abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71973739
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 18:21 schreef IrishBastard het volgende:
Och, ze zeggen ook dat 't in 2010 wel weer aan zal trekken toch? Daarbij moeten de meeste mensen hier nog even

Ontslagen wordt je overigens niet, als je zorgt dat je onmisbaar bent, dus dat is dan gewoon de insteek hè
Ik ben tijdens de grote crash in 2001 gestart met Informatiekunde. IT'ers raakte je toen aan de straatstenen niet kwijt. Toen ik in 2007 afgestudeerd was lagen de banen weer voor het oprapen .

En daarnaast geldt het inderdaad vooral voor MBO en HBO IT'ers.
pi_72983407
Nog nieuwe eerstejaars Informatiekunde op fok!? Hoe bevalt het?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_72985968
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik denk dat de meeste ontslagen binnen de ICT vooral de lager geschoolde (MBO, HBO) werknemers zullen treffen
Jij vindt jezelf nog steeds heel wat met je WO opleiding, of niet? Ik heb nog geen post in SES van je gezien waarin je HBO'ers niet basht.
Als je echt zo'n hoge pet van jezelf op hebt, dan ga je studeren in het buitenland. WO in NL is nu eenmaal ook geen rocket-science.
  dinsdag 22 september 2009 @ 01:11:25 #214
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_72989314
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:02 schreef MoneyTalks het volgende:
Nog nieuwe eerstejaars Informatiekunde op fok!? Hoe bevalt het?
Ik vraag me nog steeds af welke informatiekundige je bent ik moet je toch wel kennen, zou je zeggen
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_72991187
olie + vuur: ik denk die dude die eruit ziet als een HBO-er
Ja doei.
pi_72998138
Goed item!

Ikzelf heb jaaaren geleden (OL dus ) de postdoc Informatiekunde gedaan aan de Rijksuniversiteit Utrecht.
Nooit spijt van gehad. Al was de praktijk grondig anders en heb ik de meeste zaken zelf moeten uitzoeken en regelen.
De meeste bedrijven hadden/hebben toch liever iemand die als programmeur begint, ipv. iemand met materiekennis.
Je ziet ook nu weer dat alle grote bedrijven (de mijne ook) in de opleidingenvijver vissen. Allemaal popie-jope-toppie verhalen waarschijnlijk.
Ik zou het wel een stunt vinden als er eens een goeie lijst kwam met eisen/verwachtingen die de informatiekunde-studenten hebben tav. (potentiele) werkgevers. Anders ben je al gauw weer het pipeltje van de afdeling Personeelszaken.

Gr.
Peter
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:00:50 #217
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_72999951
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:02 schreef PJW9779 het volgende:
Goed item!

Ikzelf heb jaaaren geleden (OL dus ) de postdoc Informatiekunde gedaan aan de Rijksuniversiteit Utrecht.
Nooit spijt van gehad. Al was de praktijk grondig anders en heb ik de meeste zaken zelf moeten uitzoeken en regelen.
De meeste bedrijven hadden/hebben toch liever iemand die als programmeur begint, ipv. iemand met materiekennis.
Je ziet ook nu weer dat alle grote bedrijven (de mijne ook) in de opleidingenvijver vissen. Allemaal popie-jope-toppie verhalen waarschijnlijk.
Ik zou het wel een stunt vinden als er eens een goeie lijst kwam met eisen/verwachtingen die de informatiekunde-studenten hebben tav. (potentiele) werkgevers. Anders ben je al gauw weer het pipeltje van de afdeling Personeelszaken.

Gr.
Peter
Waarom zou dat precies een stunt zijn? Het klinkt met weinig hilarisch in de oren eigenlijk. En belangrijker nog, Peter, waarom heb je je speciaal geregistreerd omdat te melden? Is je werkgever soms op zoek naar een lijst met eisen die informatiekundigen stellen, om maar eens een wilde gok te doen?
Nulla verba sed acta
pi_74241700
Tentamens incoming!

Tevens kutkick
pi_74328524
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 23:25 schreef LuxAeterna het volgende:
Tentamens incoming!

Tevens kutkick
Vandaag 'Mens, maatschappij en ICT' gehad, ging wel redelijk, had het wat moeilijker verwacht

Morgen Netwerken

En donderdag Wetenschappelijke onderzoeksmethoden

Er zijn dit jaar overigens 58 eerstejaars Informatiekunde in Utrecht. Van de lichting 2008 zijn er nog 32 over (16 stuks zijn in de loop van het jaar afgehaakt).
  maandag 2 november 2009 @ 21:58:48 #220
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_74331784
32 maar? Zou toch zweren dat het er meer waren
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
pi_74331910
Iemand hier die imperatief heeft gevolgd in de eerste periode?
  maandag 2 november 2009 @ 22:04:12 #222
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_74332022
Ik!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74333492
Ik in de eerste periode... van vorig jaar. Niet gehaald overigens. Netwerken komt wel goed, open-boek ftw.
pi_74336445
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:04 schreef Gamer_V het volgende:
Ik!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Vroeg het me gewoon af, ik volg het namelijk ook
pi_74336582
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef LuxAeterna het volgende:
Ik in de eerste periode... van vorig jaar. Niet gehaald overigens. Netwerken komt wel goed, open-boek ftw.
Werkcollege opdrachten waren al moeilijk genoeg en die waren ook open boek
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:14:52 #226
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_74336815
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:56 schreef Thomass het volgende:

[..]

Nee. Vroeg het me gewoon af, ik volg het namelijk ook
Volgen is misschien een groot woord. Ik ben naar geen enkel college geweest.
pi_74339349
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:03 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Werkcollege opdrachten waren al moeilijk genoeg en die waren ook open boek
Viel wel mee toch? Ze waren niet simpel maar ik heb elke keer 3 of 3.5 pnt gehaald.
pi_74350881
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 07:23 schreef LuxAeterna het volgende:

[..]

Viel wel mee toch? Ze waren niet simpel maar ik heb elke keer 3 of 3.5 pnt gehaald.
Vergeleken met het eerste deel was dit 2e deel een stuk moeilijker, eerste tentamen had ik een 8 voor, maar dit 2e tentamen was veel moeilijker. Zaten ook veel meer berekeningsdingen bij, en daar ben ik niet sterk in (daarom doe ik ook informtiekunde en niet informatica )
pi_74358499
Mwah, ik vond 'm wel goed te doen. Vooral de MC-vragen waren erg makkelijk (boek erbij!).
pi_74358959
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:46 schreef LuxAeterna het volgende:
Mwah, ik vond 'm wel goed te doen. Vooral de MC-vragen waren erg makkelijk (boek erbij!).
Een paar MC vragen waren ook niet letterlijk af te leiden uit de tekst. Maar goed, ik heb m'n best gedaan en we zullen zien
  woensdag 4 november 2009 @ 21:59:20 #231
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_74402331
Netwerken was verrassend goed te doen ... maak me nu meer zorgen om wetenschappelijk onderzoek. Ken de stof eigenlijk gewoon heel matig en geen idee wat te verwachten (qua wiskunde iig) door gebrek aan voorbeeldtentamens. Zal vast niet de enige zijn met dit gevoel
pi_74402778
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:59 schreef Gamer_V het volgende:
Netwerken was verrassend goed te doen ... maak me nu meer zorgen om wetenschappelijk onderzoek. Ken de stof eigenlijk gewoon heel matig en geen idee wat te verwachten (qua wiskunde iig) door gebrek aan voorbeeldtentamens. Zal vast niet de enige zijn met dit gevoel
Klopt. Ik denk dat het weer hetzelfde word als vorige keer. Circa 21 meerkeuze vragen twv 8 punten en dan nog een paar open vragen twv 2 punten.

Heb me eigenlijk erg slecht voorbereid. Heb al 2 tentamens gehad deze week, dus ben niet echt gemotiveerd meer om te leren
pi_74537790
Uit het studiekeuze topic
quote:
Utrecht is vooral groter omdat het centraler ligt

en nee, informatiekunde is een puike studie en voor mij persoonlijk is het Nijmeegse daarin het beste, als je tenminste technisch onderlegd bent als je dat niet bent moet je het of veiliger (andere stad met ander focus) kiezen, of niet doen Ik heb nergens gezegd dat ze elders onzin verkopen, alleen dat ik vind dat het Nijmeegse vakkenpakket in de propedeuse (technischer) mijns inziens een betere basis biedt. En daar mag je het niet mee eens zijn. Mijn mening daarover verandert toch niet Ik had bewust voor die stad gekozen omdat het me daar het meest aantrok en ik vond dat ik met zo'n achtergrond het beste opgeleid zou worden voor een breed werkgebied.

De focus van Nijmegen ligt gewoon heel ergens anders dan die van Groningen en Utrecht. En dat trekt je, of dat trekt je niet.

En kommop, snap je de en niet? het is een voorlichtingsdag, dan moet je leerlingen overhalen

Ik heb gezegd: wil je technisch en sociaal bezig zijn, kies dan vooral Nijmegen boven andere steden, omdat het bedrijfskundige in andere steden veel meer wordt belicht. Ga anders bedrijfskunde doen met wat minoren in de Informatica/-kunde in Nijmegen

En met mijn huidige studie ben ik ook zeer tevreden. Ik kan de bij informatiekunde gehaalde vakken in de minor kwijt (oa logica en research & developement) en zo een breed vlak bereiken. Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet, maar dat zien we dan wel. Dus sorry als je je bedreigd voelde ofzo, nergens voor nodig, ik bekijk het gewoon vanuit mijn eigen perspectief en hoe ik vind dat Informatiekunde (voor mij en hopelijk ook voor anderen) het beste weergegeven kan worden. Als ik dat in Utrecht beter had gevonden was ik daar wel gaan studeren, en als jij Nijmegen beter vond, was jij nooit in Utrecht gaan studeren
Ja doei.
  woensdag 9 december 2009 @ 01:17:22 #234
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_75432529
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:08 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk dat het weer hetzelfde word als vorige keer. Circa 21 meerkeuze vragen twv 8 punten en dan nog een paar open vragen twv 2 punten.

Heb me eigenlijk erg slecht voorbereid. Heb al 2 tentamens gehad deze week, dus ben niet echt gemotiveerd meer om te leren
Geheel onverwachts alsnog gehaald, ook omdat het paper van mijn groepje ineens een 180 draaide naar de goede kant. Drie vakken halen voelt erg on-informatiekundes

Ik ben er trouwens eindelijk achter wie je bent
pi_78187945
Afgelopen periode beide vakken weer gehaald (kennisacquisitie volgens CommonKADS methodologie, en Imperatief programmeren in Java), nu weer 2 weken bezig met de 3e periode. Ditmaal 3 vakken, word een drukke periode

Iemand trouwens nog leuke ideeën voor masteropleidingen die werkgevers wel kunnen waarderen?

[ Bericht 0% gewijzigd door MoneyTalks op 19-02-2010 16:11:55 ]
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:00:11 #236
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_78188191
Het is een heel verschil. Vorige periode 1 vak, in januari in totaal 5 dagen naar Utrecht... nu drie vakken, vijf dagen per week hard aan het werk.

De vernieuwde versie van HCi wordt gegeven door een man die volgens mij gewend is les te geven aan masterstudenten. Alles ook verplicht enzo. Krijg niet echt het idee dat het nu nog een niveau één eerstejaarsvak is.
pi_78188703
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:00 schreef Gamer_V het volgende:
Het is een heel verschil. Vorige periode 1 vak, in januari in totaal 5 dagen naar Utrecht... nu drie vakken, vijf dagen per week hard aan het werk.

De vernieuwde versie van HCi wordt gegeven door een man die volgens mij gewend is les te geven aan masterstudenten. Alles ook verplicht enzo. Krijg niet echt het idee dat het nu nog een niveau één eerstejaarsvak is.
Hoezo maar 1 vak vorige periode, geen zin om MSO te doen?
pi_78188923
Ik verbaas me wel een beetje over de vakken die langskomen het is allemaal vrij ´bedrijfskundig´

vooral als je nagaat dat (hbo) technische informatica volzit met vakken als
Software engineering ( java )
Advanced programming ( c++ )
Digitale systemen (fpga's)
Embedded systemen ( uc's )
Real time embedded systemen (Real time C)
Databases en industrie ( SQL )
AI

naast de nodige 'softe' vakken zoals uml (ook vrij technisch) en project methoden. maar vooral toch veel technischer

mijn vraag is dan ook aan de WO'ers wat voor baanuitzicht heb je nou met een WO informatikunde programmeur zal je er niet mee worden projectleider misschien het lijkt me (nofI ) meer de managers richting op te gaan
  vrijdag 19 februari 2010 @ 16:23:35 #239
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_78189078
Met informatiekunde wil je ook geen programmeur worden.
pi_78189225
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:23 schreef Gamer_V het volgende:
Met informatiekunde wil je ook geen programmeur worden.
Ja nee okee... maar het is ook niet duidelijk wat je dan wel wordt

Ik zie ook een hoop mensen van "jah ik studeer IK maar wat ik daarna ga doen geen idee" vind ik eigenlijk wel een beetje verbazend

stiekem vraag ik me ook een beetje af waarom het als een wo studie gezien wordt voor zover ik heb gezien is het niet veel zwaarder of gerichter dan een hbo bedrijfsinformatica

( ik zie me zelf dan ook niet als programmeur in wording maar meer als ontwikkelaar )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')