abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66144711
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:36 schreef Meki het volgende:
Jij hebt makkelijk praten omdat jij geen vijand en doel bent van de gevaarlijke tiran Wilders.
Jij maakt zulke dingen niet mee, en hebt dus makkelijk praten.
Wat een zelfmedelijden, hoe vaak ben jij al het slachtoffer geweest van de grote boze wolf Wilders.

Je voelt je misschien beledigt, hij heeft dingen gezegd die je niet aanstaan. Nou welkom in de realiteit, ieder mens ziet en hoort dingen die hem niet aanstaan, maar daar moet je mee leren leven in een vrije samenleving.
Er zijn mensen die het nodig vinden anderen opzettelijk te beledigen, dat is spijtig, maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Het leven is hard en onrechtvaardig. Blijf positief en probeer er het beste van de maken dat is waarschijnlijk de beste keuze die je kan maken.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_66144775
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat een zelfmedelijden, hoe vaak ben jij al het slachtoffer geweest van de grote boze wolf Wilders.

Je voelt je misschien beledigt, hij heeft dingen gezegd die je niet aanstaan. Nou welkom in de realiteit, ieder mens ziet en hoort dingen die hem niet aanstaan, maar daar moet je mee leren leven in een vrije samenleving.
Er zijn mensen die het nodig vinden anderen opzettelijk te beledigen, dat is spijtig, maar zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Het leven is hard en onrechtvaardig. Blijf positief en probeer er het beste van de maken dat is waarschijnlijk de beste keuze die je kan maken.
Was het maar bij beledigen geweest.
Maar de tijden zeggen anders en Wilders is Hitler op de jaartijd 1931 anno 2009
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_66144818
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:00 schreef Meki het volgende:

[..]

... en Wilders is Hitler op de jaartijd 1931 anno 2009
Dat komt jou wel heel goed uit ..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66144864
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef Mdk het volgende:

[..]

De groep mensen die hier naartoe komt is trouwens nog een behoorlijk aantal hoor, ik bedoel dan ook niet vanaf nu maar gewoon als algeheel. Mensen die hier geboren zijn kan je verder ook weinig tegen doen omdat ze wettelijk gezien gewoon gelijk zijn. Zelfs als Geert daarmee iets van plan was, dan zou die daar ook niks mee kunnen. Maar toch kiest ook hier een groep om zich af te zetten tegen de maatschappij. Maar wat is trouwens dan de noodzaak dat ze hier vast kwamen te zitten? Of was dat gewoon omdat ze het in Nederland stiekem wel fijn vonden door de aanwezige tolerantie en (financiële) mogelijkheden? Ik ben het niet eens met Geert maar als ik al jouw reacties zo doorlees en zie hoe jij alles zo draait dat het de schuld is van Nederland vind ik wel bizar. Jij bent precies hetzelfde als Geert maar dan aan de andere kant van het politieke spectrum.
Als je nou toch gaat nuanceren: welke groepen van mensen die hier komen bedoel je dan wel?

En wat doet dat woord "stiekem" opeens in die zin? Ben jij stiekem stemming aan het kweken of haat aan het zaaien?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66144895
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:01 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dat komt jou wel heel goed uit ..

Mij komt niks goed uit.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_66145077
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik bedoel helemaal nix met huiszoekingen??

Wilders wil de Koran verbieden, in die link zegt hij het ... daar heeft Mutant01 (en de rest van de moslims) dus last van onafhankelijk van oftie nu wel of niet buurten terroriseert
Oh.
Het klonk alsof Wilders het afpakken van de koran wilde verbieden. Dat verbaasde me al.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:15:59 #227
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66145262
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wilders roept niet op tot het vermoorden van Moslims, hij roept ook niet op tot het mishandelen van Moslims.
Hij is gewoon tegen de Islam en dat mag in de land, valt onder de vrijheid van meningsuiting.
[..]

Geen van deze voorbeelden zijn ook daadwerkelijk gebeurt. Hij is een politicus die dit soort dingen zegt, maar daar is het een politicus voor. Maar hij heeft zich te houden aan de wet, net als iedereen natuurlijk. En met betrekking tot dat met scherp schieten, dat ging niet speciaal over allochtone relschoppers, maar over relschoppers in het algemeen. Dat in tegenstelling tot rapper Salah Edin, die hem wel een paar kogels door zijn knieen toewenste.
Als ik je goed begrijp, ga jij ervan uit dat skinheads in de toekomst allerlei misdaden kunnen begaan zonder zich daarvoor te hoeven verantwoorden? In wat voor een fantasie wereld leef jij eigenlijk, Nederland is geen fascistische terreurstaat, om dat te voorkomen is 60 jaar geleden een hoop bloed vergoten. Een beetje meer respect en vertrouwen in je medemens zou niet misstaan
Wilders heeft nu juist keer op keer gezegd dat hij niets te maken heeft met de bestaande wetten. Hij wil ze veranderen, de internationale verdragen die dat verhinderen opzeggen en accepteren dat we dan niet langer lid kunnen zijn van internationale organisaties. Als ik zijn plannen zo hoor zou zelfs het EU lidmaatschap niet heilig zijn.

Er is dus ook geen reden voor vertrouwen want net als Hitler predikt hij zijn boodschap en accepteert hij geen grenzen. Hij wil per se -niet- gebonden zijn aan de bestaande Nederlandse staat en grondwet, net als zestig ruim vijfenzeventig jaar geleden.
Here we are now, entertain us.
pi_66145537
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:00 schreef Meki het volgende:

Was het maar bij beledigen geweest.
Maar de tijden zeggen anders en Wilders is Hitler op de jaartijd 1931 anno 2009
Ok, ik weet natuurlijk niet wat je precies is overkomen, maar het zou kunnen dat je het slachtoffer geweest bent van een rascistische daad of iets dergelijks. Dat is te betreuren, maar daar kun je moeilijk een hele bevolkingsgroep op afrekenen. Als iedereen zo zou beginnen zou het einde zoek zijn lijkt mij.

Ik vrees dat er in de jaren 30 van de vorige eeuw een veel grotere voedingsbodem was voor de extreme ideeen van Hitler. Daarnaast was de gemiddelde mens veel minder geschoold dan nu. Dat garandeert natuurlijk niet dat er mensen met extreme ideeen rondlopen, maar mensen slikken tegenwoordig veel minder dan vroeger.
Tegenwoordig zijn de media ook lang niet meer zo controleerbaar als vroeger. Juist de vrijheden die we hebben in dit land garandeert bepaalde rechten. Iemand als Wilders kan die echt niet zomaar afnemen, dat kan hij wel roepen maar daar is 80% van Nederland het niet mee eens, en van die overige 20% zullen veel mensen het ook niet zien zitten. Mensen die op Wilders stemmen doen dat vaak uit ongenoegen over de overige politieke partijen. Je zou het zo kunnen zien, Wilders houd de rest scherp en alert. Je kan beter hebben dat dit soort dingen in het openbaar gebeuren dan in het geniep, dan is de situatie veel moeilijker in kaart te brengen en te analyseren.
I'll sing you a lullaby.
pi_66145605
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:15 schreef voyeur het volgende:

Wilders heeft nu juist keer op keer gezegd dat hij niets te maken heeft met de bestaande wetten. Hij wil ze veranderen, de internationale verdragen die dat verhinderen opzeggen en accepteren dat we dan niet langer lid kunnen zijn van internationale organisaties. Als ik zijn plannen zo hoor zou zelfs het EU lidmaatschap niet heilig zijn.

Er is dus ook geen reden voor vertrouwen want net als Hitler predikt hij zijn boodschap en accepteert hij geen grenzen. Hij wil per se -niet- gebonden zijn aan de bestaande Nederlandse staat en grondwet, net als zestig ruim vijfenzeventig jaar geleden.
Wilders kan dat gewoon roepen, dat is zijn goed recht. Wilders is niet het probleem, dat is slechts een symptoom. Waarom leeft er in een groot deel van de bevolking het idee dat deze man hun problemen gaat oplossen? Daar zou eens wat mee gedaan moeten worden.
Hitler heeft tenslotte ook niet de problemen van het Duitse volk opgelost
I'll sing you a lullaby.
pi_66145691
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:53 schreef huhggh het volgende:

[..]

Boehoe......hoe...
Altijd wat te zeiken op Wilders.
Voelt die ook eens hoe dat is. Zelf loopt die altijd te zeiken op Moslims.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:49:56 #231
798 voyeur
bemoeit zich
pi_66145865
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:32 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wilders kan dat gewoon roepen, dat is zijn goed recht. Wilders is niet het probleem, dat is slechts een symptoom. Waarom leeft er in een groot deel van de bevolking het idee dat deze man hun problemen gaat oplossen? Daar zou eens wat mee gedaan moeten worden.
Hitler heeft tenslotte ook niet de problemen van het Duitse volk opgelost
Ik ontken niet dat het Wilders goed recht is, maar dat maakt het des te belangrijker hem weerwoord te bieden. Als hij een paar zeteltjes zou hebben zou ik me er niet druk over maken, maar een partij die op 25 zetels in de polls staat is niet meer zomaar een uitlaatklep van wat ontevreden kiezers.

Het is hetzelfde potentieel als Pim Fortuyn had, maar wie zegt dat die stemmers net als toen binnen de kortste keren zich weer zullen afkeren van de politiek. De LPF had haar charismatisch leider niet meer en ging aan onderlinge twisten ten onder.

Wilders is een effectief politicus (veel meer dan Fortuyn was) dus het is helemaal niet zo zeker dat de PVV vanzelf weer verdwijnt. Het is ook niet gezegd dat 25 zetels het maximum is.

Wat zou er aan / met de bevolking gedaan moeten worden om dit te veranderen? Wat had er in het Duitsland van de dertiger jaren gedaan moeten worden om de opkomst van Hitler te vermijden?
Here we are now, entertain us.
pi_66146137
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ok, ik weet natuurlijk niet wat je precies is overkomen, maar het zou kunnen dat je het slachtoffer geweest bent van een rascistische daad of iets dergelijks. Dat is te betreuren, maar daar kun je moeilijk een hele bevolkingsgroep op afrekenen. Als iedereen zo zou beginnen zou het einde zoek zijn lijkt mij.

Ik vrees dat er in de jaren 30 van de vorige eeuw een veel grotere voedingsbodem was voor de extreme ideeen van Hitler. Daarnaast was de gemiddelde mens veel minder geschoold dan nu. Dat garandeert natuurlijk niet dat er mensen met extreme ideeen rondlopen, maar mensen slikken tegenwoordig veel minder dan vroeger.
Tegenwoordig zijn de media ook lang niet meer zo controleerbaar als vroeger. Juist de vrijheden die we hebben in dit land garandeert bepaalde rechten. Iemand als Wilders kan die echt niet zomaar afnemen, dat kan hij wel roepen maar daar is 80% van Nederland het niet mee eens, en van die overige 20% zullen veel mensen het ook niet zien zitten. Mensen die op Wilders stemmen doen dat vaak uit ongenoegen over de overige politieke partijen. Je zou het zo kunnen zien, Wilders houd de rest scherp en alert. Je kan beter hebben dat dit soort dingen in het openbaar gebeuren dan in het geniep, dan is de situatie veel moeilijker in kaart te brengen en te analyseren.
Pardon?
De eerste alinea is een zinloze sneer, waar ik natuurlijk geen antwoord op heb, want die gaat niet over mij.

Wat het tweede deel betreft: vergis je niet in de intelligentie en het inzicht van de mensen/het volk/het gepeupel.
Niet alleen is het mogelijk om de grondwet van dit land te veranderen in de sharia als we daarvoor een 2/3 meerderheid kunnen vinden, maar evengoed in een dictatuur volgens Wilders. Onderhuids worden er nu al allerlei vrijheden afgenomen, onder het mom van verdediging tegen terrorisme.
Ter vergelijking: in WO II zijn in Nederland relatief veel joden opgepakt en verwijderd, omdat ons administratiesysteem zo goed was en er weinig mensen verzet pleegden (althans: dat is het verhaal!) Op dit moment wordt er ijverig gewerkt aan allerlei administratiesystemen en is er, vergeleken met andere Europese landen, weinig verzet.

Overigens houdt Wilders de overige partijen niet echt scherp, is mijn indruk.
En de meerderheid van zijn stemmers zal best bereid zijn tot een lynchpartij, als dat zo uitkomt.
pi_66146152
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:49 schreef voyeur het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat het Wilders goed recht is, maar dat maakt het des te belangrijker hem weerwoord te bieden. Als hij een paar zeteltjes zou hebben zou ik me er niet druk over maken, maar een partij die op 25 zetels in de polls staat is niet meer zomaar een uitlaatklep van wat ontevreden kiezers.

Het is hetzelfde potentieel als Pim Fortuyn had, maar wie zegt dat die stemmers net als toen binnen de kortste keren zich weer zullen afkeren van de politiek. De LPF had haar charismatisch leider niet meer en ging aan onderlinge twisten ten onder.

Wilders is een effectief politicus (veel meer dan Fortuyn was) dus het is helemaal niet zo zeker dat de PVV vanzelf weer verdwijnt. Het is ook niet gezegd dat 25 zetels het maximum is.

Wat zou er aan / met de bevolking gedaan moeten worden om dit te veranderen? Wat had er in het Duitsland van de dertiger jaren gedaan moeten worden om de opkomst van Hitler te vermijden?
Vet van mij.
Inderdaad!
pi_66146212
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:47 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee hoor, ik laat iedereen in hun waarden.
Wilders roept tot geweld aan en roept zijn extreem rechtse achterban tot acties tegen de Moslims en de allochtonen
Zijn alle allochtonen Moslim dan
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_66146247
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 01:18 schreef Slappy het volgende:

[..]

Zijn alle allochtonen Moslim dan
"tegen de Moslims en de allochtonen.", schrijft Meki.
Dat impliceert niet dat alle allochtonen moslim zijn!
pi_66146568
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

"tegen de Moslims en de allochtonen.", schrijft Meki.
Dat impliceert niet dat alle allochtonen moslim zijn!
Wel dat onder de allochtonen geen Moslims zijn.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 07:29:44 #237
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66147526
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ach we betalen ook veels te veel aan ontwikkelingshulp wat in een bodemloze put valt dus.
Dus wat? En hoe bepaal je dat het niet nuttig besteed is? Denk je dat Nederland ook met 30 jaar uit de grond is gestampt?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 08:08:29 #238
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_66147703
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:44 schreef qonmann het volgende:

[..]

De slachtofferrol dus..
Moskeen zullen nooit verboden worden wie er ook aan de macht komt.
Is Wilders een draaikont dan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:48:57 #239
8875 Mdk
Smart-ass
pi_66151563
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je nou toch gaat nuanceren: welke groepen van mensen die hier komen bedoel je dan wel?

En wat doet dat woord "stiekem" opeens in die zin? Ben jij stiekem stemming aan het kweken of haat aan het zaaien?
Veel plezier: CBS

En om dan nog verder te specificeren: mensen die hier naartoe gekomen zijn / komen en zich niet willen aanpassen danwel afzetten tegen de NL maatschappij. Dat woordje 'stiekem' staat daar omdat er volgens de poster die ik quote die hele groep hier bleef omdat ze het zo slecht hadden en niet weg konden. Terwijl het er meer aan lag dat ze niet weg wilden; omdat het er in land van herkomst nog slechter aan toeging.
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_66153276
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:48 schreef Mdk het volgende:

[..]

Veel plezier: CBS

En om dan nog verder te specificeren: mensen die hier naartoe gekomen zijn / komen en zich niet willen aanpassen danwel afzetten tegen de NL maatschappij. Dat woordje 'stiekem' staat daar omdat er volgens de poster die ik quote die hele groep hier bleef omdat ze het zo slecht hadden en niet weg konden. Terwijl het er meer aan lag dat ze niet weg wilden; omdat het er in land van herkomst nog slechter aan toeging.
Je geeft geen antwoord op zijn vraag, over welke mensen heb jij het? Ik had het overduidelijk over de gastarbeiders namelijk. Overigens zijn er sinds 1967 nog nooit zo weinig Turken en Marokkanen naar Nederland gekomen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')