abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71409342
of Nijmegen
Ja doei.
pi_71410365
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:57 schreef Z01 het volgende:
Het merendeel dat hier heeft gereageerd heeft volgens mij aan UU gestudeerd of studeert er.
Ik heb wel een idee over de opleiding aan de UU, maar helemaal niet veel info over de opleiding aan de UvA.
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/132_67577.html
pi_71411548
Bedankt voor alle reacties, ook voor die info van UvA.
Denk dat ik waarschijnlijk naar UvA zal gaan, nog niet helemaal zeker. Maar aan UU lijkt me de opleiding wat technischer, moet me nog wat verder erin verdiepen.
pi_71414030
Ik moet op 18 augustus het vak Uitwisselingstalen herkansen
pi_71458478
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:41 schreef Z01 het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ook voor die info van UvA.
Denk dat ik waarschijnlijk naar UvA zal gaan, nog niet helemaal zeker. Maar aan UU lijkt me de opleiding wat technischer, moet me nog wat verder erin verdiepen.
www.cs.uu.nl/education

Hier kan je alle vakken bekijken die je krijgt op de UU, met omschrijving en bijbehorende literatuur.
Volgens mij is de opleiding zowel op de UvA en UU niet erg technisch. Op de UU zijn (volgens mij) de enige technische vakken imperatief programmeren en wat statistiek (wat je overal krijgt).
pi_71459078
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef t1mm3h het volgende:

[..]

www.cs.uu.nl/education

Hier kan je alle vakken bekijken die je krijgt op de UU, met omschrijving en bijbehorende literatuur.
Volgens mij is de opleiding zowel op de UvA en UU niet erg technisch. Op de UU zijn (volgens mij) de enige technische vakken imperatief programmeren en wat statistiek (wat je overal krijgt).
Webdesign wordt ook nog wel eens technisch genoemd vanwege de XML-onderwerpen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:37:07 #207
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_71597711
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_71599461
ben ik even op tijd gestopt
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:21:50 #209
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_71600484
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:57 ]
pi_71953615
Ik denk dat de meeste ontslagen binnen de ICT vooral de lager geschoolde (MBO, HBO) werknemers zullen treffen.

Anyway, weet iemand nog wat interessante masters (binnen- of buitenland) die je na een BSc Informatiekunde zou kunnen volgen? Ik kan wel een master aan de UU kiezen, maar wil graag verder kijken dan m'n neus lang is
Welke masters worden in het bedrijfsleven in Nederland graag gezien? Sommige masters (zoals in Leiden en in Utrecht) duren 2 jaar, kan je niet beter twee 1-jarige masters doen ipv een één 2-jarige master? En iemand misschien ideeën voor een master in het buitenland, of wellicht zelf plannen daarvoor?

[ Bericht 25% gewijzigd door MoneyTalks op 17-08-2009 17:04:30 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_71973739
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:21 schreef IrishBastard het volgende:
Och, ze zeggen ook dat 't in 2010 wel weer aan zal trekken toch? Daarbij moeten de meeste mensen hier nog even

Ontslagen wordt je overigens niet, als je zorgt dat je onmisbaar bent, dus dat is dan gewoon de insteek hè
Ik ben tijdens de grote crash in 2001 gestart met Informatiekunde. IT'ers raakte je toen aan de straatstenen niet kwijt. Toen ik in 2007 afgestudeerd was lagen de banen weer voor het oprapen .

En daarnaast geldt het inderdaad vooral voor MBO en HBO IT'ers.
pi_72983407
Nog nieuwe eerstejaars Informatiekunde op fok!? Hoe bevalt het?
pi_72985968
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik denk dat de meeste ontslagen binnen de ICT vooral de lager geschoolde (MBO, HBO) werknemers zullen treffen
Jij vindt jezelf nog steeds heel wat met je WO opleiding, of niet? Ik heb nog geen post in SES van je gezien waarin je HBO'ers niet basht.
Als je echt zo'n hoge pet van jezelf op hebt, dan ga je studeren in het buitenland. WO in NL is nu eenmaal ook geen rocket-science.
  dinsdag 22 september 2009 @ 01:11:25 #214
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_72989314
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:02 schreef MoneyTalks het volgende:
Nog nieuwe eerstejaars Informatiekunde op fok!? Hoe bevalt het?
Ik vraag me nog steeds af welke informatiekundige je bent ik moet je toch wel kennen, zou je zeggen
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
pi_72991187
olie + vuur: ik denk die dude die eruit ziet als een HBO-er
Ja doei.
pi_72998138
Goed item!

Ikzelf heb jaaaren geleden (OL dus ) de postdoc Informatiekunde gedaan aan de Rijksuniversiteit Utrecht.
Nooit spijt van gehad. Al was de praktijk grondig anders en heb ik de meeste zaken zelf moeten uitzoeken en regelen.
De meeste bedrijven hadden/hebben toch liever iemand die als programmeur begint, ipv. iemand met materiekennis.
Je ziet ook nu weer dat alle grote bedrijven (de mijne ook) in de opleidingenvijver vissen. Allemaal popie-jope-toppie verhalen waarschijnlijk.
Ik zou het wel een stunt vinden als er eens een goeie lijst kwam met eisen/verwachtingen die de informatiekunde-studenten hebben tav. (potentiele) werkgevers. Anders ben je al gauw weer het pipeltje van de afdeling Personeelszaken.

Gr.
Peter
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:00:50 #217
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_72999951
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:02 schreef PJW9779 het volgende:
Goed item!

Ikzelf heb jaaaren geleden (OL dus ) de postdoc Informatiekunde gedaan aan de Rijksuniversiteit Utrecht.
Nooit spijt van gehad. Al was de praktijk grondig anders en heb ik de meeste zaken zelf moeten uitzoeken en regelen.
De meeste bedrijven hadden/hebben toch liever iemand die als programmeur begint, ipv. iemand met materiekennis.
Je ziet ook nu weer dat alle grote bedrijven (de mijne ook) in de opleidingenvijver vissen. Allemaal popie-jope-toppie verhalen waarschijnlijk.
Ik zou het wel een stunt vinden als er eens een goeie lijst kwam met eisen/verwachtingen die de informatiekunde-studenten hebben tav. (potentiele) werkgevers. Anders ben je al gauw weer het pipeltje van de afdeling Personeelszaken.

Gr.
Peter
Waarom zou dat precies een stunt zijn? Het klinkt met weinig hilarisch in de oren eigenlijk. En belangrijker nog, Peter, waarom heb je je speciaal geregistreerd omdat te melden? Is je werkgever soms op zoek naar een lijst met eisen die informatiekundigen stellen, om maar eens een wilde gok te doen?
Nulla verba sed acta
pi_74241700
Tentamens incoming!

Tevens kutkick
pi_74328524
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:25 schreef LuxAeterna het volgende:
Tentamens incoming!

Tevens kutkick
Vandaag 'Mens, maatschappij en ICT' gehad, ging wel redelijk, had het wat moeilijker verwacht

Morgen Netwerken

En donderdag Wetenschappelijke onderzoeksmethoden

Er zijn dit jaar overigens 58 eerstejaars Informatiekunde in Utrecht. Van de lichting 2008 zijn er nog 32 over (16 stuks zijn in de loop van het jaar afgehaakt).
  maandag 2 november 2009 @ 21:58:48 #220
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_74331784
32 maar? Zou toch zweren dat het er meer waren
pi_74331910
Iemand hier die imperatief heeft gevolgd in de eerste periode?
  maandag 2 november 2009 @ 22:04:12 #222
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_74332022
Ik!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74333492
Ik in de eerste periode... van vorig jaar. Niet gehaald overigens. Netwerken komt wel goed, open-boek ftw.
pi_74336445
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:04 schreef Gamer_V het volgende:
Ik!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Vroeg het me gewoon af, ik volg het namelijk ook
pi_74336582
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef LuxAeterna het volgende:
Ik in de eerste periode... van vorig jaar. Niet gehaald overigens. Netwerken komt wel goed, open-boek ftw.
Werkcollege opdrachten waren al moeilijk genoeg en die waren ook open boek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')