abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66150076
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:55 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nou fantastisch! Gewoon een persoonlijke chipkaart met ingebakken korting. Die korting waar ieder kind überhaupt al recht op heeft. Ze kunnen net zo goed zelf hun ov-chipkaart meenemen.

Ieder kind moet straks zo'n ding meenemen en in- en uitchecken. Voordat de leraar klaar is met inchecken, is de tram/bus/metro al een halte verder. En als ze allemaal willen uitstappen, loopt het vervoermiddel meteen vertraging op.
Als ze zelf hun OV-chipkaart meenenen, dan betalen ze er zelf voor.

De tijd die het kost om in te checken en in te stappen is dus vergelijkbaar met nu 30 keer stempelen en het uitstappen, achja. Die 30 seconden extra...
Heerlijk toch dat er allemaal "nieuwe" problemen worden verzonnen die helemaal niet zo nieuw zijn. Geeft maar weer aan dat sommige mensen perse alleen maar negatief willen zijn.
pi_66150116
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat jij zegt dat die gegevens niet op die kaart staan moeten wij dat als een stelletje naieve schapen geloven

Hopenlijk heb je dan ook de laatste alinea gelezen als je de propagandisten van de CDA en CU kan qouten.
Je moet niks maar ik zie jou geen enkele bron geven waaruit blijkt dat er meer gegevens op die kaart staan. En ik zie ook geen uitleg hoe de adres gegevens aangepast kunnen worden.

Ik heb het hele artikel gelezen, wees maar niet bang.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:00:29 #128
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_66150121
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jij bent ook al niet in staat om vooraf op te zoeken hoeveel een reis met de OV chipkaart gaat kosten?
Volgens dat ding kost een ritje Sandelingplein-Breeplein (500 meter) mij 3,52 euro, evenals een ritje Sandelingplein-Stadhuis (vele kilometers).

Nee sorry, niet bruikbaar.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:04:26 #129
39333 Zelva
pi_66150218
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als ze zelf hun OV-chipkaart meenenen, dan betalen ze er zelf voor.

De tijd die het kost om in te checken en in te stappen is dus vergelijkbaar met nu 30 keer stempelen en het uitstappen, achja. Die 30 seconden extra...

Natuurlijk is dat niet hetzelfde. Bij het uitstappen hoeft er nu al niets te gebeuren, straks wel. En dat stempelen kan rustig op het gemakje, daar heb je de hele zone de tijd voor. Als het inchecken niet gebeurd voor de volgende halte, ben je daarentegen al aan het zwartrijden.

En flikker op met je 30 seconden. Als er een klas van 30 leerlingen wil uitchecken, kost dat echt wel veel meer dan 1 seconde per persoon.
quote:
Heerlijk toch dat er allemaal "nieuwe" problemen worden verzonnen die helemaal niet zo nieuw zijn. Geeft maar weer aan dat sommige mensen perse alleen maar negatief willen zijn.
Snow 'Bagatelliseer' Goon.
pi_66150251
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:00 schreef Zelva het volgende:

[..]

Volgens dat ding kost een ritje Sandelingplein-Breeplein (500 meter) mij 3,52 euro, evenals een ritje Sandelingplein-Stadhuis (vele kilometers).

Je bent al net zo simpel als Macca.
Als 1 ding niet werkt het hele systeem als onbetrouwbaar neerzetten.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:06:27 #131
39333 Zelva
pi_66150280
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je bent al net zo simpel als Macca.
Als 1 ding niet werkt het hele systeem als onbetrouwbaar neerzetten.
pi_66150320
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet hetzelfde. Bij het uitstappen hoeft er nu al niets te gebeuren, straks En dat stempelen kan rustig op het gemakje, daar heb je de hele zone de tijd voor.

En flikker op met je 30 seconden. Als er een klas van 30 leerlingen wil uitchecken, kost dat echt wel veel meer dan 1 seconde per persoon.
[..]

Tuurlijk joh. De busschauffeur gaat tijdens het rijden 30 keer stempelen
Nou 1 minuut dan. Ik zie geen mega probleem.

Zel"paniekpaniek"va. Leuk zeg namen aanpassen
pi_66150437
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:41 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als ik ergens bij een gebouw in Groningen-centrum moet zijn, weet ik vantevoren dat het tarief één strip per zone is en ik maximaal twee strippen kwijt ben.

Nu moet ik eerst uitzoeken welke vervoerder in Groningen rijdt, dan uitzoeken bij welke halte ik moet uitstappen en dan nog eens allemaal gegevens in een tooltje invoeren. En dan maar hopen dat het überhaupt klopt.

Ja, dat deed je eerder ook. Of je ging zelf rekenen. Startstrip, waar zit die zonegrens ook alweer, strippen natellen...

Nu doe je BLIEP en het bedrag staat gewoon op de display. Als je ongeveer de afstand weet, kan je het zelfs zelf uitrekenen/schatten
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:11:42 #134
39333 Zelva
pi_66150439
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. De busschauffeur gaat tijdens het rijden 30 keer stempelen
Nee lutser, in de tram bijvoorbeeld.
quote:
Nou 1 minuut dan. Ik zie geen mega probleem.
2 seconden per check uit met kleine kinderen.
quote:
Zel"paniekpaniek"va. Leuk zeg namen aanpassen
Mislukt.
pi_66150509
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet hetzelfde. Bij het uitstappen hoeft er nu al niets te gebeuren, straks wel. En dat stempelen kan rustig op het gemakje, daar heb je de hele zone de tijd voor. Als het inchecken niet gebeurd voor de volgende halte, ben je daarentegen al aan het zwartrijden.

[..]

Als je niet stempeld voor de volgende halte zal de tramconducteur wel achter je staan om naar je kaartje te vragen hoor Het is echt niet zo dat die per zone controlleren

Bij een grote controle ben je gewoon de lul dan..

En Inchecken kost geen tijd, tijdens het doorlopen is het een kwestie van het poortje aanraken.
pi_66150510
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:11 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee lutser, in de tram bijvoorbeeld.
[..]

2 seconden per check uit met kleine kinderen.
[..]

Mislukt.
Ja jij bent ook mislukt.
Op zoek gaan naar details om over te gaan zeiken...
pi_66150556
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je moet niks maar ik zie jou geen enkele bron geven waaruit blijkt dat er meer gegevens op die kaart staan. En ik zie ook geen uitleg hoe de adres gegevens aangepast kunnen worden.

Ik heb het hele artikel gelezen, wees maar niet bang.
Als wetenschappers in dat artikel zeggen dat het mogelijk is om die gegevens te veranderen, dan geloof je ze niet. Maar als politici zeggen dat we als een stel lemmingen vertrouwen moeten hebben in de ov-chipkaart geloof je die op hun blauwe ogen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:19:01 #138
39333 Zelva
pi_66150689
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, dat deed je eerder ook. Of je ging zelf rekenen. Startstrip, waar zit die zonegrens ook alweer, strippen natellen...
Wat deed ik eerder ook?
quote:
Nu doe je BLIEP en het bedrag staat gewoon op de display.

Pas na afloop, dát is het hele punt.

Nu doe jij of de buschauffeur klik en weet je precies wat je betaald hebt.
quote:
Als je ongeveer de afstand weet, kan je het zelfs zelf uitrekenen/schatten
Tuurlijk. Je kunt vantevoren echt weten welke straten een bus neemt en hoe lang dat traject dan precies is.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:21:03 #139
39333 Zelva
pi_66150735
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als je niet stempeld voor de volgende halte zal de tramconducteur wel achter je staan om naar je kaartje te vragen hoor Het is echt niet zo dat die per zone controlleren

Bij een grote controle ben je gewoon de lul dan..

Duidelijk nog nóóit in de tram in Rotterdam geweest.
quote:
En Inchecken kost geen tijd, tijdens het doorlopen is het een kwestie van het poortje aanraken.
Ja en nu nog een keer met een klas vervelende koters. Die gaan natuurlijk allemaal als makke schapen netjes in een rijtje razendsnel langs de incheckapparatuur. Dream on.
pi_66150802
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:00 schreef Zelva het volgende:

[..]

Volgens dat ding kost een ritje Sandelingplein-Breeplein (500 meter) mij 3,52 euro,
OV advies
Terugreis opvragen Reisvraag wijzigen Nieuwe reis opvragen
Van sandelingplein, rotterdam
Naar breeplein, rotterdam
Datum dinsdag, 17 februari 2009 10:10

Vertrekpunt en bestemming liggen op loopafstand.
Of op dit korte traject is geen Openbaar Vervoer verbinding mogelijk.
quote:
evenals een ritje Sandelingplein-Stadhuis (vele kilometers).

1,46 per strippenkaart, 3 strippen (Breeplein / stadhuisplein).

Deze rit is 5,5 kilometer. Kosten met de OV chipkaart: 1,38. En dan is dit een rit die erg efficient was op de strippenkaart. Kortere afstanden zal je nog veel meer gaan besparen.
pi_66150813
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:21 schreef Zelva het volgende:

[..]

Duidelijk nog nóóit in de tram in Rotterdam geweest.
[..]

Ja en nu nog een keer met een klas vervelende koters. Die gaan natuurlijk allemaal als makke schapen netjes in een rijtje razendsnel langs de incheckapparatuur. Dream on.
4 maanden lang tweemaal per dag. Tegenwoordig gelukkig weer met de metro.
pi_66150835
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat deed ik eerder ook?
[..]

Pas na afloop, dát is het hele punt.

Nu doe je klik en weet je precies wat je betaald hebt.
[..]

Tuurlijk. Je kunt vantevoren echt weten welke straten een bus neemt en hoe lang dat traject dan precies is.
[/quote]

Ja. Die routes zijn altijd hetzelfde. En de route ligt vast, dus als de bus afwijkt betaal je nog het zelfde.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:26:52 #143
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_66150904
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:33 schreef SCraane het volgende:
Las eerder dat mensen zich af vroegen of je nog wel kon ichecken als je niet genoeg op je chip had staan..

Antwoord ja. Zolang je niet negatief staat kan je inchecken. Je moet dus minimaal 0,00 euro op je chip hebben. Kan je met 0,00 nog inchecken? JA dat kan. (heb ik gedaan)

Heeft dus wel wat voordelen. Ik stap straks in de trein in den helder met een nieuwe kaart van 7,50 euro. Ik stap in maastricht uit en check uit. Gooi kaart weg. Hele reis heeft dus maar 7,50 gekost. Dit terwijl een enkeltje nu 36 euro kost!

Je hebt dan wel 1 overstap op alkmaar, maar die is op het zelfde spoor. Je hoeft dus niet uit te checken in de tussentijd.
Die is wel handig!
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_66150949
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:33 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af want vele mensen gaan niet dagelijks met de bus.
Dan is het nog erger natuurlijk.
quote:
Op de Polderweg kun je nu ook al niet een dagkaart kopen voor de bus. Met de OV chipkaart kun je wel allerlei dingen online bestellen. Nu is het nog niet zoveel, maar straks kan er vanalles online op de chipkaart worden gezet.
Ja hoor, je kunt gewoon een dagkaart in de bus kopen.
quote:
Tja, hoe wil je tegenwoordig anders informatie krijgen? Dan ben je toch echt op internet of telefoon aangewezen. Ik zou niet weten waarom dat een stap terug in de tijd is.

Vertel dan eens waarom er wel prijzen staan in supermarkten of andere winkels?
Audaces fortuna juvat
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:53:32 #145
39333 Zelva
pi_66151695
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef Colnago het volgende:

Ja hoor, je kunt gewoon een dagkaart in de bus kopen.
[..]
Echt hè. Zinloos om te discussiëren met iemand over de voordelen en nadelen van een nieuw systeem met iemand die zelf blijkbaar totaal geen weet heeft hoe het systeem nu werkt.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 10:54:52 #146
39333 Zelva
pi_66151740
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:24 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[..]

Ja. Die routes zijn altijd hetzelfde. En de route ligt vast, dus als de bus afwijkt betaal je nog het zelfde.
[/quote]

Ja, daar gaat het toch niet om. Dan kun je toch nog steeds niet of nauwelijks inschatten hoeveel kilometer dat is.
pi_66151950
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:54 schreef Zelva het volgende:

Ja, daar gaat het toch niet om. Dan kun je toch nog steeds niet of nauwelijks inschatten hoeveel kilometer dat is.
Dat heb ik net toch in een rekenvoorbeeld gedaan, van breeplein naar Stadhuis. Dat is 5,5 KM (googlemaps) dus zou dat 0,75 + (5,5 * 0,115) = 1,38 kosten.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:02:05 #148
39333 Zelva
pi_66152007
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef Colnago het volgende:

Vertel dan eens waarom er wel prijzen staan in supermarkten of andere winkels?
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:15 schreef Zelva het volgende:

Ik zie het al helemaal voor me. Ik ga naar de supermarkt en nergens staan prijskaartjes. Als ik wil afrekenen wordt mij de prijs niet duidelijk. Terwijl ik mijn pincode intik, verschijnt nergens het bedrag. Op mijn klacht bij de servicebalie nadat ik mijn bankafschrift bekeken heb krijg ik te horen dat ik de prijs vantevoren op internet had kunnen nakijken en dat de vijf euro die ik voor de boodschappen betaald heb, ook vijf euro bij een andere supermarkt waard is.

Omgekeerde wereld? Niet volgens meneer Snowgoon.
pi_66152213
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:02 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Bullshit redenatie. Tarief per kilometer is gewoon bekend. Starttarief is gewoon bekend. Daarnaast, als je nu niet ongeveer weet hoeveel kilometer je reis is, dan wist je eerder ook niet hoeveel zones het was. Er verandert wat dat betrefd dus geen hol.

Of zit je ook te huilen in de taxi, dat hij geen vast ritprijsje had, en je niet gewoon vooraf een kaartje kon kopen naar je bestemming?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 11:08:48 #150
39333 Zelva
pi_66152241
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

OV advies
Terugreis opvragen Reisvraag wijzigen Nieuwe reis opvragen
Van sandelingplein, rotterdam
Naar breeplein, rotterdam
Datum dinsdag, 17 februari 2009 10:10

Vertrekpunt en bestemming liggen op loopafstand.
Of op dit korte traject is geen Openbaar Vervoer verbinding mogelijk.

Wat een klinkklare nonsens. Het zijn allebei bestaande haltes. Ze liggen notabene op dezelfde lijn, dus er is sowieso een 'Openbaar Vervoer Verbinding' (sic) mogelijk.
quote:
Deze rit is 5,5 kilometer. Kosten met de OV chipkaart: 1,38. En dan is dit een rit die erg efficient was op de strippenkaart. Kortere afstanden zal je nog veel meer gaan besparen.
Ja zelf uitgerekend!. Probeer het nu nog eens via het berekensysteem van 9292ov.nl. Daar gaat het om.

Als ik in Groningen sta, dan hangt daar echt geen Google Maps aan de muur. En je weet helemaal niet welke route een tram of bus gaat rijden, dat is lang niet altijd via de kortste weg, dus dat kun je helemaal niet uitrekenen tenzij je de precieze route al weet. Bovendien staat op Google Maps echt niet wat voor tarief die vervoerder(s) in de regio rekenen.

En leg eens uit wat er zo efficiënt aan deze reis is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')