Nee. Het blijft ingrijpen in de natuurlijke loop van dingen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:05 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Levens proberen te redden / levens proberen te beëindigen... Klein, doch wezenlijk verschil
Dat is voor mij irrelevant.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Het blijft ingrijpen in de natuurlijke loop van dingen.
Ik snap je punt. Je bedoelt dat een falende hartklep ook iets natuurlijks is en als je daar iets aan doet dan kan je ook de groei van de foetus stoppen want dat is ook iets natuurlijks.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Het blijft ingrijpen in de natuurlijke loop van dingen.
Iedereen kiest zomaar een grens.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:48 schreef Cmonv het volgende:
Dat is natuurlijk geen redenatie. Dat is gewoon iets als grens kiezen omdat het jou goed uitkomt.
Is goed hoor, als je het zelf maar inziet.
Dat is helemaal niet anders. Je grijpt in. Jij vind dat je alleen maar levensreddend mag ingrijpen, maar je gebruikt de verkeerde argumenten.quote:Op woensdag 25 februari 2009 22:16 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Je bedoelt dat een falende hartklep ook iets natuurlijks is en als je daar iets aan doet dan kan je ook de groei van de foetus stoppen want dat is ook iets natuurlijks.
Maar dat is wel heel erg anders, want met de falende harklep verleng je het leven en met abortus stop je juist leven.
Zoals ik al zei, de meeste zwangerschappen houden al op voordat de vrouw weet dat ze zwanger is. Dan moet je dus na iedere neukpartij de vrouw opensnijden en het eitje in een reageerbuis stoppen om er zeker van te zijn dat een eventuele bevruchting uitdraait op een kind.quote:Met dat natuurlijke probeerde ik ook meer te verduidelijk wat het verschil is tussen een zaadcel voor en een zaadcel na de conceptie. Daarvoor zit er namelijk helemaal geen natuurlijke groei in. Na de conceptie wel, en dan moet je geen ingrepen meer doen die die natuurlijke groei gaan stoppen, alleen die het verlengen/beter maken
Jouw mening is voor een ongewenst zwangere vrouw irrelevant.quote:
En die van haar voor mij...quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jouw mening is voor een ongewenst zwangere vrouw irrelevant.
Gelukkig is zij degene met het gezwel in haar buik en mag ze zelf over haar eigen lichaam beslissen.quote:
Ik zie liever dat we domme hoeren die stom genoeg zijn om ongewenst zwanger te raken al bij geslachtsrijpheid steriliseren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelukkig is zij degene met het gezwel in haar buik en mag ze zelf over haar eigen lichaam beslissen.
En wie bepaald wie die domme hoeren zijn? Jij?quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zie liever dat we domme hoeren die stom genoeg zijn om ongewenst zwanger te raken al bij geslachtsrijpheid steriliseren.
Dat is de uitdaging..quote:Op donderdag 26 februari 2009 00:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En wie bepaald wie die domme hoeren zijn? Jij?
Kijk je mag best de natuur zijn gang laten gaan. Maar niet ingrijpen om een foetus in stukken te snijden.quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet anders. Je grijpt in. Jij vind dat je alleen maar levensreddend mag ingrijpen, maar je gebruikt de verkeerde argumenten.
[..]
Zoals ik al zei, de meeste zwangerschappen houden al op voordat de vrouw weet dat ze zwanger is. Dan moet je dus na iedere neukpartij de vrouw opensnijden en het eitje in een reageerbuis stoppen om er zeker van te zijn dat een eventuele bevruchting uitdraait op een kind.
Je hebt er alleen geen argumenten voor.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:17 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Kijk je mag best de natuur zijn gang laten gaan. Maar niet ingrijpen om een foetus in stukken te snijden.
Flinke uitdaging. Probleem is dat andere mensen dan een argument hebben om zaken voor jou te gaan bepalen. En dat ga jij niet leuk vinden.quote:
En wat doen we dan me de domme hoerenlopers die stom genoeg zijn om een domme hoer zwanger te maken ? Ook maar gelijk ff steriliseren dan ?quote:Op woensdag 25 februari 2009 23:53 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zie liever dat we domme hoeren die stom genoeg zijn om ongewenst zwanger te raken al bij geslachtsrijpheid steriliseren.
Het stoppen van menselijk leven, hoe klein ook, is imo gewoon not done.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt er alleen geen argumenten voor.
Waarom nietquote:Op donderdag 26 februari 2009 20:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En wat doen we dan me de domme hoerenlopers die stom genoeg zijn om een domme hoer zwanger te maken ? Ook maar gelijk ff steriliseren dan ?
Iedereen gaat dood. Sommige mensen willen zelf dood. Ik vind het meer dan gruwelijk om mensen te dwingen om te leven. Dus daar worden we het al niet over eens.quote:Op donderdag 26 februari 2009 20:32 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Het stoppen van menselijk leven, hoe klein ook, is imo gewoon not done.
Ik maak dus helemaal geen uitzondering als ik het heb over abortus. De uitzondering die pro-lifers maken is dat iemand over zijn eigen lichaam mag beslissen behalve als het een (zwangere) vrouw is.quote:Dat jullie een uitzondering maken met als het in de buik van de moeder is, be my guest, maar feit blijft dat dáár ook geen goede argumenten voor zijn te geven.
Nou, als die blijheid afhangt van het hebben van een piemeltje, van haar verwachtingen van een kind, dan heb ik daar wel wat over te zeggen. Wat als een eventueel zoontje niet meer voldoet aan het beeld dat zij ervan had? Of erger nog: die dochtertjes, want die zijn er al. Iemand die het nodig vind om een zwangerschap af te breken om de non-reden dat het geslacht haar niet aanstaat moet zich diep schamen in mijn ogen.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:40 schreef deedeetee het volgende:
Moet die vrouw toch zelf weten ? Waarom zou ze niet wél een zoon mogen wille, maar niet nóg een dochter ?
Heeft toch niemand last van ? Wie word er gelukkiger als het verboden word ? Vast niet de dochters die ze al heeft want die hebben meer aan een blije moeder
Dat soort persoonlijke voorbeelden zijn nooit goede argumenten om anderen zaken te verbieden. Mag iemand geen zelfmoord plegen of om euthanasie vragen omdat de piloten in dat Turkse vliegtuig nog geen plannen hadden om dood te gaan?quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, als die blijheid afhangt van het hebben van een piemeltje, van haar verwachtingen van een kind, dan heb ik daar wel wat over te zeggen. Wat als een eventueel zoontje niet meer voldoet aan het beeld dat zij ervan had? Of erger nog: die dochtertjes, want die zijn er al. Iemand die het nodig vind om een zwangerschap af te breken om de non-reden dat het geslacht haar niet aanstaat moet zich diep schamen in mijn ogen.
Ik heb godverdomme in november mijn zeer gewenste neefje begraven van 3 maanden waarvan de ouders hem nog aanbeden zouden hebben als het een paarse cycloop met schubben zou zijn geweest, dus dan kan ik er echt even niet bij als zo'n trut abortus pleegt omdat het embryo even niet in het design van haar gezin paste
Tsja, ik begrijp je reactie best hoor. Maar dat neemt het feit niet weg dat je wel heel kort door de bocht gaat. Als iemand eeen abortus op zich geen probleem vind dan vind ik dat ze het recht heeft om zelf te oordelen over de reden waarom ze een abortus laat doen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 21:39 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou, als die blijheid afhangt van het hebben van een piemeltje, van haar verwachtingen van een kind, dan heb ik daar wel wat over te zeggen. Wat als een eventueel zoontje niet meer voldoet aan het beeld dat zij ervan had? Of erger nog: die dochtertjes, want die zijn er al. Iemand die het nodig vind om een zwangerschap af te breken om de non-reden dat het geslacht haar niet aanstaat moet zich diep schamen in mijn ogen.
Ik heb godverdomme in november mijn zeer gewenste neefje begraven van 3 maanden waarvan de ouders hem nog aanbeden zouden hebben als het een paarse cycloop met schubben zou zijn geweest, dus dan kan ik er echt even niet bij als zo'n trut abortus pleegt omdat het embryo even niet in het design van haar gezin paste
Nee, ze beslist over het lichaam van haar kind(ervan uitgaande dat het vermoeden juist is): Dat moet namelijk een piemeltje hebben. Ben benieuwd hoe het in dat gezin uitpakt als het jongetje in kwestie op vierjarige leeftijd een prinses wil worden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dank je.
[..]
Verantwoordelijkheid van iemand die over haar eigen lichaam beslist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |