De Kruistochten waren gebaseerd op een mix van politieke, economische en religieuze redenen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
volgens wat in mijn geschiedenisboekje staat vonden zij inderdaad rechtvaardiging in de bijbel voor hun daden. Maar op zich is dat niet gek, beide boeken (zowel koraan als bijbel) kan je lezen zoals je ze zelf wil lezen.
"gaat en vermenigvuldig u"
1) neuk er op los
2) bekeer anderen
3) moord anderen uit (want dan stijgt jouw aandeel tov dat van de rest)
(meer bijbelcitaten ken ik niet :p)
Wat heeft Marokko met Islamisering te maken. Moorse Architectuur is gewoon prachtig. En doorgaans kunnen Moren dat heel goed, met de hand. Logisch om een paar Moorse deskundigen hierheen te sturen. + materiaal = gratisch! Zouden de gierige hollanders toch moeten waarderen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Een wijk op zich in een bepaalde bouwstijl, daar is niks mis mee. Dan zijn het alleen maar huizen met afwijkende architectuur.
Maar op deze manier gaat het weer sterk neigen naar een beetje Islamisering. Marokko heeft helemaal niks zinnigs met dat project te maken. Die zogenaamd gewoon aangeboden werklieden en materiaal zijn absoluut overbodig. Ze zien er alleen maar een mooie kans in om nog eens een extra Marokkaanse stempel op Nederland te drukken.
Ach, aan de andere kant: Als zij het beter en goedkoper kunnen bouwen... Niets mis met een beetje concurentie! Daar profiteert de burger van doordat er goedkopere huizen op de markt komen, toch?quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Een wijk op zich in een bepaalde bouwstijl, daar is niks mis mee. Dan zijn het alleen maar huizen met afwijkende architectuur.
Maar op deze manier gaat het weer sterk neigen naar een beetje Islamisering. Marokko heeft helemaal niks zinnigs met dat project te maken. Die zogenaamd gewoon aangeboden werklieden en materiaal zijn absoluut overbodig. Ze zien er alleen maar een mooie kans in om nog eens een extra Marokkaanse stempel op Nederland te drukken.
Sowieso is het een particulier initiatief, dus hoe lager de kosten, hoe beter.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach, aan de andere kant: Als zij het beter en goedkoper kunnen bouwen... Niets mis met een beetje concurentie! Daar profiteert de burger van doordat er goedkopere huizen op de markt komen, toch?
Marokko doet er alles aan om in het buitenland toch vooral heel sterk een stempel te drukken op haar 'burgers'. Een geforceerde en zeer ongewenste instandhouding en verspreiding van de eigen identiteit, waaronder religie. Niet alleen op de burgers daar, maar ook op de landen zelf. Bijdragen aan zo'n woonwijk zien ze dan ook als een geweldige kans om dat doel verder te helpen bereiken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
Wat heeft Marokko met Islamisering te maken.
De eigen nationaliteit (en niet zozeer identiteit) inderdaad, maar religie.....nou nee. Dat is een ander land, genaamd Saoedi-Arabië. Ligt een kilometertje of 10.000 naar rechts op de landkaart.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Marokko doet er alles aan om in het buitenland toch vooral heel sterk een stempel te drukken op haar 'burgers'. Een geforceerde en zeer ongewenste instandhouding en verspreiding van de eigen identiteit, waaronder religie. Niet alleen op de burgers daar, maar ook op de landen zelf. Bijdragen aan zo'n woonwijk zien ze dan ook als een geweldige kans om dat doel verder te helpen bereiken.
Lekker de vruchten van plukken, zou ik zeggen!quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Marokko doet er alles aan om in het buitenland toch vooral heel sterk een stempel te drukken op haar 'burgers'. Een geforceerde en zeer ongewenste instandhouding en verspreiding van de eigen identiteit, waaronder religie. Niet alleen op de burgers daar, maar ook op de landen zelf. Bijdragen aan zo'n woonwijk zien ze dan ook als een geweldige kans om dat doel verder te helpen bereiken.
Ik snap de richting van dit topic niet meer.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:51 schreef sp3c het volgende:
ik snap eigenlijk niet wat de vroomheid van Mohammed Atta te maken heeft met het bouwen en/of financieren van een mediterranerige wijk in Rotterdam te maken heeft
niet alles uit Marokko is een moslim dingetje
En vervolgens Nederlanders populistisch noemen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De eigen nationaliteit (en niet zozeer identiteit) inderdaad,
Nationaliteit gaat gekoppeld met een daarbij behorende identiteit. Er is dan een geforceerde initiële band die dan toch onvermijdelijk verder uitgewerkt gaat worden. Ook religie gaat daarmee absoluut hand in hand.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De eigen nationaliteit (en niet zozeer identiteit) inderdaad, maar religie.....nou nee. Dat is een ander land, genaamd Saoedi-Arabië. Ligt een kilometertje of 10.000 naar rechts op de landkaart.
Mijn kinderen zijn ook zonder zonde geboren, maar toch nooit moslim geweest.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die dopen niet omdat babytjes vrij van zonden geboren worden, dan ben je moslim ja.
Klopt, daarom kunnen Katholieke jongeren er nog 'onderuit' op hun 12de, wat ook veelvuldig gebeurt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:40 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik vind dat principe nog niet eens zo slecht hoor![]()
Dopen is zogenaamd kiezen voor het christendom; alsof een kind van 3 maand kan kiezen. Dat weet nog niets & kan dus ook geen keuze maken voor een bepaalde religie... Zowel het "moslim" worden of het "christen" worden is gewoon afhankelijk van wie je ouders toevallig zijn, niet meer en niet minder. Pas je gedragingen eens je een beetje opgegroeid bent maken of je "moslim" of "christen" bent (of atheist of whatever)
Allemaal dogma's. Geboren worden met of zonder zondequote:Op donderdag 19 februari 2009 15:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn ook zonder zonde geboren, maar toch nooit moslim geweest.
Wat een onzin.
Uhuh, als ze ook weer vertrekken als ze klaar zijn met bouwen en niet vrouw en kinderen hierheen halen, gelijktijdig met opa's, oma's, neven en nichten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft Marokko met Islamisering te maken. Moorse Architectuur is gewoon prachtig. En doorgaans kunnen Moren dat heel goed, met de hand. Logisch om een paar Moorse deskundigen hierheen te sturen. + materiaal = gratisch! Zouden de gierige hollanders toch moeten waarderen.
Maar er zitten zat van die figuren al hier, in de bijstand. Laat die het dan doen. Er hoeven er dan toch niet nog meer hierheen gehaald te worden!!quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Lekker de vruchten van plukken, zou ik zeggen!
In Utrecht ken ik ook nog wel een paar wijkjes die ze op mogen knappen...
Mijn God zeg, gaat het nog veel achterlijker worden hier op FOK! ?quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar er zitten zat van die figuren al hier, in de bijstand. Laat die het dan doen. Er hoeven er dan toch niet nog meer hierheen gehaald te worden!!
Die mensen noemen we ook wel achterlijk. Als je het verschil niet kan maken tussen iets dat in een bepaalde stijl wordt gebouwd en overlast van jongeren dan moet je jezelf uit de genenpoel verwijderen, in het belang van de mensheid.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:34 schreef Zienswijze het volgende:
Mensen zijn alleen maar negatief over zo'n wijk omdat bepaalde Marokkanen hier stelselmatig voor overlast zorgen.
Daarin moet ik je wel gelijk in geven.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:37 schreef gelly het volgende:
[..]
Die mensen noemen we ook wel achterlijk. Als je het verschil niet kan maken tussen iets dat in een bepaalde stijl wordt gebouwd en overlast van jongeren dan moet je jezelf uit de genenpoel verwijderen, in het belang van de mensheid.
En ?quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Doordat de politiek de problemen met bepaalde etnische minderheden niet aanpakt, raakt een groot deel van de Nederlandse bevolking gefrustreerd en gaan ze elke invloed van etnische minderheden (zoals Marokkaanse bouwstijl) met alle macht proberen tegen te houden.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, daarom kunnen Katholieke jongeren er nog 'onderuit' op hun 12de, wat ook veelvuldig gebeurt.
Moslims zijn, volgens mutant, geen moslim meer als ze rotzooi trappen.
Maar zogauw ze zich daarna weer volwassen gaan gedragen en trouwen enzo, dan zijn het ineens weer wel moslims. Raar gedoe, hoor.
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Doen de katholieken ook, je pakt je hele leven alle koorknaapjes die voorhanden zijn en op je sterfbed worden alle zonden je vergeven zodat je naar de hemel kunt huppelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |