Ik vlieg nu ook iets van 100 vluchtjes per jaar (trouwens laatste geteld en het waren er iets van 60 in laatste 6 maanden), maar ik vind het niet zo'n "kwaad". Natuurlijk, het is mijn hobby niet, maar ik vind het ook vaak wel even relaxed om wat de deur uit te zijn. Zeker lange vluchten business class zijn soms een kans om eens lekker te slapen...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is en blijft reiservaring. Zo ben ik als kind een keer met m'n ouders van Brugge naar Southampton gevlogen, maar geen idee welke airline en ik tel het niet bij mijn vliegvelden. Wel een leuke herinnering is dat m'n pa een grote Scandinavische dolk bij zich had om brood mee te snijden die hij nog (jaren 80) gewoon mee aan boord mocht nemen.
Ik begon pas airmiles te maken na m'n 18e en zelf onderweg ging. Nu heb ik denk ik 100en vluchten gemaakt en vind vliegen een noodzakelijk kwaad.
ik bedoel ermee dat er genoeg jongvolwassenen kinderen zijn die alleen in duitsland zijn geweest omdat dat 20km verderop is. Snapt u? Maar als je dat hier niet kunt zeggen omdat jij jezelf veel gaver vindt met je kindjes die gaan zowat gaan opgroeien in een vliegtuig.. so be it, ik gun het je van hartequote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:59 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Klopt, maar het is over het algemeen niet echt een prestatie van die kinderen zelf als ze het wel hebben gedaan.
Ik vind dat ik teveel vlieg en tussen m'n laatste vlucht en de volgende zit 2 weken. Ik reis liever VC class.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:52 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik vlieg nu ook iets van 100 vluchtjes per jaar (trouwens laatste geteld en het waren er iets van 60 in laatste 6 maanden), maar ik vind het niet zo'n "kwaad". Natuurlijk, het is mijn hobby niet, maar ik vind het ook vaak wel even relaxed om wat de deur uit te zijn. Zeker lange vluchten business class zijn soms een kans om eens lekker te slapen...
Wat is VC? En ik vind BA trouwens echt prima. Ouwe vliegtuigen en dames, maar altijd lief, behulpzaam en niet eens zo duur. Tevens redelijk frequent flyer programma. Kleine vliegtuigen vind ik wel prima, maar zoveel leuke kleine airlines zijn er niet meer. Luxair is kut, CityJet is nu kut, etc...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik vind dat ik teveel vlieg en tussen m'n laatste vlucht en de volgende zit 2 weken. Ik reis liever VC class.Gelukkig zijn dat vooral vluchtjes van 20-90 min met kleine airlines tussen kleine vliegveldjes. Zelfs flat bed vliegen is een noodzakelijk kwaad en slaap liever in m'n eigen bed. Hoe kleiner het vliegtuig en hoe korter de vlucht hoe leuker ik het vind. BA vind ik bv een kutmaatschappij.
Video Conference class.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:10 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat is VC? En ik vind BA trouwens echt prima. Ouwe vliegtuigen en dames, maar altijd lief, behulpzaam en niet eens zo duur. Tevens redelijk frequent flyer programma. Kleine vliegtuigen vind ik wel prima, maar zoveel leuke kleine airlines zijn er niet meer. Luxair is kut, CityJet is nu kut, etc...
Mwah, die nieuwe checks op LCY zijn wel een verbetering. Vroeger stond je daar nog wel eens 60 minuten in de rij op vrijdag, om vervolgens je vlucht te zien vertrekken voor je neus...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:30 schreef Individual het volgende:
[..]
Video Conference class.Veel bedrijven moedigen dat ook aan en mijn bedrijf heeft nu net 1 week per maand voor iedereen een reisban ingesteld (die al meteen is gebroken). CityJet is idd kut. (nou ja vergeleken met de voorloper) Zelfs de voorloper VLM werd steeds minder hoewel tot het einde waren ze mijn favoriete airline. Blue Islands Airlines doet me veel denken aan het VLM van toen en daar vlieg ik graag mee. Trouwens LCY was ook beter voor de verbouwing. Vroegah..
In een van de bedrijven waar ik een aantal keer heb gewerkt hebben ze HP Halo rooms met 4 schermen, 4 camera's en alle mogelijke verbindingen. Krijg je zo'n James Bond gevoel van.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Mwah, die nieuwe checks op LCY zijn wel een verbetering. Vroeger stond je daar nog wel eens 60 minuten in de rij op vrijdag, om vervolgens je vlucht te zien vertrekken voor je neus...
VC is hier ook favoriet, daar hebben we toch een tonnen tijd en geld mee bespaart de afgelopen jaren. Helaas loopt het nog niet altijd even soepel, maar met een goeie lijn is het echt een perfecte oplossing.
Ik vaak genoeg. Ben bijdehand genoeg om er eigenlijk altijd wel doorheen te glippen, maar op sommige vrijdagen staan er 350 man te 'schreeuwen en schoppen' en dan is het gewoon een veldslag. Nu vrijwel nooit meer, dus dat betekent tijd voor een pint, en dat is prettigquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:53 schreef Individual het volgende:
Nooit 60min in de rij gestaan op LCY en als ik mijn vlucht dreig te missen in een rij begin ik te 'schreeuwen en schoppen'.
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 03:16 schreef reem het volgende:
Aerolíneas Argentinas
TAM (3x)
Swiss (3x)
Lufthansa (4x)
Transavia (2x)
Vueling (2x)
Easyjet (2x)
Patagonia Air
United (4x)
RyanAir
WhizzAir
Zowel Norwegian als SAS zuigen/zogen heel hard. Ik ontwijk beide maatschappijen waar mogelijk. SAS vlieg ik nog wel af en toe omdat ik geen andere keuze heb, maar Norwegian, nee, nooit meer.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:48 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
[..]
Heb ik ook nog mee gevlogen (CPH-AMS), wat een chaos was het boarden zeg, echt een hell na 3 perfecte SAS vluchten.. (AMS-CPH/CPH-AAR/AAR-CPH)
Vorige jaar met EasyJet gevlogen naar London.quote:
Ik voeg bij mezelf inmiddels Shandong Airlines, China Eastern en SAS toe. Ik wil dit lijstje hier wel een beetje actueel proberen te houden.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:43 schreef XL het volgende:
Hier was ik zelf ook wel benieuwd naar, heb even terug gezocht en kom tot deze lijst
Aer Lingus
Aeroflot
Air Berlin
Air France
Austrian Airlines
BMI
British Airways
Brussels Airlines
Easyjet
Finnair
Flybe
Germanwings
Iberia
KLM
Lufthansa
NIKI
Ryanair
Shanghai Airlines
Tiger Airways
TAP
TAROM
VLM
XL Airways
23 stuks en 3,5 jaar geleden had ik nog nooit gevlogen. Toen nam ik een andere baan
quote:Op zaterdag 23 april 2011 12:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wat is een 5-star airline? Is dat een eigen rating systeem dat je ontwikkeld hebt?
Vertelquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:11 schreef June. het volgende:
• Martinair
• Transavia
• ArkeFly
• Air Berlin
[*]Spanair: nooit weer
• Ryanair
• Easyjet
Nou, de vlucht begon met vertraging, terwijl iedereen al in het vliegtuig zat. In minstens 40 graden 2 uur gewacht zodat 'problemen met de motoren' verholpen waren. En dan moet je dus nog vliegenquote:
Ok, daar wordt je niet blij van neequote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:57 schreef June. het volgende:
[..]
Nou, de vlucht begon met vertraging, terwijl iedereen al in het vliegtuig zat. In minstens 40 graden 2 uur gewacht zodat 'problemen met de motoren' verholpen waren. En dan moet je dus nog vliegen![]()
Tijdens het vliegen stroomde gewoon water langs de ramen naar beneden (waarschijnlijk condens ofzo) en het landen was ook 4x op en neer stuiteren..
Nooit problemen gehad idd met Ryanairquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:02 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ok, daar wordt je niet blij van nee
On topic:
• Transavia(charters
![]()
)
• Ryanair![]()
• Wizzair![]()
Ik vlieg véél met Ryanair. Comfortabel is anders (), maar ik kom overal, voor niet al te veel geld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |