abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 19:14:31 #1
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66130100


Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel
Nappeklapperapper (licht)

- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)

- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
immortalsean
Thrawn

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie
BlauweBal (Licht)

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Tourroeier
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht

- Proteus-Eretes - Delft:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)

- Skøll - Amsterdam:
De_Ananas Coach
Pullup Betere coach

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
tritonpim

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door D_A op 16-02-2009 19:24:14 ]
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66130541
O.
Tvp
pi_66130567
tvp!
pi_66130899
En wij winnen de Skoll cup
pi_66131083
Tuh Vuh Puh
pi_66132701
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef Kluupkluup het volgende:
Jan Willem, was je zondag toevallig ook even op Skoll?
Yep, heel erg kort ben ik er geweest. Even met Ester wat bijgekletst, die daar weer met Argo bezig was.

En ik denk dat ik vandaag de acht van Seekfam ook heb zien varen.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:43:14 #7
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_66134224
zaterdag de Gyas
pi_66134230
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:32 schreef De_Ananas het volgende:
En wij winnen de Skoll cup
Niet in ons veld
pi_66134296
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:13 schreef jw3 het volgende:

[..]

Yep, heel erg kort ben ik er geweest. Even met Ester wat bijgekletst, die daar weer met Argo bezig was.

En ik denk dat ik vandaag de acht van Seekfam ook heb zien varen.
M'n vriendin kent je trouwens ook, van haar Jeugdbestuur-tijd bij Viking. Ze is nu Ab Actis bij Triton.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66135003
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:50 schreef immortalsean het volgende:
maar die Triton EJZ boot had de boeg daarvan een unox muts op, op zaterdag? want dan heb ik jullie wel gezien.
Dat was Licht denk ik.
We roeien, ivm zichtbaarheid in de avondurem, met witte bladen ipv het vertrouwde donkerblauw.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 20:57:52 #11
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66135036
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:57 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dat was Licht denk ik.
We roeien, ivm zichtbaarheid in de avondurem, met witte bladen ipv het vertrouwde donkerblauw.
Heula dan waren jullie dat met die korte haaltjes!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66135456
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:43 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Niet in ons veld
En dat is?
pi_66135470
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:57 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dat was Licht denk ik.
We roeien, ivm zichtbaarheid in de avondurem, met witte bladen ipv het vertrouwde donkerblauw.
nee, ze hadden volgens mij wel donkerblauwe bladen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 21:05:54 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66135499
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:05 schreef immortalsean het volgende:

[..]

nee, ze hadden volgens mij wel donkerblauwe bladen.
Vaart ook een amstel acht op het water.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66135622
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:05 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Vaart ook een amstel acht op het water.
pff zou ook kunnen, ik dacht "hé, donkerblauwe bladen met witte streep(jes), dat zal triton zijn" ... en ze zagen er wel redelijk zwaar uit, niet echt als iele lichte pikken.
pi_66135748
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:08 schreef immortalsean het volgende:

[..]

pff zou ook kunnen, ik dacht "hé, donkerblauwe bladen met witte streep(jes), dat zal triton zijn" ... en ze zagen er wel redelijk zwaar uit, niet echt als iele lichte pikken.
nee, het was echt triton:
pi_66136166
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:13 schreef jw3 het volgende:

[..]
En ik denk dat ik vandaag de acht van Seekfam ook heb zien varen.
Als je in delft ben geweest.
Zou het goed kunnen
pi_66139788
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:09 schreef immortalsean het volgende:

[..]

nee, het was echt triton:
[ afbeelding ]
Er hebben dit weekend 8 Tritonboten op de Amstel gevaren.
Een EJD 8, een EJD 4, Jong Damesch 8, EJL 8, EJZ 8 (allen witte bladen)
Een Jong Zware 4 (gele bladen)
Een Oud-Damesch Skiff (Donkerblauwe bladen)
En een oudere jaars Lichte Acht (ik denk dat zij met donkerblauwe bladen voeren en dat je die gezien hebt).

Dit zijn wij trouwens op Hazewinkel (achter ons zie je nog net Licht die ons eraf paalden ), ik zit op boeg:
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66140522
Die lichte acht van Triton roeiden best prima, maar de zware acht was nog niet echt optimaal had ik het idee, maar dat kan aan het ontbreken van een goed boeg hebben gelegen natuurlijk
  maandag 16 februari 2009 @ 22:34:00 #20
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_66140829
Weet iemand wat de exacte situatie op de bosbaan is?
Van de Okeanos site word ik ook niet echt veel wijzer namelijk
quote:
"Het startgebied is voorlopig nog even verboden gebied, de rest van de bosbaan kan benut worden."
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_66141185
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:28 schreef De_Brok het volgende:
Die lichte acht van Triton roeiden best prima, maar de zware acht was nog niet echt optimaal had ik het idee, maar dat kan aan het ontbreken van een goed boeg hebben gelegen natuurlijk
Uiteraard!
D'r zit iig genoeg power in onze boot gezien de 3e plek op de NKIR.
We zitten nu op ongeveer 10 boottrainingen in deze samenstelling, dus je ziet echt per training een technische vooruitgang.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66145808
Wow, weer 'n nieuw deel! Jaaaaa Triton Licht

Ik was vorige week jarig en werd vanmiddag na m'n spinlesje rauwelijks ontvoerd naar een sauna centrum waar het tijd was voor vier uur compleet... niets. Oh my gawd.
pi_66145941
quote:
Sjobber Zwaar/zwicht
Ik ben dan wel 85KG momenteel, maar dit wekt tevens de indruk dat ik ook een wedstro zou zijn. Maar nu wil het zo zijn dat ik mij hiertoe tot op heden nog niet heb laten verleiden. Het vernederen van wedstros als toerroeier geeft mij veel meer voldoening.

H4+erv op de Gyas-Hunze overigens, meer als invaller. Echt geen zin in die kou, boten die tegen een brug opvaren en zo jou hinderen, het klote water (met voordeel als je in de middag start) en de altijd weer magistrale organisatie die mij 2 jaar geleden nog faking 3 uur in de kou liet liggen tussen heats en finale.
Maar had gewoon weer zin in een wedstrijdje


Owja, hoe zit dat nu eigenlijk bij Skoll met botendoop tegenwoordig? Wordt het nu traditie om de namen ondersteboven op de boot te plakken ofzo? Als ik zo de fotos van "AKA De Baard" en "Satisfaxi" bekijk...
Of is dit alleen bij een voordoop oid? Of krijgen jullie gewoon 2 nieuwe lichte 8'en in een jaar gezien ook de Gyllir?

[ Bericht 8% gewijzigd door Sjobber op 17-02-2009 01:06:29 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_66150794
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:55 schreef Sjobber het volgende:
Owja, hoe zit dat nu eigenlijk bij Skoll met botendoop tegenwoordig? Wordt het nu traditie om de namen ondersteboven op de boot te plakken ofzo? Als ik zo de fotos van "AKA De Baard" en "Satisfaxi" bekijk...
Of is dit alleen bij een voordoop oid? Of krijgen jullie gewoon 2 nieuwe lichte 8'en in een jaar gezien ook de Gyllir?
Dat was een grap van het oude bestuur

Volgens mij krijgen wij 1 lichte acht (die we nu al gedoopt hebben) een zware acht en een lichte vier dit jaar.
pi_66151524
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:57 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dat was Licht denk ik.
We roeien, ivm zichtbaarheid in de avondurem, met witte bladen ipv het vertrouwde donkerblauw.
Dan heb ik jullie zien misschien zien roeien toen wij in T20 naast jullie opzetje bleven, of was dat licht? Mijn heren waren aan het combineren met Argo om te kijken of dat potentie heeft voor de H4K en de Head.
pi_66153560
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:47 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Dan heb ik jullie zien misschien zien roeien toen wij in T20 naast jullie opzetje bleven, of was dat licht? Mijn heren waren aan het combineren met Argo om te kijken of dat potentie heeft voor de H4K en de Head.
Was jij er zondag ofzo? Zaterdag was het namelijk wel weer relaxed weer

Als we in dit topic zoveel te bespreken hebben moeten we volgende keer maar iets herkenbaarder zijn naar elkaar toe
pi_66155119
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:47 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Dan heb ik jullie zien misschien zien roeien toen wij in T20 naast jullie opzetje bleven, of was dat licht? Mijn heren waren aan het combineren met Argo om te kijken of dat potentie heeft voor de H4K en de Head.
Er lag even een Eurosboot voor ons, de laatste 2k van de training (vanaf de hoerenbocht ongeveer).
Bedoel je die keer?
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66156519
we gaan binnenkort ook maar eens een mail naar het coachkader sturen, want we delen nu een boot met een dames club4 en zij hebben het afstelrecht, en het zijn korte dames, dus we willen een andere boot!

d'r zijn maar twee 4+ boten beschikbaar voor het clubveld, en er zijn twee DCl4+ ploegen, dus die moeten wel allebei een andere boot hebben. dus wij zitten sowieso met het delen van een boot opgescheept en het dus telkens opnieuw opzetstukjes erop zetten elk wedstrijdweekend.

zijn dan nog drie opties:
- het hele seizoen een boot delen met een DCl4+ ploeg, en samen een afstelling verzinnen waar het d.m.v. opzetstukjes elk wedstrijdweekend verandert kan worden
- een 4+ van een andere vereniging huren.
- zodra de zware mannen van Thrawn naar een betere boot opschuiven, de boot die dan op de plank komt te liggen gaan gebruiken (maar dit is een héél misschien optie, omdat hij eigenlijk bij de wedstrijdvloot hoort)
pi_66157285
Een boot huren voor een club4 lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Voor de herkenbaarheid: op de WW loop ik waars rond met óf een Licht 2007 jas (goed herkenbaar) óf een jack van EJD09 (roze opdruk...) gezien het weer dikke kans op beide. Klein blaataapje met 10 meiden en een stuur om zich heen
pi_66157563
Ik wil volgend jaar ook een damesboot coachen
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 februari 2009 @ 13:43:57 #31
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66157659
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:41 schreef De_Ananas het volgende:
Ik wil volgend jaar ook een damesboot coachen
Goed plan

Ik had sowieso al bedacht, als ik niet meer kan roeien ooit ofzo dan ga ik wel een wedstroploeg coaches.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66158144
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:43 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Goed plan

Ik had sowieso al bedacht, als ik niet meer kan roeien ooit ofzo dan ga ik wel een wedstroploeg coaches.
Geen wedstrijdploeg, dat is één en al ruzie bij vrouwen

Club 8 dames, lekker drinken met de vrouwen
pi_66164139
Inderdaad, vrouwen cochen moet je eigenlijk ten alle tijden vermijden, dat is veel meer gezeik dan het waard is
pi_66165283
Je moet het gewoon goed regelen, én inderdaad een beetje tegen een overmaat aan emoties kunnen. Vooralsnog zijn er geen ruzies geweest binnen onze ploeg, maar dat zal ik snel even afkloppen
Het mooiste is nog wel dat we gewoon met heel Licht 07 nu EJD09 coachen, en de coaches elkaar dus ook gewoon door en door kennen.
pi_66165783
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:56 schreef De_Ananas het volgende:
Geen wedstrijdploeg, dat is één en al ruzie bij vrouwen

Club 8 dames, lekker drinken met de vrouwen
Oh yeah
pi_66168160
Brr, coachen. Lekker zelf trainen!
pi_66168560
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:23 schreef Koert het volgende:
Brr, coachen. Lekker zelf trainen!
Tsja, graag. Maar soms heb je dat niet zelf in de hand...
pi_66168751
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:15 schreef immortalsean het volgende:
- een 4+ van een andere vereniging huren.
Ik heb nog wel een empachertje voor je in de aanbieding.
Mist alleen boordriggers helaas... Maar je vroeg om een boot, niet om riggers dus dat scheelt

Moet verdomme om 9u in Groningen melden
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_66172741
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:32 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Er lag even een Eurosboot voor ons, de laatste 2k van de training (vanaf de hoerenbocht ongeveer).
Bedoel je die keer?
Was inderdaad vlak na de hoerenbocht op zondagochtend, maar wij voeren in een 8+ van Argo en waren niet als euros herkenbaar. Waarschijnlijk heb je de EJL 8+ gezien.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:15 schreef immortalsean het volgende:
- zodra de zware mannen van Thrawn naar een betere boot opschuiven, de boot die dan op de plank komt te liggen gaan gebruiken (maar dit is een héél misschien optie, omdat hij eigenlijk bij de wedstrijdvloot hoort)
Dat is niet echt een optie, De Solebay is veel te zwaar voor de mensen waar je nu mee roeit. Het is echt een 90kg boot, zelfs met mijn mannen erin (85gem.) ligt hij eigenlijk al te hoog iop het water.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:41 schreef De_Ananas het volgende:
Ik wil volgend jaar ook een damesboot coachen
Been there, done that (Euros EJD 2008). Makkelijk is anders, maar heb uiteindelijk wel een mooi jaar gehad. Weet echter niet of ik het nog een keer zou doen op deze manier.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:45 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Ik heb nog wel een empachertje voor je in de aanbieding.
Mist alleen boordriggers helaas... Maar je vroeg om een boot, niet om riggers dus dat scheelt

Moet verdomme om 9u in Groningen melden
je moet niet zeiken, ik zit in het 1e blok en mag om half 8 bij Gijas staan...
pi_66181074
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:27 schreef Thrawn het volgende:
je moet niet zeiken, ik zit in het 1e blok en mag om half 8 bij Gijas staan...
F... Ik wilde starten en ik mocht starten. Tot de fysio zei dat ik 'n mooie overbelasting had (inderdaad, pees in m'n buitenhand, zo mooi vond ik dat overigens niet) en rust moest houden en ook mijn immer strenge coaches weken daar niet vanaf.

En nu mag ik *scheldwoorden* een week niet roeien, minstens, en ik ben het er niet mee eens en tevens doet m'n hand pijn en m'n elleboog en ik val uit elkaar Troost mij. Zeg Thomas van de buren, hoe staat het met je rug?

Overigens wel liever de Gyas niet starten dan de Heineken en de Head...
pi_66184471
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:29 schreef Bellah het volgende:

[..]

F... Ik wilde starten en ik mocht starten. Tot de fysio zei dat ik 'n mooie overbelasting had (inderdaad, pees in m'n buitenhand, zo mooi vond ik dat overigens niet) en rust moest houden en ook mijn immer strenge coaches weken daar niet vanaf.

En nu mag ik *scheldwoorden* een week niet roeien, minstens, en ik ben het er niet mee eens en tevens doet m'n hand pijn en m'n elleboog en ik val uit elkaar Troost mij. Zeg Thomas van de buren, hoe staat het met je rug?

Overigens wel liever de Gyas niet starten dan de Heineken en de Head...
Gewoon week rust houden, ik moet van mezelf ook een aantal dagen rust houden anders naai ik mezelf er allene maar mee.
pi_66187285
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:29 schreef Bellah het volgende:

[..]

F... Ik wilde starten en ik mocht starten. Tot de fysio zei dat ik 'n mooie overbelasting had (inderdaad, pees in m'n buitenhand, zo mooi vond ik dat overigens niet) en rust moest houden en ook mijn immer strenge coaches weken daar niet vanaf.

En nu mag ik *scheldwoorden* een week niet roeien, minstens, en ik ben het er niet mee eens en tevens doet m'n hand pijn en m'n elleboog en ik val uit elkaar Troost mij. Zeg Thomas van de buren, hoe staat het met je rug?

Overigens wel liever de Gyas niet starten dan de Heineken en de Head...
Vervelend voor je, maar stiekem is die Gyas-hunze race inderdaad niet zo enorm bijzonder. De Head en de Heineken zijn ider geval van een heeeeel ander kaliber
quote:
Ik zweet als een otter
Begon het al eerder
Wat heb ik gegeten
Ik heb geen gevoel in mijn tenen
Opeens niet meer
Verder geen pijn
Alles okay
Alleen mijn tenen zijn weg
Badmeester, kijk nou
Mijn tenen zijn pleite
Ik lig aan de rand van het zwembad
Zweet en chloor en frituur
Mijn tenen zijn dood
En dat niet alleen
Mijn voeten
Nu ook al mijn voeten
Mijn arme voeten
Hoger en hoger
Ziet echt dan niemand een man zonder voeten
Valt toch wel op in een zwembad
Zou je wel zeggen
Tenminste

Ziet echt dan niemand dat ik uit elkaar val
Hier in mijn zwembroek
Hier in dit zwembad
Wat heb ik gegeten
Ontbijtkoek
Of was het wat anders
Die pizza
Zeker die pizza
.........
pi_66189246
Ik heb al zo lang geen pizza meer gehad *gaat ontbijten*

*niet met pizza*
pi_66212467
Vandaag ook weer een lesje geleerd: Stuurtje onderkoeld uit een voorliggende boot gehaald. schijnbaar verlies je daar toch een stuk meer energie aan het water dan je in eerste instantie zou denken...
pi_66213402
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:59 schreef Thrawn het volgende:
Vandaag ook weer een lesje geleerd: Stuurtje onderkoeld uit een voorliggende boot gehaald. schijnbaar verlies je daar toch een stuk meer energie aan het water dan je in eerste instantie zou denken...
eigenlijk heel logisch toch dat je daar meer energie/warmte aan verliest?
pi_66222708
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:23 schreef nanana het volgende:

[..]

eigenlijk heel logisch toch dat je daar meer energie/warmte aan verliest?
Zover waren wij ook al. Maar dat het zo hard kan gaan dat de kerel onderkoeld zou raken had ik niet verwacht.
pi_66226657
Dat was idd wel een beetje naar om te zien. Gelukkig is alles wel weer goed gekomen met hem.
pi_66241652
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:29 schreef Bellah het volgende:

. Zeg Thomas van de buren, hoe staat het met je rug?
Mwah.. Dinsdagavond naar een manueel therapeut geweest, vanavond weer.
Hij behandelt me door eerst de wervels los te maken ('kraken') en vervolgens er elektroden op te zetten (spieren aanspannen en ontspannen).
Gisteren ben ik voor een vermogenstest ook bij een sportmedische arts geweest op het UMC. Hij heeft me nog enkele oefeningen mee gegeven.

kortom, afwachten of het aanslaat. Ik hoop niet dat de WW voor mij te vroeg komen..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 februari 2009 @ 17:19:37 #49
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66244294
Zo boten zijn onderweg naar Brugge, morgen lekker met 8 zware ballen + stuur in een busje naar het zuiden.

Zin an
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66244319
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:34 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Zover waren wij ook al. Maar dat het zo hard kan gaan dat de kerel onderkoeld zou raken had ik niet verwacht.
goede les voor de volgende keer dus.....
pi_66244405
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zo boten zijn onderweg naar Brugge, morgen lekker met 8 zware ballen + stuur in een busje naar het zuiden.

Zin an
Nice! Veel plezier en hard je best doen Ik ga spinnen vanavond (alweer), lekker zweten..
pi_66244422
Roeien is leuk.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 februari 2009 @ 17:24:29 #53
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66244457
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:22 schreef Bellah het volgende:

[..]

Nice! Veel plezier en hard je best doen Ik ga spinnen vanavond (alweer), lekker zweten..
Ik ga vanavond ook lekker spinnen!



Oudje op het ijs van de bosbaan
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66244753
Welke ben jij dan? En zitten er nog gasten uit die 4+ van vorig jaar in je 8?
pi_66244897
Pff wat een zwaren

  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 februari 2009 @ 17:38:13 #56
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66244919
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:33 schreef De_Brok het volgende:
Welke ben jij dan? En zitten er nog gasten uit die 4+ van vorig jaar in je 8?
Bakboord roeiers, op de foto 3e van links gezien.

En er zitten inderdaad wat roeiers van die 4+ in de boot
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 19 februari 2009 @ 19:55:53 #57
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_66250081
Na de zoveelste opstellingswijziging eindelijk weer eens een erg lekkere training gedraaid.

Wie start er eigenlijk wat met de WW?
Reach for what you wanna do - 2Pac
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 februari 2009 @ 22:56:28 #58
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66258249
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:55 schreef Dodona het volgende:
Na de zoveelste opstellingswijziging eindelijk weer eens een erg lekkere training gedraaid.

Wie start er eigenlijk wat met de WW?
EJZ8+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66269991
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 19:55 schreef Dodona het volgende:
Na de zoveelste opstellingswijziging eindelijk weer eens een erg lekkere training gedraaid.

Wie start er eigenlijk wat met de WW?
Ik fiets mee met de B4+ op zondag en waarschijnlijk ook de Ej8+ op zaterdag
pi_66272244
Is dit gaaf of is dit gaaf?
Helaas van de heren en niet van ons
pi_66278025
Ik start de WW in het lEj8+ veld.

@Bellah:
Wat een gigantisch mooie leus achterop die Club trui.
pi_66278217
zo, vanavond richting groningen voor de Gyas-Hunze ... eerste wedstrijd in een gladde 4+ boot, eens kijken hoe dat gaat.
pi_66280992
Leuk! Ik ben er ook morgen, niet roeiend dus. Zijn jullie de HOn4+ van Euros? Dan starten jullie in onze heat
pi_66285930
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:56 schreef Bellah het volgende:
Leuk! Ik ben er ook morgen, niet roeiend dus. Zijn jullie de HOn4+ van Euros? Dan starten jullie in onze heat
jups
pi_66298843
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:16 schreef Bellah het volgende:
Is dit gaaf of is dit gaaf?
Helaas van de heren en niet van ons
[ afbeelding ]
OMG, wat knorrig
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66306849
Bal.

  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 21 februari 2009 @ 17:43:42 #67
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66318964
Wat is brugge enorm koning!!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66335555
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:21 schreef immortalsean het volgende:

[..]

jups
zo, de wedstrijd was een beetje verkeerd gegaan...

we gingen al niet al te snel, maar we hebben in 't verloop ervan ook nog even een paar bruggen aangetikt, telkens weer vanuit lage snelheid op moeten pakken, daardoor ging op gegeven moment een (volgens mij orca) 4+ ons inhalen, en ons stuurtje had niet helemaal door dat we hen voorrang moesten geven (of een opzetje doen zodat wij voorrang zouden houden), en opeens schiet onze boot ook richting bakboord. en rammen we ze zo'n beetje. waren ze niet zo blij mee...

nagoed, ons stuurtje zei na de wedstrijd dat het roertje vrijwel niet mee werkte (ze werkte inderdaad veel met bak-/stuurboord strong enzo) ... en toen één van m'n ploeggenoten ernaar keek, bleek er speling te zitten tussen stuurinrichting en het daadwerkelijke roertje.

wel jammer dat we nu niet hebben kunnen zien wat voor tijden we zouden kunnen roeien dit jaar.


het feest was wel leuk!

[ Bericht 2% gewijzigd door immortalsean op 22-02-2009 12:03:00 ]
  zondag 22 februari 2009 @ 13:35:42 #69
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_66338420
gyas hunze was idd leuk!
  zondag 22 februari 2009 @ 22:09:15 #70
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_66355146
Ah! Er was dus toch een topic. Ik vond het al zo raar dat ik geen deeltje 17 kon vinden....
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_66358073
Gyas hunze was leuk, maar Sjobber had gelijk in zijn analyse dat de zondag diep kut is. Mijn roeiers startten nog, en met mijn domme kop ben ik daar nog bij gebleven ook om ze aan te moedigen. Gyas verneukte vervolgens de tijdmeting, en doordat hun hele systeem kut is, heeft het nog tot ruim na de laatste heat geduurd totdat er tijden van de eerste heat waren. En toen bleken ze nét 5e te zijn, dus hadden we uren voor niks gewacht

Verder was het wel gezellig, maar er passen echt geen 500 man in die gyas bouwkeet, ik stel dan ook voor dat ze het voortaan laten om dat te proberen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 23 februari 2009 @ 13:57:04 #72
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66372505
Hopla! 3K testje met furore gedaan in Brugge.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66375956
quote:
Op maandag 23 februari 2009 13:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Hopla! 3K testje met furore gedaan in Brugge.
Tijd?
pi_66384662
9:00
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 23 februari 2009 @ 20:28:46 #75
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66386100
quote:
Op maandag 23 februari 2009 15:36 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Tijd?
9:30 dus
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66392563
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:28 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

9:30 dus
Geprojecteerd onder de 6:20 eind februari? dan ben je of de snelste sjaarsacht ooit, of je moet even stevig corrigeren voor stroming
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:28:13 #77
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_66398903
De gyas zware-8 ging ook hard op de Gyas-Hunze. Ik zou daar toch mijn geld op inzetten
pi_66401721
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 09:28 schreef Pikhoofd het volgende:
De gyas zware-8 ging ook hard op de Gyas-Hunze. Ik zou daar toch mijn geld op inzetten
Ik ben dan wel benieuwd hoe lang dat parcours nu daadwerkelijk is: 2.5 of 2.8km. Met 38s per 200m scheelt dat nogal wat nl.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 24 februari 2009 @ 11:25:06 #79
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66402016
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:24 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Geprojecteerd onder de 6:20 eind februari? dan ben je of de snelste sjaarsacht ooit, of je moet even stevig corrigeren voor stroming
Het zal gedeeltelijk wel te maken hebben met een stroming zoals die in Brugge is. Maar goed, sowieso zijn zulke testjes beetje kansloos. Het moet gebeuren op de wedstrijden

Skoll heeft ook alles uitgebreid online staan van het trainingsweekend.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66403225
Zondag onze eerste wedstrijd, de Laak. Ben benieuwd
pi_66423446
Geen Orca EJD op de Winterwedstrijden! Bellah, watskeburt?
pi_66424270
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:48 schreef De_Brok het volgende:
Geen Orca EJD op de Winterwedstrijden! Bellah, watskeburt?
Dat krijg je als je er 7 in de selectie hebt blijkbaar
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_66424279
Bij ons was er sprake van om ook op zondag te starten op de WW.. Er blijkt nog niet heel veel animo te zijn in het Ej8-veld hiervoor. Ook wij hebben ervoor gekozen om alleen op zaterdag te starten ivm o.a. mijn blessure.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66428867
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:05 schreef Kluupkluup het volgende:
Bij ons was er sprake van om ook op zondag te starten op de WW.. Er blijkt nog niet heel veel animo te zijn in het Ej8-veld hiervoor. Ook wij hebben ervoor gekozen om alleen op zaterdag te starten ivm o.a. mijn blessure.
Klopt, er was een B8+ veld uitgeschreven.
Jammer dat hier weinig animo voor was. Nu dus zondag vrij.
pi_66434323
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:05 schreef pullup het volgende:
Dat krijg je als je er 7 in de selectie hebt blijkbaar
Dat dus. Best gaar, want ze hadden er wel 8. Die laatste is er toen alsnog uitgemieterd en die zit nu bij ons (waardoor wij er dus 9 hebben)..
pi_66435872
Hahahaha, en nu gaan ze wachten tot die 8e persoon uit de hemel komt vallen?
pi_66446405
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 10:20 schreef De_Brok het volgende:
Hahahaha, en nu gaan ze wachten tot die 8e persoon uit de hemel komt vallen?
Ze hebben iets geregeld met een derde jaars roeister die nog beginneling is en op veel wedstrijden kan invallen meen ik.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_66451939
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:57 schreef De_Ananas het volgende:
Zondag onze eerste wedstrijd, de Laak.
Gezellig.
pi_66454047
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:47 schreef pullup het volgende:
Ze hebben iets geregeld met een derde jaars roeister die nog beginneling is en op veel wedstrijden kan invallen meen ik.
Hm, ik dacht ook zoiets maar kheb dr opgezocht en ze heeft al twee jaar wedstrijd geroeid. Dan heb je toch ook niet veel bereikt (of wel?).. En ze kan dus niet elke wedstrijd invallen, en nu zijn er ook nog twee van de zeven ziek. Vandaar geen WW. Ik wilde wel komen kijken evt. maar moet zelf trainen..

Ik ging vandaag weer naar de fysio en heb een stunning 10 minuten mogen ergometeren.. Niet erg fijn, maar het ging wel. Gewoon nog erg gevoelig. Toen belde m'n coach en die verklapte dat ze stiekem willen dat ik de Heineken start en of ik dat zou halen? En natuurlijk wil ik niets liever dan de Heineken starten (vooral met 9 mensen in een ploeg)

En ik krijg elektrotherapie (odz lach me uit). Tzal mij benieuwen
pi_66459487
Godver..

Vandaag training moeten afbreken omdat ik toch weer last kreeg van mn rug. Vooralsnog maak ik me nog geen zorgen dat ik de WW niet haal, maar dit is wel kut.

Wat nog kutter is, is dat onze nummer 6 (Sybren Groen, jeugdroeier Gouda) zaterdag een herkansing heeft. De examencommissie heeft besloten dat hij hem gewoon moet maken.
We hebben wel een invaller weten te regelen. Een jeugdroeier van Tromp (Martijn Versteeg) die in onze selectieperiode besloot om dit jaar toch niet mee te doen in het EJZ-veld. Hij is nu coach van jong-Damesch.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66459742
@$*#$^%# doe je wel 'n beetje voorzichtig met jezelf?
pi_66466593
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:08 schreef Kluupkluup het volgende:
Godver..

Vandaag training moeten afbreken omdat ik toch weer last kreeg van mn rug. Vooralsnog maak ik me nog geen zorgen dat ik de WW niet haal, maar dit is wel kut.

Wat nog kutter is, is dat onze nummer 6 (Sybren Groen, jeugdroeier Gouda) zaterdag een herkansing heeft. De examencommissie heeft besloten dat hij hem gewoon moet maken.
We hebben wel een invaller weten te regelen. Een jeugdroeier van Tromp (Martijn Versteeg) die in onze selectieperiode besloot om dit jaar toch niet mee te doen in het EJZ-veld. Hij is nu coach van jong-Damesch.
Is er bij jullie geen C-status te fixen voor sporters? Waarmee je dus recht hebt om tentamens te verplaatsen voor wedstrijden en trainingen, mits op tijd aangekondigd.

Maar zo te zien wordt de ww weer een strijd om wie het minst krakkemikkig is
pi_66467779
Ik heb een shirt aan van D_A !
pi_66473053
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:37 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Is er bij jullie geen C-status te fixen voor sporters? Waarmee je dus recht hebt om tentamens te verplaatsen voor wedstrijden en trainingen, mits op tijd aangekondigd.

Maar zo te zien wordt de ww weer een strijd om wie het minst krakkemikkig is
Ik ken alleen maar de A en B status.. En daar is eigenlijk al niet aan te komen Je moet eerst wat bereiken voordat je de status kan krijgen, maar je hebt 'm al eerder nodig. Maf systeem.
pi_66477719
@Bella: De H4K is echt vet. Hoop dat jullie dan wel hard genoeg gaan zodat je ook op zondag mag starten (alleen eerste 18 of 12 meen ik).

@kluupkluup: Gabriel had mij opgebeld of ik in wilde vallen komende zaterdag Vind het prima natuurlijk, altijd leuk, maar mijn conditie is op coach-niveau en niet roei-niveau

De WW (en de rest van het seizoen) was vorig jaar ook al survival-of-the-fittest, helemaal bij het EJD veld. Heb het idee dat dit de laatste jaren meer is dan laten we zeggen 7 jaar geleden toen ik zelf in een EJZ boot zat of verbeeld ik me dat? zouden de trainingsschema's dan zoveel meer tegen de grens van wat mogelijk is met een sjaars aan zitten?
pi_66478200
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:15 schreef Delnooz het volgende:
@Bella: De H4K is echt vet. Hoop dat jullie dan wel hard genoeg gaan zodat je ook op zondag mag starten (alleen eerste 18 of 12 meen ik).
Ik hoop meer dat we finishen, want dat is me vorig jaar niet gelukt.
(voor de oplettende tritonees; twee van jullie EJD 09 zaten ook in die boot)
pi_66480345
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:28 schreef Bellah het volgende:

[..]

Ik hoop meer dat we finishen, want dat is me vorig jaar niet gelukt.
(voor de oplettende tritonees; twee van jullie EJD 09 zaten ook in die boot)
Was jij die boeg?
pi_66482052
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 14:27 schreef Thrawn het volgende:
Was jij die boeg?
Helaas wel In de eindsprint is dat niet zo leuk.
pi_66482445
Vooral een beetje koud lijkt me...

De 3 heeft wel mooi een riem om mee naar huis te nemen (wat je breekt mag je houden toch!)
=sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
pi_66482796
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 00:37 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Is er bij jullie geen C-status te fixen voor sporters? Waarmee je dus recht hebt om tentamens te verplaatsen voor wedstrijden en trainingen, mits op tijd aangekondigd.

Maar zo te zien wordt de ww weer een strijd om wie het minst krakkemikkig is
De UU en HU hebben dat wel.. Maar hij zit op een kleinere HBO in Utrecht die niet is aagesloten bij de HU en geen 'topsport'-status kent..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66483904
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:12 schreef Bellah het volgende:

[..]

Helaas wel In de eindsprint is dat niet zo leuk.
Levert mooie verhalen op voor later zullen we maar zeggen
pi_66484001
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:15 schreef Delnooz het volgende:
@Bella: De H4K is echt vet. Hoop dat jullie dan wel hard genoeg gaan zodat je ook op zondag mag starten (alleen eerste 18 of 12 meen ik).

@kluupkluup: Gabriel had mij opgebeld of ik in wilde vallen komende zaterdag Vind het prima natuurlijk, altijd leuk, maar mijn conditie is op coach-niveau en niet roei-niveau

De WW (en de rest van het seizoen) was vorig jaar ook al survival-of-the-fittest, helemaal bij het EJD veld. Heb het idee dat dit de laatste jaren meer is dan laten we zeggen 7 jaar geleden toen ik zelf in een EJZ boot zat of verbeeld ik me dat? zouden de trainingsschema's dan zoveel meer tegen de grens van wat mogelijk is met een sjaars aan zitten?
Ik hoor net dat Gabriel erg ziek is.. Dat zou met mij 3 uitvallers betekenen.. De coaches willen niet met 3 invallers starten.. Dus het hangt van morgen (fysio) af, of we starten..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 februari 2009 @ 16:34:23 #103
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66485399
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:15 schreef Delnooz het volgende:

De WW (en de rest van het seizoen) was vorig jaar ook al survival-of-the-fittest, helemaal bij het EJD veld. Heb het idee dat dit de laatste jaren meer is dan laten we zeggen 7 jaar geleden toen ik zelf in een EJZ boot zat of verbeeld ik me dat? zouden de trainingsschema's dan zoveel meer tegen de grens van wat mogelijk is met een sjaars aan zitten?
Dat sowieso, iedere keer wordt er weer een grens opgezocht en daar worden de trainings schema's ook op gebaseerd. Na het weekend Brugge hebben we geen moment meer rustig aan gedaan en dat merk ik nu langzaam toch wel.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66485785
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:15 schreef Delnooz het volgende:
De WW (en de rest van het seizoen) was vorig jaar ook al survival-of-the-fittest, helemaal bij het EJD veld. Heb het idee dat dit de laatste jaren meer is dan laten we zeggen 7 jaar geleden toen ik zelf in een EJZ boot zat of verbeeld ik me dat? zouden de trainingsschema's dan zoveel meer tegen de grens van wat mogelijk is met een sjaars aan zitten?
Mja, ik denk wel dat de eerstejaars op het randje balanceren. Ook omdat ze, over het algemeen, hun eigen lichaam nog niet goed genoeg kennen. En dan bedoel ik qua rustpols (welke verhoging is niet goed?), pijntjes (wanneer moet ik stoppen? Ben ik dan te laat en moet ik 3 maanden rust pakken?) enzovoorts. En waarschijnlijk bereiken ze deze 'leer' momenten eerder dankzij hun trainingsschema..
pi_66486440
Vergeet niet dat die lieve sjaarsjes tot een driekwartjaar geleden over het algemeen gym stom vonden en een sport omschreven als zoveel mogelijk breezers op het schoolfeest naar binnen smokkelen om ze dan heimelijk in het hoekje op te slorpen.
Er komt veel op het dak van zo'n lichaam én geest als je van 1 keer 1 de week achter een balletje aanrennen naar 6-8 keer per week zeer fysiek bezig zijn gaat. Daarnaast is het eerste jaar ook waar de schifting plaatsvind tussen mensen die 'er gewoon niet voor gemaakt zijn', en zij die het wel kunnen handelen.
=sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:01:49 #106
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_66486515
zo, beetje laat voor een tvp, maargoed.

afgelopen weekend de gyas hunze geroeid, en die ging best lekker. zeker gezien het feit dat we een houten schip met maconbladen hebben ipv plastic en bigblades. en besloten dat we de heineken toch maar niet gaan starten want het is helemaal niet leuk om er in het dames 1e div veld keihard afgepaald te worden door half burgerroeiend nederland. dus wordt het een trainingsweekend en nog even hard trainen voor de head
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 februari 2009 @ 17:07:44 #107
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66486726
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:59 schreef Reservoir_Dog het volgende:
Vergeet niet dat die lieve sjaarsjes tot een driekwartjaar geleden over het algemeen gym stom vonden en een sport omschreven als zoveel mogelijk breezers op het schoolfeest naar binnen smokkelen om ze dan heimelijk in het hoekje op te slorpen.
Er komt veel op het dak van zo'n lichaam én geest als je van 1 keer 1 de week achter een balletje aanrennen naar 6-8 keer per week zeer fysiek bezig zijn gaat. Daarnaast is het eerste jaar ook waar de schifting plaatsvind tussen mensen die 'er gewoon niet voor gemaakt zijn', en zij die het wel kunnen handelen.
Zeker waar, al heb ik eerder topsport gedaan en moet ik zeggen dat dit toch een totaal andere beleving is dan het wedstrijdzwemmen waar ik me eerst voor aan het uitsloven was. Dit jaar doorkomen en dan volgend jaar begint het pas
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66487471
@Bella: geweldige foto, nu herinner ik me weer dat er vorig jaar een acht was waar dat was gebeurd ja. Wel een briljant verhaal achteraf

@Kluup: Bagger dat Gabriel ziek is zeg, alleen griep oid hoop ik? met drie invallers starten is niet bijzonder zinvol inderdaad. Jullie hebben ook nog niet enorm veel boottrainingen kunnen draaien toch?

@trainingsschema's voor sjaarzen: Hard Goed trainen is natuurlijk ook een goede manier om hard te gaan. Maar als je er ff over nadenkt is het af en toe bizar wat voor schema's EJroeiers moeten doen die idd driekwart jaar ervoor gym stom vonden. Hopen dat iedereen dit jaar heel blijft. Zijn er hier eigenlijk coaches/roeiers van EJ ploegen waar niemand kapot/beetje kapot is?
pi_66488404
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:26 schreef Delnooz het volgende:

@trainingsschema's voor sjaarzen: Hard Goed trainen is natuurlijk ook een goede manier om hard te gaan. Maar als je er ff over nadenkt is het af en toe bizar wat voor schema's EJroeiers moeten doen die idd driekwart jaar ervoor gym stom vonden. Hopen dat iedereen dit jaar heel blijft. Zijn er hier eigenlijk coaches/roeiers van EJ ploegen waar niemand kapot/beetje kapot is?
Wij hebben in december 1 serieuze blessure gehad, maar dat was iemand die door zijn enkel gegaan wasn tijdens circuittraining, dus eigenlijk iets wat iedereen had kunnen overkomen.

In mijn boot heb ik 2 oud-comporoeiers, 1 persoon met sportverleden en 1 gast die nu voor het eerst echt hard aan het sporten is. Vooralsnog hebben we behalve bovenstaande blessure eigenlijk nergens last van gehad.
pi_66489781
De Heineken lijkt mij ook nog steeds mooi om te starten eigenlijk. Dus als er een rete hard roeiende ploeg is die nog een roeier nodig heeft...
Sturen vind ik ook prima, maar ben helaas wel 85KG. Of 83KG als ik op dieet ga

Van mij mag het zonnetje overigens wel weer eens gaan schijnen, want dit weer is echt ronduit bagger.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 februari 2009 @ 19:08:10 #111
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66490784
Meer de vraag, ga jij ook retehard dan?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66490869
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:42 schreef Sjobber het volgende:
De Heineken lijkt mij ook nog steeds mooi om te starten eigenlijk. Dus als er een rete hard roeiende ploeg is die nog een roeier nodig heeft...
Sturen vind ik ook prima, maar ben helaas wel 85KG. Of 83KG als ik op dieet ga

Van mij mag het zonnetje overigens wel weer eens gaan schijnen, want dit weer is echt ronduit bagger.
Ga dan echt voor de uitdaging: Ik ben 89Kg, 88,5 als ik de avond ervoor geen bier drink, heb voldoende volume om een acht zonder coxbox te sturen en heb zelfs al compostuurblik, maar dat was van vroeger toen ik nog echt zwaar was .

Bij voorkeur een damesclubacht, iemand van Orca toevallig interesse?
pi_66490909
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:08 schreef Dark_Angelus het volgende:
Meer de vraag, ga jij ook retehard dan?
Als hij met de juiste mensen in de boot zit gaat ie wel hard ja
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:51:25 #114
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_66492356
Dat vind ik nou lief van je
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_66497932
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 18:42 schreef Sjobber het volgende:
De Heineken lijkt mij ook nog steeds mooi om te starten eigenlijk. Dus als er een rete hard roeiende ploeg is die nog een roeier nodig heeft...
Sturen vind ik ook prima, maar ben helaas wel 85KG. Of 83KG als ik op dieet ga

Van mij mag het zonnetje overigens wel weer eens gaan schijnen, want dit weer is echt ronduit bagger.
Ik geloof dat Triton nog wel iemand kan gebruiken Michiel .

Maaruhm, als je de H4K wilt starten (je zit niet in de club8 toch?) dan moet je gewoon ff rondvragen. Er liggen dan enorm veel clubboten op het water en er is vast wel ergens een ploeg met een goede roeier te weinig
pi_66498437
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 17:26 schreef Delnooz het volgende:
@trainingsschema's voor sjaarzen: Hard Goed trainen is natuurlijk ook een goede manier om hard te gaan. Maar als je er ff over nadenkt is het af en toe bizar wat voor schema's EJroeiers moeten doen die idd driekwart jaar ervoor gym stom vonden. Hopen dat iedereen dit jaar heel blijft. Zijn er hier eigenlijk coaches/roeiers van EJ ploegen waar niemand kapot/beetje kapot is?
Bij ons zijn er nu 9 fit. Op zich genoeg om een 8 mee te vullen dus
pi_66498856
We hebben nu zéker 2 invallers.
1 voor een jongen die dus een herkansing had.. (hiervoor die jeugdroeier van Tromp die nu coached bij Triton)
En de ander is onze Orcaan in de boot (sinds dit seizoen Tritonees), Hij is opeens flink ziek geworden. Voor hem hebben we een jongen uit de Orca Club8 gestrikt.

Wanneer ik niet kan starten dan zal onze praeses meeroeien: Job Kahman (jeugdroeier Beatrix).
Tis dus echt behelpen helaas..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66502351
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 22:05 schreef Kluupkluup het volgende:
We hebben nu zéker 2 invallers.
En jij dan? Ga jij je rug verneuken door wel te starten? Overigens roeit die inval-orcaan prima Wel grappig, want voor de Orca heren valt ook iemand van die clubacht in, dus 't is de ene clubachter tegen de ander.

Hahaha! Thrawn, je mag wel komen solliciteren volgend weekend Dan hebben we trainingsweekend op de Amstel. Je bent wel ongeveer 20 kg boven ons bootgemiddelde, denk je dat dat goed gaat?

Ik wil ook zon, en dan stoer in m'n wedstrijdpakje rondpeddelen yeah. (quote voor later ) (pakje vanavond gehaald dus, wel gaaf)

[ Bericht 1% gewijzigd door Bellah op 26-02-2009 23:42:42 ]
pi_66506877
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 23:05 schreef Bellah het volgende:

Hahaha! Thrawn, je mag wel komen solliciteren volgend weekend Dan hebben we trainingsweekend op de Amstel. Je bent wel ongeveer 20 kg boven ons bootgemiddelde, denk je dat dat goed gaat?

Ik wil ook zon, en dan stoer in m'n wedstrijdpakje rondpeddelen yeah. (quote voor later ) (pakje vanavond gehaald dus, wel gaaf)
Hooo, hé, als we ongekwalificeerde stuurtjes in de boot gaan zetten dan wil ik ook nog solliciteren: 70 kg en ik garandeer u minimaal 1 getorpedeerde en gezonken tegenstander of één gesloopte brug (ik sloop bruggen, geen boten )

Ohja, veel succes aan alle wedstrijdroeiers dit weekend!

Bellah, wat zijn de pakjes mores bij Orca nou eigenlijk? Eerstejaars zie ik er volgens mij nooit in.
pi_66508145
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:47 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Ik geloof dat Triton nog wel iemand kan gebruiken Michiel .
Gaat inderdaad wel lekker daar ja
Maar dat rondvragen is niet echt mijn ding helaas. Maar wie weet

Uiteraard ga ik wel rete hard. Over 250m dan... maar dat is dan ook de enige afstand die nog een beetje fatsoenlijk is.
Maar die lange units over de Amstel sturen zou ik nog wel in mijn badjas doen. Even Nederland laten zien hoe je daar moet sturen.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_66508149
leeg

[ Bericht 99% gewijzigd door Sjobber op 27-02-2009 17:55:11 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 17:18:46 #122
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_66527056
iedereen succes van het weekend!
pi_66527328
Net langs de fysio geweest: "(zeer) onverstandig om te starten"

Geen WW voor mij dus. We zullen starten met 3 invallers, waaronder onze praeses..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66527937
Zonde voor je Kluup! Vertelde de fysio meer? Wat eris, hoe lang het herstel duurt en dergelijke?

Michiel, volgens mij heb je, je sollicitatie zojuist hier in ieder geval gedaan
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 februari 2009 @ 17:50:21 #125
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66528132
Wij zijn iig weer helemaal compleet, ware het niet dat we van de week nog twee zieke hadden. Dus morgen lekker met een graden of 10 windje mee over de schie knallen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66530909
zo, vanmiddag even lekker 60 minuten op de ergometer gezeten. even kijken hoelang ik het vol houd op welke hartslag (met de luchtschuif op stand 10).

eerste kwartier tussen de 170-180 bpm ... daarna gemiddeld 179 ... en de laatste 10 minuten gemiddeld 191.

aan het eind stond er 13.388 meter als afstand.


maar dat is wel een beetje raar, want ik heb 10-januari nog een 60 minuten op hartslag 160 (maar wel de luchtschuif tussen 4-5) ... en toen kwam ik uit op 13.048 meter


ligt dat voornamelijk aan het verschil van de luchtschuif ('t is trouwens een Concept2 ergometer), of ben ik in conditie achteruit gegaan?
pi_66534685
Afhankelijk hoe schoon de luchtschuif is. Als hij schoon is (geen stof o.d) dan ie erg zwaar, maar meestal komt er stof in de schuif te zitten waardoor er minder lucht in kan komen. Dus zou kunnen ergometer gewoon zeer viezig is.

Conditioneel, tja dat weet ik niet. Ik weet niet of je ook veel andere trainingen doet en echt wedstrijd roeit of af en toe beetje voor plezier, want anders zou het met opbouw weken en rust weken kunnen zijn. Dat je daar gewoon nog moe van bent.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 februari 2009 @ 21:41:34 #128
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66535924
Ik ga iig lekker tukken, zie jullie morgen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66536139
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:14 schreef seekfaM het volgende:
...
Conditioneel, tja dat weet ik niet. Ik weet niet of je ook veel andere trainingen doet en echt wedstrijd roeit of af en toe beetje voor plezier, want anders zou het met opbouw weken en rust weken kunnen zijn. Dat je daar gewoon nog moe van bent.
mwah, ik ben maar een eenvoudige clubroeier ... en heb vorige week woensdag het krachthonk bezocht, die donderdag een 2k trial geroeid in een 4+ ... en afgelopen zaterdag de 2.7km van de gyas-Hunze. en deze week nog niks gedaan, daar zou ik dan toch inmiddels wel hersteld van moeten zijn. ...

daarom had ik vandaag toch maar eens besloten, "ik rijd nu naar euros, en ga op een ergometer zitten", dus was geen training met ploeggenoten, en kon dus ook niet echt vergelijken.
pi_66540340
Die luchtschuif zegt niet zoveel. Het gaat om de dragfactor die dat ding veroorzaakt...
pi_66541768
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik ga iig lekker tukken, zie jullie morgen
Zie net in de loting dat je mijn mannen op mag gaan jagen

Iedereen die dit weekend start: Succes!
pi_66545506
Iedereen succes: lekker knallen met die ballen!
pi_66550944
Zelfs de dragfactor is niet heilig; Wat het klokje elke haal meet is versnelling van het vliegwiel. Schuif op 10 betekent veel weerstand, veel afremming dus =potentieel= een grote versnelling vanaf de 'catch'. Maar die moet je dan wel maken natuurlijk. De afstand die je aflegt is de integraal van alle versnellingen die je hebt gemaakt, en deze geldt dus als maat van hoeveelheid energie je erin hebt gestopt onderweg (ervanuitgaande dat jouw efficiëntie gelijk is bij elke stand van de schijf). Dragfactor kan je mee spelen om zo jouw persoonlijke meest relaxte verhouding tussen versnelling en rust te vinden, je zal zien dat 80% van de mensen tussen 115 en 130 het makkelijkst grotere afstanden afleggen...
Ergometers hebben vaak last van stof (vooral de types met het gaatjesrooster). wrijf maar eens over de gaatjes en zie hoeveel pluizen je verzameld. De dragfactor van sommige apparaten op sportscholen komen niet eens boven de 130 omdat ze zo volgestoft zitten. Even schoonmaken en je zit zo weer tegen de 160.
=sometimes knowledge is mistaken for intelligence, which is like mistaking a cup of milk for a cow=
pi_66555479
Dat we met 3 invallers niet bij de top 5 zouden komen oke.. Maar laatste is wel erg zuur....
Het draaide voor geen meter..
Op de NKIR na Gyas en Vidar 3e geworden, het blijkt maar weer dat dat niks zegt.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66559129
Zuur. Vooral als je dan meefietst en je ziet dat het ruk gaat en je kunt er niets aan doen... Hopelijk gaat 'ie over twee weken beter.

Ik mag nog steeds niet roeien
pi_66563265
Yeaaah

2e geworden achter Vidar...

Met de pech dat wij achter de twee langzaamsten zaten Allemaal vuil water, wat een golven zeg

En dan te bedenken dat Vidar na 1000 als eerste van de hele wedstrijd de Schie mocht beroeren..

Puntjes zijn iig binnen!
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_66566359
Kom nou. Na 1000 meter? Wat is dit voor onzin? Njord licht heeft minimaal 3 km lang voor Vidar licht gevaren!
pi_66572502
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:41 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik ga iig lekker tukken, zie jullie morgen
Ik ben in afwachting van jouw 'praatjes'.. 4e is netjes..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66574815
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 22:15 schreef BlauweBal het volgende:
Kom nou. Na 1000 meter? Wat is dit voor onzin? Njord licht heeft minimaal 3 km lang voor Vidar licht gevaren!
Dat is wat ik hoorde
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 1 maart 2009 @ 12:41:01 #140
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66577094
quote:
Op zondag 1 maart 2009 02:52 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik ben in afwachting van jouw 'praatjes'.. 4e is netjes..
Hahoi

Nou er zullen weinig praatjes zijn want een erg sterke race hebben we niet gevaren, veel kracht verloren in de tering golven en veel onbalans. Verder wel duidelijk dat we duidelijk dieseltjes zijn. Bereconditie maar nog niet agressief genoeg weg. Verder wel blij dat we 2 boten hebben ingehaald natuurlijk waaronder jullie en Gyas en Laga voor gebleven zijn. Eerste puntjes zijn binnen met nog genoeg ruimte tot verbetering.

Tevens heeft EJL 4e & EJD Blik, behoorlijk sterk gepresteerd.

Nereus en Skoll daarintegen vielen behoorlijk tegen heb ik me in laten fluisteren. En later terug zoeken was dat ook daadwerkelijk het geval.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66594579
Yes!!!

Laak gewonnen
pi_66594610
quote:
Op zondag 1 maart 2009 12:41 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Hahoi

Nou er zullen weinig praatjes zijn want een erg sterke race hebben we niet gevaren, veel kracht verloren in de tering golven en veel onbalans. Verder wel duidelijk dat we duidelijk dieseltjes zijn. Bereconditie maar nog niet agressief genoeg weg. Verder wel blij dat we 2 boten hebben ingehaald natuurlijk waaronder jullie en Gyas en Laga voor gebleven zijn. Eerste puntjes zijn binnen met nog genoeg ruimte tot verbetering.

Tevens heeft EJL 4e & EJD Blik, behoorlijk sterk gepresteerd.

Nereus en Skoll daarintegen vielen behoorlijk tegen heb ik me in laten fluisteren. En later terug zoeken was dat ook daadwerkelijk het geval.
EJD, EJL en EJZ hebben echt dramatisch gepresteerd van ons
pi_66595607
Bij onze EJD waren we tevreden met onze 6e stek. Er is aansluiting met de ploegen boven ons en een gaatje naar Aegir (7e). Het roeien was zeker goed maar niet fel/agressief genoeg. Vandaag in het DB8+-veld dat wél gedaan, strak geracet weer en een "blik" getrokken
pi_66596585
Pfff, ivm dat blik van Brok en de rest van de "prestaties" dit weekend wil ik graag het volgende te koop zetten:
quote:
Aangeboden: wedstrijdsectie van roeivereniging, komt met mooi herkenbare rood-wit-groene pakjes, kampt met fundamentele problemen die echter niet meer dan een studentengeneratie hoeven te kosten om op te lossen. Historie van presteren als underdog, matig in het ontwikkelen van talenten.

Graag ruilen tegen een goede clubacht of lekkere damesclubacht.
pi_66597418
Een andere grote vraag is waar de Nereus eerstejaarsploegen gebleven zijn. Zwaar en Dames 10e en Licht 8e. Natuurlijk algemeen bekend dat voor Nereus de focus niet licht op de WW, maar het seizoen pas geopend wordt op de Amstel, maar dit lijkt me ook niet de bedoeling.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66598311
Twee lichte pikken hebben baanrecord in N2-, dát is wel leuk.
pi_66599750
quote:
Op zondag 1 maart 2009 11:02 schreef Nappeklapperapper het volgende:

[..]

Dat is wat ik hoorde
Ah, dan vergeef ik het je.
Die Vidar jongens gingen wel bere-hard hoor, het lichte veld moet er duidelijk werk van maken dat gat de dichten. Echt 20 seconden ofzo.

Verder vind ik het wel mooi dat plaatsen 2 t/m 7 zo lekker mooi dicht op elkaar liggen, bied mooie perspectieven voor de komende wedstrijden.

Op een andere noot:
Wat vond men van onze schitterende zuurstokroze bladen?

[ Bericht 6% gewijzigd door BlauweBal op 01-03-2009 23:07:54 ]
  zondag 1 maart 2009 @ 23:17:58 #148
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_66600803
Net als je denkt dat je met babyblauw niet erger kunt gaan...
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_66603414
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 01:28 schreef cryforhelp het volgende:
Bellah, wat zijn de pakjes mores bij Orca nou eigenlijk? Eerstejaars zie ik er volgens mij nooit in.
Uhm. Nou, eigenlijk gewoon de eerstejaars wedstrijdploegen, en de clubachten beslissen zelf of ze pakje starten of shirt. Vorig jaar was er ook een ervaren gladde vier in pakje, maar als compo zag dat er toch een beetje gaar uit en bovendien hadden zij ook jassen.. Dat vond de wedstrijdsectie niet cool Verder is het toch best lastig om aan zo'n ding te komen aangezien je gemeten wordt en dat soort shit.

Moet er nog even aan wennen dat wij geen EJL hebben.

Overigens weet ik niet wat voor weer t vandaag was, maar de DCl van Proteus deed vandaag 1:05.8 op 250m
pi_66603792
quote:
Op maandag 2 maart 2009 00:31 schreef Bellah het volgende:

[..]

Uhm. Nou, eigenlijk gewoon de eerstejaars wedstrijdploegen, en de clubachten beslissen zelf of ze pakje starten of shirt. Vorig jaar was er ook een ervaren gladde vier in pakje, maar als compo zag dat er toch een beetje gaar uit en bovendien hadden zij ook jassen.. Dat vond de wedstrijdsectie niet cool Verder is het toch best lastig om aan zo'n ding te komen aangezien je gemeten wordt en dat soort shit.

Moet er nog even aan wennen dat wij geen EJL hebben.

Overigens weet ik niet wat voor weer t vandaag was, maar de DCl van Proteus deed vandaag 1:05.8 op 250m
Heb de DCl van Proteus gezien vandaag, weinig indrukwekkend.
pi_66605709
quote:
Op maandag 2 maart 2009 00:31 schreef Bellah het volgende:

[..]

Overigens weet ik niet wat voor weer t vandaag was, maar de DCl van Proteus deed vandaag 1:05.8 op 250m
En toch is dat echt niet rap genoeg om mee te komen in het clubveld tijdens de Heineken. Om leuk mee te doen moet je toch nog zo'n 15 seconden sneller zijn. Sprinten is mooi!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66606004
Was er trouwens nog wat talent aanwezig in de jeugdvelden? Ik heb een paar jeugdroeiers op zien roeien en dat zag er behoorlijk netjes uit!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66608329
Wie heeft in vredesnaam bedacht om babyblauw te combineren met roze bij Njord?
pi_66611389
Oud-Njord iig niet, die waren "not amused"...
pi_66611424
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:50 schreef De_Brok het volgende:
Oud-Njord iig niet, die waren "not amused"...
Dat is altijd mooi, van die andere mensen uit je vereniging die over je gaan zeiken !
pi_66613651
Ik vond die roze bladen eigenlijk best tof
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 maart 2009 @ 13:03:53 #157
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66613789
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:58 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik vond die roze bladen eigenlijk best tof
Zeg! Waar zat jij eigenlijk? We zijn er zo overheen gedenderd dat ik je niet heb gezien.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66614042
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:03 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Zeg! Waar zat jij eigenlijk? We zijn er zo overheen gedenderd dat ik je niet heb gezien.


En op welke plek jij? Ben wel bijzonder benieuwd hoe het allemaal loopt bij de H4K
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66618692
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:03 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Zeg! Waar zat jij eigenlijk? We zijn er zo overheen gedenderd dat ik je niet heb gezien.

Focus, hij mocht niet roeien vanwege blessure (als ik het goed heb)
D_A ik heb jou wel gezien
pi_66618719
SeekfaM, dat gebouw van DDS is echt mênnus vet
pi_66627821
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:21 schreef De_Ananas het volgende:
SeekfaM, dat gebouw van DDS is echt mênnus vet
Ja is mooi gebouw, renovatie heeft zeker geholpen.
Alleen wel jammer dat de loods echt aan de kleine kant is.
Hoe ging de LPPR (De laak?)
pi_66628135
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:42 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Ja is mooi gebouw, renovatie heeft zeker geholpen.
Alleen wel jammer dat de loods echt aan de kleine kant is.
Hoe ging de LPPR (De laak?)
Eerste van de twee, vorig jaar derde van de drie

Ging wel redelijk goed, ruim voor Proteus geeindigd en die waren vorig jaar beter dan ons !

''Mijn'' eerste blik ooit
pi_66628276
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:50 schreef De_Ananas het volgende:

''Mijn'' eerste blik ooit [ afbeelding ]
Sorry je legt klemtoon verkeerd
'' Mijn eerste ''blik'' ooit ''

Tevens over Club8'ten het wil niks zeggen over hoe goed 'ze' verleden jaar zaten volgens mij, omdat er gewoon elk jaar een nieuwe ''selectie'' plaats vind
pi_66628435
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:53 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Sorry je legt klemtoon verkeerd
'' Mijn eerste ''blik'' ooit ''

Tevens over Club8'ten het wil niks zeggen over hoe goed 'ze' verleden jaar zaten volgens mij, omdat er gewoon elk jaar een nieuwe ''selectie'' plaats vind
Ja weet ik maar ze kwamen ook alweer langs op onze ''site'', vandaar dat het wel leuk is om van ze te winnen

En ik noem het gewoon een blik
pi_66632662
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 maart 2009 @ 21:42:19 #166
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66632698
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:13 schreef Orionis het volgende:

[..]

En op welke plek jij? Ben wel bijzonder benieuwd hoe het allemaal loopt bij de H4K
Zat op 6, sinds vandaag op 8.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66637157
quote:
Op maandag 2 maart 2009 07:48 schreef Orionis het volgende:
En toch is dat echt niet rap genoeg om mee te komen in het clubveld tijdens de Heineken. Om leuk mee te doen moet je toch nog zo'n 15 seconden sneller zijn. Sprinten is mooi!
De laatste keer dat mijn coaches 250m klokten (en dat was ED!) deden we 1.01. Dus was dit meer een constatering van Tenzij het weer echt bar kut was, dan heb ik niets gezegd natuurlijk.

Oh en nice D_A, op 8! En ja taart mm.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bellah op 02-03-2009 23:32:30 ]
pi_66639614
Volgens mij was het toen inderdaad bagger weer. Want mijn pr staat op 42.18 bij neutraal weer. En toen deed een dames 8+ er nog 45.68 over.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_66640208
Vergeet niet dat niet alle 250m's gelijk in lengte zijn
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 09:56:35 #170
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66643776
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:25 schreef Bellah het volgende:

Oh en nice D_A, op 8! En ja taart mm.
Ik moet zeggen dat het behoorlijk wennen is, vond het altijd wel fijn om iemand te kunnen volgen.

Trouwens voor iedereen die het E&Y klassement niet meer kon vinden.

http://ejk.interstroom.nl/
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 3 maart 2009 @ 10:54:08 #171
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_66645372
Uit ervaring...het went, slag zijn
Na 3,5 jaar altijd boeg te zijn, de winterwedstrijden als slag gestart (alhoewel, ik had nog een stuurtje voor me)

Nu op naar de h4k, lekker achten
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_66645661
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat het behoorlijk wennen is, vond het altijd wel fijn om iemand te kunnen volgen.

Trouwens voor iedereen die het E&Y klassement niet meer kon vinden.

http://ejk.interstroom.nl/
Lachen trouwens dat jullie stuur naar onze stuur bleef schreeuwen: "Marleeeeen!", "Marleeen!"
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 11:16:10 #173
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66646024
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:04 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Lachen trouwens dat jullie stuur naar onze stuur bleef schreeuwen: "Marleeeeen!", "Marleeen!"
Ze had gewoon moeten uitwijken, we hadden veel meer snelheid en bleef gewoon in de weg varen, nu moesten wij uitwijken en dus een aantal seconden verliezen. Maar goed, ze heeft d'r les wel geleerd voor de volgende keer lijkt me
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66646880
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ze had gewoon moeten uitwijken, we hadden veel meer snelheid en bleef gewoon in de weg varen, nu moesten wij uitwijken en dus een aantal seconden verliezen. Maar goed, ze heeft d'r les wel geleerd voor de volgende keer lijkt me
Is niet helemaal waar.. Ze kon niet uitwijken want daar lag een boot. Volgens mij deed jullie stuur het vooral om jullie op te fokken.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 11:47:27 #175
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66647040
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:42 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar.. Ze kon niet uitwijken want daar lag een boot. Volgens mij deed jullie stuur het vooral om jullie op te fokken.
Hehe, mwoah ze weet wel hoe ze ons kan opfokken en dat doet ze niet met dit soort dingen
Ik vergeet trouwens helemaal Theta die gewoon even derde is geworden, ook netjes gedaan. Maar goed ik verwacht op de H4K toch wel even een grote revanche van o.a. Nereus en Skoll. Tevens komende week maar eens afwachten hoe het loopt op slag en hoe de boot daardoor loopt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66647616
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 09:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik moet zeggen dat het behoorlijk wennen is, vond het altijd wel fijn om iemand te kunnen volgen.
Ja, daar ben ik ook altijd wel blij mee.. Ik geloof niet dat ik een goede slag zou zijn

Het wordt geloof ik wel druk op de Amstel dit weekend. EJD en wij en (ik geloof?) EJZ en EJL van Triton? Wie nog meer
pi_66647794
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:08 schreef Bellah het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik ook altijd wel blij mee.. Ik geloof niet dat ik een goede slag zou zijn

Het wordt geloof ik wel druk op de Amstel dit weekend. EJD en wij en (ik geloof?) EJZ en EJL van Triton? Wie nog meer
Wij.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 12:24:40 #178
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66648059
Wij uiteraard ook
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66648995
Wat 'n gezelligheid!
pi_66649109
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 10:54 schreef Dodona het volgende:
[...]
Nu op naar de h4k, lekker achten
Jullie combineren met Proteus TjZ hoorde ik. Komend weekend op naar Delft dus?
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66651690
Ik ga de komende week maar de helft van de trainingen meedoen.
Dat betekent ook niet alle Amstel trainingen. Ik zal trouwens te herkennen zijn aan mijn nieuwe -foeilelijke- Di-Bi-shirtje van Daventria (dat boeven/dalton-pakje).
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:52:07 #182
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_66652795
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:57 schreef Orionis het volgende:

[..]

Jullie combineren met Proteus TjZ hoorde ik. Komend weekend op naar Delft dus?
News travels fast...inderdaad, dit weekend weer naar de Schie (en hopelijk nu zonder blessures)
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_66656147
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:03 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Zeg! Waar zat jij eigenlijk? We zijn er zo overheen gedenderd dat ik je niet heb gezien.

Ik zat op de fiets. En fietste vet hard.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66656599
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:52 schreef Dodona het volgende:

[..]

News travels fast...inderdaad, dit weekend weer naar de Schie (en hopelijk nu zonder blessures)
Jullie gaan het 3e divisieveld veroveren? of heeft proteus er een sjaars inzitten?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 3 maart 2009 @ 17:24:01 #185
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66658835
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 16:14 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik zat op de fiets. En fietste vet hard.
Koning!

Maar goed, van de week maar in de boot dus. Hopelijk loopt het op de heineken wel een stuk beter
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:19:00 #186
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_66662957
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:19 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik ga de komende week maar de helft van de trainingen meedoen.
Dat betekent ook niet alle Amstel trainingen. Ik zal trouwens te herkennen zijn aan mijn nieuwe -foeilelijke- Di-Bi-shirtje van Daventria (dat boeven/dalton-pakje).
wtf, wat moet je met zo'n maja de bij shirtje van daventria?
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_66664377
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 19:19 schreef Pluizel het volgende:

[..]

wtf, wat moet je met zo'n maja de bij shirtje van daventria?
Maja de bij? Leiden!
pi_66673595
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:25 schreef Bellah het volgende:

[..]

De laatste keer dat mijn coaches 250m klokten (en dat was ED!) deden we 1.01. Dus was dit meer een constatering van Tenzij het weer echt bar kut was, dan heb ik niets gezegd natuurlijk.

Als je 1.01 doet in een damesclub8 kan je misschien beter het Dej8+ veld gaan starten. Wij werden met ongeveer 1.06 op ED de laatste tijd zesde. Ik denk dus dat je coach óf niet kan klokken óf jullie niet ED vaarden.
pi_66674384
Of we wind mee hadden. Of we gewoon lekker gingen die training? Ik geloof dat dat wel de beste was, ze hebben ook 1.04 geklokt *ooit*. Hm. Ik vind het eigenlijk ook 'n beetje dubieus, want ik kan in m'n eentje op de ergo echt niet op 2.02 ED'en (en 2.08 ook niet, maargoed, ik kan dan ook niet ergometeren)

Maar! Ik heb geroeid vanavond. En eigenlijk doet m'n vinger nu weer pijn Maar van mijn elleboog had ik weinig last!

Gaap. Slaap!
pi_66674639
Rustig aan Bellah, als je dan toch moet forceren dan zijn die wedstrijden zelf op de Amstel verdraaid mooie momenten . Wel je paal intrekken als je bij een brug bent he
pi_66676730
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:43 schreef Delnooz het volgende:
Rustig aan Bellah, als je dan toch moet forceren dan zijn die wedstrijden zelf op de Amstel verdraaid mooie momenten . Wel je paal intrekken als je bij een brug bent he
Riem
pi_66678791
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 14:52 schreef Dodona het volgende:

[..]

News travels fast...inderdaad, dit weekend weer naar de Schie (en hopelijk nu zonder blessures)
De roeiwereld is klein hè. ;-) Bellah, zat jij ook in de Orca clubploeg die de NKIR gewonnen heeft?
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66679844
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 01:02 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Riem [ afbeelding ]


een riem zit in je broek, palen om een weiland, blablabla
pi_66679852
dubbel
pi_66685003
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 08:05 schreef Orionis het volgende:
De roeiwereld is klein hè. ;-) Bellah, zat jij ook in de Orca clubploeg die de NKIR gewonnen heeft?
Gelukkig niet! Er ging ook iets mis geloof ik waardoor de gemiddelde snelheid kelderde, maar ze wonnen alsnog. Dat was ook niet echt een clubploeg, maar gewoon een gladde 4 die 'm wilde starten (2 ex-clubachters, 1 eerstejaars en 1 invalster uit mijn ploeg)

En he Die stuur moet gewoon goed sturen! Weet je HOE scheef je gaat als je tegen de berlagebrug aanvaart
pi_66693855
Hebben jullie enig idee hoe het programma van het NOOC openingstoernooi eruit ziet? De site zegt niks, en ik weet niet of er zoiets is als een standaardprogramma voor clubroeien.
Het programma van het OOCUZ openingstoernooi van vorig jaar is in rook opgegaan, dus daar kan ik ook geen pijl op te trekken.

Ik ben dit jaar dus clubroeier in de skiff .

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2009 15:51:57 ]
pi_66695157
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:04 schreef Bellah het volgende:

[..]
Gelukkig niet! Er ging ook iets mis geloof ik waardoor de gemiddelde snelheid kelderde, maar ze wonnen alsnog.

[...]
Het was ook verbazingwekkend om te zien. Een van die meiden was op een gegeven moment echt alle techniek kwijt en alleen maar aan het reupen. Had niks meer met fatsoenlijk ergometeren te maken. Maar kennelijk waren die andere meiden dusdanig sterk aan het beuken dat ze nog steeds gewonnen hebben.

Bruggen daar moet je gewoon ver bij vandaan blijven. Wij hebben het seizoen dat ik in de eerstejaarsacht zat meerdere keren een brug aangetikt. Echt zo zonde van alle moeite die je doet om hard te roeien!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66695244
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 09:10 schreef Delnooz het volgende:

[..]



een riem zit in je broek, palen om een weiland, blablabla
Ik heb anders ook een paal in m'n broek hoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_66695274
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:50 schreef ocf81 het volgende:
Hebben jullie enig idee hoe het programma van het NOOC openingstoernooi eruit ziet? De site zegt niks, en ik weet niet of er zoiets is als een standaardprogramma voor clubroeien.
Het programma van het OOCUZ openingstoernooi van vorig jaar is in rook opgegaan, dus daar kan ik ook geen pijl op te trekken.

Ik ben dit jaar dus clubroeier in de skiff .
Zaterdagavond is het feest
pi_66695548
en zondag(ochtend?) moet ik ook weer hockeyen
Vandaar dat ik benieuwd ben naar het programma.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2009 16:30:33 ]
pi_66696432
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:20 schreef Orionis het volgende:
Het was ook verbazingwekkend om te zien. Een van die meiden was op een gegeven moment echt alle techniek kwijt en alleen maar aan het reupen. Had niks meer met fatsoenlijk ergometeren te maken. Maar kennelijk waren die andere meiden dusdanig sterk aan het beuken dat ze nog steeds gewonnen hebben.
Haha ja, dat was dat eerstejaars meisje... Ik vind dat ze er niks van bakt, maar die anderen deden het wel goed. Het record lag op 1.51 (of zoiets?) en ik denk dat ze dat best hadden kunnen verbreken als dat andere meisje ook hard ging. Maargoed, ze is ook pas net begonnen.

/edit- Ik ben gefrustreerd want het ergometeren ging kut. AAAARGH.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bellah op 04-03-2009 20:26:04 ]
pi_66705042
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:51 schreef Bellah het volgende:


/edit- Ik ben gefrustreerd want het ergometeren ging kut. AAAARGH.


Ik zag 't
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66705268
Shh.
pi_66711452
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:51 schreef Bellah het volgende:

[..]

/edit- Ik ben gefrustreerd want het ergometeren ging kut. AAAARGH.
Wat ging er verkeerd? Frustratie leidt over het algemeen alleen maar tot meer kutheid, dus je kan het beter gewoon loslaten.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66711514
Ik ga dit weekend op compoweekend, voor het eerst in een jaar roeien en voor het eerst in een gladde vier

Hopen dat m'n knieen het houden anders ga ik alles naar de tering slaan ben ik bang.
pi_66711885
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:11 schreef De_Ananas het volgende:
... anders ga ik alles naar de tering slaan ben ik bang.
Ik doe mee! Ik doe mee!

Het ging kut omdat:
1. Ik was in de veronderstelling dat ik AT mee zou mogen ergo'en. Dat mocht niet omdat het teveel belasting zou zijn voor m'n hand. (klap #1)
2. Toen moest ik in mijn eentje ED'en terwijl de rest naast me AT'de (ik 20 min en zij 12) en dat was kut want het ging niet goed en in je eentje is moeilijk, vooral als de rest naast je wisselt van tempo 36 naar niks en jij constant 20 moet. (mentaal zwaar +5)
3. Toen maakte ik 'm af en nog wel onder streef maar die voelt slecht want de rest trapt allemaal veel harder. (klap #2)
4. Toen kreeg ik pijn. (klap #3)

(ik kan sowieso niet ergometeren overigens, laat dat even duidelijk zijn )
pi_66711902
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:40 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]



Ik zag 't


Volgens mij wordt het komend weekend lekker druk op de Amstel! Altijd gezellig, beetje uit de boot kijken etc
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_66712630
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:20 schreef Bellah het volgende:

...
4. Toen kreeg ik pijn. (klap #3)
...
was maandag ook nog even op een ergometer gaan zitten, en dacht eens mooi wat intervallen van 3 minuten hard, drie minuten light te doen ... toen ik halverwege de derde interval was, kreeg ik opeens flink veel pijn in m'n rug/schouder ... maar dat was eigenlijk m'n eigen schuld, want ik had zaterdag juist die spieren extra hard belast in het krachthonk met zo'n roei-machine met gewichten eraan, die waren dus nog niet helemaal hersteld.

gelijk maar even eraf gegaan, wat extra rek-oefeningen gedaan, en daarna een kwartiertje iets rustiger roeien.

ben eigenlijk van plan om morgen weer op de ergometer te stappen, eens kijken hoe het dan gaat, want ik heb nog steeds wel wat spierpijn in die spier.

[ Bericht 8% gewijzigd door immortalsean op 05-03-2009 00:21:34 ]
pi_66713367
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:50 schreef ocf81 het volgende:
Hebben jullie enig idee hoe het programma van het NOOC openingstoernooi eruit ziet? De site zegt niks, en ik weet niet of er zoiets is als een standaardprogramma voor clubroeien.
Het programma van het OOCUZ openingstoernooi van vorig jaar is in rook opgegaan, dus daar kan ik ook geen pijl op te trekken.

Ik ben dit jaar dus clubroeier in de skiff .
Was het niet zo dat er vorig jaar alleen maar C4'en roeiden? Volgens mij waren er vorig jaar geen andere velden op de OOCUZ-opening, ook omdat het te druk was en teveel boten etc, etc, etc, geen ruimte om andere velden in te plannen. Denk dat het dit jaar niet veel anders is. Anders ff contact opnemen met NOOC.
pi_66713472
ik moet trouwens wel zeggen dat m'n ploegje me wat begint tegen te vallen. leuke mensen, daar niet van, maar het initiatief moet steeds van 2 van de 6 komen, van mij en één ander.

als je zelf niet op vrijdag de excel-sheet voor de planning kon rondsturen, dan moet je dat alsnog zelf doen op zondag.

iemand die afgelopen twee weken 'helemaal niet kon', en ééntje die niet zo vaak kon trainen, maar die je dan maandagmiddag, wel gewoon hun eerstejaarsploegje ziet staan te coachen.

als je op dinsdag een stuurtje regelt voor donderdag, een mail hierover stuurt naar de rest, met de mededeling dat er nog wel een coach moet worden gevonden, en dan donderdag alsnog zonder coach staat, omdat niemand het blijkbaar z'n taak vond.

al een aantal keren vanuit het bestuur te horen gekregen dat we toch eens op zoek moesten gaan naar een vaste coach, dit met nog wat andere zaken doorgemaild naar de rest van de ploeg, en dan reacties van dat ze wel wat namen in gedachten hadden, dus ik denk "mooi, dan kunnen we het een aantal misschien eens vragen", maar er gebeurt verder niets mee.

komende vrijdag zouden we om 16:30 in de boot kunnen stappen, ééntje mailt of het niet wat vroeger kan want hij moet nog eten koken 's avonds voor z'n huisgenoten, maar zet dus geen nieuwe tijd neer ... als ik daar dus morgen niet achteraan ga (incl. waarschijnlijk zelf stuur en coach regelen), zullen we deze week ook weer niet op het water zitten.

misschien hoort het er ook wel bij, maar het frustreert gewoon enorm.


nouja, ik zal er toch maar het positieve van moeten inzien: want we kunnen in ieder geval alle wedstrijden van de vlietbokaal starten. en in de clubacht (is inmiddels ook weer afgesplitst tot een team voor het B4'en veld met een C4) gebeurt helemaal niks.

ik zal denk ik eens zo snel mogelijk moeten gaan leren skiffen, dan kom ik tenminste weer eens wat vaker op het water.

ik heb mezelf in ieder geval ten doel gesteld vijf keer per week te trainen, twee keer ergometeren, twee keer krachthonk, en één keer in de boot ... en als we weer wat vaker in een boot kunnen kruipen, dan wordt het weer een andere verhouding.
pi_66714165
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:59 schreef nanana het volgende:

[..]

Was het niet zo dat er vorig jaar alleen maar C4'en roeiden? Volgens mij waren er vorig jaar geen andere velden op de OOCUZ-opening, ook omdat het te druk was en teveel boten etc, etc, etc, geen ruimte om andere velden in te plannen. Denk dat het dit jaar niet veel anders is. Anders ff contact opnemen met NOOC.
dit jaar zit de NOOC sowieso ook in de vlietbokaal, dus ook de 4+'en zullen acte de présence geven.
pi_66717077
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:20 schreef Bellah het volgende:

[..]

Ik doe mee! Ik doe mee!

Het ging kut omdat:
1. Ik was in de veronderstelling dat ik AT mee zou mogen ergo'en. Dat mocht niet omdat het teveel belasting zou zijn voor m'n hand. (klap #1)
2. Toen moest ik in mijn eentje ED'en terwijl de rest naast me AT'de (ik 20 min en zij 12) en dat was kut want het ging niet goed en in je eentje is moeilijk, vooral als de rest naast je wisselt van tempo 36 naar niks en jij constant 20 moet. (mentaal zwaar +5)
3. Toen maakte ik 'm af en nog wel onder streef maar die voelt slecht want de rest trapt allemaal veel harder. (klap #2)
4. Toen kreeg ik pijn. (klap #3)

(ik kan sowieso niet ergometeren overigens, laat dat even duidelijk zijn )
Dit ondersteunt alleen maar mijn stelling dat ergometeren goed is voor wedstrijdroeiers en dat je je daar als compo/clubroeier verre van moet houden. Doe als ik, ga lekker spinnen/hardlopen/knotsballen/circuiten of gewoon meer roeien
pi_66721560
Met jouw stelling zijn mijn coaches het niet eens, verwacht ik zo..
pi_66721755
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:09 schreef Bellah het volgende:
Met jouw stelling zijn mijn coaches het niet eens, verwacht ik zo..
Ach, als je een fanatieke clubploeg bent kan ik me er best iets bij voorstellen. Maar dan is het meest zinnige aan het ergometeren niet AT'en, maar vooral ED'en. Conditie bouwen, kracht en doorzettingsvermogen kan je ook in een cirquittraining leren.
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66722546
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 07:54 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Dit ondersteunt alleen maar mijn stelling dat ergometeren goed is voor wedstrijdroeiers en dat je je daar als compo/clubroeier verre van moet houden. Doe als ik, ga lekker spinnen/hardlopen/knotsballen/circuiten of gewoon meer roeien
Ergometeren alleen goed voor wedstro's? Waarom? AT trainingen, piramides/bergjes/empire state buildings/sfinxen zijn wellicht niet het meest ideaal voor een gemiddelde comporoeier.

ED-en kan op zich heel nuttig zijn lijkt me? Juist comporoeiers hebben helaas vaak nog niet de techniek om in de boot uberhaupt echt aan belasting te komen. Op een ergometer halen ze dit over het algemeen wel, met een roeibeweging en kun je ook nog eens goed techniek dingetjes aanpassen. Best ideaal tcoh?

Pleur er wat slides onder en je kunt ze nog makkelijk gelijk leren roeien ook (als er niet te veel binnenvaartschepen bij ons langs komen dan )

En inderdaad, ik praat nu niet over de voordelen van crosstraining die er natuurlijk ook zijn
pi_66723348
De termen ED en ID ken ik, maar wat is AT?
pi_66723463
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:01 schreef nanana het volgende:
De termen ED en ID ken ik, maar wat is AT?
Bij ons paar minuten op tempo 30 ofzo
pi_66725528
Anaerobe training? Dus gewoon verzuren met je donder..
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2009 @ 13:42:58 #219
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66726480
Pff, dat een opstellings verandering zoveel ellende met zich mee kan brengen. Lijkt wel of we af en toe opnieuw beginnen met roeien.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66726712
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:09 schreef Bellah het volgende:
Anaerobe training? Dus gewoon verzuren met je donder..
Dit verhaal dus:

Uithoudingsvermogen:
De belangrijkste eigenschap van een roeier. Onder te verdelen in Aëroob (inspanningen onder het omslagpunt, intensiteit tot 85%), Anaëroob (intensiteit boven de 85%) en Kracht. Het aërobe uithoudingsvermogen maakt het mogelijk duurprestaties te leveren en snel te herstellen. Het anaërobe uithoudingsvermogen maakt het mogelijk kort durende inspanningen met een erg grote intensiteit uit te voeren. Anaërobe belasting gaat gepaard met de vorming van melkzuur. Het krachtuithoudingsvermogen maakt het mogelijk gedurende langere tijd grote kracht te kunnen leveren.

(Bron: coachingshandleiding)
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66728378
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Pff, dat een opstellings verandering zoveel ellende met zich mee kan brengen. Lijkt wel of we af en toe opnieuw beginnen met roeien.
Jep,part of the deal
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2009 @ 15:12:53 #222
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66729331
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:47 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Jep,part of the deal
Maar goed, waardoor kan dat met name veroorzaakt worden want we dachten inmiddels wel een beetje te kunnen roeien. Nu er op 6 plaatsen is veranderd beginnen we met het hele zooitje weer van voren af aan.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66730975
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:12 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Maar goed, waardoor kan dat met name veroorzaakt worden want we dachten inmiddels wel een beetje te kunnen roeien. Nu er op 6 plaatsen is veranderd beginnen we met het hele zooitje weer van voren af aan.
Je kan na een paar jaar pas roeien. Je zuigt nu nog.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2009 @ 16:04:32 #224
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66731351
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 15:57 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je kan na een paar jaar pas roeien. Je zuigt nu nog.
Jij zuigt je HLC8+

Maar goed, opzich vind ik het helemaal niet verkeerd hoor om nieuwe opstelling en dingen te gaan proberen die denk ik voor het 2K seizoen alleen maar meer waarde hebben. Het is alleen zo jammer dat de H4K al zo dichtbij komt
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66731456
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:04 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Jij zuigt je HLC8+

Maar goed, opzich vind ik het helemaal niet verkeerd hoor om nieuwe opstelling en dingen te gaan proberen die denk ik voor het 2K seizoen alleen maar meer waarde hebben. Het is alleen zo jammer dat de H4K al zo dichtbij komt
Mijn boot zuigt ook nog ja

Na 1 jaar voetballen kan je toch ook niet opeens op alle plekken staan?

Als jij nog 3 jaar roeit dan ben je het met mij eens dat je in je eerste jaar slecht was.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2009 @ 18:10:11 #226
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66735917
Trueeeee
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66735964
MIjn eerste post hier geloof ik... Ik ga dit jaar weer beginnen met clubroeien en kon vandaag voor het eerst sinds een lange tijd weer een beetje normaal hardlopen.

Berlage brug -> Ouderkerk en weer terug

Uitslag: helemaal naar de tering. Maar gezien de fysieke toestand van mn bootgenoten misschien een beetje overkill
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_66735976
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:12 schreef Teteteterek het volgende:
MIjn eerste post hier geloof ik... Ik ga dit jaar weer beginnen met clubroeien en kon vandaag voor het eerst sinds een lange tijd weer een beetje normaal hardlopen.

Berlage brug -> Ouderkerk en weer terug

Uitslag: helemaal naar de tering. Maar gezien de fysieke toestand van mn bootgenoten misschien een beetje overkill
Jij bent van nereus?
pi_66735999
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:12 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Jij bent van nereus?
Wat is daarmee als ik ja zou zeggen
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_66736099
Klap #4

Coach belt en zegt: je start de Heineken en de Head niet. Heeft iemand iets om kapot te maken?
pi_66736118
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:13 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Wat is daarmee als ik ja zou zeggen
Niet veel

Misschien dat we dan nog een leuke ontmoeting krijgen tijdens Skoll cup feest

Hoe is jullie Club 8 trouwens dit jaar, weet je dat?
pi_66736137
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:17 schreef Bellah het volgende:
Klap #4

Coach belt en zegt: je start de Heineken en de Head niet. Heeft iemand iets om kapot te maken?
Als het bij mij kut gaat met blessures enzo dan ga ik me altijd de tyfus in zuipen voor een paar dagen, misschien is dat iets?

  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2009 @ 18:20:58 #233
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66736215
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:17 schreef Bellah het volgende:
Klap #4

Coach belt en zegt: je start de Heineken en de Head niet. Heeft iemand iets om kapot te maken?
Je coach?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66736255
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:17 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Niet veel

Misschien dat we dan nog een leuke ontmoeting krijgen tijdens Skoll cup feest
Ah oke.

Maar dan loop jij die route waarschijnlijk ook wel eens. Ik heb het al zo lang niet meer gelopen om te weten wat de stand van mijn conditie is op dit moment.

Zou het een graadmeter voor beginnende roeiers zijn?

Being injured sucks

over onze club 8 heb ik weinig zinnigs te vertellen. ik heb me de laatste tijd alleen bezig met de borrels gehoude
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2009 @ 18:28:41 #235
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66736455
Als ze het net zo goed als de wedstijdroeiers doen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66736507
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:20 schreef Dark_Angelus het volgende:
Je coach?
Ik heb er zelfs drie.

Ik ga zuipen, daag. *frustratie*
pi_66736731
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Als ze het net zo goed als de wedstijdroeiers doen
Wat bedoel je daarmee?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2009 @ 18:59:34 #238
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66737528
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:35 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee?
Dat de eerstejaarstak op de WW nogal tegenviel, maar goed op de H4K zullen ze het ongetwijfeld beter doen.

Ben sowieso wel benieuwd komende wedstrijd, een veld waarin een hoop mogelijk is denk ik!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66738111
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:59 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Dat de eerstejaarstak op de WW nogal tegenviel, maar goed op de H4K zullen ze het ongetwijfeld beter doen.

Ben sowieso wel benieuwd komende wedstrijd, een veld waarin een hoop mogelijk is denk ik!
Uiteraard
Echt heeeel veeel zin in H4K!
pi_66741888
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:22 schreef Teteteterek het volgende:
Maar dan loop jij die route waarschijnlijk ook wel eens. Ik heb het al zo lang niet meer gelopen om te weten wat de stand van mijn conditie is op dit moment.
Ik loop niet hard, dat kan ik niet ivm blessure. En volgens mij lopen wij een ietwat andere route met de outdoor.
pi_66744664
@D_A: Het grappige is dat, als je vorig jaar door gaat, je dan inderdaad zult merken dat je dit jaar echt niet heel goed leert roeien. Niks ten koste van jou natuurlijk, maar is gewoon zo. Zoals Ananas aangaf, voetballen kun je ook niet na 1 jaar . Bedenk wel dat een 8 nogal een lomp nummer is. Je merkt als roeier dus meestal niet echt goed wat een technische aanpassing van jou met de boot doet. Misschien wel moet jezelf, doordat je lekkerder roeit, maar jou invloed op de boot is maar 1/8ste helaas.

@Bellah: kun je niet een paal van die mannen club8 opvreten . Serieus, echt super balen!
pi_66746342
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:50 schreef Delnooz het volgende:
@D_A: Het grappige is dat, als je vorig jaar door gaat, je dan inderdaad zult merken dat je dit jaar echt niet heel goed leert roeien. Niks ten koste van jou natuurlijk, maar is gewoon zo. Zoals Ananas aangaf, voetballen kun je ook niet na 1 jaar . Bedenk wel dat een 8 nogal een lomp nummer is. Je merkt als roeier dus meestal niet echt goed wat een technische aanpassing van jou met de boot doet. Misschien wel moet jezelf, doordat je lekkerder roeit, maar jou invloed op de boot is maar 1/8ste helaas.
Dat is zeer zeker waar. Maar in mijn ogen leer je in je eerste jaars acht wel echt heel veel dingen die je anders niet zou leren. Ik had ook kunnen kiezen om meteen in een TJZ te gaan doen of dergelijke (van jeugdroeier EJZ overslaan), maar heb dat niet gedaan omdat ik wilde leren ploegroeien en het weten hoe het is om in een ploeg te roeien (in de zin van plannen/sjaars ongein doen en dergelijke ''naast het roeien''). Ik merk wel echt dat het ongelofelijk vet is. En heb er geen spijt van. Als slag, jongens voorslaan die ervoor nog nooit geroeid hebben en dat je per training merkt dat die boot harder gaat en voelt dat er zo veel vechtlust is. Iets wat ik totaal niet gemerkt heb in het juniorenveld, daar kwam het vooral op 'mooi' en technisch roeien, kracht en vechtlust was echt minder aanwezig. Toekomst plannen heb ik ook wel beetje uitgestippeld maar die zijn nog beetje voor mijn zelf, nu gewoon hier een super mooi jaar van maken!
pi_66751025
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:22 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker waar. Maar in mijn ogen leer je in je eerste jaars acht wel echt heel veel dingen die je anders niet zou leren. Ik had ook kunnen kiezen om meteen in een TJZ te gaan doen of dergelijke (van jeugdroeier EJZ overslaan), maar heb dat niet gedaan omdat ik wilde leren ploegroeien en het weten hoe het is om in een ploeg te roeien (in de zin van plannen/sjaars ongein doen en dergelijke ''naast het roeien''). Ik merk wel echt dat het ongelofelijk vet is. En heb er geen spijt van. Als slag, jongens voorslaan die ervoor nog nooit geroeid hebben en dat je per training merkt dat die boot harder gaat en voelt dat er zo veel vechtlust is. Iets wat ik totaal niet gemerkt heb in het juniorenveld, daar kwam het vooral op 'mooi' en technisch roeien, kracht en vechtlust was echt minder aanwezig. Toekomst plannen heb ik ook wel beetje uitgestippeld maar die zijn nog beetje voor mijn zelf, nu gewoon hier een super mooi jaar van maken!
Goed verhaal. Dit lijkt me de spijker op zijn kop qua eerstejaars roeien.
pi_66752772
Zeer goed om als jeugdroeier zonder WK uitzending eerst een jaar sjaars te gaan doen. Zag ik nu goed dat je vandaag zelfs bijna evenveel coaches mee had als roeiers in je boot?
pi_66752853
Hebben jullie een band met je boot?
pi_66753301
Pullup valt er iets te winnen met onze lichte vier?

Qua namen is het wel een geile boot
pi_66756843
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:50 schreef Delnooz het volgende:
kun je niet een paal van die mannen club8 opvreten . Serieus, echt super balen!
Als je vorig jaar doorgaat?

Ik ga even informeren of ze niet met zeven riemen kunnen roeien denk ik. (Overigens heb ik nu ook nog eens koorts? 'Ik baal' is nu al understatement van het jaar.)

Denk dat ik toch wel even rond ga wandelen morgen op Skoll als ik geen koorts meer heb, weet alleen niet of het zo leuk is om m'n ploeg te zien roeien.
pi_66756937
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 02:51 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup valt er iets te winnen met onze lichte vier?

Qua namen is het wel een geile boot
In een 4- hadden ze meer kans
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_66758173
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:01 schreef pullup het volgende:

[..]

In een 4- hadden ze meer kans
Met Pulp als coach hadden ze meer kans.....
pi_66758183
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 01:35 schreef jw3 het volgende:
Zeer goed om als jeugdroeier zonder WK uitzending eerst een jaar sjaars te gaan doen. Zag ik nu goed dat je vandaag zelfs bijna evenveel coaches mee had als roeiers in je boot?
Goed gezien, waren idd 7-8 coaches die mee fietste.
Met wie fietste jij dan mee? met iemand van de bakker? of gewoon zomaar
pi_66758477
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:22 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker waar. Maar in mijn ogen leer je in je eerste jaars acht wel echt heel veel dingen die je anders niet zou leren. Ik had ook kunnen kiezen om meteen in een TJZ te gaan doen of dergelijke (van jeugdroeier EJZ overslaan), maar heb dat niet gedaan omdat ik wilde leren ploegroeien en het weten hoe het is om in een ploeg te roeien (in de zin van plannen/sjaars ongein doen en dergelijke ''naast het roeien''). Ik merk wel echt dat het ongelofelijk vet is. En heb er geen spijt van. Als slag, jongens voorslaan die ervoor nog nooit geroeid hebben en dat je per training merkt dat die boot harder gaat en voelt dat er zo veel vechtlust is. Iets wat ik totaal niet gemerkt heb in het juniorenveld, daar kwam het vooral op 'mooi' en technisch roeien, kracht en vechtlust was echt minder aanwezig. Toekomst plannen heb ik ook wel beetje uitgestippeld maar die zijn nog beetje voor mijn zelf, nu gewoon hier een super mooi jaar van maken!
Dat hoor je mij ook niet betwijfelen . Zoals Brok ook zegt, je scrhijft het perfect. Je zou in de introwductiecommissie moeten
pi_66758641
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:22 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker waar. Maar in mijn ogen leer je in je eerste jaars acht wel echt heel veel dingen die je anders niet zou leren. Ik had ook kunnen kiezen om meteen in een TJZ te gaan doen of dergelijke (van jeugdroeier EJZ overslaan), maar heb dat niet gedaan omdat ik wilde leren ploegroeien en het weten hoe het is om in een ploeg te roeien (in de zin van plannen/sjaars ongein doen en dergelijke ''naast het roeien''). Ik merk wel echt dat het ongelofelijk vet is. En heb er geen spijt van. Als slag, jongens voorslaan die ervoor nog nooit geroeid hebben en dat je per training merkt dat die boot harder gaat en voelt dat er zo veel vechtlust is. Iets wat ik totaal niet gemerkt heb in het juniorenveld, daar kwam het vooral op 'mooi' en technisch roeien, kracht en vechtlust was echt minder aanwezig. Toekomst plannen heb ik ook wel beetje uitgestippeld maar die zijn nog beetje voor mijn zelf, nu gewoon hier een super mooi jaar van maken!
Kracht en Vechtlust!
Heuj Eerstejaarsroeien is superrrrmooi!
pi_66758838
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:51 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Dat hoor je mij ook niet betwijfelen . Zoals Brok ook zegt, je scrhijft het perfect. Je zou in de introwductiecommissie moeten
Neuh dat snap ik, maar ik vond het er wel een mooie aanvulling op jouw gedeelte .
Misschien is het stukje betreft zinsbouw niet helemaal correct, maar daar ben ik zware bal voor en geen coach
BlauweBal, Kracht en Vechtlust, moet dat bij licht niet techniek en vechtlust zijn

Tevens wat is roeien in de vroege ochtend lekker! (als je je niet verslaapt )
pi_66762063
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:58 schreef Bellah het volgende:

[..]

Als je vorig jaar doorgaat?

Ik ga even informeren of ze niet met zeven riemen kunnen roeien denk ik. (Overigens heb ik nu ook nog eens koorts? 'Ik baal' is nu al understatement van het jaar.)

Denk dat ik toch wel even rond ga wandelen morgen op Skoll als ik geen koorts meer heb, weet alleen niet of het zo leuk is om m'n ploeg te zien roeien.
Voor iemand die frustratie weg ging zuipen ben je er op tijd weer uit! Ze moeten je wel hebben hè, die koorts kon er nog wel bij...
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66764510
Hehe... T was 'n grapje, kheb het bier laten staan en verruild voor vrienden-opvang en meidenfilms. In je eentje zuipen is triest.

Roeien op de vroege ochtend is mooi, als de zon schijnt en het water glad is, mm
pi_66767022
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:42 schreef Bellah het volgende:
Hehe... T was 'n grapje, kheb het bier laten staan en verruild voor vrienden-opvang en meidenfilms. In je eentje zuipen is triest.

Roeien op de vroege ochtend is mooi, als de zon schijnt en het water glad is, mm
Dit soort weer: En dan heeeeeel hard roeien!

Vrienden-opvang en meidenfilms zijn ook vast een beter idee. Verdriet verzuipen is leuk totdat de volgende ochtend aanbreekt...
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_66783339
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:02 schreef seekfaM het volgende:

[..]


BlauweBal, Kracht en Vechtlust, moet dat bij licht niet techniek en vechtlust zijn

Haha, dat zou je wel denken. Maar ik ben bang dat na de WW is gebleken dat je iedere seconde moet pakken die je kunt pakken. Dus ook lekker die kracht.

Je moet iig lekker willen doodgaan
pi_66785163
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:10 schreef BlauweBal het volgende:

[..]

Haha, dat zou je wel denken. Maar ik ben bang dat na de WW is gebleken dat je iedere seconde moet pakken die je kunt pakken. Dus ook lekker die kracht.

Je moet iig lekker willen doodgaan

Whehehe bedankt voor deze stiekeme bulderlach die ik niet kon onderdrukken na het zien van deze video met de finale van de vrouwenacht in peking in mijn geheugen gegrift.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_66787802
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 22:10 schreef BlauweBal het volgende:

[..]

Haha, dat zou je wel denken. Maar ik ben bang dat na de WW is gebleken dat je iedere seconde moet pakken die je kunt pakken. Dus ook lekker die kracht.

Je moet iig lekker willen doodgaan
- Suf verhaal -

Ja klopt Brok

[ Bericht 37% gewijzigd door seekfaM op 07-03-2009 00:15:53 (Suf :+) ]
pi_66788160
Helemaal verkeerd. Bij lichte pikken gaat het er gewoon om wie het gaafst, geilst en lekkerst is.
pi_66789771
Seekfam, dit keer met de vier van de studentenroeivereniging uit Delft.

Dat Canada filmpje is wel weer echt geniaal om weer even terug te zien, zeker met de uitslag van de spelen erbij....
pi_66794328
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 01:31 schreef jw3 het volgende:
Seekfam, dit keer met de vier van de studentenroeivereniging uit Delft.

Dat Canada filmpje is wel weer echt geniaal om weer even terug te zien, zeker met de uitslag van de spelen erbij....
Dan heb ik jou langs de kant zien fietsen
pi_66802055
Ik was er vanochtend ook.. Op boeg met mijn bril-jant lelijke Daventria shirt
Morgenmiddag doe ik ook weer mee (ik draai maar de helft van onze boottrainingen mee ivm rug)
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66808001
Ik vond 't eigenlijk best een leuk shirt. Mag ik dat zeggen? Streepjes

Ik was er niet want ik had gisteren 39.2. *kruipt weer in bed*
pi_66810937
Horizontale strepen maken wel breed
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66811876
Heb je dat nodig?
pi_66814019
En zijn er verder nog mensen vandaag naar Rotterdam geweest, bij de bondsvergadering?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 maart 2009 @ 05:15:24 #268
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66818018
Loting H4K bekend
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66818673
quote:
Op zondag 8 maart 2009 05:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
Loting H4K bekend
5:15?!
pi_66821131
quote:
Op zondag 8 maart 2009 05:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
Loting H4K bekend
Hihi, wij starten als laatste van de Dej8+!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 maart 2009 @ 12:39:14 #271
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66821667
quote:
Op zondag 8 maart 2009 09:44 schreef Bellah het volgende:

[..]

5:15?!
trainen hè

Maar wel tof tussen winnaar WW en nereus die natuurlijk willen winnen aankomend weekend!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66829265
IK HEB WEER GEROEID
pi_66829646
De Amstel is van ons, zeker dit weekend !
pi_66830630
Dan claim ik hem volgend weekend wel
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_66830862
Met ''dit'' bedoel ik volgende week natuurlijk
pi_66832688
De tap zal van mij zijn

Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_66832720
Ja, en 't fietspad van mij.
pi_66832869
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:14 schreef Teteteterek het volgende:
De tap zal van mij zijn

Dan doe ik met jee mee (niet op nereus uiteraard )
pi_66833849
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:15 schreef Bellah het volgende:
Ja, en 't fietspad van mij.
Dan vergezel ik je wel

Even Laga en Njord voorbij fietsen
pi_66834914
quote:
Op zondag 8 maart 2009 18:49 schreef De_Brok het volgende:
Dan vergezel ik je wel
Lichtpuntje in de duisternis!
pi_66844780
Dat is wel heel toevallig; wij vallen alweer als eerste uit de loting.

Is dat, in jullie welgevormde ervaring, handig, of een beetje jammer?
pi_66845437
quote:
Op zondag 8 maart 2009 16:35 schreef De_Ananas het volgende:
De Amstel is van ons, zeker dit weekend !
Van ons!!! Wij hadden Diederik Simon
Helemaal gebroken, nu lekker naar bed... Het breekt je wel op, 4x in 't weekend trainen, afstandjes, techniek

en... we hebben zwaar eraf gepaald op de 250m
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_66851616
quote:
Op zondag 8 maart 2009 23:20 schreef BlauweBal het volgende:
Dat is wel heel toevallig; wij vallen alweer als eerste uit de loting.

Is dat, in jullie welgevormde ervaring, handig, of een beetje jammer?
de gunstigheid van de loting is bij langebaan vooral afhankelijk van wie er om je heen liggen.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 maart 2009 @ 10:19:07 #284
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66852061
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:00 schreef De_Brok het volgende:

[..]

de gunstigheid van de loting is bij langebaan vooral afhankelijk van wie er om je heen liggen.
Lekker de 250 knallen tegen Nereus, dat gaat een mooie aangelegenheid worden
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_66860657
Ik ben wel benieuwd hoe het er in de 1e divisie aan toe zal gaan. Nogal wat geweld met olympiers, boat race winnaars en wat andere lui van wereldniveau die wat lol gaan trappen. Vellenga heeft ook een leuk vehikel om zich heen gebouwd als ik het zo zie.
pi_66864325
10-jan: 60min. 13048 meter (dragfactor: 120; ... 0:00-0:50: 160bpm, 0:50-1:00: 185bpm)
27-feb: 60min. 13388 meter (luchtschuif: 10/10; ... 0:00-0:50: 175bpm, 0:50-1:00: 191bpm)
9-mrt: 60min 14016 meter (dragfactor: 130; ... 0:00-0:40: 175bpm, 0:40-0:55: 180-185bpm, 0:55-1:00: 190bpm)

het is nog een beetje aftasten welke dragfactor en hartslag ik het fijnst vind, maar ik heb wel het idee dat er vooruitgang inzit.
pi_66864471
quote:
Op maandag 9 maart 2009 14:55 schreef Thrawn het volgende:
Vellenga heeft ook een leuk vehikel om zich heen gebouwd als ik het zo zie.
Met wie roeit die dan?
pi_66864882
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:39 schreef immortalsean het volgende:
10-jan: 60min. 13048 meter (dragfactor: 120; ... 0:00-0:50: 160bpm, 0:50-1:00: 185bpm)
27-feb: 60min. 13388 meter (luchtschuif: 10/10; ... 0:00-0:50: 175bpm, 0:50-1:00: 191bpm)
9-mrt: 60min 14016 meter (dragfactor: 130; ... 0:00-0:40: 175bpm, 0:40-0:55: 180-185bpm, 0:55-1:00: 190bpm)

het is nog een beetje aftasten welke dragfactor en hartslag ik het fijnst vind, maar ik heb wel het idee dat er vooruitgang inzit.
hoe zou dit zich vertalen naar de 7500m op 't water? als ik binnen een maand zou kunnen leren skiffen, en in de plusminus 30 minuten nog net wat harder m'n best doe, zou ik dan een beetje mee kunnen komen in het HCl1x veld op de Skiffhead?



op skiffhead 2008, had de nr. 1 in het HCl1x (toevallig een Euros-roeier) 30:15.00, en de nummer 5 32:32.73 ... maar goed je kan ergometer tijden denk ik niet zomaar omzetten naar tijden op 't water op een bochtige Amstel...
pi_66865205
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:42 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Met wie roeit die dan?
Met oa het vriendje van Femke Dekker.. een roeier uit de Duitse acht van de afgelopen jaren, die wat vriendjes bij elkaar heeft gekregen zo te zien.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_66865297
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:53 schreef immortalsean het volgende:

[..]

hoe zou dit zich vertalen naar de 7500m op 't water? als ik binnen een maand zou kunnen leren skiffen, en in de plusminus 30 minuten nog net wat harder m'n best doe, zou ik dan een beetje mee kunnen komen in het HCl1x veld op de Skiffhead?



op skiffhead 2008, had de nr. 1 in het HCl1x (toevallig een Euros-roeier) 30:15.00, en de nummer 5 32:32.73 ... maar goed je kan ergometer tijden denk ik niet zomaar omzetten naar tijden op 't water op een bochtige Amstel...
nope, niet te vergelijken. in de skiff is het ook erg afhankelijk van roeiniveau...
pi_66865373
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:05 schreef De_Brok het volgende:

[..]

nope, niet te vergelijken. in de skiff is het ook erg afhankelijk van roeiniveau...
verwachte ik ook eigenlijk al, maargoed, altijd wel leuk om jezelf doelen te stellen ... en ik moet sowieso nog een keer gaan leren skiffen dit jaar.
pi_66865873
Doe maar als 't lekker weer is.
pi_66865974
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:20 schreef Bellah het volgende:
Doe maar als 't lekker weer is.
wilde eigenlijk al wat eerder het leren, en afscullen, zodat als het echte mooie weer begint te komen, ik gewoon een skiff uit de loods kan pakken wanneer ik er zin in heb, en dan met een mooi zonnetje een stukje kan roeien, zonder gedoe met coaches en ploeggenoten en alles.
pi_66870620
Ik mag gaan 2 zonderen met een vriend van me als we een goede coach vinden. Pullup, heb jij misschien tijd teveel?
pi_66871428
Je kan beter een heel jaar gaan skiffen voordat je "leuk" kan meedraaien in de skiffhead. BTW waarom zou je in een boot zonder stuurman de amstel af willen jakkeren? Dan ben je meer bezig met omkijken dan je lief is. Ik sla hem over.
Vooralsnog ga ik in het HCl veld op tamelijk rechte banen mijn geluk beproeven dit jaar.
pi_66871506
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:55 schreef ocf81 het volgende:
Je kan beter een heel jaar gaan skiffen voordat je "leuk" kan meedraaien in de skiffhead. BTW waarom zou je in een boot zonder stuurman de amstel af willen jakkeren? Dan ben je meer bezig met omkijken dan je lief is. Ik sla hem over.
Vooralsnog ga ik in het HCl veld op tamelijk rechte banen mijn geluk beproeven dit jaar.
Échte roeiers kennen de Amstel uit hun hoofd .
pi_66871603
quote:
Op maandag 9 maart 2009 19:55 schreef ocf81 het volgende:
Je kan beter een heel jaar gaan skiffen voordat je "leuk" kan meedraaien in de skiffhead. BTW waarom zou je in een boot zonder stuurman de amstel af willen jakkeren? Dan ben je meer bezig met omkijken dan je lief is. Ik sla hem over.
Vooralsnog ga ik in het HCl veld op tamelijk rechte banen mijn geluk beproeven dit jaar.
mjah, ik start namelijk ook al de vlietbokaal in de 4+ ... en ik weet niet of het zo handig is op (enkele van) die wedstrijden dubbel te starten ... dus daarom keek ik gewoon naar een wedstrijd, die niet een hardcore-wedstrijdroeiers-wedstrijd was, en ook niet binnen de vlietbokaal viel, en toen kwam ik al snel op de skiffhead terecht.

maar het is ook meer een soort van motivatie-doel, dan serieus doel. want met dit weer zal het sowieso niet echt gaan lukken binnen een maandje te leren skiffen.
pi_66871858
Arg, komt er weer zo'n Amsterdammer m de hoek zetten die er dagelijks vaart. Leuk voor je maar wel een beetje een idiote uitspraak. Ken jij de Charles of de Cam uit je hoofd?
pi_66872003
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:07 schreef ocf81 het volgende:
Arg, komt er weer zo'n Amsterdammer m de hoek zetten die er dagelijks vaart. Leuk voor je maar wel een beetje een idiote uitspraak. Ken jij de Charles of de Cam uit je hoofd?
Lees de PI
pi_66872324
De wat?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 maart 2009 @ 20:22:27 #301
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_66872453
quote:
Op maandag 9 maart 2009 20:18 schreef ocf81 het volgende:
De wat?
Post-Icon.

Maar goed, heerlijke training gedraaid vandaag en beginnen aardig klaar te stomen voor de H4K. 2500 meter is toch wel het eerste doel waar we even een slag willen gaan slaan. Ik heb er zin in
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')