DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Denk dat het Anita in de plaats van Sno gaat worden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:09 schreef thewishmaster het volgende:
Lindgren, Urby en Sno dan maar in de basis op het middenveld.
Nou ja, beter van niet. Alleen voor de burgemeesters zou het wel een lesje zijn. Maar goed zoals ik al zei, doe maar niet dusquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:11 schreef navigator het volgende:
Hopen dat de kakkies volgend seizoen massaal op eigen gelegenheid deze kant op komen en het 1 grote teringbende wordt.
Hoop al tijden dat ze een keer het home bestormen terwij die vol staat met supportersquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:11 schreef navigator het volgende:
Hopen dat de kakkies volgend seizoen massaal op eigen gelegenheid deze kant op komen en het 1 grote teringbende wordt.
Ja, dat zou keivetgaaf zijn joh. Lekkere hopeloos rellen vlakbij het stadion, waardoor de komende 5 jaar geen enkele Ajacied welk stadion dan ook in mag komen. Dat zou wat zijnquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hoop al tijden dat ze een keer het home bestormen terwij die vol staat met supporters
Ponte Vecchioquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:21 schreef zjroentje het volgende:
Wel allemaal ff naar de Duomo in Firenze mannen. Cultureel verantwoord!
Daar zitten alleen maar juweliers, niet echt cultureel verantwoord. Al is het natuurlijk wel een mooi bruggetje.quote:
Of die gast radar oreily of zoquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:17 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Major Frank Burns in onze medische staf
Als ze ons toch aanvallen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, dat zou keivetgaaf zijn joh. Lekkere hopeloos rellen vlakbij het stadion, waardoor de komende 5 jaar geen enkele Ajacied welk stadion dan ook in mag komen. Dat zou wat zijn.
.
Het zal wel bij de eerste de beste kroeg blijvenquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:26 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Daar zitten alleen maar juweliers, niet echt cultureel verantwoord. Al is het natuurlijk wel een mooi bruggetje.
Daar staan er een paar van op het veldquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen ik het plaatje postte dacht ik inderdaad: hmmm... de jongere Michael van Praagquote:
Nee, gewoon 'droeftoeters'quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:33 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Toen ik het plaatje postte dacht ik inderdaad: hmmm... de jongere Michael van Praag
Of bedoelde je iets anders?
Ja, echt niet normaal inderdaad.quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:14 schreef Roycoooooo het volgende:
Jammer dat het middenveld zo verzwakt is anders had ik ons nog wel een kans gegeven! Echt drama met al die blessures!
Niet? Kijk jij er nog van op dan dat er bij Ajax in het lopende seizoen minimaal 5 basisspelers geblesseerd zijn? Ik niet...quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:05 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Ja, echt niet normaal inderdaad.
Tja, maar 7 van de 11 middenvelders alleen al is toch behoorlijk ziek. Nu zal Gabri waarschijnlijk zondag wel weer meedoen, maar toch.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet? Kijk jij er nog van op dan dat er bij Ajax in het lopende seizoen minimaal 5 basisspelers geblesseerd zijn? Ik niet...
quote:Het zijn roerige tijden voor Gregory van der Wiel. Middenin de crisistijd bij zijn club vierde de twintigjarige verdediger zijn debuut in het Nederlands elftal tijdens de oefenwedstrijd tegen Tunesië (1-1). Vier dagen later won Van der Wiel met Ajax de beladen Klassieker tegen Feyenoord (2-0).
Donderdagavond staat de heenwedstrijd in het toernooi om de UEFA Cup tegen Fiorentina op het programma. Voetbal International blikt met de jonge Ajacied terug op de voorbije periode.
Vorig seizoen pakte je incidenteel een wedstrijd mee, tegenwoordig speel je alles. Nog geen verschijnselen van overbelasting?
Gregory Van der Wiel: 'Dat valt mee. De trip met het Nederlands elftal was puur genieten. Ik wist van tevoren niet dat ik speelminuten zou krijgen. Ik ben dankbaar dat het uiteindelijk gebeurde. Doordat het allemaal zo mooi was, kreeg ik er juist energie van. En de wedstrijd tegen Feyenoord heeft me eerlijk gezegd ook niet zo veel kracht gekost. Ik heb nu drie Klassiekers gespeeld en zo zwak als afgelopen zondag heb ik Feyenoord nog niet meegemaakt.'
Was je verrast door de beginopstelling, met onder anderen Kennedy Bakircioglu?
'Een beetje wel ja. Maar het lijkt me normaal dat wanneer je vier wedstrijden op rij niet wint, de basisopstelling op sommige plekken verandert. En we hebben nog altijd te maken met blessures, dus kan de trainer soms niet anders dan schuiven in de opstelling.'
De blamage tegen Vitesse (4-1) van anderhalve week geleden hebben jullie intern uitgebreid nabesproken. Laat jij dan ook van je horen?
'Ik ben van mezelf niet zo'n prater, maar als ik het ergens niet mee eens ben laat ik me horen. We stonden die wedstrijd onder grote druk, omdat er niet collectief werd meegedaan bij balverlies. Het is ontzettend belangrijk dat aanvallers zich niet alleen maar met aanvallen bezig houden. Gelukkig ging dat tegen Feyenoord stukken beter.'
In welk opzicht heb jij dit seizoen de meeste progressie geboekt?
'In de vorige wedstrijd tegen Feyenoord, vijf maanden geleden, stond ik verkeerd, dekte ik niet kort en verdedigde ik niet meedogenloos genoeg. Volgens mij ben ik sindsdien in alle opzichten beter en sterker geworden. Die verdedigende aspecten vormen de basis van mijn spel. Als dat gedeelte goed gaat kan ik me ook in aanvallend opzicht meer laten gelden.'
Trainer Marco van Basten heeft gezegd dat hij anders gaat communiceren met zijn spelers. Waar schortte het aan?
'Ik vind zijn uitleg altijd heel duidelijk. Ik heb natuurlijk ook makkelijk praten, ik sta tot nu toe vast op de rechtsbackpositie. Voor jongens die minder zekerheid over hun positie hebben of de Nederlandse taal niet zo goed spreken, ligt het misschien anders. Als zij baat hebben bij een andere manier van communiceren, is dat een goede zaak.'
Oh, kan ik daar crashenquote:Op woensdag 18 februari 2009 12:56 schreef Riro het volgende:
[..]
Daar zit mijn hotel naast volgens mij.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, kan ik daar crashen.
* Da_Sandman heeft geen hotel morgennacht.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, kan ik daar crashen.
sorry, wel even gedeeltes uit het gesprek gehaaldquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh, kan ik daar crashen.
quote:Joost zegt:
Yo kerel
(*)J|asza(*) @trenitalia naar florence zegt:
Ouwes!
Joost zegt:
Hoe is het nou
Joost zegt:
Lekker in de trein-D
Joost zegt:
Da_sandman zoekt nog een plek om te slapen
Joost zegt:
van donderdag op vrijdag, heb jij niet een plekje?
Daarna geen reactie meer
Dat is toch nog niet definitief ?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:48 schreef DuvelDuvel het volgende:
Wat een onzin dat er geen uitsupporters meer welkom zijn bij Ajax-Feyenoord. Er is helemaal niks gebeurd.
Ze zijn gewoon iets aan het zoeken op deze manier.
Weet niet of het al geplaatst is, maar het is het zoveelste bericht deze week waarin wordt vermeld dat Marco wel degelijk praat met z'n spelers.quote:Oleguer Presas Renom zal niet de geschiedenis ingaan als de meest verfijnde Ajaxvoetballer aller tijden. Maar dit elftal kan de steun van de ervaren Spanjaard (29) goed gebruiken.
In de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop, op 28 december, thuis tegen ADO Den Haag, moest de voormalige verdediger van Barcelona na 33 minuten het veld ruimen. Ajax stond weliswaar met 2-0 voor, maar Oleguer verdronk in de zee van ruimte die de tegenstander hem bood. Zijn plaats werd ingenomen door de bijna tien jaar jongere Gregory van der Wiel, die als jeugdspeler van de Amsterdamse club gewend is aan de snelheid en accuratesse waarmee de voorhoede vanuit de laatste linie van impulsen moet worden voorzien.
Met gebogen hoofd keerde Oleguer de Arena die middag de rug toe. Een pijnlijk moment was het, zonder twijfel, maar als een donderslag bij heldere hemel kwam de ingreep van trainer Marco van Basten niet. ''Bij Barcelona was ik louter verdediger,'' zegt Oleguer. ''Als ik de bal had, gaf ik die aan de middenvelders Xavi of Iniesta. Zij gingen spelen. Bij Ajax moet ik verdedigen én creatief zijn. Van Basten vindt dat ik meer moet brengen aan de bal. Dat wil ik ook, maar het is moeilijk om te doen wat ik niet gewend ben.''
Oleguer sprak erover met zijn trainer, meer dan eens zelfs. ''Ik zeg wat ik vind en dat kan ook tegen deze trainer. Mijn Engels is goed, dat heeft me wel geholpen in mijn gesprekken met Van Basten. Er is geen probleem tussen de trainer en mij. We hebben het ook zeker niet alleen over die wissel gehad. De laatste anderhalve maand voor de winterstop had ik een moeilijke periode. Maar in mijn eerste half jaar in Amsterdam heb ik ook goede wedstrijden gespeeld. Laat ik het zo zeggen: over het geheel genomen kan ik beter dan ik heb laten zien.''
Tijdens Ajax' trainingskamp in Portugal nam Oleguer geregeld de gelegenheid te baat om na de verplichte arbeid zijn traptechniek bij te schaven, terwijl Ajax op dat moment bezig was Rob Wielaert over te nemen van FC Twente. Een directe concurrent voor Oleguer, en een verdediger die er niet voor terugdeinst de middenlijn over te steken.
De komst van de dertigjarige Brabander verontrustte de Spanjaard echter niet. ''Ieder van ons heeft zijn eigen stijl van voetballen, elke tegenstander vraagt een andere aanpak. Soms heb je de ene speler nodig, soms de andere.'' Op de opmerking dat Ajax Wielaert niet voor de reservebank zou halen, antwoordde Oleguer: ''Maar daarvoor hebben ze mij ook niet gehaald.''
Zondag stonden ze zij aan zij in de klassieker tegen Feyenoord. Oleguer maakte zijn rentree in een elftal dat na de winterstop volledig van het pad was afgeraakt. Met het inbrengen van de Catalaan keerde de rust in de defensie terug. Ajax gaf tegen Feyenoord (2-0) voor het
eerst sinds het duel met ADO Den Haag op 28 december (3-0) geen doelpunt weg. Met Oleguer krijgt Ajax beduidend minder doelpunten tegen (twaalf in zestien duels) dan zónder hem: vijftien in zeven wedstrijden.
Morgenavond 20.45 uur, in de derde ronde van het Uefa-Cuptoernooi tegen Fiorentina, zal Van Basten wederom een beroep op Oleguer doen. Maar het is nog de vraag wie naast hem staat in het hart van de defensie: Wielaert is niet speelgerechtigd en Jan Vertonghen geblesseerd. Vermoedelijk valt de keus op Thomas Vermaelen.
amen to thatquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:30 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat er zo kort na de Tweede Wereldoorlog bombardementen op Rotterdam worden verheerlijkt en Joden de gaskamers in gewenst worden is gewoon heel primitief gedrag. Maar geef vooral de burgemeesters de schuld.
2 moraalriddertjesquote:
Kampioenenquote:Uitsluiting Roda JC kan titelrace weer openen
BRON: Sportweek
Hoewel het sportief gezien al niet goed gaat met Roda JC (17de plaats in de eredivisie), gaat het financieel nog slechter. De Limburgse club vraagt drie miljoen aan de gemeenteraad van Kerkrade om te overleven. Vanavond wordt beslist of de gemeente dit bedrag kan overboeken naar de club.
Ajax Netwerk
Mocht dit bedrag niet worden overgemaakt naar de eredivisionist dan zal dit het einde van de club betekenen. Dit zal grote gevolgen hebben voor de stand in de competitie. De officiële regels vertellen dat de punten, die behaald zijn tegen een club die uitgesloten wordt, moeten worden ingeleverd.
Ajax Netwerk
In dat geval zou AZ maar liefst zes punten kwijt zijn, FC Twente slechts één en Ajax drie. Dat zou de volgende fictieve rangschikking tot gevolg hebben.
Ajax Netwerk
Fictieve rangschikking bij uitsluiting Roda JC
1. AZ 51 punten
2. FC Twente 47 punten
3. Ajax 42 punten
4. PSV 41 punten
5. SC Heerenveen 38 punten
liever een moraalridder dan een ordinaire tokkiequote:
Alleen maar nadeling dus voor ons.quote:
Ik zie ons Twente nog wel inhalen, doe maar wel.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:35 schreef DuvelDuvel het volgende:
3 punten inlopen op AZ en Twente loopt er 2 uit. PSV loopt er ook 2 in. Dus doe maar niet
KNJBquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:54 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ik zie ons Twente nog wel inhalen, doe maar wel.
Wat zou het geweldig zijn als AZ hierdoor het kampioenschap misloopt
Gaat echt niet gebeuren hoor. Roda blijft gewoon bestaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:54 schreef MaxC het volgende:
[..]
Ik zie ons Twente nog wel inhalen, doe maar wel.
Wat zou het geweldig zijn als AZ hierdoor het kampioenschap misloopt
En vergeten dat wij nog tegen Roda hadden moeten spelen, waar we waarschijnlijk ook 3 punten hadden gepakt?quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:35 schreef DuvelDuvel het volgende:
3 punten inlopen op AZ en Twente loopt er 2 uit. PSV loopt er ook 2 in. Dus doe maar niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent gewoon een kakkiequote:Op woensdag 18 februari 2009 19:01 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Ik zie Marco nog wel in staat om met Anita, Sarpong en Emanuelson beginnen.
Omdat jouw primitieve spreekkoren mij niet aanstaan zeker, ik had het ook over de spreekkoren van Feyenoord. Maar goed, van zo'n lowlife als jou kunnen we alles verwachten (pak je woordenboek er maar bij voor een vertaling van dat woord).quote:
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:00 schreef KirkLazarus het volgende:
Zijn er nog spelers die we in Kerkrade transfervrij willen gaan ophalen?![]()
Meeuwis?
We halen gewoon Van Geel terugSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Overigens krijgt Ajax mét Oleguer in de ploeg minder doelpunten tegen (twaalf in zestien duels) dan zónder hem: vijftien in zeven wedstrijden
Waar kan ik hem boeken?quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:25 schreef Noshiba het volgende:
Pannenkoekenman zit nu zelfs in de TV-reclame van radio 1
woehoequote:Op woensdag 18 februari 2009 19:25 schreef Noshiba het volgende:
Pannenkoekenman zit nu zelfs in de TV-reclame van radio 1
Laten we het voorlopig op scorebordjournalistiek houden.quote:
F-side op de 1e ring en 410 op de 2e ringquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:56 schreef Noshiba het volgende:
Uit een verslag van het parool over 410 bij ajax-fnoord
"Onze ambitie? Uiteindelijk de hele korte zijde beslaan"
Dat zou toch wel zo vet zijn
Edit: Ik kan niet lezenquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:56 schreef Noshiba het volgende:
Uit een verslag van het parool over 410 bij ajax-fnoord
"Onze ambitie? Uiteindelijk de hele korte zijde beslaan"
Dat zou toch wel zo vet zijn
400quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:02 schreef Bullebak het volgende:
Volgens mij kan het hard gaan. Is het bekend hoeveel mensen er op de wachtlijst staan?
Iets over mensen op de andere vakken en meezingen. Maar daar ging het niet echt overquote:Op woensdag 18 februari 2009 20:06 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Wat zei je ik ben nu nieuwschierig
Denk dat als bekend is dat er meer plaatsen zijn, er ook meer mensen zich aanmelden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:02 schreef Bullebak het volgende:
Volgens mij kan het hard gaan. Is het bekend hoeveel mensen er op de wachtlijst staan?
quote:Van Basten blij met gelijkspel
FLORENCE - Ajax stemt trainer Marco van Basten tevreden als het een gelijkspel overhoudt aan de eerste ontmoeting in derde ronde van de UEFA Cup met Fiorentina.
De coach schroomt ook niet om zijn ploeg donderdagavond aan te passen aan de huidige nummer vier van de Serie A. ''Dat lijkt mij geen schande. Alleen de punten tellen bij Europees voetbal."
Van Basten mist in het Stadio Artemio Franchi van Florence de geblesseerde Gabri, Jan Vertonghen, Dario Cvitanich en Eyong Enoh. Rob Wielaert is niet speelgerechtigd, omdat hij voor de winterstop al met FC Twente in de UEFA Cup heeft gevoetbald. Vertonghen viel op het laatste moment af.
''Dat is jammer, zeker achteraf mag je zeggen dat hij vorige week niet met België tegen Slovenië had moeten voetballen. Hij was toen al niet helemaal fit'', zei van Basten.
Silva
Door het wegvallen van Wielaert en Vertonghen komt er achterin een plaats vrij voor Bruno Silva of Robbert Schilder. Van Basten overweegt bovendien om niet met drie maar vier middenvelders te beginnen.
''Dat zou zomaar kunnen. Het is belangrijk om negentig minuten lang in een goede organisatie te blijven staan. Zij geven de tegenstander graag het gevoel dat er iets te halen valt. Bij balverlies willen ze razendsnel toeslaan. Dat lukt ze vaak heel aardig.''
Ja hij gaat nu ook met 3 verdedigers spelen tegen Mutu en Gilardinoquote:Op woensdag 18 februari 2009 20:37 schreef ikvalopdikkewijven het volgende:
Met vier middenvelders, deden we dat ook niet tegen Vitesse?
quote:Middenveld
Daley Blind* lies(?)blessure
Rasmus Lindgren
Kennedy Bakircioglu
Urby Emanuelson
Ismaïl Aissati* knieblessure
Gabri* lichte hersenschudding
Siem de Jong* sleutelbeenbreuk
Jan-Arie van der Heijden* knieblessure
Evander Sno
Mitchell Donald* zware knieblessure
Eyong Enoh* bovenbeenblessure
lach maarquote:Op woensdag 18 februari 2009 21:01 schreef KirkLazarus het volgende:
Vier middenvelders? Hmmmm... voor wie zou hij kiezen dan?
[..]
quote:Klassieker komende vijf jaar zonder uit-fans
Uitgegeven: 18 februari 2009 22:05
Laatst gewijzigd: 18 februari 2009 22:05
ZEIST - De wedstrijden tussen de eerste elftallen van Ajax en Feyenoord worden de komende vijf jaar zonder de supporters van de bezoekende club gespeeld.
Dat is het resultaat van het overleg dat woensdagavond plaatsvond tussen de burgemeesters Cohen (Amsterdam), Aboutaleb (Rotterdam), bestuurders van Ajax, Feyenoord en de KNVB.
De periode van afkoeling wordt na twee jaar geëvalueerd, waarna de termijn eventueel ingekort kan worden. Dit heeft de KNVB woensdagavond laten weten.
Incidenten
De beslissing volgt op de incidenten van afgelopen week, van de wedstrijden van zowel de eerste elftallen als de beloftenteams.
Ondanks eerdere waarschuwingen die de clubs en burgemeesters aan de aanhang hebben gegeven, is er blijvend sprake van misdragingen, geweldsincidenten en spreekkoren.
© ANP
bron: nu.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |