abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66201711
Is het verstandig een auto 2e hands van een rijschoolhouder te kopen (ex lesauto)?

De één zegt dat het juist prima auto's zijn, veel beter onderhouden dan de meeste auto's, maar de ander zegt dat je dit juist nooit moet doen.

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66201802
Tja, de remmen zijn doorgaans goed getest, maar dat vele afslaan lijkt me niet echt goed voor de auto.
So we just called him Fred too
pi_66201887
Lijkt me niet goed voor de motor, zoals daar over het algemeen mee gereden wordt
pi_66201920
Maar misschien voor een goede prijs, is het wel te doen.
pi_66201925
Ze worden goed onderhouden maar dat afslaan is zeer slecht voor de motor, daarnaast moet je goed naar de versnellingsbak en koppeling kijken. Vele maken fouten met schakelen waardoor er schade ontstaat. Persoonlijk zou ik het niet aanraden vanwege het feit dat er zoveel onervaren rijders mee in aanraking zijn geweest.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_66202168
Dat zou ik nooit doen, onderhoud is natuurlijk prima geweest maar tegelijkertijd is zo'n auto wel dagelijks extreem mishandeld.
pi_66202306
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:58 schreef TheClown1 het volgende:
daarnaast moet je goed naar de versnellingsbak en koppeling kijken.
Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:08:34 #8
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_66202372
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:06 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?
En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_66202574
sjemig die hebben toch vaak al wat op de teller staan
pi_66202602
Mijn rij-nstructeur zei dat zijn auto 100.000 reed per jaar. Na 5 jaar/500.000km hebben die auto's/motoren hun tijd wel gehad.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:13:37 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_66202623
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:06 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je die uit elkaar moet halen om te zien hoe het er van binnen uitziet? Je kan dit toch niet aan de buitenkant zien?
Nee, maar de staat van de koppeling kun je in de praktijk redelijk beoordelen. Aan de ene kant door er gewoon mee te rijden, aan de andere kant door te proberen in hogere versnellingen vanuit stilstand op te trekken. Dat moet tenminste tot in 3 kunnen zonder dat de koppeling gaat slippen. Idealiter probeer je ook nog eens dit te doen als de koppeling na een forse rit goed heet is geworden.

Bij versnellings-bakken geldt min of meer hetzelfde : hoe scherp schakelt de bak, hoor je gekke geluiden ? Als je in de verschillende versnellingen rijdt, hoeveel moeite kost het om zonder te koppelen de bak uit de versnelling te drukken, als dat in een bepaalde versnelling veel soepeler gaat dan in andere, dan is er wel sprake van overmatige slijtage.

Maar, ik sluit me aan bij de meeste posters : een les-auto heeft een zeer slijtend bestaan geleid, motor, versnellingen, koppeling, remmen hebben een slijtage meegemaakt die overeenkomt met het 4-voudige van de nominale kilometer-stand. Zelfs de ophanging heeft wel wat meer meegemaakt dan gewoonlijk aan per ongeluk geraakte stoep-randjes enz.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:37:08 #12
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66203576
Wel leuk dat je vriendin in kan grijpen als je volgens haar te hard rijdt....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_66204956
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef error_404 het volgende:
Wel leuk dat je vriendin in kan grijpen als je volgens haar te hard rijdt....
denk juist andersom dat ts het rijgedrag van zn vriendin niet vertrouwd
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 18 februari 2009 @ 17:27:37 #14
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_66205369
Hoe vaak heb jij de tandjes van je lesauto gepoetst?
pi_66207001
Niet vaak.

Je krijgt er wel de onderhouds historie bij.. en als ie 2-3-4 ton op de teller heeft kan ie nooit duur zijn. niet meteen een nee wat mij betreft. (je rijd waarschijnlijk een redelijk nieuwe auto voor niet al te veel geld.. maarja, wel wat meer risico)
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:54:22 #16
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66207956
Die dingen worden meesal best verkracht

Maarja als je hem goedkoop kunt kopen, waarom neit ligt er natuurlijk aan hoelang je met die auto wilt gaan doen / wat je er nog voor terug zou kunnen krijgen.

Ga anders es gewoon naar een dealer van auto's zijn de autoprijzen niet flink omlaag gegaan door de crisis ?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66213948
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..
Een ex-lesauto kan je idd beter niet kopen, maar een ex-lease auto is vaak echt een goede auto om te kopen hoor. (zeker tegenwoordig)

Eigenlijk is het gewoon zonde dat het fabeltje dat alle ex-lease auto's afgeragd zijn nog bestaat.
Bij leasemaatschappijen rijdt drie kwart van het personeel met een ex-lease auto, omdat daar hele leuke (en goed onderhouden) auto's terugkomen.

Dat afraggen is er tegenwoordig allang niet meer bij, omdat de kosten vanwege het "afraggen" van een auto simpelweg doorbelast worden aan de werkgever. En die zit daar doorgaans niet op te wachten.

Daarnaast worden de auto's die in slechte staat zijn vaak niet aan particulieren aangeboden....

Dus tip aan de TS: ga bij een leasemaatschappij kijken voor een ex-leaser, de prijzen zijn nu ook gunstig...
pi_66214121
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

En daarom moet je lekker een auto kopen die niet gebruikt is door lessers of leasers..
En hoeveel procent van de 2e hands auto's komt uit de lease?? Ik denk dat er veel meer ex-lease auto's zijn dan je je voor kan stellen.

Overigens is ex-lease best ok volgens mij. Goed onderhoud, veel snelweg KM's en redelijk jonge auto's voor een schappelijke prijs. Meestal geen josti-bakken met verrotte koppelingen enzo.
pi_66214158
heeft 100.000 op de teller staan en de lesauto's rijden 400 km per dag en dan 4 dagen per week uit mijn hoofd, maar het leek mij wel makkelijk omdat ik nu in die auto rijd en dat voelt wel vertrouwd. Maar ik heb dus echt geen verstand hoe ik aan het schakelen kan horen of er wat mis is omdat ik nog heel weinig rij ervaring heb (zie reactie van mvdejong). Ik begrijp het wel, maar dat gaat het dus niet worden.

Volgens mij zijn die extra gas/rempedalen er wel uitgesloopt. Al is da wel jammer, het is natuurlijk best lachen als je op de bijrijdersstoel kan rijden en zo door het centrum gaat touren in de zomer en achter het stuur niemand zit (zal wel niet mogen, maar dat terzijde).

Ik ga eens achter die leasemaatschappij tip aan als ik mijn rijbewijs binnen heb gehaald, via google kom ik er wel uit denk ik (waar die bedrijven zijn etc.).
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef error_404 het volgende:
Wel leuk dat je vriendin in kan grijpen als je volgens haar te hard rijdt....
Erg leuk als je de Bob bent en een dronken vriend(in) naast je hebt zitten
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66214225
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef Tha_Duck het volgende:

Meestal geen josti-bakken met verrotte koppelingen enzo.
Maar wel geplankt voor ze warm staan.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_66214275
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:
Maar wel geplankt voor ze warm staan.
Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66214332
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:44 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?
ik rijd op m'n werk frequent met opel combo'tjes 1.3 diesel, en zelfs als het -15° was buiten en die auto's een nacht stil stonden ging dat direct richting de 4500 toeren eens we zo'n 500meter van het terrein waren (en we de snelweg dus op konden). Ik zou geen euro willen geven voor die auto'tjes
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_66214532
Ex-leswagen lijkt me een rustig bereden wagen, die meestal de hele dag heeft gelopen met altijd warme motor. Zijn zat mensen die ook na het rijexamen niet goed kunnen koppelen/schakelen, dus als die leswagen goed schakelt lijkt met dat ook geen probleem.

Denk dat voor een auto met extreem veel kilometers een ex-leswagen niet veel slechter is dan ex-lease.
.
pi_66214612
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:42 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Maar wel geplankt voor ze warm staan.
Ja, dat zal je niet hebben met auto's die prive nieuw zijn gekocht en waar je de 3e berijder van bent

Ofwel: gelul. Dat jij zo met de auto's omging wil niet zeggen dat heel Nederland dat doet. Overigens is het tegenwoordig een stuk minder erg om met koude motor te rijden dan vroeger. De techniek is verbeterend in de loop der jaren.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:52:03 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_66214633
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:41 schreef Kahlen het volgende:
heeft 100.000 op de teller staan en de lesauto's rijden 400 km per dag en dan 4 dagen per week uit mijn hoofd, maar het leek mij wel makkelijk omdat ik nu in die auto rijd en dat voelt wel vertrouwd. Maar ik heb dus echt geen verstand hoe ik aan het schakelen kan horen of er wat mis is omdat ik nog heel weinig rij ervaring heb (zie reactie van mvdejong). Ik begrijp het wel, maar dat gaat het dus niet worden.

Volgens mij zijn die extra gas/rempedalen er wel uitgesloopt. Al is da wel jammer, het is natuurlijk best lachen als je op de bijrijdersstoel kan rijden en zo door het centrum gaat touren in de zomer en achter het stuur niemand zit (zal wel niet mogen, maar dat terzijde).

Ik ga eens achter die leasemaatschappij tip aan als ik mijn rijbewijs binnen heb gehaald, via google kom ik er wel uit denk ik (waar die bedrijven zijn etc.).
[..]

Erg leuk als je de Bob bent en een dronken vriend(in) naast je hebt zitten
In NL iig. hebben lesauto's niet aan beide kanten een stuur .
Alleen koppeling, gas? en rem is dubbel uitgevoerd.

Een lesauto zou ik niet aan durven om te kopen trouwens, waar ik toendertijd in gelest heb kon je een half jaar nadat ie nieuw aangeschaft was, de koppeling van z'n 5 naar zijn 3 duwen zonder in de vrij te komen .
pi_66214689
Maare is het geen diesel of gasauto ?
.
pi_66214733
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

In NL iig. hebben lesauto's niet aan beide kanten een stuur .
Alleen koppeling, gas? en rem is dubbel uitgevoerd.

Een lesauto zou ik niet aan durven om te kopen trouwens, waar ik toendertijd in gelest heb kon je een half jaar nadat ie nieuw aangeschaft was, de koppeling van z'n 5 naar zijn 3 duwen zonder in de vrij te komen .
Alleen koppeling en rem zijn verplicht. Gaspedaal mag als extra pedaal maar moet uitneembaar/wegklapbaar zijn tijdens het examen.

En je kan zeggen wat je wil over die auto, hij is lekker ingereden
pi_66214744
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:52 schreef bleiblei het volgende:
In NL iig. hebben lesauto's niet aan beide kanten een stuur .
Alleen koppeling, gas? en rem is dubbel uitgevoerd.
Ja, ik weet dat hij geen stuur aan de rechterkant heeft. Maar mijn instructeur zit ook altijd aan mijn stuur te rukken als ik weer eens niet luister en ik dacht: je kan er natuurlijk ook in rijden en met je linkerhand sturen (niet echt veilig, maar wel grappig).

Maar ik neem aan dat hij die pedalen eruit gesloopt heeft en dat gat dichtgemaakt heeft? Ik weet het ook niet, hij zat maar te vertellen over die auto die ik kon kopen, dus ik dacht: ik vraag het hier maar even. Maar het is mij wel duidelijk dat het geen goed idee is.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66215182
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En hoeveel procent van de 2e hands auto's komt uit de lease?? Ik denk dat er veel meer ex-lease auto's zijn dan je je voor kan stellen.

Overigens is ex-lease best ok volgens mij. Goed onderhoud, veel snelweg KM's en redelijk jonge auto's voor een schappelijke prijs. Meestal geen josti-bakken met verrotte koppelingen enzo.
Er zijn ongeveer 600.000 lease-auto's, tegen 7.500.000 personen auto's in totaal, dus ongeveer 8 % van de auto's zijn lease-auto's. Dan heb je ook nog iets van 600.00 zakelijke auto's, waarvan rond de 275.000 in eigen beheer zijn (van bedrijven). Dat is ook nog rond de 3,5 %

Dus al met al zorgen de echte zakelijke auto's voor ongeveer 11,5% van het aanbod...

En zoals ik al zei, de ex-lease auto's zijn vaak goede auto's om te kopen. Voornamelijk om de redenen die jij noemt idd..
pi_66215472
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:44 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Zijn de huidige lease rijders niet voorzichtiger nu ze meer zelf moeten betalen? Mijn zwager heeft een leasebak, maar ziet het wel als zijn eigen auto en rijdt er heel normaal in. Maar veel mensen dus niet?
Jawel, meeste mensen rijden er normaal in. Zeker met de personenwagens.

Je moet het zo zien: de Leasemaatschappij koopt voor een klant een auto, waar de klant maandelijks een bedrag voor betaald (om die auto te mogen rijden). De auto blijft hoe dan ook eigendom van de leasemaatschappij en daar zal het bedrijf (en de berijder) normaal mee om moeten gaan. Doen ze dat niet dan worden de kosten voor het niet normale gebruik (want dat is heel goed te constateren) gewoon 1 op 1 doorbelast aan de werkgever. Reken maar dat die z'n werknemer erop aan spreekt.

Dus echt, tegenwoordig wordt door vrijwel iedereen heel normaal met lease-auto's omgegaan.
pi_66215576
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:45 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ik rijd op m'n werk frequent met opel combo'tjes 1.3 diesel, en zelfs als het -15° was buiten en die auto's een nacht stil stonden ging dat direct richting de 4500 toeren eens we zo'n 500meter van het terrein waren (en we de snelweg dus op konden). Ik zou geen euro willen geven voor die auto'tjes
Van bedrijfsauto's vind de leasemaatschappij dat ook totaal niet interessant. Die hebben een zodanige restwaarde dat ze bijna afbetaald zijn als ze terugkomen. En daarna wordt nog winst gemaakt ook ten opzichte van de restwaarde.
pi_66220549
Hoe vaak hoor je nu van een Golf TDI of Caddy met kapot blok? En mishandeld werden/worden ze echt wel, maar wel blijven werken.

Terwijl er zat franse of Italiaanse leasebakken zijn met defecten in het motorblok terwijl die meestal iets rustiger worden bereden.

Waar ligt het nou echt aan dan?
.
pi_66226931
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Er zijn ongeveer 600.000 lease-auto's, tegen 7.500.000 personen auto's in totaal, dus ongeveer 8 % van de auto's zijn lease-auto's. Dan heb je ook nog iets van 600.00 zakelijke auto's, waarvan rond de 275.000 in eigen beheer zijn (van bedrijven). Dat is ook nog rond de 3,5 %

Dus al met al zorgen de echte zakelijke auto's voor ongeveer 11,5% van het aanbod...
Bedankt voor je berekening, het is alleen jammer dat ie kant nog wal raakt

Je vergelijkt het huidige aantal rijdende lease auto's met het totale wagenpark. Je vergeet dat het totale wagenpark van Nederland niet elke 4 jaar of 160.000 KM vernietigd wordt. Die 600.000 auto's van nu zijn over max. 4 jaar allemaal in het prive circuit te vinden.

Je zou de cijfers moeten hebben hoeveel van de verkochte auto's per jaar lease en prive zijn zijn. Dat is het enige cijfer wat uitmaakt.
pi_66227466
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:09 schreef Accordtje het volgende:
Je moet het zo zien: de Leasemaatschappij koopt voor een klant een auto, waar de klant maandelijks een bedrag voor betaald (om die auto te mogen rijden). De auto blijft hoe dan ook eigendom van de leasemaatschappij en daar zal het bedrijf (en de berijder) normaal mee om moeten gaan. Doen ze dat niet dan worden de kosten voor het niet normale gebruik (want dat is heel goed te constateren) gewoon 1 op 1 doorbelast aan de werkgever. Reken maar dat die z'n werknemer erop aan spreekt.
Hehe precies. Ken nog wel wat verhaaltjes van mensen die dachten hun leaseauto op de Nurburgring uit te kunnen laten.

Helaas kreeg de medewerker wel de rekening gepresenteert van het extra onderhoud dat benodigd was aangezien men a: de fotos had gezien dat de auto daadwerkelijk op een (semi) circuit was bereden en men b: afwijkend benodigd onderhoud had geconstateerd.

Neemt niet weg dat de auto minder goed onderhouden is geweest.
pi_66227631
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

In NL iig. hebben lesauto's niet aan beide kanten een stuur .
Alleen koppeling, gas? en rem is dubbel uitgevoerd.

Een lesauto zou ik niet aan durven om te kopen trouwens, waar ik toendertijd in gelest heb kon je een half jaar nadat ie nieuw aangeschaft was, de koppeling van z'n 5 naar zijn 3 duwen zonder in de vrij te komen .
Je kon de koppeling in een andere versnelling duwen? ja dan heb je die auto wel heeeeel erg gesloopt
Maar waarschijnlijk bedoel je de versnelling
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:26:04 #36
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:48:48 #37
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_66231069
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:41 schreef Kahlen het volgende:
Maar ik heb dus echt geen verstand hoe ik aan het schakelen kan horen of er wat mis is omdat ik nog heel weinig rij ervaring heb (zie reactie van mvdejong). Ik begrijp het wel, maar dat gaat het dus niet worden.
Als je geen (rij-)ervaring hebt moet je niet zonder een meer ervaren auto-rijder een 2e-hands auto kopen, of dat nu van een particulier, rijschool, merk-garage of 2e-hands dealer is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_66231757
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:48 schreef mvdejong het volgende:
Als je geen (rij-)ervaring hebt moet je niet zonder een meer ervaren auto-rijder een 2e-hands auto kopen, of dat nu van een particulier, rijschool, merk-garage of 2e-hands dealer is.
Ik begrijp je niet. Kan je eens uitleggen waarom?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66232068
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:04 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet. Kan je eens uitleggen waarom?
Ik denk dat hij bedoelt dat je bij bezichtiging van een tweedehands auto het beste iemand mee kunt nemen die er verstand van heeft als je dat zelf niet zo hebt. Iemand die kan zien/horen/voelen of de auto in goede staat is of niet.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 15:55:04 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66240990
Kijk eens wat een vergelijkbare auto kost (merk/type/bouwjaar/kilometerstand). Is de auto van je rij-instructeur beduidend minder duur: laten staan.

Maar ik zou eerst eens wat rond gaan rijden in andere auto's, bijvoorbeeld van iemand die er verstand vna heeft en weet hoe een auto hoort te rijden. Rijdt die ex-leswagen niet zo, dan weet je dat er iets mis mee is. Nog beter: laat iemand die er verstand van heeft in die ex-lesauto rijden.

En als je niet weet of die dubbele bediening er uit gaat: vraag het.
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:13 schreef gohan16 het volgende:
Mijn rij-nstructeur zei dat zijn auto 100.000 reed per jaar. Na 5 jaar/500.000km hebben die auto's/motoren hun tijd wel gehad.
Dat is wel een redelijk logische kilometerstand. Meeste auto's liggen al voor de 500.000 op de sloop.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_66252216
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:56 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Bedankt voor je berekening, het is alleen jammer dat ie kant nog wal raakt

Je vergelijkt het huidige aantal rijdende lease auto's met het totale wagenpark. Je vergeet dat het totale wagenpark van Nederland niet elke 4 jaar of 160.000 KM vernietigd wordt. Die 600.000 auto's van nu zijn over max. 4 jaar allemaal in het prive circuit te vinden.

Je zou de cijfers moeten hebben hoeveel van de verkochte auto's per jaar lease en prive zijn zijn. Dat is het enige cijfer wat uitmaakt.
Hij is idd niet echt helemaal kloppend hoe ik het zeg. Een groot deel van die ex-lease auto's rijdt inmiddels als prive-auto bij particulieren. Denk idd dat het aandeel van ex-leasers in het totale wagenpark jaarlijks wel iets toeneemt idd....

Overigens is de kans groot dat het in de nabije toekomst weer iets gaat afnemen, omdat je met een verschuiving van kopers te maken hebt. Particulieren kan je in een aantal groepen verdelen namelijk:

1: de groep die nieuwe auto's koopt.
2: de groep die jong gebruikte koopt (1-4 jaar oud)
3: de groep die gebruikt koopt (4-8 jaar oud)
4: de groep etc.....

Je ziet nu dat ongeveer de helft van groep 1 verschuift naar groep 2. Die groep die van 1 naar 2 gaat heeft ook nog eens andere wensen dan de groep die eerst groep 2 was. De "nieuwe mensen" in groep 2 zoeken namelijk naar een auto met heel weinig km's. (zijn gewend aan een auto met 0 km en ruilden vaak weer in bij een stand van 60-70 dzd). De auto's van 1-4 jaar oud hebben zelden een dergelijke km-stand, waardoor die groep zegt: ik blijf wel in m'n huidige rijden.

Dan heb je nog de helft van de mensen die eerst in groep 2 zaten die nu naar groep 3 schuiven. Hierdoor worden dus steeds minder auto's van 1-4 jaar oud verkocht.
pi_66254283
Ik zou zelf geen ex-leswagen kopen want vaak hebben ze wel wat (parkeer)schade gehad, Tandjes gepoetst en slecht gebruik maken van koppeling is ook geen zeldzaamheid. Een voordeel daarentegen is wel dat er vaak niet of weinig in gerookt is.

Wat betreft lease auto's de meeste mensen die ik ken met een leaseauto doen er ook normaal mee. Je gaat in mijn ogen geen auto moetwillig de soep in draaien. Niemand wil tenslotte onderweg ergens stil komen te staan.

Prive kopen van auto's die wat ouder zijn en dan wegdoen met weinig km op de tellers of er is door oude mensen mee gereden die doorgaans niet beter schakelen als iemand met 4 rijlessen op zak.
pi_66926636
Het is wel erg interessant een ex-lease auto bij een leasemaatschappij te kopen en je kunt flinke kortingen bedingen. Het nadeel is echter dat je je eigen auto niet in kunt ruilen. Ik kwam de website http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl tegen, hier kun je gratios een inkoopbieding op jouw auto krijgen van ruim 650 aangesloten autohandelaren, autodealers en autoinkopers.
pi_66948138
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 10:14 schreef HollandseKip het volgende:
Het is wel erg interessant een ex-lease auto bij een leasemaatschappij te kopen en je kunt flinke kortingen bedingen. Het nadeel is echter dat je je eigen auto niet in kunt ruilen. Ik kwam de website http://www.ikwilvanmijnautoaf.nl tegen, hier kun je gratios een inkoopbieding op jouw auto krijgen van ruim 650 aangesloten autohandelaren, autodealers en autoinkopers.
Bij veel leasemaatschappijen kan je wel je eigen auto inruilen. Zeker bij de grote leasemaatschappijen. Of het zinvol is is dan weer een ander verhaal...
  donderdag 12 maart 2009 @ 12:54:11 #45
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_66967010
Ik zou het niet doen. Wagens hebben vaak het nodige te lijden gehad van onervaren bestuurders (mishandeling van de koppeling, motor en bak). Daarnaast veel stadskilometers, die voor de nodige slijtage zorgen. Vaak kun je dan beter een ex-lease kopen die goed aanvoelt. Die heeft met dezelfde km-stand meestal minder slijtage, omdat het daar vaak om langere afstanden gaat (geen kleine kutstukjes met hobbels, drempels, remmen, optrekken etc).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')