jij weet alle routes uit je hoofd ? ja makkelijk dan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kortste route is het goedkoopst. Makkelijk toch?
de korste tijd is ook onzin, want de ene bus gaat over de rijksweg en de ander een andere route waar hij 10x stopt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Daar kun je alle routes vinden. En aan de hand van de kortste tijd kun je ook wel goed inschatten wat de kortste route is.
ja alle routes, niet de tarievenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Jawel hoor.
Daar kun je alle routes vinden. En aan de hand van de kortste tijd kun je ook wel goed inschatten wat de kortste route is.
En denk je echt dat de meeste van die gemiddelde reizigers zo veel verschillende reizen hebben waarvan ze elke keer duidelijk willen weten hoeveel het kost?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij weet alle routes uit je hoofd ? ja makkelijk dan.
Ik weet alleen nog niet hoeveel het kost.
En het gaat niet om mij, het gaat om de gemiddelde reiziger, de klant zogezged
Hoe weet je dat nu? Je weet alle zonegrenzen uit je hoofd? Je bent op de hoogte van alle specifieke streekacties zoals bijvoorbeeld het Brabant-dagkaartje en het brabantkaartje? Je weet precies welke bus door welke zones rijdt?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij weet alle routes uit je hoofd ? ja makkelijk dan.
Ik weet alleen nog niet hoeveel het kost.
En het gaat niet om mij, het gaat om de gemiddelde reiziger, de klant zogezged
Als je tijd of geld zo belangrijk vind, dan moet je vooraf even wat moeite doen om het goed uit te vinden. Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
de korste tijd is ook onzin, want de ene bus gaat over de rijksweg en de ander een andere route waar hij 10x stopt.
redlijk overbodig dan , aangezien we die niet meer gebruikenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Foto vergeten te maken. Er hangt in elk geval bij de randstadrail een compleet schema met haltes en bijhorende tarieven. Vergelijkbaar met de zonekaarten zoals die op de erasmuslijn ook nog hangen.
Een kilometer of 14 a 15 tov 5 strippen, is dus net zo duur, misschien zelfs goedkoper om met de chipkaart te doen. Hoef je nooit meer zo'n papieren vod mee te nemenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja alle routes, niet de tarieven
Ridderkerk-Rotterdam Beurs
maandag rond 9 uur
Les dan je eigen site even na, ov9292.nlquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als je tijd of geld zo belangrijk vind, dan moet je vooraf even wat moeite doen om het goed uit te vinden. Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones.
lijkt me erg speculatief, omdat ik 1 euro kwijt bent met de metro voor 3 km ? en ik nu 2,40 betaalt voor een enkele reis.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Een kilometer of 14 a 15 tov 5 strippen, is dus net zo duur, misschien zelfs goedkoper om met de chipkaart te doen. Hoef je nooit meer zo'n papieren vod mee te nemen
Wat zeg je allemaal? Ik versta en snap er weinig van.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Les dan je eigen site even na, ov9292.nl
Wat een onzin zeg, het tarief is NU hetzelfde, 4 strippen,
Ook voor de bus over de rijksweg (ander tarief ? rijkswegtarief ?, die dus veel sneller gaat, maar nauwelijks een kortere route zal rijden
Dat is ook niet echt iets van de laatste dagen hè?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat zeg je allemaal? Ik versta en snap er weinig van.
Nee. Macca heeft nog wel eens van die reacties waar geen touw aan vast te knopen valt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat is ook niet echt iets van de laatste dagen hè?
DIT ZEG JIJ Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zonesquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat zeg je allemaal? Ik versta en snap er weinig van.
Maja, dat zijn sowieso inteelt mensen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laat het de brabanders en Nijmegenaren maar niet horen!
Die moeten er nog aan wennen dat de treinen op stroom rijden ipv kolen, en dat de strippenkaart wordt afgeschaft is helemaal een schok, daar waren ze nl nog niet eens aan gewend!
Heb je voorbeelden van bussen waar je het over?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
DIT ZEG JIJ Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones
DIT IS MIJN REACTIE
nou ga eens lezen ipv luisteren
alle bussen hebben nu hetzelfde tarief, ook de sneldiensten die over de rijksweg gaan.
We hebben hier geen rijkswegtarief of een ander tarief voor bussen die opeens over de rijkswegen gaan
Oh ik zie het al , ik gebruik opeens van ineens![]()
Oke, een lastige reis die voor zowel strippenkaart als OV chipkaart niet handig te maken is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:
Ridderkerk-Rotterdam Blaak c.q Centraal Station
lijn 146 reistijd circa 12 min over de rijksweg 1 halte stop in Rotterdam
lijn 143 reistijd circa 25-30 min door de stad zelf met 10-15 stops
lijn 144 reistijd circa 35 min door stad zelf met extra rondje door Slikkerveer en Bolnes circa 20 haltes
lijn 145 reistijd circa 12 min, over andere rijksweg dan 146, 2 haltes in Rotterdam
Bij alle geld overstap op metro en TOTAAL TARIEF WAS 5 STRIPPEN, 1 strip voor metro
Dit is maar een voorbeeld, deze mogelijkheden heb je bijna overal
Mind you, met 143 en 144 kan ik via Station Lombardijen reizen wat weer een stuk scheelt qua tijd door gebruik trein c.q. tram
Ik kan ook nog gebruik maken van bussen 90 en 91 om het nog leuker te maken
nee ik maak me geen zorgen daarom.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:52 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Oke, een lastige reis die voor zowel strippenkaart als OV chipkaart niet handig te maken is.
Maar nu ben ik even het punt kwijt wat je probeert te maken. Je maakt je zorgen hoeveel deze snelbus gaat kosten en denkt dat het veel duurder wordt dan een langzame bus?
De snelbus gaat wel degelijk door een aantal verschillende zones. Voor zover ik kan zien is dat met de normale bus minder.
Bij een dergelijke complexe route is het misschien handiger om vooraf contact op te nemen met de RET. Die kunnen je vast wel vertellen wat de goedkoopste route is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee ik maak me geen zorgen daarom.
Ik wil de tarieven weten, zodat je kan vergelijken welke reis goedkoper is. Nu is alles 5 strippen, waar je ook heen ga en welk transportmiddel je neemt
De snelbus gaat door hetzelfde aantal zones als de anderen.
Hoezo niet handig met strippenkaart ?
http://www.ret.nl/service(...)kaart_jan_07_v2.ashx
vanaf zone 5334 naar 5324 dan naar 5314 of 5311 en dan 5300. 4 zones, 5 strippen
Dit hoef je natuurlijk maar 1x te doen.
Mind you, zone 5311 is alleen voor lijn 145, de sneldienst 146 heeft dezelfde zones als de 2 langzamere
En deze reis was in 2006 al mogelijk met gebruik van de chipkaart en wordt vanaf 1 april ? verplicht met de chipkaart.
nee dat kunnen ze verrassend genoeg niet, nog niet bekendquote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Bij een dergelijke complexe route is het misschien handiger om vooraf contact op te nemen met de RET. Die kunnen je vast wel vertellen wat de goedkoopste route is.
Zo verassend is het niet aangezien Qbuzz pas in april met de chipkaart gaat reizen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat kunnen ze verrassend genoeg niet, nog niet bekend
Connexxion reed hier al in 2005 met de chipkaart hoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zo verassend is het niet aangezien Qbuzz pas in april met de chipkaart gaat reizen.
en Qbuzz weet de tarieven ook nietquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Connexxion reed hier al in 2005 met de chipkaart hoor.
In April wordt het al verplicht
Zeker met de chipkaart!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:
Ridderkerk-Rotterdam Blaak c.q Centraal Station
lijn 146 reistijd circa 12 min over de rijksweg 1 halte stop in Rotterdam
lijn 143 reistijd circa 25-30 min door de stad zelf met 10-15 stops
lijn 144 reistijd circa 35 min door stad zelf met extra rondje door Slikkerveer en Bolnes circa 20 haltes
lijn 145 reistijd circa 12 min, over andere rijksweg dan 146, 2 haltes in Rotterdam
Bij alle geld overstap op metro en TOTAAL TARIEF WAS 5 STRIPPEN, 1 strip voor metro
Dit is maar een voorbeeld, deze mogelijkheden heb je bijna overal
Mind you, met 143 en 144 kan ik via Station Lombardijen reizen wat weer een stuk scheelt qua tijd door gebruik trein c.q. tram
Ik kan ook nog gebruik maken van bussen 90 en 91 om het nog leuker te maken
April is nog 2 maanden ver weg.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Connexxion reed hier al in 2005 met de chipkaart hoor.
In April wordt het al verplicht
Dat kan nu ook hoor met strippenkaartquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zeker met de chipkaart!![]()
Want dan zit je niet met de rare combi van strippenkaart, treinkaartjes, en weer een andere strippenzone, maar kan je in de toekomst zó overstappen op de trein!
Ik heb hier niets meer aan toe te voegen, behalve dat bij overstappen je nog een keer het rijtje handelingen moet herhalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:02 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja zo kan ie wel weer.
OV-Chipkaart:
1. Portemonnee zoeken
2. Inchecken
3. Je door poortje frummelen
4. Poging tot uitchecken ondernemen (vooral leuk in stampvolle bussen, zoals Utrecht richting de Uithof en in Nijmegen richting Heyendaal. Benieuwd of dat gaat werken.)
5. Scherm aflezen en controleren of het bedrag klopt. Bij drukte staat de volgende OV-chipper al in je nek te hijgen.
6. Doorlopen
En eventueel nog toch verder willen reizen nadat je bent uitgestapt:
7. Opnieuw inchecken, incl starttarief, dus veel meer bijbetalen
8. Zie 1...
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik heb hier niets meer aan toe te voegen, behalve dat bij overstappen je nog een keer het rijtje handelingen moet herhalen.
Joh, die gasten weten gewoon écht niet hoe het nu werkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan nu ook hoor met strippenkaart
Voor hun wordt de chipkaart echt een uitkomst jaquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Joh, die gasten weten gewoon écht niet hoe het nu werkt.
Hoezo kunnen ze daar minder voor vangen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:56 schreef Zelva het volgende:
Ook een leuk punt, snelbussen. Je zult die in de toekomst waarschijnlijk steeds minder zien. Niet rendabel meer, want daar kunnen ze minder voor vangen.
Behalve dan dat je moet gaan uitzoeken hoeveel strippen de trein is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan nu ook hoor met strippenkaart
kan je niet lezen ofzo, het hele traject is altijd 5 strippen, met welk transportmiddel ik ook ga.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:33 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Behalve dan dat je moet gaan uitzoeken hoeveel strippen de trein is.
Maar dat is natuurlijk makkelijk, dat weet iedereen uit zijn hoofd
Omdat het nu de RET is en dadelijk diverse bedrijven?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
werkt hier in Rotterdam toch ook. Waarom zou het dan in Brabant niet gaan werken?
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:32 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoezo kunnen ze daar minder voor vangen?
Omdat de omweg duurder zou zijn? Ik denk dat veel mensen liever wat extra betalen om snel op de plaats te zijn dan in een trage bus te gaan zitten.
Je hebt in ieder geval de keus toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon bellen met het OV bedrijf. Ze hebben allemaal telefoonnummers. En ik denk dat de busschauffeurs je ook wel kunnen vertellen hoeveel het gaat kosten ongeveer.
En wat doe je dan als je ergens heen moet, maar je vind het te duur? Denk je dat je dan kunt onderhandelen?
En dat blijft zo denk je?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:19 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Daarom stonden er 100'den RET mensen verspreid over Rotterdam om de mensen te helpen.
Die mensen stonden er zeker allemaal gratis.
Als je weet dat er niet eens dienstregelingen zijn dan snap je wel dat andere informatie ook niet aanwezig is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Een NS conducteur heeft tegenwoordig altijd een PDA bij zich met reisgegevens. Waarom zou dat in de bus niet kunnen?
Inderdaad dus wat is een dag of winkelkaart dan nog waard?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dan moet je toch weer in en uitchecken.
Ach ja, dan moeten ze toch weer vragen aan de buschauffeur waar die bus staat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:39 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee die mensen gaan liever aan 4 buschauffeurs vragen hoeveel het kost. Dat is veel makkelijker dan even op internet zoeken
Nee hoor, want je kan maar vrij beperkt met je strippenkaart in de trein, plus dat je af moet stempelen in de trein en dus niet je startzone bespaart.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat kan nu ook hoor met strippenkaart
In veel gevallen de keus tussen lopen of met de bus gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval de keus toch?
Dat blijft niet zo en zal ook niet landelijk worden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:02 schreef Colnago het volgende:
[..]
En dat blijft zo denk je?
En dat gaat landelijk worden denk je?
Dat is geen antwoord op de vraag waarom de busbedrijven minder zouden vangen met de snelbussen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
!
Ze hebben een vast kilometertarief. Of ben jij een voorstander van een variërend kilometertarief per vervoerder in één vervoersgebied. Nog meer onduidelijkheid.
Je stapt een bus binnen en het eerste wat je vraagt is "Het buschauffeur, waar staat je bus?"quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:07 schreef Colnago het volgende:
[..]
Ach ja, dan moeten ze toch weer vragen aan de buschauffeur waar die bus staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |