abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:02:44 #154
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66308340
Abject en infaam!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_66308615
gezeur van moslims altijd
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66308683
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 10:57 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Weet ik, maar m'n punt is dat je dan wel kan blijven gaan, want dan mag ieders religie op de hoogste plank. Dus ook The God Delusion en Flying Spaghettimonster.
Ik denk het niet. Deze moslims hebben aangegeven dat er onderscheid is tussen hun heilig boek en in hun ogen gemeengoed.
Dus al zou er een heel lange bovenste plank zijn dan nog moet volgens deze set normen en waarden de koran nog wat hoger komen te staan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_66308903
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Deze moslims hebben aangegeven dat er onderscheid is tussen hun heilig boek en in hun ogen gemeengoed.
Dus al zou er een heel lange bovenste plank zijn dan nog moet volgens deze set normen en waarden de koran nog wat hoger komen te staan.
Ja, dat probeer ik duidelijk te maken.

Wát geeft een boek het recht om boven alle andere boeken te staan? De plek op een plank is alleen fysiek, maar het gaat natuurlijk om het mentale idee erachter. Of het nu de Bijbel is of de Koran of eender welk boek, dat maakt me niets uit. Het gaat om de vraag waarom het ene boek dat 'recht' wel kan hebben, maar een ander niet?

Als The God Delusion of Wicca of Uri Geller boeken niet op de bovenste plank mogen staan, terwijl dat ook geloven zijn, maakt het verschil dan alleen het aantal aanhangers? Als dat zo is, dan kan je ook de Donald Duck op de hoogste plank neerzetten. Het feit dat veel mensen in een bepaald boek geloven zorgt er blijkbaar voor dat er maar gerespecteerd moet worden dat zij boven de rest mogen staan. Mensen die in elfjes geloven zijn daar net zo overtuigd van als Christenen van God, en hebben daar net zoveel bewijs voor (namelijk niets). Toch worden deze mensen voor gek verklaard, maar mensen die in God geloven worden boven proporties gerespecteerd.

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen atheïst en het kan me opzich ook weinig schelen waar boeken staan, maar ik begrijp dit gewoon niet. Waarom? Zet mijn heilige boeken maar in de kelder, wat kan mij het nou schelen. Nu zullen veel moslims er ook zo over denken, maar een hele hoop ook niet, dat blijkt wel. Die denken gewoon echt boven anderen te staan. En al zou een Jood deze actie uithalen dan hoorde je me net zo hard.

Geloof moet je voor jezelf houden en jezelf niet boven anderen zien
  Moderator / Redactie FP zaterdag 21 februari 2009 @ 12:50:58 #158
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_66310818
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 08:35 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ze horen natuurlijk gewoon op alfabet te staan, met het juiste icoontje [ afbeelding ].

En iedere moslim die er over gaat zeuren moet meteen een boete krijgen voor het aanzetten tot wanorde.
Op de jeugdafdeling staan ze idd op PIM gerangschikt, met sprookjes en verhalen als allerlaatst en op de onderste plank ja
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:21:37 #159
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66311765
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:19 schreef qonmann het volgende:
gezeur van moslims altijd
Nogmaals, ze zeurden niet. Het was een overleg.
pi_66312110
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:35 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Ja, dat probeer ik duidelijk te maken.

Wát geeft een boek het recht om boven alle andere boeken te staan? De plek op een plank is alleen fysiek, maar het gaat natuurlijk om het mentale idee erachter. Of het nu de Bijbel is of de Koran of eender welk boek, dat maakt me niets uit. Het gaat om de vraag waarom het ene boek dat 'recht' wel kan hebben, maar een ander niet?

Als The God Delusion of Wicca of Uri Geller boeken niet op de bovenste plank mogen staan, terwijl dat ook geloven zijn, maakt het verschil dan alleen het aantal aanhangers? Als dat zo is, dan kan je ook de Donald Duck op de hoogste plank neerzetten. Het feit dat veel mensen in een bepaald boek geloven zorgt er blijkbaar voor dat er maar gerespecteerd moet worden dat zij boven de rest mogen staan. Mensen die in elfjes geloven zijn daar net zo overtuigd van als Christenen van God, en hebben daar net zoveel bewijs voor (namelijk niets). Toch worden deze mensen voor gek verklaard, maar mensen die in God geloven worden boven proporties gerespecteerd.

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen atheïst en het kan me opzich ook weinig schelen waar boeken staan, maar ik begrijp dit gewoon niet. Waarom? Zet mijn heilige boeken maar in de kelder, wat kan mij het nou schelen. Nu zullen veel moslims er ook zo over denken, maar een hele hoop ook niet, dat blijkt wel. Die denken gewoon echt boven anderen te staan. En al zou een Jood deze actie uithalen dan hoorde je me net zo hard.

Geloof moet je voor jezelf houden en jezelf niet boven anderen zien
Monotheïstische religies gaan juist ervan uit dat hun religie de absolute waarheid is. Als je dan meerdere religies hebben die dat claimen krijg je vanzelf fricities tussen die religies of tussen hen en andersdenkenden. Dat hebben we de afgelopen 2000 jaar ook wel gezien.

Religie is niet rationeel daarom zijn er in dit geval moslims die de Koran op de hoogste plank wensen te zien. Rationeel gezien kan je hier eigenlijk alleen maar keihard om lachen. Het is zo triviaal.
pi_66312148
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

nou nee, in de OP en bijbehorend artikel is te lezen dat 'ze' vinden dat religieuze boeken op de hoogste planken horen te staan, dat is dus niet beperkt tot de Koran .. er staat helemaal nergens dat de Koran hoger zou moeten staan dan andere heilige boeken, dat bedenk jij erbij
pleased to meet you
pi_66312200
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]
Religie is niet rationeel daarom zijn er in dit geval moslims die de Koran op de hoogste plank wensen te zien. Rationeel gezien kan je hier eigenlijk alleen maar keihard om lachen. Het is zo triviaal.
we lachen wat af met ze
pi_66312354
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Monotheïstische religies gaan juist ervan uit dat hun religie de absolute waarheid is. Als je dan meerdere religies hebben die dat claimen krijg je vanzelf fricities tussen die religies of tussen hen en andersdenkenden. Dat hebben we de afgelopen 2000 jaar ook wel gezien.

Ik weet het.. wist iedereen het maar
En door zo'n boek bovenop te zetten geef je ze nog gelijk ook.
pi_66312405
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:35 schreef qonmann het volgende:

[..]

we lachen wat af met ze
Het is idd behoorlijk lachwekkend om zo'n aardse ruzie te maken over de plaats van wat boeken die 'boven het aardse uitstijgen'
pleased to meet you
pi_66312442
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:21 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nogmaals, ze zeurden niet. Het was een overleg.
quote:
In Leicester hebben moslims het heft in eigen hand genomen en zelf Koranexemplaren op de hoogste planken gezet.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:46:41 #166
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66312554
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:42 schreef qonmann het volgende:

[..]

[..]

quote:
Na een overleg met de overkoepelende Raad voor Musea, Bibliotheken en Archieven (MLA) en een moslimorganisatie in Leicester is door de laatste geadviseerd heilige boeken te verhuizen.
pi_66312653
Misschien een extra hoge plank erbij plaatsen zodat de Koran iedereen kan overstijgen?
pi_66312729
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:46 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Nadat ze het recht in eigen handen hadden genomen, is er "overleg " geweest
Uiteraard heeft men de wensen ingewilligd, zo gaat het altijd met moslims die zeuren.
Voor je het weet komt er weer een aanslag
pi_66312802
Voor je het weet komt er weer een invasie in een moslimland, dat zal de moslims leren!
pi_66312840
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:40 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Je versterkt ze in ieder geval in het waanidee dat religie exceptioneel is. Wat is de volgende stap. Dat in een straal van 100 meter geen enkel ander boek mag staan. Deze ingreep lijkt me niets anders dan angst om moslims niet tegen het zere been te schoppen.
pi_66312872
Zet alle religieuze boeken op de laagste plank, Darwin op de bovenste!
pi_66312893
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:55 schreef MrX1982 het volgende:

[..]
Deze ingreep lijkt me niets anders dan angst om moslims niet tegen het zere been te schoppen.
pi_66312952
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:57 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Zet alle religieuze boeken op de laagste plank, Darwin op de bovenste!
Belediging voor Darwin om hem in dezelfde boekkast te plaatsen als fictieve geschriften. Voor je het weet heb je evolutionisten die Darwin verplaatsen naar de sectie wetenschap.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:01:22 #174
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_66312990
Wat dacht je van al die kutsprookjes gewoon uit de bieb te verbannen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_66313034
Heeft iemand de OP überhaupt gelezen ? Het gaat er niet om dat de Koran zo hoog op de plank moet staan, het gaat erom dat de Bijbel daar ook moet staan.
Het zijn de Christenen die zeuren, die vinden het niet leuk dat dat boekie zo hoog en buiten bereik staat
pleased to meet you
pi_66313066
quote:

[..]

Je versterkt ze in ieder geval in het waanidee dat religie exceptioneel is. Wat is de volgende stap. Dat in een straal van 100 meter geen enkel ander boek mag staan. Deze ingreep lijkt me niets anders dan angst om moslims niet tegen het zere been te schoppen.
Angst dat weet ik niet. Kort door de bocht om dat zo te stellen.

Als Christenen of joden het hadden gevraagd was het misschien ook gebeurd. In dat geval ligt het meer aan het ongefundeerde buitenproportionele respect dat naar geloven uitgaat. Voor een gelovig persoon kan je respect hebben, voor een geloof opzich slaat het helemaal nergens op in de mate waarmee dat vaak gebeurt.
pi_66313076
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:02 schreef moussie het volgende:
Heeft iemand de OP überhaupt gelezen ? Het gaat er niet om dat de Koran zo hoog op de plank moet staan, het gaat erom dat de Bijbel daar ook moet staan.
Het zijn de Christenen die zeuren, die vinden het niet leuk dat dat boekie zo hoog en buiten bereik staat
Jij niet in elk geval
pi_66313129
quote:
Deze ingreep lijkt me niets anders dan angst om moslims niet tegen het zere been te schoppen.
Het lijkt mij meer een geval van '*shrug* whatever /en gaat verder met zijn leven'.
pi_66313287
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:12 schreef The_stranger het volgende:
Als ze nu beide boeken op de aller hoogste plank zetten, zodat niemand er meer zomaar bij kan, is iedereen blij..
Dit
pi_66313468
Eigenlijk moet de Koran niet hoger of lager voor een dogmatische reden, er moet serieus onderzoek gedaan worden op maatschappelijk, sociologisch en psychologisch niveau waardoor je ogen eerder op de Koran valt dan de Bijbel of welk ander boek dan ook. Zo bevorderen we hopelijk de aantal bekeringen tot de Islam.

Maar vooruit dan, ook de Bijbel mag nog steeds aangeboden worden als boek en uitgeleend worden dan, maar iedereen die de bijbel leent moet wel perse een Koran kopen.
pi_66313970
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:04 schreef qonmann het volgende:

[..]

Jij niet in elk geval
Het is je dus ontgaan dat het gaat om de bijbel die buiten handbereik wordt geplaatst ..
Engelse bibliotheken plaatsen Bijbel buiten handbereik .. de bron in de OP ..

wat stukjes uit de engelse kranten
quote:
This means that Christian works, which also have immense historical and literary value, will be kept out of the reach and sight of many readers.
[...]
This action arises from the practice in many Muslim homes of the Koran being placed on a high shelf above commonplace things, as it is the word of God.
[...]
‘If Muslims wish to see the Koran placed on a higher shelf, and library rules say it should be there, then that is a welcome and considerate gesture.

‘But one size does not fit all. If Christians do not want to see the Bible treated in the same way, I do not see why it has to be dealt with the same.’
[...]
‘The principle to be challenged is that there is a certain way in which one must treat all holy books.

‘The Bible is readily available, and it would not be difficult to have more than one copy, with some on display within the reach of children.’
[...]
It has caused concern from Christian charities that this will put the Bible out of the reach and sight of many people.
pleased to meet you
pi_66315426
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:40 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Ik wist het ook hoor
Maar niet iedereen weet het.

Voordat het christendom ontstond, waren er heel veel minder conflicten tussen al die vele religies op aarde. Met het christendom en 600 jaar later een religie van de vrede erbij, nam het aantal conflicten tussen reiliges met grote sprongen toe.
pi_66315492
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:54 schreef Triggershot het volgende:
Voor je het weet komt er weer een invasie in een moslimland, dat zal de moslims leren!
Moslims kunnen er maar al te goed over meepraten. Andere landen binnenvallen om hun religie te verspreiden..
pi_66315517
Ik durf te wedden dat het gewoon een groep mongooltjes zijn die zichzelf 'de sprekers van islam' noemen. en jullie nemen dit alleen maar serieus
pi_66315531
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:35 schreef buachaille het volgende:

[..]

Meer in het Reformatorisch Dagblad Ik dacht toch echt dat het alfabet een arabische uitvinding was.Beste mede Fok!-ers, laten we van dit topic aub geen islam-bash-topic maken
Wat een trieste actie van die Moslims zeg. Dit geeft maar weer eens aan dat we hier te maken hebben met een groep lieden die erg snel op de teentjes getrapt zijn.
pi_66315580
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Moslims kunnen er maar al te goed over meepraten. Andere landen binnenvallen om hun religie te verspreiden.
Maar verder is het natuurlijk toeval dat geen een moslimland de afgelopen 100 jaar niet bezet is geweest door het westen, om beschaving te brengen he.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2009 15:37:26 ]
pi_66315638
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Tegenwoordig blijft het helaas bij enkel meepraten, ah the good old days
Dat is waar.
Maar als je de gehele geschiedenis meeneemt zijn landen in het Midden-Oosten nauwelijks een haar beter dan Westerse landen omtrent invasies / andere landen binnenvallen
pi_66315651
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:33 schreef RoW_0 het volgende:
Ik durf te wedden dat het gewoon een groep mongooltjes zijn die zichzelf 'de sprekers van islam' noemen. en jullie nemen dit alleen maar serieus
Die bibliotheken blijkbaar ook en daar gaat het over hier.

Denk anders ff na voor je post.
pi_66315680
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar verder is het natuurlijk toeval dat geen een moslimland de afgelopen 100 jaar niet bezet is geweest door het westen, om beschaving te brengen he.
Daar heb je volkomen gelijk in. Dat is de schuld van het Westen
pi_66315730
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is waar.
Maar als je de gehele geschiedenis meeneemt zijn landen in het Midden-Oosten nauwelijks een haar beter dan Westerse landen omtrent invasies / andere landen binnenvallen
Behalve dat het Westen is verlicht en de moslimlanden geeneen Westerse land hebben bezet he de afgelopen 100 / 150 jaar.
pi_66315968
Ik stel voor dat we elke openbare Koran voor een weekend uit de schappen halen en 14 nieuwe hoofdstukken erbij inbinden.

In ruil daarvoor mag je het boek dan wel op de bovenste plank deponeren.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66316103
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Behalve dat het Westen is verlicht en de moslimlanden geeneen Westerse land hebben bezet he de afgelopen 100 / 150 jaar.
Dat weet ik en daar heb je ook volkomen gelijk in
  zaterdag 21 februari 2009 @ 16:09:55 #193
203688 Drijfzand
account closed
pi_66316452
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:38 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Die bibliotheken blijkbaar ook en daar gaat het over hier.

Denk anders ff na voor je post.
Oh, welke bib dan nog, buiten deze van Leicester?
too much to do in the real world.
pi_66316513
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:09 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

omg
quote:
Na een overleg met de overkoepelende Raad voor Musea, Bibliotheken en Archieven (MLA) en een moslimorganisatie in Leicester is door de laatste geadviseerd heilige boeken te verhuizen.
pi_66316519
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:09 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Het gaat om alle bibliotheken etc. in Leicester.

Andere steden zijn vrij hun eigen beleid te voeren, maar je kunt er donder op zeggen dat de moslims in Manchester en Hull binnenkort ook op hun achterste poten staan.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:53:54 #196
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66324183
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 16:12 schreef Twerk het volgende:

[..]

Het gaat om alle bibliotheken etc. in Leicester.

Andere steden zijn vrij hun eigen beleid te voeren, maar je kunt er donder op zeggen dat de moslims in Manchester en Hull binnenkort ook op hun achterste poten staan.
engeland. britannia fears the waves.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_66324330
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

engeland. britannia fears the waves.
what goes around comes around
pleased to meet you
pi_66325190
quote:
Volgens hen moeten religieuze boeken op de hoogste planken staan, omdat religie boven alle aardse dingen uitstijgt.

Right....
pi_66325288
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:27 schreef McKillem het volgende:

[..]

Right....
Je zou idd ook kunnen redeneren dat de islam 1 van de dieptepunten is van de moderne westerse samenleving en daardoor op de onderste plank gedeponeerd dient te worden.
pi_66325486
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:01 schreef pisnicht het volgende:
Wat dacht je van al die kutsprookjes gewoon uit de bieb te verbannen.
Verbannen niet, je zou ze wel op de juiste plek kunnen zetten, bijvoorbeeld ergens in de schappen van fictie.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:12:45 #201
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_66326396
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:35 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Als The God Delusion of Wicca of Uri Geller boeken niet op de bovenste ..........
The God Delusion is geen gelovig boek en mag gewoon bij de D van Dawkins..
pi_66326542
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:12 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

The God Delusion is geen gelovig boek en mag gewoon bij de D van Dawkins..
Zo hoort het ook.
pi_66326702
Waarom zou een wetenschappelijk boek van R. Dawkins ook een gelovig boek zijn?
  zaterdag 21 februari 2009 @ 22:37:27 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_66327087
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:30 schreef Twerk het volgende:

[..]

Je zou idd ook kunnen redeneren dat de islam 1 van de dieptepunten is van de moderne westerse samenleving en daardoor op de onderste plank gedeponeerd dient te worden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')