Heerlijk die vooruitgang.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals nu al zo vaak is gezegd, als je vooraf wilt weten hoeveel de reis kost, dan kun je dat via internet uitzoeken of bellen met het vervoersbedrijf. En misschien dat de chauffeur een computertje krijgt waar die kan zien wat de reis gaat kosten. Moet ook niet zo moeilijk zijn.
Zit je weer met het feit dat men op zo'n polderweg geen kaartautomaat heeft.quote:Op de OV chipkaart kun je producten zetten. Dus bij een automaat kun je een dagkaart kopen en die komt digitaal op je kaart te staan. Of je kunt een wegwerp kaart kopen waarmee je een dag kunt reizen.
Weer die verwijzing naar dat internet.quote:Hoe je er achter komt dat die dagkaarten zijn is door informatie in te winnen bij de OV bedrijven. Elk OV bedrijf heeft wel zijn eigen site en daar staat op welke producten ze aanbieden. Dus wat dat betreft is het ook niet anders dan nu uitvinden wat voor een strippenkaarten ze hebben.
Volgens snowgoon is er niks aan de hand maar volgens mij wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:36 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het is niet nodig, maar toch is er voor gekozen. Verdere nadelen zijn onder andere de simpele manier van kraken en het feit dat je kan oogsten (d.w.z. dat je met een kraakapparaat iedereen binnen .. meter kan aflezen, dat maakt het voor sommigen wel interessant natuurlijk)
Nee, dat komt er dus extra bij.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Maar niet in combinatie met de OV chipkaart
Volgens hem is er wel meer 'niet aan de hand', volgens velen is hij meer 'bij de hand'quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:57 schreef Colnago het volgende:
[..]
Volgens snowgoon is er niks aan de hand maar volgens mij wel.
Zoals al zo vaak gezegd is, je kan vooraf niet zien hoeveel de reis kost. Dus je kan ookgeen bussen, trams, metro en/of treinen met elkaar vergelijken wat de goedkoppste manier is van reizen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zoals nu al zo vaak is gezegd, als je vooraf wilt weten hoeveel de reis kost, dan kun je dat via internet uitzoeken of bellen met het vervoersbedrijf. En misschien dat de chauffeur een computertje krijgt waar die kan zien wat de reis gaat kosten. Moet ook niet zo moeilijk zijn.
Op de OV chipkaart kun je producten zetten. Dus bij een automaat kun je een dagkaart kopen en die komt digitaal op je kaart te staan. Of je kunt een wegwerp kaart kopen waarmee je een dag kunt reizen.
Hoe je er achter komt dat die dagkaarten zijn is door informatie in te winnen bij de OV bedrijven. Elk OV bedrijf heeft wel zijn eigen site en daar staat op welke producten ze aanbieden. Dus wat dat betreft is het ook niet anders dan nu uitvinden wat voor een strippenkaarten ze hebben.
Zie mijn post voor de school. Voor een gezin nog geen idee hoe dat gaat. Maar ook daar is vast wel een oplossing voor te vinden.
1:quote:Op dinsdag 17 februari 2009 07:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
1Zoals al zo vaak gezegd is, je kan vooraf niet zien hoeveel de reis kost. Dus je kan ookgeen bussen, trams, metro en/of treinen met elkaar vergelijken wat de goedkoppste manier is van reizen.
Dat kan nu wel. Is dus gewoon een nadeel van de chipkaart.
2Gezinnen is heel simpel, staat ook te lezen op de OV chipkaart site, ieder lid moet een eiigen chipkaart hebben en zlf in- en uitchecken. Heb je korting ben je verplicht ieder een persoonlijke chipkaart te laten gebruiken
Kinderen die gratis reizen moet je aan de hand meenemen met jezelf.
Dat vraag ik me af want vele mensen gaan niet dagelijks met de bus.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:55 schreef Colnago het volgende:
[..]
Heerlijk die vooruitgang.
Hopelijk volgen de supermarkkten niet dat voorbeeld.
[..]
Zit je weer met het feit dat men op zo'n polderweg geen kaartautomaat heeft.
[..]
Weer die verwijzing naar dat internet.
Dat lijkt me toch wel een stap terug in de tijd.
Kom ik weer met de supermarkt.
[qoute]
Zie mijn post voor de school. Voor een gezin nog geen idee hoe dat gaat. Maar ook daar is vast wel een oplossing voor te vinden.
Ik heb nergens gezegd dat het niet gekraakt kan worden. Ik zeg dat er niet veel gegevens op die kaart staan en dat eventuele schade voor de rekening van het OV bedrijf is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:57 schreef Colnago het volgende:
[..]
Volgens snowgoon is er niks aan de hand maar volgens mij wel.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 07:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zoals al zo vaak gezegd is, je kan vooraf niet zien hoeveel de reis kost. Dus je kan ookgeen bussen, trams, metro en/of treinen met elkaar vergelijken wat de goedkoppste manier is van reizen.
Dat kan nu wel. Is dus gewoon een nadeel van de chipkaart.
Gezinnen is heel simpel, staat ook te lezen op de OV chipkaart site, ieder lid moet een eiigen chipkaart hebben en zlf in- en uitchecken. Heb je korting ben je verplicht ieder een persoonlijke chipkaart te laten gebruiken
Kinderen die gratis reizen moet je aan de hand meenemen met jezelf.
quote:Zoals al zo vaak gezegd is, je kan vooraf niet zien hoeveel de reis kost.
quote:Zoals al zo vaak gezegd is, je kan vooraf niet zien hoeveel de reis kost.
quote:Zoals al zo vaak gezegd is, je kan vooraf niet zien hoeveel de reis kost.
quote:Zoals al zo vaak gezegd is, je kan vooraf niet zien hoeveel de reis kost.
quote:Zoals al zo vaak gezegd is, je kan vooraf niet zien hoeveel de reis kost.
De tijd zal het uitwijzen wat handig is. Rotterdam is nog steeds het testgebied voor heel Nederland.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:01 schreef Basp1 het volgende:
Even een opmerking omtrent die leuke schoolkaarten, wat fijn dat je al die kinderen een ov -chipkaart moet geven en daarna weer terug moet krijgen. Een groep kinderen kennende raakt minsten 5% die kaart kwijt dan moet je als school weer er achter aan om die kaarten te laten blokkeren. Bij een vervoersbewijs wat door een leraar beheerd wordt is die kans natuurlijk stukken minder.![]()
En snowgoon wordt je naam ook niet op de kaart opgeslagen (jij zegt dat alleen mijn geboortedatum erop staat, maar volgens mij toch ook echt mijn naam)
https://tls.helptu.nl/(coyhtv55z3jnfmb0vfqsbc55)/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=175quote:Bij een persoonlijke OV-chipkaart staan uw geboortedatum en uw naam op de kaart zelf afgedrukt. Op de chip echter staat alleen uw geboortedatum, alle andere persoonsgegevens zijn vastgelegd in het backoffice systeem. Bij de wegwerp- en anonieme kaart staan vanzelfsprekend geen persoonsgegevens op de kaart.
Alleen die gegevens die nodig zijn om de chip correct te laten werken met de OV-chipkaart apparatuur (poortjes, kaartlezers etc.) staan op de chip. Dit zijn:
* het saldo van de electronische beurs (dus geen bankrekeningnummer)
* eventueel het afgesproken automatisch-opladen bedrag;
* eventueel de aangeschafte OV-producten in de vorm van productcodes;
* de laatste 10 transacties
* de geboortedatum van de kaarthouder.
Deze gegevens worden beveiligd door een uitgebreide set van aanvullende beveiligingsmaatregelen in de backoffice.
quote:Op maandag 16 februari 2009 17:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus als jij naar Groningen wilt en je wilt vooraf weten hoeveel de bus daar kost, ga jij speciaal op en neer naar Groningen om daar een bushalte met die informatie te vinden.
Heb je daarvan een stukje tekst gevonden dan op een website dat vervoerders inderdaad die schade gaan dragen? Of is dit weer een van je verzinsels?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:35 schreef snowgoon het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat het niet gekraakt kan worden. Ik zeg dat er niet veel gegevens op die kaart staan en dat eventuele schade voor de rekening van het OV bedrijf is.
Poepoe... Wat een werk toch allemaal. Het zou verboden moeten worden...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
![]()
Als ik ergens bij een gebouw in Groningen-centrum moet zijn, weet ik vantevoren dat het tarief één strip per zone is en ik maximaal twee strippen kwijt ben.
Nu moet ik eerst uitzoeken welke vervoerder in Groningen rijdt, dan uitzoeken bij welke halte ik moet uitstappen en dan nog eens allemaal gegevens in een tooltje invoeren. En dan maar hopen dat het überhaupt klopt.
Plaat voor je kop, noemen ze zoiets.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:36 schreef snowgoon het volgende:
[..]
[..]
www.ov9292.nl
[..]
www.ov9292.nl
[..]
www.ov9292.nl
[..]
www.ov9292.nl
[..]
www.ov9292.nl
En maar weer bagatelliseren. Het zou toch makkelijker worden?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Poepoe... Wat een werk toch allemaal. Het zou verboden moeten worden...
Dat is al vaker langsgekomen. Ik mag toch wel verwachten dat iemand die zoveel kritiek heeft op de kaart dit wel weetquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je daarvan een stukje tekst gevonden dan op een website dat vervoerders inderdaad die schade gaan dragen? Of is dit weer een van je verzinsels?
Op veel punten wel. Maar als je gaat zoeken naar details om over te zeuren, kan het inderdaad iets moeilijker worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
En maar weer bagatelliseren. Het zou toch makkelijker worden?
Jij bent ook al niet in staat om vooraf op te zoeken hoeveel een reis met de OV chipkaart gaat kosten?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Plaat voor je kop, noemen ze zoiets.
Je praat weer poep, met je slectieve geheugen wil je allen de dingen onthouden die niet al te negatief zijn voor die ov-chipkaart. Dat is het enigste wat men heeft laten zien, maar er kan vele meer mee gedaan worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:40 schreef snowgoon het volgende:
Tijdje terug hadden die universiteit hackers naar eigen zeggen een kaart van een wethouderkaart gekraakt! Het enige wat naar voren kwam was de geboortedatum
quote:http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1958760.ece/OV-chipkaart_van_Kamerlid_gekraakt.html
OV-chipkaart van Kamerlid gekraakt
(Novum) - De OV-jaarkaart van SP-Kamerlid Emile Roemer is woensdag tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer over de OV-chipkaart publiekelijk gekraakt. Onderzoekers van de Nijmeegse Radboud Universiteit wilden hiermee aantonen hoe gemakkelijk het inmiddels is om het toekomstige vervoersbewijs te kraken. "De OV-chipkaart is een open portemonnee", zei hoogleraar Bart Jacobs.
print stuur artikel door
Gevraagd naar een vrijwilliger overhandigde Roemer zijn ov-jaarkaart, met daarin de chip van de OV-chipkaart. Hij zag vervolgens in luttele seconden zijn geboortedatum verschijnen op een groot scherm.
Jacobs zei dat het een 'paar tientjes' kost om de apparatuur aan te schaffen die nodig is voor het kraken van de chipkaart. In de toekomst kan dat zelfs met de mobiele telefoon. "Het is een kwestie van tijd tot de software beschikbaar is die kan worden gedownload op de mobiele telefoon." Wie de kaart heeft uitgelezen, kan vervolgens adresgegevens, geboortedatum en het saldo veranderen. Vervolgens kan 'gratis' worden gereisd.
Ook kunnen kwaadwillenden een antenne ophangen bij de toegangspoortjes op stations, en zo in een paar uur tijd de gegevens van honderden reizigers uitlezen. Deze gegevens kunnen vervolgens worden gekloond.
De onderzoeker van de Nijmeegse universiteit zei dat hij de recente ontwikkelingen rondom de beveiliging van de kaart, die vorig jaar al werd gekraakt, bewust stil heeft gehouden. "Omdat ik niet blij ben met de manier waarop wij in de media worden neergezet, als krakers. Terwijl wij een academische onderzoeksgroep zijn."
Wel informeerde hij chipfabrikant NXP, inlichtingendienst AIVD en TLS, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de invoering van de kaart. Ook het ministerie van Verkeer en Waterstaat werd op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.
TLS, maar ook verantwoordelijk staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) heeft altijd gezegd geen reden te zien om van de kaart af te stappen zolang er geen sprake is van massale fraude. Vervoersbedrijven geven aan dat reizigers die slachtoffer worden van 'skimmen' worden gecompenseerd.
De regeringspartijen reageerden dan ook laconiek op de demonstratie. "Ik heb niet zo heel veel nieuws gezien", zei Jan Mastijk (CDA) na afloop van de hoorzitting. Hij wees er eveneens op dat hij zich pas zorgen gaat maken als grote groepen misbruik gaan maken van de kaart. Ernst Cramer (ChristenUnie) liet weten dat de demonstratie 'niet zo veel indruk' maakte.
Roemer zei zich 'ongemakkelijk' te voelen dat zijn gegevens zo gemakkelijk publiekelijk konden worden getoond. Volgens hem was de hoorzitting 'exemplarisch' voor de problemen rond de chipkaart. "De veiligheid is niet op orde, het draagvlak bij reizigersorganisaties ontbreekt, terwijl de vervoersbedrijven mooi weer spelen", verzuchtte hij.
De OV-chipkaart wordt vanaf 29 januari definitief ingevoerd in Rotterdam, gevolgd door Amsterdam en andere stadsregio's. De Nederlandse Spoorwegen willen het vervoersmiddel vanaf 1 oktober in het hele land invoeren
quote:•Reizigersgarantie: Er is geen sprake van fraude, maar mocht er directe financiële schade bij reizigers ontstaan dan wordt die vergoed.
Dan wil ik daar wel eens een uitleg van zien hoe men de adres gegevens, geboortedatum en saldo kan veranderen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je praat weer poep, met je slectieve geheugen wil je allen de dingen onthouden die niet al te negatief zijn voor die ov-chipkaart. Dat is het enigste wat men heeft laten zien, maar er kan vele meer mee gedaan worden.
[..]
En mij van selectiviteit beschuldigen terwijl je maar op een deel van mijn reactie reageertquote:De regeringspartijen reageerden dan ook laconiek op de demonstratie. "Ik heb niet zo heel veel nieuws gezien", zei Jan Mastijk (CDA) na afloop van de hoorzitting. Hij wees er eveneens op dat hij zich pas zorgen gaat maken als grote groepen misbruik gaan maken van de kaart. Ernst Cramer (ChristenUnie) liet weten dat de demonstratie 'niet zo veel indruk' maakte.
Nou fantastisch! Ze sturen gewoon normale chipkaarten met ingebakken korting op naar de scholen. Die korting waar ieder kind überhaupt al recht op heeft. Ze kunnen net zo goed zelf hun ov-chipkaart meenemen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:27 schreef snowgoon het volgende:
Over groepsreizen, er is in Rotterdam een speciale kaart voor basisscholen.
http://www.9292ov.nl/9292ov1253.asp
[..]
Omdat jij zegt dat die gegevens niet op die kaart staan moeten wij dat als een stelletje naieve schapen gelovenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan wil ik daar wel eens een uitleg van zien hoe men de adres gegevens, geboortedatum en saldo kan veranderen.
Adres gegevens staan niet eens op de kaart namelijk.
Mag ik ook even een stukje benadrukken:
[..]
En mij van selectiviteit beschuldigen terwijl je maar op een deel van mijn reactie reageert
Als ze zelf hun OV-chipkaart meenenen, dan betalen ze er zelf voor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou fantastisch! Gewoon een persoonlijke chipkaart met ingebakken korting. Die korting waar ieder kind überhaupt al recht op heeft. Ze kunnen net zo goed zelf hun ov-chipkaart meenemen.![]()
Ieder kind moet straks zo'n ding meenemen en in- en uitchecken. Voordat de leraar klaar is met inchecken, is de tram/bus/metro al een halte verder. En als ze allemaal willen uitstappen, loopt het vervoermiddel meteen vertraging op.
Je moet niks maar ik zie jou geen enkele bron geven waaruit blijkt dat er meer gegevens op die kaart staan. En ik zie ook geen uitleg hoe de adres gegevens aangepast kunnen worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat jij zegt dat die gegevens niet op die kaart staan moeten wij dat als een stelletje naieve schapen geloven![]()
Hopenlijk heb je dan ook de laatste alinea gelezen als je de propagandisten van de CDA en CU kan qouten.
Volgens dat ding kost een ritje Sandelingplein-Breeplein (500 meter) mij 3,52 euro, evenals een ritje Sandelingplein-Stadhuis (vele kilometers).quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jij bent ook al niet in staat om vooraf op te zoeken hoeveel een reis met de OV chipkaart gaat kosten?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als ze zelf hun OV-chipkaart meenenen, dan betalen ze er zelf voor.
De tijd die het kost om in te checken en in te stappen is dus vergelijkbaar met nu 30 keer stempelen en het uitstappen, achja. Die 30 seconden extra...
Snow 'Bagatelliseer' Goon.quote:Heerlijk toch dat er allemaal "nieuwe" problemen worden verzonnen die helemaal niet zo nieuw zijn. Geeft maar weer aan dat sommige mensen perse alleen maar negatief willen zijn.
Je bent al net zo simpel als Macca.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens dat ding kost een ritje Sandelingplein-Breeplein (500 meter) mij 3,52 euro, evenals een ritje Sandelingplein-Stadhuis (vele kilometers).
Nee sorry, niet bruikbaar.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:05 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je bent al net zo simpel als Macca.
Als 1 ding niet werkt het hele systeem als onbetrouwbaar neerzetten.
Tuurlijk joh. De busschauffeur gaat tijdens het rijden 30 keer stempelenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
![]()
Natuurlijk is dat niet hetzelfde. Bij het uitstappen hoeft er nu al niets te gebeuren, straks En dat stempelen kan rustig op het gemakje, daar heb je de hele zone de tijd voor.
En flikker op met je 30 seconden. Als er een klas van 30 leerlingen wil uitchecken, kost dat echt wel veel meer dan 1 seconde per persoon.
[..]
Snow 'Bagatelliseer' Goon.
Ja, dat deed je eerder ook. Of je ging zelf rekenen. Startstrip, waar zit die zonegrens ook alweer, strippen natellen...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
![]()
Als ik ergens bij een gebouw in Groningen-centrum moet zijn, weet ik vantevoren dat het tarief één strip per zone is en ik maximaal twee strippen kwijt ben.
Nu moet ik eerst uitzoeken welke vervoerder in Groningen rijdt, dan uitzoeken bij welke halte ik moet uitstappen en dan nog eens allemaal gegevens in een tooltje invoeren. En dan maar hopen dat het überhaupt klopt.
Nee lutser, in de tram bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. De busschauffeur gaat tijdens het rijden 30 keer stempelen
2 seconden per check uit met kleine kinderen.quote:Nou 1 minuut dan. Ik zie geen mega probleem.
Mislukt.quote:Zel"paniekpaniek"va. Leuk zeg namen aanpassen
Als je niet stempeld voor de volgende halte zal de tramconducteur wel achter je staan om naar je kaartje te vragen hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
![]()
Natuurlijk is dat niet hetzelfde. Bij het uitstappen hoeft er nu al niets te gebeuren, straks wel. En dat stempelen kan rustig op het gemakje, daar heb je de hele zone de tijd voor. Als het inchecken niet gebeurd voor de volgende halte, ben je daarentegen al aan het zwartrijden.
En flikker op met je 30 seconden. Als er een klas van 30 leerlingen wil uitchecken, kost dat echt wel veel meer dan 1 seconde per persoon.
[..]
Snow 'Bagatelliseer' Goon.
Ja jij bent ook mislukt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:11 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee lutser, in de tram bijvoorbeeld.
[..]
2 seconden per check uit met kleine kinderen.
[..]
Mislukt.
Als wetenschappers in dat artikel zeggen dat het mogelijk is om die gegevens te veranderen, dan geloof je ze niet. Maar als politici zeggen dat we als een stel lemmingen vertrouwen moeten hebben in de ov-chipkaart geloof je die op hun blauwe ogen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:00 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je moet niks maar ik zie jou geen enkele bron geven waaruit blijkt dat er meer gegevens op die kaart staan. En ik zie ook geen uitleg hoe de adres gegevens aangepast kunnen worden.
Ik heb het hele artikel gelezen, wees maar niet bang.
Wat deed ik eerder ook?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, dat deed je eerder ook. Of je ging zelf rekenen. Startstrip, waar zit die zonegrens ook alweer, strippen natellen...
quote:Nu doe je BLIEP en het bedrag staat gewoon op de display.
Tuurlijk.quote:Als je ongeveer de afstand weet, kan je het zelfs zelf uitrekenen/schatten
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je niet stempeld voor de volgende halte zal de tramconducteur wel achter je staan om naar je kaartje te vragen hoorHet is echt niet zo dat die per zone controlleren
![]()
Bij een grote controle ben je gewoon de lul dan..
Ja en nu nog een keer met een klas vervelende koters. Die gaan natuurlijk allemaal als makke schapen netjes in een rijtje razendsnel langs de incheckapparatuur. Dream on.quote:En Inchecken kost geen tijd, tijdens het doorlopen is het een kwestie van het poortje aanraken.
OV adviesquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens dat ding kost een ritje Sandelingplein-Breeplein (500 meter) mij 3,52 euro,
1,46 per strippenkaart, 3 strippen (Breeplein / stadhuisplein).quote:evenals een ritje Sandelingplein-Stadhuis (vele kilometers).
Nee sorry, niet bruikbaar.
4 maanden lang tweemaal per dag. Tegenwoordig gelukkig weer met de metro.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:21 schreef Zelva het volgende:
[..]
Duidelijk nog nóóit in de tram in Rotterdam geweest.
[..]
Ja en nu nog een keer met een klas vervelende koters. Die gaan natuurlijk allemaal als makke schapen netjes in een rijtje razendsnel langs de incheckapparatuur. Dream on.
[..]quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:19 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat deed ik eerder ook?
[..]
Pas na afloop, dát is het hele punt.
Nu doe je klik en weet je precies wat je betaald hebt.
Die is wel handig!quote:Op maandag 16 februari 2009 09:33 schreef SCraane het volgende:
Las eerder dat mensen zich af vroegen of je nog wel kon ichecken als je niet genoeg op je chip had staan..
Antwoord ja. Zolang je niet negatief staat kan je inchecken. Je moet dus minimaal 0,00 euro op je chip hebben. Kan je met 0,00 nog inchecken? JA dat kan. (heb ik gedaan)
Heeft dus wel wat voordelen. Ik stap straks in de trein in den helder met een nieuwe kaart van 7,50 euro. Ik stap in maastricht uit en check uit. Gooi kaart weg. Hele reis heeft dus maar 7,50 gekost. Dit terwijl een enkeltje nu 36 euro kost!
Je hebt dan wel 1 overstap op alkmaar, maar die is op het zelfde spoor. Je hoeft dus niet uit te checken in de tussentijd.
Dan is het nog erger natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af want vele mensen gaan niet dagelijks met de bus.
Ja hoor, je kunt gewoon een dagkaart in de bus kopen.quote:Op de Polderweg kun je nu ook al niet een dagkaart kopen voor de bus. Met de OV chipkaart kun je wel allerlei dingen online bestellen. Nu is het nog niet zoveel, maar straks kan er vanalles online op de chipkaart worden gezet.
Vertel dan eens waarom er wel prijzen staan in supermarkten of andere winkels?quote:Tja, hoe wil je tegenwoordig anders informatie krijgen? Dan ben je toch echt op internet of telefoon aangewezen. Ik zou niet weten waarom dat een stap terug in de tijd is.
Echt hè.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef Colnago het volgende:
Ja hoor, je kunt gewoon een dagkaart in de bus kopen.
[..]
Ja. Die routes zijn altijd hetzelfde. En de route ligt vast, dus als de bus afwijkt betaal je nog het zelfde.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk.Je kunt vantevoren echt weten welke straten een bus neemt en hoe lang dat traject dan precies is.
Dat heb ik net toch in een rekenvoorbeeld gedaan, van breeplein naar Stadhuis. Dat is 5,5 KM (googlemaps) dus zou dat 0,75 + (5,5 * 0,115) = 1,38 kosten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:54 schreef Zelva het volgende:
Ja, daar gaat het toch niet om. Dan kun je toch nog steeds niet of nauwelijks inschatten hoeveel kilometer dat is.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef Colnago het volgende:
Vertel dan eens waarom er wel prijzen staan in supermarkten of andere winkels?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:15 schreef Zelva het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me. Ik ga naar de supermarkt en nergens staan prijskaartjes. Als ik wil afrekenen wordt mij de prijs niet duidelijk. Terwijl ik mijn pincode intik, verschijnt nergens het bedrag. Op mijn klacht bij de servicebalie nadat ik mijn bankafschrift bekeken heb krijg ik te horen dat ik de prijs vantevoren op internet had kunnen nakijken en dat de vijf euro die ik voor de boodschappen betaald heb, ook vijf euro bij een andere supermarkt waard is.
Omgekeerde wereld? Niet volgens meneer Snowgoon.
Bullshit redenatie. Tarief per kilometer is gewoon bekend. Starttarief is gewoon bekend. Daarnaast, als je nu niet ongeveer weet hoeveel kilometer je reis is, dan wist je eerder ook niet hoeveel zones het was. Er verandert wat dat betrefd dus geen hol.quote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
OV advies
Terugreis opvragen Reisvraag wijzigen Nieuwe reis opvragen
Van sandelingplein, rotterdam
Naar breeplein, rotterdam
Datum dinsdag, 17 februari 2009 10:10
Vertrekpunt en bestemming liggen op loopafstand.
Of op dit korte traject is geen Openbaar Vervoer verbinding mogelijk.
Ja zelf uitgerekend!. Probeer het nu nog eens via het berekensysteem van 9292ov.nl. Daar gaat het om.quote:Deze rit is 5,5 kilometer. Kosten met de OV chipkaart: 1,38. En dan is dit een rit die erg efficient was op de strippenkaart. Kortere afstanden zal je nog veel meer gaan besparen.
Met zones is dat toch echt makkelijker. Als je gewoon in het centrum blijft, blijf je vrijwel zeker in de centrumzone. Makkelijker kan niet. En dan kan ik dertig kilometer in het centrum reizen, als ik binnen dat uur blijf betaal ik 2 strippen, meer niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bullshit redenatie. Tarief per kilometer is gewoon bekend. Starttarief is gewoon bekend. [/quote[
Geen bullshitredenatie dus. In die supermarkt is ook vantevoren bekend wat het kost. Je moest het alleen even opzoeken. Alleen bij het OV wordt dat door sommige mensen normaal gevonden, in elke andere commerciële tak is dat een recept voor faillissement.
[quote]Daarnaast, als je nu niet ongeveer weet hoeveel kilometer je reis is, dan wist je eerder ook niet hoeveel zones het was. Er verandert wat dat betrefd dus geen hol.
Fantastisch voorbeeld hoor. Op elke taxi staat vantevoren vermeld wat ie kost. Bovendien kan ik aan de taxichauffeur vragen hoeveel kilometer het is en daar mag hij dan echt niet veel van afwijken.quote:Of zit je ook te huilen in de taxi, dat hij geen vast ritprijsje had, en je niet gewoon vooraf een kaartje kon kopen naar je bestemming?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:16 schreef Zelva het volgende:
[..]
Met zones is dat toch echt makkelijker. Als je gewoon in het centrum blijft, blijf je vrijwel zeker in de centrumzone. Makkelijker kan niet. En dan kan ik dertig kilometer in het centrum reizen, als ik binnen dat uur blijf betaal ik 2 strippen, meer niet.
[..]
Ja, het is een fantastisch voorbeeld, want op de taxi staat namelijk het kilometertarief. Dat zelfde tarief weet je ook bij de OV vervoerders (heb het hier pas 3x gepostquote:Fantastisch voorbeeld hoor. Op elke taxi staat vantevoren vermeld wat ie kost. Bovendien kan ik aan de taxichauffeur vragen hoeveel kilometer het is en daar mag hij dan echt niet veel van afwijken.
Ik vind het gek dat mensen dat nieuwe systeem verdedigen met het argument dat dat beter zou zijn voor de reizigers.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt hè.Zinloos om te discussiëren met iemand over de voordelen en nadelen van een nieuw systeem met iemand die zelf blijkbaar totaal geen weet heeft hoe het systeem nu werkt.
De rit was op de strippenkaart erg efficient omdat je vanaf de rand van een zone tot ver in de volgende zone reist. Je haalt dus "veel" uit je stempels.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Wat een klinkklare nonsens. Het zijn allebei bestaande haltes. Ze liggen notabene op dezelfde lijn, dus er is sowieso een 'Openbaar Vervoer Verbinding' (sic) mogelijk.
[..]
Ja zelf uitgerekend!. Probeer het nu nog eens via het berekensysteem van 9292ov.nl. Daar gaat het om.
Als ik in Groningen sta, dan hangt daar echt geen Google Maps aan de muur. En je weet helemaal niet welke route een tram of bus gaat rijden, dat is lang niet altijd via de kortste weg, dus dat kun je helemaal niet uitrekenen tenzij je de precieze route al weet. Bovendien staat op Google Maps echt niet wat voor tarief die vervoerder(s) in de regio rekenen.
En leg eens uit wat er zo efficiënt aan deze reis is.
De arrogantie van de macht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:02 schreef Zelva het volgende:
Ik zie het al helemaal voor me. Ik ga naar de supermarkt en nergens staan prijskaartjes. Als ik wil afrekenen wordt mij de prijs niet duidelijk. Terwijl ik mijn pincode intik, verschijnt nergens het bedrag. Op mijn klacht bij de servicebalie nadat ik mijn bankafschrift bekeken heb krijg ik te horen dat ik de prijs vantevoren op internet had kunnen nakijken en dat de vijf euro die ik voor de boodschappen betaald heb, ook vijf euro bij een andere supermarkt waard is.
Omgekeerde wereld? Niet volgens meneer Snowgoon.
Nu koop je strippen vooraf en nu reis je in een zone.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bullshit redenatie. Tarief per kilometer is gewoon bekend. Starttarief is gewoon bekend. Daarnaast, als je nu niet ongeveer weet hoeveel kilometer je reis is, dan wist je eerder ook niet hoeveel zones het was. Er verandert wat dat betrefd dus geen hol.
Nog erger dat heeft de overheid betaald.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef Colnago het volgende:
Dus het wordt er niet beter op en ook niet goedkoper want al die apparatuur willen ze natuurlijk niet zelf betalen.
Het efficiënte is dat de OV bedrijven alle informatie hebben wegbezuinigd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:08 schreef Zelva het volgende:
En leg eens uit wat er zo efficiënt aan deze reis is.
Chauffeur, kunt u mij vertellen waar ik moet uitstappen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nog leuker, je kan nu zelfs je OV reis per kilometer vergelijken met een taxirit, qua prijs
Dat staat nu niet op de haltes. En met de Chipkaart staat dit veelal wel op de haltes. Ik maak straks een foto van een tabel voor jequote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Nu koop je strippen vooraf en nu reis je in een zone.
Verder kun je nu op de halte zien hoeveel zones je gaat reizen en bij die OV chipkaart moet je een pc hebben.
Het is allemaal te gek voor woorden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nog erger dat heeft de overheid betaald.
Op dit moment al meer dan 1miljard euro
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n_ov-chipkaart_.html
Dat is in mijn optiek ook één van de voornaamste redenen dat sommige bestuurders te graag willen dat dit project toch ingevoerd wordt.
Jij denkt dat die mensen wel vooraf weten hoeveel strippen het is?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:06 schreef Colnago het volgende:
[..]
Chauffeur, kunt u mij vertellen waar ik moet uitstappen?
Die vraag hoor je nu vaak en dan denk jij dat dat soort mensen wel weten hoeveel kilometer het is?
Veel middelgrote steden in nederland bestaan uit 1 zone met als middelpunt het centraal station.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Toch is de chipkaart zelfs in dit voorbeeld (5,5 kilometer voor 2 zones, dat zijn flinke zones) goedkoper
Bij de meeste haltes is vaak ook wel een zone kaart opgehangen. Bij busreizen moet je toch altijd langs de chauffeur en deze stempelt dan het benodigd aantal strippen af.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat staat nu niet op de haltes. En met de Chipkaart staat dit veelal wel op de haltes. Ik maak straks een foto van een tabel voor je
Dat vragen ze dus aan de chauffeur als ze een kaartje kopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jij denkt dat die mensen wel vooraf weten hoeveel strippen het is?
En nu kijk je op de prijstabel, of je vraagt de chauffeur om een folder waar dit in staat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:18 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat vragen ze dus aan de chauffeur als ze een kaartje kopen.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Veel middelgrote steden in nederland bestaan uit 1 zone met als middelpunt het centraal station.
Ik heb mijn bus reizen in het vorige topic laten zien en daarbij zit ik altijd binnen 1 zone en met meer dan 2.1 kilomter reisafstand waardoor ik dus altijd duurder uit ben met die ov-chip kaart.
Ik woon net over het kanaal in tilburg, noor dis nog een stuk groterquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heeft Tilburg 1 gigazone van ca. 6 kilometer. Jouw reis is inderdaad iets duurder (ipv 96 cent zou het in Rotterdam (!!!!) 1,26 kosten). Echter, kun je je afvragen hoeveel mensen net als jij het uiterste uit de zone reizen.
Dat weten we IDD nog niet, op dit moment heeft de BBA of hoe ze ook heten op dit moment ook een brabant strippenkaart.quote:Daarnaast is het dus de vraag of een plaatsje als tilburg met een handvol stadsbussen hetzelfde tarief rekent als wat je in Rotterdam op bus/tram/metro kwijt bent.
Dikke kans dat tilburg oa. door subsidies die dergelijke gebieden voor OV ontvangen, een lager start en kilometertarief hanteert.
En die heeft die chauffeur natuurlijk bij zich.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En nu kijk je op de prijstabel, of je vraagt de chauffeur om een folder waar dit in staat.
Ze zeggen dat ze dat op die chipkaart kunnen zetten maar zou dat dan werken als je moet overstappen op andere bussen van andere vervoerders?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:31 schreef Basp1 het volgende:
Hoe wilt men eigenlijk zulke acties gaan uitvoeren op die ov-chip kaart daarover hebben we ook nog niets kunnen vernemen.
Heen en terug? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Met de chipkaart zal je in het centrum altijd wel binnen de 1,00 blijven, tenzij je honderdduizend rondjes om de kerk gaat maken.
[..]
Op openbaarvervoersmiddelen staat echt niet het tarief en ook gaat geen een chauffeur je de afstand kunnen vertellen.quote:Ja, het is een fantastisch voorbeeld, want op de taxi staat namelijk het kilometertarief. Dat zelfde tarief weet je ook bij de OV vervoerders (heb het hier pas 3x gepost).
Onzin, nergens echt op de rand op die route.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De rit was op de strippenkaart erg efficient omdat je vanaf de rand van een zone tot ver in de volgende zone reist. Je haalt dus "veel" uit je stempels.
Onzin, dat zijn juist hele kleine zones. 4,5 kilometer is de norm in het stad- en streekvervoer.quote:Toch is de chipkaart zelfs in dit voorbeeld (5,5 kilometer voor 2 zones, dat zijn flinke zones) goedkoper
He he, jij snapt het tenminste.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:06 schreef Colnago het volgende:
[..]
Chauffeur, kunt u mij vertellen waar ik moet uitstappen?
Die vraag hoor je nu vaak en dan denk jij dat dat soort mensen wel weten hoeveel kilometer het is?
Dat bedoel ik dus. Dat kan toch niet makkelijker? Reizen in Tilburg kost me maximaal twee strippen. Wat nou moeilijk?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoals je ziet heeft Tilburg 1 gigazone van ca. 6 kilometer
Kom een keer naar Rotterdam en zet een dagkaart op je chipkaartquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik woon net over het kanaal in tilburg, noor dis nog een stuk groter
Verder vergeet je even de reeshof zone erbij te nemen, dat is toch echt een aparte zone.
[..]
Dat weten we IDD nog niet, op dit moment heeft de BBA of hoe ze ook heten op dit moment ook een brabant strippenkaart.
http://www.brabant.nl/Ver(...)abant%20bestemd.aspx
Hoe wilt men eigenlijk zulke acties gaan uitvoeren op die ov-chip kaart daarover hebben we ook nog niets kunnen vernemen.
werkt hier in Rotterdam toch ook. Waarom zou het dan in Brabant niet gaan werken?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:35 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze dat op die chipkaart kunnen zetten maar zou dat dan werken als je moet overstappen op andere bussen van andere vervoerders?
Je doet een poging het omslachtig te laten zijn, op die manier blijf je in 1800 leven. BLIEP, ingechecked. BLIEP, uitgechecked.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Dat kan toch niet makkelijker? Reizen in Tilburg kost me maximaal twee strippen. Wat nou moeilijk?
Nee, dan kom je met de ov-chipkaart. Rekenen, sites checken, omslachtig, omslachtig en nog eens omslachtig.
Waar slaat deze reactie nou weer op. Ik geef aan dat het omslachtig is om het tarief te achterhalen, en dan kom jij met een verhaaltje over in- en uitchecken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je doet een poging het omslachtig te laten zijn, op die manier blijf je in 1800 leven. BLIEP, ingechecked. BLIEP, uitgechecked.
En als je bang bent eens te weinig op je kaart te hebben, dan stel je hem zo in dat hij automatisch opwaardeert.
Dat het niet boeit, of je ritprijs 1 euro is of 1,10. Het enige waar je over na moet denken is dat je inchecked. Daar is niets omslachtig aan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar slaat deze reactie nou weer op. Ik geef aan dat het omslachtig is om het tarief te achterhalen, en dan kom jij met een verhaaltje over in- en uitchecken.
Wat sowieso meer werk is dan één keertje afstempelen, maar dat is een ander verhaal.
Ik kom vaker in rotterdam die maat van mij woonde op de schieweg, achterkant het sation uit lopen en 15 minuten lopen, ipv de bouwput in te moeten en uitzoeken welke tram ik moet hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kom een keer naar Rotterdam en zet een dagkaart op je chipkaart![]()
Dat was hier ook de bedoeling. Of en hoe dat uitgevoerd is, durf ik niet te zeggen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik kom vaker in rotterdam die maat van mij woonde op de schieweg, achterkant het sation uit lopen en 15 minuten lopen, ipv de bouwput in te moeten en uitzoeken welke tram ik moet hebben.
Hoeveel kost een rotterdam dagkaart?
Weet je dat in london het systeem zo slim is gemaakt dat als je met losse reizen aan het dagkaart tarief zit, je kaart automagisch een dagkaart wordt. Daar heb ik onze vervoerders nog niet over gehoord, en juist zoiets zou een groot pluspunt zijn voor de consumenten. Maar ja dan kunnen de vervoerder niet het maximum verdienen aan de kaarten dus dat zal wel niet komen in nederland.
Nou dat is hier nooit de bedoeling geweest hoorquote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat was hier ook de bedoeling. Of en hoe dat uitgevoerd is, durf ik niet te zeggen.
Dagkaart is wel vrij prijzig, over het algemeen ben je goedkoper uit met losse ritten. Echter, het kan dus wel, een dagproduct (zoals een brabokaartje) op je chipkaart zetten
Let op met abonnementquote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat het niet boeit, of je ritprijs 1 euro is of 1,10. Het enige waar je over na moet denken is dat je inchecked. Daar is niets omslachtig aan.weer dat non-argument dat je nu 2 handelingen moet doen
![]()
Let op !
1. Strippentellen
2. Strippenkaart vouwen
3. Strippenkaart in kastje frummelen
4. PING!
5. Strippenkaart uit kastje frummelen
6. doorlopen
En eventueel nog toch verder willen reizen buiten je zone!:
7. Opnieuw stempelen, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...
Nu doe je *bliep* en je loopt door. En bij het verlaten van het station *bliep* en klaar. Wat is dan omslachtig? Waar zitten die handelingen?
Ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar 1999 en weer met de strippenkaart te klieren.
chipkaarttarief op de halte ? nooit gezien in Rotterdam anders waar ze al 3 jaar hebben getestquote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat staat nu niet op de haltes. En met de Chipkaart staat dit veelal wel op de haltes. Ik maak straks een foto van een tabel voor je
Ben je wel op de hoogte van het OV nu ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:07 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. De busschauffeur gaat tijdens het rijden 30 keer stempelen
Nou 1 minuut dan. Ik zie geen mega probleem.
Zel"paniekpaniek"va. Leuk zeg namen aanpassen
vast een vb van die uitwisselbaarheid van beide systemen hahaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:49 schreef Q. het volgende:
Werken de poortjes in de Amsterdamse metro soms niet? Ik heb mn kaart 1x gebruikt, in de Rotterdamse metro (van CS naar Beurs) en toen ik hem zaterdag wilde gebruiken op de ringlijn (A'dam Zuid naar Isolatorweg) kreeg ik bij het inchecken de melding dat mn kaart geblokkeerd was.
Lekker systeem..
Het is een persoonlijke chipkaart die ik rechtstreeks bij TLS heb besteld, met OV-Chipkaart uiterlijk en logo, geen RET of GVB dus. Zou je verwachten dat die het wel zou doen. Ik ben maar zwart gaan reizen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 17:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
vast een vb van die uitwisselbaarheid van beide systemen haha
Weet je dan niet hoe je je kaart kan deblokkeren?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:13 schreef Q. het volgende:
[..]
Het is een persoonlijke chipkaart die ik rechtstreeks bij TLS heb besteld, met OV-Chipkaart uiterlijk en logo, geen RET of GVB dus. Zou je verwachten dat die het wel zou doen. Ik ben maar zwart gaan reizen..
WAAROM is ie geblokkeerd? Ik heb niets verkeerd gedaan! Oh. Als ik op OV-Chipkaart.nl kijk bij Mijn OV Chipkaart staat gewoon dat ie actief is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weet je dan niet hoe je je kaart kan deblokkeren?![]()
Ik ook niet.
Bel die droeftoeters van ov-chipkaart dan eens met je verhaal, ik ben wel benieuwd wat hun voor antwoord geven.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:18 schreef Q. het volgende:
[..]
WAAROM is ie geblokkeerd? Ik heb niets verkeerd gedaan! Oh. Als ik op OV-Chipkaart.nl kijk bij Mijn OV Chipkaart staat gewoon dat ie actief is.
God, wat een kutsysteem is het toch ook.
Gokje: "Je moet bij het GVB zijn".quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bel die droeftoeters van ov-chipkaart dan eens met je verhaal, ik ben wel benieuwd wat hun voor antwoord geven.
ze zullen je vast door verwijzen naar de RET in Rotterdamquote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:22 schreef Q. het volgende:
[..]
Gokje: "Je moet bij het GVB zijn".
En het GVB gaat zeggen: "Je moet bij TLS zijn".
Gokje.
Dus je komt pas op een cruciaal moment te weten dat de kaart je de toegang weigert. Lekker dat systeem. Koeien in en uitchecken is nog makkelijker.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:49 schreef Q. het volgende:
Werken de poortjes in de Amsterdamse metro soms niet? Ik heb mn kaart 1x gebruikt, in de Rotterdamse metro (van CS naar Beurs) en toen ik hem zaterdag wilde gebruiken op de ringlijn (A'dam Zuid naar Isolatorweg) kreeg ik bij het inchecken de melding dat mn kaart geblokkeerd was.
Lekker systeem..
Ik had nog wel wat strippen over op mn strippenkaart maar ik verdomde het op dat moment gewoon om die te gebruiken. Als dat systeem niet werkt stik er dan maar in.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:49 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dus je komt pas op een cruciaal moment te weten dat de kaart je de toegang weigert. Lekker dat systeem. Koeien in en uitchecken is nog makkelijker.
De adres gegevens staan NIET op de kaart. En die wetenschappers hebben alleen de kaart gekraakt, niet de database waar het adres op staat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als wetenschappers in dat artikel zeggen dat het mogelijk is om die gegevens te veranderen, dan geloof je ze niet. Maar als politici zeggen dat we als een stel lemmingen vertrouwen moeten hebben in de ov-chipkaart geloof je die op hun blauwe ogen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |