abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66282541
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:32 schreef RM-rf het volgende:
doel je daar op christelijke kerken die vanuit zuidelijke regioenen naar ons germaanse landje gebracht werden?
volgens mij staan daar zowel absoluut als relatief veel meer van gezien het aantal actieve gelovigen
Nee, ik bedoel op de immigratie van allochtonen sinds 1960 naar NL toe. Al die mensen hebben hun eigen religie meegebracht. En er zijn relatief veel moskeen in vergelijking met de gebeidshuizen van andere religies die allochtonen hebben meegebracht.
Je ziet vaker een moskee dan een tempel toch. Moskeeen zijn niet erg, alleen bouw er niet te veel van. Nederland is geen islamitisch land.
pi_66282642
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:46 schreef charleen het volgende:
Eén jaar of twee, drie geleden viel het einde van de ramadan op dezelfde dag als Sinterklaas. Een vriend van mij werkt op een 'zwarte' basisschool in Den Haag en die hebben de kinderen die dag vrij gegeven en Sinterklaas de dag erop gevierd. En ik kan dit nog steeds niet geloven!

Je kan natuurlijk ook je kop in het zand steken, maar m.i. begint het er toch aardig op te lijken dat men langzaamaan gaat domineren en de niet-moslims dienen maar rekening te houden met de wel-moslims.

Iedereen zijn of haar geloof, maar val anderen er niet mee lastig.
Ja zulke dingen bedoel ik dus. Je dient je geloof op de achtergrond te houden.
En van de andere religies die allochtonen hebben meegenomen, heb je zowat nooit last. Die doen gewoon mee met de Nederlandse gewoonten en belijden tegelijkertijd hun eigen religie, maar dan wel op de achtergrond.
pi_66282805
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:34 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat voor last heb jij in je dagelijks leven van moskeeen? Wat voor last heb je in je dagelijks leven van een proefballonnetje over de Ramadan? Wat voor last heb je van een debiele Imam?
Nederland is toch geen islamitisch land? Moskeeen prima, maar niet teveel. Ik weet niet of jij een autochtoon bent, maar je wilt je 'eigen' land toch niet in de uitverkoop doen?

Ramadan hoort geen nationale feestdag te worden. Het is Nederland, geen islamitisch land. Nederlandse feestdagen dienen als nationale dag te worden gevierd. Immigranten moeten zich hier aanpassen, zelf ik zelf als allochtoon zijnde.

En over die uitspraken van imams. Je dient met respect met elkaar om te gaan. Helemaal als imam, want je praat tegen een grote achterban. Met ongelovigen en homo's ga je niet zo om.
En voordat mensen beginnnen te zeuren dat het maar een handjevol imams zijn die zulke dingen zeggen. Heb je hier hindoe of boeddhistische 'priesters' horen zeggen dat ongelovigen varkens zijn etc.? Nee. DIe religies kunnen wel met respect omgaan. Geen enkele imam hoort zulke dingen te zeggen, ook niet 'slechts' een handjevol imams! Je dient met respect om te gaan met je medemens.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:45:30 #64
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66282936
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel op de immigratie van allochtonen sinds 1960 naar NL toe. Al die mensen hebben hun eigen religie meegebracht. En er zijn relatief veel moskeen in vergelijking met de gebeidshuizen van andere religies die allochtonen hebben meegebracht.
Je ziet vaker een moskee dan een tempel toch. Moskeeen zijn niet erg, alleen bouw er niet te veel van. Nederland is geen islamitisch land.
Er zijn heel veel meer geïmmigreerde moslims dan hindoes of boeddhisten. Logisch dat er dan ook meer moskeeen zijn dan de gebedshuizen van die religies.
pi_66282995
- troll -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 20-02-2009 21:31:57 ]
pi_66283114
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:45 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Er zijn heel veel meer geïmmigreerde moslims dan hindoes of boeddhisten. Logisch dat er dan ook meer moskeeen zijn dan de gebedshuizen van die religies.
Heel veel meer is ook overdreven. Maar wel een stuk meer ja.
Als je het aantal moskeen per moslim bekijkt, dan ligt dat getal een stuk hoger dan het aantal tempels per boeddhist/hindoe.

Ik hoef niet te per se mierenneuken over die moskeeen hoor. Maar wat ik merk is dat constant de Islam wordt 'voorgetrokken' in Nederland. Ook met Ramadan, dan worden er tig gesubsidieerde ramadan etentjes georganiseerd. Dat is toch niet nodig? Of dan worden er weer schilderijen weggehaald, omdat bepaalde moslims dat aanstotend vinden etc.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:50:28 #67
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_66283127
quote:
laten we van dit topic aub geen islam-bash-topic maken
Tuuluk niet !

Ik sta er wel van te kijken dat zo'n vreselijk heilig boek als de koran zomaar in een bieb op een plank mag staan naast andere boeken......

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_66283318
Het is toch te triest voor woorden over watvoor onbenulligheden mensen zich druk kunnen maken.
Serieus tijd ervoor nemen, actie voeren, o my god/allah/zeus/andere optie!!!

vrijdag 20 februari 2009 @ 17:01:28 #69
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66283479
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heel veel meer is ook overdreven. Maar wel een stuk meer ja.

Dat noem ik heel veel meer
pi_66284184
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoe zou dat komen.
zien ze uiteindelijk de waarheid
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_66284284
Geert kom er maar in.

ot:
Door dit soort futiliteiten maken ze zichzelf wederom onsterfelijk belachelijk.
Niet alleen is het gemierenneuk, maar daar ook nog een agressieve vorm van.
Met enkel als doel op gewelddadige manier invloed uit te kunnen oefenen op het beleid
hier en in de rest van Europa.
pi_66284698
Ik ben voor.
Lekker hoog wegzetten zodat het voor volwassenen niet meer op ooghoogte staat en voor kinderen zelfs geheel onbereikbaar is.
Sterker nog: ik stem voor een speciaal gouden religieplankje. Helemaal bovenin de nok van de bibliotheek. Omdat religie boven het aardse uitstijgt natuurlijk.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:38:34 #73
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_66284745
edit: lees verkeerd, sorry.

[ Bericht 94% gewijzigd door charleen op 20-02-2009 17:56:33 ]
pi_66284861
Voor straf de boeken verbranden en de mensen die de klacht indienen om te beginnen eens wat klappen uitdelen. Dit is echt waanzin. Sad.

Bovenop de gipsplaten van een stoffig plafond vind ik wel hoog zat voor dergelijke boeken.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:52:19 #75
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66285116
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:38 schreef charleen het volgende:

[..]

Wauwwww.... en nou nog nooit iets gelezen/gehoord over zaken waar zij aanstoot aan geven. Zo kan het dus ook.
Ik denk dat je de kleurtjes door elkaar hebt gehaald
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:57:57 #76
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_66285260
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:52 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik denk dat je de kleurtjes door elkaar hebt gehaald
Ja inderdaad, excuses .
pi_66285358
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zo weinig? Volgens mij zijn er toch echt wel wat meer hindoes in Nederland. Als je deze bron 'Godsdiensten in Nederland'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Godsdiensten_in_Nederland bekijkt, onder het kopje "Statistieken: ledenregistratie
zie je dit":

HINDOEÏSME ± 215.000
Hindoe Raad Nederland 215.000
BOEDDHISME ± 170.000
Boeddhistische Unie Nederland 170.000

Betekent dus zo'n 385.000 hindoes en boeddhisten in Nederland. Het is maar net wat je onder heel veel meer en een stukje meer verstaat

Waar ik op doelde is dat volgens mij het aantal moskeeen per moslim hoger is dan het aantal tempels per boeddhist/hindoe in Nederland.
pi_66285467

[ Bericht 100% gewijzigd door Zienswijze op 20-02-2009 18:05:41 ]
pi_66286600
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:45 schreef Re het volgende:
och hoe hoger en verder uit het bereik die boeken worden bewaard hoe beter toch?
Alle religieuze boeken aan het plafond plakken.
pi_66289072
Die koran lenen en gaan lezen op de wc
pi_66289376
Zo kunnen de kinderen er in ieder geval niet bij. Wellicht dat dit de basis is voor een generatie humanistische allochtonen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:14:22 #82
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66290066
Het is me toch ook wat. Een moslim die een boek een plank hoger legt, en men noemt het 'Islamisering!1!einz!'.

.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:17:39 #83
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66290186
Dit valt wel in de categorie 'Italie wil pasta verbieden want er zit dönertarwe in en dat klinkt Arabisch.'
pi_66290370
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:17 schreef Yildiz het volgende:
Dit valt wel in de categorie 'Italie wil pasta verbieden want er zit dönertarwe in en dat klinkt Arabisch.'
Ik zeg nog: maak er geen islam-bash-topic van
pi_66290389
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:14 schreef Yildiz het volgende:
Het is me toch ook wat. Een moslim die een boek een plank hoger legt, en men noemt het 'Islamisering!1!einz!'.

.
Het gaat natuurlijk niet om de daad maar om de symboliek en het verheven gevoel dat deze mensen
hebben.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:23:23 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66290411
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:22 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik zeg nog: maak er geen islam-bash-topic van
Dat doe ik helemaal niet. De 'kritisch naar moslims users' zijn grappig genoeg .
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:28:58 #87
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66290685
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:22 schreef Specularium het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om de daad maar om de symboliek en het verheven gevoel dat deze mensen
hebben.
De symboliek van 1 persoon, die toevallig een religie aanhangt zoals een miljard andere mensen? Is die ene moslim soms de ambassadeur van een miljard mensen?

Wacht, ik zal het even in perspectief zetten.
Ik heb je nog gematst. Links de kolom met 3, rechts een miljard.

Zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door Yildiz op 20-02-2009 20:38:18 ]
pi_66291162
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De symboliek van hoe 1 persoon, die toevallig een religie aanhangt zoals een miljard andere mensen?

Wacht, ik zal het even in perspectief zetten.
Ik heb je nog gematst. Links de kolom met 3, rechts een miljard.
[ afbeelding ]
De symboliek van 1 persoon? Volgens mij gaat het hier niet om 1 persoon maar om stelselmatige
druk van meerdere personen wat blijkbaar effect heeft gehad.

En hoe zullen die miljard aanhangers deze maatregel vinden? Zullen ze er afwijzend tegenover staan
of goedkeurend?

Als ik een bookmaker was wist ik wel waar de hoogste winstkans ligt.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:41:18 #89
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66291212
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

De symboliek van 1 persoon? Volgens mij gaat het hier niet om 1 persoon maar om stelselmatige
druk van meerdere personen wat blijkbaar effect heeft gehad.
Nou, een overleg met een moslimraad. Wat ernstig. Wat een ernstige 'stelselmatige druk' .
quote:
En hoe zullen die miljard aanhangers deze maatregel vinden? Zullen ze er afwijzend tegenover staan
of goedkeurend?
Ik denk zo:

/careface.
quote:
Als ik een bookmaker was wist ik wel waar de hoogste winstkans ligt.
pi_66291507
Op die plank staan ook de boeken van de gebroeders Grimm, Roald Dahl en Harry Potter. Dat moet dan de afdeling fictie zijn .

Bij dit bericht hoort eigenlijk maar een smiley en omdat het Groot Brittannië is ook een voor het land in kwestie. Totaal twee: .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')