hier wordt iig niet in blokken gewerkt, maar in semestersquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:20 schreef Matthijs- het volgende:
Werken in blokken gebeurt 'overal' hoor, daar is niets HBO-likes aan.
Ik vind het wel fijn om "maar" 2 vakken tegelijk te hebben, wat meer focus waardoor je dieper op de stof in kan gaan.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
en ik ken verder alleen HBO-opleidingen waar dit gebeurt, dus twee vakjes per keervandaar dat het MIJ nogal HBO-like overkwam
vind het wel fijner overigens, om 5 vakken tegelijk te hebben... wat meer spreiding enzo
En wat is er van je terecht gekomenquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:58 schreef Lexie het volgende:
Ik ben alweer twee jaar afgestudeerd Informatiekundige. Ik heb Informatiekunde in
Nijmegen
gestudeerd.
ik vind 't wel heel fijn eigenlijk.. zo leer je ook wat multi-tasken zeg maarquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:06 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ik vind het wel fijn om "maar" 2 vakken tegelijk te hebben, wat meer focus waardoor je dieper op de stof in kan gaan.
Bestuurskunde (WO) in Rotterdam had maar 1 vak per kwartaal
Volgens mij is het vrij bijzonder voor een WO studie om 5 vakken tegelijk te hebben![]()
Het is echt de eerst universitaire studie waarvan ik ooit heb gehoord dat het jaar kennelijk niet in periodes is opgedeeld (blokken, trimesters, hoe je het ook wilt noemen). Hoe werkt dat dan? Aan het begin van het jaar krijg je te horen "dit jaar moet je die vakken hebben afgerond" en dan mag je zelf aangeven wanneer je klaar bent voor tentamen ofzo? Of een beetje zoals montessori-onderwijs, alles op je eigen tempo?quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik vind 't wel heel fijn eigenlijk.. zo leer je ook wat multi-tasken zeg maar
maargoed, zo heeft ieder zijn/haar voorkeuren
Momenteel ben ik Program Support Officer. Klinkt misschien vaag, maar dat valt wel meequote:Op donderdag 19 februari 2009 15:08 schreef Baka-san het volgende:
[..]
En wat is er van je terecht gekomen?
INFOIMP gelukt?quote:Ik studeer zelf Informatiekunde in Utrecht, ben eerstejaars, studeer het pas sinds november omdat ik ben begonnen met economie maar na 2 maanden ben overgestapt. De keuze voor Utrecht is omdat het in de buurt was, en dus lekker makkelijk, eigenlijk niet eens naar andere steden gekeken. Volgens de Keuzegids Hoger Onderwijs is de studie informatiekunde van de Universiteit Utrecht de nummer 1 in Nederland.
Zoals ik zei studeer ik het pas sinds november, na de eerste periode dus. Imperatief zal ik dus op z'n vroegst in september gaan volgenquote:
Bij ons had echt niemand dat de eerste keer gehaald, dat was toen echt zo'n vieze tegenvaller dat vak. Als je 't eenmaal door hebt is het echt zo leukquote:
Antwoorden van CI staan op internet, ik heb 12 fout dus een voldoendequote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:57 schreef Gamer_V het volgende:
Ik heb IMP net niet gehaald. Had het wel kunnen halen, maar was vergeten dat ik een herkansing moest inleveren. Ja, 24 december ben ik aan het uitslapen.
Informatiemaatschappij was het andere vak uit de eerste periode. Ik zou het vergelijken met maatschappijleer van de middelbare school, in de trant van veel dat soort gelul, maar dan meer betrekking op, jawel, informatie. Ik vond het een erg interessant vak. Of het echt relevant is zou ik je niet kunnen vertellen, maar ik heb er wat van opgestoken.
Wat is daar dan anders aan dan in Utrecht, behalve dat het in Utrecht een "blok" heet en in Nijmegen een semester? Ik begrijp het punt niet zo goed?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:41 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
We hebben gewoon semesters, en in die semesters een aantal vakken
2 vakken per blok, dus enkele weken lang slechts 2 vakken tegelijk tegenover een half jaar lang 5 vakken tegelijkquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:02 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Wat is daar dan anders aan dan in Utrecht, behalve dat het in Utrecht een "blok" heet en in Nijmegen een semester? Ik begrijp het punt niet zo goed?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
Hey!quote:Op zondag 1 maart 2009 21:40 schreef KeeN2507 het volgende:
Leuk een IK topic! Ik leverde alweer exact een jaar geleden mijn master thesis in. Met veel plezier kijk ik terug op zowel de bachelor als de master BIS aan de UvA!
Ja hè. Ik ben derdejaars student aan de UU en heb dit vak vorige periode gevolgd. Ik zat in een groepje van vier mensen (minder dan gebruikelijk) en we het tweede en derde rapport de dag vantevoren gemaakt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 18:37 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Waar is 'ons'? Is op de UU geen pretvak hoor, hard werken tijdens practicum, maar wel haalbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |