Zou kunnen, denk eerder van gezicht dan dat je weet wie ik benquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:04 schreef Gamer_V het volgende:
Eerstejaars informatiekunde in Utrecht, de kans is groot dat ik weet wie je bent dus TS.
Toekomstplannen? Nou, straks ga ik even een zakje chips pakken.
Oja, das wel een beetje matig van HCI. Prototype heel slecht? Of papierwerk heel slecht?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:07 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
IOBM gehaald. HCI gefaald, we waren het enige groepje die het groepswerk niet hebben gehaald. Topvak.
Ons prototype was een meesterwerk der moderne kunst, het zal dus wel aan het papierwerk liggen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:00 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Oja, das wel een beetje matig van HCI. Prototype heel slecht? Of papierwerk heel slecht?
Ik ben even lui en verwijs je hierheen:quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Hoe ziet jullie curriculum er uit?
Eerste jaar of alles? Eerste jaar:quote:Op woensdag 18 februari 2009 12:42 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Hoe ziet jullie curriculum er uit?
Staat onder die prachtige linkquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:04 schreef IrishBastard het volgende:
Wat houden de vakken precies in?Of staat dat onder die prachtige link? (ik ben namelijk ook lui
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf nog niet meegemaakt, schijnt dat meer dan de helft het vak niet haalt ieder jaar omdat het veel en moelijk is.
InformatiemaatschappijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf nog niet meegemaakt, schijnt een makkelijk vak te zijn, maar je moet wel veel opdrachten maken.
Human Computer interactionSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aardig vak, alleen weinig gebruik van literatuur hoeven maken(Benyon, Turner & Turner (2005). Designing Interactive Systems), dus zonde van de aanschaf daarvan. Nadruk lag op een project waarbij we in teams een online reserveringssysteem ontwikkelden voor een fictieve festivalorganisatie. Hier kwam aardig wat papierwerk bij te pas, in ons geval mondde het uit in een verslag van 100 pagina's (inclusief een boel plaatjes).
ICT in organisatie beleid en managementSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persoonlijk vond ik dit een erg interessant en leuk vak, en heb het vak ook met het hoogste cijfer van deze jaargang afgesloten. Ik zie mij dan ook wel verder gaan in dit vakgebied later.
Cognitie en informatieverwerkingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn we nu mee bezig, aan de ene kant vind ik de theorie wel interessant, maar helaas ben ik niet zo gecharmeerd door de opzet. We moeten elke week een flink aantal opdrachten maken, die meer weg hebben van bezigheidstherapie dan dat het vaardigheden ontwikkeld o.i.d.
Multimedia (keuzevak)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zelf niet gekozen, heb het idee dat ik hier weinig aan zal hebben later. Een bedrijf zal toch eerder een pure webdesigner inhuren als ze een website willen hebben, een course multimedia is niet voldoende.
Projectmanagement (keuzevak)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit vak heb ik gekozen, omdat ik verwacht later ook met projectmanagement en PRINCE2 in aanraking te komen, en het me dus wel handig lijkt daar wat van te weten. Tot nu toe vind ik het een interessant vak.
Basisbegrippen Communicatie en InformatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende periode pas.
UitwisselingstalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgende periode pas.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -
[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:54 ]![]()
[ Bericht 75% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:54 ]![]()
7,5 ECTS per vak, 8 vakken per jaar dus. Naar mijn ervaring vrij normaal op de uniquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:54 schreef IrishBastard het volgende:
Ten eerste, wat VEEL vakken, kennelijk allemaal niet zo zwaar belast?
Daarbij doen de beschrijvingen mij erg HBO aan, kan aan mij liggen, maar erg veel nadruk op grafisch gebied, en zelf doen van praktische zaken?
Totaal verschillend van wat wij hier hebben, zal zo eens een lijstje maken
Zijn maar een paar vakken die nadruk hebben op grafisch gebied en praktische zaken; Imperatief programmeren (volgens mij vrij basis voor een informatiekunde studie!), Human Computer interaction, Multimedia, en projectmanagement. Dus maar 3 vakken in het eerste jaar aangezien je er maar 1 uit multimedia of projectmanagement kiest. En dan nog lijken het me toch wel erg goede vakken (vooral HCI en Projectmanagement) als het gaat om voorbereiding op de latere beroepspraktijk. Want laten we eerlijk wezen, hoeveel mensen worden later werkelijk wetenschapper/onderzoeker die zo'n studie hebben gedaan
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:54 ]![]()
Dus je vind dat wij veel vakken hebben (8), maar blijkbaar hebben jullie zelf veel meer extreem licht belaste vakken?quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:26 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wij hebben eigenlijk alleen vakken van 3 of 6 ECTSVerder doen wij in het eerste jaar 'Programmeren', das C++, en pas in het 2e jaar Java (Object georienteerd programmeren). Maar dat komt straks wel bij de hele lijst
Overigens zullen er procentueel vrij veel mensen wetenschapper/onderzoeker worden, daar ik aanneem dat er bij jullie ook niet ontzettend veel studenten zijn?(Hier ongeveer 10 per leerjaar, na de uitval ed)
![]()
![]()
Hier ongeveer 50 tot 60 deze jaargang. Hoeveel ervan we volgend jaar nog terugzien weet ik niet.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:54 ]![]()
[ Bericht 64% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:55 ]![]()
Waar is 'ons'? Is op de UU geen pretvak hoor, hard werken tijdens practicum, maar wel haalbaar.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:29 schreef Devz het volgende:
HCI is echt een pretvak, ging bij ons helemaal nergens over
Utrecht is dan ook de grootste informatiekunde studie van NLquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:31 schreef IrishBastard het volgende:
Dude, das veel![]()
Mja, misschien heb ik me verkeken op het aantal hoor, ff zien
[ Bericht 43% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:55 ]![]()
[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:55 ]![]()
VU dusquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:37 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Waar is 'ons'? Is op de UU geen pretvak hoor, hard werken tijdens practicum, maar wel haalbaar.![]()
![]()
Mja, maar met zo weinig studenten kan er ook nooit veel budget zijn, wat ook weinig goeds kan betekenen met betrekking tot onderwijsfaciliteiten en -kwaliteit..quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:40 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het erg chill dat wij met zo weinig zijn. Valt veel te regelen met de docenten, die iedereen dus ook kennenHeerlijk informeel sfeertje
edit: overigens vind ik 50 ook erg weinig, maar ik heb dan ook Bestuurskunde in Rotterdam (185 studenten per jaar) en Economie in Utrecht (250 studenten per jaar) meegemaakt, dus dan zie je het in een iets ander perspectief
[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:55 ]![]()
Met meer budget kunnen ze betere docenten/hoogleraren aantrekken (salaris), en ik denk zelf dat docenten/hoogleraren het wat meer uitdaging vinden om voor een wat grotere groep dan 10 man te staanquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:01 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Faciliteiten kan ik nog bij, zie niet in waarom de kwaliteit minder zou moeten zijn...
[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:55 ]![]()
Dat komt overigens alleen maar omdat Hermi het geeftquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:37 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Waar is 'ons'? Is op de UU geen pretvak hoor, hard werken tijdens practicum, maar wel haalbaar.. Wacht maar tot je straks cognitieve psychologie krijgt, wederom met Hermi, dat is pas echt de hell!
Ik heb overigens ooit -grijs verleden- bacherlor in Utrecht gedaan en daarna master aan de UvA.Nulla verba sed acta![]()
Hermiquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat komt overigens alleen maar omdat Hermi het geeft. Wacht maar tot je straks cognitieve psychologie krijgt, wederom met Hermi, dat is pas echt de hell!
Ik heb overigens ooit -grijs verleden- bacherlor in Utrecht gedaan en daarna master aan de UvA.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geeft HCI niet meer, we hadden nu een Spaanse vrouw
quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:23 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
HermiNeee! Hermi! Niet Jan-HermanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. geeft HCI niet meer, we hadden nu een Spaanse vrouw. Hermi Schijf, is ze weg? Ze was een informatiekunde-icoon (voor zover dat kan bij een studie die pas zijn 8e jaar in gaat nu natuurlijk).
Nulla verba sed acta![]()
Ik zie dat ze HCI en Cognitie en informatieverwerking gaf tot vorig jaar, beide worden inmiddels door anderen gegeven. Of ze echt weg is weet ik niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:43 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Neee! Hermi! Niet Jan-Herman. Hermi Schijf, is ze weg? Ze was een informatiekunde-icoon (voor zover dat kan bij een studie die pas zijn 8e jaar in gaat nu natuurlijk).
Om te beginnen hebben wij hier twee semesters en geen 4 blokken
Per semester hebben we 30 EC's te halen. Verdeeld over, zoals IB al zei, vakken van 3 EC en vakken van 6 EC.
Eerste Semester
Introductie Informatica en Informatiekunde, 3ec
Eerste twee weken van de opleiding beginnen met dit vak. Fulltime een introductie over de twee studies.
Hierin maak je opdrachten en leer je een beetje over wat je staat te wachten, de manier van denken en leer je ook de docenten wat kennen. Je sluit het af met een essay.
Programmeren 6ec
Programmeren met C++. Te beginnen met Kareltje en eindigend met ingewikkelder programmeren. Zelf heb ik het even naar volgend jaar opgeschoven, omdat ik een beetje in studie-stress verkeerde en er ook nog 12 uur naast werk. Maar als je de opdrachten maakt en braaf naar de colleges gaat is 't prima te doen
Introductie Artificiële Intelligentie 6ec
Kunstmatige Intelligentie is een opleiding waar we ook veel verbondenheid mee hebben. Manieren van analyseren, agents en beslissingsbomen. Allemaal eventueel van toepassing op een mogelijke toekomst in de informatiekunde. Saaie colleges van een man die steenkolen Engels spreekt of een Italiaanse die onverstaanbaar Engels spreekt...
Domeinmodelleren 6ec
Struikelvlak: Met ORM leer je gegevens modelleren. Tabellen omzetten in een ORM schema en andersom: vanuit een ORM-schema een optimale tabellenstructuur ontwerpen voor een SQL-database.
Lijkt makkelijk, is rete-moeilijk. Ga het zelf denk ik wel halen met de herkansing, was er maar 0,5 punt vanaf bij de eerste poging
Orientatiecollege Toepassingsgebieden 3ec
Gedurende het semester zijn er verschillende gastcolleges. Medische Informatiekunde, Taal en Spraaksystemen, Juridische- en Bedrijfskundezaken, Kunstmatige Intelligentie etc.
Docenten, hoogleraren en mensen uit het bedrijfsleven presenteren hun vakgebied en geven ons een opdracht mee, die je aardig wat inzicht geeft in de mogelijkheden met Informatiekunde
Formeel Denken 6ec
Logica. Propositie en Predicatenlogica, Discrete wiskunde, Talen en Automaten en Modale Logica.
De eerste twee zijn een opwarmer voor "Beweren en Bewijzen" in het tweede semester. De andere 3 geven je een kijkje in de keuken van de informaticastudenten
Tweede Semester
Opslaan en Terugvinden
Storage & Retrieval, in het Engels. Het efficient opslaan van data zodat het snel weer teruggevonden kan worden. Van opslag op een CD tot in netwerken. Hashing en FIFO. De binnenkant van data-oplag dus! Best interessant, maar soms ook wel iets té langdradig en technisch.. Vaak ook wiskundige formules.
Modelleren van Organisaties
De aanfluiting van onze cursus, en die in het huidige curriculum is gedegradeerd tot een 3ec vak
De docent is liever lui dan moe, geeft open boek tentamens en het isniet nodig om naar de colleges te gaan om een voldoende te halen. Wat je leert is organisaties in kaart brengen met het in het eerste Semester geleerde ORM. Verder best heel interessant, maar er kan veel meer uitgehaald worden!
Beweren en Bewijzen
Logica, stellingen bewijzen met deductie. 4 toetsen tijdens het semester en een groot werkstuk, álles moet voldoende zijn om het vak te halen. In je werkstuk neem je een artefact waarvan je de werking gaat bewijzen. Nuttig vak, uitdagend en zeker leuk. Wel een struikelvak.
Wiskunde 1 voor Kunstmatige Intelligentie
Wiskunde: Calculus, Kansrekening en Lineaire Algebra.
Research & Developement 1
Een eerste project. Elke cursus heeft een thema: vorig jaar Security, dit jaar Kunstmatige intelligentie.
Je bedenkt een onderwerp: uit het nieuws, of gewoon uit interesse en gaat een eerst echt onderzoek verrichten. Onderzoeksplan, enqueteren, proberen, analyseren. Presentaties geven en verslag uitbrengen naar de docenten. Best leuk, als je een leuk onderwerp bedenkt en een hard werkend groepje hebt.
zo, dat was het eerste jaar
Ja doei.![]()
[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:55 ]![]()
Duidelijk wat meer bèta vakken dan bij ons dus als ik het zo lees;
Programmeren, Domeinmodelleren, Formeel Denken, Opslaan en Terugvinden, Beweren en Bewijzen,Wiskunde 1 voor Kunstmatige Intelligentie
Lijken me erg bèta allemaal. Ik heb het niet zo op bètavakken (al doe ik zelf dus ook een bèta studie officieel, maar qua vakken merk ik er bijzonder weinig van gelukkig)
[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:56 ]![]()
het verbaast me ook echt dat ons vakkenpakket jullie verbaast
ben overigens nu bezig metwiskunde
snap 'r geen fuck vannu al niet
Ja doei.![]()
Utrecht heeft ook Information Retrieval (in mijn tijd) en een XML-programmeervak waarvan ik de naam niet meer weet, en 2 java-vakken (of is dat er tegenwoordig nog maar 1?). Als je Utrecht vergelijkt met Amsterdam, en - naar ik begrepen heb - met Groningen is Utrecht nog behoorlijk beta hoor!quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:24 schreef MoneyTalks het volgende:
Duidelijk wat meer bèta vakken dan bij ons dus als ik het zo lees;
Programmeren, Domeinmodelleren, Formeel Denken, Opslaan en Terugvinden, Beweren en Bewijzen,Wiskunde 1 voor Kunstmatige Intelligentie
Lijken me erg bèta allemaal. Ik heb het niet zo op bètavakken (al doe ik zelf dus ook een bèta studie officieel, maar qua vakken merk ik er bijzonder weinig van gelukkig)
Welke master heb jij bij de UvA gedaan? 1-jarige? En hoe is het bevallen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:18 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Dat komt overigens alleen maar omdat Hermi het geeft. Wacht maar tot je straks cognitieve psychologie krijgt, wederom met Hermi, dat is pas echt de hell!
Ik heb overigens ooit -grijs verleden- bacherlor in Utrecht gedaan en daarna master aan de UvA.
![]()
Uitwisselingstalen aan het eind van het jaar ja, zal over XML gaan. Weet nog niet wat ik daarvan moet verwachten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:55 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Utrecht heeft ook Information Retrieval (in mijn tijd) en een XML-programmeervak waarvan ik de naam niet meer weet, en 2 java-vakken (of is dat er tegenwoordig nog maar 1?). Als je Utrecht vergelijkt met Amsterdam, en - naar ik begrepen heb - met Groningen is Utrecht nog behoorlijk beta hoor!
Multimediale information retrieval is een keuzevak.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ja, allebei de masters aan de UvA zijn 1 jaar, BIS en HCM. Ik hoorde overigens dat ze HCM gaan stoppen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb de master overigens alleen aan de UvA gedaan in het kader van "snel een master met aanzienlijk minder inspanning dan in Utrecht". Inhoudelijk leek de master in Utrecht me een stuk interessanter, maar ik had geen zin in nog 2 jaar.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:55 schreef Baka-san het volgende:
[..]
Welke master heb jij bij de UvA gedaan? 1-jarige? En hoe is het bevallen?
Ik heb maar 2 vakken (volledig) gevolgd tot nu toe, en maar 1 daarvan had echt met het ontwikkelen van iets te maken. En daar ging het eigenlijk meer om het communicatie proces tussen informatiekundige en de klant.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:28 schreef IrishBastard het volgende:
Tis wel meer bèta dan andere informatiekunde studies, ongetwijfeldOverigens denk ik dat hier met deze vakken meer de nadruk gelegd wordt op het communicatie proces tussen informatiekundige en eventuele programmeur/uitvoerder. Oftewel, eenduidige (formele) taal en bewijzen, modellen, dat hele rataplan. Hebben jullie dat dan niet?
Misschien dat Gamer_V er een ander licht op kan schijnen aangezien hij neem ik aan wel vanaf september bezig is
Business Informatics aan de UU lijkt mij een erg leuke master. Maarja, voor mij is dat nog helemaal ver wegquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja, allebei de masters aan de UvA zijn 1 jaar, BIS en HCM. Ik hoorde overigens dat ze HCM gaan stoppen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb de master overigens alleen aan de UvA gedaan in het kader van "snel een master met aanzienlijk minder inspanning dan in Utrecht". Inhoudelijk leek de master in Utrecht me een stuk interessanter, maar ik had geen zin in nog 2 jaar.
En hoe zijn de arbeidsperspectieven na je master? Ik heb ook echt zo geen zin, om nog 2 jaar te studeren..quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:05 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ja, allebei de masters aan de UvA zijn 1 jaar, BIS en HCM. Ik hoorde overigens dat ze HCM gaan stoppen, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb de master overigens alleen aan de UvA gedaan in het kader van "snel een master met aanzienlijk minder inspanning dan in Utrecht". Inhoudelijk leek de master in Utrecht me een stuk interessanter, maar ik had geen zin in nog 2 jaar.
Dit ben jij? --op verzoek eventjes weggeëdit--
[ Bericht 4% gewijzigd door Rene op 19-02-2009 09:19:14 ]![]()
Zou je die link willen weghalen alsjeblieft?quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:21 schreef Baka-san het volgende:
[..]
En hoe zijn de arbeidsperspectieven na je master? Ik heb ook echt zo geen zin, om nog 2 jaar te studeren..
Ja. En ik doe er dus helemaal niks mee.Nulla verba sed acta![]()
het werken in blokken doet mij wel zeer HBO-like aan... overigens
maargoed...
Ben benieuwd of bedrijven voorkeur hebben voor Informatiekundigen van een bepaalde universiteit, gezien het curriculum...
Ja doei.![]()
hier wordt iig niet in blokken gewerkt, maar in semestersquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:20 schreef Matthijs- het volgende:
Werken in blokken gebeurt 'overal' hoor, daar is niets HBO-likes aan.
Ja doei.![]()
en ik ken verder alleen HBO-opleidingen waar dit gebeurt, dus twee vakjes per keervandaar dat het MIJ nogal HBO-like overkwam
vind het wel fijner overigens, om 5 vakken tegelijk te hebben... wat meer spreiding enzo
Ja doei.![]()
Ik meen dat WO Economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam ook in 5 blokken per jaar is verdeeld. Verder geen idee of dit veel voorkomt of niet hoor, vind ik ook niet echt interessant, enige punt was dat er niets HBO's aan is.
Oh really?![]()
Ik ben alweer twee jaar afgestudeerd Informatiekundige. Ik heb Informatiekunde in
Nijmegen
gestudeerd.
![]()
Ik vind het wel fijn om "maar" 2 vakken tegelijk te hebben, wat meer focus waardoor je dieper op de stof in kan gaan.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
en ik ken verder alleen HBO-opleidingen waar dit gebeurt, dus twee vakjes per keervandaar dat het MIJ nogal HBO-like overkwam
vind het wel fijner overigens, om 5 vakken tegelijk te hebben... wat meer spreiding enzo
Bestuurskunde (WO) in Rotterdam had maar 1 vak per kwartaal
Volgens mij is het vrij bijzonder voor een WO studie om 5 vakken tegelijk te hebben
En wat is er van je terecht gekomenquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:58 schreef Lexie het volgende:
Ik ben alweer twee jaar afgestudeerd Informatiekundige. Ik heb Informatiekunde in
Nijmegen
gestudeerd.
?
![]()
ik vind 't wel heel fijn eigenlijk.. zo leer je ook wat multi-tasken zeg maarquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:06 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn om "maar" 2 vakken tegelijk te hebben, wat meer focus waardoor je dieper op de stof in kan gaan.
Bestuurskunde (WO) in Rotterdam had maar 1 vak per kwartaal
Volgens mij is het vrij bijzonder voor een WO studie om 5 vakken tegelijk te hebben![]()
maargoed, zo heeft ieder zijn/haar voorkeuren
Ja doei.![]()
Ik zit er over te denken ook deze studie te gaan volgen, maar ik ben er nog niet helemaal uit waar dat dan zou zijn. Enkele vragen die ik heb:
- Wat is het voornaamste verschil tussen de studies in verschillende steden ? Ik heb dit topic doorgelezen, en heb begrepen dat Nijmegen redelijk bèta is (iets wat mij wel aantrekt), maar hoe zijn de andere opleidingen dan ? Zijn er ook verschillen qua vervolg, bijvoorbeeld qua beroep. Kun je met een in Groningen afgeronde studie moeilijker aan het werk als - ik noem maar wat - consultant, dan als je in Utrecht gestudeerd hebt, maar dat je dan wel weer makkelijker iets anders kunt worden ?
- Hier in dit topic is consultancy al naar voren gekomen als mogelijke beroepsgroep, wat voor andere mogelijkheden zijn er ? Naar wat voor salarissen kijken we dan ?
- Het buitenland, ik heb er maar weinig over kunnen vinden. Het lijkt me geweldig om een jaar in Amerika te studeren, maar ik weet niet of dat mogelijk is. Op de site van UU heb ik gezien dat er mogelijkheden zijn voor het buitenland, maar niet hoe lang en waar dat dan zal zijn.
Alvast bedankt!![]()
Het is echt de eerst universitaire studie waarvan ik ooit heb gehoord dat het jaar kennelijk niet in periodes is opgedeeld (blokken, trimesters, hoe je het ook wilt noemen). Hoe werkt dat dan? Aan het begin van het jaar krijg je te horen "dit jaar moet je die vakken hebben afgerond" en dan mag je zelf aangeven wanneer je klaar bent voor tentamen ofzo? Of een beetje zoals montessori-onderwijs, alles op je eigen tempo?quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind 't wel heel fijn eigenlijk.. zo leer je ook wat multi-tasken zeg maar
maargoed, zo heeft ieder zijn/haar voorkeurenNulla verba sed acta![]()
Momenteel ben ik Program Support Officer. Klinkt misschien vaag, maar dat valt wel meequote:Op donderdag 19 februari 2009 15:08 schreef Baka-san het volgende:
[..]
En wat is er van je terecht gekomen?
. Het houdt in dat ik project/programmamanagers ondersteun bij hun werkzaamheden. Dit verschilt van het bijhouden van notulen tot het inrichten van de manier van rapporteren, van het bijhouden van een urensheetje tot het inrichten van het kwaliteitsmanagement/security.
Erg leuk en gevarieerd, momenteel werk ik mee aan de outsourcing van een grote internationale klant. Ik ben bij het programma betrokken van het hoogste managementniveau tot de teams die zeg maar de dozen verschuiven. Zo krijg ik ontzettend veel mee van wat er te doen valt in de IT en waar iedereen nu eigenlijk mee bezig is.
Mijn ervaring bij sollicitaties en intakes is dat niemand er veel om geeft waar je precies Informatiekunde gestudeerd hebt. Ze zien dat je 'iets met computers' hebt gedaan op WO niveau, dat is meestal wat ze willen weten. Daarom kun je als Informatiekundige ook heel veel verschillende functies doen: programmeur, tester, consultancy, project support, beheer, security specialist, enzovoorts.
Het komt erop neer dat je voor een werkgever nog geen echte skills hebt, naast een goed stel hersens, denkvermogen en een hoog niveau van kneedbaarheid. Overigens heb ik zelf nog maar bar weinig van mijn studie toe kunnen passen, behalve dan kritisch kunnen denken en snel complexe processen kunnen doorgronden. Dat zijn ook de vaardigheden waar men naar op zoek is bij een net afgestudeerde werknemer, niet zozeer of je nou 2 of 3 programmeervakken hebt gehaald en of je ICT & Samenleving nou wel of niet hebt gehad.![]()
![]()
INFOIMP gelukt?quote:Ik studeer zelf Informatiekunde in Utrecht, ben eerstejaars, studeer het pas sinds november omdat ik ben begonnen met economie maar na 2 maanden ben overgestapt. De keuze voor Utrecht is omdat het in de buurt was, en dus lekker makkelijk, eigenlijk niet eens naar andere steden gekeken. Volgens de Keuzegids Hoger Onderwijs is de studie informatiekunde van de Universiteit Utrecht de nummer 1 in Nederland.
![]()
![]()
Zoals ik zei studeer ik het pas sinds november, na de eerste periode dus. Imperatief zal ik dus op z'n vroegst in september gaan volgenquote:
Bij ons had echt niemand dat de eerste keer gehaald, dat was toen echt zo'n vieze tegenvaller dat vak. Als je 't eenmaal door hebt is het echt zo leukquote:. Geeft Jeroen het nog steeds?
Ik heb IMP net niet gehaald. Had het wel kunnen halen, maar was vergeten dat ik een herkansing moest inleveren. Ja, 24 december ben ik aan het uitslapen.
Informatiemaatschappij was het andere vak uit de eerste periode. Ik zou het vergelijken met maatschappijleer van de middelbare school, in de trant van veel dat soort gelul, maar dan meer betrekking op, jawel, informatie. Ik vond het een erg interessant vak. Of het echt relevant is zou ik je niet kunnen vertellen, maar ik heb er wat van opgestoken.Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*![]()
Antwoorden van CI staan op internet, ik heb 12 fout dus een voldoendequote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:57 schreef Gamer_V het volgende:
Ik heb IMP net niet gehaald. Had het wel kunnen halen, maar was vergeten dat ik een herkansing moest inleveren. Ja, 24 december ben ik aan het uitslapen.
Informatiemaatschappij was het andere vak uit de eerste periode. Ik zou het vergelijken met maatschappijleer van de middelbare school, in de trant van veel dat soort gelul, maar dan meer betrekking op, jawel, informatie. Ik vond het een erg interessant vak. Of het echt relevant is zou ik je niet kunnen vertellen, maar ik heb er wat van opgestoken.
[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:56 ]![]()
Je moet gewoon in een semester 5 a 6 vakken volgen van respectievelijk 3 a 6 studiepunten
Het zelfde als in blokken met 2 vakken, maar in dit geval is het blok langer en heb je dus meer vaken
niets montessori aan
Ja doei.![]()
Wat is daar dan anders aan dan in Utrecht, behalve dat het in Utrecht een "blok" heet en in Nijmegen een semester? Ik begrijp het punt niet zo goed?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:41 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
We hebben gewoon semesters, en in die semesters een aantal vakken
2 vakken per blok, dus enkele weken lang slechts 2 vakken tegelijk tegenover een half jaar lang 5 vakken tegelijkquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:02 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wat is daar dan anders aan dan in Utrecht, behalve dat het in Utrecht een "blok" heet en in Nijmegen een semester? Ik begrijp het punt niet zo goed?
Ja doei.![]()
5 vakken tegelijk klinkt een beetje HBOSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ik heb zelf nog wat research gedaan, en het lijkt er op dat internationaal studeren in vrijwel elk land wel mogelijk is (uiteindelijk zal ik voor de VS gaan), en dat het niet uitmaakt of ik in Groningen of Amsterdam zit. Kan iemand dit bevestigen ?
Daarnaast heb ik gelezen dat Informatiekunde in Groningen vooral alfa is, en ik ben toch meer van het beta, dus Groningen valt eigenlijk al af. Ik heb begrepen dat Nijmegen redelijk beta is, maar hoe zijn Amsterdam en Utrecht dan bijvoorbeeld ? Zijn die minder beta dan Nijmegen, of bijvoorbeeld op andere gebieden ? En zijn dat dan de voornaamste verschillen, of is er meer ? Ik heb eigenlijk nergens een vergelijking kunnen vinden tussen de studies op de verschillende locaties.![]()
Leuk een IK topic! Ik leverde alweer exact een jaar geleden mijn master thesis in. Met veel plezier kijk ik terug op zowel de bachelor als de master BIS aan de UvA!![]()
Hey!quote:Op zondag 1 maart 2009 21:40 schreef KeeN2507 het volgende:
Leuk een IK topic! Ik leverde alweer exact een jaar geleden mijn master thesis in. Met veel plezier kijk ik terug op zowel de bachelor als de master BIS aan de UvA!
We hadden het vrijdag nog over je
Ja hè. Ik ben derdejaars student aan de UU en heb dit vak vorige periode gevolgd. Ik zat in een groepje van vier mensen (minder dan gebruikelijk) en we het tweede en derde rapport de dag vantevoren gemaakt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:37 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Waar is 'ons'? Is op de UU geen pretvak hoor, hard werken tijdens practicum, maar wel haalbaar.
Niet geleerd voor het tentamen. Uiteindelijk afgesloten met een 8 gemiddeld.
Begrijp me goed ik probeer niet te patsen hoor maar komop, dat vak is echt zó, zó, simpel![]()
![]()
Ik denk meer dat dat te maken heeft met het feit dat je derdejaars bent en dus al wat ervaring hebt met soortgelijke projectenquote:Op maandag 2 maart 2009 12:43 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ja hè. Ik ben derdejaars student aan de UU en heb dit vak vorige periode gevolgd. Ik zat in een groepje van vier mensen (minder dan gebruikelijk) en we het tweede en derde rapport de dag vantevoren gemaakt.
Niet geleerd voor het tentamen. Uiteindelijk afgesloten met een 8 gemiddeld.
Begrijp me goed ik probeer niet te patsen hoor maar komop, dat vak is echt zó, zó, simpel
Hi!quote:Op maandag 2 maart 2009 12:39 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hey!
We hadden het vrijdag nog over je
Wel jammer dat ik er niet kon bij zijn idd! Zijn er nog leuke informatiekundige roddels besproken?![]()
![]()
Hmmm nee, er was geen schokkend nieuws behalve de rekening... Het blijft natuurlijk altijd leuk om met zn allen op A&A te zeikenquote:Op maandag 2 maart 2009 19:52 schreef KeeN2507 het volgende:
[..]
Hi!
Wel jammer dat ik er niet kon bij zijn idd! Zijn er nog leuke informatiekundige roddels besproken?. Ik maakte wel indruk op de oude vrouwen aan de tafel naast ons als enige vrouw met 6 mannen, dat dan weer wel
.
Dat is het leuke, het eerste project met meer dan twee mensen was dat. De rest van de dingen waren individueel of met een partner (die eigenlijk altijd hetzelfde was)quote:Op maandag 2 maart 2009 15:17 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik denk meer dat dat te maken heeft met het feit dat je derdejaars bent en dus al wat ervaring hebt met soortgelijke projecten
Dus daar lag het niet aan![]()
![]()
Mijn advies aan degene die er over denken om IK te gaan doen ... niet doen de kredietcrisis zal zich nog jaren laten voelen en als junior zal je haast nergens aan de bak komen. Voor degene die nog bezig zijn ... switch naar een studie met meer directe economische waarde.![]()
Met een opleiding IK liggen de banen momenteel nog steeds voor het oprapen hoor, in ieder geval in de randstad.. Denk juist een van de betere sectoren op het moment.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:59 schreef -ChampagneSupernova- het volgende:
Mijn advies aan degene die er over denken om IK te gaan doen ... niet doen de kredietcrisis zal zich nog jaren laten voelen en als junior zal je haast nergens aan de bak komen. Voor degene die nog bezig zijn ... switch naar een studie met meer directe economische waarde.![]()
Waar basseer je je in vredensnaam op ... ?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:56 schreef Devz het volgende:
[..]
Met een opleiding IK liggen de banen momenteel nog steeds voor het oprapen hoor, in ieder geval in de randstad.. Denk juist een van de betere sectoren op het moment.
![]()
Eigen ervaring. Maar het is wel aan te raden om niet zoveel spelfouten in je sollicitatiebrief te maken, anders ben je bij voorbaat al kansloos.quote:Op zondag 8 maart 2009 00:45 schreef -ChampagneSupernova- het volgende:
[..]
Waar basseer je je in vredensnaam op ... ?![]()
Ik begin weer steeds meer zin in de studie te krijgen overigens
Was door motorongeluk deze week even grotendeels uit de running en heel moe en stram waardoor de concentratie echt bagger was, maar zit vandaag weer vol goede moed te werken thuis
De studie heb ik altijd al wel leuk gevonden, maar nu met wat meer research-vakken enzo (tweede jaar) vind ik 't stiekem toch wel heel leuk.
Vorige week voor het vak "Onderhandelen en Veranderen" ook een erg leuke workshop gehad die me erg goed afging. Gewoon lekker meedoen, meedenken en -praten, fouten maken, deze al inzien op het moment dat je iets oppert en daarvan lerengeweldig!
Enige struikelblok blijft wiskunde, helaas, maargoeddaar sla ik me ook wel doorheen
Ja doei.![]()
Zijn er trouwens mensen die zelf, of andere mensen kennen, die enkele maanden in het buitenland Informatiekunde vakken hebben gevolgd? Zo ja, waar, en hoe is dat (hen) bevallen?Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:56 ]![]()
Hallo iedereen,
ik ben ook van plan komende september met deze studie te beginnen. Heb dit jaar 3 maanden ontzettend saaie bedrijfseconomie gevolgd, dat bleek het toch niet te zijn voor mij.
Achja, ik dacht altijd 'ik ga wel bedrijfseconomie doen'... Geen goede instelling![]()
Heb mn ogen dit moment op Utrecht, ik ga ook nog even naar een open dag / meeloopdag.
Ben er wel vrij zeker van dat dit het gaat worden, lijkt me een leuke interessante studie en vraag mezelf ook steeds meer af waarom ik deze niet gelijk ben gaan volgen. Vind het ook wel fijn dat deze studie wat minder 'massaal' is... Niet (zoals bij bedrijfseconomie) met een paar honderd studenten in zon volgepropte zaal.
Hebben mensen nog tips ter voorbereiding op deze studie?
En ik vroeg me af hoeveel college uren je in het eerste jaar ongeveer hebt? (dag vrij?)
En ik wil ook graag stage lopen in het buitenland (3e jaar dan waarschijnlijk), dus ben ook benieuwd naar de verhalen van anderen.
[ Bericht 12% gewijzigd door t1mm3h op 31-03-2009 12:39:09 ]![]()
Ik ben eerstejaars in Utrecht.Voorbereiding voordat je gaat beginnen in september bedoel je? Is in principe niet nodig, maar als je zin hebt om je in je vrije tijd alvast in java te gaan verdiepen kan dat erg handig zijn, omdat je begint met imperatief programmeren en dat haalt de meerderheid van informatiekunde studenten meestal niet.quote:Hebben mensen nog tips ter voorbereiding op deze studie?Je volgt 2 vakken, voor elk vaak heb je 2 uur hoorcollege en 2 uur werkcollege. Sommige praktische vakken heb je ook nog een practicum van 2 uur. En voor sommige vakken zul je in je 'eigen tijd' nog op de Uithof moeten afspreken om opdrachten te maken buiten collegeuren. Je hebt gemiddeld dus 8 tot 10 uur college (naar boven afgerond). Je bent eigenlijk altijd om vrijdags vrij. Op dit moment heb ik alleen op maandag en donderdag college, volgende periode heb ik alleen op dinsdag, woensdag en donderdags college.quote:En ik vroeg me af hoeveel college uren je in het eerste jaar ongeveer hebt? (dag vrij?)Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Oke bedankt voor je reply moneytalks ;-)
Aangezien ik nu werk als web developer heb ik inmiddels aardig wat kennis van html, css, php en javascript, dus ik denk ik zowieso al iets gemakkelijker in java taal kom.
Ik zag dit 'boek' online staan op de site van UU dus die ga ik maar is doorlezen:
http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/imp/diktaat/imp.pdf
Klopt het dat dit het enige boek is dat jullie moeten gebruiken voor imperatief programmeren?
Ik zie overigens niet direct wiskunde aanwezig bij het vakken overzicht ( http://informatiekundeinutrecht.nl/index.php?id=2&subid=4&subsubid=0 ). Maar dat krijg je wel neem ik aan?![]()
Ja dat is het enige boek, en nee je krijgt gelukkig geen wiskunde (anders had ik nooit voor informatiekunde gekozenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:08 schreef t1mm3h het volgende:
Oke bedankt voor je reply moneytalks ;-)
Aangezien ik nu werk als web developer heb ik inmiddels aardig wat kennis van html, css, php en javascript, dus ik denk ik zowieso al iets gemakkelijker in java taal kom.
Ik zag dit 'boek' online staan op de site van UU dus die ga ik maar is doorlezen:
http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/imp/diktaat/imp.pdf
Klopt het dat dit het enige boek is dat jullie moeten gebruiken voor imperatief programmeren?
Ik zie overigens niet direct wiskunde aanwezig bij het vakken overzicht ( http://informatiekundeinutrecht.nl/index.php?id=2&subid=4&subsubid=0 ). Maar dat krijg je wel neem ik aan?
)
En weet je al welk beroep je wilt gaan uitoefenen na je studie moneytalks? Dat is me bij deze studie toch net wat minder duidelijk. Dat zal wel komen omdat het een brede studie is.
Ik heb me overigens aangemeld voor 'een dagje studeren' op 22 aprilBen benieuwd.
![]()
Nijmegen is te ver voor mijDaarbij vind Utrecht gewoon een leuke stad, ik ken er wat mensen en informatiekunde staat er het beste aangeschreven
![]()
![]()
Is Economie en Informatica te vergelijken met Informatiekunde?
* Nero22 is een V5'er en moet keuzes gaan makenIt's funny
But not ha-ha funny.![]()
Ik heb even de voorlichtingspagina van de Uni van Tilburg bekeken over Economie en Informatica, maar Informatiekunde bevat an sich eigenlijk geen economie (wel wat bedrijfskundige aspecten). Dus in dat opzicht is het niet te vergelijken. Verder klinkt het wel redelijk informatiekundig.
Ik zou gewoon naar voorlichtingsdagen/meeloopdagen van beide studies gaan, dan merk je vanzelf wat je leuker lijkt.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Hm, dank u. Ik ga binnenkort naar Tilburg (15 april) dus ik moet nog even naar Nijmegen, of Utrecht(? Roep maar.) om daar naar voorlichtingsdag te gaan voor Informatiekunde, want ik zie dat de voorlichtingsdag in Nijmegen gisteren was.quote:Op zondag 5 april 2009 15:54 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik heb even de voorlichtingspagina van de Uni van Tilburg bekeken over Economie en Informatica, maar Informatiekunde bevat an sich eigenlijk geen economie (wel wat bedrijfskundige aspecten). Dus in dat opzicht is het niet te vergelijken. Verder klinkt het wel redelijk informatiekundig.
Ik zou gewoon naar voorlichtingsdagen/meeloopdagen van beide studies gaan, dan merk je vanzelf wat je leuker lijkt.
It's funny
Als je meer technisch/beta wil moet je naar Nijmegen, wil je minder beta dan naar Utrecht.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ik ben sowieso niet zo'n kei in wiskunde, dus ik denk dat Utrecht dan wat interessanter is. Ook wat betreft reizen is het wat voordeliger om naar Utrecht te gaan, maar dat mag eigenlijk geen punt zijn.quote:Op zondag 5 april 2009 16:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Als je meer technisch/beta wil moet je naar Nijmegen, wil je minder beta dan naar Utrecht.Een meeloopdag vind ik meteen zo'n grote stap. Durf het eigenlijk niet.quote:Op zondag 5 april 2009 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt altijd een dagje mee komen lopen in Nijmegen![]()
Komt nog wel.
Bedankt voor de info.
It's funny
Weet je wat? Fuck it. Ik ga het vanavond even voorleggen aan mijn ouders en morgen even m'n decaan er op aanspreken.quote:Op maandag 6 april 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
grote stap? Je wordt gewoon door mij op sleeptouw genomen. Niets engs aan![]()
Moet ik dan ook wiskundesommetjes maken op zo'n dag?
It's funny
Wiskunde is een pain in the arse, maar de rest is wel redelijk puik
kom je gewoon NIET op een dag dat we wiskunde hebben![]()
gewoon op een donderdag dat er ook een borrel van studievereniging is enzo
Ja doei.![]()
Ik zie nu pas dat het sterk aangeraden wordt eerst naar een voorlichtingsdag te gaan...quote:Op maandag 6 april 2009 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Wiskunde is een pain in the arse, maar de rest is wel redelijk puik
kom je gewoon NIET op een dag dat we wiskunde hebben![]()
gewoon op een donderdag dat er ook een borrel van studievereniging is enzo
Dan eerst daar maar eens op wachten... Toch bedankt!
It's funny
de voorlichtingsdag is voorbij
en wat is 'aanraden'. Nou ja.. kan je meenemen naar de sprekers van die dagmaargoed, jouw keus...
Ja doei.![]()
dat ze de voorlichtingsdag 'aanraden' is alleen maar zodat ze geen proef-studeer studenten krijgen die eigenlijk nog helemaal niet weten wat ze willen en dus geen inzet vertonen op die dag (wat je vaak genoeg ziet).
Dus als jij wel al goed weet wat je wilt en dit een interessante opleiding vind moet je gewoon gaan naar een meeloopdag.![]()
[ Bericht 84% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:56 ]![]()
En jullie zijn natuurlijk totaal niet bevooroordeeld.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
Eerstejaars informatiekunde in Utrecht hier... En ik heb CI gehaald!!
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
Eerstejaars informatiekunde in Utrecht hier... En ik heb CI gehaald!!![]()
(ik denk dat als je CI niet hebt gehaald je sowieso beter kunt stoppen, want het was zelfs mogelijk om met maar 1 voldoende van de 3 toetsen en 2 opdrachten het vak alsnog af te sluiten met een 6)
Multimedia ging wel aardig, ik denk wel dat ik het vak gehaald heb! Volgende periode doe ik UWT en BCI.![]()
ow multimedia is echt 'n eitje tentamens zijn elk jaar hetzelfde, dus gewoon oude tentamen ff doornemen. UWT is kut en BCI is wel goed te doen![]()
![]()
Wat is er zo kut aan UWT dan? Het lijkt mij juist wel leuk!quote:Op donderdag 16 april 2009 16:39 schreef Baka-san het volgende:
ow multimedia is echt 'n eitje tentamens zijn elk jaar hetzelfde, dus gewoon oude tentamen ff doornemen. UWT is kut en BCI is wel goed te doen
![]()
Voor BCI is vorig jaar maar 50% geslaagd volgens de vakevaluatie (dan tel ik die 33% die heeft afgehaakt dus mee).Anyway, had vandaag tentamen Projectmanagement (nee ik kies niet voor de gemakkelijkste weg; multimediaquote:BCI
Ingeschreven studenten: 75
Meegedaan aan tentamen: 50 (67%)
Geslaagd: 35 (70%, 47% van het totaal)
UWT
Ingeschreven studenten: 111
Meegedaan aan tentamen: 92 (83%)
Geslaagd: 64 (70%, 58% van het totaal)), hou er een gematigd positief gevoel aan over.
Ik dacht dat maar één eerstejaars voor projectmanagement gekozen had.Achteraf wou ik dat ik het ook erbij gekozen had, wat heb ik weinig gedaan deze periode zeg
Hmm, ik kan de vakevaluaties niet vinden. Jammer, ik heb wel wat te klagen.
Er hebben er wel een aantal meer eerstejaars voor gekozenquote:Op donderdag 16 april 2009 17:25 schreef Gamer_V het volgende:
Ik dacht dat maar één eerstejaars voor projectmanagement gekozen had.Achteraf wou ik dat ik het ook erbij gekozen had, wat heb ik weinig gedaan deze periode zeg
Hmm, ik kan de vakevaluaties niet vinden. Jammer, ik heb wel wat te klagen.
Ja zeker nuttig, vooral gezien je als informatiekunde al gauw met projecten, en dus ook met management van die projecten. Praktisch heb je er aan dat je veel beter begrijpt hoe projecten in elkaar steken en hoe je een project tot een zo goed mogelijk einde brengt. Het vak is voornamelijk georiënteerd op software project management, maar de methoden en technieken die behandeld worden kun je bij elke vorm van project management eigenlijk wel gebruiken. Projectmanagement is voornamelijk schatten, plannen en voortgangscontrole.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:57 schreef t1mm3h het volgende:
Wat vind je van projectmanagement moneytalks? Nuttig? En zo ja, wat heb je er praktisch aan later?
Oke dan denk ik dat je wat te zien krijgt van het vak Basisbegrippen Communicatie en Informatie: http://www.cs.uu.nl/education/vak.php?vak=INFOBCI&jaar=2008quote:Op maandag 20 april 2009 16:11 schreef t1mm3h het volgende:
Oke dan.
Nou ik kom woensdag is langs ;-) meeloopdag @ UU.
We gaan woensdag beginnen met dat vak. (eerste colleges van nieuwe periode)Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
En t1mm3h, was het wat die meeloopdag?
Ik kwam te laat binnen en dacht "wtf, wat doen er ineens veel mensen informatiekunde. zit ik hier wel goed?"
Ja g*dverdomme, ik was uitgerekend gisteren weer ziek ... Pff![]()
Ik werd al niet zo lekker wakker, toch gedoucht en naar de metro gegaan... halverwege terug gelopen.
Ik heb wel gelijk even gebeld met de melding dat ik spijtig genoeg niet meer kon komen wat ik erg jammer vond. Ergens begin juni is er nog wel een 'late-beslissers' dag ofso... Dan kan je ook nog 1 college volgen dus daar ga ik me zeker voor aanmelden.
Maar goed, niks meer aan te doen, wel balen.![]()
Ik ga ook naar de latebeslissersdagen van zowel Utrecht, Amsterdam als Nijmegen. Dat het informatiekunde wordt, is vrijwel zeker, ik weet alleen nog niet waar.![]()
Wat zijn eigenlijk de hoogst aangeschreven informatiekunde masters in Nederland?Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Heeej,
heeft iemand van jullie toevallig nog oude tentamens van het vak Basisbegrippen Communicatie en Informatie. Of nog practicumopdrachten?![]()
Morgen meeloopdag Economie en Informatica in Tilburg. Wilde het toch even melden.quote:Op zondag 5 april 2009 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
je kunt altijd een dagje mee komen lopen in Nijmegen
It's funny
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:01 schreef Max88 het volgende:
Heeej,
heeft iemand van jullie toevallig nog oude tentamens van het vak Basisbegrippen Communicatie en Informatie. Of nog practicumopdrachten?
Ik dacht juist dat je het leuk vond (zie ook deze post: Informatiekunde (WO) )quote:Op maandag 18 mei 2009 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
misschien. Ga in ieder geval niet de informatiekunde MASTER doen, wellicht wel de bachelor afmaken
Wat is het probleem, toch teveel wiskunde in Nijmegen? Of heb je gewoon een leukere studie gevonden?Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ik vind het ook een leuke studie, dat zeker.
Zet me nog in voor promotie ervan, opleidingscommissie en dat soort zaken.
Alleen zijn sommige zaken te technisch voor me EN zie ik voor mezelf niet echt een toekomst op 'kantoor'.
Heb altijd al bij de politie gewild en heb daar 4 jaar geleden ook gesolliciteerd. Ben toen zelf uit de selectie gestapt: was toen 25kg zwaarderen kreeg een baan met goed salaris aangeboden.
Nog steeds roep ik ' later als ik groot ben word ik motoragent ' en ik denk dat DAT het ENIGE is wat ik echt goed zou kunnen en wat ik goed vol zou houden. Dus nu ben ik daar aan het solliciteren en probeer ik daar de testen door te komen, voor een gewone straatagent dus (in het begin).
Ook zat ik al te denken om na de bachelor Informatiekunde sowieso de MCI (Master of Criminal Investigation) te gaan doen, waar je ook deze testen allemaal voor moet halen. Als ik nu die testen doe en ik kom er niet door, weet ik dat ik sowieso een andere master moet vinden. Haal ik 't wel, dan moet ik kiezen:
of meteen politieopleiding doen, of Bachelor binnen 2 jaar afronden en dan MCI gaan doen
Ja doei.![]()
Weet iemand van Universiteit Utrecht of BCI een multiple choice deeltentamententamen is? Misschien weet een tweede jaars student dit?
Bedankt
[ Bericht 3% gewijzigd door Tribbus op 18-05-2009 22:29:31 ]![]()
Ik denk zelf van wel omdat alle "voorbeeld tentamenvragen" meerkeuze vragen waren, maar zeker weet ik het natuurlijk niet. Ik denk dat je het beter op het Sticky forum kan vragen, Tribbus.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Bedankt voor de reactie, er was inmiddels ook al een mailtje rondgestuurd, en het is inderdaad een MC tentamen:Dquote:Op maandag 18 mei 2009 23:07 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik denk zelf van wel omdat alle "voorbeeld tentamenvragen" meerkeuze vragen waren, maar zeker weet ik het natuurlijk niet. Ik denk dat je het beter op het Sticky forum kan vragen, Tribbus.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tribbus op 19-05-2009 11:31:47 ]![]()
Aangemeld voor de late beslissers dag op 11 juni en dan kan ik als het goed is ook nog een college volgen.
Eigenlijk nu wel 99,9% zeker dat ik informatiekunde ga doen, en dan in het 2e/3e jaar de minor informatica kies omdat ik de technische kan toch ook wel erg boeiend vind![]()
Moneytalks alweer bijna klaar met je eerste jaar? Moet je nog wel die eerste vakken (die je gemist hebt) herkansen ofso, of volgend jaar pas?![]()
Die vakken die ik gemist heb moet ik een keer in de komende jaren gaan doen, maar ik weet nog niet precies wanneer ik het ga doen. Maar in principe kan ik dit zelf beslissen, zolang ik aan het eind van mn studie maar al de verplichte vakken heb gevolgd en genoeg punten heb.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:15 schreef t1mm3h het volgende:
Aangemeld voor de late beslissers dag op 11 juni en dan kan ik als het goed is ook nog een college volgen.
Eigenlijk nu wel 99,9% zeker dat ik informatiekunde ga doen, en dan in het 2e/3e jaar de minor informatica kies omdat ik de technische kan toch ook wel erg boeiend vind![]()
Moneytalks alweer bijna klaar met je eerste jaar? Moet je nog wel die eerste vakken (die je gemist hebt) herkansen ofso, of volgend jaar pas?
Ik denk dat als je een college gaat volgen op 11 juni dat het dan het college 'XML en webservices' zal zijn van het vak Uitwisselingstalen.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Oke lijkt me leuk.
Weet jij trouwens toevallig waar de antwoorden van de literatuur imperatief programmeren staat?
Vond het wel leuk alvast ff door te nemen, dit is de link van de literatuur (pdf bestand): http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/imp/diktaat/imp.pdf
Maar ik kan de uitwerkingen nergens vinden...![]()
Aardig gek, klinkt als een leuke vervolgstudie voor mij
ik doe nu information engineering wat bijna precies de zelfde vakken heeft.![]()
Misschien kan je als jou huidige hbo studie goed aansluit meteen een master doen op de Uni, niet?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 09:49 schreef stamppot het volgende:
Aardig gek, klinkt als een leuke vervolgstudie voor mij
ik doe nu information engineering wat bijna precies de zelfde vakken heeft.
![]()
Dat is heel goed mogelijkquote:Op dinsdag 26 mei 2009 15:16 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
Misschien kan je als jou huidige hbo studie goed aansluit meteen een master doen op de Uni, niet?
ik ga deze week eens even rondvragen wat de mogelijkheden zijn
![]()
Er zijn geen uitwerkingen voor de vragen uit het dictaat. Ik zelf vond dat ook erg vervelend. Deze antwoorden kan je vragen tijdens werkcolleges.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:32 schreef t1mm3h het volgende:
Oke lijkt me leuk.
Weet jij trouwens toevallig waar de antwoorden van de literatuur imperatief programmeren staat?
Vond het wel leuk alvast ff door te nemen, dit is de link van de literatuur (pdf bestand): http://www.cs.uu.nl/docs/vakken/imp/diktaat/imp.pdf
Maar ik kan de uitwerkingen nergens vinden...
![]()
Ik ben na de derde periode gestop met informatica en doe nu alleen de laatste periode van informatiekunde.quote:Op maandag 25 mei 2009 14:15 schreef t1mm3h het volgende:
Moneytalks alweer bijna klaar met je eerste jaar? Moet je nog wel die eerste vakken (die je gemist hebt) herkansen ofso, of volgend jaar pas?
Ik zal dus volgend jaar 3 kwart nog moeten doen. Dus zie jou volgend jaar dan waarschijnlijk.![]()
Oke, en waarom gestopt met informatica als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:50 schreef Tribbus het volgende:
[..]
Ik ben na de derde periode gestop met informatica en doe nu alleen de laatste periode van informatiekunde.
Ik zal dus volgend jaar 3 kwart nog moeten doen. Dus zie jou volgend jaar dan waarschijnlijk.
Ik vind informatica ook heel boeiend, maar de redenen waarom ik toch voor informatieKUNDE ga is omdat;
- Ik heb geen wiskunde B gedaan
- Ik vind de techniek heel boeiend, maar wil toch ook weer niet élke dag achter de computer zitten, ik vind menselijk contact ook leukEn dat heb je (denk ik) meer met informatiekunde.
![]()
Een van de grootste misconcepties die er bestaat m.b.t. infca. Toch jammerquote:Op vrijdag 29 mei 2009 15:03 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
Oke, en waarom gestopt met informatica als ik vragen mag?
Ik vind informatica ook heel boeiend, maar de redenen waarom ik toch voor informatieKUNDE ga is omdat;
- Ik heb geen wiskunde B gedaan
- Ik vind de techniek heel boeiend, maar wil toch ook weer niet élke dag achter de computer zitten, ik vind menselijk contact ook leukEn dat heb je (denk ik) meer met informatiekunde.
![]()
Ik dacht al dat iemand zo'n antwoord zou geven. Natuurlijk kan je ook veel meer doen dan alleen achter de computer zitten (maar ook praten met de klant, overleggen met de klant etc), maar het is nou eenmaal wel een nogal technische opleiding en als je daar aan wilt werken (in dit geval computer-techniek) dan moet je toch gewoon veel voor de computer zitten... Aantal vrienden van me die informatica hebben gestudeerd (hbo dan wel) zitten nou ook eenmaal 80-90% voor de computer, en dat vinden ze niet erg.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 16:12 schreef Thomass het volgende:
[..]
Een van de grootste misconcepties die er bestaat m.b.t. infca. Toch jammer
Net zoals ze zouden zeggen 'accountancy is niet saai heel divers enz...', maar uiteindelijk blijft het nou eenmaal vak waar je veel met cijfertjes moet werken en toch wel grootste deel van je tijd op kantoor de cijfertjes uitwerken.
Na je studie informatica is het toch ook niet zo gek dat je dan gewoon grootste deel van je tijd achter de computer zit?
Mijn opmerking dat je "elke dag" achter de computer zit is dan misschien iets te overdreven, maar dat het bij informatiekunde in ieder geval mínder is (het achter de computer zitten), geloof ik wel (meer het managen).
[ Bericht 12% gewijzigd door t1mm3h op 29-05-2009 17:17:38 ]![]()
Maar zit je voor andere studies dan minder achter de computer? Ik volg nu mijn derde of vierde informatiekundevak, en voor die vakken zit ik (I kid you not) meer achter de pc dan voor de meeste infca vakken. Waarschijnlijk omdat ze van die tijdrovende opdrachten/verslagen eisen i.t.t. infca vakken waar je vaak ook wel een opdracht hebt maar die is in de regel minder groot.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 17:10 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
Ik dacht al dat iemand zo'n antwoord zou geven. Natuurlijk kan je ook veel meer doen dan alleen achter de computer zitten (maar ook praten met de klant, overleggen met de klant etc), maar het is nou eenmaal wel een nogal technische opleiding en als je daar aan wilt werken (in dit geval computer-techniek) dan moet je toch gewoon veel voor de computer zitten... Aantal vrienden van me die informatica hebben gestudeerd (hbo dan wel) zitten nou ook eenmaal 80-90% voor de computer, en dat vinden ze niet erg.
Net zoals ze zouden zeggen 'accountancy is niet saai heel divers enz...', maar uiteindelijk blijft het nou eenmaal vak waar je veel met cijfertjes moet werken en toch wel grootste deel van je tijd op kantoor de cijfertjes uitwerken.
En informatica is nou eenmaal een computer technische studie dus toch ook niet zo gek dat je dan gewoon grootste deel van je tijd achter de computer zit?
Je hebt nou eenmaal bij veel studies een computer nodig om je verslag/stuk te typen, of een of ander programma te gebruiken.
Overigens bestudeert de informatica niet computers, maar computing; ook al schetsen de popi jopi blaadjes/colleges die universiteiten vaak naar buiten brengen als reclame een ander beeld![]()
Ja uiteraard heb je met eigenlijk alle studies wel een computer nodig om een verslag of iets dergelijks op te maken, de hele maatschappij wordt ten slotte steeds meer geautomatiseerd, steeds meer kan gedaan worden op een computer. Ik doelde overigens meer over het werk dat je na je studie gaat doen.
Maargoed, ik vind het allebei heel interessant, informatiekunde trekt mij net wat meer op dit moment (managen/project leiden). Daarbij kies ik een minor informatica dus dan zou ik eventueel ook nog een master software technology (als ik toch nog meer voor de technische kant wil gaan) doen.
Major informatiekunde + minor informatica ik heb er zin in![]()
Ps. ik heb dit laatste halfjaar (omdat ik gestopt was met Economie studie) opgevuld door te gaan werken als webdeveloper (full time) en heb dus goed kunnen ervaren hoe het is om wel echt elke dag achter de computer te zitten, ik vind het heel leuk, maar net wat teveel tijd naar mn computer scherm kijken...![]()
Het was te moeilijk voor hem, te technischquote:Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Waarom ga je de vragen naar mij beantwoorden beantwoorden?quote:Op maandag 1 juni 2009 18:23 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Het was te moeilijk voor hem, te technisch
![]()
Omdat de vraag inmiddels al 2 keer gesteld was, en ik niet verwachtte jou hier ooit weer terug te zienquote:Op woensdag 3 juni 2009 10:28 schreef Tribbus het volgende:
Waarom ga je de vragen naar mij beantwoorden beantwoorden?
[..]
Op 11 juni is in Utrecht de late beslissersdag voor Informatiekunde
http://www.uu.nl/NL/Infor(...)g/Pages/default.aspxKarakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ik zal er zijnquote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Op 11 juni is in Utrecht de late beslissersdag voor Informatiekunde
http://www.uu.nl/NL/Infor(...)g/Pages/default.aspx
Er was ook nog een mogelijkheid die middag een college mee te volgen
![]()
![]()
Zal wel UWT zijn, college "XML en webservices"quote:Op maandag 8 juni 2009 10:09 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
Ik zal er zijnEr was ook nog een mogelijkheid die middag een college mee te volgen
![]()
![]()
In Tilburg is er ook een studie Economie & Informatica (voorheen Information Management, daarvoor Informatiekunde): http://www.uvt.nl/faculteiten/feb/onderwijs/informatiemanagement/
Kijk het filmpje eens zou ik zeggen dat geeft een goed beeld van wat de studie in Tilburg eigenlijk inhoudt. Of volg eens online een aantal colleges, welke tekenend zijn voor Informatiekunde in Tilburg.
In vergelijking met andere steden is het denk ik zo dat Tilburg heel erg bedrijfseconomisch is gericht. Dit betekent dat je wat minder intensief met de IT op zichzelf bezig bent, maar dat je heel erg bezig bent met hoe je IT kunt gebruiken om je (bedrijfs)doelstellingen te realiseren. Een kreet welke heel vaak in de studie terugkomt is "Business-IT Alignnent", oftewel de afstemming van de IT op de business en v.v. Dit bekent dat je de taal van zowel de business als de taal van de IT moet kunnen spreken, om zo een optimale afstemming te bereiken.
Dus als iemand aan jou de vraag voorlegt of het verstandig is om een ERP systeem aan te schaffen, dan is het als IM'er / informatiekundige niet jouw taak om een ERP pakket te gaan kopen en deze te gaan installeren op een aantal IBM AIX systemen met een Oracle DB-cluster als backend. In plaats van alleen op de techniek te focussen moet je dus ook gaan kijken naar wat de implicaties zijn voor de organisatie en de bedrijfsprocessen.
Mbt tot de techniek moet je bijvoorbeeld nadenken over het vraagstuk hoe je de huidige systemen om kunt zetten naar het ERP pakket en wat daar allemaal bij komt kijken: zit je straks met een heleboel legacy opgescheept of is het huidige systeem webservice ready, zodat we met minimale kosten alles kunnen integreren? Of moeten we een middleware-laag gaan schrijven?
Maar ook de procsessen en de organisatie en haar mensen zijn erg belangrijk. Gaan de bedrijfsprocessen ingrijpend veranderen? Komt heel het logistieke proces hierdoor overhoop te liggen? Hebben de veranderingen in de processen wel genoeg draagvlak bij de mensen? En hebben de mensen de competenties om met de veranderende situatie om te gaan? Allemaal vragen die een Informatiekundige in Tilburg bezig houden.
Nog een voorbeeld is bijvoorbeeld een overnamevraagstuk. Is het verstandig voor bedrijf X om bedrijf Y over te nemen? Als Informatiekundige moet je dan gaan kijken naar hoe makkelijk het gaat zijn om de informatiesystemen te mergen, of de cultuur van X wel past bij die van Y of dat er bijna onoverbrugbare verschillen zijn in de manier van werken (bijv. een heel aan de ene kant een grote, professionele, formele en rigide organisatie en aan de andere kant een informeel familiebedrijf). Ook is het belangrijk om te onderzoeken of er genoeg synergievoordelen kunnen worden behaald. Wat je je dan af moet vragen is of er veel of weinig overlap is op kennisgebied. En hoe ga je de kennis toepassen in de bedrijfsvoering? En ga je mensen ontslaan?
Afijn, hopelijk hebben jullie een beetje een beeld gekregen van het vakgebied zoals deze in Tilburg wordt onderwerzen. Ik heb overigens het idee dat het curriculum in Tilburg vrij veel lijkt op de Master Business Informatics in Utrecht als ik naar dat curriculum kijk.![]()
[ Bericht 77% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:56 ]![]()
Was het nog wat vandaag? Beetje jammer dat het college niet was wat het moest zijn.. voor niks naar de uni gekomenquote:Op maandag 8 juni 2009 10:09 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
Ik zal er zijnEr was ook nog een mogelijkheid die middag een college mee te volgen
Als alles goed gaat dit jaar en volgend jaar (elk jaar is weer spannend wat betreft mijn overgangquote:Op maandag 8 juni 2009 13:36 schreef LB06 het volgende:
In Tilburg is er ook een studie Economie & Informatica (voorheen Information Management, daarvoor Informatiekunde): http://www.uvt.nl/faculteiten/feb/onderwijs/informatiemanagement/
[...]) ga ik ook E&I in Tilburg doen. Heb ondertussen drie of vier voorlichtings-/meeloopdagen gedaan, dus ben er vrij zeker over.
It's funny
Het was wel leuk om met de studenten te praten over de studie. Het college was inderdaad wat minder, komt niet echt professioneel over als je zelfs al op een voorlichtingsdag zo'n college niet goed voorbereid. Lijkt me toch dat je met zo'n presentatie voor studenten die nu hun keuze moeten maken goede indruk wilt maken...quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:36 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Was het nog wat vandaag? Beetje jammer dat het college niet was wat het moest zijn.. voor niks naar de uni gekomen
Maar goed, de docent die er was deed nog wel even een verhaaltje over een project waar hij mee bezig was, dus heb nog wel wat gehoord.![]()
Tsja, normaal zou het een gewoon college zijn geweest (en dus sowieso niet speciaal voor julliequote:Op maandag 15 juni 2009 10:06 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
Het was wel leuk om met de studenten te praten over de studie. Het college was inderdaad wat minder, komt niet echt professioneel over als je zelfs al op een voorlichtingsdag zo'n college niet goed voorbereid. Lijkt me toch dat je met zo'n presentatie voor studenten die nu hun keuze moeten maken goede indruk wilt maken...
Maar goed, de docent die er was deed nog wel even een verhaaltje over een project waar hij mee bezig was, dus heb nog wel wat gehoord.
) alleen die gastcollege docent kwam niet opdagen, en daar valt op zo'n moment weinig aan te doen. Is overigens de eerste keer dat ik dit heb meegemaakt
Ja dat snap ik, ik neem het de docent ook niet kwalijk ofso, maar ik zou, als "bedrijf/instelling" zijnde, alleen al uit marketing principes er voor zorgen dat zeker die dag als aankomende studenten komen, een goed college wordt gegeven en dat er niet opeens iemand is verdwenenquote:Op maandag 15 juni 2009 12:11 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Tsja, normaal zou het een gewoon college zijn geweest (en dus sowieso niet speciaal voor jullie) alleen die gastcollege docent kwam niet opdagen, en daar valt op zo'n moment weinig aan te doen. Is overigens de eerste keer dat ik dit heb meegemaakt
![]()
![]()
Ik vind ook dat het natuurlijk erg slecht staat gezien er toevallig die dag ook zo'n latebeslissersdag was, maar verder kan je het ze niet echt kwalijk nemen dat een extern iemand niet komt opdagen (we weten de reden ook niet, misschien is die man wel verongelukt onderweg).quote:Op maandag 15 juni 2009 15:40 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, ik neem het de docent ook niet kwalijk ofso, maar ik zou, als "bedrijf/instelling" zijnde, alleen al uit marketing principes er voor zorgen dat zeker die dag als aankomende studenten komen, een goed college wordt gegeven.
[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:57 ]![]()
Wil je bijna geen beta, dan moet je naar Groningenquote:Op zondag 5 april 2009 16:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Als je meer technisch/beta wil moet je naar Nijmegen, wil je minder beta dan naar Utrecht.
![]()
![]()
Iemand die morgen ook BCI tentamen heeft in Utrecht? Enig idee wat het antwoord is op de voorbeeldvraag uit het 5e college?![]()
![]()
Die vraag heb ik vaker horen langskomen. Nee, ik weet het antwoord ook nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:01 schreef LuxAeterna het volgende:
Iemand die morgen ook BCI tentamen heeft in Utrecht? Enig idee wat het antwoord is op de voorbeeldvraag uit het 5e college?
Hoe is het gesteld met het Wiskunde die je krijgt bij deze opleiding? Lijkt me wel een interessante studie, echter ben ik geen ster in wiskunde (kan het wel, maar liever niet). Heb zojuist al opgepikt dat het verschilt per locatie, ik wil het graag weten voor de VU/UVA/UU..
![]()
Ik zit op de UU, tot nu toe geen wiskunde meegemaakt. Je zal bij het vak "Wetenschappelijke onderzoeksmethoden" in het 2e jaar een stuk statistiek krijgen, maar verder krijg je geen echte wiskunde. Statistiek ontkom je volgens mij bij geen enkele studie aan..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:35 schreef Muzz_ het volgende:
Hoe is het gesteld met het Wiskunde die je krijgt bij deze opleiding? Lijkt me wel een interessante studie, echter ben ik geen ster in wiskunde (kan het wel, maar liever niet). Heb zojuist al opgepikt dat het verschilt per locatie, ik wil het graag weten voor de VU/UVA/UU..
UU hier.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:35 schreef Muzz_ het volgende:
Ik ben juist gestopt met informatica omdat ik de wiskunde niet aankon. Heb NT gehaald op VWO maar met een 5 voor wiskunde, niet echt ruim dus. Ik moet zeggen dat informatiekunde erg goed te doen is, je krijgt soms een klein beetje toegepaste wiskunde maar dat is echt niet van een hoog niveau. Verder krijg je in het 2e jaar bij WO een onderdeel Statistiek zoals MT al zegt.![]()
Hallo allemaal,
Ik weet dat dit een oude topic is, maar ik heb nog een vraag over deze opleiding.
Ik heb alle commentaar hier doorgelezen en heb nog niet echt een antwoord gevonden.
Ik wil informatiekunde gaan studeren, en moet kiezen tussen Utrecht of Amsterdam, mijn vraag is wat het verschil is tussen deze twee in vakken en manier van werken. En welke van deze twee is minder beta?
Groningen valt af omdat het te ver weg is en Nijmegen omdat die meer beta is.
alvast bedankt.![]()
Ja heb het een beetje vreemd verwoord, maar wat ik wil weten of er grote verschillen zijn in de opleiding aan UU of UvA.
En voornamelijk aan welke van de twee universiteiten de opleiding minder beta is.![]()
Het merendeel dat hier heeft gereageerd heeft volgens mij aan UU gestudeerd of studeert er.
Ik heb wel een idee over de opleiding aan de UU, maar helemaal niet veel info over de opleiding aan de UvA.![]()
Het masterprogramma van IK aa de Uva is totaal NIET beta. Het gaat zelf best veel over sociale aspecten rond informatie, informatiemanagement e.d. Over de bachelor weet ik niks.![]()
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/132_67577.htmlquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:57 schreef Z01 het volgende:
Het merendeel dat hier heeft gereageerd heeft volgens mij aan UU gestudeerd of studeert er.
Ik heb wel een idee over de opleiding aan de UU, maar helemaal niet veel info over de opleiding aan de UvA.
![]()
Bedankt voor alle reacties, ook voor die info van UvA.
Denk dat ik waarschijnlijk naar UvA zal gaan, nog niet helemaal zeker. Maar aan UU lijkt me de opleiding wat technischer, moet me nog wat verder erin verdiepen.![]()
www.cs.uu.nl/educationquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:41 schreef Z01 het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ook voor die info van UvA.
Denk dat ik waarschijnlijk naar UvA zal gaan, nog niet helemaal zeker. Maar aan UU lijkt me de opleiding wat technischer, moet me nog wat verder erin verdiepen.
Hier kan je alle vakken bekijken die je krijgt op de UU, met omschrijving en bijbehorende literatuur.
Volgens mij is de opleiding zowel op de UvA en UU niet erg technisch. Op de UU zijn (volgens mij) de enige technische vakken imperatief programmeren en wat statistiek (wat je overal krijgt).![]()
Webdesign wordt ook nog wel eens technisch genoemd vanwege de XML-onderwerpen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
www.cs.uu.nl/education
Hier kan je alle vakken bekijken die je krijgt op de UU, met omschrijving en bijbehorende literatuur.
Volgens mij is de opleiding zowel op de UvA en UU niet erg technisch. Op de UU zijn (volgens mij) de enige technische vakken imperatief programmeren en wat statistiek (wat je overal krijgt).
![]()
[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:57 ]![]()
Ik denk dat de meeste ontslagen binnen de ICT vooral de lager geschoolde (MBO, HBO) werknemers zullen treffen.
Anyway, weet iemand nog wat interessante masters (binnen- of buitenland) die je na een BSc Informatiekunde zou kunnen volgen? Ik kan wel een master aan de UU kiezen, maar wil graag verder kijken dan m'n neus lang is
Welke masters worden in het bedrijfsleven in Nederland graag gezien? Sommige masters (zoals in Leiden en in Utrecht) duren 2 jaar, kan je niet beter twee 1-jarige masters doen ipv een één 2-jarige master? En iemand misschien ideeën voor een master in het buitenland, of wellicht zelf plannen daarvoor?
[ Bericht 25% gewijzigd door MoneyTalks op 17-08-2009 17:04:30 ]Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ik ben tijdens de grote crash in 2001 gestart met Informatiekunde. IT'ers raakte je toen aan de straatstenen niet kwijt. Toen ik in 2007 afgestudeerd was lagen de banen weer voor het oprapenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:21 schreef IrishBastard het volgende:
Och, ze zeggen ook dat 't in 2010 wel weer aan zal trekken toch? Daarbij moeten de meeste mensen hier nog even
Ontslagen wordt je overigens niet, als je zorgt dat je onmisbaar bent, dus dat is dan gewoon de insteek hè
.
En daarnaast geldt het inderdaad vooral voor MBO en HBO IT'ers.![]()
Nog nieuwe eerstejaars Informatiekunde op fok!? Hoe bevalt het?Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Jij vindt jezelf nog steeds heel wat met je WO opleiding, of niet? Ik heb nog geen post in SES van je gezien waarin je HBO'ers niet basht.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik denk dat de meeste ontslagen binnen de ICT vooral de lager geschoolde (MBO, HBO) werknemers zullen treffen
Als je echt zo'n hoge pet van jezelf op hebt, dan ga je studeren in het buitenland. WO in NL is nu eenmaal ook geen rocket-science.![]()
Ik vraag me nog steeds af welke informatiekundige je bentquote:Op maandag 21 september 2009 22:02 schreef MoneyTalks het volgende:
Nog nieuwe eerstejaars Informatiekunde op fok!? Hoe bevalt het?ik moet je toch wel kennen, zou je zeggen
Goed item!
Ikzelf heb jaaaren geleden (OL dus) de postdoc Informatiekunde gedaan aan de Rijksuniversiteit Utrecht.
Nooit spijt van gehad. Al was de praktijk grondig anders en heb ik de meeste zaken zelf moeten uitzoeken en regelen.
De meeste bedrijven hadden/hebben toch liever iemand die als programmeur begint, ipv. iemand met materiekennis.
Je ziet ook nu weer dat alle grote bedrijven (de mijne ook) in de opleidingenvijver vissen. Allemaal popie-jope-toppie verhalen waarschijnlijk.
Ik zou het wel een stunt vinden als er eens een goeie lijst kwam met eisen/verwachtingen die de informatiekunde-studenten hebben tav. (potentiele) werkgevers. Anders ben je al gauw weer het pipeltje van de afdeling Personeelszaken.
Gr.
Peter![]()
Waarom zou dat precies een stunt zijn? Het klinkt met weinig hilarisch in de oren eigenlijk. En belangrijker nog, Peter, waarom heb je je speciaal geregistreerd omdat te melden? Is je werkgever soms op zoek naar een lijst met eisen die informatiekundigen stellen, om maar eens een wilde gok te doen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:02 schreef PJW9779 het volgende:
Goed item!
Ikzelf heb jaaaren geleden (OL dus) de postdoc Informatiekunde gedaan aan de Rijksuniversiteit Utrecht.
Nooit spijt van gehad. Al was de praktijk grondig anders en heb ik de meeste zaken zelf moeten uitzoeken en regelen.
De meeste bedrijven hadden/hebben toch liever iemand die als programmeur begint, ipv. iemand met materiekennis.
Je ziet ook nu weer dat alle grote bedrijven (de mijne ook) in de opleidingenvijver vissen. Allemaal popie-jope-toppie verhalen waarschijnlijk.
Ik zou het wel een stunt vinden als er eens een goeie lijst kwam met eisen/verwachtingen die de informatiekunde-studenten hebben tav. (potentiele) werkgevers. Anders ben je al gauw weer het pipeltje van de afdeling Personeelszaken.
Gr.
PeterNulla verba sed acta![]()
Vandaag 'Mens, maatschappij en ICT' gehad, ging wel redelijk, had het wat moeilijker verwachtquote:![]()
Morgen Netwerken![]()
En donderdag Wetenschappelijke onderzoeksmethoden
Er zijn dit jaar overigens 58 eerstejaars Informatiekunde in Utrecht. Van de lichting 2008 zijn er nog 32 over (16 stuks zijn in de loop van het jaar afgehaakt).Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
32 maar? Zou toch zweren dat het er meer waren
Ik!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
Ik in de eerste periode... van vorig jaar. Niet gehaald overigens. Netwerken komt wel goed, open-boek ftw.![]()
quote:Op maandag 2 november 2009 22:04 schreef Gamer_V het volgende:
Ik!Nee. Vroeg het me gewoon af, ik volg het namelijk ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Werkcollege opdrachten waren al moeilijk genoeg en die waren ook open boekquote:Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef LuxAeterna het volgende:
Ik in de eerste periode... van vorig jaar. Niet gehaald overigens. Netwerken komt wel goed, open-boek ftw.
Volgen is misschien een groot woord. Ik ben naar geen enkel college geweest.quote:Op maandag 2 november 2009 23:56 schreef Thomass het volgende:
[..]
Nee. Vroeg het me gewoon af, ik volg het namelijk ook
Viel wel mee toch? Ze waren niet simpel maar ik heb elke keer 3 of 3.5 pnt gehaald.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:03 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Werkcollege opdrachten waren al moeilijk genoeg en die waren ook open boek
![]()
Vergeleken met het eerste deel was dit 2e deel een stuk moeilijker, eerste tentamen had ik een 8 voor, maar dit 2e tentamen was veel moeilijker. Zaten ook veel meer berekeningsdingen bij, en daar ben ik niet sterk in (daarom doe ik ook informtiekunde en niet informaticaquote:Op dinsdag 3 november 2009 07:23 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Viel wel mee toch? Ze waren niet simpel maar ik heb elke keer 3 of 3.5 pnt gehaald.
)
Een paar MC vragen waren ook niet letterlijk af te leiden uit de tekst. Maar goed, ik heb m'n best gedaan en we zullen zienquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:46 schreef LuxAeterna het volgende:
Mwah, ik vond 'm wel goed te doen. Vooral de MC-vragen waren erg makkelijk (boek erbij!).
Netwerken was verrassend goed te doen ... maak me nu meer zorgen om wetenschappelijk onderzoek. Ken de stof eigenlijk gewoon heel matig en geen idee wat te verwachten (qua wiskunde iig) door gebrek aan voorbeeldtentamens. Zal vast niet de enige zijn met dit gevoel
Klopt. Ik denk dat het weer hetzelfde word als vorige keer. Circa 21 meerkeuze vragen twv 8 punten en dan nog een paar open vragen twv 2 punten.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:59 schreef Gamer_V het volgende:
Netwerken was verrassend goed te doen ... maak me nu meer zorgen om wetenschappelijk onderzoek. Ken de stof eigenlijk gewoon heel matig en geen idee wat te verwachten (qua wiskunde iig) door gebrek aan voorbeeldtentamens. Zal vast niet de enige zijn met dit gevoel
Heb me eigenlijk erg slecht voorbereid. Heb al 2 tentamens gehad deze week, dus ben niet echt gemotiveerd meer om te leren
Uit het studiekeuze topicquote:Utrecht is vooral groter omdat het centraler ligt
en nee, informatiekunde is een puike studie en voor mij persoonlijk is het Nijmeegse daarin het beste, als je tenminste technisch onderlegd bentals je dat niet bent moet je het of veiliger (andere stad met ander focus) kiezen, of niet doen
Ik heb nergens gezegd dat ze elders onzin verkopen, alleen dat ik vind dat het Nijmeegse vakkenpakket in de propedeuse (technischer) mijns inziens een betere basis biedt. En daar mag je het niet mee eens zijn. Mijn mening daarover verandert toch niet
Ik had bewust voor die stad gekozen omdat het me daar het meest aantrok en ik vond dat ik met zo'n achtergrond het beste opgeleid zou worden voor een breed werkgebied.
De focus van Nijmegen ligt gewoon heel ergens anders dan die van Groningen en Utrecht. En dat trekt je, of dat trekt je niet.
En kommop, snap je deen
niet?
het is een voorlichtingsdag, dan moet je leerlingen overhalen
![]()
Ik heb gezegd: wil je technisch en sociaal bezig zijn, kies dan vooral Nijmegen boven andere steden, omdat het bedrijfskundige in andere steden veel meer wordt belicht. Ga anders bedrijfskunde doen met wat minoren in de Informatica/-kunde in Nijmegen
En met mijn huidige studie ben ik ook zeer tevreden. Ik kan de bij informatiekunde gehaalde vakken in de minor kwijt (oa logica en research & developement) en zo een breed vlak bereiken. Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet, maar dat zien we dan wel.Dus sorry als je je bedreigd voelde ofzo, nergens voor nodig, ik bekijk het gewoon vanuit mijn eigen perspectief en hoe ik vind dat Informatiekunde (voor mij en hopelijk ook voor anderen) het beste weergegeven kan worden. Als ik dat in Utrecht beter had gevonden was ik daar wel gaan studeren, en als jij Nijmegen beter vond, was jij nooit in Utrecht gaan studeren
Ja doei.![]()
Geheel onverwachts alsnog gehaald, ook omdat het paper van mijn groepje ineens een 180 draaide naar de goede kant. Drie vakken halen voelt erg on-informatiekundesquote:Op woensdag 4 november 2009 22:08 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat het weer hetzelfde word als vorige keer. Circa 21 meerkeuze vragen twv 8 punten en dan nog een paar open vragen twv 2 punten.
Heb me eigenlijk erg slecht voorbereid. Heb al 2 tentamens gehad deze week, dus ben niet echt gemotiveerd meer om te leren![]()
Ik ben er trouwens eindelijk achter wie je bent
Afgelopen periode beide vakken weer gehaald (kennisacquisitie volgens CommonKADS methodologie, en Imperatief programmeren in Java), nu weer 2 weken bezig met de 3e periode. Ditmaal 3 vakken, word een drukke periode
Iemand trouwens nog leuke ideeën voor masteropleidingen die werkgevers wel kunnen waarderen?
[ Bericht 0% gewijzigd door MoneyTalks op 19-02-2010 16:11:55 ]Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Het is een heel verschil. Vorige periode 1 vak, in januari in totaal 5 dagen naar Utrecht... nu drie vakken, vijf dagen per week hard aan het werk.
De vernieuwde versie van HCi wordt gegeven door een man die volgens mij gewend is les te geven aan masterstudenten. Alles ook verplicht enzo. Krijg niet echt het idee dat het nu nog een niveau één eerstejaarsvak is.
Hoezo maar 1 vak vorige periode, geen zin om MSO te doen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:00 schreef Gamer_V het volgende:
Het is een heel verschil. Vorige periode 1 vak, in januari in totaal 5 dagen naar Utrecht... nu drie vakken, vijf dagen per week hard aan het werk.
De vernieuwde versie van HCi wordt gegeven door een man die volgens mij gewend is les te geven aan masterstudenten. Alles ook verplicht enzo. Krijg niet echt het idee dat het nu nog een niveau één eerstejaarsvak is.
Ik verbaas me wel een beetje over de vakken die langskomen het is allemaal vrij ´bedrijfskundig´
vooral als je nagaat dat (hbo) technische informatica volzit met vakken als
Software engineering ( java )
Advanced programming ( c++ )
Digitale systemen (fpga's)
Embedded systemen ( uc's )
Real time embedded systemen (Real time C)
Databases en industrie ( SQL )
AI
naast de nodige 'softe' vakken zoals uml (ook vrij technisch) en project methoden. maar vooral toch veel technischer
mijn vraag is dan ook aan de WO'ers wat voor baanuitzicht heb je nou met een WO informatikundeprogrammeur zal je er niet mee worden projectleider misschien het lijkt me (nofI
) meer de managers richting op te gaan
![]()
![]()
Met informatiekunde wil je ook geen programmeur worden.
Ja nee okee... maar het is ook niet duidelijk wat je dan wel wordtquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:23 schreef Gamer_V het volgende:
Met informatiekunde wil je ook geen programmeur worden.
Ik zie ook een hoop mensen van "jah ik studeer IK maar wat ik daarna ga doen geen idee" vind ik eigenlijk wel een beetje verbazend
stiekem vraag ik me ook een beetje af waarom het als een wo studie gezien wordt voor zover ik heb gezien is het niet veel zwaarder of gerichter dan een hbo bedrijfsinformatica
( ik zie me zelf dan ook niet als programmeur in wording maar meer als ontwikkelaar)
![]()
Een Informatiekundige kan denk ik vooral aan de slag als: consultant, projectmanager, manager in een ICT omgeving, informatie- of contentarchitect. (en er zijn uiteraard veel meer opties)quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:19 schreef Ra-z het volgende:
Ik verbaas me wel een beetje over de vakken die langskomen het is allemaal vrij ´bedrijfskundig´
vooral als je nagaat dat (hbo) technische informatica volzit met vakken als
Software engineering ( java )
Advanced programming ( c++ )
Digitale systemen (fpga's)
Embedded systemen ( uc's )
Real time embedded systemen (Real time C)
Databases en industrie ( SQL )
AI
naast de nodige 'softe' vakken zoals uml (ook vrij technisch) en project methoden. maar vooral toch veel technischer
mijn vraag is dan ook aan de WO'ers wat voor baanuitzicht heb je nou met een WO informatikundeprogrammeur zal je er niet mee worden projectleider misschien het lijkt me (nofI
) meer de managers richting op te gaan
En als de studie je dusdanig heeft geïnspireerd zou je natuurlijk altijd nog entrepreneur kunnen worden, volgens mij deed de oprichter van Thuisbezorgd.nl ook Informatiekunde.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Beste Informatiekundigen die niet op de UU zitten
Weten jullie toevallig een vak in jullie studie die een beetje lijkt op het volgende:
Vak: Modelleren en systeemontwikkeling
Inhoud: Dit vak behandelt het systematisch construeren van grote softwaresystemen op een zodanige wijze dat zij gemakkelijk aan veranderde eisen kunnen worden aangepast en op onderdelen voor andere doelen kunnen worden hergebruikt.
Beschrijving: Objectgeorienteerde ontwerpprincipes, de modelleertaal UML, het ontwikkelproces, design patterns en refactoring. Achterhalen en modelleren van requirements, projectplanning, incrementele systeemontwikkeling op basis van use cases, documenteren en testen van software, het gebruik van CASE tools.
Ik ben op zoek naar een equivalent vak wat ergens tussen januari en juli word gegeven (semester 2, of periode 3 of 4, of hoe ze dat bij jullie opleiding ook doen)
Iemand suggesties?
Zijn er nog mensen die overwegen om volgend collegejaar met de opleiding informatiekunde te beginnen?
Tevens kutkick.![]()
""Zijn er nog mensen die overwegen om volgend collegejaar met de opleiding informatiekunde te beginnen?
Tevens kutkick.""
wat is een kutkick?
verder overweeg ik IK in utrecht te gaan volgen. heb me al ingeschreven voor de late beslissersdag 10 juni van 12.00 tot 16.00.
Dit komt door een onderzoekje wat ik door LOB op mn schooltje verplicht ben te doen; nl naar een eventuele 2de keus studie.
Nou niet stijl achteroverslaan, maar mijn eerste keus tot nu toe is rechtsgeleerdheid(sta ik al een jaar voor ingeschreven). maar ik begin nu te twijfelen.
Ben zelf heel erg veel bezig met ict; heb o.a. thuis een eigen server staan (apache, mysql, mail, proxy=ssh, ftp, nas en binnenkort domein server + glasvezel). Ik HAAT(nouja heb maandag examens ds haat ieder schoolvak wat ik nu krijg; dus ik kan wel iets van wiskunde overleven; ben er ook niet slecht in) wiskunde dus informatica viel al snel af (heb ook wisA).
Begin mij nu dus steeds meer in informatiekunde te verdiepen en vind het steeds leuker worden.
Nou zie ik alleen heel erg tegen de engelse masters op in utrecht (2jaar); zijn die het wel waard? en als je geen master doet kun je dan wel iets met je diploma? op welk niveau zit je dan t.o.v. HBO BL en master?
alvast bedankt!
[ Bericht 5% gewijzigd door jorry92 op 14-05-2010 21:14:44 ]![]()
Ik vind dat je sowieso een master 'moet' doen. BSc (bachelor titel) is eigenlijk niks, MSc is het vroegere doctorandus (sterker nog, je mag als afgestudeerde MSc eventueel een drs. titel voeren als je dat zou willen). Je bachelor is meer de 'voorbereiding' en de master de specialisatie.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:05 schreef jorry92 het volgende:
""Zijn er nog mensen die overwegen om volgend collegejaar met de opleiding informatiekunde te beginnen?
Tevens kutkick.""
wat is een kutkick?
verder overweeg ik IK in utrecht te gaan volgen. heb me al ingeschreven voor de late beslissersdag 10 juni van 12.00 tot 16.00.
Dit komt door een onderzoekje wat ik door LOB op mn schooltje verplicht ben te doen; nl naar een eventuele 2de keus studie.
Nou niet stijl achteroverslaan, maar mijn eerste keus tot nu toe is rechtsgeleerdheid(sta ik al een jaar voor ingeschreven). maar ik begin nu te twijfelen.
Ben zelf heel erg veel bezig met ict; heb o.a. thuis een eigen server staan (apache, mysql, mail, proxy=ssh, ftp, nas en binnenkort domein server + glasvezel). Ik HAAT wiskunde dus informatica viel al snel af (heb ook wisA).
Begin mij nu dus steeds meer in informatiekunde te verdiepen en vind het steeds leuker worden.
Nou zie ik alleen heel erg tegen de engelse masters op in utrecht (2jaar); zijn die het wel waard? en als je geen master doet kun je dan wel iets met je diploma? op welk niveau zit je dan t.o.v. HBO BL en master?
alvast bedankt!
Je kan met een bachelor INKU uit Utrecht ook een master aan andere universiteiten volgen, ik weet alleen niet of die wel Nederlandstalig zijn.
Ik zou je ook niet blind staren op de voertaal van een opleiding, sowieso zal je gedurende je studie veel engelstalige literatuur moeten lezen, en er zullen ook vakken zijn waar je engels moet schrijven of aanhoren, of zelfs presenteren. Met een afgeronde VWO opleiding zou je genoeg kennis van Engels moeten hebben om dit te kunnen volgen.Op de arbeidsmarkt zul je met alleen een BSc Informatiekunde er slechter voorstaan dan een afgestudeerd MSc Business Informatics of HBO Bachelor Bedrijfsgerichte Informatica bijvoorbeeld. De MSc student is meer ontwikkeld/gespecialiseerd, en de HBO student heeft meer praktijkervaring. (Dit denk ik persoonlijk.)quote:op welk niveau zit je dan t.o.v. HBO BL en master?Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Kennen jullie toevallig studenten die na een bachelor Informatiekunde een master in het buitenland doen/hebben gedaan? Zo ja, waar?
Ben zelf wel geïnteresseerd om dat te doen tegen de juiste voorwaarden (collegegeld moet natuurlijk niet exorbitant hoog zijn, niveau niet te laag)Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Beetje laat, maar: jazeker. In Tilburg bestaat er een "International Master in Management of IT" (IMMIT). Je gaat dan 1 semester naar Turku (Finland), 1 semester naar Zuid-Frankrijk en 1 semester naar Tilburg. Het 4e semester mag je kiezen waar je wilt gaan afstuderen: NL, Frankrijk of Finland. Kost ¤4000 tuition fee, maar dit wordt volgens mij betaald door de EU.quote:Op zondag 30 mei 2010 19:32 schreef MoneyTalks het volgende:
Kennen jullie toevallig studenten die na een bachelor Informatiekunde een master in het buitenland doen/hebben gedaan? Zo ja, waar?
Ben zelf wel geïnteresseerd om dat te doen tegen de juiste voorwaarden (collegegeld moet natuurlijk niet exorbitant hoog zijn, niveau niet te laag)
Er is overigens ook een 4-jarige "International Bachelor's in Information Management" (IBIM). Dan doe je naast de UvT ook nog Bentley University in Boston en de Universiteit van Deusto in Spanje aan.![]()
Het ziet er naar uit dat de bachelor Informatiekunde aan de UU in de komende jaren gaat verdwijnen. Het plan is om vanaf studiejaar 2012 geen nieuwe instroom meer toe te laten.
bron: http://stickii.nl/blog/view.htm?id=156
Nog andere informatiekunde opleidingen die gaan verdwijnen?
wow!ik dacht dat het aan de UU nog wel goed ging?
In Nijmegen wordt er al een tijd over gesproken dat 'als het naar beneden gaat ze het op gaan heffen', maar voorlopig blijft 't nog wel bestaan voor zover ik weet...Ja doei.![]()
Het gaat financieel niet zo goed met de Bètafaculteit in het algemeen, en Informatiekunde als kleinste studie is dan makkelijk op te heffen, en zo blijft er meer geld over voor de andere studies. De Utrechtse bètastudies Wiskunde, Natuur- en sterrenkunde, Scheikunde en Biologie staan vrij hoog aangeschreven, dus ik denk dat de Bètafaculteit liever daar z'n geld in stopt dan een niche als Informatiekunde.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:48 schreef motorbloempje het volgende:
wow!ik dacht dat het aan de UU nog wel goed ging?
In Nijmegen wordt er al een tijd over gesproken dat 'als het naar beneden gaat ze het op gaan heffen', maar voorlopig blijft 't nog wel bestaan voor zover ik weet...
Maar goed, de grootste Informatiekunde opleiding van Nederland verdwijnt dus, ben benieuwd of de instroom bij andere Informatiekunde opleidingen zal stijgen. We worden als informatiekundigen zo wel schaarser
[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:57 ]![]()
Heeft niets met geld te maken, met 320 studenten op een hoogleraar is Informatiekunde vermoedelijk met afstand de best renderende van de beta-opleidingen. Het is volgens mij ook niet de kleinste, scheikunde heeft bijvoorbeeld minder eerstejaars.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:54 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Het gaat financieel niet zo goed met de Bètafaculteit in het algemeen, en Informatiekunde als kleinste studie is dan makkelijk op te heffen, en zo blijft er meer geld over voor de andere studies. De Utrechtse bètastudies Wiskunde, Natuur- en sterrenkunde, Scheikunde en Biologie staan vrij hoog aangeschreven, dus ik denk dat de Bètafaculteit liever daar z'n geld in stopt dan een niche als Informatiekunde.
Maar goed, de grootste Informatiekunde opleiding van Nederland verdwijnt dus, ben benieuwd of de instroom bij andere Informatiekunde opleidingen zal stijgen. We worden als informatiekundigen zo wel schaarser
De enige reden waarom het wegmoet is geestelijke masturbatie van fossiele snobs herijking van wat de betafaculteit voor moet stellen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Op de VU is Informatiekunde er een paar jaar geleden uit gegaan. Tegenwoordig het het Informatie Multimedia en Management. In de praktijk is dat hetzelfde.![]()
Wat is het verschil tussen die studie en informatie wetenschappen op de VU?quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:38 schreef fonsoy het volgende:
Op de VU is Informatiekunde er een paar jaar geleden uit gegaan. Tegenwoordig het het Informatie Multimedia en Management. In de praktijk is dat hetzelfde.![]()
Is die studie Informatie Multimedia en Management altijd laat met het op TisVU zetten van vakken? Moet me inschrijven voor een vak dat in de 4e periode begint (31 januari) maar dat vak staat niet op TisVU en niet op BB.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:38 schreef fonsoy het volgende:
Op de VU is Informatiekunde er een paar jaar geleden uit gegaan. Tegenwoordig het het Informatie Multimedia en Management. In de praktijk is dat hetzelfde.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Zo goed als geen. Er wordt geprobeerd wat meer accent op die disciplines gelegd te krijgen, maar dat mislukt jammerlijk.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:12 schreef Devz het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die studie en informatie wetenschappen op de VU?
Edit: ik had het over het verschil tussen informatiekunde en IMM. Die studie die jij benoemt ken ik niet. Hij zal wel een stuk minder exact zijn.![]()
Volgens mijn ervaring wisselt dat nogal. Gedurende het vak verschijnt 'ie op tisVU en hij is meestal pakweg een week van tevoren op BB.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:31 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Is die studie Informatie Multimedia en Management altijd laat met het op TisVU zetten van vakken? Moet me inschrijven voor een vak dat in de 4e periode begint (31 januari) maar dat vak staat niet op TisVU en niet op BB.
Welk vak/leraar is het?![]()
Software Modelingquote:Op woensdag 1 december 2010 15:07 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Volgens mijn ervaring wisselt dat nogal. Gedurende het vak verschijnt 'ie op tisVU en hij is meestal pakweg een week van tevoren op BB.
Welk vak/leraar is het?Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ditch dan business informaticsquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Heeft niets met geld te maken, met 320 studenten op een hoogleraar is Informatiekunde vermoedelijk met afstand de best renderende van de beta-opleidingen. Het is volgens mij ook niet de kleinste, scheikunde heeft bijvoorbeeld minder eerstejaars.
De enige reden waarom het wegmoet is geestelijke masturbatie van fossiele snobs herijking van wat de betafaculteit voor moet stellen.![]()
![]()
Helaas, die heb ik nooit gevolgd. Ga maar van een week, hooguit twee weken van tevoren er van uit dat het er op staat.quote:![]()
Is er hier iemand die informatiekunde studeert in Groningen? Zou graag wat informatie inwinnen. Alvast bedankt!
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')![]()
Interessant![]()
Dit jaar eindexamen en ik overweeg Informatiekunde als 2e keuze na Geneeskunde. Ik weet het, lijkt er niet op, maar toch lijkt het me een interessante opleiding.
Ik neig het meest naar Informatiekunde in Utrecht momenteel, ik kan bèta vakken goed aan maar ik vind ze minder interessant, vooral wiskunde (abstract gelul). Ook van programmeren ben ik niet ondersteboven eigenlijk.
Nijmegen valt af omdat het vooral technisch is dan, Groningen is wel erg ver weg want ik woon nu in Noord-Brabant.
Op 1 maart een meeloopdag in Utrecht, ben benieuwd
Apart dat de grootste IK opleiding gaat verdwijnen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Het ziet er naar uit dat de bachelor Informatiekunde aan de UU in de komende jaren gaat verdwijnen. Het plan is om vanaf studiejaar 2012 geen nieuwe instroom meer toe te laten.
bron: http://stickii.nl/blog/view.htm?id=156
Is het nog wel aan te raden om dan mee te doen in de laatste lichting? Lijkt me moeilijk als universiteit om goede voorzieningen te houden in de laatste jaren, als er nog maar een paar studenten over zijn.![]()
Meldt: Studeer geen inf maar doe wel inf vakken.
Lekker proggen in een praczaal vol met wolvenshirts.![]()
Twente.quote:Op zondag 12 december 2010 17:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik ken geen informatiekundigen met wolvenshirts.. weet niet waar jij zit?
Zitten ook wel meer mainstream types hoor.. en mensen met metalshirts![]()
![]()
Dat is niet universeel bepaald ofzo... ik had best leuke studiegenoten, maar dat zegt niet dat
a) anderen ze ook leuk vinden
b) ze overal leuk zijn (omdat ze IK doen)
Ja doei.![]()
We weten natuurlijk niet wat de uitwerking zal zijn van de opheffing van de studie. Wat je kan verwachten is dat docenten op zoek gaan naar ander werk, en dat medewerkers die overblijven, die een bepaald vak nooit gegeven hebben, dit moeten opvangen. De kwaliteit zou in die zin dus naar beneden kunnen gaan. Maar als de vervangers kwalitatief gewoon goed zijn, hoeven er niet per se problemen op te treden.quote:Op zondag 12 december 2010 17:10 schreef StijnDa het volgende:
Interessant![]()
Dit jaar eindexamen en ik overweeg Informatiekunde als 2e keuze na Geneeskunde. Ik weet het, lijkt er niet op, maar toch lijkt het me een interessante opleiding.
Ik neig het meest naar Informatiekunde in Utrecht momenteel, ik kan bèta vakken goed aan maar ik vind ze minder interessant, vooral wiskunde (abstract gelul). Ook van programmeren ben ik niet ondersteboven eigenlijk.
Nijmegen valt af omdat het vooral technisch is dan, Groningen is wel erg ver weg want ik woon nu in Noord-Brabant.
Op 1 maart een meeloopdag in Utrecht, ben benieuwd
[..]
Apart dat de grootste IK opleiding gaat verdwijnen.
Is het nog wel aan te raden om dan mee te doen in de laatste lichting? Lijkt me moeilijk als universiteit om goede voorzieningen te houden in de laatste jaren, als er nog maar een paar studenten over zijn.
En uiteindelijk krijg je wel gewoon een BSc Informatiekunde.Hangt volledig af van de mensen, en wat jij verstaat onder gezelligheid. Wat ik in Utrecht merk is dat mensen hier alleen naar de colleges komen, en na afloop van het college gaat men weer huiswaarts. Maar zou zomaar kunnen dat jij een groepje treft die na afloop nog gezellig gaat pilsen in de stad (dat zou ik zelf onder gezellig verstaan, buiten coursework met elkaar omgaan). En verder is er een studievereniging, maar in de praktijk is dit een kleine kliek, als je daar vanaf het begin niet actief mee bent, is de kans ook klein dat je daar later actief in zal worden, althans dat is mijn impressie.quote:Op zondag 12 december 2010 17:32 schreef StijnDa het volgende:
Zijn de IK studenten een beetje gezellig?Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ja oké maar als iedereen hier leuke studiegenoten heeft zit het wel goed denk ikquote:Op zondag 12 december 2010 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is niet universeel bepaald ofzo... ik had best leuke studiegenoten, maar dat zegt niet dat
a) anderen ze ook leuk vinden
b) ze overal leuk zijn (omdat ze IK doen)![]()
![]()
Als je Nijmegen te technisch vindt, zou ik het niet aanraden. Er is best kans dat je halverwege min of meer gedwongen wordt over te stappen op Informatica.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ja daar zit ik niet op te wachten, ik kies niet voor niets informatiekunde.quote:Op zondag 12 december 2010 18:47 schreef speknek het volgende:
Als je Nijmegen te technisch vindt, zou ik het niet aanraden. Er is best kans dat je halverwege min of meer gedwongen wordt over te stappen op Informatica.![]()
![]()
Ik heb er 5 jaar gezeten, en met plezier. IK in Groningen heeft de focus op taal, taalkunde en het parsen (grammaticaal ontleden met een computer), en de studie bevat daarnaast nog een stuk information retrieval (zoekmachines) en beeldverwerking (GIS bijv.). Je zit met een kleine club (mijn introjaar was 20 man, maar een jaar later waren het er 6) in de Letterenfaculteit (je krijgt dus ook een BA/MA, geen Bsc/Msc). Verkijk je niet op de Letteren, er zitten genoeg uren in programmeren en logica (en logisch programmeren, Prolog) en werken met databases e.d. Het is wat minder technisch dan Utrecht en Nijmegen (gebaserd op infoavond en meeloopdag), wat meer dan Amsterdam (ging studiegenoot heen) en Tilburg, al zijn die laatste 2 er niet meer onder de IK benaming. Voorzieningen zijn prima, eigen lokaal met aparte accounts (dus nooit ergens last van) en de studie staat hoog binnen de Letteren. De studie is klein, maar blijft bestaan, dat is al jaren zoquote:Op dinsdag 7 december 2010 23:01 schreef HalvinCarris het volgende:
Is er hier iemand die informatiekunde studeert in Groningen? Zou graag wat informatie inwinnen. Alvast bedankt!
![]()
![]()
Denk ik eindelijk een gepaste studie gevonden te hebben, kom ik erachter dat hij op sommige locaties opgeheven gaat worden =(
Het lijkt me een erg interessante studie, erg divers. Ik heb ook al naar Informatica zitten kijken, maar dit spreekt me toch wel heel erg aan. Iemand die wat meer informatie zou kunnen geven over toekomstperspectieven (masters, baan) en hoe de opleiding nu zo'n beetje in elkaar zit? Heb heel het topic doorgelezen, maar vraag me af of er nog meer informatie te verwerven valt =)
Lijkt het jullie een goed idee om aan een studie te beginnen die mogelijk opgeheven gaat worden? Waarom wel/niet?![]()
Het lijkt me dat het alleen in Utrecht opgeheven wordt, omdat daar een volkomen incompetent bestuur zit. Bij de andere universiteiten zal het ws. gewoon doorgaan, zeker omdat Utrecht de grootste was en de studenten toch ergens naartoe moeten. Je toekomstperspectieven zijn meer dan uitstekend.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Toekomstperspecteven zijn meer dan uitstekend.. waar is later aan te denken qua baan? Also, zijn er veel masters die op de studie aansluiten (mits je de juiste minors meepakt)?![]()
Volgens mij valt het aantal masters die op INKU aansluiten erg tegen in Nederland. Geen idee wat je precies kan doen, maar in Utrecht is er eigenlijk maar 1 master die je kan doen.quote:Op donderdag 23 december 2010 00:13 schreef Uchiha1911 het volgende:
Toekomstperspecteven zijn meer dan uitstekend.. waar is later aan te denken qua baan? Also, zijn er veel masters die op de studie aansluiten (mits je de juiste minors meepakt)?Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
[ Bericht 78% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:58 ]![]()
Ik ben zelf inmiddels in het buitenland op zoek naar masters. Eerst wilde ik sowieso Business Informatics in Utrecht doen, maar aangezien die opleiding op de tocht staat kijk ik ook wat verder.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.![]()
Ah Informatiekunde is dat niet eigenlijk voor al die mensen die eigenlijk informatica wilden doen maar...![]()
[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:58 ]![]()
Mensen weten nooit wat mijn studie precies is, en dan grap ik altijd dat het informatica voor dommere mensen isquote:Op maandag 27 december 2010 15:47 schreef Dale. het volgende:
Ah Informatiekunde is dat niet eigenlijk voor al die mensen die eigenlijk informatica wouden doen maar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Full disclosure: je hebt baat bij het bestaan van INKU?quote:Op woensdag 22 december 2010 22:07 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me dat het alleen in Utrecht opgeheven wordt, omdat daar een volkomen incompetent bestuur zit. Bij de andere universiteiten zal het ws. gewoon doorgaan, zeker omdat Utrecht de grootste was en de studenten toch ergens naartoe moeten. Je toekomstperspectieven zijn meer dan uitstekend.Een mede-student van ons vond het ophouden van die CKE-major wat jammer en wil nu iets gelijkdergelijks doen in Zweden. Goed bekeken zou ik zeggen.quote:Op maandag 27 december 2010 14:58 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik ben zelf inmiddels in het buitenland op zoek naar masters. Eerst wilde ik sowieso Business Informatics in Utrecht doen, maar aangezien die opleiding op de tocht staat kijk ik ook wat verder.
quote:
wut?
quote:Op maandag 27 december 2010 15:52 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Mensen weten nooit wat mijn studie precies is, en dan grap ik altijd dat het informatica voor dommere mensen isYou got to be kidding meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Inku is veel breder. Informatica, organisatiekunde, wat psychologie... Lekker bezig zijn met ICT zonder dat ik me bezig hoef te houden met bergen wiskunde. Nee, prima vermaak.quote:Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
Overigens grap ik ook soms dat het de minder nerdige versie van informatica is. Maar dat wist ik precies iedere keer te zeggen als er zo'n informatici bij was, en die kunnen daar bijna nooit om lachen
[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:58 ]![]()
Theoretisch op zich wel, omdat ik informatiekundig onderzoek doe, maar de kans dat ik na m'n promoveren een baan zou krijgen was toch al niet erg groot. Maar ik heb wel door dat het type onderzoek, interfacultair, uniek is en nergens anders echt kan. En praktisch nut heeft.quote:Op maandag 27 december 2010 15:52 schreef Gamer_V het volgende:
Full disclosure: je hebt baat bij het bestaan van INKU?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Advocaat van de duivel spelende is "informatica voor dommere mensen" wellicht best to the point, maar dat is rocket science ook in vergelijking tot snaartheoretische fysica, of elke toegepaste vorm tot de wat meer theoretisch wiskundige counterpart.
Dat wil niet zeggen dat rocket science nutteloos is. Beter nog, waarschijnlijk leidt het zelfs tot veel meer tastbare resultaten dan snaartheorie, wat zelfs volkomen nutteloos kan blijken. (en heel veel informatica onderzoek zou alleen maar veel beter worden met meer informatiekundig besef)They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik wilde ook ooit informatiekunde gaan studeren, in Groningen. Het was een bovenbouwstudie en ik ben stukgelopen op de propedeuse Nederlands die ik ervoor wilde doen. Is het daar nog steeds een bovenbouwstudie of kun je nu gewoon in het eerste jaar starten? Ik begon in 2001 ofzo.![]()
[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:58 ]![]()
Ja tuurlijk, dat zijn twee verschillende dingen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Als iemand nog tips heeft voor studies vergelijkbaar met Business Informatics in het buitenland (mag ook buiten Europa), hoor ik het graag
Niemand die 't weet?quote:Op maandag 27 december 2010 22:55 schreef Sosha het volgende:
Ik wilde ook ooit informatiekunde gaan studeren, in Groningen. Het was een bovenbouwstudie en ik ben stukgelopen op de propedeuse Nederlands die ik ervoor wilde doen. Is het daar nog steeds een bovenbouwstudie of kun je nu gewoon in het eerste jaar starten? Ik begon in 2001 ofzo.![]()
Een studie die je pas kunt starten nadat je de propedeuse van een andere studie binnen dezelfde faculteit hebt afgerond. Ik moest in Groningen de propedeuse van een andere letterenstudie kiezen en afronden, voor ik met informatiekunde mocht beginnen. Niet geluktquote:![]()
![]()
Ik kon met informatiekunde starten in Amsterdam zonder eerst een andere P gehaald te moeten hebben. Lijkt me dus lariekoek.quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:15 schreef Sosha het volgende:
[..]
Een studie die je pas kunt starten nadat je de propedeuse van een andere studie binnen dezelfde faculteit hebt afgerond. Ik moest in Groningen de propedeuse van een andere letterenstudie kiezen en afronden, voor ik met informatiekunde mocht beginnen. Niet gelukt![]()
Lariekoek is wat anders dan dat het niet meer gebruikelijk is... In 2001 was dit in Groningen de enige manier, hoor!quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:16 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Ik kon met informatiekunde starten in Amsterdam zonder eerst een andere P gehaald te moeten hebben. Lijkt me dus lariekoek.
edit Ik kan de juiste info niet echt vinden, maar ik ga er maar vanuit dat deze studie-opbouw met de komst van het bachelor/mastersysteem verdwenen is.![]()
Wat is het elders dan..?quote:Op dinsdag 28 december 2010 17:21 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, in Groningen is 't een alfa-opleiding..![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: