AMIMarEST: Associate Member of the Institute of Marine Engineering, Science & Technologyquote:
Check.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:22 schreef nozem het volgende:
Techneuten hadden al ing. toch?
En Tjakkaaaaaaa! Yes!!!!!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:19 schreef Dat_Drink_lk_Op het volgende:
Tegenwoordig zijn we allemaal winnaars he
Eerlijk gezegd zit ik vijf jaar in het werkende leven, en hoor ik er nooit iemand over... De enige die met titels moeten gooien zijn volgens mij juist de onzekere types....quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:54 schreef J-heronimus het volgende:
Ach titels, ik wordt daar zo moe van.
Ik zou het liever Kansenmensen noemen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:19 schreef Dat_Drink_lk_Op het volgende:
Tegenwoordig zijn we allemaal winnaars he
Ja daarom.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 00:01 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zit ik vijf jaar in het werkende leven, en hoor ik er nooit iemand over... De enige die met titels moeten gooien zijn volgens mij juist de onzekere types....
Misschien dat je er iets aan hebt in het buitenland, maar zeker niet in Nederland...
Alsof dat een goed excuus is. Als je er te lui voor bent, betekent het dat je simpelweg niet de capaciteiten hebt om naar het WO te gaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:30 schreef FixYou het volgende:
Pretentieuze WO kaffers.
Als ik door laksheid op jonge leeftijd niet de juiste keuze heb gemaakt, en nu HBO + master doe is het nog niet genoeg voor jullie.
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:48 schreef hara_kiwi het volgende:
Ach ja, HBO, WO... Presteer eerst maar eens wat in het bedrijfsleven zou ik zo zeggen, dan gaat het voor het echieDan telt het niet meer of je in projectgroepjes je mondje kon roeren of dat je snel een boek kon teren, dan komen bepaalde vaardigheden en competenties naar boven. En in het bedrijfsleven word je vooral afgerekend op wat je niet kan, niet op wat je wel kan zoals in je veilige comfortabele omgeving van de beschermende school
Minister Plasterk wil het, ik niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 12:22 schreef Biels het volgende:
Dit toont toch maar weer aan hoe graag hbo'ers eigenlijk wo'ers willen zijn.
Rot eens op met je bedrijfsleven.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:48 schreef hara_kiwi het volgende:
Ach ja, HBO, WO... Presteer eerst maar eens wat in het bedrijfsleven zou ik zo zeggen, dan gaat het voor het echieDan telt het niet meer of je in projectgroepjes je mondje kon roeren of dat je snel een boek kon teren, dan komen bepaalde vaardigheden en competenties naar boven. En in het bedrijfsleven word je vooral afgerekend op wat je niet kan, niet op wat je wel kan zoals in je veilige comfortabele omgeving van de beschermende school
Gelukkig word je wel aangenomen op wat je wel kan!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 12:48 schreef hara_kiwi het volgende:
Juist om het voor HBO'ers makkelijker te maken om een internationale carriere te beginnen, is het nodig om het HBO ook te voorzien van internationaal herkenbare titels. Wat is er mis mee wanneer HBO'ers ook een titel/graad krijgen (internationaal gezien is dat ook terrecht). Zolang er maar een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen HBO en WO titels is er niks aan het handje.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 02:27 schreef Skv het volgende:
Wat een onzin. Nietszeggende titels voor HBO'ers die internationaal niks te betekenen hebben.. Beetje gaaf gaan lopen doen met je zelfbedachte naampjes. Sneu.
Nee, HBO'ers mogen zich Bachelor of Applied Arts, Sciences noemen.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:33 schreef Gehannes het volgende:
Dus beiden mogen zich nu Bachelor noemen toch? Wat mij betreft klopt dit wel.
Zowel HBO en WO mogen Bachelor gebruiken. Alleen het HBO is meer beroeps gericht en het WO meer wetenschappelijk. Vandaar dat de toevoeging wel anders is. Voor HBO is dat bijv. Bachelor of Engineering (BEng) en voor het WO is dat Bachelor of Science. Hoewel in het buitenland, bijv UK, BEng wordt gegeven op wetenschappelijk niveau.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:33 schreef Gehannes het volgende:
De titel voor een afgestudeerde HbO'er is nu toch hetzelfde als een Universitair student die zijn bachelor fase afrondt? Wat mij betreft staat dit wel degelijk gelijk aan elkaar, aangezien je met een HBO studie er 4 jaar overdoet met een jaar praktijk ervaring en je bij de Universiteit er 3 jaar overdoet met een wat hoger niveau maar zonder het jaar praktijk ervaring.
Dus beiden mogen zich nu Bachelor noemen toch? Wat mij betreft klopt dit wel.
Dat komt door de grote horde MBO'ers in Nederland die hun falen afreageren op alles wat hoger opgeleid is.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Typisch Nederlands, het pretentieus vinden van titels.
Wat is daar verkeerd aan?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Typisch Nederlands, het pretentieus vinden van titels.
quote:
Dat vind ik ook wel een beetje. Kom op, zo'n titel is toch een teken van je prestatie, daar mag je best trots op zijn. Zodra je je kop boven de massa uitsteekt, wordt ie eraf gemaaid.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:09 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Steek vooral je kop niet boven het maaiveld, blijf lekker gewoon. Trots zijn op je afkomst en je cultuur door bijvoorbeeld adelijke titels te dragen of gewoon omdat je voor jezelf iets bereikt hebt door het gebruiken van BA, MA, Drs., etc. is in Nederland not done toch? Doe maar gewoon, doe je al gek genoeg....
Epic fail.
Sorry, mijn reactie een beetje verkeerd geformuleerd. Wat ik wilde zeggen was eigenlijk het zelfde als jij: Wat is er verkeerd aan het voeren van titels? Lijkt mij op zich niks mee (zolang je het bij elk interne emailtje maar niet steeds gebruikt - dat vind ik wel irritant)quote:
Veel mensen maken gebruik van een standaard handtekening onder hun e-mails. Verwacht je dat ze 2 verschillende gaan voeren, één voor intern en één voor extern?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:15 schreef jschud het volgende:
[..]
Sorry, mijn reactie een beetje verkeerd geformuleerd. Wat ik wilde zeggen was eigenlijk het zelfde als jij: Wat is er verkeerd aan het voeren van titels? Lijkt mij op zich niks mee (zolang je het bij elk interne emailtje maar niet steeds gebruikt - dat vind ik wel irritant)
Ik doe dat wel (eigenlijk 3 verschillende): Een met gewoon alleen mijn voornaam. Een met mijn complete naam, functie en adres en een met titels (plus naam, functie, adres, etc.).quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Veel mensen maken gebruik van een standaard handtekening onder hun e-mails. Verwacht je dat ze 2 verschillende gaan voeren, één voor intern en één voor extern?
Jort Kelderquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:41 schreef -Jean- het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=7935910643534073387&ei=GfafSey8GY2siAKQrKxT&q=jonge+honden
5min23![]()
Ik gebruik er drie. Een standaard met mijn naam, eentje met functie en telefoonnummer er bij en eentje met zo'n suffe disclaimer. Die laatste vind ik eigenlijk ook onzin, maargoed..quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:24 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Veel mensen maken gebruik van een standaard handtekening onder hun e-mails. Verwacht je dat ze 2 verschillende gaan voeren, één voor intern en één voor extern?
Prof.Dr.quote:
Prof. Dr. Ir. is toch nog de mooiste vind ik.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:27 schreef Skv het volgende:
Prof.Dr.
prof.dr.mr.ir.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Prof. Dr. Ir. is toch nog de mooiste vind ik.
Verder vind ik het wel terecht dat ook in het BaMa systeem de HBO-instellingen ook titels moeten kunnen vergeven. Bedenk dat veel Amerikaanse 'universities' ook op HBO-niveau zitten, het vergemakkelijkt dus ook het internationale verkeer.
Officieel niet, maar je mag hem voeren als aanduiding van je beroep (hoogleraar dus in dit geval)quote:
De titel professor geniet noch in België noch in Nederland overigens wettelijke bescherming; iedereen kan zich zonder juridische consequenties professor (laten) noemen. Professor is dan ook slechts de aanspreektitel van een beroepsbeoefenaar, geen academische graad of titel. Het is overigens prof. dr.quote:
Trots zij op je cultuur of afkomst heb ik sowieso nooit begrepen, aangezien dat iets is waar je weinig invloed op hebt.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:09 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Steek vooral je kop niet boven het maaiveld, blijf lekker gewoon. Trots zijn op je afkomst en je cultuur door bijvoorbeeld adelijke titels te dragen of gewoon omdat je voor jezelf iets bereikt hebt door het gebruiken van BA, MA, Drs., etc. is in Nederland not done toch? Doe maar gewoon, doe je al gek genoeg....
Epic fail.
Correct, maar het ziet er wel interessant uit.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 15:41 schreef solyaris het volgende:
[..]
De titel professor geniet noch in België noch in Nederland overigens wettelijke bescherming; iedereen kan zich zonder juridische consequenties professor (laten) noemen. Professor is dan ook slechts de aanspreektitel van een beroepsbeoefenaar, geen academische graad of titel. Het is overigens prof. dr.
Zit in het zelfde schuitje...Maar dan kun je altijd nog gaan voor je D.Sc (Doctor of Science). Voor zover ik weet is een PhD (Dr) een junior doctorate en een DSc een senior doctorate. Om dat te halen moet je geloof ik een paar top journal papers/boeken schrijven. Ik ben dat trouwns voorals nog niet van Plan. Vind Dr al mooi zat.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 16:08 schreef Bosbeetle het volgende:
ah dan verandert mijn BSc in BASc maar gelukkig heb ik mn MSc al en ben druk bezig met de Dr. en dan erm ja dan kan ik niet verder leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |