abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66279955
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat voor last heb jij in je dagelijks leven van de Islam dan?
Misschien dat er buitenproportioneel veel moskeeen hier staan als je het vergelijkt met gebedshuizen van andere religies die door allochtonen zijn meegenomen?
Dat Ramadan als een nationale feestdag wordt geopperd?
Imams die zeggen dat ongelovigen varkens zijn? Imams die zeggen dat homo's van flats moeten worden gegooid? Zo ga je niet met andere mensen om.

Waarom zie je dat soort dingen niet bij de vele andere religies die door allochtonen sinds 1960 zijn meegenomen vanuit hun eigen land?

De Islam is bezig met een stevige voet in Europa te krijgen. Alleen zien de meeste Nederlanders dat niet. Politieke correctheid moet hoog in het vaandel staan volgens hen.
pi_66280050
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:21 schreef Zienswijze het volgende:

En over die boeken welke nou hoger of lager moeten staan. Het gaat om respect en tolerantie voor andere religies.
dat zal vast ook de uitleg geweest zijn die de moslims-die-het-zo-belangrijk-vonden-dat-hun-boek-op-de-bovenste-plank-stond voor hun pleidooi hadden

dat het niet ging om de plank, maar om het uiten van RESTECP
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Misschien dat er buitenproportioneel veel moskeeen hier staan als je het vergelijkt met gebedshuizen van andere religies die door allochtonen zijn meegenomen?
doel je daar op christelijke kerken die vanuit zuidelijke regioenen naar ons germaanse landje gebracht werden?
volgens mij staan daar zowel absoluut als relatief veel meer van gezien het aantal actieve gelovigen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:34:22 #53
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_66280157
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat Ramadan als een nationale feestdag wordt geopperd?
Imams die zeggen dat ongelovigen varkens zijn? Imams die zeggen dat homo's van flats moeten worden gegooid? Zo ga je niet met andere mensen om.

Wat voor last heb jij in je dagelijks leven van moskeeen? Wat voor last heb je in je dagelijks leven van een proefballonnetje over de Ramadan? Wat voor last heb je van een debiele Imam?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:46:34 #54
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_66280655
Eén jaar of twee, drie geleden viel het einde van de ramadan op dezelfde dag als Sinterklaas. Een vriend van mij werkt op een 'zwarte' basisschool in Den Haag en die hebben de kinderen die dag vrij gegeven en Sinterklaas de dag erop gevierd. En ik kan dit nog steeds niet geloven!

Je kan natuurlijk ook je kop in het zand steken, maar m.i. begint het er toch aardig op te lijken dat men langzaamaan gaat domineren en de niet-moslims dienen maar rekening te houden met de wel-moslims.

Iedereen zijn of haar geloof, maar val anderen er niet mee lastig.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:01:30 #55
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_66281236
Je zou toch spontaan de deurmat van de bibliotheek vervangen door een koran.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:05:41 #56
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_66281385
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Excuses aanvaard en verder vind ik het te gemakkelijk het meteen in de sfeer van angst te trekken. Menigeen is juist erg boos of verontrust daarover. Weer anderen begrijpen het simpelweg niet, dat bijvoorbeeld een lokale overheid sekse-onderscheid faciliteert om moslims te behagen.
Begrijp je dat?

Het komt natuurlijk heel goed uit te praten over angst voor islamisering, immers is het maar een klein sprongetje van islamofoob naar PVV-aanhanger annex racist.
Men kan dan eenvoudigweg een label opplakken en er hoeft verder nergens meer over gepraat te worden.
Ik heb geen idee waar je het nu over hebt.

Laat ik dan maar degene zijn met duidelijke taal: Het gaat hier om het vrijwillig verplaatsen van boeken in een bibliotheek naar aanleiding van een verzoek van een enkele moslim. Als dat een voorbeeld is van islamisering zoals jij zegt, dan stelt islamisering niets voor.

Voor de goede orde, jij begon met het opplakken van het etiket 'islamisering', en inderdaad, dat komt niet ten goede voor de echte issues met de Islam op het gebied van integratie.
Géén kloon van tvlxd!
pi_66281423
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:46 schreef charleen het volgende:
Eén jaar of twee, drie geleden viel het einde van de ramadan op dezelfde dag als Sinterklaas. Een vriend van mij werkt op een 'zwarte' basisschool in Den Haag en die hebben de kinderen die dag vrij gegeven en Sinterklaas de dag erop gevierd. En ik kan dit nog steeds niet geloven!

Je kan natuurlijk ook je kop in het zand steken, maar m.i. begint het er toch aardig op te lijken dat men langzaamaan gaat domineren en de niet-moslims dienen maar rekening te houden met de wel-moslims.

Waar ik ook een puntmuts van krijg is dat wanneer je er iets van zegt dat je direct wordt uitgemaakt voor Wilders-aanhanger of racist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:07:10 #58
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_66281438
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:39 schreef Beelzebufo het volgende:
De vervolgstrijd zal dan wel worden wat de links-rechts volgorde op de plank wordt?

Gezien de arabische gewoonte om van rechts naar links te lezen en met het feit in gedachten dat de Koran de laatste openbaring van God is zal de volgorde van links naar rechts wel worden: Koran, Bijbel, Thora.
Leuk weetje: Chinezen claimen de ware gelovigen te zijn. Christenen, Joden, Moslims en Hindoes lezen van links naar rechts (of van rechts naar links) en schudden dus eigenlijk nee als zij hun heilige boek lezen. Het Chinese schrift gaan van boven naar onder, zij knikken dus eigenlijk ja als zij Confusius of het Rode Boekje lezen.
Non possumus non loqui
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:11:18 #59
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_66281625
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar ik ook een puntmuts van krijg is dat wanneer je er iets van zegt dat je direct wordt uitgemaakt voor Wilders-aanhanger of racist.
Je hebt gelijk, een puntmuts maakt je meer een Ku Klux Klan-aanhanger.
Géén kloon van tvlxd!
pi_66281659
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:07 schreef Knip het volgende:

[..]

Leuk weetje: Chinezen claimen de ware gelovigen te zijn. Christenen, Joden, Moslims en Hindoes lezen van links naar rechts (of van rechts naar links) en schudden dus eigenlijk nee als zij hun heilige boek lezen. Het Chinese schrift gaan van boven naar onder, zij knikken dus eigenlijk ja als zij Confusius of het Rode Boekje lezen.
idd leuk weetje.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_66282541
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:32 schreef RM-rf het volgende:
doel je daar op christelijke kerken die vanuit zuidelijke regioenen naar ons germaanse landje gebracht werden?
volgens mij staan daar zowel absoluut als relatief veel meer van gezien het aantal actieve gelovigen
Nee, ik bedoel op de immigratie van allochtonen sinds 1960 naar NL toe. Al die mensen hebben hun eigen religie meegebracht. En er zijn relatief veel moskeen in vergelijking met de gebeidshuizen van andere religies die allochtonen hebben meegebracht.
Je ziet vaker een moskee dan een tempel toch. Moskeeen zijn niet erg, alleen bouw er niet te veel van. Nederland is geen islamitisch land.
pi_66282642
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:46 schreef charleen het volgende:

Ja zulke dingen bedoel ik dus. Je dient je geloof op de achtergrond te houden.
En van de andere religies die allochtonen hebben meegenomen, heb je zowat nooit last. Die doen gewoon mee met de Nederlandse gewoonten en belijden tegelijkertijd hun eigen religie, maar dan wel op de achtergrond.
pi_66282805
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:34 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat voor last heb jij in je dagelijks leven van moskeeen? Wat voor last heb je in je dagelijks leven van een proefballonnetje over de Ramadan? Wat voor last heb je van een debiele Imam?
Nederland is toch geen islamitisch land? Moskeeen prima, maar niet teveel. Ik weet niet of jij een autochtoon bent, maar je wilt je 'eigen' land toch niet in de uitverkoop doen?

Ramadan hoort geen nationale feestdag te worden. Het is Nederland, geen islamitisch land. Nederlandse feestdagen dienen als nationale dag te worden gevierd. Immigranten moeten zich hier aanpassen, zelf ik zelf als allochtoon zijnde.

En over die uitspraken van imams. Je dient met respect met elkaar om te gaan. Helemaal als imam, want je praat tegen een grote achterban. Met ongelovigen en homo's ga je niet zo om.
En voordat mensen beginnnen te zeuren dat het maar een handjevol imams zijn die zulke dingen zeggen. Heb je hier hindoe of boeddhistische 'priesters' horen zeggen dat ongelovigen varkens zijn etc.? Nee. DIe religies kunnen wel met respect omgaan. Geen enkele imam hoort zulke dingen te zeggen, ook niet 'slechts' een handjevol imams! Je dient met respect om te gaan met je medemens.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:45:30 #64
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_66282936
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel op de immigratie van allochtonen sinds 1960 naar NL toe. Al die mensen hebben hun eigen religie meegebracht. En er zijn relatief veel moskeen in vergelijking met de gebeidshuizen van andere religies die allochtonen hebben meegebracht.
Je ziet vaker een moskee dan een tempel toch. Moskeeen zijn niet erg, alleen bouw er niet te veel van. Nederland is geen islamitisch land.
Er zijn heel veel meer geïmmigreerde moslims dan hindoes of boeddhisten. Logisch dat er dan ook meer moskeeen zijn dan de gebedshuizen van die religies.
pi_66282995
- troll -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 20-02-2009 21:31:57 ]
pi_66283114
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:45 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Er zijn heel veel meer geïmmigreerde moslims dan hindoes of boeddhisten. Logisch dat er dan ook meer moskeeen zijn dan de gebedshuizen van die religies.
Heel veel meer is ook overdreven. Maar wel een stuk meer ja.
Als je het aantal moskeen per moslim bekijkt, dan ligt dat getal een stuk hoger dan het aantal tempels per boeddhist/hindoe.

Ik hoef niet te per se mierenneuken over die moskeeen hoor. Maar wat ik merk is dat constant de Islam wordt 'voorgetrokken' in Nederland. Ook met Ramadan, dan worden er tig gesubsidieerde ramadan etentjes georganiseerd. Dat is toch niet nodig? Of dan worden er weer schilderijen weggehaald, omdat bepaalde moslims dat aanstotend vinden etc.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:50:28 #67
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_66283127
quote:
laten we van dit topic aub geen islam-bash-topic maken
Tuuluk niet !

Ik sta er wel van te kijken dat zo'n vreselijk heilig boek als de koran zomaar in een bieb op een plank mag staan naast andere boeken......

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_66283318
Het is toch te triest voor woorden over watvoor onbenulligheden mensen zich druk kunnen maken.
Serieus tijd ervoor nemen, actie voeren, o my god/allah/zeus/andere optie!!!

vrijdag 20 februari 2009 @ 17:01:28 #69
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_66283479
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:50 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heel veel meer is ook overdreven. Maar wel een stuk meer ja.

Dat noem ik heel veel meer
pi_66284184
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat noem ik heel veel meer
Hoe zou dat komen.
zien ze uiteindelijk de waarheid
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_66284284
Geert kom er maar in.

ot:
Door dit soort futiliteiten maken ze zichzelf wederom onsterfelijk belachelijk.
Niet alleen is het gemierenneuk, maar daar ook nog een agressieve vorm van.
Met enkel als doel op gewelddadige manier invloed uit te kunnen oefenen op het beleid
hier en in de rest van Europa.
pi_66284698
Ik ben voor.
Lekker hoog wegzetten zodat het voor volwassenen niet meer op ooghoogte staat en voor kinderen zelfs geheel onbereikbaar is.
Sterker nog: ik stem voor een speciaal gouden religieplankje. Helemaal bovenin de nok van de bibliotheek. Omdat religie boven het aardse uitstijgt natuurlijk.
There is no love sincerer than the love of food.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:38:34 #73
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_66284745
edit: lees verkeerd, sorry.

[ Bericht 94% gewijzigd door charleen op 20-02-2009 17:56:33 ]
pi_66284861
Voor straf de boeken verbranden en de mensen die de klacht indienen om te beginnen eens wat klappen uitdelen. Dit is echt waanzin. Sad.

Bovenop de gipsplaten van een stoffig plafond vind ik wel hoog zat voor dergelijke boeken.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:52:19 #75
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_66285116
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:38 schreef charleen het volgende:

[..]

Wauwwww.... en nou nog nooit iets gelezen/gehoord over zaken waar zij aanstoot aan geven. Zo kan het dus ook.
Ik denk dat je de kleurtjes door elkaar hebt gehaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')