op een overduidelijke vergissing beroepen, dan weet TS ook nog wel een paar overduidelijke vergissingen te vinden in het contract om zich op te beroepn. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Hoi A.
i.c.m. dequote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:38 schreef r_one het volgende:
Denk ook niet dat het voor de rechter stand houdt maar a) niet geschoten is altijd mis en b) laat 'm in de waan dat je er in rechte voor zult gaan knokken, dan is ie eerder bereid concessies te doen.
Moet ie eerst een gratis advocaat zoeken, want hij wil toch niet betalen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:12 schreef r_one het volgende:
[..]
i.c.m. de![]()
smileys.
Misschien bluft TS? Misschien laat TS het echt op procederen aankomen? Wie zal het zeggen he
Hij heeft ons tochquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:14 schreef MikeLowrey het volgende:
Moet ie eerst een gratis advocaat zoeken, want hij wil toch niet betalen.
Dus dat de schriftelijke overeenkomst gewoon vernietigd word?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:00 schreef Peter het volgende:
De schriftelijke overeenkomst is zo vaag, dat een rechter die waarschijnlijk ondergeschikt zou maken aan wat er mondeling overeengekomen is... Bij de tegenstrijdigheden dan he.
NEuh, er is immers een overeenkomst. Maar wel dat waar het schriftelijke elkaar tegenspreekt, de rechter ws. uit zal gaan van wat er mondeling is besproken. (bijv. 600 euro per maand betalen).quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:06 schreef Qualize het volgende:
[..]
Dus dat de schriftelijke overeenkomst gewoon vernietigd word?
Laat ik het zo stellen: gaat die ervaren oude man ook de incassokosten, wettelijke rente etc. voor jou betalen als de verhuurder in rechte het bedrag gaat vorderen? Nee? Dan zou ik die woorden van buurman maar heel gauw vergeten.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:59 schreef Qualize het volgende:
Ik weet dat jullie hierover anders denken (Buurman is wel een ervaren oude man) en vraag mij toch af of hij gelijk heeft als ik niks betaal? Wat zijn dan de consequenties? En hoe en wat kan hij dan doen?
R_one
Ja, dat zou mooi zijn: als je geen automatische incassomachtiging hebt afgegeven, dan mag je zelf weten of je wilt betalenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:59 schreef Qualize het volgende:
Ik weet dat jullie hierover anders denken (Buurman is wel een ervaren oude man) en vraag mij toch af of hij gelijk heeft als ik niks betaal? Wat zijn dan de consequenties? En hoe en wat kan hij dan doen?
Wat als het adres van mij niet in het contract staat en alleen de adres van de huur kamer?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:36 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ja, dat zou mooi zijn: als je geen automatische incassomachtiging hebt afgegeven, dan mag je zelf weten of je wilt betalen
Het maakt dus helemaal 0,0 uit of hij de betaling initiëert of jij; als hij een terechte vordering op je heeft dan zijn deurwaarders heel goed in staat om uiteindelijk geld bij je te komen halen.
Hoi r_one!quote:
Dat is ook allemaal niet nodig. Ze kennen je personalia en kunnen je op basis daarvan dagvaarden. Wanneer de rechter de vordering toewijst, dan zoekt de gerechtsdeurwaarder vervolgens wel uit waar je bankrekening zich bevindt, op welke manier je aan loon of uitkering komt en waar je spulletjes staan.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:59 schreef Qualize het volgende:
8:30 moet gaan bellen en het discussiëren en maar een oplossing zoeken. Als hun serieus geen andere huurder kunnen vinden moet je gewoon niks betalen (van een kale kip kan je niks plukken) en hebben niet eens mijn bankrekening en kan/mag ook gewoon niks zomaar geld afhalen. (ik heb dus geen borg betaald of iets anders).
Het ligt er aan hoe ver je wederpartij wil gaan. Aangezien het om advocaten gaat kennen zij de juridische weg en kost het hen relatief weinig om je voor de rechter te slepen. Ik zou er dus rekening mee houden dat wanneer je er niet uitkomt en je vervolgens niets betaalt, je een dagvaarding tegemoet kunt zien.quote:Ik weet dat jullie hierover anders denken (Buurman is wel een ervaren oude man) en vraag mij toch af of hij gelijk heeft als ik niks betaal? Wat zijn dan de consequenties? En hoe en wat kan hij dan doen?
Dan vraagt de gerechtsdeurwaarder je adres op uit de GBA.quote:Op zondag 22 februari 2009 09:27 schreef Qualize het volgende:
[..]
Wat als het adres van mij niet in het contract staat en alleen de adres van de huur kamer?
Wat Alicey zegt: als je bij een willekeurige gemeente staat ingeschreven, dan weet 'ie je te vindenquote:Op zondag 22 februari 2009 09:27 schreef Qualize het volgende:
Wat als het adres van mij niet in het contract staat en alleen de adres van de huur kamer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |