Met zones is dat toch echt makkelijker. Als je gewoon in het centrum blijft, blijf je vrijwel zeker in de centrumzone. Makkelijker kan niet. En dan kan ik dertig kilometer in het centrum reizen, als ik binnen dat uur blijf betaal ik 2 strippen, meer niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bullshit redenatie. Tarief per kilometer is gewoon bekend. Starttarief is gewoon bekend. [/quote[
Geen bullshitredenatie dus. In die supermarkt is ook vantevoren bekend wat het kost. Je moest het alleen even opzoeken. Alleen bij het OV wordt dat door sommige mensen normaal gevonden, in elke andere commerciële tak is dat een recept voor faillissement.
[quote]Daarnaast, als je nu niet ongeveer weet hoeveel kilometer je reis is, dan wist je eerder ook niet hoeveel zones het was. Er verandert wat dat betrefd dus geen hol.
Fantastisch voorbeeld hoor. Op elke taxi staat vantevoren vermeld wat ie kost. Bovendien kan ik aan de taxichauffeur vragen hoeveel kilometer het is en daar mag hij dan echt niet veel van afwijken.quote:Of zit je ook te huilen in de taxi, dat hij geen vast ritprijsje had, en je niet gewoon vooraf een kaartje kon kopen naar je bestemming?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Met zones is dat toch echt makkelijker. Als je gewoon in het centrum blijft, blijf je vrijwel zeker in de centrumzone. Makkelijker kan niet. En dan kan ik dertig kilometer in het centrum reizen, als ik binnen dat uur blijf betaal ik 2 strippen, meer niet.
[..]
Ja, het is een fantastisch voorbeeld, want op de taxi staat namelijk het kilometertarief. Dat zelfde tarief weet je ook bij de OV vervoerders (heb het hier pas 3x gepostquote:Fantastisch voorbeeld hoor. Op elke taxi staat vantevoren vermeld wat ie kost. Bovendien kan ik aan de taxichauffeur vragen hoeveel kilometer het is en daar mag hij dan echt niet veel van afwijken.
Ik vind het gek dat mensen dat nieuwe systeem verdedigen met het argument dat dat beter zou zijn voor de reizigers.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt hè.Zinloos om te discussiëren met iemand over de voordelen en nadelen van een nieuw systeem met iemand die zelf blijkbaar totaal geen weet heeft hoe het systeem nu werkt.
De rit was op de strippenkaart erg efficient omdat je vanaf de rand van een zone tot ver in de volgende zone reist. Je haalt dus "veel" uit je stempels.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat een klinkklare nonsens. Het zijn allebei bestaande haltes. Ze liggen notabene op dezelfde lijn, dus er is sowieso een 'Openbaar Vervoer Verbinding' (sic) mogelijk.
[..]
Ja zelf uitgerekend!. Probeer het nu nog eens via het berekensysteem van 9292ov.nl. Daar gaat het om.
Als ik in Groningen sta, dan hangt daar echt geen Google Maps aan de muur. En je weet helemaal niet welke route een tram of bus gaat rijden, dat is lang niet altijd via de kortste weg, dus dat kun je helemaal niet uitrekenen tenzij je de precieze route al weet. Bovendien staat op Google Maps echt niet wat voor tarief die vervoerder(s) in de regio rekenen.
En leg eens uit wat er zo efficiënt aan deze reis is.
De arrogantie van de macht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:02 schreef Zelva het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me. Ik ga naar de supermarkt en nergens staan prijskaartjes. Als ik wil afrekenen wordt mij de prijs niet duidelijk. Terwijl ik mijn pincode intik, verschijnt nergens het bedrag. Op mijn klacht bij de servicebalie nadat ik mijn bankafschrift bekeken heb krijg ik te horen dat ik de prijs vantevoren op internet had kunnen nakijken en dat de vijf euro die ik voor de boodschappen betaald heb, ook vijf euro bij een andere supermarkt waard is.
Omgekeerde wereld? Niet volgens meneer Snowgoon.
Nu koop je strippen vooraf en nu reis je in een zone.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bullshit redenatie. Tarief per kilometer is gewoon bekend. Starttarief is gewoon bekend. Daarnaast, als je nu niet ongeveer weet hoeveel kilometer je reis is, dan wist je eerder ook niet hoeveel zones het was. Er verandert wat dat betrefd dus geen hol.
Nog erger dat heeft de overheid betaald.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef Colnago het volgende:
Dus het wordt er niet beter op en ook niet goedkoper want al die apparatuur willen ze natuurlijk niet zelf betalen.
Het efficiënte is dat de OV bedrijven alle informatie hebben wegbezuinigd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:08 schreef Zelva het volgende:
En leg eens uit wat er zo efficiënt aan deze reis is.
Chauffeur, kunt u mij vertellen waar ik moet uitstappen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nog leuker, je kan nu zelfs je OV reis per kilometer vergelijken met een taxirit, qua prijs
Dat staat nu niet op de haltes. En met de Chipkaart staat dit veelal wel op de haltes. Ik maak straks een foto van een tabel voor jequote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Nu koop je strippen vooraf en nu reis je in een zone.
Verder kun je nu op de halte zien hoeveel zones je gaat reizen en bij die OV chipkaart moet je een pc hebben.
Het is allemaal te gek voor woorden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog erger dat heeft de overheid betaald.
Op dit moment al meer dan 1miljard euro
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_ov-chipkaart_.html
Dat is in mijn optiek ook één van de voornaamste redenen dat sommige bestuurders te graag willen dat dit project toch ingevoerd wordt.
Jij denkt dat die mensen wel vooraf weten hoeveel strippen het is?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:06 schreef Colnago het volgende:
[..]
Chauffeur, kunt u mij vertellen waar ik moet uitstappen?
Die vraag hoor je nu vaak en dan denk jij dat dat soort mensen wel weten hoeveel kilometer het is?
Veel middelgrote steden in nederland bestaan uit 1 zone met als middelpunt het centraal station.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Toch is de chipkaart zelfs in dit voorbeeld (5,5 kilometer voor 2 zones, dat zijn flinke zones) goedkoper
Bij de meeste haltes is vaak ook wel een zone kaart opgehangen. Bij busreizen moet je toch altijd langs de chauffeur en deze stempelt dan het benodigd aantal strippen af.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat staat nu niet op de haltes. En met de Chipkaart staat dit veelal wel op de haltes. Ik maak straks een foto van een tabel voor je
Dat vragen ze dus aan de chauffeur als ze een kaartje kopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij denkt dat die mensen wel vooraf weten hoeveel strippen het is?
En nu kijk je op de prijstabel, of je vraagt de chauffeur om een folder waar dit in staat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat vragen ze dus aan de chauffeur als ze een kaartje kopen.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel middelgrote steden in nederland bestaan uit 1 zone met als middelpunt het centraal station.
Ik heb mijn bus reizen in het vorige topic laten zien en daarbij zit ik altijd binnen 1 zone en met meer dan 2.1 kilomter reisafstand waardoor ik dus altijd duurder uit ben met die ov-chip kaart.
Ik woon net over het kanaal in tilburg, noor dis nog een stuk groterquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heeft Tilburg 1 gigazone van ca. 6 kilometer. Jouw reis is inderdaad iets duurder (ipv 96 cent zou het in Rotterdam (!!!!) 1,26 kosten). Echter, kun je je afvragen hoeveel mensen net als jij het uiterste uit de zone reizen.
Dat weten we IDD nog niet, op dit moment heeft de BBA of hoe ze ook heten op dit moment ook een brabant strippenkaart.quote:Daarnaast is het dus de vraag of een plaatsje als tilburg met een handvol stadsbussen hetzelfde tarief rekent als wat je in Rotterdam op bus/tram/metro kwijt bent.
Dikke kans dat tilburg oa. door subsidies die dergelijke gebieden voor OV ontvangen, een lager start en kilometertarief hanteert.
En die heeft die chauffeur natuurlijk bij zich.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En nu kijk je op de prijstabel, of je vraagt de chauffeur om een folder waar dit in staat.
Ze zeggen dat ze dat op die chipkaart kunnen zetten maar zou dat dan werken als je moet overstappen op andere bussen van andere vervoerders?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:31 schreef Basp1 het volgende:
Hoe wilt men eigenlijk zulke acties gaan uitvoeren op die ov-chip kaart daarover hebben we ook nog niets kunnen vernemen.
Heen en terug? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Met de chipkaart zal je in het centrum altijd wel binnen de 1,00 blijven, tenzij je honderdduizend rondjes om de kerk gaat maken.
[..]
Op openbaarvervoersmiddelen staat echt niet het tarief en ook gaat geen een chauffeur je de afstand kunnen vertellen.quote:Ja, het is een fantastisch voorbeeld, want op de taxi staat namelijk het kilometertarief. Dat zelfde tarief weet je ook bij de OV vervoerders (heb het hier pas 3x gepost).
Onzin, nergens echt op de rand op die route.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De rit was op de strippenkaart erg efficient omdat je vanaf de rand van een zone tot ver in de volgende zone reist. Je haalt dus "veel" uit je stempels.
Onzin, dat zijn juist hele kleine zones. 4,5 kilometer is de norm in het stad- en streekvervoer.quote:Toch is de chipkaart zelfs in dit voorbeeld (5,5 kilometer voor 2 zones, dat zijn flinke zones) goedkoper
He he, jij snapt het tenminste.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:06 schreef Colnago het volgende:
[..]
Chauffeur, kunt u mij vertellen waar ik moet uitstappen?
Die vraag hoor je nu vaak en dan denk jij dat dat soort mensen wel weten hoeveel kilometer het is?
Dat bedoel ik dus. Dat kan toch niet makkelijker? Reizen in Tilburg kost me maximaal twee strippen. Wat nou moeilijk?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heeft Tilburg 1 gigazone van ca. 6 kilometer
Kom een keer naar Rotterdam en zet een dagkaart op je chipkaartquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik woon net over het kanaal in tilburg, noor dis nog een stuk groter
Verder vergeet je even de reeshof zone erbij te nemen, dat is toch echt een aparte zone.
[..]
Dat weten we IDD nog niet, op dit moment heeft de BBA of hoe ze ook heten op dit moment ook een brabant strippenkaart.
http://www.brabant.nl/Ver(...)abant%20bestemd.aspx
Hoe wilt men eigenlijk zulke acties gaan uitvoeren op die ov-chip kaart daarover hebben we ook nog niets kunnen vernemen.
werkt hier in Rotterdam toch ook. Waarom zou het dan in Brabant niet gaan werken?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:35 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze dat op die chipkaart kunnen zetten maar zou dat dan werken als je moet overstappen op andere bussen van andere vervoerders?
Je doet een poging het omslachtig te laten zijn, op die manier blijf je in 1800 leven. BLIEP, ingechecked. BLIEP, uitgechecked.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Dat kan toch niet makkelijker? Reizen in Tilburg kost me maximaal twee strippen. Wat nou moeilijk?
Nee, dan kom je met de ov-chipkaart. Rekenen, sites checken, omslachtig, omslachtig en nog eens omslachtig.
Waar slaat deze reactie nou weer op. Ik geef aan dat het omslachtig is om het tarief te achterhalen, en dan kom jij met een verhaaltje over in- en uitchecken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je doet een poging het omslachtig te laten zijn, op die manier blijf je in 1800 leven. BLIEP, ingechecked. BLIEP, uitgechecked.
En als je bang bent eens te weinig op je kaart te hebben, dan stel je hem zo in dat hij automatisch opwaardeert.
Dat het niet boeit, of je ritprijs 1 euro is of 1,10. Het enige waar je over na moet denken is dat je inchecked. Daar is niets omslachtig aan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar slaat deze reactie nou weer op. Ik geef aan dat het omslachtig is om het tarief te achterhalen, en dan kom jij met een verhaaltje over in- en uitchecken.
Wat sowieso meer werk is dan één keertje afstempelen, maar dat is een ander verhaal.
Ik kom vaker in rotterdam die maat van mij woonde op de schieweg, achterkant het sation uit lopen en 15 minuten lopen, ipv de bouwput in te moeten en uitzoeken welke tram ik moet hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kom een keer naar Rotterdam en zet een dagkaart op je chipkaart![]()
Dat was hier ook de bedoeling. Of en hoe dat uitgevoerd is, durf ik niet te zeggen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik kom vaker in rotterdam die maat van mij woonde op de schieweg, achterkant het sation uit lopen en 15 minuten lopen, ipv de bouwput in te moeten en uitzoeken welke tram ik moet hebben.
Hoeveel kost een rotterdam dagkaart?
Weet je dat in london het systeem zo slim is gemaakt dat als je met losse reizen aan het dagkaart tarief zit, je kaart automagisch een dagkaart wordt. Daar heb ik onze vervoerders nog niet over gehoord, en juist zoiets zou een groot pluspunt zijn voor de consumenten. Maar ja dan kunnen de vervoerder niet het maximum verdienen aan de kaarten dus dat zal wel niet komen in nederland.
Nou dat is hier nooit de bedoeling geweest hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat was hier ook de bedoeling. Of en hoe dat uitgevoerd is, durf ik niet te zeggen.
Dagkaart is wel vrij prijzig, over het algemeen ben je goedkoper uit met losse ritten. Echter, het kan dus wel, een dagproduct (zoals een brabokaartje) op je chipkaart zetten
Let op met abonnementquote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat het niet boeit, of je ritprijs 1 euro is of 1,10. Het enige waar je over na moet denken is dat je inchecked. Daar is niets omslachtig aan.weer dat non-argument dat je nu 2 handelingen moet doen
![]()
Let op !
1. Strippentellen
2. Strippenkaart vouwen
3. Strippenkaart in kastje frummelen
4. PING!
5. Strippenkaart uit kastje frummelen
6. doorlopen
En eventueel nog toch verder willen reizen buiten je zone!:
7. Opnieuw stempelen, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...
Nu doe je *bliep* en je loopt door. En bij het verlaten van het station *bliep* en klaar. Wat is dan omslachtig? Waar zitten die handelingen?
Ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar 1999 en weer met de strippenkaart te klieren.
chipkaarttarief op de halte ? nooit gezien in Rotterdam anders waar ze al 3 jaar hebben getestquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat staat nu niet op de haltes. En met de Chipkaart staat dit veelal wel op de haltes. Ik maak straks een foto van een tabel voor je
Ben je wel op de hoogte van het OV nu ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. De busschauffeur gaat tijdens het rijden 30 keer stempelen
Nou 1 minuut dan. Ik zie geen mega probleem.
Zel"paniekpaniek"va. Leuk zeg namen aanpassen
vast een vb van die uitwisselbaarheid van beide systemen hahaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:49 schreef Q. het volgende:
Werken de poortjes in de Amsterdamse metro soms niet? Ik heb mn kaart 1x gebruikt, in de Rotterdamse metro (van CS naar Beurs) en toen ik hem zaterdag wilde gebruiken op de ringlijn (A'dam Zuid naar Isolatorweg) kreeg ik bij het inchecken de melding dat mn kaart geblokkeerd was.
Lekker systeem..
Het is een persoonlijke chipkaart die ik rechtstreeks bij TLS heb besteld, met OV-Chipkaart uiterlijk en logo, geen RET of GVB dus. Zou je verwachten dat die het wel zou doen. Ik ben maar zwart gaan reizen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
vast een vb van die uitwisselbaarheid van beide systemen haha
Weet je dan niet hoe je je kaart kan deblokkeren?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is een persoonlijke chipkaart die ik rechtstreeks bij TLS heb besteld, met OV-Chipkaart uiterlijk en logo, geen RET of GVB dus. Zou je verwachten dat die het wel zou doen. Ik ben maar zwart gaan reizen..
WAAROM is ie geblokkeerd? Ik heb niets verkeerd gedaan! Oh. Als ik op OV-Chipkaart.nl kijk bij Mijn OV Chipkaart staat gewoon dat ie actief is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weet je dan niet hoe je je kaart kan deblokkeren?![]()
Ik ook niet.
Bel die droeftoeters van ov-chipkaart dan eens met je verhaal, ik ben wel benieuwd wat hun voor antwoord geven.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:18 schreef Q. het volgende:
[..]
WAAROM is ie geblokkeerd? Ik heb niets verkeerd gedaan! Oh. Als ik op OV-Chipkaart.nl kijk bij Mijn OV Chipkaart staat gewoon dat ie actief is.
God, wat een kutsysteem is het toch ook.
Gokje: "Je moet bij het GVB zijn".quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bel die droeftoeters van ov-chipkaart dan eens met je verhaal, ik ben wel benieuwd wat hun voor antwoord geven.
ze zullen je vast door verwijzen naar de RET in Rotterdamquote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Gokje: "Je moet bij het GVB zijn".
En het GVB gaat zeggen: "Je moet bij TLS zijn".
Gokje.
Dus je komt pas op een cruciaal moment te weten dat de kaart je de toegang weigert. Lekker dat systeem. Koeien in en uitchecken is nog makkelijker.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:49 schreef Q. het volgende:
Werken de poortjes in de Amsterdamse metro soms niet? Ik heb mn kaart 1x gebruikt, in de Rotterdamse metro (van CS naar Beurs) en toen ik hem zaterdag wilde gebruiken op de ringlijn (A'dam Zuid naar Isolatorweg) kreeg ik bij het inchecken de melding dat mn kaart geblokkeerd was.
Lekker systeem..
Ik had nog wel wat strippen over op mn strippenkaart maar ik verdomde het op dat moment gewoon om die te gebruiken. Als dat systeem niet werkt stik er dan maar in.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:49 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dus je komt pas op een cruciaal moment te weten dat de kaart je de toegang weigert. Lekker dat systeem. Koeien in en uitchecken is nog makkelijker.
De adres gegevens staan NIET op de kaart. En die wetenschappers hebben alleen de kaart gekraakt, niet de database waar het adres op staat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als wetenschappers in dat artikel zeggen dat het mogelijk is om die gegevens te veranderen, dan geloof je ze niet. Maar als politici zeggen dat we als een stel lemmingen vertrouwen moeten hebben in de ov-chipkaart geloof je die op hun blauwe ogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |