Half jaartje ongeveer.quote:Op zondag 1 maart 2009 12:06 schreef capricia het volgende:
Toch vraag ik me af hoelang de gemiddelde Nederlander zou kunnen leven als ze geen inkomen meer hebben...in Amerika is dat gemiddeld 2 maanden. Daarna kunnen ze hun hyp/huur niet meer opbrengen. Geen idee of dat in NL beter is...
Hoe lang kun jij zonder inkomen je huidige leefstijl vasthouden?
Ik ook ongeveer een half jaar, maar dan ben ik wel echt aan het interen op mijn spaargeld.quote:
Da's nogal logisch (ik dus ook). En na dat half jaar is het wel zo'n beetje op.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook ongeveer een half jaar, maar dan ben ik wel echt aan het interen op mijn spaargeld.
Daar moet je vaak wel even op wachten voordat ze uitkeren...bovendien wordt de lengte stevig ingekort. Straks is dat nog maar max een half jaar of zo.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:57 schreef Lemmeb het volgende:
Ach, hier heb je altijd nog de WW. Overigens heb ik maar ¤450 per maand nodig om van te leven. All inclusive.
quote:Op zondag 1 maart 2009 12:06 schreef capricia het volgende:
quote:Op zondag 1 maart 2009 13:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ook ongeveer een half jaar, maar dan ben ik wel echt aan het interen op mijn spaargeld.
Een kantoorpand moet je niet kopen maar huren. Daar betaal je helemaal geen fluit voor de eerste 2 jaar.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:14 schreef adnansupernew het volgende:
Dat de huizenprijzen gaan dalen lijkt mij nu wel duidelijk. Heeft iemand ook enig idee hoe dat zit met kantoorpanden die de komende 6 maanden worden opgeleverd? Is er net als het kadaster ook iets daarvoor beschikbaar om de cijfers te zien?
En al diegenen die nu zitten te wachten op het dalen van de huizenprijzen, komen dan tot de conclusie dat ze het nog steeds niet kunnen betalen.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:30 schreef capricia het volgende:
De echte ellende begint pas als de rente gaat stijgen naar 8% of zo. Dan zullen er massa's mensen zijn die het niet meer op kunnen brengen.
En zeker als de HRA ook nog eens ingeperkt gaat worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En al diegenen die nu zitten te wachten op het dalen van de huizenprijzen, komen dan tot de conclusie dat ze het nog steeds niet kunnen betalen.
Yep. En helemaal als de HRA er aan gaat.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En al diegenen die nu zitten te wachten op het dalen van de huizenprijzen, komen dan tot de conclusie dat ze het nog steeds niet kunnen betalen.
Het geeft meer keuzevrijheid. Voor mijn werk moet ik vaak verhuizen, dus kopen is geen optie (vanwege de KK). Nu betaal ik wel een 52%'s tarief. Het zou veel gunstiger zijn wanneer de HRA werd afgeschaft en de belastingen daarmee verlaagd werden tot een 35%'s tarief. Of de overdrachtsbelasting ervan werd afgeschaft.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Yep. En helemaal als de HRA er aan gaat.
Ik begrijp dat gejuich van velen op Fok! dan ook niet dat de HRA beperkt moet worden.
Het gaat hun echt niet helpen om eerder een huis te kopen...
Op termijn moet de HRA toch echt aangepakt worden. Beste manier lijkt mij om 'm af te toppen op b.v. ¤ 350.000, gekoppeld aan een verlaging van de overdrachtsbelasting.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Yep. En helemaal als de HRA er aan gaat.
Ik begrijp dat gejuich van velen op Fok! dan ook niet dat de HRA beperkt moet worden.
Het gaat hun echt niet helpen om eerder een huis te kopen...
Hoe kom je erbij dat bij de afschaf van de HRA de belastingen verlaagd gaan worden?quote:Op zondag 1 maart 2009 14:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het geeft meer keuzevrijheid. Voor mijn werk moet ik vaak verhuizen, dus kopen is geen optie (vanwege de KK). Nu betaal ik wel een 52%'s tarief. Het zou veel gunstiger zijn wanneer de HRA werd afgeschaft en de belastingen daarmee verlaagd werden tot een 35%'s tarief. Of de overdrachtsbelasting ervan werd afgeschaft.
Nou, er is in ieder geval 16 miljard per jaar meer beschikbaar. Als het in goed onderwijs, ziektezorg etc gestoken wordt vind ik het ook prima.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat bij de afschaf van de HRA de belastingen verlaagd gaan worden?
Ik zie het gewoon als een verkapte verhoging van de belastingdruk...
Aan de belastingtarieven zal weinig gedaan worden. Als er tegelijkertijd ook belastingmaatregelen getroffen worden, dan zal het eerder zitten in het verlagen van de overdrachtsbelasting, of misschien zelfs de huurtoeslag (als huiseigenaren niet meer gecompenseerd wordt, waarom zou je dan huurders wel compenseren).quote:Op zondag 1 maart 2009 14:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat bij de afschaf van de HRA de belastingen verlaagd gaan worden?
Ik zie het gewoon als een verkapte verhoging van de belastingdruk...
Die 16 miljard gaat gewoon naar de ING/fortis en al dat soort bedrijven.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, er is in ieder geval 16 miljard per jaar meer beschikbaar. Als het in goed onderwijs, ziektezorg etc gestoken wordt vind ik het ook prima.
Maar nu word je als beter-verdienende min of meer gedwongen om een -te duur- koophuis te nemen. Anders ben je een dief van je eigen portomonee. Het gaat al snel om zo'n 6000 euro per jaar!
Dat moet natuurlijk wel gecompenseerd worden. Maar niet op grond van het feit of je wel of geen huis bezit.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Die 16 miljard gaat gewoon naar de ING/fortis en al dat soort bedrijven.
Blijft het punt dat het gewoon een verkapte verhoging van de belastingdruk is.
Geen idee wat de compensatie zal gaan worden. Ik ga er dus ook maar gewoon vanuit dat er NIET gecompenseerd wordt.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat moet natuurlijk wel gecompenseerd worden. Maar niet op grond van het feit of je wel of geen huis bezit.
Het moet niet, het is een politieke keuze. Maar het zou wel logisch zijn.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat moet natuurlijk wel gecompenseerd worden. Maar niet op grond van het feit of je wel of geen huis bezit.
Of je hebt >10 jaar geleden al een nog niet te duur huis gekocht ...quote:Op zondag 1 maart 2009 14:48 schreef LXIV het volgende:
Maar nu word je als beter-verdienende min of meer gedwongen om een -te duur- koophuis te nemen.
Stel dat ik nu een huis van 3 ton koop. Dan moet ik iedere 3 jaar 30K aan overdrachtsbelasting betalen. Dat is haast niet te doen, dan werk ik om te kunnen verhuizen!quote:Op zondag 1 maart 2009 14:53 schreef Doc het volgende:
[..]
Of je hebt >10 jaar geleden al een nog niet te duur huis gekocht ...
Idd. Daarom moet die dus opgeheven worden. Is ook goed voor de mobiliteitquote:Op zondag 1 maart 2009 14:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel dat ik nu een huis van 3 ton koop. Dan moet ik iedere 3 jaar 30K aan overdrachtsbelasting betalen. Dat is haast niet te doen, dan werk ik om te kunnen verhuizen!
Ik vind ook al jaren dat er meer goedkope woningen gebouwd moeten worden. Probleem is alleen dat het zowel voor gemeenten als projectontwikkelaars veel interessanter is om dure woningen te bouwen.quote:Als je de markt op zijn beloop laat is er toch maximale (keuze)vrijheid voor iedereen? Nu moet iedereen het liefst het hokje in waarin de politiek hem gedacht heeft. Sloebers in gesubsidieerde cooperatiewoningen (met huursubsidie) en de mensen met wat meer geld in hun koopwoningen met HRA. Voor de massa is dit wellicht prima, maar er zijn ook groepen voor wie het juist weer super-ongunstig werkt. Singles die wel redelijk verdienen maar geen "recht" hebben op een sociale woning en net te weinig verdienen voor een koophuis, mensen die mobiel moeten/willen zijn, noem maar op. Dat gedoe met woonvergunningen in A-dam is helemaal idioot.
Mensen die vaak voor hun werk ergens anders moeten wonen kunnen nu inderdaad beter niet kopen. Het is nu een beleid dat voor de meerderheid wel aardig uit komt maar voor andere groepen niet. Ik ben bang dat je dat je dat de prijs van de democratie kan noemen ...quote:Op zondag 1 maart 2009 14:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel dat ik nu een huis van 3 ton koop. Dan moet ik iedere 3 jaar 30K aan overdrachtsbelasting betalen. Dat is haast niet te doen, dan werk ik om te kunnen verhuizen!
Als je de markt op zijn beloop laat is er toch maximale (keuze)vrijheid voor iedereen? Nu moet iedereen het liefst het hokje in waarin de politiek hem gedacht heeft. Sloebers in gesubsidieerde cooperatiewoningen (met huursubsidie) en de mensen met wat meer geld in hun koopwoningen met HRA. Voor de massa is dit wellicht prima, maar er zijn ook groepen voor wie het juist weer super-ongunstig werkt. Singles die wel redelijk verdienen maar geen "recht" hebben op een sociale woning en net te weinig verdienen voor een koophuis, mensen die mobiel moeten/willen zijn, noem maar op. Dat gedoe met woonvergunningen in A-dam is helemaal idioot.
Die krapte openbaart zich denk ik eerder in het lang blijven zitten in huurwoningen waardoor de wachttijd voor goedkoop huren in sommige steden echt enorm hoog is.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:26 schreef Demophon het volgende:
...
5) Er is geen krapte op de Nederlandse woningmarkt; zie je daardoor massa's mensen onder bruggen slapen? Jongeren die tot in hun 30ste gedwongen bij hun ouders blijven leven omdat ze geen huis kunnen krijgen?
...
In Utrecht is de wachtlijst 8 jaar als je onder de 850 euro wil huren...quote:Op zondag 1 maart 2009 15:24 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Die krapte openbaart zich denk ik eerder in het lang blijven zitten in huurwoningen waardoor de wachttijd voor goedkoop huren in sommige steden echt enorm hoog is.
als dat zo is, gaan de prjzen de komende jaren sky high.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:26 schreef Demophon het volgende:
Ach, laat ik 'em hier ook maar plaatsen:
Nog eentje van Glenn Beck:
Hier wordt hier iets gezegd wat tevens essentieel betreffende de huizenbubbel in Nederland:
De onstilbare aanvoer van goedkoop krediet heeft de huizenbubbel doen ontstaan. Dit is ook zo herkenbaar voor Nederland!
1) De gemiddelde Nederlander heeft giga schulden, een van de hoogste van de OESO-landen.
2) Verreweg het grootste gedeelte van deze schulden zijn hypotheekschulden
3) Hypotheekschulden zijn ook schulden![]()
4) De schulden zijn ontstaan door jarenlang grote toevoer van goedkoop krediet van banken; gestimuleerd door de Nederlandse overheid
5) Er is geen krapte op de Nederlandse woningmarkt; zie je daardoor massa's mensen onder bruggen slapen? Jongeren die tot in hun 30ste gedwongen bij hun ouders blijven leven omdat ze geen huis kunnen krijgen?
6) En ook al zou er een krapte zijn; dit is niet de primaire oorzaak. De huizenprijzen zijn in Nederland zo hoog omdat jarenlange aanvoer van geld de prijzen zo heeft opgedreven. Dus de prijs van een product wordt niet primair bepaalt door de schaarste, maar of iemand het kan betalen (kijk maar naar Japan).
7) Resultaat: Grote groepen in Nederland met hoge schulden en met veel te dure en overgewaardeerde huizen.
8) Voorspelling: de molen van krediet aanvoer gaat veel langzamer draaien; de huizenprijzen donderen in elkaar.
?quote:Op zondag 1 maart 2009 14:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een kantoorpand moet je niet kopen maar huren. Daar betaal je helemaal geen fluit voor de eerste 2 jaar.
Jaartje of 3-4 denk ik. Flink wat spaargeld op de bank gezetquote:Op zondag 1 maart 2009 12:06 schreef capricia het volgende:
Toch vraag ik me af hoelang de gemiddelde Nederlander zou kunnen leven als ze geen inkomen meer hebben...in Amerika is dat gemiddeld 2 maanden. Daarna kunnen ze hun hyp/huur niet meer opbrengen. Geen idee of dat in NL beter is...
Oneindig lang. Desnoods ga ik een tijdje op straat leven, dat heb ik al eens eerder gedaan. Leven is gratis. Je moet alleen geen schulden hebben en niet te hoge eisen stellen.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:01 schreef capricia het volgende:
En in mijn hypothetische stelling gaat het erom hoelang je zonder steun zelf je broek op kunt houden...
quote:Op zondag 1 maart 2009 16:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oneindig lang. Desnoods ga ik een tijdje op straat leven, dat heb ik al eens eerder gedaan. Leven is gratis. Je moet alleen geen schulden hebben en niet te hoge eisen stellen.
quote:Op zondag 1 maart 2009 12:06 schreef capricia het volgende:
Ja, dat zeg ik. Wat denk je dan dat m'n hudige levensstijl is? Ik leef al jaren bijnagratis en zet alles op de bank. Mij krijgen ze niet, ik doe niet mee aan die consumptiemaatschappij.quote:
Oh, wist niet dat je op de straat leefde...quote:Op zondag 1 maart 2009 16:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Wat denk je dan dat m'n hudige levensstijl is? Ik leef al jaren bijnagratis en zet alles op de bank. Mij krijgen ze niet, ik doe niet mee aan die consumptiemaatschappij.
Serieusquote:Op zondag 1 maart 2009 16:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oneindig lang. Desnoods ga ik een tijdje op straat leven, dat heb ik al eens eerder gedaan. Leven is gratis. Je moet alleen geen schulden hebben en niet te hoge eisen stellen.
Jij bent niet bang voor de hyperinflatie?quote:Op zondag 1 maart 2009 16:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Jaartje of 3-4 denk ik. Flink wat spaargeld op de bank gezet
Och, ik heb het voor een groot deel toch al naar goud geconverteerd. En zoals ik al zei, ik heb helemaal geen geld nodig.quote:Op zondag 1 maart 2009 16:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, wist niet dat je op de straat leefde...
Maar goed, dan hoop ik voor jou niet op een hoge inflatie...want dan ben je alles kwijt.
Ja, en dat kan ik iedereen aanraden. Goed voor je karakter. En nee, al die luxe waar je je nu mee omringt heb je echt niet nodig. Echt niet.quote:
Dus zoals de Amerikanen zeggen "you've got your ass covered"!quote:Op zondag 1 maart 2009 16:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Och, ik heb het voor een groot deel toch al naar goud geconverteerd. En zoals ik al zei, ik heb helemaal geen geld nodig.
Nee, 't is juist deflatie wat op gaat treden, net als in Japan enzo.quote:Op zondag 1 maart 2009 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij bent niet bang voor de hyperinflatie?
Dat is maar de vraag...en daarna superinflatie zeker?quote:Op zondag 1 maart 2009 16:38 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee, 't is juist deflatie wat op gaat treden, net als in Japan enzo.
Jazeker. Maar waarschijnlijk heb ik het niet eens nodig, in elk geval niet voor mezelf.quote:Op zondag 1 maart 2009 16:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus zoals de Amerikanen zeggen "you've got your ass covered"!
Misschien wil je hier helemaal niet zijn tegen die tijd...quote:Op zondag 1 maart 2009 16:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jazeker. Maar waarschijnlijk heb ik het niet eens nodig, in elk geval niet voor mezelf.
Ik zal het t.z.t. wel aanwenden om een leuk jong vrouwtje uit Kazachsten hier naartoe te halen en huisje boompje beestje te spelen. Te zijner tijd, als ik 50 ben ofzo.
Jawel hoor, ik blijf toch een kaaskop. Alleen hoop ik wel dat tegen die tijd die Turken en Marokkanen eruit getrapt zijn, maar dat gaat gelukkig de goede kant op.quote:Op zondag 1 maart 2009 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Misschien wil je hier helemaal niet zijn tegen die tijd...
Ik denk dat je Kazachstaane vrouwtje dan ook niet meer zo welkom is hier...quote:Op zondag 1 maart 2009 16:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik blijf toch een kaaskop. Alleen hoop ik wel dat tegen die tijd die Turken en Marokkanen eruit getrapt zijn, maar dat gaat gelukkig de goede kant op.
In de tussentijd zal ik misschien eens ergens anders kijken. Op een burgeroorlog zit ik inderdaad niet zo te wachten. Die mogen al die linkse kwezels voor me uitvechten, al diegenen die de ellende sowieso veroorzaakt hebben zegmaar.
Oh, jawel hoor. Ik pas natuurlijk wel op dat ze geen moslima is.quote:Op zondag 1 maart 2009 16:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat je Kazachstaane vrouwtje dan ook niet meer zo welkom is hier...
Kunnen trouwens opmerkelijk knappe vrouwtjes zijn! Zit qua uiterlijk toch tussen Slavisch en Aziatisch in?quote:Op zondag 1 maart 2009 16:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh, jawel hoor. Ik pas natuurlijk wel op dat ze geen moslima is.
Ja, ik zag er laatst één bij "Hello, Goodbye" (of weet ik veel hoe dat programma heet) en was meteen verkocht. Zoeen moet ik er ook hebben!quote:Op zondag 1 maart 2009 17:54 schreef Demophon het volgende:
[..]
Kunnen trouwens opmerkelijk knappe vrouwtjes zijn! Zit qua uiterlijk toch tussen Slavisch en Aziatisch in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |