Om over users in bepaalde topics nog maar niet te spreken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:50 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat kunnen moslims toch ongelofelijk zeiken zeg
Niet meteen weer naar een ander wijzen.. Probeer eens na te gaan door wat voor een waanzin sommige mensen binnen de moslimgemeenschap worden gedreven.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Om over users in bepaalde topics nog maar niet te spreken.
ik hou van je. met al je gebreken.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:50 schreef Gia het volgende:
Ik zou ze op zolder dumpen. Hoger kan niet, toch?
moslims kunnen er niet mee omgaanquote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Om over users in bepaalde topics nog maar niet te spreken.
die kunnen met maar heel weinig omgaan, tenzij het in het straatje van allah past. dat het botst zo af en toe is niet zo gek. we moeten nog even wennen aan een compleet andersdenkende bevolkingsmassa die zich in twee decennia als een idioot manifesteert in een voor hen nieuw continent.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:54 schreef pisnicht het volgende:
[..]
moslims kunnen er niet mee omgaan
Hoezo? Als ik de OP lees, en de reacties in dit topic, acht ik dat ook niet volledig in verhouding, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:53 schreef Twerk het volgende:
[..]
Niet meteen weer naar een ander wijzen.. Probeer eens na te gaan door wat voor een waanzin sommige mensen binnen de moslimgemeenschap worden gedreven.
Het ligt altijd aan anderen he? Ook zo typisch aan figuren zoals jij. Misschien zou je eens in kunnen zien dat al die mensen die lopen te klagen over de islam/moslims misschien wel een gegronde reden hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoezo? Als ik de OP lees, en de reacties in dit topic, acht ik dat ook niet volledig in verhouding, bijvoorbeeld.
In de OP zie ik niets meer dan een resultaat uit een overleg, hier roept men op tot het verbranden van boeken.
Wat is dan waanzin?
Wacht even.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:01 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Het ligt altijd aan anderen he? Ook zo typisch aan figuren zoals jij. Misschien zou je eens in kunnen zien dat al die mensen die lopen te klagen over de islam/moslims misschien wel een gegronde reden hebben.
Natuurlijk zoals hier op een forum is de kritiek niet altijd even goed onderbouwd of chique verwoord, maar wat de essentie vaak is, is dat men zich irriteert aan in dit geval de kleinzieligheid van de moslimgemeenschap.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 21:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoezo? Als ik de OP lees, en de reacties in dit topic, acht ik dat ook niet volledig in verhouding, bijvoorbeeld.
In de OP zie ik niets meer dan een resultaat uit een overleg, hier roept men op tot het verbranden van boeken.
Wat is dan waanzin?
Daar waar de duiven hun behoefte doen lijkt me een prima plekje.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:47 schreef Beelzebufo het volgende:
Wellicht kan er een speciaal hokje op het dak van de bieb gezet worden, met één plankje waar één boek op past: het Koran-schuurtje?
* Beelzebufo moet terugdenken aan de Dr. Who aflevering 'Silence in the library'
Wat is er kleinzielig aan overleg?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:05 schreef Twerk het volgende:
[..]
Natuurlijk zoals hier op een forum is de kritiek niet altijd even goed onderbouwd of chique verwoord, maar wat de essentie vaak is, is dat men zich irriteert aan in dit geval de kleinzieligheid van de moslimgemeenschap.
Ik vind het verbranden van boeken niet zo tof. Maar ik zie niet hoe het verbranden van boeken in verhouding staat met het resultaat van dit overleg. Zou het mij sieren als ik boekverbrandingen goed zou keuren dan?quote:Natuurlijk kun je niet iedereen over 1 kam scheren, maar om nou meteen naar anderen te gaan wijzen lijkt me in dit geval niet zo gepast. Het zou je daarentegen sieren om de waanzin en onjuistheden binnen jouw eigen gemeenschap eens onder de loep te nemen.
ik vroeg me af hoe mensen bij de 'hoogste' boeken zouden kunnen komen, op andere boeken staan van waarde die hen hoger brengen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wacht even.
Moslims overleggen met anderen, en iemand anders besluit wat boeken te verplaatsen.
Ieder mens zou zulk overleg waarderen.
Maar hier roept men op tot boekenverbranding. Dus verlicht mij eens, wat is de proportie tussen het verplaatsen van boeken en het verbranden ervan?
Je leert het blijkbaar ook nooit. JE begint meteen weer te huilen over boeken verbranden terwijl niemand dat hier als serieus punt aanvoert. Het punt is meer dat er vanuit de moslimgemeenschap overlegt kan worden als hun erbij gebaat zouden zijn..quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat is er kleinzielig aan overleg?
[..]
Ik vind het verbranden van boeken niet zo tof. Maar ik zie niet hoe het verbranden van boeken in verhouding staat met het resultaat van dit overleg. Zou het mij sieren als ik boekverbrandingen goed zou keuren dan?
En wat is mijn eigen gemeenschap? Bezit ik een gemeenschap dan? Kan iemand überhaupt een gemeenschap bezitten? En zo ja, impliceert bezit van een gemeenschap dan ook verantwoordelijkheid voor daden van andere individuen?
En weer ga je gewoon voorbij aan waar het om draait. Dat je het al normaal vindt dat men dit voorstelt zegt in feite al genoeg. Jij vindt het zeker ook normaal dat een moslim met een publieke functie handen weigert te geven aan vrouwen en dat kenbaar maakt. Zolang hij zijn kritiek er maar gewoon over uit of niet?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wacht even.
Moslims overleggen met anderen, en iemand anders besluit wat boeken te verplaatsen.
Ieder mens zou zulk overleg waarderen.
Maar hier roept men op tot boekenverbranding. Dus verlicht mij eens, wat is de proportie tussen het verplaatsen van boeken en het verbranden ervan?
Ik verdedig een resultaat uit een normaal overleg inderdaad. Moet ik nu rekening gaan houden met hoe andere mensen zich daar aan irriteren? Is dat niet de omgekeerde wereld? Hier in dit topic zeurt men over 'moslims die zich irriteren aan iets', maar ironisch genoeg zijn het juist diverse users die zich irriteren aan de uitkomst van een overleg.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:12 schreef Twerk het volgende:
[..]
Je leert het blijkbaar ook nooit. JE begint meteen weer te huilen over boeken verbranden terwijl niemand dat hier als serieus punt aanvoert. Het punt is meer dat er vanuit de moslimgemeenschap overlegt kan worden als hun erbij gebaat zouden zijn..
Het punt is dat jij iets verdedigt, zonder dat je lijkt te willen beseffen wat voor irritatie zorgt bij de anderen.
Mij persoonlijk maakt het niets uit.. Of je die boeken nou onder de dakpannen bevestigt of recycled tot wc-papier, maar het gaat om de selectieve verontwaardiging in het algemeen vanuit de moslimgemeenschap.
Jammer dat Sail Kampen niet doorgaat. Niemand te vinden die wilde overleggen...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:12 schreef Twerk het volgende:
[..]
Je leert het blijkbaar ook nooit. JE begint meteen weer te huilen over boeken verbranden terwijl niemand dat hier als serieus punt aanvoert. Het punt is meer dat er vanuit de moslimgemeenschap overlegt kan worden als hun erbij gebaat zouden zijn..
Wat heeft dat er allemaal mee te maken?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:20 schreef Jak het volgende:
Dat een bilbioltheek toegeeft aan dergelijk belachelijke wensen is echt compleet achterlijk, dit moet een grap zijn. Dit is toch niet echt waar he?
Mag er wel een verdieping zijn op een verdieping waar heilige koranboeken staan?
Of mag de bovenste verdieping alleen als er geen boeken op deze verdieping zijn?
![]()
![]()
![]()
![]()
hier is een smilie voor;quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:17 schreef Yildiz het volgende:
Sterker nog.. Het is tegenwoordig eerder al normaal dat de bibliotheek die hier geen gehoor aan zou geven bedreigd zou worden etc. Verder is de argumentatie ook nogeens vreemd, want waarom zou je een eeuwenoud sprookjesboek "hoger" inschatten dan een boek van Prof. Daniel Dennett over bewustzijnsfilosofie.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:20 schreef Jak het volgende:
Dat een bilbioltheek toegeeft aan dergelijk belachelijke wensen is echt compleet achterlijk, dit moet een grap zijn. Dit is toch niet echt waar he?
Mag er wel een verdieping zijn op een verdieping waar heilige koranboeken staan?
Of mag de bovenste verdieping alleen als er geen boeken op deze verdieping zijn?
![]()
![]()
![]()
![]()
"Volgens hen moeten religieuze boeken op de hoogste planken staan, omdat religie boven alle aardse dingen uitstijgt."quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wat heeft dat er allemaal mee te maken?
Dus de bieb zou maar luisteren naar de moslims om te voorkomen dat ze bedreigd worden, volgens jou?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:25 schreef Twerk het volgende:
[..]
Sterker nog.. Het is tegenwoordig eerder al normaal dat de bibliotheek die hier geen gehoor aan zou geven bedreigd zou worden etc. Verder is de argumentatie ook nogeens vreemd, want waarom zou je een eeuwenoud sprookjesboek "hoger" inschatten dan een boek van Prof. Daniel Dennett over bewustzijnsfilosofie.
Nee. Zo was het nog geeneens bedoeld.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dus de bieb zou maar luisteren naar de moslims om te voorkomen dat ze bedreigd worden, volgens jou?
Lijkt me een fijn overleg...
Weet ik veel, is dat een reden om maar te zeggen dat 'moslims zeiken'?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:32 schreef Twerk het volgende:
[..]
Nee. Zo was het nog geeneens bedoeld.
Maar jij komt steeds aan met het deftige woord overleg en dat zal nu in 1e instantie ook wel redelijk hebben plaatsgevonden, maar wat denk jij dat de gevolgen waren geweest voor de desbetreffende bibliotheek als ze hadden gezegd: Zoek het maar uit, die boeken van jullie blijven gewoon onderin de kast staan? Zou de moslimgemeenschap dat gewoon accepteren en overgaan tot de orde van de dag?
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Weet ik veel, is dat een reden om maar te zeggen dat 'moslims zeiken'?
Ik lees in de OP overleg. Dan ga ik uit van overleg. Dan ga ik niet uit van dingen die niet in de OP staan.
Je doet net alsof de lokale padvinderij ff bij het gemeentehuis is geweest om te vragen of een hekje op hun speelveld iets verplaatst kan worden. Alsof het een heel vrijblijvend en relax overleg zou zijn geweest, zonder enige consequenties.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:34 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Weet ik veel, is dat een reden om maar te zeggen dat 'moslims zeiken'?
Ik lees in de OP overleg. Dan ga ik uit van overleg. Dan ga ik niet uit van dingen die niet in de OP staan.
Ja, waarom zou ik ervan uit moeten gaan dat 2PAC himself compleet met drive-by's langsgekomen zou zijn ofzo? Sterker nog, de hele TT met dat 'ziedend' zie ik nergens in de OP terugkomen, en derhalve vind ik de TT ook wel vallen in de categorie 'stemmingmakerij'.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:42 schreef Twerk het volgende:
[..]
Je doet net alsof de lokale padvinderij ff bij het gemeentehuis is geweest om te vragen of een hekje op hun speelveld iets verplaatst kan worden. Alsof het een heel vrijblijvend en relax overleg zou zijn geweest, zonder enige consequenties.
Discussie? Ik vind het onderdeel 'mogelijke consequenties' anders giswerk en een fundamenteel onderdeel van 'de commotie' die er nu in dit topic is.quote:Als jij je perse alleen maar bij de OP wil houden, dan sla je dit onderdeel van de discussie maar over, maar mijn stelling is dat er op z'n zachst gezegd veel commotie was ontstaan als dit verzoek zou zijn afgewezen.
En de beste verdediging tegen een repressieve religie -dat ben ik met je eens hoor, de Islam nodigt uit tot het onderdrukken van vrouwen, etc. net zoals het Christendom en diverse andere religies- is door als overheid nog sterker je burgers te onderdrukken, en hun vrijheid af te nemen voordat de Islam dat mogelijk zou doen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je bent nog idioter dan ik dacht. verwacht straks geen hulp van de mensen die europa gaan helpen weer leuk te laten worden. sterker nog, ik denk dat je gaat sneuvelen in je waanzinnige gedachte dat islam leuker is voor een maatschappij.
het is een dogmatische en vooral erg depressieve godsdienst met een haat voor het leuke leven.
en dat terwijl we in europa net de godsdienst voorbij waren, komt deze donderwolk ineens bovendrijven. opzouten!!
deze post zal wel weer een gellytje opleveren.zielige zakkenwasser.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:41 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou, een overleg met een moslimraad. Wat ernstig. Wat een ernstige 'stelselmatige druk'.
[..]
Eerst afdwingen, daarna overleggen. Het begint wel een trademark te worden.quote:In Leicester hebben moslims het heft in eigen hand genomen en zelf Koranexemplaren op de hoogste planken gezet.
leer eerst eens correct nederlands schrijven. ik denk niet dat ik waanbeelden heb. ik denk dat ik het zeer helder zie. mensen die in elk topic of in de maatschappij meteen rascisme roepen, die zijn pas eng en monddood makend.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:26 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er is helemaal niets dat dichterbij komt. Dit topic gaat over een groepje mensen ergens die de bibliotheek iets gevraagd hebben, jij doet alsof het een georganiseerde actie is geweest. Ik denk dat je last van waanbeelden hebt.
Ik denk dat je teveel gedronken hebt, want veel zinnigs komt er niet uit. Leg dan even uit wat er steeds dichterbij komt?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
leer eerst eens correct nederlands schrijven. ik denk niet dat ik waanbeelden heb. ik denk dat ik het zeer helder zie. mensen die in elk topic of in de maatschappij meteen rascisme roepen, die zijn pas eng en monddood makend.
Hoe dichter het boek bij Allah staat hoe groter de kans is dat hij het nog eens bekijkt en tot de conclusie komt dat de overdracht tussen hem en de profeet wellicht de bekende ruis op de lijn heeft gekend.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:20 schreef Jak het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Inderdaad zijn zij op een weerzinwekkende en idiote wijze compleet doorgeschoten. Het is een laffe en slaafse mentaliteit van zogenaamde 'politieke correctheid' die ook nog eens totaal voorbij gaat aan de daadwerkelijke belangen van minderheden.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:48 schreef axis303 het volgende:
Hehe, wat zijn die Britten zijn toch een politiek correcte kleuters, overal ja en amen op zeggen...
Psst, evenement dat ruim 200000 bezoekers trekt niet door laten gaan wegens religieuze gevoeligheden; perscommuniqué van een regeringspartij om haar beklag te doen over het feit dat de minister hen opbelde op zondag (over een futiliteit van 20 miljard ¤).quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het komt met wel zeer rasse schreden dichterbij. lach jij straks maar niet te hard in je schuilkelder. linkse idiote blinde agressieve zakkenwasser.
Je kan er wel christenen met de haren bijslepen, maar je hebt het punt gemist. Het gaat er niet om dat er rekening wordt gehouden met bepaalde religieuze gevoeligheden, maar dat bepaalde figuren compleet doorschieten om maar zo 'politiek correct' als mogelijk is te zijn en instemmen met onzin.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:55 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Psst, evenement dat ruim 200000 bezoekers trekt niet door laten gaan wegens religieuze gevoeligheden; perscommuniqué van een regeringspartij om haar beklag te doen over het feit dat de minister hen opbelde op zondag (over een futiliteit van 20 miljard ¤).
En die partij levert de minister van defensie. Ok, die logica kan ik wel volgen, defensie = landsbelang = mag wel op zondag werken. 't Is de enige post waarvoor ie full-time beschikbaar is maw.
Maar dit zegt niets over Nederlanders/ christenen neem ik aan, in tegenstelling tot een berichtje over één bibliotheek in Engeland en ondanks afkeuring door andere moslimorganisaties.
bepaalde figuren, als in één bib in Leicester (stad die 0.5% van de Britse bevolking vertegenwoordigt).quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je kan er wel christenen met de haren bijslepen, maar je hebt het punt gemist. Het gaat er niet om dat er rekening wordt gehouden met bepaalde religieuze gevoeligheden, maar dat bepaalde figuren compleet doorschieten om maar zo 'politiek correct' als mogelijk is te zijn en instemmen met onzin.
Het is nu een richtlijn, uitgevaardigd door de gesubsidieerde Museums, Libraries and Archives Council, dat zich niet beperkt tot alleen de bibliotheek van Leicester.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:13 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
bepaalde figuren, als in één bib in Leicester (stad die 0.5% van de Britse bevolking vertegenwoordigt).
"rekening houden met bepaalde religieuze gevoeligheden" ach ja, de organisatie van Sail Kampen heeft vrijwillig het bijltje erbij neergegooid, helemaal niet omdat er een verbod was.
Nee!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:05 schreef Montov het volgende:
Het gaat hier om het vrijwillig verplaatsen van boeken in een bibliotheek naar aanleiding van een verzoek van een enkele moslim.
quote:It said Muslims in Leicester had moved copies of the Koran to the top shelves of libraries, in keeping with the belief that the Koran is the all-important word of God.
Dat mag je vinden, maar het is alleen weer erg aanmatigend te stellen dat het zo is.quote:Als dat een voorbeeld is van islamisering zoals jij zegt, dan stelt islamisering niets voor.
Er is amok gemaakt door eigenhandig boeken te verplaatsen en klachten in te dienen, waarnaar bibliotheken is worden opgedragen voortaan de koran op de bovenste plank te leggen.quote:Librarians are being told to move the Bible to the top shelf to avoid giving offence to followers of Islam.
Muslims have complained of finding the Koran on lower shelves, saying it should be put above commonplace things.
So officials have responded with guidance, backed by ministers, that all holy books should be treated equally and go on the top shelf together.
Ja, ik heb uitgelegd wat in veronderstel dat een goede omschrijving is van dit begrip en dat deze kwestie een voorbeeld van het verschijnsel is.quote:Voor de goede orde, jij begon met het opplakken van het etiket 'islamisering', en inderdaad, dat komt niet ten goede voor de echte issues met de Islam op het gebied van integratie.
Ze horen natuurlijk gewoon op alfabet te staan, met het juiste icoontjequote:Op zaterdag 21 februari 2009 01:15 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
In mijn bieb staat religie op de onderste plank. Het boeddhimse eerst natuurlijk, alfabet ftw.
Als je de OP gelezen had, dan weet je dat het daar nu ook staat.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 10:38 schreef Cmonv het volgende:
Ja, zet de Koran maar op de hoogste plank. Met daarnaast de Bijbel, de Tenach, de 34 boeken van de Boeddhistische Canon, de weet ik het hoeveel Hindu Veda's, de Satanistische Bijbel, de Wicca boeken, de rastafari-boeken, The God Delusion, het boek Het Vliegend Flying Spaghettimonsterisme, handleidingen van Uri Gellar, de Wachttoren, Physics for Scientists, etc etc
quote:Dan weten de moslims waar ze thuis horen, tussen ieder ander. Misschien krimpen die tenen van ze dan een keer.
Ow en als religie toch boven alle aardse dingen uitgaat, schiet de Koran dan de dampkring maar in. Dat zal ook een mooi plekje zijn.
Weet ik, maar m'n punt is dat je dan wel kan blijven gaan, want dan mag ieders religie op de hoogste plank. Dus ook The God Delusion en Flying Spaghettimonster.quote:
Deze reactie kun je samenvatten met 'Ik vind het niet leuk!', want enige substantie ontbeert het. Weerzinwekkend en idioot! Laf en slaafs! Zogenaamde 'politieke correctheid'! Daadwerkelijke belangen!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad zijn zij op een weerzinwekkende en idiote wijze compleet doorgeschoten. Het is een laffe en slaafse mentaliteit van zogenaamde 'politieke correctheid' die ook nog eens totaal voorbij gaat aan de daadwerkelijke belangen van minderheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |