abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66235220
Om even op de OP terug te komen, ik vind het leuk dat ze zo'n wijk willen bouwen in Nederland. Goed initiatief!!!

En ik hoop idd dat er een leuke mix met mensen met verschillende culturele achtergronden komt te wonen. Zou zonde zijn als zo'n wijk maar voor 1 type mens bedoeld is! Een goede leuke samenstelling zoals Lombok in Utrecht bijvoorbeeld.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66235223
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:34 schreef Athmozz het volgende:
op zich lijkt het mij nog niet eens zo'n slecht gedacht. De hele meute krapuul samen, en dan kan je zelf tenminste nog in een normale wijk gaan wonen...
Zegt een Vlaming.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66235255
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als je meent dat afkomst een oorzaak is voor de problemen, zou je redenering kloppen.
Je kan je beter afvragen waarom het niet de oorzaak zou kunnen zijn.
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:36:06 #124
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66235265
Volgens mij had Filip de Winter in het verleden al gezegd dat we naar een situatie toegaan waarin in de grote steden voornamelijk allochtonen wonen en daarbuiten vooral de autochtonen, het gaat hard die kant op op deze manier.
pi_66235306
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zegt een Vlaming.
want wij hebben hier geen last van die noordafrikaantjes? Kom op; overal waar je grote populaties daarvan hebt zit je met miserie... Parijs & de banlieu's, brussel & de marollenwijken... Voorbeelden genoeg waar het wemelt van de niet-geintegreerde vreemdelingen & waar het volledig mis loopt.

Spreiden ervan tussen de normale bevolking maakt niet eens iets uit, het zit hem in het cultuurverschil. De moslims die verspreid wonen tussen de autochtone bevolking die zijn zowat altijd geïntegreerd, waardoor het "spreiden" daar lijkt te pakken, maar dat is niet de spreiding die ervoor zorgt dat het daar wél werkt, maar dat die mensen geïntegreerd zijn. Zal mij het trouwens boeien dat die vrouwen een hoofddoek dragen, als ze dat graag doen doen ze dat maar... Dat je echter niet met een vriendin over straat kan lopen zonder ze voor stoephoer te horen uitmaken irriteert me nét iets meer (en dan vooral het feit dat je er niets tegen kan doen want die gastjes verstaan enkel geweld als taal, nederlands kunnen ze nog niet)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_66235317
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die dopen niet omdat babytjes vrij van zonden geboren worden, dan ben je moslim ja. Maar als jij later vrouwen gaat lastig vallen, loopt te blowen en vervolgens nog wat ramkraken en roofovervallen pleegt, ben je geen moslim meer hoor.
Uitgekookte religie zeg. Zo kun je alles wel goedpraten.
pi_66235335
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan je beter afvragen waarom het niet de oorzaak zou kunnen zijn.
Ik denk dat wetenschappers niet zo redeneren doorgaans, dat zou ook erg vreemd zijn. Doorgaans handel je niet zo omdat je uit een bepaald land komt, je handelingen hebben te maken met onder andere persoonlijke opvattingen die gesmeed worden tijdens je leven. Hoeveel Marokkanen van 40 zie jij tasjes wegroven of vrouwen lastig vallen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_66235374
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Uitgekookte religie? Het is nogal logisch dat je als baby vrij bent van zonden. Clean sheet principe.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66235425
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:36 schreef thewishmaster het volgende:
Volgens mij had Filip de Winter in het verleden al gezegd dat we naar een situatie toegaan waarin in de grote steden voornamelijk allochtonen wonen en daarbuiten vooral de autochtonen, het gaat hard die kant op op deze manier.
Op welke manier? Want volgens mij heb jij niet gelezen wat dit initiatief inhoud.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66235454
quote:

[..]

ik vind dat principe nog niet eens zo slecht hoor

Dopen is zogenaamd kiezen voor het christendom; alsof een kind van 3 maand kan kiezen. Dat weet nog niets & kan dus ook geen keuze maken voor een bepaalde religie... Zowel het "moslim" worden of het "christen" worden is gewoon afhankelijk van wie je ouders toevallig zijn, niet meer en niet minder. Pas je gedragingen eens je een beetje opgegroeid bent maken of je "moslim" of "christen" bent (of atheist of whatever)
pi_66235497
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uitgekookte religie? Het is nogal logisch dat je als baby vrij bent van zonden. Clean sheet principe.
Daar doeldde ik niet op.

Jij zegt, als je als moslim een delict begaat ben je geen moslim.
pi_66235549
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daar doeldde ik niet op.

logisch toch? Als jij als christen een moord begaat, dan ben je overduidelijk geen christen want je gedraagt er je niet naar. Dat je in de statistiekjes als christen geldt doet er toch niets toe? Je bent pas een gelovige door je naar die waarden te gedragen.

Volgens mij is die cultuur véél belangrijker dan dat geloof hoor. Kijk maar naar de autochtone meelopertjes met een dergelijke cultuur (evenals die rapcultuur); daaronder zijn de criminaliteitscijfers ook een heel pak hoger dan bij de gewone standaardjeugd. Een cultuur verander je niet door een woonwijk te geven / maken / kopen, de groep die daartoe behoort moet zich willen aanpassen. Onder dwang lukt dat niet (tenzij allemaal binnen steken & laten uitsterven )
pi_66235557
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daar doeldde ik niet op.

Als jij als moslim handelingen pleegt die niet stroken met je moslim zijn, dan ben je geen moslim. Dat is zeer logisch. De term moslim is juist bedoelt voor mensen die een bepaalde levensvisie hebben en handelingen doen in lijn met die visie.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:47:21 #134
144262 thewishmaster
pi_66235702
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is zeer logisch. De term moslim is juist bedoelt voor mensen die een bepaalde levensvisie hebben en handelingen doen in lijn met die visie.
Mohammed Atta vond dat hij aan jouw omschrijving voldeed toen hij het WTC binnenvloog.
pi_66235772
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:47 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Mohammed Atta vond dat hij aan jouw omschrijving voldeed toen hij het WTC binnenvloog.
Ja, wat uiteraard zeer lachwekkend is vanuit mijn perspectief. Hij ging immers uitgebreid naar de hoeren en dronk liters alcohol en heeft een paar duizend mensen vermoord. Oftewel hij heeft de grootst mogelijke zondes begaan, het is aan jezelf om te bepalen wie jij gelooft. Mohammed Atta of mij.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:50:24 #136
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_66235841
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als jij als moslim handelingen pleegt die niet stroken met je moslim zijn, dan ben je geen moslim. Dat is zeer logisch. De term moslim is juist bedoelt voor mensen die een bepaalde levensvisie hebben en handelingen doen in lijn met die visie.
Dus een moslimterrorist bestaat niet?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:50:49 #137
144262 thewishmaster
pi_66235858
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, wat uiteraard zeer lachwekkend is vanuit mijn perspectief. Hij ging immers uitgebreid naar de hoeren en dronk liters alcohol en heeft een paar duizend mensen vermoord. Oftewel hij heeft de grootst mogelijke zondes begaan, het is aan jezelf om te bepalen wie jij gelooft. Mohammed Atta of mij.
Ik geloof zeker niet in Mohammed Atta en hoewel ik denk dat jij het allemaal goed bedoelt, vind ik dat jij de problemen die mensen met een islamitische achtergrond veroorzaken op een iets te gemakkelijke manier probeert weg te verklaren.
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 13:51:25 #138
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66235881
quote:

[..]

Doen de katholieken ook, je pakt je hele leven alle koorknaapjes die voorhanden zijn en op je sterfbed worden alle zonden je vergeven zodat je naar de hemel kunt huppelen.
  Moderator donderdag 19 februari 2009 @ 13:51:59 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_66235900
ik snap eigenlijk niet wat de vroomheid van Mohammed Atta te maken heeft met het bouwen en/of financieren van een mediterranerige wijk in Rotterdam te maken heeft

niet alles uit Marokko is een moslim dingetje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_66235928
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus een moslimterrorist bestaat niet?
als hij zich écht aan het moslimgeloof wil houden? Neen

Kruisvaarders kan je evengoed christenterroristen noemen, alleen gingen die niet met het vliegtuig omdat het er nog niet was. Die gasten noemden zichzelf toch ook christen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')