D'r komen toch nieuwe zielen joh...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:50 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Ik zat me vandaag het volgende te bedenken. Je hebt mensen die geloven in reincarnatie, maar hoe verklaren ze dan de nog immer groeiende wereldbevolking? Dan kan toch nooit iedereen gereincarneerd zij?
Jawel, want wanneer een dier het goed gedaan heeft mag die het als mens proberen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:50 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Ik zat me vandaag het volgende te bedenken. Je hebt mensen die geloven in reincarnatie, maar hoe verklaren ze dan de nog immer groeiende wereldbevolking? Dan kan toch nooit iedereen gereincarneerd zij?
ik zag gisteren een eendagsvlieg wegvliegenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:52 schreef genakt het volgende:
reincarnatie gaat toch over alle levende soorten
dieren sterven uit en komen mensen bij
Ongeveer 99% van alle diersoorten die ooit bestaan hebben zijn uitgestorven. Er zijn miljarden jaren lang, honderden-miljarden individuen geweest. Drukte van belang zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:52 schreef genakt het volgende:
...
dieren sterven uit en komen mensen bij
De clown was besteld voor Pub, je zit hier verkeerd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:55 schreef RTB het volgende:
Is het goed als ik hier in mijn volgende leven op terugkom?
there - i fixed it for yaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:00 schreef Ticker het volgende:
Reincarnatie bevindt zich niet puur en alleen op onze planeet plaats.
Of in een parallel universum.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:31 schreef _Led_ het volgende:
Enneh, kom je als je reincarneert dan altijd op aarde terug,
of kun je ook reincarneren als alien op een andere planeet ?
Uit 1 of meerdere protobionten?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:36 schreef Plus1 het volgende:
We zijn allemaal aliens, geen enkel mens/dier 'komt van de aarde'. Waar denk je dat die allereerste bacterie vandaan kwam? Uit het niets?
Er zijn ongeveer 100 miljard sterrenstelsels. Er zit een oneindig groot verschil tussen 100 miljard en "oneindig".quote:Reincarneren kun je, zoals eerder gezegd niet beperken tot één soort, op één planeet. Er is een oneindig aantal sterrenstelsels (zie deze foto),
met dus een oneindig aantal levens.
Lager bewustzijnsniveau is minder wenselijk? Waarom is bewustzijn voor jou zo'n belangrijk doel? Omdat jij als mens er toevallig goed in bent? Lekker selectief waardeoordeel wat je er aan hangt.quote:Het is volgens mij wel zo dat je, wanneer je als mens sterft, niet terug komt als dier op aarde: het is een kwestie van bewustzijnsniveau denk ik en het is niet wenselijk om als een wezen terug te komen met een lager bewustzijnsniveau dan je vorige leven.
Ik zie zoveel aannames in je post staan ik vraag me af wat jouw bronnen zijn.quote:Maar misschien kun je wel als een dier terugkomen op een andere planeet...
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Uit 1 of meerdere protobionten?
[..]
Er zijn ongeveer 100 miljard sterrenstelsels. Er zit een oneindig groot verschil tussen 100 miljard en "oneindig".
[..]
Lager bewustzijnsniveau is minder wenselijk? Waarom is bewustzijn voor jou zo'n belangrijk doel? Omdat jij als mens er toevallig goed in bent? Lekker selectief waardeoordeel wat je er aan hangt.![]()
[..]
Ik zie zoveel aannames in je post staan ik vraag me af wat jouw bronnen zijn.
Ja maar dat is ook niet echt objectief.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:10 schreef _Led_ het volgende:
Eigenlijk wou ik alleen maar aangeven dat er nergens bewijs voor reincarnatie is, en het voorlopig dus niet meer is dan een leuke fantasie voor mensen die houvast zoeken.
Uit hypercycles van replicerende polymeren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:53 schreef Plus1 het volgende:
[..]
En waar komen protobionten vandaan dan?
Nee ik niet. Iemand anders welquote:Heb je alle sterrenstelsels geteld? Denk het ook niet nee.
Perceptie is altijd nog vele malen accurater dan wild gegis en termen als "oneindig".quote:Dat wij er 100 miljard kunnen waarnemen wil nog niet zeggen dat onze perceptie juist is.
Oh? Bron?quote:Een lager bewustzijnsniveau is minder wenselijk, omdat ontwikkeling van je ziel/bewustzijn het hoogst haalbare in de relativiteit is.
Wat? Niveau wat?quote:Met als uiteindelijke doel om bewust eenheid met Alles-dat-is te ervaren. Wanneer je bv 'niveau 5' hebt bereikt, heeft het mijn inziens weinig nut om dan terug te gaan naar 'niveau 4'. Of het moet 'niveau 4' zijn op een andere schaal, dan is het wel weer waardevol, maar dat terzijde.
Waarom moet alles een doel hebben? Doelen zijn menselijke concepties. Als je die gaat toepassen op het koude harde universum zal het je nog vies tegenvallen.quote:Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat jij je als doel hebt gesteld om zo ver mogelijk van de eenheid af te ontwikkelen, waardoor je uiteindelijk weer als protobiont eindigd, maar met welk doel zou je dat dan doen?
Oneindig? Graag weer een bronvermelding. Hoe kom je toch aan dat oneindig? Dit universum is helemaal niet oneindig.quote:Eigenlijk wilde ik alleen maar aangeven dat je oneindig aantal keer op een oneindig aantal planeten kunt reincarneren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |