Ik weet nog wel precies hoe dat ging. Ik had mijn vlucht gemist door idiote rijen op London Gatwick (10 sec te laat voor inchecken koffer, geen uitzondering). In de rij voor de gemiste vluchten counter van Easyjet stond ik te bellen met mijn reisbureau. Om mij heen stonden veel huilende vrije tijds toeristen die hun vluchten naar Kreta, Mallorca etc gemist hadden. Vervolgens vertelde mijn reisbureau aan de telefoon dat ze een ticket voor me hadden met XL Airways. Vertrek over 60 minuten vanaf de andere terminal. Ik naar de andere terminal (5 min bus), geen enkele rij te bekennen. Koffer ingecheckt, door de douane en klaar. Blijken dus op Gatwick terminal 1 en 2 naar dezelfde gates te verbinden. Kon ik dus gewoon mijn gemiste Easyjet vlucht nog halen als ik dat nog had gewild.quote:
Bloedserieus... Computers says no momentje... Ik had priority boarding gekocht, want ik wist ook wel dat ik te laat was, maar juist voor mij laat ze iemand uit de gewone rij ipv priority naar de balie komen. Uiteraard had die persoon twee onderbroeken teveel bij en duurde de checkin minutenlang. Vervolgens mis ik mijn checkin op 1 minuut en sta je dus 45 minuten te vroeg op het vliegveld en mag je niet meer mee. Vanaf die dag vliegt ons hele bedrijf geen easy jet meer.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:42 schreef Xebber het volgende:
Meen je dat serieus? Da's nogal een 'befehl ist befehl'-houding
Wat is daar zo netjes aan? Vind je het een hele prestatie?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:04 schreef Boterbartje het volgende:
KLM
Swiss-air
Cross-air
Lufthansa
Iberia
TAM
LAN Chile
American Airlines
Ryanair
Icelandair
Air Holland
Transavia
Cityline
Air France
Kan zijn dat ik er eentje vergeten ben, maar best wel netjes voor 18 jarige, net vwo bijna afgeronde (her) knul
Hij vloog zelf!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:56 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Wat is daar zo netjes aan? Vind je het een hele prestatie?
Hoe hou je dat bij? Heb je een turflijst op de koelkast hangen ofzo? Ik weet nog net de airlines, maar de hoeveelheid vluchten is niet te doen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:28 schreef DutchTrain het volgende:
...lijstje ook maar weer eens bijgewerkt:
Air Berlin 1x
Aerlingus 2x
Austrian Airlines 9x
Adria 1x
Air Alaska 1x
Air Asia 1x
Air France 2x
Aviacsa 2x
BasiqAir 3x
BlueOne 1x
BMI Baby 4x
British Airways 12x
Cyprus Airways 2x
Centralwings 1x
Continental 2x
Corendon 2x
Croatia 1x
CSA 1x
Delta 4x
Easyjet 11x
Germanwings 1x
Iberia 1x
JAL 3x
JetAirFly 2x
Finnair 2x
KLM 13x
Lufthansa 5x
Niki 1x
Norwegian 1x
NorthWest 1x
Ryanair 15x
SAS 6x
SouthWest 1x
Swiss 1x
Singapore Airlines 2x
Skyeurope 3x
Skyeurope Hungaria 2x
Sterling 2x
Transavia 4x
Tyrolean 1x
US Airways 4x
Vueling 1x
Virgin Express 3x
VLM 3x
Wizzair 2x
digitaal turflijstjequote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:45 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoe hou je dat bij? Heb je een turflijst op de koelkast hangen ofzo? Ik weet nog net de airlines, maar de hoeveelheid vluchten is niet te doen.
Ik ben statistician (sort of), maar meer dan ongeveer welke airlines komt het bij mij ook niet. Wel handig dat Fok! je herinnert door oude posts in TRV.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:44 schreef Drive-r het volgende:
Dan moet je wel echt van statistieken houden
Denk dat de meeste 18 jarigen niet zoveel hebben gevlogen. Ik zelf iig niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 01:56 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Wat is daar zo netjes aan? Vind je het een hele prestatie?
Klopt, maar het is over het algemeen niet echt een prestatie van die kinderen zelf als ze het wel hebben gedaan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:53 schreef Individual het volgende:
[..]
Denk dat de meeste 18 jarigen niet zoveel hebben gevlogen. Ik zelf iig niet.
Ik vlieg dinsdag met Transavia.. is het een beetje te doen of wat?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:16 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Abelag![]()
Air Berlin![]()
Ryanair![]()
Air Holland![]()
Transavia.com / Basiq Air![]()
Iberia![]()
KLM![]()
Martinair![]()
Sterling![]()
Arkelfy![]()
SAS Scandinavian Airlines![]()
easyJet![]()
Vueling![]()
Zoiets geloof ik..
Met Transavia het meeste gevlogen, lekker vanaf RTM
Ik weet vrij zeker dat mijn kinderen tegen de tijd dat ze 18 zijn minimaal een keer of 50 gevlogen hebben (de oudsten zitten al op een keer of 10 en ze zijn nog geen 6 jaar oud).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:53 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik ben statistician (sort of), maar meer dan ongeveer welke airlines komt het bij mij ook niet. Wel handig dat Fok! je herinnert door oude posts in TRV.
In de toekomst vraag je het je smartphone app en krijg je dat lijstje zonder zelf iets te doen.![]()
[..]
Denk dat de meeste 18 jarigen niet zoveel hebben gevlogen. Ik zelf iig niet.
Ik zit op gemiddeld 14 vluchten per jaar en dat is in dit topic makkelijk bij te houden aan de hand van de e-tickets die in een mapje bij de foto's staan.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:45 schreef Drive-r het volgende:
Hoe hou je dat bij? Heb je een turflijst op de koelkast hangen ofzo? Ik weet nog net de airlines, maar de hoeveelheid vluchten is niet te doen.
Zeker wel, prijzen zijn altijd oke, personeel vrijwel altijd erg aardig. En voor mij het gigantische voordeel dat ze vanaf Rotterdam vliegen dus..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:00 schreef Patrickovik het volgende:
[..]
Ik vlieg dinsdag met Transavia.. is het een beetje te doen of wat?
Heb ik ook nog mee gevlogen (CPH-AMS), wat een chaos was het boarden zeg, echt een hell na 3 perfecte SAS vluchten.. (AMS-CPH/CPH-AAR/AAR-CPH)quote:
Weinig verandering voor mij. Wel genoeg gevlogen, maar ik blijf vliegen met dezelfde maatschappijen.... Sinds deze post in 2009 heb ik weer gevlogen met Southwest, KLM, en United.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:15 schreef maartena het volgende:
KLM
SwissAir
American Airlines
British Airways
Transavia
Lingus Air
Dutchbird
Southwest Airlines
Northwest Airlines
America West (nu US Airways)
Air Canada
JetBlue
United Airlines
In de VS vlieg ik het meest met Southwest, American en Northwest. Hoeveel precies weet ik niet eens, ik heb het al jaren niet meer bijgehouden eigenlijk, maar American Airlines en Southwest heb ik elk zeker 10x gebruikt voor reisjes, kort en lang.
Southwest is eigenlijk het "Openbaar Vervoer" in Zuidelijk California, daarmee ben ik naar San Francisco, Sacramento, Las Vegas en Phoenix geweest, allemaal steden binnen 5 tot 8 uur rijden.
American Airlines heb ik gebruikt voor de verdere afstanden binnen de VS en tevens voor naar Europa als ik geen KLM/Northwest gebruik.
Het is en blijft reiservaring. Zo ben ik als kind een keer met m'n ouders van Brugge naar Southampton gevlogen, maar geen idee welke airline en ik tel het niet bij mijn vliegvelden. Wel een leuke herinnering is dat m'n pa een grote Scandinavische dolk bij zich had om brood mee te snijden die hij nog (jaren 80) gewoon mee aan boord mocht nemen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik weet vrij zeker dat mijn kinderen tegen de tijd dat ze 18 zijn minimaal een keer of 50 gevlogen hebben (de oudsten zitten al op een keer of 10 en ze zijn nog geen 6 jaar oud).
Ze hebben tot dusverre de volgende maatschappijen gebruikt:
Norwegian Air Shuttle
SAS
KLM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |