Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:58 schreef TheClown1 het volgende:
daarnaast moet je goed naar de versnellingsbak en koppeling kijken.
En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:06 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?
Nee, maar de staat van de koppeling kun je in de praktijk redelijk beoordelen. Aan de ene kant door er gewoon mee te rijden, aan de andere kant door te proberen in hogere versnellingen vanuit stilstand op te trekken. Dat moet tenminste tot in 3 kunnen zonder dat de koppeling gaat slippen. Idealiter probeer je ook nog eens dit te doen als de koppeling na een forse rit goed heet is geworden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:06 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?
denk juist andersomquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef error_404 het volgende:
Wel leuk dat je vriendin in kan grijpen als je volgens haar te hard rijdt....![]()
Een ex-lesauto kan je idd beter niet kopen, maar een ex-lease auto is vaak echt een goede auto om te kopen hoor. (zeker tegenwoordig)quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..
En hoeveel procent van de 2e hands auto's komt uit de lease?? Ik denk dat er veel meer ex-lease auto's zijn dan je je voor kan stellen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..
Erg leuk als je de Bob bent en een dronken vriend(in) naast je hebt zittenquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef error_404 het volgende:
Wel leuk dat je vriendin in kan grijpen als je volgens haar te hard rijdt....![]()
Maar wel geplankt voor ze warm staan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Meestal geen josti-bakken met verrotte koppelingen enzo.
Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:
Maar wel geplankt voor ze warm staan.
ik rijd op m'n werk frequent met opel combo'tjes 1.3 diesel, en zelfs als het -15° was buiten en die auto's een nacht stil stonden ging dat direct richting de 4500 toeren eens we zo'n 500meter van het terrein waren (en we de snelweg dus op konden). Ik zou geen euro willen geven voor die auto'tjesquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:44 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?
Ja, dat zal je niet hebben met auto's die prive nieuw zijn gekocht en waar je de 3e berijder van bentquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Maar wel geplankt voor ze warm staan.
In NL iig. hebben lesauto's niet aan beide kanten een stuurquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:41 schreef Kahlen het volgende:
heeft 100.000 op de teller staan en de lesauto's rijden 400 km per dag en dan 4 dagen per week uit mijn hoofd, maar het leek mij wel makkelijk omdat ik nu in die auto rijd en dat voelt wel vertrouwd. Maar ik heb dus echt geen verstand hoe ik aan het schakelen kan horen of er wat mis is omdat ik nog heel weinig rij ervaring heb (zie reactie van mvdejong). Ik begrijp het wel, maar dat gaat het dus niet worden.
Volgens mij zijn die extra gas/rempedalen er wel uitgesloopt. Al is da wel jammer, het is natuurlijk best lachen als je op de bijrijdersstoel kan rijden en zo door het centrum gaat touren in de zomer en achter het stuur niemand zit(zal wel niet mogen, maar dat terzijde).
Ik ga eens achter die leasemaatschappij tip aan als ik mijn rijbewijs binnen heb gehaald, via google kom ik er wel uit denk ik (waar die bedrijven zijn etc.).
[..]
Erg leuk als je de Bob bent en een dronken vriend(in) naast je hebt zitten![]()
Alleen koppeling en rem zijn verplicht. Gaspedaal mag als extra pedaal maar moet uitneembaar/wegklapbaar zijn tijdens het examen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In NL iig. hebben lesauto's niet aan beide kanten een stuur.
Alleen koppeling, gas? en rem is dubbel uitgevoerd.
Een lesauto zou ik niet aan durven om te kopen trouwens, waar ik toendertijd in gelest heb kon je een half jaar nadat ie nieuw aangeschaft was, de koppeling van z'n 5 naar zijn 3 duwen zonder in de vrij te komen.
Ja, ik weet dat hij geen stuur aan de rechterkant heeft. Maar mijn instructeur zit ook altijd aan mijn stuur te rukken als ik weer eens niet luister en ik dacht: je kan er natuurlijk ook in rijden en met je linkerhand sturen (niet echt veilig, maar wel grappig).quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:52 schreef bleiblei het volgende:
Er zijn ongeveer 600.000 lease-auto's, tegen 7.500.000 personen auto's in totaal, dus ongeveer 8 % van de auto's zijn lease-auto's. Dan heb je ook nog iets van 600.00 zakelijke auto's, waarvan rond de 275.000 in eigen beheer zijn (van bedrijven). Dat is ook nog rond de 3,5 %quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En hoeveel procent van de 2e hands auto's komt uit de lease?? Ik denk dat er veel meer ex-lease auto's zijn dan je je voor kan stellen.
Overigens is ex-lease best ok volgens mij. Goed onderhoud, veel snelweg KM's en redelijk jonge auto's voor een schappelijke prijs. Meestal geen josti-bakken met verrotte koppelingen enzo.
Jawel, meeste mensen rijden er normaal in. Zeker met de personenwagens.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:44 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?
Van bedrijfsauto's vind de leasemaatschappij dat ook totaal niet interessant. Die hebben een zodanige restwaarde dat ze bijna afbetaald zijn als ze terugkomen. En daarna wordt nog winst gemaakt ook ten opzichte van de restwaarde.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:45 schreef Athmozz het volgende:
[..]
ik rijd op m'n werk frequent met opel combo'tjes 1.3 diesel, en zelfs als het -15° was buiten en die auto's een nacht stil stonden ging dat direct richting de 4500 toeren eens we zo'n 500meter van het terrein waren (en we de snelweg dus op konden). Ik zou geen euro willen geven voor die auto'tjes
Bedankt voor je berekening, het is alleen jammer dat ie kant nog wal raaktquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:04 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Er zijn ongeveer 600.000 lease-auto's, tegen 7.500.000 personen auto's in totaal, dus ongeveer 8 % van de auto's zijn lease-auto's. Dan heb je ook nog iets van 600.00 zakelijke auto's, waarvan rond de 275.000 in eigen beheer zijn (van bedrijven). Dat is ook nog rond de 3,5 %
Dus al met al zorgen de echte zakelijke auto's voor ongeveer 11,5% van het aanbod...
Hehe precies. Ken nog wel wat verhaaltjes van mensen die dachten hun leaseauto op de Nurburgring uit te kunnen laten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:09 schreef Accordtje het volgende:
Je moet het zo zien: de Leasemaatschappij koopt voor een klant een auto, waar de klant maandelijks een bedrag voor betaald (om die auto te mogen rijden). De auto blijft hoe dan ook eigendom van de leasemaatschappij en daar zal het bedrijf (en de berijder) normaal mee om moeten gaan. Doen ze dat niet dan worden de kosten voor het niet normale gebruik (want dat is heel goed te constateren) gewoon 1 op 1 doorbelast aan de werkgever. Reken maar dat die z'n werknemer erop aan spreekt.
Je kon de koppeling in een andere versnelling duwen? ja dan heb je die auto wel heeeeel erg geslooptquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een lesauto zou ik niet aan durven om te kopen trouwens, waar ik toendertijd in gelest heb kon je een half jaar nadat ie nieuw aangeschaft was, de koppeling van z'n 5 naar zijn 3 duwen zonder in de vrij te komen.
Als je geen (rij-)ervaring hebt moet je niet zonder een meer ervaren auto-rijder een 2e-hands auto kopen, of dat nu van een particulier, rijschool, merk-garage of 2e-hands dealer is.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:41 schreef Kahlen het volgende:
Maar ik heb dus echt geen verstand hoe ik aan het schakelen kan horen of er wat mis is omdat ik nog heel weinig rij ervaring heb (zie reactie van mvdejong). Ik begrijp het wel, maar dat gaat het dus niet worden.
Ik begrijp je niet. Kan je eens uitleggen waarom?quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:48 schreef mvdejong het volgende:
Als je geen (rij-)ervaring hebt moet je niet zonder een meer ervaren auto-rijder een 2e-hands auto kopen, of dat nu van een particulier, rijschool, merk-garage of 2e-hands dealer is.
Ik denk dat hij bedoelt dat je bij bezichtiging van een tweedehands auto het beste iemand mee kunt nemen die er verstand van heeft als je dat zelf niet zo hebt. Iemand die kan zien/horen/voelen of de auto in goede staat is of niet.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:04 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet. Kan je eens uitleggen waarom?
Dat is wel een redelijk logische kilometerstand. Meeste auto's liggen al voor de 500.000 op de sloop.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:13 schreef gohan16 het volgende:
Mijn rij-nstructeur zei dat zijn auto 100.000 reed per jaar. Na 5 jaar/500.000km hebben die auto's/motoren hun tijd wel gehad.
Hij is idd niet echt helemaal kloppend hoe ik het zeg. Een groot deel van die ex-lease auto's rijdt inmiddels als prive-auto bij particulieren. Denk idd dat het aandeel van ex-leasers in het totale wagenpark jaarlijks wel iets toeneemt idd....quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Bedankt voor je berekening, het is alleen jammer dat ie kant nog wal raakt
Je vergelijkt het huidige aantal rijdende lease auto's met het totale wagenpark. Je vergeet dat het totale wagenpark van Nederland niet elke 4 jaar of 160.000 KM vernietigd wordt. Die 600.000 auto's van nu zijn over max. 4 jaar allemaal in het prive circuit te vinden.
Je zou de cijfers moeten hebben hoeveel van de verkochte auto's per jaar lease en prive zijn zijn. Dat is het enige cijfer wat uitmaakt.
Bij veel leasemaatschappijen kan je wel je eigen auto inruilen. Zeker bij de grote leasemaatschappijen. Of het zinvol is is dan weer een ander verhaal...quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:14 schreef HollandseKip het volgende:
Het is wel erg interessant een ex-lease auto bij een leasemaatschappij te kopen en je kunt flinke kortingen bedingen. Het nadeel is echter dat je je eigen auto niet in kunt ruilen. Ik kwam de website http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl tegen, hier kun je gratios een inkoopbieding op jouw auto krijgen van ruim 650 aangesloten autohandelaren, autodealers en autoinkopers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |