abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 februari 2009 @ 18:12:54 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66488940
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:06 schreef henkway het volgende:

[..]

Veel mensen hebben voor het jaar 2000 de hypotjheek op maximaal gezet
En alles met een AEX van 650 op de beurs gezet.
The End Times are wild
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:09:51 #202
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66490836
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:43 schreef henkway het volgende:

[..]

Tenzij men is gaan beleggen op de beurs , Palminvest, Easylife, teakhout, storting op een IJslandse Bank of een aankoop van een woning in Spanje voor een maximale HRA in Nederland
Als een garagebedrijf "Supercars" of een andere foute naam heeft kopen mensen er geen auto voor meer dan 3000,- omdat dat teveel risico is. Maar bij instellingen met namen als Easy-life en Palminvest stoppen we gerust een erfenis van 80.000....

Ontopic; Hier wordt toch redelijk wat bezichtigd momenteel. Met hier en daar een koop. Groot verschil met januari dat het gewoon opvalt. Ben alweer benieuwd naar de cijfers. Denk dat de maand februari toch nu wel een eens een voorzichtige daling kan laten zien.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_66491314
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:09 schreef Sjabba het volgende:

[..]
Ontopic; Hier wordt toch redelijk wat bezichtigd momenteel. Met hier en daar een koop. Groot verschil met januari dat het gewoon opvalt. Ben alweer benieuwd naar de cijfers. Denk dat de maand februari toch nu wel een eens een voorzichtige daling kan laten zien.
grapjas
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:15:07 #204
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66493267
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:24 schreef henkway het volgende:

[..]

grapjas
Jij verwacht een stijging in februari?
and made it rain upward
pi_66495671
quote:

[..]

Daling van wat? Verkopen of prijs?
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:33:09 #206
216787 vastgoedzeepbel
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_66500432
quote:

[..]

Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
verwachtingen woningmarkt experts
pi_66502835
Dalen

De NVM probeert nog aan het dode paard te trekken, maar dat mag niet helpen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 27 februari 2009 @ 00:22:02 #208
85962 ioko
I Appear Missing
pi_66505478
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:00 schreef LXIV het volgende:
Hoe lang je er blijft zitten maakt niet uit. Het gaat er eerder om wanneer je instapt.

Huren is geen weggegooid geld, want je krijgt er woongenot voor terug. En van jouw rentebetalingen aan de bank zie je ook niks terug. Het is geen aflossen! Het is nog steeds zo dat je maandlasten bij kopen hoger zijn dan bij huren (muv de Randstad misschien.) En alleen die paar tientjes die je misschien aan aflossing betaalt kun je ook sparen als je aan het huren bent.

Dat de daling van huizenprijzen beperkt zal blijven denk ik niet. Ik vind een daling van 30% in ieder geval niet beperkt. Op een huis van 3 ton is dat toch 1 ton. Bedenk je eens hoelang je van je inkomen moet sparen om dat bijeen te krijgen. Als je iedere werkdag 50 euro spaart (wat ik heel veel vind) dan heb je daar 10 jaar voor nodig!

In Engeland, waarvan de situatie nog het beste met die in Nederland te vergelijken is qua ruimtelijke ordeningsbeleid en kredietverstrekking, werd ook tot voor een jaar keihard geroepen dat de huizenprijzen niet omlaag konden. Allerlei redenen, vooral economische groei, schaarste en het feit dat de prijzen al twee decennia stegen, werden hiervoor aangehaald. Allemaal niet relevant in de huidige situatie.

Je moet zelf weten wat je doet. Maar als het kan is wachten toch de beste optie denk ik. Vooralsnog gaat het enkel nog slechter. En wanneer je samenlevingsexperiment niet gaat zoals gehoopt kun je toch beter 50.000 euro overwaarde hebben dan 50.000 euro schuld. Want dan kom je voorlopig helemaal niet meer aan de bak.
Hoe lang je er blijft zitten maakt zeker uit. Als je namelijk niet meer weggaat wat maakt een daling van huizenprijs dan nog uit?
Of je 20 jaar huurt of 20 jaar rente betaald en daarnaast aflost maakt wat mij betreft heel veel verschil. De huurprijzen hier in de buurt (inderdaad randstad, omgeving Utrecht/Amersfoort) zijn even hoog als een hypotheek voor een leuk huis. Dan heb ik liever woongenot en een opbouw van bezit/vermogen.

Dalingen van 30% zijn nog zuiver hypothetisch en zeer onwaarschijnlijk voor de randstad. Ik zeg niet dat de prijzen niet omlaag kunnen, alleen dat ik niet verwacht dat de prijzen van de huizen waar ik naar kijk verder dan 10% zullen dalen.

Je kunt je leven lang gaan zitten wachten, maar ik ben bereid nu een gecalculeerd risico te lopen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_66508422
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 00:22 schreef ioko het volgende:

[..]

Dalingen van 30% zijn nog zuiver hypothetisch en zeer onwaarschijnlijk voor de randstad. Ik zeg niet dat de prijzen niet omlaag kunnen, alleen dat ik niet verwacht dat de prijzen van de huizen waar ik naar kijk verder dan 10% zullen dalen.
Het probleem momenteel is dat elke prijsontwikkeling waar wij hier mee komen zuiver hypothetisch is. De economie is de afgelopen maanden harder gedaald dan ooit tevoren. Dat is het enige wat we weten. Wat er in de toekomst gaat gebeuren kan niemand voorspellen.

Goed voorbeeld is de AEX van gisteren. Enkel (heel) slecht nieuws en toch stijgen met 1,35%.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 08:42:54 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66509140
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 00:22 schreef ioko het volgende:

[..]

Hoe lang je er blijft zitten maakt zeker uit. Als je namelijk niet meer weggaat wat maakt een daling van huizenprijs dan nog uit?
Of je 20 jaar huurt of 20 jaar rente betaald en daarnaast aflost maakt wat mij betreft heel veel verschil. De huurprijzen hier in de buurt (inderdaad randstad, omgeving Utrecht/Amersfoort) zijn even hoog als een hypotheek voor een leuk huis. Dan heb ik liever woongenot en een opbouw van bezit/vermogen.

Je kunt je leven lang gaan zitten wachten, maar ik ben bereid nu een gecalculeerd risico te lopen.
Het maakt wel degelijk uit voor je bestedingsruimte. Want of je nu wel of niet verkoopt, bij een hypotheek van 1 ton lager betaal je over de loop van die 20 jaar zo'n twee ton extra aan aflossing en rente. Dat is toch 10.000 euro per jaar die je anders fijn in je zak houdt.
The End Times are wild
pi_66509175
kwam nog wel een leuke site tegen. www.veilingbiljet.nl
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  vrijdag 27 februari 2009 @ 09:42:03 #212
85962 ioko
I Appear Missing
pi_66510459
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 08:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het maakt wel degelijk uit voor je bestedingsruimte. Want of je nu wel of niet verkoopt, bij een hypotheek van 1 ton lager betaal je over de loop van die 20 jaar zo'n twee ton extra aan aflossing en rente. Dat is toch 10.000 euro per jaar die je anders fijn in je zak houdt.
Als je zo gaat denken moet je inderdaad niet kopen en lekker gaan huren, of wachten totdat je denkt dat je op de bodem van de prijs zit (en geloof me, er zijn genoeg mensen die dat hebben gedaan, en die konden lang wachten).

Je rekent nu met 30%, een ton minder. Dat is nogal een aanname. In mijn voorbeeld zou met een huis van 3 ton 30 duizend euro 'verliezen', en over een looptijd van 30 jaar is dat verlies zo weer verdwenen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_66513785
Ik hoorde vanmorgen op BNR dat de belastingdienst door een systeemfoutje de HRA niet automatisch heeft verlengd voor een flink aantal mensen. Ben benieuwd of dat nog gevolgen heeft.

Je kan het zonder problemen opnieuw aanvragen en dat schijnt redelijk goed te gaan. Maar ja, als je een tophypotheek hebt en de enige reden dat je die kan betalen is de HRA, ben je mooi genaaid nu.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_66513859
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:45 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op BNR dat de belastingdienst door een systeemfoutje de HRA niet automatisch heeft verlengd voor een flink aantal mensen. Ben benieuwd of dat nog gevolgen heeft.

Je kan het zonder problemen opnieuw aanvragen en dat schijnt redelijk goed te gaan. Maar ja, als je een tophypotheek hebt en de enige reden dat je die kan betalen is de HRA, ben je mooi genaaid nu.
geen last van. kan mijn brutobedrag makkelijk ophoesten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 februari 2009 @ 11:48:37 #215
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66513901
quote:
Dan ben je eigenlijk sowieso genaaid ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_66516919
quote:

Klinkt alsof dat over de voorlopige teruggaaf gaat, niet over de HRA (hoewel HRA waarschijnlijk in 99% van de gevallen de enige reden is dat iemand recht heeft op VT). Als die fout al niet gecorrigeerd wordt door de belastingdienst, is het een kwestie van stomweg een nieuw VT formulier invullen en opsturen. In het ergste geval mis je een paar maanden van je teruggaaf, maar dat wordt hoe dan ook volgend jaar bij de aangifte over 2009 verrekend. Lijkt me sterk dat dit ook maar enig effect gaat hebben tenzij mensen echt zitten te slapen en niet opmerken dat hun maandelijkse VT niet wordt gestort.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 13:21:36 #217
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66517020
quote:

Zou de belastingdienst stiekem vooruitlopen op nog onaangekondigde maatregelen van het kabinet?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:04:22 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66523866
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:42 schreef ioko het volgende:

[..]

Als je zo gaat denken moet je inderdaad niet kopen en lekker gaan huren, of wachten totdat je denkt dat je op de bodem van de prijs zit (en geloof me, er zijn genoeg mensen die dat hebben gedaan, en die konden lang wachten).

Je rekent nu met 30%, een ton minder. Dat is nogal een aanname. In mijn voorbeeld zou met een huis van 3 ton 30 duizend euro 'verliezen', en over een looptijd van 30 jaar is dat verlies zo weer verdwenen.
De afgelopen 20 jaar ofzo bevonden we ons in een stijgende markt. Dan heeft afwachten inderdaad geen zin. Maar nu is het sentiment dus gekeerd.

En hoe langer je looptijd, hoe langer je renteperiode! Over een looptijd van 30 jaar betaal je het bedrag 2,5 tot 3 keer (afh. van de rentestand). Dat zijn en blijven toch hele bedragen dan!
The End Times are wild
pi_66524314
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:21 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Zou de belastingdienst stiekem vooruitlopen op nog onaangekondigde maatregelen van het kabinet?
Alsof het beperken van de HRA zal gaan gelden voor de huidige hypotheken. Dat geld dan alleen voor de nieuwe hypotheken. M.a.w een overgangsperiode van 30 jaar.
pi_66524475
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:13 schreef HarryP het volgende:

[..]

Alsof het beperken van de HRA zal gaan gelden voor de huidige hypotheken. Dat geld dan alleen voor de nieuwe hypotheken. M.a.w een overgangsperiode van 30 jaar.
De nieuwe regels omtrent overdrachtsbelasting zal voor alle hypotheken en eigenaars gelden, de aanpassing van een aftrek bv 33% zal ook voor alle hypotheken gelden.

Het zal voor de mobiliteit van alle huizenkopers zeker heel erg goed zijn, dus ook voor de markt als geheel

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 27-02-2009 16:28:47 ]
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:23:20 #221
216787 vastgoedzeepbel
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_66524750
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:17 schreef henkway het volgende:

[..]

De nieuwe regels omtrent overdrachtsbelasing zal voor alle hypotheken en eigenaars gelden, de aanpassing van een aftrek bv 33% zal ook voor alle hypotheken gelden
Dat verwacht ik ook.
Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
verwachtingen woningmarkt experts
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:31:28 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66525070
quote:

[..]

Dat zou extreem onrechtvaardig zijn, want het verdeelt de bevolking dan in twee belastinggroepen, een oudere en een jongere generatie, waarbij de jongere levenslang in een hoger tarief zit dan de oudere.

Maar Balkenende is tot alles in staat. Dus waarom dit niet.

Beter en gemakkelijker is het dan om iedereen die voor 1970 geboren is in een 20%'s belastingtarief te stoppen en iedereen daarna 60% belasting laten betalen. Daar zullen de vakbonden ook blij mee zijn.
The End Times are wild
  vrijdag 27 februari 2009 @ 16:44:35 #223
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66525645
Aangezien de vakbonden alleen uit ouwe lui bestaan die alleen maar over hun pensioen bezig zijn denk ik dat die wel voor zijn ja....
and made it rain upward
pi_66542705
ligt het aan mij of wordt nieuwbouw nu snel goedkoper?
quote:
Utrecht, Hart van Hoograven
¤ 204000
Soort woning: Tussenwoning
Woonoppervlakte:85 m2
Aantal kamers:3
pi_66545474
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 01:00 schreef henkway het volgende:
ligt het aan mij of wordt nieuwbouw nu snel goedkoper?
[..]

Om daar iets over te zeggen, moet je weten wat de rest van het blok gekost heeft. Het is de laatste woning in het blok die verkocht wordt. Wat heeft de rest gekocht en wanneer is die verkocht?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2009 06:48:09 ]
pi_66546012
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:18 schreef anboni het volgende:

[..]

Klinkt alsof dat over de voorlopige teruggaaf gaat, niet over de HRA (hoewel HRA waarschijnlijk in 99% van de gevallen de enige reden is dat iemand recht heeft op VT). Als die fout al niet gecorrigeerd wordt door de belastingdienst, is het een kwestie van stomweg een nieuw VT formulier invullen en opsturen. In het ergste geval mis je een paar maanden van je teruggaaf, maar dat wordt hoe dan ook volgend jaar bij de aangifte over 2009 verrekend. Lijkt me sterk dat dit ook maar enig effect gaat hebben tenzij mensen echt zitten te slapen en niet opmerken dat hun maandelijkse VT niet wordt gestort.
Inderdaad, zoals ik ook al aangaf, is het opnieuw aanvragen van de VT geen probleem. Maar dat houdt niet in dat mensen niet in de problemen kunnen komen. De belastingdienst is 1 van de meest traag werkende instanties hier in NL. Dat kan inhouden dat voor mensen in een top-hypotheek situatie in de problemen komen.
pi_66546252
In onze krant stond een aardig opiniestukje over de HRA. (Helaas kan ik het niet online terugvinden). Het ging er over dat geleidelijke afschaffing van de HRA helemaal geen ramp hoeft te zijn voor huisenbezitters. Ze gaan er dan vanuit dat die afschaffing gedeeltelijk wordt gecompenseerd door verlaging van andere belastingen. En dat door de geleidelijke afschaffing, er voldoende tijd is voor de huizenbezitters om zich op voor te bereiden, om het onstane tekort op te vangen. Mede geholpen door de inflatie.

Het zijn vooral de CDA en de VVD die dwars liggen, om electorale redenen. Die daarom hun eigenbelang boven het landsbelang stellen. Pvda zou voorstellen om nu in deze crisitijd niet aan de HRA te komen, maar dat te bewaren tot na de crisis, waardoor ze als een soort voorschot op die toekomst, nu meer geld voor stimuleringsmaatreglen kunnen uitgeven. Dus wel al vast afspraken maken over die afschaffing.

Zoiets was de teneur van het artikel. Als huizenbezitter kan ik me daar best in vinden. Maar ja, ik heb dan ook geen tophypotheek.
pi_66546936
quote:
Volgens mij mag dat niet vanwege het gelijkheidsartikel in artikel 1 van de Grondwet. Het scheidt namelijk een groep, praktisch gezien, permanent van een andere groep en zij worden dus niet als gelijken behandeld.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 11:22:48 #229
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66547410
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 10:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij mag dat niet vanwege het gelijkheidsartikel in artikel 1 van de Grondwet. Het scheidt namelijk een groep, praktisch gezien, permanent van een andere groep en zij worden dus niet als gelijken behandeld.
Jahoor en de korting voor 65plussers op de belasting, in de bus, in het museum enz.

Of dat kinderen onder de 3 gratis naar de dierentuin mogen?

En zo nog 100en voorbeelden.
and made it rain upward
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:14:14 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66548386
Het kan gemakkelijk. Wat dacht je van de kinderbijslag die voor kinderen van voor 1995 drie keer hoger was? Of de eindloonregeling, de VUT, noem maar op. Als het erom gaat om kapitaal van de jeugd naar de babyboomers te trekken kent de wet geen grenzen.
The End Times are wild
pi_66548481
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:14 schreef LXIV het volgende:
Het kan gemakkelijk. Wat dacht je van de kinderbijslag die voor kinderen van voor 1995 drie keer hoger was? Of de eindloonregeling, de VUT, noem maar op. Als het erom gaat om kapitaal van de jeugd naar de babyboomers te trekken kent de wet geen grenzen.
De kinderbijslag van kinderen voor 1987 was nog veeeel hoger, zoek maar eens op oude tabellen , en de kinderbijslag van baby was toen evenveel als van een kind van 20 (toen kreeg je kinderbijslag tot 27 jaar)

Met vijf kinderen hoefde je eigenlijk niet te werken
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:21:08 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66548528
Precies. Maar dat is niet afgeschaft, dat is afgeschaft voor de jongere generatie.

Ik snap ook niet dat die jongere generatie dat allemaal pikt. Uitgezogen worden om de een generatie van babyboomers in luxe te laten leven.
The End Times are wild
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:41:55 #233
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_66548987
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:21 schreef LXIV het volgende:
Precies. Maar dat is niet afgeschaft, dat is afgeschaft voor de jongere generatie.

Ik snap ook niet dat die jongere generatie dat allemaal pikt. Uitgezogen worden om de een generatie van babyboomers in luxe te laten leven.
Helemaal gelijk maar wat doe je eraan?

Net als die topsalarissen van miljoenen, zeer kwalijk maar hoe doe je er iets aan? Als ik ergens lid van kan worden doe ik het vandaag nog.
and made it rain upward
  zaterdag 28 februari 2009 @ 13:35:15 #234
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_66550250
quote:
1. successierechten afschaffen
2. notaris inhuren
3. euthanasie stimuleren

Maar goed, je doet er niet zoveel aan, de mensen die allerhande regelingen in stand willen houden zijn ook de mensen die momenteel de bestuurlijke en politieke elite vormen. En ook: deze groep is erg groot, waardoor er (logischerwijs) veel rekening wordt gehouden met deze groep. Dat klinkt voor de jongere generatie niet echt eerlijk (en dat is het wellicht ook niet), maar het is wel de realiteit.

En aan de andere kant, mijn ouders (randje babyboom: omstreeks 1955 geboren) hadden niet op hun 28e een eigen huis, gingen niet met vakantie (laat staan drie keer per jaar) en namen wél verantwoordelijkheid richting de toekomst van Nederland (kinderen krijgen). En daar hoor ik verbazingwekkend veel vrienden, collega's etc. niet over...

Momenteel zitten we (babyboomers en jonger) eigenlijk ook wel in een decadentiefase: we willen gadgets etc. en het liefst meer dan het jaar ervoor. Daarnaast willen we een eigen huis, vakantie en een partner. Maar kinderen krijgen? Nee, dat gaat ten koste van welvaart. Komen er uiteindelijk wel kinderen dan mag er geen stapje teruggaan in de eigen welvaart (t.b.v. de kinderen). Dus werken we allemaal knetterhard 5 dagen per week (kind naar de opvang, nog gesubsidieerd ook...) en zijn in het weekend moe. Kinderen lijken een luxeproduct i.p.v. noodzaak. Kinderen zijn onze belangrijkste natuurlijk hulpbronnen voor in de toekomst. Wie moet er anders onze potjes vervangen in de verzorginshuizen?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_66550296
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:27 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Inderdaad, zoals ik ook al aangaf, is het opnieuw aanvragen van de VT geen probleem. Maar dat houdt niet in dat mensen niet in de problemen kunnen komen. De belastingdienst is 1 van de meest traag werkende instanties hier in NL. Dat kan inhouden dat voor mensen in een top-hypotheek situatie in de problemen komen.
Goed punt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik met die groep weinig medelijden kan hebben. Top-hypotheek prima, maar zorg dan wel dat je genoeg geld op je spaarrekening hebt staan om een paar maanden lang een paar 100 euro extra maandlast op te vangen (of om een nieuwe auto te kopen als je oude totalloss raakt en je ervan afhankelijk bent voor je werk, etc)
pi_66552306
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:35 schreef Goverman het volgende:

En aan de andere kant, mijn ouders (randje babyboom: omstreeks 1955 geboren) hadden niet op hun 28e een eigen huis, gingen niet met vakantie (laat staan drie keer per jaar) en namen wél verantwoordelijkheid richting de toekomst van Nederland (kinderen krijgen). En daar hoor ik verbazingwekkend veel vrienden, collega's etc. niet over...
Da's ook waar. En als je al op vakantie ging, dan was het naar Vlieland of zo.
Pas toen ze drie kinderen hadden, en ik een jaar of 6 was, gingen we eens met de auto naar Frankrijk, kamperen. Dat was al een heel avontuur. Mijn ouders waren toen al tegen de 40.
En pas in de jaren 80 voor het eerst eens met het vliegtuig met vakantie. Tegenwoordig is het vrij normaal dat je op je 28e al de halve wereld heb gezien. En maar klagen.
pi_66552353
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:36 schreef anboni het volgende:

[..]

Goed punt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik met die groep weinig medelijden kan hebben. Top-hypotheek prima, maar zorg dan wel dat je genoeg geld op je spaarrekening hebt staan om een paar maanden lang een paar 100 euro extra maandlast op te vangen (of om een nieuwe auto te kopen als je oude totalloss raakt en je ervan afhankelijk bent voor je werk, etc)
Vind ik ook. Als je zo afhankelijk bent van je HRA, dat je die niet een paar maanden kan missen, dan heb je het echt niet goed gedaan.
Ik heb ook VT, maar als ik die een paar maanden niet krijg, dan is er echt niets aan de hand. Daarvoor heb ik voldoende spaargeld staan. En als mijn oude totalloss raakt, kan ik ook zonder problemen een gelijkwaardige kopen (al moet ik dan daarna wel een beetje meer op gaan letten met wat ik uitgeef).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 februari 2009 @ 15:02:35 #238
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66552702
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 13:35 schreef Goverman het volgende:

[..]

1. successierechten afschaffen
2. notaris inhuren
3. euthanasie stimuleren

Maar goed, je doet er niet zoveel aan, de mensen die allerhande regelingen in stand willen houden zijn ook de mensen die momenteel de bestuurlijke en politieke elite vormen. En ook: deze groep is erg groot, waardoor er (logischerwijs) veel rekening wordt gehouden met deze groep. Dat klinkt voor de jongere generatie niet echt eerlijk (en dat is het wellicht ook niet), maar het is wel de realiteit.

Momenteel zitten we (babyboomers en jonger) eigenlijk ook wel in een decadentiefase: we willen gadgets etc. en het liefst meer dan het jaar ervoor. Daarnaast willen we een eigen huis, vakantie en een partner. Maar kinderen krijgen? Nee, dat gaat ten koste van welvaart. Komen er uiteindelijk wel kinderen dan mag er geen stapje teruggaan in de eigen welvaart (t.b.v. de kinderen). Dus werken we allemaal knetterhard 5 dagen per week (kind naar de opvang, nog gesubsidieerd ook...) en zijn in het weekend moe. Kinderen lijken een luxeproduct i.p.v. noodzaak. Kinderen zijn onze belangrijkste natuurlijk hulpbronnen voor in de toekomst. Wie moet er anders onze potjes vervangen in de verzorginshuizen?
En bedenk dat die kinderen ook een appeltje te schillen hebben met onze (?) generatie wanneer zij met die kleine groep moeten dokken voor de oude dag van de nu 30-ers
pi_66557528
quote:

[..]

Mensen met een tophypotheek die een eigen auto hebben...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66572044
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 09:42 schreef ioko het volgende:

[..]

En over 30 jaar is 30.000 een stuk minder als nu met het oog op inflatie etc....tenzij we keihard de deflatie in gaan natuurlijk

over 30 jaar betalen we 50 euro voor een biertje in de kroeg
pi_66574665
quote:
Op zondag 1 maart 2009 02:06 schreef descon het volgende:

[..]
over 30 jaar betalen we 50 euro voor een biertje in de kroeg
Of we verdienen 50 euro per week

De enorme consumptie die de inflatie opjoeg zullen we niet meer hebben, omdat de geldcreatie door de banken aan banden is gelegd, en er minstens controle op de geldcreatie zal komen. (Japanscenario)
  zondag 1 maart 2009 @ 11:02:30 #242
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_66574818
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 17:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Mensen met een tophypotheek die een eigen auto hebben...
pi_66574962
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:02 schreef Mr.Talisker het volgende:

[..]

Denk dat hij verwacht dat die mensen een lease-bak hebben.
pi_66574990
quote:

[..]

Mee eens. En het is enkel voordelig voor de huizenmarkt als ze moeten verkopen. Die huizen komen dan tegen een lagere prijs op de markt
pi_66575098
Waarom zijn CDA en VVD zo tegen afschaffen van de HRA? Uiteraard omdat het stemmen oplevert, maar zit er ook nog een ideologie achter?
  zondag 1 maart 2009 @ 11:18:58 #246
240066 Mr.Talisker
Care for a dram?
pi_66575159
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Denk dat hij verwacht dat die mensen een lease-bak hebben.
Dat denk ik ook, maar het komt een beetje over alsof het nogal dom zou zijn om dan toch een eigen auto te hebben. Verklaar je eens nader Cpricia.
pi_66575168
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:15 schreef CWH het volgende:
Waarom zijn CDA en VVD zo tegen afschaffen van de HRA? Uiteraard omdat het stemmen oplevert, maar zit er ook nog een ideologie achter?
Het is vooral voordelig voor de rijken want die krijgen tegen 52% terug, daarom heet het villasubsidie
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 12:04:56 #248
236264 crew  capricia
pi_66576230
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:18 schreef Mr.Talisker het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar het komt een beetje over alsof het nogal dom zou zijn om dan toch een eigen auto te hebben. Verklaar je eens nader Cpricia.
Mensen met een tophyp. die ook nog in het 52% belastingtarief vallen, hebben meestal wel een leaseauto voor de deur...en soms twee. Ik ga er van uit dat ze een riant salaris hebben met bijbehorend uitgavenpatroon. En daar hoort ook een riant spaarpotje bij. Als zij hun 13e maand of bonus uitgekeerd krijgen, is dat geld genoeg om een autootje te kopen, mochten ze dat willen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 12:06:58 #249
236264 crew  capricia
pi_66576270
Toch vraag ik me af hoelang de gemiddelde Nederlander zou kunnen leven als ze geen inkomen meer hebben...in Amerika is dat gemiddeld 2 maanden. Daarna kunnen ze hun hyp/huur niet meer opbrengen. Geen idee of dat in NL beter is...
Hoe lang kun jij zonder inkomen je huidige leefstijl vasthouden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66577152
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:06 schreef capricia het volgende:
Toch vraag ik me af hoelang de gemiddelde Nederlander zou kunnen leven als ze geen inkomen meer hebben...in Amerika is dat gemiddeld 2 maanden. Daarna kunnen ze hun hyp/huur niet meer opbrengen. Geen idee of dat in NL beter is...
Gezien de vele regelingen in NL, kan dat oplopen tot een flink aantal jaren. Al naar gelang de situatie.

In het geval van een hypotheek, zul je als eerste gedwongen worden om het kapitaal van je huis "op te eten". Dit houdt meestal in verkopen. Een WW uitkering kan lang lopen, daarna wordt het bijstand. Mensen met een goed inkomen die de WW ingaan, krijgen waarschijnlijk geen huursubsidie (WW = 70% van laatst verdiende loon).

Het varieert dus en is hoofdzakelijk afhankelijk van je inkomen vóór dat de werkloos wordt.
pi_66579396
quote:
Half jaartje ongeveer.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:53:05 #252
236264 crew  capricia
pi_66579517
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Half jaartje ongeveer.
Ik ook ongeveer een half jaar, maar dan ben ik wel echt aan het interen op mijn spaargeld.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66579561
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ook ongeveer een half jaar, maar dan ben ik wel echt aan het interen op mijn spaargeld.
Da's nogal logisch (ik dus ook). En na dat half jaar is het wel zo'n beetje op.
  zondag 1 maart 2009 @ 13:57:53 #254
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66579695
Ach, hier heb je altijd nog de WW. Overigens heb ik maar ¤450 per maand nodig om van te leven. All inclusive.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:01:07 #255
236264 crew  capricia
pi_66579822
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:57 schreef Lemmeb het volgende:
Ach, hier heb je altijd nog de WW. Overigens heb ik maar ¤450 per maand nodig om van te leven. All inclusive.
Daar moet je vaak wel even op wachten voordat ze uitkeren...bovendien wordt de lengte stevig ingekort. Straks is dat nog maar max een half jaar of zo.

En in mijn hypothetische stelling gaat het erom hoelang je zonder steun zelf je broek op kunt houden...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 14:14:39 #256
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_66580329
Dat de huizenprijzen gaan dalen lijkt mij nu wel duidelijk. Heeft iemand ook enig idee hoe dat zit met kantoorpanden die de komende 6 maanden worden opgeleverd? Is er net als het kadaster ook iets daarvoor beschikbaar om de cijfers te zien?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2009 @ 14:21:50 #257
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66580598
quote:

quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Als je geen inkomen hebt kan dat ook niet anders

(alternatief is natuurlijk te gaan stelen als de raven )
  zondag 1 maart 2009 @ 14:26:55 #258
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_66580772
Ach, laat ik 'em hier ook maar plaatsen:

Nog eentje van Glenn Beck:

Hier wordt hier iets gezegd wat tevens essentieel betreffende de huizenbubbel in Nederland:
De onstilbare aanvoer van goedkoop krediet heeft de huizenbubbel doen ontstaan. Dit is ook zo herkenbaar voor Nederland!

1) De gemiddelde Nederlander heeft giga schulden, een van de hoogste van de OESO-landen.
2) Verreweg het grootste gedeelte van deze schulden zijn hypotheekschulden
3) Hypotheekschulden zijn ook schulden
4) De schulden zijn ontstaan door jarenlang grote toevoer van goedkoop krediet van banken; gestimuleerd door de Nederlandse overheid
5) Er is geen krapte op de Nederlandse woningmarkt; zie je daardoor massa's mensen onder bruggen slapen? Jongeren die tot in hun 30ste gedwongen bij hun ouders blijven leven omdat ze geen huis kunnen krijgen?
6) En ook al zou er een krapte zijn; dit is niet de primaire oorzaak. De huizenprijzen zijn in Nederland zo hoog omdat jarenlange aanvoer van geld de prijzen zo heeft opgedreven. Dus de prijs van een product wordt niet primair bepaalt door de schaarste, maar of iemand het kan betalen (kijk maar naar Japan).
7) Resultaat: Grote groepen in Nederland met hoge schulden en met veel te dure en overgewaardeerde huizen.
8) Voorspelling: de molen van krediet aanvoer gaat veel langzamer draaien; de huizenprijzen donderen in elkaar.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:30:09 #259
236264 crew  capricia
pi_66580901
De echte ellende begint pas als de rente gaat stijgen naar 8% of zo. Dan zullen er massa's mensen zijn die het niet meer op kunnen brengen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 14:33:35 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66581031
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:14 schreef adnansupernew het volgende:
Dat de huizenprijzen gaan dalen lijkt mij nu wel duidelijk. Heeft iemand ook enig idee hoe dat zit met kantoorpanden die de komende 6 maanden worden opgeleverd? Is er net als het kadaster ook iets daarvoor beschikbaar om de cijfers te zien?
Een kantoorpand moet je niet kopen maar huren. Daar betaal je helemaal geen fluit voor de eerste 2 jaar.
The End Times are wild
pi_66581164
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:30 schreef capricia het volgende:
De echte ellende begint pas als de rente gaat stijgen naar 8% of zo. Dan zullen er massa's mensen zijn die het niet meer op kunnen brengen.
En al diegenen die nu zitten te wachten op het dalen van de huizenprijzen, komen dan tot de conclusie dat ze het nog steeds niet kunnen betalen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2009 @ 14:39:14 #262
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66581255
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En al diegenen die nu zitten te wachten op het dalen van de huizenprijzen, komen dan tot de conclusie dat ze het nog steeds niet kunnen betalen.
En zeker als de HRA ook nog eens ingeperkt gaat worden.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:41:16 #263
236264 crew  capricia
pi_66581328
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Yep. En helemaal als de HRA er aan gaat.
Ik begrijp dat gejuich van velen op Fok! dan ook niet dat de HRA beperkt moet worden.
Het gaat hun echt niet helpen om eerder een huis te kopen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 14:44:15 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66581431
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik begrijp dat gejuich van velen op Fok! dan ook niet dat de HRA beperkt moet worden.
Het geeft meer keuzevrijheid. Voor mijn werk moet ik vaak verhuizen, dus kopen is geen optie (vanwege de KK). Nu betaal ik wel een 52%'s tarief. Het zou veel gunstiger zijn wanneer de HRA werd afgeschaft en de belastingen daarmee verlaagd werden tot een 35%'s tarief. Of de overdrachtsbelasting ervan werd afgeschaft.
The End Times are wild
pi_66581480
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Op termijn moet de HRA toch echt aangepakt worden. Beste manier lijkt mij om 'm af te toppen op b.v. ¤ 350.000, gekoppeld aan een verlaging van de overdrachtsbelasting.
Nu dergelijke maatregelen nemen is echter vragen om problemen: dan gaan er mensen in de problemen komen. En hoewel hier dan wordt gezegd dat die mensen het aan zichzelf te danken hebben en dat ze het net goed vinden, wordt er vergeten dat dit dan weer een (verder) negatief effect heeft op de economie. En het is niet handig om dat soort maatregelen te nemen als het economisch toch al slecht gaat. De economie nog verder in het moeras drukken lijkt me niet de beste manier om de economische crisis het hoofd te bieden.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:46:17 #266
236264 crew  capricia
pi_66581498
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het geeft meer keuzevrijheid. Voor mijn werk moet ik vaak verhuizen, dus kopen is geen optie (vanwege de KK). Nu betaal ik wel een 52%'s tarief. Het zou veel gunstiger zijn wanneer de HRA werd afgeschaft en de belastingen daarmee verlaagd werden tot een 35%'s tarief. Of de overdrachtsbelasting ervan werd afgeschaft.
Hoe kom je erbij dat bij de afschaf van de HRA de belastingen verlaagd gaan worden?
Ik zie het gewoon als een verkapte verhoging van de belastingdruk...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 14:48:02 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66581547
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat bij de afschaf van de HRA de belastingen verlaagd gaan worden?
Nou, er is in ieder geval 16 miljard per jaar meer beschikbaar. Als het in goed onderwijs, ziektezorg etc gestoken wordt vind ik het ook prima.

Maar nu word je als beter-verdienende min of meer gedwongen om een -te duur- koophuis te nemen. Anders ben je een dief van je eigen portomonee. Het gaat al snel om zo'n 6000 euro per jaar!
The End Times are wild
pi_66581602
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Aan de belastingtarieven zal weinig gedaan worden. Als er tegelijkertijd ook belastingmaatregelen getroffen worden, dan zal het eerder zitten in het verlagen van de overdrachtsbelasting, of misschien zelfs de huurtoeslag (als huiseigenaren niet meer gecompenseerd wordt, waarom zou je dan huurders wel compenseren).
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:49:25 #269
236264 crew  capricia
pi_66581608
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, er is in ieder geval 16 miljard per jaar meer beschikbaar. Als het in goed onderwijs, ziektezorg etc gestoken wordt vind ik het ook prima.

Maar nu word je als beter-verdienende min of meer gedwongen om een -te duur- koophuis te nemen. Anders ben je een dief van je eigen portomonee. Het gaat al snel om zo'n 6000 euro per jaar!
Die 16 miljard gaat gewoon naar de ING/fortis en al dat soort bedrijven.

Blijft het punt dat het gewoon een verkapte verhoging van de belastingdruk is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 14:50:05 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66581636
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Die 16 miljard gaat gewoon naar de ING/fortis en al dat soort bedrijven.

Blijft het punt dat het gewoon een verkapte verhoging van de belastingdruk is.
Dat moet natuurlijk wel gecompenseerd worden. Maar niet op grond van het feit of je wel of geen huis bezit.
The End Times are wild
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:52:01 #271
236264 crew  capricia
pi_66581703
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat moet natuurlijk wel gecompenseerd worden. Maar niet op grond van het feit of je wel of geen huis bezit.
Geen idee wat de compensatie zal gaan worden. Ik ga er dus ook maar gewoon vanuit dat er NIET gecompenseerd wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66581738
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het moet niet, het is een politieke keuze. Maar het zou wel logisch zijn.
Maar wat ik al zei: meest logisch is dan om iets met de overdrachtbelasting te doen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2009 @ 14:53:01 #273
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66581739
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:48 schreef LXIV het volgende:

Maar nu word je als beter-verdienende min of meer gedwongen om een -te duur- koophuis te nemen.
Of je hebt >10 jaar geleden al een nog niet te duur huis gekocht ...
  zondag 1 maart 2009 @ 14:56:31 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_66581856
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:53 schreef Doc het volgende:

[..]

Of je hebt >10 jaar geleden al een nog niet te duur huis gekocht ...
Stel dat ik nu een huis van 3 ton koop. Dan moet ik iedere 3 jaar 30K aan overdrachtsbelasting betalen. Dat is haast niet te doen, dan werk ik om te kunnen verhuizen!
Als je de markt op zijn beloop laat is er toch maximale (keuze)vrijheid voor iedereen? Nu moet iedereen het liefst het hokje in waarin de politiek hem gedacht heeft. Sloebers in gesubsidieerde cooperatiewoningen (met huursubsidie) en de mensen met wat meer geld in hun koopwoningen met HRA. Voor de massa is dit wellicht prima, maar er zijn ook groepen voor wie het juist weer super-ongunstig werkt. Singles die wel redelijk verdienen maar geen "recht" hebben op een sociale woning en net te weinig verdienen voor een koophuis, mensen die mobiel moeten/willen zijn, noem maar op. Dat gedoe met woonvergunningen in A-dam is helemaal idioot.
The End Times are wild
pi_66582053
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Stel dat ik nu een huis van 3 ton koop. Dan moet ik iedere 3 jaar 30K aan overdrachtsbelasting betalen. Dat is haast niet te doen, dan werk ik om te kunnen verhuizen!
Idd. Daarom moet die dus opgeheven worden. Is ook goed voor de mobiliteit
quote:
Als je de markt op zijn beloop laat is er toch maximale (keuze)vrijheid voor iedereen? Nu moet iedereen het liefst het hokje in waarin de politiek hem gedacht heeft. Sloebers in gesubsidieerde cooperatiewoningen (met huursubsidie) en de mensen met wat meer geld in hun koopwoningen met HRA. Voor de massa is dit wellicht prima, maar er zijn ook groepen voor wie het juist weer super-ongunstig werkt. Singles die wel redelijk verdienen maar geen "recht" hebben op een sociale woning en net te weinig verdienen voor een koophuis, mensen die mobiel moeten/willen zijn, noem maar op. Dat gedoe met woonvergunningen in A-dam is helemaal idioot.
Ik vind ook al jaren dat er meer goedkope woningen gebouwd moeten worden. Probleem is alleen dat het zowel voor gemeenten als projectontwikkelaars veel interessanter is om dure woningen te bouwen.
Uit de wachtlijsten voor de sociale woningbouw, blijkt dat er veel vraag is naar goedkope woningen.
Het idee dat iemand met een hoog inkomen ook in een duurdere woning moet woning, is natuurlijk zot. Dat moet diegene zelf kunnen bepalen. Maar daarbij moet er natuurlijk wel in het oog worden gehouden dat de mensen die minderverdienen ook in een goedkope woning kunnen wonen. Anders moet je die mensen weer toeslagen gaan geven en blijf je als overheid geld rondpompen wat eigenlijk nergens toe leidt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 maart 2009 @ 15:11:28 #276
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_66582391
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mensen die vaak voor hun werk ergens anders moeten wonen kunnen nu inderdaad beter niet kopen. Het is nu een beleid dat voor de meerderheid wel aardig uit komt maar voor andere groepen niet. Ik ben bang dat je dat je dat de prijs van de democratie kan noemen ...

En breek me de bek niet open over het gemeentelijk woonbeleid in Amsterdam: dat komt er sommige gevallen op neer dat je niet in je eigen woning mag wonen, maar dat is een heel ander verhaal.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:21:49 #277
236264 crew  capricia
pi_66582696
Het afschaffen van de overdrachtsbelasting of een grote verlaging daarvan zou een hele goede stap zijn.
Maar het is niet gezegd dat ze dat gaan doen met het geld wat ze binnenhalen met het morrelen aan de HRA.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 15:24:52 #278
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66582795
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:26 schreef Demophon het volgende:
...
5) Er is geen krapte op de Nederlandse woningmarkt; zie je daardoor massa's mensen onder bruggen slapen? Jongeren die tot in hun 30ste gedwongen bij hun ouders blijven leven omdat ze geen huis kunnen krijgen?
...
Die krapte openbaart zich denk ik eerder in het lang blijven zitten in huurwoningen waardoor de wachttijd voor goedkoop huren in sommige steden echt enorm hoog is.
---
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 15:26:42 #279
236264 crew  capricia
pi_66582854
quote:
Op zondag 1 maart 2009 15:24 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Die krapte openbaart zich denk ik eerder in het lang blijven zitten in huurwoningen waardoor de wachttijd voor goedkoop huren in sommige steden echt enorm hoog is.
In Utrecht is de wachtlijst 8 jaar als je onder de 850 euro wil huren...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66583784
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:26 schreef Demophon het volgende:
Ach, laat ik 'em hier ook maar plaatsen:

Nog eentje van Glenn Beck:

Hier wordt hier iets gezegd wat tevens essentieel betreffende de huizenbubbel in Nederland:
De onstilbare aanvoer van goedkoop krediet heeft de huizenbubbel doen ontstaan. Dit is ook zo herkenbaar voor Nederland!

1) De gemiddelde Nederlander heeft giga schulden, een van de hoogste van de OESO-landen.
2) Verreweg het grootste gedeelte van deze schulden zijn hypotheekschulden
3) Hypotheekschulden zijn ook schulden
4) De schulden zijn ontstaan door jarenlang grote toevoer van goedkoop krediet van banken; gestimuleerd door de Nederlandse overheid
6) En ook al zou er een krapte zijn; dit is niet de primaire oorzaak. De huizenprijzen zijn in Nederland zo hoog omdat jarenlange aanvoer van geld de prijzen zo heeft opgedreven. Dus de prijs van een product wordt niet primair bepaalt door de schaarste, maar of iemand het kan betalen (kijk maar naar Japan).
7) Resultaat: Grote groepen in Nederland met hoge schulden en met veel te dure en overgewaardeerde huizen.
8) Voorspelling: de molen van krediet aanvoer gaat veel langzamer draaien; de huizenprijzen donderen in elkaar.
als dat zo is, gaan de prjzen de komende jaren sky high.

De komende jaren verzuipen we namelijk in de goedkope kredieten, courtesy of the printing presses of the FED, ECB.
  zondag 1 maart 2009 @ 15:56:18 #281
136181 adnansupernew
www.kadesign.nl & www.phds
pi_66583914
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een kantoorpand moet je niet kopen maar huren. Daar betaal je helemaal geen fluit voor de eerste 2 jaar.
?
pi_66584306
quote:
Jaartje of 3-4 denk ik. Flink wat spaargeld op de bank gezet
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 1 maart 2009 @ 16:27:21 #283
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66585017
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:01 schreef capricia het volgende:
En in mijn hypothetische stelling gaat het erom hoelang je zonder steun zelf je broek op kunt houden...
Oneindig lang. Desnoods ga ik een tijdje op straat leven, dat heb ik al eens eerder gedaan. Leven is gratis. Je moet alleen geen schulden hebben en niet te hoge eisen stellen.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:29:05 #284
236264 crew  capricia
pi_66585097
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oneindig lang. Desnoods ga ik een tijdje op straat leven, dat heb ik al eens eerder gedaan. Leven is gratis. Je moet alleen geen schulden hebben en niet te hoge eisen stellen.
quote:

There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 16:31:22 #285
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66585187
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:29 schreef capricia het volgende:

[..]

[..]
Ja, dat zeg ik. Wat denk je dan dat m'n hudige levensstijl is? Ik leef al jaren bijnagratis en zet alles op de bank. Mij krijgen ze niet, ik doe niet mee aan die consumptiemaatschappij.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:32:13 #286
236264 crew  capricia
pi_66585216
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. Wat denk je dan dat m'n hudige levensstijl is? Ik leef al jaren bijnagratis en zet alles op de bank. Mij krijgen ze niet, ik doe niet mee aan die consumptiemaatschappij.
Oh, wist niet dat je op de straat leefde...
Maar goed, dan hoop ik voor jou niet op een hoge inflatie...want dan ben je alles kwijt.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 16:32:25 #287
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66585228
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Serieus ?
---
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:34:46 #288
236264 crew  capricia
pi_66585318
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Jaartje of 3-4 denk ik. Flink wat spaargeld op de bank gezet
Jij bent niet bang voor de hyperinflatie?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 16:35:50 #289
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66585341
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, wist niet dat je op de straat leefde...
Maar goed, dan hoop ik voor jou niet op een hoge inflatie...want dan ben je alles kwijt.
Och, ik heb het voor een groot deel toch al naar goud geconverteerd. En zoals ik al zei, ik heb helemaal geen geld nodig.
  zondag 1 maart 2009 @ 16:36:24 #290
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66585366
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:32 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Serieus ?
Ja, en dat kan ik iedereen aanraden. Goed voor je karakter. En nee, al die luxe waar je je nu mee omringt heb je echt niet nodig. Echt niet.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:37:46 #291
236264 crew  capricia
pi_66585415
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Och, ik heb het voor een groot deel toch al naar goud geconverteerd. En zoals ik al zei, ik heb helemaal geen geld nodig.
Dus zoals de Amerikanen zeggen "you've got your ass covered"!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66585450
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij bent niet bang voor de hyperinflatie?
Nee, 't is juist deflatie wat op gaat treden, net als in Japan enzo.
beter een knipoog dan een blauw oog
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:41:45 #293
236264 crew  capricia
pi_66585534
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nee, 't is juist deflatie wat op gaat treden, net als in Japan enzo.
Dat is maar de vraag...en daarna superinflatie zeker?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 16:41:50 #294
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66585536
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus zoals de Amerikanen zeggen "you've got your ass covered"!
Jazeker. Maar waarschijnlijk heb ik het niet eens nodig, in elk geval niet voor mezelf.

Ik zal het t.z.t. wel aanwenden om een leuk jong vrouwtje uit Kazachsten hier naartoe te halen en huisje boompje beestje te spelen. Te zijner tijd, als ik 50 ben ofzo.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:42:25 #295
236264 crew  capricia
pi_66585559
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jazeker. Maar waarschijnlijk heb ik het niet eens nodig, in elk geval niet voor mezelf.

Ik zal het t.z.t. wel aanwenden om een leuk jong vrouwtje uit Kazachsten hier naartoe te halen en huisje boompje beestje te spelen. Te zijner tijd, als ik 50 ben ofzo.
Misschien wil je hier helemaal niet zijn tegen die tijd...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 16:46:05 #296
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66585655
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Misschien wil je hier helemaal niet zijn tegen die tijd...
Jawel hoor, ik blijf toch een kaaskop. Alleen hoop ik wel dat tegen die tijd die Turken en Marokkanen eruit getrapt zijn, maar dat gaat gelukkig de goede kant op.

In de tussentijd zal ik misschien eens ergens anders kijken. Op een burgeroorlog zit ik inderdaad niet zo te wachten. Die mogen al die linkse kwezels voor me uitvechten, al diegenen die de ellende sowieso veroorzaakt hebben zegmaar.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 16:47:46 #297
236264 crew  capricia
pi_66585703
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jawel hoor, ik blijf toch een kaaskop. Alleen hoop ik wel dat tegen die tijd die Turken en Marokkanen eruit getrapt zijn, maar dat gaat gelukkig de goede kant op.

In de tussentijd zal ik misschien eens ergens anders kijken. Op een burgeroorlog zit ik inderdaad niet zo te wachten. Die mogen al die linkse kwezels voor me uitvechten, al diegenen die de ellende sowieso veroorzaakt hebben zegmaar.
Ik denk dat je Kazachstaane vrouwtje dan ook niet meer zo welkom is hier...
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 1 maart 2009 @ 16:51:53 #298
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66585808
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat je Kazachstaane vrouwtje dan ook niet meer zo welkom is hier...
Oh, jawel hoor. Ik pas natuurlijk wel op dat ze geen moslima is.
  zondag 1 maart 2009 @ 17:54:46 #299
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_66588028
quote:
Op zondag 1 maart 2009 16:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oh, jawel hoor. Ik pas natuurlijk wel op dat ze geen moslima is.
Kunnen trouwens opmerkelijk knappe vrouwtjes zijn! Zit qua uiterlijk toch tussen Slavisch en Aziatisch in?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  zondag 1 maart 2009 @ 18:02:59 #300
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66588327
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:54 schreef Demophon het volgende:

[..]

Kunnen trouwens opmerkelijk knappe vrouwtjes zijn! Zit qua uiterlijk toch tussen Slavisch en Aziatisch in?
Ja, ik zag er laatst één bij "Hello, Goodbye" (of weet ik veel hoe dat programma heet) en was meteen verkocht. Zoeen moet ik er ook hebben!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')