abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:16:56 #151
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_66152559
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bullshit redenatie. Tarief per kilometer is gewoon bekend. Starttarief is gewoon bekend. [/quote[

Geen bullshitredenatie dus. In die supermarkt is ook vantevoren bekend wat het kost. Je moest het alleen even opzoeken. Alleen bij het OV wordt dat door sommige mensen normaal gevonden, in elke andere commerciële tak is dat een recept voor faillissement.

[quote]Daarnaast, als je nu niet ongeveer weet hoeveel kilometer je reis is, dan wist je eerder ook niet hoeveel zones het was. Er verandert wat dat betrefd dus geen hol.
Met zones is dat toch echt makkelijker. Als je gewoon in het centrum blijft, blijf je vrijwel zeker in de centrumzone. Makkelijker kan niet. En dan kan ik dertig kilometer in het centrum reizen, als ik binnen dat uur blijf betaal ik 2 strippen, meer niet.
quote:
Of zit je ook te huilen in de taxi, dat hij geen vast ritprijsje had, en je niet gewoon vooraf een kaartje kon kopen naar je bestemming?
Fantastisch voorbeeld hoor. Op elke taxi staat vantevoren vermeld wat ie kost. Bovendien kan ik aan de taxichauffeur vragen hoeveel kilometer het is en daar mag hij dan echt niet veel van afwijken.
pi_66153936
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:16 schreef Zelva het volgende:

[..]

Met zones is dat toch echt makkelijker. Als je gewoon in het centrum blijft, blijf je vrijwel zeker in de centrumzone. Makkelijker kan niet. En dan kan ik dertig kilometer in het centrum reizen, als ik binnen dat uur blijf betaal ik 2 strippen, meer niet.
[..]
Met de chipkaart zal je in het centrum altijd wel binnen de 1,00 blijven, tenzij je honderdduizend rondjes om de kerk gaat maken.
quote:
Fantastisch voorbeeld hoor. Op elke taxi staat vantevoren vermeld wat ie kost. Bovendien kan ik aan de taxichauffeur vragen hoeveel kilometer het is en daar mag hij dan echt niet veel van afwijken.
Ja, het is een fantastisch voorbeeld, want op de taxi staat namelijk het kilometertarief. Dat zelfde tarief weet je ook bij de OV vervoerders (heb het hier pas 3x gepost ).
pi_66153954
Nog leuker, je kan nu zelfs je OV reis per kilometer vergelijken met een taxirit, qua prijs
pi_66153979
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:53 schreef Zelva het volgende:

[..]

Echt hè. Zinloos om te discussiëren met iemand over de voordelen en nadelen van een nieuw systeem met iemand die zelf blijkbaar totaal geen weet heeft hoe het systeem nu werkt.
Ik vind het gek dat mensen dat nieuwe systeem verdedigen met het argument dat dat beter zou zijn voor de reizigers.
Dat was helemaal de opzet niet.
Dat nieuwe systeem is nodig vanwege de marktwerking zodat vervoersbedrijven kunnen aantonen wie wat bij hen gaat reizen.
Dus het wordt er niet beter op en ook niet goedkoper want al die apparatuur willen ze natuurlijk niet zelf betalen.
Audaces fortuna juvat
pi_66154016
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:08 schreef Zelva het volgende:

[..]



Wat een klinkklare nonsens. Het zijn allebei bestaande haltes. Ze liggen notabene op dezelfde lijn, dus er is sowieso een 'Openbaar Vervoer Verbinding' (sic) mogelijk.
[..]

Ja zelf uitgerekend!. Probeer het nu nog eens via het berekensysteem van 9292ov.nl. Daar gaat het om.

Als ik in Groningen sta, dan hangt daar echt geen Google Maps aan de muur. En je weet helemaal niet welke route een tram of bus gaat rijden, dat is lang niet altijd via de kortste weg, dus dat kun je helemaal niet uitrekenen tenzij je de precieze route al weet. Bovendien staat op Google Maps echt niet wat voor tarief die vervoerder(s) in de regio rekenen.

En leg eens uit wat er zo efficiënt aan deze reis is.
De rit was op de strippenkaart erg efficient omdat je vanaf de rand van een zone tot ver in de volgende zone reist. Je haalt dus "veel" uit je stempels.

Toch is de chipkaart zelfs in dit voorbeeld (5,5 kilometer voor 2 zones, dat zijn flinke zones) goedkoper
pi_66154070
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:02 schreef Zelva het volgende:

Ik zie het al helemaal voor me. Ik ga naar de supermarkt en nergens staan prijskaartjes. Als ik wil afrekenen wordt mij de prijs niet duidelijk. Terwijl ik mijn pincode intik, verschijnt nergens het bedrag. Op mijn klacht bij de servicebalie nadat ik mijn bankafschrift bekeken heb krijg ik te horen dat ik de prijs vantevoren op internet had kunnen nakijken en dat de vijf euro die ik voor de boodschappen betaald heb, ook vijf euro bij een andere supermarkt waard is.

Omgekeerde wereld? Niet volgens meneer Snowgoon.


De arrogantie van de macht.
Een winkel kijkt wel uit om zoites te doen maar het OV heeft de macht.
Audaces fortuna juvat
pi_66154161
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:


Bullshit redenatie. Tarief per kilometer is gewoon bekend. Starttarief is gewoon bekend. Daarnaast, als je nu niet ongeveer weet hoeveel kilometer je reis is, dan wist je eerder ook niet hoeveel zones het was. Er verandert wat dat betrefd dus geen hol.


Nu koop je strippen vooraf en nu reis je in een zone.
Verder kun je nu op de halte zien hoeveel zones je gaat reizen en bij die OV chipkaart moet je een pc hebben.
Audaces fortuna juvat
pi_66154189
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef Colnago het volgende:

Dus het wordt er niet beter op en ook niet goedkoper want al die apparatuur willen ze natuurlijk niet zelf betalen.
Nog erger dat heeft de overheid betaald.

Op dit moment al meer dan 1miljard euro

http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_ov-chipkaart_.html

Dat is in mijn optiek ook één van de voornaamste redenen dat sommige bestuurders te graag willen dat dit project toch ingevoerd wordt.
pi_66154239
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:08 schreef Zelva het volgende:


En leg eens uit wat er zo efficiënt aan deze reis is.
Het efficiënte is dat de OV bedrijven alle informatie hebben wegbezuinigd.
Audaces fortuna juvat
pi_66154328
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nog leuker, je kan nu zelfs je OV reis per kilometer vergelijken met een taxirit, qua prijs
Chauffeur, kunt u mij vertellen waar ik moet uitstappen?
Die vraag hoor je nu vaak en dan denk jij dat dat soort mensen wel weten hoeveel kilometer het is?
Audaces fortuna juvat
pi_66154385
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:01 schreef Colnago het volgende:

[..]

Nu koop je strippen vooraf en nu reis je in een zone.
Verder kun je nu op de halte zien hoeveel zones je gaat reizen en bij die OV chipkaart moet je een pc hebben.
Dat staat nu niet op de haltes. En met de Chipkaart staat dit veelal wel op de haltes. Ik maak straks een foto van een tabel voor je
pi_66154395
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nog erger dat heeft de overheid betaald.

Op dit moment al meer dan 1miljard euro

http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_ov-chipkaart_.html

Dat is in mijn optiek ook één van de voornaamste redenen dat sommige bestuurders te graag willen dat dit project toch ingevoerd wordt.
Het is allemaal te gek voor woorden.
Audaces fortuna juvat
pi_66154399
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:06 schreef Colnago het volgende:

[..]

Chauffeur, kunt u mij vertellen waar ik moet uitstappen?
Die vraag hoor je nu vaak en dan denk jij dat dat soort mensen wel weten hoeveel kilometer het is?
Jij denkt dat die mensen wel vooraf weten hoeveel strippen het is?
pi_66154504
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Toch is de chipkaart zelfs in dit voorbeeld (5,5 kilometer voor 2 zones, dat zijn flinke zones) goedkoper
Veel middelgrote steden in nederland bestaan uit 1 zone met als middelpunt het centraal station.

Ik heb mijn bus reizen in het vorige topic laten zien en daarbij zit ik altijd binnen 1 zone en met meer dan 2.1 kilomter reisafstand waardoor ik dus altijd duurder uit ben met die ov-chip kaart.
pi_66154585
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat staat nu niet op de haltes. En met de Chipkaart staat dit veelal wel op de haltes. Ik maak straks een foto van een tabel voor je
Bij de meeste haltes is vaak ook wel een zone kaart opgehangen. Bij busreizen moet je toch altijd langs de chauffeur en deze stempelt dan het benodigd aantal strippen af.
pi_66154691
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Jij denkt dat die mensen wel vooraf weten hoeveel strippen het is?
Dat vragen ze dus aan de chauffeur als ze een kaartje kopen.
Audaces fortuna juvat
pi_66154719
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:18 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dat vragen ze dus aan de chauffeur als ze een kaartje kopen.
En nu kijk je op de prijstabel, of je vraagt de chauffeur om een folder waar dit in staat.
pi_66154825
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Veel middelgrote steden in nederland bestaan uit 1 zone met als middelpunt het centraal station.

Ik heb mijn bus reizen in het vorige topic laten zien en daarbij zit ik altijd binnen 1 zone en met meer dan 2.1 kilomter reisafstand waardoor ik dus altijd duurder uit ben met die ov-chip kaart.


Zoals je ziet heeft Tilburg 1 gigazone van ca. 6 kilometer. Jouw reis is inderdaad iets duurder (ipv 96 cent zou het in Rotterdam (!!!!) 1,26 kosten). Echter, kun je je afvragen hoeveel mensen net als jij het uiterste uit de zone reizen. Daarnaast is het dus de vraag of een plaatsje als tilburg met een handvol stadsbussen hetzelfde tarief rekent als wat je in Rotterdam op bus/tram/metro kwijt bent.

Dikke kans dat tilburg oa. door subsidies die dergelijke gebieden voor OV ontvangen, een lager start en kilometertarief hanteert.
pi_66155082
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoals je ziet heeft Tilburg 1 gigazone van ca. 6 kilometer. Jouw reis is inderdaad iets duurder (ipv 96 cent zou het in Rotterdam (!!!!) 1,26 kosten). Echter, kun je je afvragen hoeveel mensen net als jij het uiterste uit de zone reizen.
Ik woon net over het kanaal in tilburg, noor dis nog een stuk groter

Verder vergeet je even de reeshof zone erbij te nemen, dat is toch echt een aparte zone.
quote:
Daarnaast is het dus de vraag of een plaatsje als tilburg met een handvol stadsbussen hetzelfde tarief rekent als wat je in Rotterdam op bus/tram/metro kwijt bent.

Dikke kans dat tilburg oa. door subsidies die dergelijke gebieden voor OV ontvangen, een lager start en kilometertarief hanteert.
Dat weten we IDD nog niet, op dit moment heeft de BBA of hoe ze ook heten op dit moment ook een brabant strippenkaart.

http://www.brabant.nl/Ver(...)abant%20bestemd.aspx

Hoe wilt men eigenlijk zulke acties gaan uitvoeren op die ov-chip kaart daarover hebben we ook nog niets kunnen vernemen.
pi_66155168
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En nu kijk je op de prijstabel, of je vraagt de chauffeur om een folder waar dit in staat.
En die heeft die chauffeur natuurlijk bij zich.
Audaces fortuna juvat
pi_66155213
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:31 schreef Basp1 het volgende:


Hoe wilt men eigenlijk zulke acties gaan uitvoeren op die ov-chip kaart daarover hebben we ook nog niets kunnen vernemen.
Ze zeggen dat ze dat op die chipkaart kunnen zetten maar zou dat dan werken als je moet overstappen op andere bussen van andere vervoerders?
Audaces fortuna juvat
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:00:16 #172
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_66156027
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Met de chipkaart zal je in het centrum altijd wel binnen de 1,00 blijven, tenzij je honderdduizend rondjes om de kerk gaat maken.
[..]
Heen en terug? Dacht het niet.
quote:
Ja, het is een fantastisch voorbeeld, want op de taxi staat namelijk het kilometertarief. Dat zelfde tarief weet je ook bij de OV vervoerders (heb het hier pas 3x gepost ).
Op openbaarvervoersmiddelen staat echt niet het tarief en ook gaat geen een chauffeur je de afstand kunnen vertellen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:04:11 #173
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_66156145
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De rit was op de strippenkaart erg efficient omdat je vanaf de rand van een zone tot ver in de volgende zone reist. Je haalt dus "veel" uit je stempels.
Onzin, nergens echt op de rand op die route.
quote:
Toch is de chipkaart zelfs in dit voorbeeld (5,5 kilometer voor 2 zones, dat zijn flinke zones) goedkoper
Onzin, dat zijn juist hele kleine zones. 4,5 kilometer is de norm in het stad- en streekvervoer.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:05:41 #174
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_66156184
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:06 schreef Colnago het volgende:

[..]

Chauffeur, kunt u mij vertellen waar ik moet uitstappen?
Die vraag hoor je nu vaak en dan denk jij dat dat soort mensen wel weten hoeveel kilometer het is?
He he, jij snapt het tenminste.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:09:08 #175
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_66156298
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zoals je ziet heeft Tilburg 1 gigazone van ca. 6 kilometer
Dat bedoel ik dus. Dat kan toch niet makkelijker? Reizen in Tilburg kost me maximaal twee strippen. Wat nou moeilijk?

Nee, dan kom je met de ov-chipkaart. Rekenen, sites checken, omslachtig, omslachtig en nog eens omslachtig.
pi_66156525
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik woon net over het kanaal in tilburg, noor dis nog een stuk groter

Verder vergeet je even de reeshof zone erbij te nemen, dat is toch echt een aparte zone.
[..]

Dat weten we IDD nog niet, op dit moment heeft de BBA of hoe ze ook heten op dit moment ook een brabant strippenkaart.

http://www.brabant.nl/Ver(...)abant%20bestemd.aspx

Hoe wilt men eigenlijk zulke acties gaan uitvoeren op die ov-chip kaart daarover hebben we ook nog niets kunnen vernemen.

Kom een keer naar Rotterdam en zet een dagkaart op je chipkaart

De brabantkaartjes zoals Veolia en de andere brabantse aanbieders hebben (BBA bestaat al een jaar of wat niet meer ), zijn gewoon dagkaartjes
pi_66156548
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:35 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ze zeggen dat ze dat op die chipkaart kunnen zetten maar zou dat dan werken als je moet overstappen op andere bussen van andere vervoerders?
werkt hier in Rotterdam toch ook. Waarom zou het dan in Brabant niet gaan werken?
pi_66156603
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Dat kan toch niet makkelijker? Reizen in Tilburg kost me maximaal twee strippen. Wat nou moeilijk?

Nee, dan kom je met de ov-chipkaart. Rekenen, sites checken, omslachtig, omslachtig en nog eens omslachtig.
Je doet een poging het omslachtig te laten zijn, op die manier blijf je in 1800 leven. BLIEP, ingechecked. BLIEP, uitgechecked.

En als je bang bent eens te weinig op je kaart te hebben, dan stel je hem zo in dat hij automatisch opwaardeert.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:25:42 #179
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_66156905
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Je doet een poging het omslachtig te laten zijn, op die manier blijf je in 1800 leven. BLIEP, ingechecked. BLIEP, uitgechecked.

En als je bang bent eens te weinig op je kaart te hebben, dan stel je hem zo in dat hij automatisch opwaardeert.
Waar slaat deze reactie nou weer op. Ik geef aan dat het omslachtig is om het tarief te achterhalen, en dan kom jij met een verhaaltje over in- en uitchecken.

Wat sowieso meer werk is dan één keertje afstempelen, maar dat is een ander verhaal.
pi_66157129
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:25 schreef Zelva het volgende:

[..]

Waar slaat deze reactie nou weer op. Ik geef aan dat het omslachtig is om het tarief te achterhalen, en dan kom jij met een verhaaltje over in- en uitchecken.

Wat sowieso meer werk is dan één keertje afstempelen, maar dat is een ander verhaal.
Dat het niet boeit, of je ritprijs 1 euro is of 1,10. Het enige waar je over na moet denken is dat je inchecked. Daar is niets omslachtig aan.

weer dat non-argument dat je nu 2 handelingen moet doen

Let op !
1. Strippentellen
2. Strippenkaart vouwen
3. Strippenkaart in kastje frummelen
4. PING!
5. Strippenkaart uit kastje frummelen
6. doorlopen

En eventueel nog toch verder willen reizen buiten je zone!:
7. Opnieuw stempelen, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...

Nu doe je *bliep* en je loopt door. En bij het verlaten van het station *bliep* en klaar. Wat is dan omslachtig? Waar zitten die handelingen?

Ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar 1999 en weer met de strippenkaart te klieren.
pi_66157442
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Kom een keer naar Rotterdam en zet een dagkaart op je chipkaart
Ik kom vaker in rotterdam die maat van mij woonde op de schieweg, achterkant het sation uit lopen en 15 minuten lopen, ipv de bouwput in te moeten en uitzoeken welke tram ik moet hebben.

Hoeveel kost een rotterdam dagkaart?

Weet je dat in london het systeem zo slim is gemaakt dat als je met losse reizen aan het dagkaart tarief zit, je kaart automagisch een dagkaart wordt. Daar heb ik onze vervoerders nog niet over gehoord, en juist zoiets zou een groot pluspunt zijn voor de consumenten. Maar ja dan kunnen de vervoerder niet het maximum verdienen aan de kaarten dus dat zal wel niet komen in nederland.
pi_66157560
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik kom vaker in rotterdam die maat van mij woonde op de schieweg, achterkant het sation uit lopen en 15 minuten lopen, ipv de bouwput in te moeten en uitzoeken welke tram ik moet hebben.

Hoeveel kost een rotterdam dagkaart?

Weet je dat in london het systeem zo slim is gemaakt dat als je met losse reizen aan het dagkaart tarief zit, je kaart automagisch een dagkaart wordt. Daar heb ik onze vervoerders nog niet over gehoord, en juist zoiets zou een groot pluspunt zijn voor de consumenten. Maar ja dan kunnen de vervoerder niet het maximum verdienen aan de kaarten dus dat zal wel niet komen in nederland.
Dat was hier ook de bedoeling. Of en hoe dat uitgevoerd is, durf ik niet te zeggen.

Dagkaart is wel vrij prijzig, over het algemeen ben je goedkoper uit met losse ritten. Echter, het kan dus wel, een dagproduct (zoals een brabokaartje) op je chipkaart zetten
pi_66165338
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat was hier ook de bedoeling. Of en hoe dat uitgevoerd is, durf ik niet te zeggen.

Dagkaart is wel vrij prijzig, over het algemeen ben je goedkoper uit met losse ritten. Echter, het kan dus wel, een dagproduct (zoals een brabokaartje) op je chipkaart zetten
Nou dat is hier nooit de bedoeling geweest hoor
pi_66165431
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat het niet boeit, of je ritprijs 1 euro is of 1,10. Het enige waar je over na moet denken is dat je inchecked. Daar is niets omslachtig aan.

weer dat non-argument dat je nu 2 handelingen moet doen

Let op !
1. Strippentellen
2. Strippenkaart vouwen
3. Strippenkaart in kastje frummelen
4. PING!
5. Strippenkaart uit kastje frummelen
6. doorlopen

En eventueel nog toch verder willen reizen buiten je zone!:
7. Opnieuw stempelen, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...

Nu doe je *bliep* en je loopt door. En bij het verlaten van het station *bliep* en klaar. Wat is dan omslachtig? Waar zitten die handelingen?

Ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar 1999 en weer met de strippenkaart te klieren.
Let op met abonnement

1 laten zien aan chauffeur
2 doorlopen met uitstapeen
3 doorlopen in metro
4 doorlopen uit metro

terug hetzelfde

Nu

1 inchecken in bus
2 uitchecken in bus
3 inchecken in metro
4 uitchecken in metro

dus 3 handelingen meer x 2 = 6 per dag
pi_66165503
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat staat nu niet op de haltes. En met de Chipkaart staat dit veelal wel op de haltes. Ik maak straks een foto van een tabel voor je
chipkaarttarief op de halte ? nooit gezien in Rotterdam anders waar ze al 3 jaar hebben getest
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:21:42 #186
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_66166287
Het wordt altijd duurder, de klant is altijd de dupe als het gaat om kosten. De OV moet dat geld dat ze over de balk hebben gesmeten toch ergens vandaan terughalen? Precies. En als MI5 graag Engelsen wil volgen zijn reisgegevens dan niet belangrijk/gevoelig?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_66166752
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. De busschauffeur gaat tijdens het rijden 30 keer stempelen
Nou 1 minuut dan. Ik zie geen mega probleem.

Zel"paniekpaniek"va. Leuk zeg namen aanpassen
Ben je wel op de hoogte van het OV nu ?
Bij een hele klas hoeft alleen de leraar te betalen nu, speciale kaart

Straks inderdaad 30x in en uitchecken
pi_66166914
over dat tarief,

hier heb je 4 bussen die van A naar B gaan
Die krijgen straks allemaal verschillende prijzen, betalen per km.

Nu allemal hetzelfde tarief, 4 strippen.

Je kan dus niet vooraf kijken wat de goedkoopste optie is, wat dus vaak inderdaad uberhaupt niet hoefde.
pi_66167134
overigens toen ik vanochtend incheckte ging het poortje op rood, ik kon gewoon doorlopen.
Naast mij gebeurde hetzelfde.

Toen ik uitcheckte was alles normaal, athans er werd niets afgeschreven wat ik zag.

Wel vreemd dat het poortje dan op rood gaat en het alarm afgaat.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:49:43 #190
141482 Q.
JurassiQ
pi_66167279
Werken de poortjes in de Amsterdamse metro soms niet? Ik heb mn kaart 1x gebruikt, in de Rotterdamse metro (van CS naar Beurs) en toen ik hem zaterdag wilde gebruiken op de ringlijn (A'dam Zuid naar Isolatorweg) kreeg ik bij het inchecken de melding dat mn kaart geblokkeerd was.

Lekker systeem. .
For great justice!
pi_66167513
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:49 schreef Q. het volgende:
Werken de poortjes in de Amsterdamse metro soms niet? Ik heb mn kaart 1x gebruikt, in de Rotterdamse metro (van CS naar Beurs) en toen ik hem zaterdag wilde gebruiken op de ringlijn (A'dam Zuid naar Isolatorweg) kreeg ik bij het inchecken de melding dat mn kaart geblokkeerd was.

Lekker systeem. .
vast een vb van die uitwisselbaarheid van beide systemen haha
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:13:20 #192
141482 Q.
JurassiQ
pi_66167906
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

vast een vb van die uitwisselbaarheid van beide systemen haha
Het is een persoonlijke chipkaart die ik rechtstreeks bij TLS heb besteld, met OV-Chipkaart uiterlijk en logo, geen RET of GVB dus. Zou je verwachten dat die het wel zou doen. Ik ben maar zwart gaan reizen. .
For great justice!
pi_66167963
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:13 schreef Q. het volgende:

[..]

Het is een persoonlijke chipkaart die ik rechtstreeks bij TLS heb besteld, met OV-Chipkaart uiterlijk en logo, geen RET of GVB dus. Zou je verwachten dat die het wel zou doen. Ik ben maar zwart gaan reizen. .
Weet je dan niet hoe je je kaart kan deblokkeren?

Ik ook niet.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:18:32 #194
141482 Q.
JurassiQ
pi_66168041
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Weet je dan niet hoe je je kaart kan deblokkeren?

Ik ook niet.
WAAROM is ie geblokkeerd? Ik heb niets verkeerd gedaan! Oh. Als ik op OV-Chipkaart.nl kijk bij Mijn OV Chipkaart staat gewoon dat ie actief is.

God, wat een kutsysteem is het toch ook.
For great justice!
pi_66168086
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:18 schreef Q. het volgende:

[..]

WAAROM is ie geblokkeerd? Ik heb niets verkeerd gedaan! Oh. Als ik op OV-Chipkaart.nl kijk bij Mijn OV Chipkaart staat gewoon dat ie actief is.

God, wat een kutsysteem is het toch ook.
Bel die droeftoeters van ov-chipkaart dan eens met je verhaal, ik ben wel benieuwd wat hun voor antwoord geven.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:22:48 #196
141482 Q.
JurassiQ
pi_66168134
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bel die droeftoeters van ov-chipkaart dan eens met je verhaal, ik ben wel benieuwd wat hun voor antwoord geven.
Gokje: "Je moet bij het GVB zijn".

En het GVB gaat zeggen: "Je moet bij TLS zijn".

Gokje.
For great justice!
pi_66168276
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:22 schreef Q. het volgende:

[..]

Gokje: "Je moet bij het GVB zijn".

En het GVB gaat zeggen: "Je moet bij TLS zijn".

Gokje.
ze zullen je vast door verwijzen naar de RET in Rotterdam

ach lekker een uurtje in de rij staan om een formulier in te vullen en 5 weken te wachten op je geld c.q. nieuw chipkaart

- administratiekosten + 7,50 voor je nieuwe chipkaart
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:49:33 #198
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_66168882
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:49 schreef Q. het volgende:
Werken de poortjes in de Amsterdamse metro soms niet? Ik heb mn kaart 1x gebruikt, in de Rotterdamse metro (van CS naar Beurs) en toen ik hem zaterdag wilde gebruiken op de ringlijn (A'dam Zuid naar Isolatorweg) kreeg ik bij het inchecken de melding dat mn kaart geblokkeerd was.

Lekker systeem. .
Dus je komt pas op een cruciaal moment te weten dat de kaart je de toegang weigert. Lekker dat systeem. Koeien in en uitchecken is nog makkelijker.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:54:26 #199
141482 Q.
JurassiQ
pi_66169061
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:49 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dus je komt pas op een cruciaal moment te weten dat de kaart je de toegang weigert. Lekker dat systeem. Koeien in en uitchecken is nog makkelijker.
Ik had nog wel wat strippen over op mn strippenkaart maar ik verdomde het op dat moment gewoon om die te gebruiken. Als dat systeem niet werkt stik er dan maar in.
For great justice!
pi_66169352
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als wetenschappers in dat artikel zeggen dat het mogelijk is om die gegevens te veranderen, dan geloof je ze niet. Maar als politici zeggen dat we als een stel lemmingen vertrouwen moeten hebben in de ov-chipkaart geloof je die op hun blauwe ogen.
De adres gegevens staan NIET op de kaart. En die wetenschappers hebben alleen de kaart gekraakt, niet de database waar het adres op staat.

Dus leg maar eens uit waarom ik die wetenschappers dan wel moet geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')