abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66153754
Ik zat me vandaag het volgende te bedenken. Je hebt mensen die geloven in reincarnatie, maar hoe verklaren ze dan de nog immer groeiende wereldbevolking? Dan kan toch nooit iedereen gereincarneerd zij?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:51:51 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66153807
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:50 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Ik zat me vandaag het volgende te bedenken. Je hebt mensen die geloven in reincarnatie, maar hoe verklaren ze dan de nog immer groeiende wereldbevolking? Dan kan toch nooit iedereen gereincarneerd zij?
D'r komen toch nieuwe zielen joh...

-edit- SUPERTED! Lol!
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:52:15 #3
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_66153818
reincarnatie gaat toch over alle levende soorten
dieren sterven uit en komen mensen bij
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:52:40 #4
245114 Boowtje
redhead_woman
pi_66153832
Simpel er komen meer nieuwe zielen bij dan dat er oude zielen ''definitief over gaan''
Of de zielen kunnen niet meer reincarneren in dieren vanwege de uitstervind daarvan en hebben dus geen keus en moeten wel als mens terug komen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 17 februari 2009 @ 11:52:46 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66153835
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:50 schreef Ender_Wiggin het volgende:
Jawel, want wanneer een dier het goed gedaan heeft mag die het als mens proberen.
Wanneer een mens het niet goed gedaan heeft moet die het opnieuw proberen.
Dus de cirkel is compleet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66153844
Zielen splitsen zich op.
Vandaar dat je nu regelmatig meer soulmates tegenkomt dan in de middeleeuwen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_66153924
Is het goed als ik hier in mijn volgende leven op terugkom?
deal with it
pi_66153941
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:52 schreef genakt het volgende:
reincarnatie gaat toch over alle levende soorten
ik zag gisteren een eendagsvlieg wegvliegen
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:56:53 #9
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_66153980
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:52 schreef genakt het volgende:
...
Ongeveer 99% van alle diersoorten die ooit bestaan hebben zijn uitgestorven. Er zijn miljarden jaren lang, honderden-miljarden individuen geweest. Drukte van belang zou ik zeggen...

Hoe deden die zielen 'overgaan' voor de evolutie van de mens?
Siamo Tutti Antifascisti!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:00:52 #10
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_66154126
Reincarnatie bevindt zich niet puur en alleen op onze planeet plaats.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_66154207
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:55 schreef RTB het volgende:
Is het goed als ik hier in mijn volgende leven op terugkom?
De clown was besteld voor Pub, je zit hier verkeerd.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:16:38 #12
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_66154641
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:00 schreef Ticker het volgende:
Reincarnatie bevindt zich niet puur en alleen op onze planeet plaats.
there - i fixed it for ya
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_66154904
Bedenk wel dat zowel dieren als mensen allemaal uit 1 en dezelfde 'oersoort' komen. Je kunt dus nooit dieren buiten een beschouwing over reïncarnatie houden.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:31:01 #14
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66155075
Enneh, kom je als je reincarneert dan altijd op aarde terug,
of kun je ook reincarneren als alien op een andere planeet ?

zzz
pi_66155127
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:31 schreef _Led_ het volgende:
Enneh, kom je als je reincarneert dan altijd op aarde terug,
of kun je ook reincarneren als alien op een andere planeet ?

Of in een parallel universum.
Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:35:31 #16
31101 _Led_
pi_66155211
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Of in een parallel universum.
Uhm, als het parallel is zou er geen noodzaak voor reincarnatie zijn, toch ?
zzz
pi_66155249
We zijn allemaal aliens, geen enkel mens/dier 'komt van de aarde'. Waar denk je dat die allereerste bacterie vandaan kwam? Uit het niets?

Reincarneren kun je, zoals eerder gezegd niet beperken tot één soort, op één planeet. Er is een oneindig aantal sterrenstelsels (zie deze foto),
met dus een oneindig aantal levens.

Het is volgens mij wel zo dat je, wanneer je als mens sterft, niet terug komt als dier op aarde: het is een kwestie van bewustzijnsniveau denk ik en het is niet wenselijk om als een wezen terug te komen met een lager bewustzijnsniveau dan je vorige leven. Maar misschien kun je wel als een dier terugkomen op een andere planeet...
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:47:59 #18
31101 _Led_
pi_66155640
Het is helemaal niet zeker dat er een oneindig aantal sterrenstelsels is.
Er zijn er een boel, dat wel.
zzz
  dinsdag 17 februari 2009 @ 12:49:25 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_66155690
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:36 schreef Plus1 het volgende:
We zijn allemaal aliens, geen enkel mens/dier 'komt van de aarde'. Waar denk je dat die allereerste bacterie vandaan kwam? Uit het niets?
Uit 1 of meerdere protobionten?
quote:
Reincarneren kun je, zoals eerder gezegd niet beperken tot één soort, op één planeet. Er is een oneindig aantal sterrenstelsels (zie deze foto),
met dus een oneindig aantal levens.
Er zijn ongeveer 100 miljard sterrenstelsels. Er zit een oneindig groot verschil tussen 100 miljard en "oneindig".
quote:
Het is volgens mij wel zo dat je, wanneer je als mens sterft, niet terug komt als dier op aarde: het is een kwestie van bewustzijnsniveau denk ik en het is niet wenselijk om als een wezen terug te komen met een lager bewustzijnsniveau dan je vorige leven.
Lager bewustzijnsniveau is minder wenselijk? Waarom is bewustzijn voor jou zo'n belangrijk doel? Omdat jij als mens er toevallig goed in bent? Lekker selectief waardeoordeel wat je er aan hangt.
quote:
Maar misschien kun je wel als een dier terugkomen op een andere planeet...
Ik zie zoveel aannames in je post staan ik vraag me af wat jouw bronnen zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_66158026
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Uit 1 of meerdere protobionten?
[..]

Er zijn ongeveer 100 miljard sterrenstelsels. Er zit een oneindig groot verschil tussen 100 miljard en "oneindig".
[..]

Lager bewustzijnsniveau is minder wenselijk? Waarom is bewustzijn voor jou zo'n belangrijk doel? Omdat jij als mens er toevallig goed in bent? Lekker selectief waardeoordeel wat je er aan hangt.
[..]

Ik zie zoveel aannames in je post staan ik vraag me af wat jouw bronnen zijn.

En waar komen protobionten vandaan dan? Heb je alle sterrenstelsels geteld? Denk het ook niet nee. Dat wij er 100 miljard kunnen waarnemen wil nog niet zeggen dat onze perceptie juist is.

Een lager bewustzijnsniveau is minder wenselijk, omdat ontwikkeling van je ziel/bewustzijn het hoogst haalbare in de relativiteit is. Met als uiteindelijke doel om bewust eenheid met Alles-dat-is te ervaren. Wanneer je bv 'niveau 5' hebt bereikt, heeft het mijn inziens weinig nut om dan terug te gaan naar 'niveau 4'. Of het moet 'niveau 4' zijn op een andere schaal, dan is het wel weer waardevol, maar dat terzijde.

Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat jij je als doel hebt gesteld om zo ver mogelijk van de eenheid af te ontwikkelen, waardoor je uiteindelijk weer als protobiont eindigd, maar met welk doel zou je dat dan doen?

Eigenlijk wilde ik alleen maar aangeven dat je oneindig aantal keer op een oneindig aantal planeten kunt reincarneren.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:10:20 #21
31101 _Led_
pi_66158654
Eigenlijk wou ik alleen maar aangeven dat er nergens bewijs voor reincarnatie is, en het voorlopig dus niet meer is dan een leuke fantasie voor mensen die houvast zoeken.
zzz
pi_66158951
Dat zijn mensen die een gespleten persoonlijkheid oplopen en dan reincarneren
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:38:11 #23
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_66159760
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:10 schreef _Led_ het volgende:
Eigenlijk wou ik alleen maar aangeven dat er nergens bewijs voor reincarnatie is, en het voorlopig dus niet meer is dan een leuke fantasie voor mensen die houvast zoeken.
Ja maar dat is ook niet echt objectief.

Je gaat er dus vanuit dat het geloven in reincarnatie alleen mogelijk is bij mensen die hopeloos bang zijn voor het doodgaan.
:S
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:43:34 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_66159967
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:53 schreef Plus1 het volgende:

[..]

En waar komen protobionten vandaan dan?
Uit hypercycles van replicerende polymeren.
quote:
Heb je alle sterrenstelsels geteld? Denk het ook niet nee.
Nee ik niet. Iemand anders wel
quote:
Dat wij er 100 miljard kunnen waarnemen wil nog niet zeggen dat onze perceptie juist is.
Perceptie is altijd nog vele malen accurater dan wild gegis en termen als "oneindig".
quote:
Een lager bewustzijnsniveau is minder wenselijk, omdat ontwikkeling van je ziel/bewustzijn het hoogst haalbare in de relativiteit is.
Oh? Bron?
quote:
Met als uiteindelijke doel om bewust eenheid met Alles-dat-is te ervaren. Wanneer je bv 'niveau 5' hebt bereikt, heeft het mijn inziens weinig nut om dan terug te gaan naar 'niveau 4'. Of het moet 'niveau 4' zijn op een andere schaal, dan is het wel weer waardevol, maar dat terzijde.
Wat? Niveau wat?
Waar komt dit vandaan deze termen?
quote:
Het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat jij je als doel hebt gesteld om zo ver mogelijk van de eenheid af te ontwikkelen, waardoor je uiteindelijk weer als protobiont eindigd, maar met welk doel zou je dat dan doen?
Waarom moet alles een doel hebben? Doelen zijn menselijke concepties. Als je die gaat toepassen op het koude harde universum zal het je nog vies tegenvallen.
quote:
Eigenlijk wilde ik alleen maar aangeven dat je oneindig aantal keer op een oneindig aantal planeten kunt reincarneren.
Oneindig? Graag weer een bronvermelding. Hoe kom je toch aan dat oneindig? Dit universum is helemaal niet oneindig.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_66160101
tvp
Potentie om interessant te worden, als die ik-weet-meer-dan-jij-maar-het-gaat-al-lang-niet-meer-over-het-orginele-onderwerp posters zich erbuiten houden. (zoals de post hierboven)

Ik vind dat er ergens wel wat zit in reïncarnatie. Massa/Energie gaat niet verloren in de natuurkunde. In de biologie heeft ook alles z'n cycles. Misschien is dat met de geest ook wel zo? Klinkt redelijk aannemelijk in ieder geval.

Er zijn mensen die beweren hun vorig leven gezien te hebben, ik wijs niet op voorhand af dat dat niet kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')