Er komt ook een friese domeinextensie aan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:17 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
JohZou er nog eens bij moeten komen, dat die boeren een eigen tld kregen
ja natuurlijk staat wat je typt gelijk aan je kennis over de taalquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:15 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik heb liever niet dat je ooit Frysk gaat leren. Je verneukt de Nederlandse taal. En één taal verneuken is al erg genoeg.
Niet alleen de basisschool niet afgemaakt ook nog eens lui.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:30 schreef hoerezooi het volgende:
[..]
ja natuurlijk staat wat je typt gelijk aan je kennis over de taalAlsof ik de moeite ga nemen om een lettertje op de verkeerde plaatst te corrigeren
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:28 schreef Heathen. het volgende:
[..]
- Omdat het de tweede taal van Nederland is.
- omdat het cultureel verantwoord is
- omdat het een goede overstap is naar een angelsaksische taal
- omdat het een mooiere taal dan Nederlands is
- omdat het leuk is
Je noemt andere lui terwijl je zelf te lui bent om op mijn punt in te gaan. Je mengt je graag genoeg in deze discussie, maar wanneer je geen weerwoord hebt heb je zogenaamd "geen zin" om je te verdedigen. Faler.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:31 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Niet alleen de basisschool niet afgemaakt ook nog eens lui.
Ik heb toch gezegd dat ik er op terug zou komen? Punt blijft dat jouw repliek een zwakke blijft.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:31 schreef Ouzooo het volgende:
[..]
Je noemt andere lui terwijl je zelf te lui bent om op mijn punt in te gaan. Je mengt je graag genoeg in deze discussie, maar wanneer je geen weerwoord hebt heb je zogenaamd "geen zin" om je te verdedigen. Faler.
Als het zo zwak is hoeft het echt geen tijd te kosten om er inhoudelijk op in te gaan, wat je nog niet hebt gedaan. Het enige wat je naar voren schuift is dat het zogenaamd zwak is:quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:35 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik heb toch gezegd dat ik er op terug zou komen? Punt blijft dat jouw repliek een zwakke blijft.
Ga er nou gewoon op in, en probeer dan eens niet met irrelevante vergelijkingen komen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:15 schreef Heathen. het volgende:
De argumentatie die je aanhaalt is nogal zwak. Daar hoef ik niet eens op in te gaan omdat je eenzijdige belichting ook eenzijdig kan beantwoord met een 'nee je hebt ongelijk'.
mien lan,oprott'nquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:43 schreef nuget het volgende:
[..]
Jij bent echt een dikke randdebiel he, Fryslân is de friese naam van Friesland.. de Nederlands (en dus officiele naam) is heel normaal Friesland.
Ik ben zelf ook een Fries, maar ik heb echt een pest hekel aan fuck boeren zoals jij... opkloten en ga andere mensen vervelen.
P.S: kom volgende keer is met argumenten die wel kloppen.. kutboer.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:58 schreef error32 het volgende:
Wehehe Friesland, dat is een soort van Zeeland maar dan minder goed in overstromen
als wij friesland willen zeggen, zeggen we gewoon lekker friesland. Anders mot je maar een forum maken waar alleen friezen opkomenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:58 schreef 2cv het volgende:
Echt, ik word er strontziek van. Al die idioten noemen Fryslân nog steeds 'Friesland'. Terwijl die prachtige provincie al sinds 1997 (dus al meer dan 12 jaar ! ! !) Fryslân heet. Echt, de mensen zijn dom tegenwoordig en geografie is ook niet meer wat het ooit was.
Als jij Griet heet dan noem ik je toch ook niet Sanne ?quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:40 schreef truth_hurts het volgende:
[..]
als wij friesland willen zeggen, zeggen we gewoon lekker friesland. Anders mot je maar een forum maken waar alleen friezen opkomen
Wel als de rest dat zo besloten heeft, daar doe je dan uiteindelijk niks aan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:53 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als jij Griet heet dan noem ik je toch ook niet Sanne ?
Hoi Sannequote:Op woensdag 18 februari 2009 21:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wel als de rest dat zo besloten heeft, daar doe je dan uiteindelijk niks aan.
Kun je wel heel hard gaan schreeuwen dat je Griet heet maar dan gaat iedereen
alleen nog harder Sanne zeggen.
Smaad zeg ik je!quote:
HAha, tweede taal in NL is Arabisch. Daarop volgt het Nedersaksisch, Turks en dan pas Fries...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:28 schreef Heathen. het volgende:
[..]
- Omdat het de tweede taal van Nederland is.
Ik help je wel een handje met je onafhankelijkheid, zaag dat stuk galgrond van Nederland af en duw je richting Denemarken, probleem opgelost.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:58 schreef 2cv het volgende:
Echt, ik word er strontziek van. Al die idioten noemen Fryslân nog steeds 'Friesland'. Terwijl die prachtige provincie al sinds 1997 (dus al meer dan 12 jaar ! ! !) Fryslân heet. Echt, de mensen zijn dom tegenwoordig en geografie is ook niet meer wat het ooit was.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
HAha, tweede taal in NL is Zeeuws. Daarop volgt het Arabisch, Nedersaksisch, Turks en dan pas Fries...
Als je dat al irrelevant vind... Jij hebt het over dat men zich isoleert terwijl dat totaal niet het geval is en dat het vooral Nederland is die zich er buiten probeert te houden. Verder heeft Friesland een langere geschiedenis van meer dan 1000 jaar en als je dat vergelijkt met Nederland wat slechts iets van een drie eeuw bestaat dan zegt dat ook een boel over hoe de cohesie van een volk in elkaar zit. Maar vooral ook dat wij meer onze eigen gang gaan met de deur open. Zo blijft een volk lang bestaan en staat open voor verandering van buitenaf.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:50 schreef Ouzooo het volgende:
Ga er nou gewoon op in, en probeer dan eens niet met irrelevante vergelijkingen komen.
Welke provincies zouden dat zijn? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Als je naar het totaalplaatje kijkt dan kan zuid-holland misschien nog in de buurt komen, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De Frysken hebben grote lappen grond gekend. De Groningers zijn daar nog steeds gefrustreerd onder dat ze onder het juk van de sterke Fryske manlju hun arbeid moesten verrichten. Als het moest namen we een groot deel van het noorden van Nederland zo weer in. Alleen werkt landjepik in moderne tijden momenteel niet meer echt.quote:Om nog te zwijgen over het gegeven dat er genoeg provincies met een significanter verleden en bijdragen aan ons huidige land.
Dat is natuurlijk onzin. Als je naar het landschap kijkt kijk je nou eenmaal op iets wat al eeuwen lang er staat.quote:Van de Friese cultuurhistorie is bijster weinig zichtbaar in het landschap, dus wat dat betreft kan je je voor cultuurbesef beter wat zuidelijker richten.
Wat voor achterstand heb jij het over? Er zijn tal van gebieden waar 'men' te vroeg is ingestapt in technologiën waar nog steeds de restanten van werkloosheid en armoede te zien is. In Fryslân is die er gewoon niet. Daar stapt men gewoon op tijden in daar waar het moet en vaart zijn eigen koers om zelf ergens voor op te lopen.Verder is het ook nog eens zo dat Fryslân constant wel aangeefft dat het middelen nodig heeft om constant contact te houden met de buitenwereld, maar als het buitenland weigert daar aan mee te werken moet je niet met de beschuldigende vinger wijzen naar de Frysken maar naar Den Haag. Die hebben bijvoorbeeld het project van de zuiderzeelijn afgeblazen.quote:Terwijl de handel in zout tin en later ook wol druk aan de gang was, bleef Friesland een geïsoleerde provincie welke achterstand actueel nog te zien is.
Op sommige plaatsen in Fryslân heeft inderdaad de tijd stilgestaan en dat maakt het ook tot een divers land. En op elk plekje met de tijd meegaan is niet nodig. Terwijl de rest van Nederland wordt volgebouwd smelt Fryslân met haar oude waarden en moderne tijden samen in iets moois wat voor de komende duizend jaar weer blijft door gaan.quote:Welkom in Friesland, waar de tijd heeft stilgestaan.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:52 schreef Mof het volgende:
TS vecht tegen de bierkaai.
In het dagelijk leven niet Fries praten, maar hier opeens wel een grote mond hebben? Laat Nederlanders gewoon Friesland zeggen. Als ik Nederlands praat, heb ik het toch ook over Friesland en niet over Fryslân? Net zoals jij het niet zult hebben over Meestreech maar over Maastricht.
Dat wij in onze provincie (en ook alleen maar in onze provincie) het Fries als officiële taal hebben, kun je mooi vinden. Maar ga nu niet het hele land daarmee lastig vallen. Je zet niet alleen jezelf, maar ook andere Friezen zo voor aap.
Als je echt zo graag je Friesheid wilt bewijzen, neem dan liever een abonnement op 'De Moanne', ga bij de 'Friese Raad' en wordt lid van het 'Friesch Genootschap'. Maar ga hier geen domme topics openen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TS fjocht tsjin 'e bierkaai.
Yn it deistich libben gjin Frysk spreke, mar hjir wol grut praat hawwe. Lit Nederlâners gewoan Friesland sizze. As ik Nederlâns praat haw ik it dochs ek oer Friesland en net oer Fryslân? Krek lykas do it net oer Meestreech hast mar oer Maastricht.
Dat it officiëel Fryslân hyt is om't wy hjir yn ús provinsje (en ek allinich mar yn ús provinsje) it Frysk as officiële taal hawwe, kinst moai fyne. Mar gean no net it hiele lân dermei lestigfalle. Do setst no net allinich dyself, mar ek oare Friezen foar aap.
Nim om dyn geefheid te bewiizen leafer in abonnement op "De Moanne", gean bei de 'Fryske Ried' en wurd lid fan it 'Friesch Genootschap'. Mar iepenje hjir gjin domme topics.
Nee de tweede taal is Frysk. Verder bestaat er geen derde, vierde, of vijfde taal. Er zijn twee talen in Nederland en dat is Frysk en Nederlands.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
HAha, tweede taal in NL is Arabisch. Daarop volgt het Nedersaksisch, Turks en dan pas Fries...
Jammer, u gaat niet door voor de koelkast. Sinds 1997 zijn het Limburgs en het Nedersaksisch tevens officiële talen (geen bestuurstalen weliswaar). Zelfs het Jiddisch en Romani zijn als Nederlandse minderheidstaal erkend.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:27 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nee de tweede taal is Frysk. Verder bestaat er geen derde, vierde, of vijfde taal. Er zijn twee talen in Nederland en dat is Frysk en Nederlands.
Dan ga zet ik de randstad troef in: dat zijn geen talen maar dialecten, net zoals turks en marrokaans.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:36 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jammer, u gaat niet door voor de koelkast. Sinds 1997 zijn het Limburgs en het Nedersaksisch tevens officiële talen (geen bestuurstalen weliswaar). Zelfs het Jiddisch en Romani zijn als Nederlandse minderheidstaal erkend.
Dikke FAIL wannabe Nederlanderquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:27 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Nee de tweede taal is Frysk. Verder bestaat er geen derde, vierde, of vijfde taal. Er zijn twee talen in Nederland en dat is Frysk en Nederlands.
Wat voor talen er worden gesproken is weer een ander verhaal maar kennelijk heb je poep in je hoofd om dat te kunnen begrijpen.
Ja je moeder.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:37 schreef error32 het volgende:
Ik snap echt niet wat er tof is aan friesland,
- Het zijn polders, dat hebben we in Zeeland ook.
- Ze hebben een raar taaltje, dat hebben we (voor buitenstaanders) in Zeeland ook.
Echter wij hebben ook gave dingen uit het verleden zoals Michiel de Ruyter en de VOC. En delta werken, en heul veul meer toeristen.
Ja niks, feiten en niet anders.quote:
Serieus?quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
HAha, tweede taal in NL is Arabisch. Daarop volgt het Nedersaksisch, Turks en dan pas Fries...
quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:37 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Dikke FAIL wannabe Nederlander
De oorlogen waren altijd vermakelijk tussen Holland en Friesland. Het is dankzij Willem van Oranje dat we toch maar bij Nederland zijn gebleven omdat we hem zo'n goede peer vonden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:41 schreef error32 het volgende:
[..]
Ja niks, feiten en niet anders.
Maar vertel eens een gaaf iets uit het verleden van friesland dan, afgezien van bonifatius die bij dokkum vermoord is kan ik niets bedenken namelijk.
Omdat alles waar jij mee aankomt al eens eerder is gezegd/gevraagd.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:43 schreef Mof het volgende:
[..]
Vanwaar je weigering inhoudelijk op mijn berichten te reageren?
Ja maar dat is nu niet echt cool... op die kameleon kinderboeken na heeft Friesland nooit iets bij gedragen aan de rest van Nederland geloof ik zo.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:45 schreef Heathen. het volgende:
[..]
De oorlogen waren altijd vermakelijk tussen Holland en Friesland. Het is dankzij Willem van Oranje dat we toch maar bij Nederland zijn gebleven omdat we hem zo'n goede peer vonden.
"We"quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:45 schreef Heathen. het volgende:
[..]
De oorlogen waren altijd vermakelijk tussen Holland en Friesland. Het is dankzij Willem van Oranje dat we toch maar bij Nederland zijn gebleven omdat we hem zo'n goede peer vonden.
Friesland 'hoort' bij Nederland sinds de Unie van Utrecht.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:45 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dit nietquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:48 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Omdat alles waar jij mee aankomt al eens eerder is gezegd/gevraagd.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:41 schreef Mof het volgende:
Overigens Heathen, je kunt jezelf iets minder voor schut zetten door niet meer gebruik te maken van het woord 'Frysken'. In het Fries kun je zeggen dat iemand 'Frysk' is, maar een individu heet gewoon een Fries en een groep 'Friezen'. Of je nu Nederlands of Fries wilt typen.
Hmm, is het dan niet misschien VERDOMD zeker? Dat is wel fail nummer 1 en more to go, wannabe Nederlander.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:42 schreef Heathen. het volgende:
[..]Ik weet verdomde zeker dat ik ABN beter beheers en Nederland een warmer hart toedraag dan dat jij ooit zal doen.
Als je maar niet denkt dat Friesland hem full-time wil opnemenquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:59 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Hmm, is het dan niet misschien VERDOMD zeker? Dat is wel fail nummer 1 en more to go, wannabe Nederlander.
Ja, 'we' bestaan nog steeds hea. Net zoals je het ook over 'we' hebben in de Tweede wereldoorlog. 'we' zijn nog steeds een volk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
"We"
Dat is eeuwen geleden en jij spreekt over "We".
Goed, dat niet. Maar niet iedereen spreekt geef-frysk.quote:
Strijden? Je mag dat gehucht godverdomme gratis meenemen, tyft toch op manquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:02 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ja, 'we' bestaan nog steeds hea. Net zoals je het ook over 'we' hebben in de Tweede wereldoorlog. 'we' zijn nog steeds een volk.
[..]
Goed, dat niet. Maar niet iedereen spreekt geef-frysk.
Ik moet echt zeggen dat in tijden ik me niet zo nationalistisch heb moeten opstellen t.o.v. Nederlanders. Normaliter ben ik niet zo fanatiek en laat het over me heen waaien omdat het toch meestal mensen zijn die het niet beter weten. Maar nu is het eens leuk om het zo te spelenEn ik voel me in de eerste plaats Nederlander en dan pas Frysk. Maar als het er op aan zou moeten komen zou ik liever willen strijden voor de Friese onafhankelijkheid dan voor een Nederlandse.
*gaap*quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:59 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Hmm, is het dan niet misschien VERDOMD zeker? Dat is wel fail nummer 1 en more to go, wannabe Nederlander.
Loop dan ook niet rond te bazuinen dat je beter ABN spreekt dan mij, terwijl je in diezelfde post zelf een grove fout maaktquote:
Het is 'tief' skatjuh/wannabe Nederlander.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:04 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Strijden? Je mag dat gehucht godverdomme gratis meenemen, tyft toch op man. Liever kwijt dan rijk!
Spreken. Je weet wel met je mond enzo. Zonder accent.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:05 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Loop dan ook niet rond te bazuinen dat je beter ABN spreekt dan mij, terwijl je in diezelfde post zelf een grove fout maakt.
ty·fus [tiefes] de; m door een bacil of virus veroorzaakte ziekte die met zware koortsen gepaard gaat: (plat, in sam) ~hond, ~vent enz. rothond, -vent enz.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:05 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het is 'tief' skatjuh/wannabe Nederlander.
Hey is 'schatje' en 'aspirant'.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:05 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het is 'tief' skatjuh/wannabe Nederlander.
Kortom, 2 fails erbij. 4 Fails, more to go?quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:08 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hey is 'schatje' en 'aspirant'.
Faal voor jou in ieder geval dat je je eigen fout niet toegeeft.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:06 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
ty·fus [tiefes] de; m door een bacil of virus veroorzaakte ziekte die met zware koortsen gepaard gaat: (plat, in sam) ~hond, ~vent enz. rothond, -vent enz.
Fail nummer 2 and more to go.
Jij wisselt nog sneller van loyaliteit/etniciteit dan de gemiddelde Hirsi Ali!quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:02 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ja, 'we' bestaan nog steeds hea. Net zoals je het ook over 'we' hebben in de Tweede wereldoorlog. 'we' zijn nog steeds een volk.
[..]
Goed, dat niet. Maar niet iedereen spreekt geef-frysk.
Ik moet echt zeggen dat in tijden ik me niet zo nationalistisch heb moeten opstellen t.o.v. Nederlanders. Normaliter ben ik niet zo fanatiek en laat het over me heen waaien omdat het toch meestal mensen zijn die het niet beter weten. Maar nu is het eens leuk om het zo te spelenEn ik voel me in de eerste plaats Nederlander en dan pas Frysk. Maar als het er op aan zou moeten komen zou ik liever willen strijden voor de Friese onafhankelijkheid dan voor een Nederlandse.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:10 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Faal voor jou in ieder geval dat je je eigen fout niet toegeeft.
Dat zou een hoop verklaren.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:11 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?Oh wacht, snap je de werking van het woordenboek niet? (Dat tweede woord na "Tyfus" duidt aan hoe je het uitspreekt hè!)
!!!
Anders laat je je niet zo op de kast jagen, Heathen..quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:10 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Faal voor jou in ieder geval dat je je eigen fout niet toegeeft.
Het ziet er verwarrend uit ja. Als ik twee paspoorten zou hebben zou ik ook weigeren een van de beide in te leveren. Dat geef ik toe. En het heeft een schizofreen gehalte. Maar mijn identiteit is met beide beide stukken land verbonden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:11 schreef Mof het volgende:
[..]
Jij wisselt nog sneller van loyaliteit/etniciteit dan de gemiddelde Hirsi Ali!
Eerst 'we' als zijnde Friezen
Dan 'we' als zijnde Nederlanders (in de oorlog)
Dan 'nationalistisch' als zijnde Fries
Dan 'eerste plaats Nederlander'
Dan 'liever strijden voor de Friese onafhankelijkheid'
Dat is ter compensatie voor het hoge aantal Friezen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:13 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Schijnbaar is het een walhalla voor Fok!'ers met iets meer dan 2% moslims..
Één oogopslag op google geeft aan dat 'tief op' 500.000' mogelijkheden geeft dan 'tyft op' met 3000 of 'tyf op'met 50.000quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:11 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij?Oh wacht, snap je de werking van het woordenboek niet? (Dat tweede woord na "Tyfus" duidt aan hoe je het uitspreekt hè!)
!!!
Dat is gewoon nog triester dan je gelijk proberen te krijgen met wikipedia.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:18 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Één oogopslag op google geeft aan dat 'tief op' 500.000' mogelijkheden geeft dan 'tyft op' met 3000 of 'tyf op'met 50.000
Nou heeft google het niet altijd bij het recht eind maar in dit geval weet ik wel zeker dat jij je excuses moet aanbieden dat je fout zat.
46 chromosomen in Nederland en die ene extra chromosoom in Friesland?quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:15 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het ziet er verwarrend uit ja. Als ik twee paspoorten zou hebben zou ik ook weigeren een van de beide in te leveren. Dat geef ik toe. En het heeft een schizofreen gehalte. Maar mijn identiteit is met beide beide stukken land verbonden.
1 woord; zucht. Als je nou achter de feiten aangaat en niet je gelijk probeert te halen uit de hoeveelheid hits van een zoekmachine...quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:18 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Één oogopslag op google geeft aan dat 'tief op' 500.000' mogelijkheden geeft dan 'tyft op' met 3000 of 'tyf op'met 50.000
Nou heeft google het niet altijd bij het recht eind maar in dit geval weet ik wel zeker dat jij je excuses moet aanbieden dat je fout zat.
Weet ikquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:13 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Anders laat je je niet zo op de kast jagen, Heathen..
1 blik in KLB en je weet waarom je het een stuk leuker vindt dan de rest van Nederland.
De meesten durven zich niet te profileren als Frysk. Wat ook niet erg is als je alleen maar een beetje komt lurken (slechts 0.3 % kan Nederlands en leert het hier). Dat er stumpers zijn die met zo'n hatelijke blik naar andersdenkenden / buitenlanders / subculturen kijken intrigeert mij. Misschien verteld het iets over tekortkomingen of juist helemaal niet.quote:Ik had wel verwacht dat er meer mensen van Fok! naar Friesland zouden komen.
Schijnbaar is het een walhalla voor Fok!'ers met iets meer dan 2% moslims..
Als je mij een linkje geeft waarin tyf op wordt aangeduid als een stukje Nederlands wat door een instituut wordt erkend dan wil ik best toegeven dat ik fout zat, mocht dat zo zijn. Vooralsnog is het gelijk aan mijn kant.quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:19 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is gewoon nog triester dan je gelijk proberen te krijgen met wikipedia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |