alleen Johan Cruijf maakt geen fouten: "Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet"quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:44 schreef Maizena het volgende:
Ik heb dus eigenlijk een goed antwoord gegeven op een half om half foute vraag...hihihi...
H@H@H@...beroemde quotes...ook leukquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:28 schreef redunzl het volgende:
[..]
alleen Johan Cruijf maakt geen fouten: "Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet"
Heel goed...quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:00 schreef Eris het volgende:
Vuurtoren westkappele Zeeland
Volgens mij zijn hier mensen verdrokken tijdens iets..
Tweede Wereldoorlog
Westkapelle van over de kreek
Op 3 oktober 1944 werd de dijk ten zuiden van het dorp door Britse bommenwerpers verwoest (deze gebeurtenis heet in Westkapelle nog altijd simpelweg "'t Bombardement"), met de bedoeling Walcheren onder water te zetten om zo het eiland makkelijker van de Duitse bezetter te kunnen bevrijden. Bij dit bombardement kwamen 180 inwoners van het stadje om het leven; de plaats zelf werd zo goed als van de kaart geveegd door de bommen en het binnenstromende zeewater. De Gealliëerde troepen landden op 1 november 1944 met landingsvaartuigen ten noorden en zuiden van het ontstane dijkgat. Ten tijde van de landing bevonden zich nog zes mensen in het dorp — de rest van de overlevenden was geëvacueerd naar de omringende dorpen. Pas op 12 oktober 1945, dus meer dan een jaar later, was het gat eindelijk gedicht.
Sherman tank als herinnering aan de bevrijding door de geallieerden
Een nog altijd zichtbaar overblijfsel van de Tweede Wereldoorlog is de fraaie kreek die ontstaan is door het bombardement. Omdat dit zeewater was dat na de dijksluiting is blijven staan, is het water brak in plaats van zoet.
Als herinnering aan deze oorlog, maar zeker ook de bevrijding, staat er een Sherman-tank op de dijk.
Achter de vuurtoren "Hoge licht" liggen, in een halve cirkel, de graven van de oorlogsslachtoffers.
Dacht al dat hij zo makkelijk was maar idd goed.quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:54 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Om precies te zijn station Hoek van Holland haven en het terrein met passagiersterminal voor Stena Line
ik besteed er veel te veel tijd aanquote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
redunzl, hoe de fuck doe je dit steeds, zo snel ook nog?
grappig dat je een totaal andere werkwijze hebt, er zijn blijkbaar meer wegen die naar rome leidenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:05 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik moet het toch hebben van mijn grote topografische kennis en kennis van bekende gebouwen, monumenten etc. Die vuurtoren herkende ik dus direct (maarja, hij was toen al geraden)
da's wel heel snelquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Heense Slikken bij Sint Philipsland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |