Ja zo kan ie wel weer.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Let op !
1. Strippentellen
2. Strippenkaart vouwen
3. Strippenkaart in kastje frummelen
4. PING!
5. Strippenkaart uit kastje frummelen
6. doorlopen
En eventueel nog toch verder willen reizen buiten je zone!:
7. Opnieuw stempelen, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...
Omdat een pak melk altijd een bepaald bedrag kost omdat het een vast volume is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:28 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dan is het nog erger natuurlijk.
[..]
Ja hoor, je kunt gewoon een dagkaart in de bus kopen.
[..]
Vertel dan eens waarom er wel prijzen staan in supermarkten of andere winkels?
Hilarisch commentaar van iemand die in de kleinste hoeken en gaten op zoek gaat naar dingen om over te zeiken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Echt hè.Zinloos om te discussiëren met iemand over de voordelen en nadelen van een nieuw systeem met iemand die zelf blijkbaar totaal geen weet heeft hoe het systeem nu werkt.
De een vind het niet beter worden, de ander vind het niet slechter worden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 11:56 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ik vind het gek dat mensen dat nieuwe systeem verdedigen met het argument dat dat beter zou zijn voor de reizigers.
Dat was helemaal de opzet niet.
Dat nieuwe systeem is nodig vanwege de marktwerking zodat vervoersbedrijven kunnen aantonen wie wat bij hen gaat reizen.
Dus het wordt er niet beter op en ook niet goedkoper want al die apparatuur willen ze natuurlijk niet zelf betalen.
Je kunt ook gewoon bellen met het OV bedrijf. Ze hebben allemaal telefoonnummers. En ik denk dat de busschauffeurs je ook wel kunnen vertellen hoeveel het gaat kosten ongeveer.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Nu koop je strippen vooraf en nu reis je in een zone.
Verder kun je nu op de halte zien hoeveel zones je gaat reizen en bij die OV chipkaart moet je een pc hebben.
Ja tuurlijk. Daarom stonden er 100'den RET mensen verspreid over Rotterdam om de mensen te helpen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:04 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het efficiënte is dat de OV bedrijven alle informatie hebben wegbezuinigd.
de goedkoopste optie kiezen ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon bellen met het OV bedrijf. Ze hebben allemaal telefoonnummers. En ik denk dat de busschauffeurs je ook wel kunnen vertellen hoeveel het gaat kosten ongeveer.
En wat doe je dan als je ergens heen moet, maar je vind het te duur? Denk je dat je dan kunt onderhandelen?
Een NS conducteur heeft tegenwoordig altijd een PDA bij zich met reisgegevens. Waarom zou dat in de bus niet kunnen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:34 schreef Colnago het volgende:
[..]
En die heeft die chauffeur natuurlijk bij zich.
er zijn meestal meerdere opties zeker in de Randstadquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:22 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De goedkoopste optie kiezen als er maar 1 route is?
Dan moet je toch weer in en uitchecken.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:35 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ze zeggen dat ze dat op die chipkaart kunnen zetten maar zou dat dan werken als je moet overstappen op andere bussen van andere vervoerders?
Misschien is het moeilijk te geloven voor je. Maar er zijn ook mensen die verder dan het centrum van een stad gaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Dat kan toch niet makkelijker? Reizen in Tilburg kost me maximaal twee strippen. Wat nou moeilijk?
Nee, dan kom je met de ov-chipkaart. Rekenen, sites checken, omslachtig, omslachtig en nog eens omslachtig.
je kan heel Den Haag rond van 3 strippen maxquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien is het moeilijk te geloven voor je. Maar er zijn ook mensen die verder dan het centrum van een stad gaan.
Toen ik nog op schoolreisje ging was het gewoon 30 keer stempelenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ben je wel op de hoogte van het OV nu ?
Bij een hele klas hoeft alleen de leraar te betalen nu, speciale kaart
Straks inderdaad 30x in en uitchecken
In Amsterdam werken de poortjes nog niet. Staan wel palen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:49 schreef Q. het volgende:
Werken de poortjes in de Amsterdamse metro soms niet? Ik heb mn kaart 1x gebruikt, in de Rotterdamse metro (van CS naar Beurs) en toen ik hem zaterdag wilde gebruiken op de ringlijn (A'dam Zuid naar Isolatorweg) kreeg ik bij het inchecken de melding dat mn kaart geblokkeerd was.
Lekker systeem..
Je vergeet dat je het pasje zelf moet pakken als je meerdere chipkaarten hebt, dus er is ook nog een 1a, 1b en 1c...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:02 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja zo kan ie wel weer.
OV-Chipkaart:
1. Portemonnee zoeken
2. Inchecken
3. Je door poortje frummelen
4. Poging tot uitchecken ondernemen (vooral leuk in stampvolle bussen, zoals Utrecht richting de Uithof en in Nijmegen richting Heyendaal. Benieuwd of dat gaat werken.)
5. Scherm aflezen en controleren of het bedrag klopt. Bij drukte staat de volgende OV-chipper al in je nek te hijgen.
6. Doorlopen
En eventueel nog toch verder willen reizen nadat je bent uitgestapt:
7. Opnieuw inchecken, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...
Handig dat meer dan de helft van de poortjes dicht zitten dan, op Zuid iig. En dat er ook nergens staat aangegeven dat ze het niet doen. En dat de displays gewoon zeggen dat je je kaart voor de lezer moet houden. En niet 'buiten dienst' ofzo. Nee, dat zou te logisch zijn. Ik snap het.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In Amsterdam werken de poortjes nog niet. Staan wel palen.
In ieder geval op station Bijlmer zo.
hij wilde toch inchecken ? in de metro werken ze anders al langquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
In Amsterdam werken de poortjes nog niet. Staan wel palen.
In ieder geval op station Bijlmer zo.
Nederland is groter dan de randstad.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
er zijn meestal meerdere opties zeker in de Randstad
in januari al, als ze toestemming hadden gekregen van de DNB toch ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Handig dat meer dan de helft van de poortjes dicht zitten dan, op Zuid iig. En dat er ook nergens staat aangegeven dat ze het niet doen. En dat de displays gewoon zeggen dat je je kaart voor de lezer moet houden. En niet 'buiten dienst' ofzo. Nee, dat zou te logisch zijn. Ik snap het.
Wanneer wilden ze in Amsterdam over gaan? Maart?
Ook dat probleem is tijdelijk en vooralsnog beperkt tot kaart NS en kaart overige.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:28 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je vergeet dat je het pasje zelf moet pakken als je meerdere chipkaarten hebt, dus er is ook nog een 1a, 1b en 1c...
lees eens evenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nederland is groter dan de randstad.
Maar hoe doe je dat nu dan als er meerdere bussen naar dezelfde bestemming gaan? Dan ga jij gewoon naar het busstation en willekeurig wat buschaufeurs vragen welke bus je moet hebben?
Of ga je dat vooraf al thuis uitzoeken en is het dan ook niet een kleine moeite om naar de prijs te kijken.
Ik wilde idd inchecken. Gewoon vanuit de centrale tunnel van Zuid. Meerdere poortjes (toch wel 3) geprobeerd, allemaal dezelfde melding.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
hij wilde toch inchecken ? in de metro werken ze anders al lang
hoe tijdelijk ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ook dat probleem is tijdelijk en vooralsnog beperkt tot kaart NS en kaart overige.
Nee die mensen gaan liever aan 4 buschauffeurs vragen hoeveel het kost. Dat is veel makkelijker dan even op internet zoekenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:31 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees eens even
in mijn woonplaats zijn 4 bussen met nu hetzelfde tarief naar Rotterdam
wat is de goedkoopste straks
rot op met je internet, de meeste mensen gaan echt die moeite niet doen hoor
Geen paal gezien waar je het saldo kon controleren?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:32 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik wilde idd inchecken. Gewoon vanuit de centrale tunnel van Zuid. Meerdere poortjes (toch wel 3) geprobeerd, allemaal dezelfde melding.
Ja, die paal stond op het perron en was buiten dienst. Oh. Er stonden er twee. Ze waren alle twee buiten dienst.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen paal gezien waar je het saldo kon controleren?
Lijkt erop alsof die gewoon niet werkten.
"Gewoon". Weet ik meteen weer wat "gewoon" is in OV-chipkaart-land. Als iets werkt is het dus buitengewoon?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Geen paal gezien waar je het saldo kon controleren?
Lijkt erop alsof die poortjes gewoon niet werkten.
Dat zijn, in mijn ogen, gewone, niet bijzondere problemen die horen bij een dergelijke overgangsfase.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:42 schreef Q. het volgende:
[..]
"Gewoon". Weet ik meteen weer wat "gewoon" is in OV-chipkaart-land. Als iets werkt is het dus buitengewoon?
Alle poortjes op een groot station in Amsterdam werken niet en dat is dan gewoon?
lees nou eens man ipv een vraag belachelijk te makenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee die mensen gaan liever aan 4 buschauffeurs vragen hoeveel het kost. Dat is veel makkelijker dan even op internet zoeken
men heeft dus in Amsterdam niet geleerd van Rotterdam ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat zijn, in mijn ogen, gewone, niet bijzondere problemen die horen bij een dergelijke overgangsfase.
Problemen waar men van kan leren en dus eigenlijk ook niet zonder kan.
Maar jij mag het natuurlijk rampzaliger maken dan het is.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:43 schreef Q. het volgende:
Ik hoop trouwens dat het GVB op 1 maart over gaat. Dat lijkt me lachen.
Foto vergeten te maken. Er hangt in elk geval bij de randstadrail een compleet schema met haltes en bijhorende tarieven. Vergelijkbaar met de zonekaarten zoals die op de erasmuslijn ook nog hangen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
chipkaarttarief op de halte ? nooit gezien in Rotterdam anders waar ze al 3 jaar hebben getest
Kortste route is het goedkoopst. Makkelijk toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:50 schreef macca728 het volgende:
en hoe doen we dta straks met bussen, trams, metro en trein ?
Hoe kan ik snel zien wat de goedkoopste optie is, wat nu makkelijk is
Eerder zei je dat je prijs gaat vragen aan de chauffeur en dat als je die te duur vind, dat je dan op zoek zou gaan naar een goedkopere optie.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees nou eens man ipv een probleem belachelijk te maken
het tarief is nu hetzelfde, namelijk 4 strippen, dat kan je ziien op de halte, niets vragen
Na een paar jaar aanprutsen kunnen ze die poortjes toch wel een keer gewoon laten werken? Hoe moeilijk is dat nou?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dat zijn, in mijn ogen, gewone, niet bijzondere problemen die horen bij een dergelijke overgangsfase.
Problemen waar men van kan leren en dus eigenlijk ook niet zonder kan.
Maar jij mag het natuurlijk rampzaliger maken dan het is.
Als het allemaal zo simpel zou zijn dat ze het systeem zouden kunnen kopieren overal, dan hadden ze dat wel gedaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Na een paar jaar aanprutsen kunnen ze die poortjes toch wel een keer gewoon laten werken? Hoe moeilijk is dat nou?
Vast wel geleerd. Maar dat wil nog niet zeggen dat alles foutloos gaat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
men heeft dus in Amsterdam niet geleerd van Rotterdam ?
waar het overigens nog steeds regelmatig voorkomt
www.ov9292.nlquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:50 schreef macca728 het volgende:
en hoe doen we dta straks met bussen, trams, metro en trein ?
Hoe kan ik snel zien wat de goedkoopste optie is, wat nu makkelijk is
dat heb iknog nooit gevraag hoor, je zal wel weer verkeerd lezenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Eerder zei je dat je prijs gaat vragen aan de chauffeur en dat als je die te duur vind, dat je dan op zoek zou gaan naar een goedkopere optie.
Dus dan vraag ik mij af hoe je dat straks gaat doen als er 4 bussen zijn die dezelfde bestemming hebben. Ga je dan al die chauffeurs af om dat te vragen?
Laat het de brabanders en Nijmegenaren maar niet horen!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:55 schreef Leonos het volgende:
OV-Chipkaart
Ik was eerst een beetje bang ervoor. Maar gebruik het nu zo'n drie weken en het werkt perfect.
Stuk sneller dan m'n OV-kaart in zo'n onhandig gat te steken.
Nu nog de bus
Je mengde je in de discussie over wat je zou doen als je de chauffeur gevraagd had hoeveel het zou kosten en je het te duur zou vinden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat heb iknog nooit gevraag hoor, je zal wel weer verkeerd lezen
Hé, voor die miljard euro en al die jaren mag je geen goed werkend systeem verwachtenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:52 schreef Q. het volgende:
[..]
Na een paar jaar aanprutsen kunnen ze die poortjes toch wel een keer gewoon laten werken? Hoe moeilijk is dat nou?
"In elk systeem moet speling zitten. Een blikje cola extra meenemen uit de supermarkt? Moet kunnen. Wat de supermarkten nu doen lijkt wel op een veehourderij.. mee eens?"quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:56 schreef Schenkstroop het volgende:
In elk systeem moet speling zitten. Een zone verder rijden met de metro dan afgestempeld? Moet kunnen. Wat de OV nu doet lijkt wel op een veehouderij.. mee eens?
Jawel hoor.quote:
jij weet alle routes uit je hoofd ? ja makkelijk dan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kortste route is het goedkoopst. Makkelijk toch?
de korste tijd is ook onzin, want de ene bus gaat over de rijksweg en de ander een andere route waar hij 10x stopt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Daar kun je alle routes vinden. En aan de hand van de kortste tijd kun je ook wel goed inschatten wat de kortste route is.
ja alle routes, niet de tarievenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Daar kun je alle routes vinden. En aan de hand van de kortste tijd kun je ook wel goed inschatten wat de kortste route is.
En denk je echt dat de meeste van die gemiddelde reizigers zo veel verschillende reizen hebben waarvan ze elke keer duidelijk willen weten hoeveel het kost?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij weet alle routes uit je hoofd ? ja makkelijk dan.
Ik weet alleen nog niet hoeveel het kost.
En het gaat niet om mij, het gaat om de gemiddelde reiziger, de klant zogezged
Hoe weet je dat nu? Je weet alle zonegrenzen uit je hoofd? Je bent op de hoogte van alle specifieke streekacties zoals bijvoorbeeld het Brabant-dagkaartje en het brabantkaartje? Je weet precies welke bus door welke zones rijdt?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij weet alle routes uit je hoofd ? ja makkelijk dan.
Ik weet alleen nog niet hoeveel het kost.
En het gaat niet om mij, het gaat om de gemiddelde reiziger, de klant zogezged
Als je tijd of geld zo belangrijk vind, dan moet je vooraf even wat moeite doen om het goed uit te vinden. Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
de korste tijd is ook onzin, want de ene bus gaat over de rijksweg en de ander een andere route waar hij 10x stopt.
redlijk overbodig dan , aangezien we die niet meer gebruikenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Foto vergeten te maken. Er hangt in elk geval bij de randstadrail een compleet schema met haltes en bijhorende tarieven. Vergelijkbaar met de zonekaarten zoals die op de erasmuslijn ook nog hangen.
Een kilometer of 14 a 15 tov 5 strippen, is dus net zo duur, misschien zelfs goedkoper om met de chipkaart te doen. Hoef je nooit meer zo'n papieren vod mee te nemenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja alle routes, niet de tarieven
Ridderkerk-Rotterdam Beurs
maandag rond 9 uur
Les dan je eigen site even na, ov9292.nlquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je tijd of geld zo belangrijk vind, dan moet je vooraf even wat moeite doen om het goed uit te vinden. Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones.
lijkt me erg speculatief, omdat ik 1 euro kwijt bent met de metro voor 3 km ? en ik nu 2,40 betaalt voor een enkele reis.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een kilometer of 14 a 15 tov 5 strippen, is dus net zo duur, misschien zelfs goedkoper om met de chipkaart te doen. Hoef je nooit meer zo'n papieren vod mee te nemen
Wat zeg je allemaal? Ik versta en snap er weinig van.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Les dan je eigen site even na, ov9292.nl
Wat een onzin zeg, het tarief is NU hetzelfde, 4 strippen,
Ook voor de bus over de rijksweg (ander tarief ? rijkswegtarief ?, die dus veel sneller gaat, maar nauwelijks een kortere route zal rijden
Dat is ook niet echt iets van de laatste dagen hè?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat zeg je allemaal? Ik versta en snap er weinig van.
Nee. Macca heeft nog wel eens van die reacties waar geen touw aan vast te knopen valt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is ook niet echt iets van de laatste dagen hè?
DIT ZEG JIJ Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zonesquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat zeg je allemaal? Ik versta en snap er weinig van.
Maja, dat zijn sowieso inteelt mensen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laat het de brabanders en Nijmegenaren maar niet horen!
Die moeten er nog aan wennen dat de treinen op stroom rijden ipv kolen, en dat de strippenkaart wordt afgeschaft is helemaal een schok, daar waren ze nl nog niet eens aan gewend!
Heb je voorbeelden van bussen waar je het over?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
DIT ZEG JIJ Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones
DIT IS MIJN REACTIE
nou ga eens lezen ipv luisteren
alle bussen hebben nu hetzelfde tarief, ook de sneldiensten die over de rijksweg gaan.
We hebben hier geen rijkswegtarief of een ander tarief voor bussen die opeens over de rijkswegen gaan
Oh ik zie het al , ik gebruik opeens van ineens![]()
Oke, een lastige reis die voor zowel strippenkaart als OV chipkaart niet handig te maken is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:
Ridderkerk-Rotterdam Blaak c.q Centraal Station
lijn 146 reistijd circa 12 min over de rijksweg 1 halte stop in Rotterdam
lijn 143 reistijd circa 25-30 min door de stad zelf met 10-15 stops
lijn 144 reistijd circa 35 min door stad zelf met extra rondje door Slikkerveer en Bolnes circa 20 haltes
lijn 145 reistijd circa 12 min, over andere rijksweg dan 146, 2 haltes in Rotterdam
Bij alle geld overstap op metro en TOTAAL TARIEF WAS 5 STRIPPEN, 1 strip voor metro
Dit is maar een voorbeeld, deze mogelijkheden heb je bijna overal
Mind you, met 143 en 144 kan ik via Station Lombardijen reizen wat weer een stuk scheelt qua tijd door gebruik trein c.q. tram
Ik kan ook nog gebruik maken van bussen 90 en 91 om het nog leuker te maken
nee ik maak me geen zorgen daarom.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Oke, een lastige reis die voor zowel strippenkaart als OV chipkaart niet handig te maken is.
Maar nu ben ik even het punt kwijt wat je probeert te maken. Je maakt je zorgen hoeveel deze snelbus gaat kosten en denkt dat het veel duurder wordt dan een langzame bus?
De snelbus gaat wel degelijk door een aantal verschillende zones. Voor zover ik kan zien is dat met de normale bus minder.
Bij een dergelijke complexe route is het misschien handiger om vooraf contact op te nemen met de RET. Die kunnen je vast wel vertellen wat de goedkoopste route is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee ik maak me geen zorgen daarom.
Ik wil de tarieven weten, zodat je kan vergelijken welke reis goedkoper is. Nu is alles 5 strippen, waar je ook heen ga en welk transportmiddel je neemt
De snelbus gaat door hetzelfde aantal zones als de anderen.
Hoezo niet handig met strippenkaart ?
http://www.ret.nl/service(...)kaart_jan_07_v2.ashx
vanaf zone 5334 naar 5324 dan naar 5314 of 5311 en dan 5300. 4 zones, 5 strippen
Dit hoef je natuurlijk maar 1x te doen.
Mind you, zone 5311 is alleen voor lijn 145, de sneldienst 146 heeft dezelfde zones als de 2 langzamere
En deze reis was in 2006 al mogelijk met gebruik van de chipkaart en wordt vanaf 1 april ? verplicht met de chipkaart.
nee dat kunnen ze verrassend genoeg niet, nog niet bekendquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij een dergelijke complexe route is het misschien handiger om vooraf contact op te nemen met de RET. Die kunnen je vast wel vertellen wat de goedkoopste route is.
Zo verassend is het niet aangezien Qbuzz pas in april met de chipkaart gaat reizen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat kunnen ze verrassend genoeg niet, nog niet bekend
Connexxion reed hier al in 2005 met de chipkaart hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zo verassend is het niet aangezien Qbuzz pas in april met de chipkaart gaat reizen.
en Qbuzz weet de tarieven ook nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Connexxion reed hier al in 2005 met de chipkaart hoor.
In April wordt het al verplicht
Zeker met de chipkaart!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:
Ridderkerk-Rotterdam Blaak c.q Centraal Station
lijn 146 reistijd circa 12 min over de rijksweg 1 halte stop in Rotterdam
lijn 143 reistijd circa 25-30 min door de stad zelf met 10-15 stops
lijn 144 reistijd circa 35 min door stad zelf met extra rondje door Slikkerveer en Bolnes circa 20 haltes
lijn 145 reistijd circa 12 min, over andere rijksweg dan 146, 2 haltes in Rotterdam
Bij alle geld overstap op metro en TOTAAL TARIEF WAS 5 STRIPPEN, 1 strip voor metro
Dit is maar een voorbeeld, deze mogelijkheden heb je bijna overal
Mind you, met 143 en 144 kan ik via Station Lombardijen reizen wat weer een stuk scheelt qua tijd door gebruik trein c.q. tram
Ik kan ook nog gebruik maken van bussen 90 en 91 om het nog leuker te maken
April is nog 2 maanden ver weg.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Connexxion reed hier al in 2005 met de chipkaart hoor.
In April wordt het al verplicht
Dat kan nu ook hoor met strippenkaartquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zeker met de chipkaart!![]()
Want dan zit je niet met de rare combi van strippenkaart, treinkaartjes, en weer een andere strippenzone, maar kan je in de toekomst zó overstappen op de trein!
Ik heb hier niets meer aan toe te voegen, behalve dat bij overstappen je nog een keer het rijtje handelingen moet herhalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:02 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja zo kan ie wel weer.
OV-Chipkaart:
1. Portemonnee zoeken
2. Inchecken
3. Je door poortje frummelen
4. Poging tot uitchecken ondernemen (vooral leuk in stampvolle bussen, zoals Utrecht richting de Uithof en in Nijmegen richting Heyendaal. Benieuwd of dat gaat werken.)
5. Scherm aflezen en controleren of het bedrag klopt. Bij drukte staat de volgende OV-chipper al in je nek te hijgen.
6. Doorlopen
En eventueel nog toch verder willen reizen nadat je bent uitgestapt:
7. Opnieuw inchecken, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik heb hier niets meer aan toe te voegen, behalve dat bij overstappen je nog een keer het rijtje handelingen moet herhalen.
Joh, die gasten weten gewoon écht niet hoe het nu werkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan nu ook hoor met strippenkaart
Voor hun wordt de chipkaart echt een uitkomst jaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Joh, die gasten weten gewoon écht niet hoe het nu werkt.
Hoezo kunnen ze daar minder voor vangen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:56 schreef Zelva het volgende:
Ook een leuk punt, snelbussen. Je zult die in de toekomst waarschijnlijk steeds minder zien. Niet rendabel meer, want daar kunnen ze minder voor vangen.
Behalve dan dat je moet gaan uitzoeken hoeveel strippen de trein is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan nu ook hoor met strippenkaart
kan je niet lezen ofzo, het hele traject is altijd 5 strippen, met welk transportmiddel ik ook ga.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Behalve dan dat je moet gaan uitzoeken hoeveel strippen de trein is.
Maar dat is natuurlijk makkelijk, dat weet iedereen uit zijn hoofd
Omdat het nu de RET is en dadelijk diverse bedrijven?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
werkt hier in Rotterdam toch ook. Waarom zou het dan in Brabant niet gaan werken?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo kunnen ze daar minder voor vangen?
Omdat de omweg duurder zou zijn? Ik denk dat veel mensen liever wat extra betalen om snel op de plaats te zijn dan in een trage bus te gaan zitten.
Je hebt in ieder geval de keus toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon bellen met het OV bedrijf. Ze hebben allemaal telefoonnummers. En ik denk dat de busschauffeurs je ook wel kunnen vertellen hoeveel het gaat kosten ongeveer.
En wat doe je dan als je ergens heen moet, maar je vind het te duur? Denk je dat je dan kunt onderhandelen?
En dat blijft zo denk je?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Daarom stonden er 100'den RET mensen verspreid over Rotterdam om de mensen te helpen.
Die mensen stonden er zeker allemaal gratis.
Als je weet dat er niet eens dienstregelingen zijn dan snap je wel dat andere informatie ook niet aanwezig is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een NS conducteur heeft tegenwoordig altijd een PDA bij zich met reisgegevens. Waarom zou dat in de bus niet kunnen?
Inderdaad dus wat is een dag of winkelkaart dan nog waard?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan moet je toch weer in en uitchecken.
Ach ja, dan moeten ze toch weer vragen aan de buschauffeur waar die bus staat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee die mensen gaan liever aan 4 buschauffeurs vragen hoeveel het kost. Dat is veel makkelijker dan even op internet zoeken
Nee hoor, want je kan maar vrij beperkt met je strippenkaart in de trein, plus dat je af moet stempelen in de trein en dus niet je startzone bespaart.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan nu ook hoor met strippenkaart
In veel gevallen de keus tussen lopen of met de bus gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval de keus toch?
Dat blijft niet zo en zal ook niet landelijk worden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:02 schreef Colnago het volgende:
[..]
En dat blijft zo denk je?
En dat gaat landelijk worden denk je?
Dat is geen antwoord op de vraag waarom de busbedrijven minder zouden vangen met de snelbussen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
!
Ze hebben een vast kilometertarief. Of ben jij een voorstander van een variërend kilometertarief per vervoerder in één vervoersgebied. Nog meer onduidelijkheid.
Je stapt een bus binnen en het eerste wat je vraagt is "Het buschauffeur, waar staat je bus?"quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:07 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ach ja, dan moeten ze toch weer vragen aan de buschauffeur waar die bus staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |