Je kan toch gewoon de edit-knop gebruiken...quote:Op zondag 15 februari 2009 23:45 schreef redunzl het volgende:
tsss, ik ben in de war met de wereld-editie nummering, weet iemand hoe ik de titel aan kan passen?
ja maar ...de titel kun je toch niet aanpassen... of kijk ik niet goed?quote:Op zondag 15 februari 2009 23:50 schreef Maizena het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon de edit-knop gebruiken...
thx, heb een topic report gemaaktquote:Op maandag 16 februari 2009 00:06 schreef Rijpie het volgende:
Even een topic-report doen, dmv het [ afbeelding ] tekentje rechts van de titel.
Is het trouwens niet slim om de lijst van al geziene plaatsen onder een spoilertag te plaatsen? scheelt enorme ruimte in het topic.
thx!quote:Op maandag 16 februari 2009 07:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:
TVP en ik wilde de topicreport ook al aanraden
Overigens heb ik de lijst met wat we in topic #29 al hadden gehad weer geflushed in de wiki (zoals je in de OP kunt zien), dus wat dat betreft kan het weer met een schone lei
thx!quote:
helemaal goed!quote:Op maandag 16 februari 2009 20:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tussen Koewacht (Klapstraat) en Nieuwemolen (Tuinderstraat)
Luctor et Emergo
het motto van Zeeland
Dat dacht ik even ook, maar schrapte dit van mogelijkheden omdat het dan een wel erg bescheten pretpak is met maar 1 attractie. Daarna dacht ik aan een crossbaan maar vergelijkbare crossbanen zien toch anders uit vanuit de lucht.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 01:28 schreef Kees22 het volgende:
Mijn associatie: een soort van achtbaan of een hulpconstructie voor een attractie van een pretpark?
Ik zeg maar wat.
Soms heb ik geen flauw idee, vaak herken ik de bouwstijl typerend voor een streek. Kleur van de daken en de kleur van de grond/bodem en bebossing zijn ook vaak een aanwijzing.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:17 schreef Meike26 het volgende:
Kunnen jullie mij tips geven hoe jullie zoeken? Ik wil graag mee doen, maar heb het idee dat jullie te slim voor mij zijn
aan de resolutie valt ook eea af te leiden, er is een beperkt aantal grote steden met een hoge resolutie zoalsquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:29 schreef Maizena het volgende:
[..]
Soms heb ik geen flauw idee, vaak herken ik de bouwstijl typerend voor een streek. Kleur van de daken en de kleur van de grond/bodem en bebossing zijn ook vaak een aanwijzing.
De schaduw verteld vaak waar je moet zijn. Die leer je vanzelf herkennen.
Vaak zijn details van de foto te googelen, bv. kerk of ander soort gebouw.
Op een gegeven moment ga je vanzelf (ook door de kleuren) landen herkennen.
Architectuur of vreemde dingen/bijzondere structuren komen ook vaak voor.
Bij Wikimapia kan je ook zoeken met de meest uiteen lopende zoektermen.
Hoop dat dit helpt...
Succes...
Ik ben mijn "gesorteerde plaatsen per kleur" lijst kwijtquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:02 schreef Maizena het volgende:
http://www.kasteleninoverijssel.nl/pages/voorst.htm
Ik herkende Zwolle aan de lichte kleur.
En bij het zien van de afbeelding moest meteen aan iets archeologisch denken.
Ga gewoon rondkijken per plaats en zoem dan in...je gaat het vanzelf herkennen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik ben mijn "gesorteerde plaatsen per kleur" lijst kwijt
quote:
Ja, vervelend is wachten...net als bij een stoplicht terwijl er geen auto's aankomen...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Stadsmarkering S4 van Thom Puckey aan de Friesestraatweg te Groningen
quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:44 schreef Maizena het volgende:
Seniorenwoningen, Zonnehof, Tienray, Limburg.
Helemaal goedquote:
ik denk dat het een verkleuring is en ook een oude foto, ze zijn inmiddels verhuisd (niet in de buurt)quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wit met rood, ik dacht even aan Wagenborg Reining, maar de locaties van dat bedrijf komen niet echt overeen met deze locaite
quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Daar lijken het meer caravans
Vlgs. het telefoonboek zijn ze daar nog steeds.quote:Op donderdag 19 februari 2009 12:16 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik denk dat het een verkleuring is en ook een oude foto, ze zijn inmiddels verhuisd (niet in de buurt)
(dit is een hint, geen nieuwzoekplaatje...)
helemaal goedquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:20 schreef Maizena het volgende:
Ik niet...net gevonden.
Blokland BV, Van
Abcouderstraatweg 130
1105 AA Amsterdam Zuidoost
http://www.telefoonboek.n(...)ost/blokland-bv-van/
alleen Johan Cruijf maakt geen fouten: "Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet"quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:44 schreef Maizena het volgende:
Ik heb dus eigenlijk een goed antwoord gegeven op een half om half foute vraag...hihihi...
H@H@H@...beroemde quotes...ook leukquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:28 schreef redunzl het volgende:
[..]
alleen Johan Cruijf maakt geen fouten: "Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet"
Heel goed...quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:00 schreef Eris het volgende:
Vuurtoren westkappele Zeeland
Volgens mij zijn hier mensen verdrokken tijdens iets..
Tweede Wereldoorlog
Westkapelle van over de kreek
Op 3 oktober 1944 werd de dijk ten zuiden van het dorp door Britse bommenwerpers verwoest (deze gebeurtenis heet in Westkapelle nog altijd simpelweg "'t Bombardement"), met de bedoeling Walcheren onder water te zetten om zo het eiland makkelijker van de Duitse bezetter te kunnen bevrijden. Bij dit bombardement kwamen 180 inwoners van het stadje om het leven; de plaats zelf werd zo goed als van de kaart geveegd door de bommen en het binnenstromende zeewater. De Gealliëerde troepen landden op 1 november 1944 met landingsvaartuigen ten noorden en zuiden van het ontstane dijkgat. Ten tijde van de landing bevonden zich nog zes mensen in het dorp — de rest van de overlevenden was geëvacueerd naar de omringende dorpen. Pas op 12 oktober 1945, dus meer dan een jaar later, was het gat eindelijk gedicht.
Sherman tank als herinnering aan de bevrijding door de geallieerden
Een nog altijd zichtbaar overblijfsel van de Tweede Wereldoorlog is de fraaie kreek die ontstaan is door het bombardement. Omdat dit zeewater was dat na de dijksluiting is blijven staan, is het water brak in plaats van zoet.
Als herinnering aan deze oorlog, maar zeker ook de bevrijding, staat er een Sherman-tank op de dijk.
Achter de vuurtoren "Hoge licht" liggen, in een halve cirkel, de graven van de oorlogsslachtoffers.
Dacht al dat hij zo makkelijk was maar idd goed.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Om precies te zijn station Hoek van Holland haven en het terrein met passagiersterminal voor Stena Line
ik besteed er veel te veel tijd aanquote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
redunzl, hoe de fuck doe je dit steeds, zo snel ook nog?
grappig dat je een totaal andere werkwijze hebt, er zijn blijkbaar meer wegen die naar rome leidenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik moet het toch hebben van mijn grote topografische kennis en kennis van bekende gebouwen, monumenten etc. Die vuurtoren herkende ik dus direct (maarja, hij was toen al geraden)
da's wel heel snelquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Heense Slikken bij Sint Philipsland
welnee, er staat zelfs een kerkquote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:54 schreef Maizena het volgende:
Ik persoonlijk zou het rotzooi noemen...maar ja...
helemaal goed (en snel)quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
beluchtingsgebouw Velsertunnel (A22), Noordzijde Noordzeekanaal
weer helemaal goed!quote:Op zondag 22 februari 2009 14:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
kasteeltoren Den Ham bij Vleuten
Redunzl moet er nog een punt bijquote:Op zondag 22 februari 2009 20:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Uiteraard correct
Tussenstand:
redunzl 16
TARAraboemdijee 15
Maizena 8
chufi 3
Sjoerd102 2
zonnetjeinhuis 2
Dinheru 1
TwanTwan 1
Eris 1
Its-Jojo-4you 1
Idd....heel bijzonder...quote:Op zondag 22 februari 2009 22:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik blijf me af en toe verbazen over wat je allemaal in dit land kan tegenkomen
aangepastquote:
helemaal goed!quote:Op zondag 22 februari 2009 23:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Het heet Hoge Bergse Bos, een onderdeel van recreatiegebied Rottemeren
quote:
toch wel, Angus Young it isquote:Op dinsdag 24 februari 2009 09:07 schreef hjs het volgende:
Toch niet het huis van Angus Y te Aalten ?
weer goed!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Fort Beneden Lent (ook bekend onder Nieuw Knodsenburg) (en dat zonder Google Maps, want die werkt niet, dus maar met Live Maps)
Als ik ver inzoom zegt ie dat voor dat zoomniveau geen afbeeldingen zijn.quote:
ze hebben idd problemen:quote:Op dinsdag 24 februari 2009 15:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Als ik ver inzoom zegt ie dat voor dat zoomniveau geen afbeeldingen zijn.
Gmail heeft er ook 3 uur uitgelegen. De servers van Google doen moeilijk vandaag
Hoe heb je die gezocht?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:37 schreef redunzl het volgende:
De molen de Zeldenrust staat aan de Elzendreef te Geffen.
Het is een standerdmolen met een vlucht van 24,80 meter. De kast van de romp is grotendeels donkerrood geverfd. De kap is gedekt met schaliën.
Oorspronkelijk daterend uit 1621 en in 1870 verplaatst voor de aanleg van de spoorlijn 's-Hertogenbosch - Nijmegen. In 1981 moest de molen opnieuw verplaatst worden naar zijn huidige plaats en is toen tegelijkertijd gerestaureerd.
De landschappelijke waarde is groot, maar hij wordt wederom bedreigd door de bouw van een nieuwe woonwijk en hoge beplanting.
Op 18 januari 2007 is de kast van de molen, inclusief het wielenkruis, door de zware storm Kyrill van de voet geblazen. Alleen de bakstenen voet en de standerd bleven overeind. Bij onderzoek bleek dat de in 1990 vernieuwde draagbalk geheel door schimmel was aangetast. De gemeente, die eigenaar is van de molen, heeft de molen voldoende verzekerd en laten herbouwen. De herbouw duurde anderhalf jaar, aanzienlijk langer dan gepland. Op zaterdag 9 augustus 2008 is Zeldenrust feestelijk in bedrijf gesteld.
In Geffen staat ook nog een tweede molen, genaamd De Vlijt.
Als je 'molen' intikt bij wikimapia komt 'ie ook voorbij...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:42 schreef redunzl het volgende:
ik vond 2 soortgelijke standerdmolens bij nederasselt en overasselt, ben vervolgens gaan zoeken in molendatabase.nl op standerdmolen, er zijn er nog zo'n 40 in nederland.
Trofee voor Redunzl!!!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En dat geeft het volgende resultaat:
Google Earth editie Nederland Hall of Fame
- Rockfire (3x)
- TwanTwan (3x)
- TARAraboemdijee (3x)
- redunzl (3x)
- Maizena (2x)
- Gerako
- Price
- ziggyziggyziggy
- SpiekerJozef
![]()
![]()
thx!quote:
zal 's thuis 's een screenshot maken, op m'n werk heb ik nooit problemen met wikimapia (behalve dan dat het veel MB's vreetquote:
dat is 'm!quote:Op woensdag 25 februari 2009 15:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kinderboerderij Emmelerbos, Emmeloord
Ah, er speelt hier iemand om de knikkersquote:Op donderdag 26 februari 2009 14:00 schreef Sjoerd102 het volgende:
Als iemand een nieuwe opgave wil plaatsen? Ik kan er zo 1,2,3 geen verzinnen
Wat een rare foto: ik heb voor het eerst bij dit spel het idee dat ik tegen een verticale muur aankijk en niet een luchtfoto zie.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:18 schreef TwanTwan het volgende:
OK. Dan doe ik er een.
Wat en waar?
[ afbeelding ]
Ik zie daar geen muur in hoorquote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:30 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat een rare foto: ik heb voor het eerst bij dit spel het idee dat ik tegen een verticale muur aankijk en niet een luchtfoto zie.
quote:
... dat is natuurlijk helemaal goed!quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik zat eerst Emmen te denken. Ik was dicht in de buurt: Odoorn, de Hervormde Kerk
uiteraard helemaal goedquote:
Bedankt voor je oplettendheidquote:
helemaal goedquote:Op maandag 2 maart 2009 14:38 schreef Yeux het volgende:
Busstation Uden
[ afbeelding ]
Plaats:
Uden
Opdrachtgever:
Gemeente Uden
Architect:
BAS Architectuur te Veghel
Fase:
Opgeleverd 1999
Klopt!quote:Op maandag 2 maart 2009 19:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zandvoort aan Zee, centrale gebouw Centerparcs/Sunparks
helemaal goedquote:Op dinsdag 3 maart 2009 11:28 schreef Yeux het volgende:
Oude raadhuis Hillegersberg, Rotterdam, hoek C.N.A. Looslaan / Straatweg
CDA wil Toondermuseum in oude raadhuis
22 februari 2009
Als het aan het Rotterdamse CDA ligt, wordt het oude raadhuis in de Rotterdamse wijk Hillegersberg ingericht als Marten Toondermuseum. De in Rotterdam geboren striptekenaar Toonder is de geestelijk vader van onder meer Tom Poes en Olivier B. Bommel.
Het oude deelgemeentekantoor van deelgemeente Hillegersberg/Schiebroek heeft momenteel geen publieke functie. De villa op de hoek van de Straatweg en de C.N.A. Looslaan wordt tijdelijk beheerd door kunstenares Karin de Visser.
Volgens het CDA kan het oude raadhuis in de toekomst behalve als museum ook worden gebruikt als trouwlocatie.
Striptekenaar Toonder overleed in de zomer van 2005 in Laren.
Wow, je bent goedquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zorgcentrum De Zonnekamp en de Zonneflat te Zelhem
O gelukkig, Ik dacht al dat ik dit spelletje niet zo handig aanpakte, maar dat valt mee dus...quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Toevalstreffer hoor. Ik had aan de foto te zien het idee dat het Overijssel of Gelderland moest zijn en ben gewoon de grote plaatsen bijlangs gegaan. Olst, Wijhe, Deventer, Gorssel, Zutphen, Brummen, Dieren, Rheden, Velp, Duiven, Zevenaar, Doetinchem en toen Zelhem
Voor hetzelfde geld was ik in Noord Brabant begonnen ofzo
Idd, ik snap niet hoe men aan de antwoorden komt, dus dit topic is overbodig voor mij.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:14 schreef TwanTwan het volgende:
Niet normaal dit tempo.![]()
Ik stel voor dat we de TT veranderen in:
"Google Earth Quiz Editie Nederland voor gevorderden:![]()
Kijk, dit kan ik waarderen. Dat levert mij ideeën op.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik zocht op Google Afbeeldingen het volgende: geel kunstwerk kruispunt
et voilaEindhoven dus
Daarna was het nog even binnen Eindhoven speuren naar de straatnamen en aan de hand daarvan naar de naam van het kunstwerk en de makers
Het is niet altijd Google Maps/Earth Nederland naspeuren hoor
en weer helemaal goed!quote:Op dinsdag 3 maart 2009 17:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Bowling kunstwerk in Eindhoven
kruispunt John F. Kennedylaan, Fellenoord en Prof. Dr. Dorgelolaan
[ afbeelding ]
Het duurde even, maar toch gevonden:quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:16 schreef redunzl het volgende:
volgende,
wat valt er op deze rotonde te zien?
(en de lokatie uiteraard)
helemaal goed!quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:19 schreef Yeux het volgende:
[..]
Het duurde even, maar toch gevonden:
Dat is een kunstwerk op een rotonde aan de Brugstraat in Wanssum, Meerlo, Limburg.
FILMPJE
INFO
Het is, zoals je ziet, gebaseerd op de beelden op Paaseiland (de moai).
[ afbeelding ]
wanssum hoort er eigenlijk wel bij :quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik had nog zo gezocht op www.rotondekunst.nl
Idem.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik had nog zo gezocht op www.rotondekunst.nl
Klopt!quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:19 schreef redunzl het volgende:
Petrus en Pauluskerk in Maassluis.
[ afbeelding ]
http://www.royalhaskoning(...)ubliek/Maassluis.php
thxquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |