http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/132_67577.htmlquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:57 schreef Z01 het volgende:
Het merendeel dat hier heeft gereageerd heeft volgens mij aan UU gestudeerd of studeert er.
Ik heb wel een idee over de opleiding aan de UU, maar helemaal niet veel info over de opleiding aan de UvA.
www.cs.uu.nl/educationquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:41 schreef Z01 het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ook voor die info van UvA.
Denk dat ik waarschijnlijk naar UvA zal gaan, nog niet helemaal zeker. Maar aan UU lijkt me de opleiding wat technischer, moet me nog wat verder erin verdiepen.
Webdesign wordt ook nog wel eens technisch genoemd vanwege de XML-onderwerpen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
www.cs.uu.nl/education
Hier kan je alle vakken bekijken die je krijgt op de UU, met omschrijving en bijbehorende literatuur.
Volgens mij is de opleiding zowel op de UvA en UU niet erg technisch. Op de UU zijn (volgens mij) de enige technische vakken imperatief programmeren en wat statistiek (wat je overal krijgt).
Ik ben tijdens de grote crash in 2001 gestart met Informatiekunde. IT'ers raakte je toen aan de straatstenen niet kwijt. Toen ik in 2007 afgestudeerd was lagen de banen weer voor het oprapenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:21 schreef IrishBastard het volgende:
Och, ze zeggen ook dat 't in 2010 wel weer aan zal trekken toch? Daarbij moeten de meeste mensen hier nog even
Ontslagen wordt je overigens niet, als je zorgt dat je onmisbaar bent, dus dat is dan gewoon de insteek hè
Jij vindt jezelf nog steeds heel wat met je WO opleiding, of niet? Ik heb nog geen post in SES van je gezien waarin je HBO'ers niet basht.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik denk dat de meeste ontslagen binnen de ICT vooral de lager geschoolde (MBO, HBO) werknemers zullen treffen
Ik vraag me nog steeds af welke informatiekundige je bentquote:Op maandag 21 september 2009 22:02 schreef MoneyTalks het volgende:
Nog nieuwe eerstejaars Informatiekunde op fok!? Hoe bevalt het?
Waarom zou dat precies een stunt zijn? Het klinkt met weinig hilarisch in de oren eigenlijk. En belangrijker nog, Peter, waarom heb je je speciaal geregistreerd omdat te melden? Is je werkgever soms op zoek naar een lijst met eisen die informatiekundigen stellen, om maar eens een wilde gok te doen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:02 schreef PJW9779 het volgende:
Goed item!
Ikzelf heb jaaaren geleden (OL dus) de postdoc Informatiekunde gedaan aan de Rijksuniversiteit Utrecht.
Nooit spijt van gehad. Al was de praktijk grondig anders en heb ik de meeste zaken zelf moeten uitzoeken en regelen.
De meeste bedrijven hadden/hebben toch liever iemand die als programmeur begint, ipv. iemand met materiekennis.
Je ziet ook nu weer dat alle grote bedrijven (de mijne ook) in de opleidingenvijver vissen. Allemaal popie-jope-toppie verhalen waarschijnlijk.
Ik zou het wel een stunt vinden als er eens een goeie lijst kwam met eisen/verwachtingen die de informatiekunde-studenten hebben tav. (potentiele) werkgevers. Anders ben je al gauw weer het pipeltje van de afdeling Personeelszaken.
Gr.
Peter
Vandaag 'Mens, maatschappij en ICT' gehad, ging wel redelijk, had het wat moeilijker verwachtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
quote:Op maandag 2 november 2009 22:04 schreef Gamer_V het volgende:
Ik!Nee. Vroeg het me gewoon af, ik volg het namelijk ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Werkcollege opdrachten waren al moeilijk genoeg en die waren ook open boekquote:Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef LuxAeterna het volgende:
Ik in de eerste periode... van vorig jaar. Niet gehaald overigens. Netwerken komt wel goed, open-boek ftw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |