abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:40:59 #151
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_66458607
Moet die vrouw toch zelf weten ? Waarom zou ze niet wél een zoon mogen wille, maar niet nóg een dochter ?

Heeft toch niemand last van ? Wie word er gelukkiger als het verboden word ? Vast niet de dochters die ze al heeft want die hebben meer aan een blije moeder
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:39:38 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_66460669
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:05 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Levens proberen te redden / levens proberen te beëindigen... Klein, doch wezenlijk verschil
Nee. Het blijft ingrijpen in de natuurlijke loop van dingen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:07:16 #153
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66461655
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is voor mij irrelevant.
  woensdag 25 februari 2009 @ 22:16:03 #154
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66461973
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Je bedoelt dat een falende hartklep ook iets natuurlijks is en als je daar iets aan doet dan kan je ook de groei van de foetus stoppen want dat is ook iets natuurlijks.
Maar dat is wel heel erg anders, want met de falende harklep verleng je het leven en met abortus stop je juist leven.
Met dat natuurlijke probeerde ik ook meer te verduidelijk wat het verschil is tussen een zaadcel voor en een zaadcel na de conceptie. Daarvoor zit er namelijk helemaal geen natuurlijke groei in. Na de conceptie wel, en dan moet je geen ingrepen meer doen die die natuurlijke groei gaan stoppen, alleen die het verlengen/beter maken
pi_66463220
Dat is natuurlijk geen redenatie. Dat is gewoon iets als grens kiezen omdat het jou goed uitkomt.

Is goed hoor, als je het zelf maar inziet.
pi_66463523
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:48 schreef Cmonv het volgende:
Dat is natuurlijk geen redenatie. Dat is gewoon iets als grens kiezen omdat het jou goed uitkomt.

Is goed hoor, als je het zelf maar inziet.
Iedereen kiest zomaar een grens.
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:12:41 #157
pi_66464111
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:16 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Je bedoelt dat een falende hartklep ook iets natuurlijks is en als je daar iets aan doet dan kan je ook de groei van de foetus stoppen want dat is ook iets natuurlijks.
Maar dat is wel heel erg anders, want met de falende harklep verleng je het leven en met abortus stop je juist leven.
Dat is helemaal niet anders. Je grijpt in. Jij vind dat je alleen maar levensreddend mag ingrijpen, maar je gebruikt de verkeerde argumenten.
quote:
Met dat natuurlijke probeerde ik ook meer te verduidelijk wat het verschil is tussen een zaadcel voor en een zaadcel na de conceptie. Daarvoor zit er namelijk helemaal geen natuurlijke groei in. Na de conceptie wel, en dan moet je geen ingrepen meer doen die die natuurlijke groei gaan stoppen, alleen die het verlengen/beter maken
Zoals ik al zei, de meeste zwangerschappen houden al op voordat de vrouw weet dat ze zwanger is. Dan moet je dus na iedere neukpartij de vrouw opensnijden en het eitje in een reageerbuis stoppen om er zeker van te zijn dat een eventuele bevruchting uitdraait op een kind.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:15:04 #158
pi_66464206
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 22:07 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat is voor mij irrelevant.
Jouw mening is voor een ongewenst zwangere vrouw irrelevant.
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:17:46 #159
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66464290
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jouw mening is voor een ongewenst zwangere vrouw irrelevant.
En die van haar voor mij...
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:25:22 #160
pi_66464552
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:17 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En die van haar voor mij...
Gelukkig is zij degene met het gezwel in haar buik en mag ze zelf over haar eigen lichaam beslissen.
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:53:39 #161
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66465507
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gelukkig is zij degene met het gezwel in haar buik en mag ze zelf over haar eigen lichaam beslissen.
Ik zie liever dat we domme hoeren die stom genoeg zijn om ongewenst zwanger te raken al bij geslachtsrijpheid steriliseren.
  donderdag 26 februari 2009 @ 00:18:46 #162
pi_66466175
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:53 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik zie liever dat we domme hoeren die stom genoeg zijn om ongewenst zwanger te raken al bij geslachtsrijpheid steriliseren.
En wie bepaald wie die domme hoeren zijn? Jij?
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:57:16 #163
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66479233
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En wie bepaald wie die domme hoeren zijn? Jij?
Dat is de uitdaging..
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:17:16 #164
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66493341
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet anders. Je grijpt in. Jij vind dat je alleen maar levensreddend mag ingrijpen, maar je gebruikt de verkeerde argumenten.
[..]

Zoals ik al zei, de meeste zwangerschappen houden al op voordat de vrouw weet dat ze zwanger is. Dan moet je dus na iedere neukpartij de vrouw opensnijden en het eitje in een reageerbuis stoppen om er zeker van te zijn dat een eventuele bevruchting uitdraait op een kind.
Kijk je mag best de natuur zijn gang laten gaan. Maar niet ingrijpen om een foetus in stukken te snijden.
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:22:57 #165
pi_66493572
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:17 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Kijk je mag best de natuur zijn gang laten gaan. Maar niet ingrijpen om een foetus in stukken te snijden.
Je hebt er alleen geen argumenten voor.
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:28:28 #166
pi_66493840
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:57 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat is de uitdaging..
Flinke uitdaging. Probleem is dat andere mensen dan een argument hebben om zaken voor jou te gaan bepalen. En dat ga jij niet leuk vinden.
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:28:48 #167
78780 deedeetee
pi_66493850
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 23:53 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En wat doen we dan me de domme hoerenlopers die stom genoeg zijn om een domme hoer zwanger te maken ? Ook maar gelijk ff steriliseren dan ?
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:32:58 #168
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_66494020
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt er alleen geen argumenten voor.
Het stoppen van menselijk leven, hoe klein ook, is imo gewoon not done.

Dat jullie een uitzondering maken met als het in de buik van de moeder is, be my guest, maar feit blijft dat dáár ook geen goede argumenten voor zijn te geven.
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:35:48 #169
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66494133
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En wat doen we dan me de domme hoerenlopers die stom genoeg zijn om een domme hoer zwanger te maken ? Ook maar gelijk ff steriliseren dan ?
Waarom niet En ook meteen alle criminelen, laagopgeleiden, zwakzinnigen en drugsgebruikers.
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:09:31 #170
pi_66495770
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:32 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Het stoppen van menselijk leven, hoe klein ook, is imo gewoon not done.
Iedereen gaat dood. Sommige mensen willen zelf dood. Ik vind het meer dan gruwelijk om mensen te dwingen om te leven. Dus daar worden we het al niet over eens.
quote:
Dat jullie een uitzondering maken met als het in de buik van de moeder is, be my guest, maar feit blijft dat dáár ook geen goede argumenten voor zijn te geven.
Ik maak dus helemaal geen uitzondering als ik het heb over abortus. De uitzondering die pro-lifers maken is dat iemand over zijn eigen lichaam mag beslissen behalve als het een (zwangere) vrouw is.
pi_66497500
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:40 schreef deedeetee het volgende:
Moet die vrouw toch zelf weten ? Waarom zou ze niet wél een zoon mogen wille, maar niet nóg een dochter ?

Heeft toch niemand last van ? Wie word er gelukkiger als het verboden word ? Vast niet de dochters die ze al heeft want die hebben meer aan een blije moeder
Nou, als die blijheid afhangt van het hebben van een piemeltje, van haar verwachtingen van een kind, dan heb ik daar wel wat over te zeggen. Wat als een eventueel zoontje niet meer voldoet aan het beeld dat zij ervan had? Of erger nog: die dochtertjes, want die zijn er al. Iemand die het nodig vind om een zwangerschap af te breken om de non-reden dat het geslacht haar niet aanstaat moet zich diep schamen in mijn ogen.
Ik heb godverdomme in november mijn zeer gewenste neefje begraven van 3 maanden waarvan de ouders hem nog aanbeden zouden hebben als het een paarse cycloop met schubben zou zijn geweest, dus dan kan ik er echt even niet bij als zo'n trut abortus pleegt omdat het embryo even niet in het design van haar gezin paste
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:47:10 #172
pi_66497908
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, als die blijheid afhangt van het hebben van een piemeltje, van haar verwachtingen van een kind, dan heb ik daar wel wat over te zeggen. Wat als een eventueel zoontje niet meer voldoet aan het beeld dat zij ervan had? Of erger nog: die dochtertjes, want die zijn er al. Iemand die het nodig vind om een zwangerschap af te breken om de non-reden dat het geslacht haar niet aanstaat moet zich diep schamen in mijn ogen.
Ik heb godverdomme in november mijn zeer gewenste neefje begraven van 3 maanden waarvan de ouders hem nog aanbeden zouden hebben als het een paarse cycloop met schubben zou zijn geweest, dus dan kan ik er echt even niet bij als zo'n trut abortus pleegt omdat het embryo even niet in het design van haar gezin paste
Dat soort persoonlijke voorbeelden zijn nooit goede argumenten om anderen zaken te verbieden. Mag iemand geen zelfmoord plegen of om euthanasie vragen omdat de piloten in dat Turkse vliegtuig nog geen plannen hadden om dood te gaan?
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:51:27 #173
78780 deedeetee
pi_66498120
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tsja, ik begrijp je reactie best hoor. Maar dat neemt het feit niet weg dat je wel heel kort door de bocht gaat. Als iemand eeen abortus op zich geen probleem vind dan vind ik dat ze het recht heeft om zelf te oordelen over de reden waarom ze een abortus laat doen.
Dat dát anders denkende mensen tegen de borst stuit is logisch maar dat veranderd niks aan de feiten.
Persoonlijk zou ik een paarse cycloop met schubben laten aborteren als ik wist ervan zwanger te zijn. Hoeveel het mij persoonlijk ook tegen de borst stuit om zelf een abortus te ondergaan. Dát zou ik écht wel een reden vinden om een zwangerschap absoluut niet te willen uitdragen.
Nogmaals ik bedgrijp je reactie wel, maar ben het er gewoon niet mee eens. Ik vind die onterecht en oneerlijk. Waarom zou welke vrouw dan ook een zwangerschap uitdragen ondanks haar grote weerzin (of wat dan ook ) er tegen, alleen maar omdat ik zelf een abortus nooit zou willen/kunnen laten uitvoeren ?

Triest als er een jong kindje overlijd maar waarom zou je een ander daarom willen dwingen of veroordelen als die een abortus uit laat voeren ?
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:59:23 #174
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_66498501
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dank je.
[..]

Verantwoordelijkheid van iemand die over haar eigen lichaam beslist.
Nee, ze beslist over het lichaam van haar kind(ervan uitgaande dat het vermoeden juist is): Dat moet namelijk een piemeltje hebben. Ben benieuwd hoe het in dat gezin uitpakt als het jongetje in kwestie op vierjarige leeftijd een prinses wil worden.
Kunst zonder trein.
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:08:39 #175
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_66499007
En ja, ik ben blij dat abortus een mogelijkheid is.
Ik vind het alleen persoonlijk moreel verwerpelijk om uiterlijke kenmerken, die de bezitter ervan en zijn directe omgeving gemiddeld niet als enige belemmering ervaren, wél als reden te hebben om abortus te laten plegen.

Met andere woorden:
Ik ben tegen de designer-mens.
Kunst zonder trein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')