Ik ben tijdens de grote crash in 2001 gestart met Informatiekunde. IT'ers raakte je toen aan de straatstenen niet kwijt. Toen ik in 2007 afgestudeerd was lagen de banen weer voor het oprapenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:21 schreef IrishBastard het volgende:
Och, ze zeggen ook dat 't in 2010 wel weer aan zal trekken toch? Daarbij moeten de meeste mensen hier nog even
Ontslagen wordt je overigens niet, als je zorgt dat je onmisbaar bent, dus dat is dan gewoon de insteek hè
Jij vindt jezelf nog steeds heel wat met je WO opleiding, of niet? Ik heb nog geen post in SES van je gezien waarin je HBO'ers niet basht.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:45 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik denk dat de meeste ontslagen binnen de ICT vooral de lager geschoolde (MBO, HBO) werknemers zullen treffen
Ik vraag me nog steeds af welke informatiekundige je bentquote:Op maandag 21 september 2009 22:02 schreef MoneyTalks het volgende:
Nog nieuwe eerstejaars Informatiekunde op fok!? Hoe bevalt het?
Waarom zou dat precies een stunt zijn? Het klinkt met weinig hilarisch in de oren eigenlijk. En belangrijker nog, Peter, waarom heb je je speciaal geregistreerd omdat te melden? Is je werkgever soms op zoek naar een lijst met eisen die informatiekundigen stellen, om maar eens een wilde gok te doen?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:02 schreef PJW9779 het volgende:
Goed item!
Ikzelf heb jaaaren geleden (OL dus) de postdoc Informatiekunde gedaan aan de Rijksuniversiteit Utrecht.
Nooit spijt van gehad. Al was de praktijk grondig anders en heb ik de meeste zaken zelf moeten uitzoeken en regelen.
De meeste bedrijven hadden/hebben toch liever iemand die als programmeur begint, ipv. iemand met materiekennis.
Je ziet ook nu weer dat alle grote bedrijven (de mijne ook) in de opleidingenvijver vissen. Allemaal popie-jope-toppie verhalen waarschijnlijk.
Ik zou het wel een stunt vinden als er eens een goeie lijst kwam met eisen/verwachtingen die de informatiekunde-studenten hebben tav. (potentiele) werkgevers. Anders ben je al gauw weer het pipeltje van de afdeling Personeelszaken.
Gr.
Peter
Vandaag 'Mens, maatschappij en ICT' gehad, ging wel redelijk, had het wat moeilijker verwachtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
quote:Op maandag 2 november 2009 22:04 schreef Gamer_V het volgende:
Ik!Nee. Vroeg het me gewoon af, ik volg het namelijk ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Werkcollege opdrachten waren al moeilijk genoeg en die waren ook open boekquote:Op maandag 2 november 2009 22:31 schreef LuxAeterna het volgende:
Ik in de eerste periode... van vorig jaar. Niet gehaald overigens. Netwerken komt wel goed, open-boek ftw.
Volgen is misschien een groot woord. Ik ben naar geen enkel college geweest.quote:Op maandag 2 november 2009 23:56 schreef Thomass het volgende:
[..]
Nee. Vroeg het me gewoon af, ik volg het namelijk ook
Viel wel mee toch? Ze waren niet simpel maar ik heb elke keer 3 of 3.5 pnt gehaald.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:03 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Werkcollege opdrachten waren al moeilijk genoeg en die waren ook open boek
Vergeleken met het eerste deel was dit 2e deel een stuk moeilijker, eerste tentamen had ik een 8 voor, maar dit 2e tentamen was veel moeilijker. Zaten ook veel meer berekeningsdingen bij, en daar ben ik niet sterk in (daarom doe ik ook informtiekunde en niet informaticaquote:Op dinsdag 3 november 2009 07:23 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Viel wel mee toch? Ze waren niet simpel maar ik heb elke keer 3 of 3.5 pnt gehaald.
Een paar MC vragen waren ook niet letterlijk af te leiden uit de tekst. Maar goed, ik heb m'n best gedaan en we zullen zienquote:Op dinsdag 3 november 2009 18:46 schreef LuxAeterna het volgende:
Mwah, ik vond 'm wel goed te doen. Vooral de MC-vragen waren erg makkelijk (boek erbij!).
Klopt. Ik denk dat het weer hetzelfde word als vorige keer. Circa 21 meerkeuze vragen twv 8 punten en dan nog een paar open vragen twv 2 punten.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:59 schreef Gamer_V het volgende:
Netwerken was verrassend goed te doen ... maak me nu meer zorgen om wetenschappelijk onderzoek. Ken de stof eigenlijk gewoon heel matig en geen idee wat te verwachten (qua wiskunde iig) door gebrek aan voorbeeldtentamens. Zal vast niet de enige zijn met dit gevoel
quote:Utrecht is vooral groter omdat het centraler ligt
en nee, informatiekunde is een puike studie en voor mij persoonlijk is het Nijmeegse daarin het beste, als je tenminste technisch onderlegd bentals je dat niet bent moet je het of veiliger (andere stad met ander focus) kiezen, of niet doen
Ik heb nergens gezegd dat ze elders onzin verkopen, alleen dat ik vind dat het Nijmeegse vakkenpakket in de propedeuse (technischer) mijns inziens een betere basis biedt. En daar mag je het niet mee eens zijn. Mijn mening daarover verandert toch niet
Ik had bewust voor die stad gekozen omdat het me daar het meest aantrok en ik vond dat ik met zo'n achtergrond het beste opgeleid zou worden voor een breed werkgebied.
De focus van Nijmegen ligt gewoon heel ergens anders dan die van Groningen en Utrecht. En dat trekt je, of dat trekt je niet.
En kommop, snap je deen
niet?
het is een voorlichtingsdag, dan moet je leerlingen overhalen
![]()
Ik heb gezegd: wil je technisch en sociaal bezig zijn, kies dan vooral Nijmegen boven andere steden, omdat het bedrijfskundige in andere steden veel meer wordt belicht. Ga anders bedrijfskunde doen met wat minoren in de Informatica/-kunde in Nijmegen
En met mijn huidige studie ben ik ook zeer tevreden. Ik kan de bij informatiekunde gehaalde vakken in de minor kwijt (oa logica en research & developement) en zo een breed vlak bereiken. Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet, maar dat zien we dan wel.Dus sorry als je je bedreigd voelde ofzo, nergens voor nodig, ik bekijk het gewoon vanuit mijn eigen perspectief en hoe ik vind dat Informatiekunde (voor mij en hopelijk ook voor anderen) het beste weergegeven kan worden. Als ik dat in Utrecht beter had gevonden was ik daar wel gaan studeren, en als jij Nijmegen beter vond, was jij nooit in Utrecht gaan studeren
Geheel onverwachts alsnog gehaald, ook omdat het paper van mijn groepje ineens een 180 draaide naar de goede kant. Drie vakken halen voelt erg on-informatiekundesquote:Op woensdag 4 november 2009 22:08 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Klopt. Ik denk dat het weer hetzelfde word als vorige keer. Circa 21 meerkeuze vragen twv 8 punten en dan nog een paar open vragen twv 2 punten.
Heb me eigenlijk erg slecht voorbereid. Heb al 2 tentamens gehad deze week, dus ben niet echt gemotiveerd meer om te leren![]()
Hoezo maar 1 vak vorige periode, geen zin om MSO te doen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:00 schreef Gamer_V het volgende:
Het is een heel verschil. Vorige periode 1 vak, in januari in totaal 5 dagen naar Utrecht... nu drie vakken, vijf dagen per week hard aan het werk.
De vernieuwde versie van HCi wordt gegeven door een man die volgens mij gewend is les te geven aan masterstudenten. Alles ook verplicht enzo. Krijg niet echt het idee dat het nu nog een niveau één eerstejaarsvak is.
Ja nee okee... maar het is ook niet duidelijk wat je dan wel wordtquote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:23 schreef Gamer_V het volgende:
Met informatiekunde wil je ook geen programmeur worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |