Weet ik, maar m'n punt is dat je dan wel kan blijven gaan, want dan mag ieders religie op de hoogste plank. Dus ook The God Delusion en Flying Spaghettimonster.quote:
Deze reactie kun je samenvatten met 'Ik vind het niet leuk!', want enige substantie ontbeert het. Weerzinwekkend en idioot! Laf en slaafs! Zogenaamde 'politieke correctheid'! Daadwerkelijke belangen!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad zijn zij op een weerzinwekkende en idiote wijze compleet doorgeschoten. Het is een laffe en slaafse mentaliteit van zogenaamde 'politieke correctheid' die ook nog eens totaal voorbij gaat aan de daadwerkelijke belangen van minderheden.
Ik denk het niet. Deze moslims hebben aangegeven dat er onderscheid is tussen hun heilig boek en in hun ogen gemeengoed.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:57 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Weet ik, maar m'n punt is dat je dan wel kan blijven gaan, want dan mag ieders religie op de hoogste plank. Dus ook The God Delusion en Flying Spaghettimonster.
Ja, dat probeer ik duidelijk te maken.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Deze moslims hebben aangegeven dat er onderscheid is tussen hun heilig boek en in hun ogen gemeengoed.
Dus al zou er een heel lange bovenste plank zijn dan nog moet volgens deze set normen en waarden de koran nog wat hoger komen te staan.
Op de jeugdafdeling staan ze idd op PIM gerangschikt, met sprookjes en verhalen als allerlaatst en op de onderste plank jaquote:Op zaterdag 21 februari 2009 08:35 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ze horen natuurlijk gewoon op alfabet te staan, met het juiste icoontje [ afbeelding ].
En iedere moslim die er over gaat zeuren moet meteen een boete krijgen voor het aanzetten tot wanorde.
Nogmaals, ze zeurden niet. Het was een overleg.quote:
Monotheïstische religies gaan juist ervan uit dat hun religie de absolute waarheid is. Als je dan meerdere religies hebben die dat claimen krijg je vanzelf fricities tussen die religies of tussen hen en andersdenkenden. Dat hebben we de afgelopen 2000 jaar ook wel gezien.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:35 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ja, dat probeer ik duidelijk te maken.
Wát geeft een boek het recht om boven alle andere boeken te staan? De plek op een plank is alleen fysiek, maar het gaat natuurlijk om het mentale idee erachter. Of het nu de Bijbel is of de Koran of eender welk boek, dat maakt me niets uit. Het gaat om de vraag waarom het ene boek dat 'recht' wel kan hebben, maar een ander niet?
Als The God Delusion of Wicca of Uri Geller boeken niet op de bovenste plank mogen staan, terwijl dat ook geloven zijn, maakt het verschil dan alleen het aantal aanhangers? Als dat zo is, dan kan je ook de Donald Duck op de hoogste plank neerzetten. Het feit dat veel mensen in een bepaald boek geloven zorgt er blijkbaar voor dat er maar gerespecteerd moet worden dat zij boven de rest mogen staan. Mensen die in elfjes geloven zijn daar net zo overtuigd van als Christenen van God, en hebben daar net zoveel bewijs voor (namelijk niets). Toch worden deze mensen voor gek verklaard, maar mensen die in God geloven worden boven proporties gerespecteerd.
Even voor de duidelijkheid, ik ben geen atheïst en het kan me opzich ook weinig schelen waar boeken staan, maar ik begrijp dit gewoon niet. Waarom? Zet mijn heilige boeken maar in de kelder, wat kan mij het nou schelen. Nu zullen veel moslims er ook zo over denken, maar een hele hoop ook niet, dat blijkt wel. Die denken gewoon echt boven anderen te staan. En al zou een Jood deze actie uithalen dan hoorde je me net zo hard.
Geloof moet je voor jezelf houden en jezelf niet boven anderen zien
nou nee, in de OP en bijbehorend artikel is te lezen dat 'ze' vinden dat religieuze boeken op de hoogste planken horen te staan, dat is dus niet beperkt tot de Koran .. er staat helemaal nergens dat de Koran hoger zou moeten staan dan andere heilige boeken, dat bedenk jij erbijquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Deze moslims hebben aangegeven dat er onderscheid is tussen hun heilig boek en in hun ogen gemeengoed.
Dus al zou er een heel lange bovenste plank zijn dan nog moet volgens deze set normen en waarden de koran nog wat hoger komen te staan.
we lachen wat af met zequote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Religie is niet rationeel daarom zijn er in dit geval moslims die de Koran op de hoogste plank wensen te zien. Rationeel gezien kan je hier eigenlijk alleen maar keihard om lachen. Het is zo triviaal.
Ik weet het.. wist iedereen het maarquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Monotheïstische religies gaan juist ervan uit dat hun religie de absolute waarheid is. Als je dan meerdere religies hebben die dat claimen krijg je vanzelf fricities tussen die religies of tussen hen en andersdenkenden. Dat hebben we de afgelopen 2000 jaar ook wel gezien.
Religie is niet rationeel daarom zijn er in dit geval moslims die de Koran op de hoogste plank wensen te zien. Rationeel gezien kan je hier eigenlijk alleen maar keihard om lachen. Het is zo triviaal.
Het is idd behoorlijk lachwekkend om zo'n aardse ruzie te maken over de plaats van wat boeken die 'boven het aardse uitstijgen'quote:
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nogmaals, ze zeurden niet. Het was een overleg.
quote:In Leicester hebben moslims het heft in eigen hand genomen en zelf Koranexemplaren op de hoogste planken gezet.
quote:
quote:Na een overleg met de overkoepelende Raad voor Musea, Bibliotheken en Archieven (MLA) en een moslimorganisatie in Leicester is door de laatste geadviseerd heilige boeken te verhuizen.
quote:
Je versterkt ze in ieder geval in het waanidee dat religie exceptioneel is. Wat is de volgende stap. Dat in een straal van 100 meter geen enkel ander boek mag staan. Deze ingreep lijkt me niets anders dan angst om moslims niet tegen het zere been te schoppen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:40 schreef Cmonv het volgende:
[..]
Ik weet het.. wist iedereen het maar
En door zo'n boek bovenop te zetten geef je ze nog gelijk ook.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Deze ingreep lijkt me niets anders dan angst om moslims niet tegen het zere been te schoppen.
Belediging voor Darwin om hem in dezelfde boekkast te plaatsen als fictieve geschriften. Voor je het weet heb je evolutionisten die Darwin verplaatsen naar de sectie wetenschap.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:57 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Zet alle religieuze boeken op de laagste plank, Darwin op de bovenste!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |