Meer in het Reformatorisch Dagblad Ik dacht toch echt dat het alfabet een arabische uitvinding was.Beste mede Fok!-ers, laten we van dit topic aub geen islam-bash-topic makenquote:LONDEN – Bibliotheken moeten na klachten van moslims hun religieuze boeken voortaan op de hoogste planken zetten. Dat heeft de Christian Post gisteren bekendgemaakt.
Moslims uitten kritiek omdat de Koran en andere boeken over de islam op lage planken stonden. Volgens hen moeten religieuze boeken op de hoogste planken staan, omdat religie boven alle aardse dingen uitstijgt. In Leicester hebben moslims het heft in eigen hand genomen en zelf Koranexemplaren op de hoogste planken gezet.
Na een overleg met de overkoepelende Raad voor Musea, Bibliotheken en Archieven (MLA) en een moslimorganisatie in Leicester is door de laatste geadviseerd heilige boeken te verhuizen.
De MLA stemt daarmee in, meldt hij op zijn website. „We beledigen niemand als we de boeken van alle grote religies op deze manier respecteren.” Wel wijst de MLA erop dat geen enkele religie boven de andere wordt gesteld.
Ik vrees dat het plezier waarmee ik dit soort topics open een klein schoonheidsfoutje van mijn karakter isquote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:38 schreef Re het volgende:
en met hoeveel knopen wilde je die kat op het spek binden?
De schrijfster is toch inwoner van het United Kingdom of Islamic Europe?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Harry Potter is ook al geïslamiseerd?
Als dit typische Islamisering is, kunnen we ons beter druk gaan maken om belangrijkere dingen. Wtf boeit het mij nou op welke plank de Koran staat?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:43 schreef damian5700 het volgende:
Als er nog mensen verbaasd zich afvragen what the heck is islamisering is dit een aardig voorbeeld wat het zoal inhoudt.
Volgens mij typte ik wat het zoal inhoudt. Begrijp je dit of moet ik het nog uitleggen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als dit typische Islamisering is, kunnen we ons beter druk gaan maken om belangrijkere dingen. Wtf boeit het mij nou op welke plank de Koran staat?
Leg het me maar uit ja. Ik vind het vrij opvallend dat als men concrete voorbeelden aan wil dragen voor Islamisering, het meestal over de meest onbenullige zaken gaat.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij typte ik wat het zoal inhoudt. Begrijp je dit of moet ik het nog uitleggen?
Islamisering is een neologisme, maar ik ben niet te flauw te veronderstellen dat algemeen aanvaard is dat dit begrip inhoudt het proces waarin een gemeenschap of samenleving omschakelt naar normen en waarden die gestoeld zijn op de religie van de islam. Een toename van de naleving van de religie van de islam in een gemeenschap.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:50 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Leg het me maar uit ja. Ik vind het vrij opvallend dat als men concrete voorbeelden aan wil dragen voor Islamisering, het meestal over de meest onbenullige zaken gaat.
Een Engelse bibliotheek waar een Koran op een andere plank wordt gezet, vrouwen die in een boerkini zwemmen, een mediterrane bouwstijl in een wijk in Rotterdam. Echt te onbenullig voor woorden allemaal
Onze over-over-over-overgrootvaders waren Kruisvaarders die op kruistocht gingen naar Jeruzalem. Als dat eenmaal in je bloed zit dan krijg je dat er niet meer uit denk ikquote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:55 schreef Deadre het volgende:
Gezien de reakties zijn de meeste fu(o)kkertjes nog altijd christelijk van aard, anders zou het hen niet boeien![]()
kennelijk is religie nog altijd heilig voor ze.
Ik respecteer iedereen die oprecht een gloof beleidt, zelfs als daar vliegende spaghettimonsters aan te pas komen. Maar daarbij verlang ik wél wederkerigheid, dus ook respect voor míjn christelijke geloof.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:55 schreef Deadre het volgende:
Gezien de reakties zijn de meeste fu(o)kkertjes nog altijd christelijk van aard, anders zou het hen niet boeien![]()
kennelijk is religie nog altijd heilig voor ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |