52,- voor een viergangenmenu valt toch wel mee?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:06 schreef ElZwino het volgende:
Ik heb een jongen gesproken die bij Golddelicious in de bediening werkt en ook geïnterviewd is voor tv, en die vertelde me dat je voor een 4-gangenmenu bij golddelicious ongeveer 52 euro kwijt bent...wat een geld..Ik weet van de rest niets maar als je dat hier een beetje aan spiegelt snap je wat de prijzen zullen zijn. Echt buitensporig. Had al zo'n voorgevoel met dat 'fine-dining'-verhaal, maar dan maar voor een cocktail gaan..![]()
Kaart van Moodz is echt te uitgebreid, denk ik. Lijkt me iig lastig. Ik vind het menu van de Pastinaeck er echt leuk en apart uitzien! Ken ook nog geen restaurant wat hier op lijkt, alleen vind ik die Koreaanse kok niets, als ze Nederlands gaan koken..
een 4-gangenmenu is over het algemeen een stuk goedkoper als 4 aparte gerechten bestellen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:40 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
52,- voor een viergangenmenu valt toch wel mee?
8,- voorgerecht.
6,- soep.
20,- hoofdgerecht
6,- nagerecht.
Voor een gemiddeld restaurant ben je (volgens mijn bovenstaande berekening) toch ook snel 40,- kwijt. Als zij culinair gezien iets hoger willen, vind ik 52,- wel meevallen.. of ze het niveau ook halen, is weer wat anders natuurlijk.
Ik zou het ook niet dáár bestellenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:31 schreef Anderkeertje het volgende:
[..]
een 4-gangenmenu is over het algemeen een stuk goedkoper als 4 aparte gerechten bestellen.
en 52 euro betalen bij een restaurant waar de kok niet eens een vis fatsoenlijk kan schoonmaken vind ik veel te veel. Zenuwen, tijdsdruk etc zijn geen goede smoezen voor graten en schubben
Op naar de lokale McDonalds dan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:34 schreef hetismijrobbert het volgende:
wilde zaterdag met vriendinnen naar de pastinaeck, was het voor 22 jaar en ouder
Daarom nemen we dit soort programma's altijd op. Kunnen we de reclameblokken snel doorspoelen en al die in-program reclame van Heineken en ING ook.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:34 schreef Gert het volgende:
Netto stelt de uitzending het eigenlijk maar weinig voor hè, met al die reclameblokken en voorbeschouwingen van wat er ná de reclame te zien is.
Ook jammer dat de kwaliteit van het eten zo afgeraffeld wordt. Hoppa hoppa snel snel.
Die 2 uit maastricht komen ook uit Den Bosch maar brabant was al over vertegenwoordigd in vorige edities. Daarom moesten ze ook naar Maastricht.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:58 schreef p-etr-a het volgende:
Ik lees in een artikel over De Pastinaeck (http://www.stadamersfoort.nl/page/Lokaal/Regionaal/Lokaal-nieuws/Hollands-eten-in-De-Pastinaeck.330616.news) dat Lie en Rianne uit Amsterdam en Den Haag komen, maar hun restaurant in Amersfoort moesten opzetten. Een reden hiervoor staat er verder niet bij. Hoewel ik dit vreemd vind, want waarschijnlijk komt het doordat het programma al eens in Den Haag en Amsterdam is geweest, is het volgens mij lang geen domme zet. In Amersfoort val je denk ik veel sneller op.
In hetzelfde artikel staat trouwens dat een etentje in De Pastinaeck een doordeweekse maaltijd kan vervangen. Daarom mag het niet duur zijn, maar wel gezond. Als het dan ook nog zo lekker is als het voorproefje dat de jury gisteren kreeg, lijkt het me met recht een toptent!
Ons viel ook die mobieltjes ineens op?quote:Op woensdag 11 maart 2009 06:44 schreef FoXje het volgende:
Oh man, wat was dat irritant, van die ING reclame.
KIJK! Ik heb hier een PIN apparaat van de I N G ! Zo kunnen we overal pinnen!
enz
Ach Brand is ook van Heinekenquote:Op woensdag 11 maart 2009 14:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nou ja, dat het programma volstaat van de reclame is wel logisch en bekend natuurlijk, vind het nog best meevallen, op die paar hele slechte stukjes na.
Alleeeeeeeen, volgens mij schonken ze bij Joshua en Lianne Brand en geen Heinkenen, het glas was iig geen Heineken glas, dat vond ik dan weer het hele aparte!
Hmm, Herman was niet zo onder de indruk ("allemaal een beetje... vlak") en jij hebt het niet geproefd.quote:Op woensdag 11 maart 2009 01:00 schreef golfer het volgende:
Overigens ook na vanavond blijf ik Apeldoorn veruit de beste kok hebben en het lekkerste eten,
Het is al sinds het 2e seizoen 1 grote commercial helaas...quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:41 schreef ytram het volgende:
De telefoon van Herman viel me op, daar stond "Herman" op.
Het bier wordt gekozen op basis van doelgroep. Amiral heeft schijnbaar Brand drinkers als doelgroep. Volgens mij is Brand het/een premium merk van Heineken. Het kan als enige pils op de tap verkocht worden, maar ook als "bijzonder" pils van de tap. Dat laatste kan omzet verhogend werken.
Het programma is gewoon een grote commercial. Het voornaamste doel is het imago van de horeca te verbeteren bij de consumenten. Op het aanprijzen van mobiele pin apparaten na stoor ik mij niet zo aan de sponsoring.
Wat mij opvalt, vorig jaar hadden ze bij Flinsteringen al in de eerste weken een kantoor waar mensen aan het werk waren. Het bedrijf lijkt vanuit het kantoor gestuurd te worden. Tot nu toe heb ik dat niet gezien (komt misschien nog).
Daar zat niets, het was vroeger een woonhuis, maar ik ken het vrijwel niet anders dan als leegstaand pand, en zolang ik in de A'foortse Horeca kom (een kleine 25 jaar), heeft men pogingen gedaan een horeca-vergunning op dat pand te krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 12:24 schreef Stansfield het volgende:
Wat zat daar altijd dan? Wel aan goede plek vind ik.
WTFquote:Op zondag 15 maart 2009 13:17 schreef Merel het volgende:
Oh en pas op als je lekker brood met kruidenboter wilt bestellen. Dat zijn twee losse dingen op de kaart. Die je dus ook los van elkaar moet betalen: "Brood: ¤ 2,50; Kruidenboter: ¤ 2,50". Anders zit je met droog brood, of met kruidenboter die je nergens op kunt smeren
Ok, dit is echt te belachelijkquote:Op zondag 15 maart 2009 13:17 schreef Merel het volgende:
Oh en pas op als je lekker brood met kruidenboter wilt bestellen. Dat zijn twee losse dingen op de kaart. Die je dus ook los van elkaar moet betalen: "Brood: ¤ 2,50; Kruidenboter: ¤ 2,50". Anders zit je met droog brood, of met kruidenboter die je nergens op kunt smeren
Jammer zeg!quote:Op zondag 15 maart 2009 13:08 schreef Merel het volgende:
Gisteravond ben ik met drie vriendinnen een drankje gaan drinken in Moodz. We wilden het echt een kans geven, maar het viel helaas nogal tegen
Er waren allemaal kleine ergernisjes (serveerster die maar brutaal en ongemanierd blééf pushen of we niet nóg iets wilden drinken bijvoorbeeld), maar het ergste was de manier waarop ze hun gasten duidelijk maakten dat het sluitingstijd was. Normaal gesproken zegt de bediening op een gegeven moment "We gaan zo sluiten, willen jullie nog een drankje voor de laatste ronde?" en dan maak je daar geen punt van. Je drinkt snel je drankje op en je vertrekt, geen probleem. Maar Moodz geeft geen sluitingstijd aan (staat ook zo op de website: "Lekker chillen met goede muziek: 22.00 uur tot ...") en het personeel komt je niet vriendelijk vertellen dat het bijna sluitingstijd is, maar gooit gewoon onaangekondigd de muziek uit als subtiele hintTypisch ook dat ze je eerst nog een drankje schenken zonder iets over sluitingstijd te zeggen, en je vijf minuten later overuidelijk de tent uit willen hebben.
Ik moest op dat moment toevallig naar het toilet, en bij de ingang werden net mensen geweigerd door George: "We gaan sluiten". En toen kon ik het niet laten om te zeggen: "En je gasten die hier nog zitten en even hun drankje op willen drinken voelen zich ook bepaald niet welkom meer!"Toen ging de muziek weer aan. Het was toen kwart voor twee (de meeste café's in Delft sluiten om twee uur, dus het was ook echt niet zo dat we expres lang bleven, want totdat de muziek uit ging hadden we geen idee dat ze ons weg wilden hebben) en het meisje van de bediening kwam zeggen "Ja sorry, maar we moesten eigenlijk sluiten om 1 uur, dus zal ik jullie de rekening brengen?".
Dan denk ik dus: zeg dat dan metéén! Schenk me niet ver na enen nog een drankje, om me vervolgens zo ongemanierd en haastig de deur uit te werken. Ik heb er geen problemen mee als een café op een gegeven moment sluit, maar dat kun je best op een nette manier tegen je klanten zeggen
Nouja, als ik het zo achteraf zo teruglees klinkt het als een hoop gezeur, maar het was (samen met de andere kleine ergernissen) echt een domper op de avond. Nette gastheren/-vrouwen zijn het niet. Jammer!
Wij zaten nog te denken, zijn we nou extra kritisch omdat je weet dat het nieuw is en bij zo'n TV-programma hoort? Maar we waren eigenlijk juist extra mild. Hebben bijvoorbeeld niets tegen de serveerster gezegd over 't feit dat ze zo zat te pushen, omdat we wisten dat ze die instructies over drankverkoop hebben gekregen. Maar de eigenaren hebben al aardig wat ervaring in de horeca, dan mag je toch verwachten dat het qua gastheerschap toch allemaal wat netter gaat.quote:Op zondag 15 maart 2009 17:10 schreef Quoi het volgende:
Jammer zeg!
Ben er zelf nog niet geweest. Geef ze eerst die eerste weken maar ff om te stuntelen, zat leukere tenten in Delft ;-)
Waar ik benieuwd naar ben, is hoe het was van 22:00 tot 02:00 (dus) Is het een beetje te pruimen qua sfeer en muziek?
Wou zaterdag middag in Apeldoorn luchen, dat kan vanaf 12.00 tot 15.00 uur. Rond 14.30 kwam ik aan alleen toen was de deur dicht, vaag maar er zaten nog wel mensen binnen. Het restaurant ging weer om 18 uur open.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:14 schreef ElZwino het volgende:
Ik ben vrijdagavond met een vriend naar Golddelicious gegaan, even wat cocktailtjes drinken. Aan de voorkant ziet het er nog niet spectaculair uit maar als je de deur door gaat wel! Heel mooi gedaan die muur, echt apart. Bij de aankomst stonden er 3 mensen voor ons en de jassen werden aangepakt. Gül en Bülent stonden met ze te kletsen en meteen zei Bülent dat we de jassen af konden geven en dat we lekker ergens konden gaan zitten.Nog even mee gekletst, en is een hele sympathieke kerel. Gül ook aardig, maar btje huppeldoos vond ik. We gingen zitten in de lounge, en we werden eigenlijk meteen geholpen. Ik vroeg van tevoren ook wel of we daar wel op zouden vallen
omdat het toch apart is van het restaurant maar ze kwamen meteen. Ik nam een cocktail "Golddelicious" met oa gember, honinh, limoengras, goldstrike, bacardi en nog wat dingen. Maat van mij een rum cola. Voordat we de drankjes hadden ging er wel een kwartier/20 min overheen, btje lang. Het was overigens best druk in het restaurant, en ook aan de bar en de lounge aardig vol. Leuke muziek, geen Tarkan oid wat ik verwachtte
Cocktail was prima, maar de rum cola was een whiskey cola. Jammer, maargoed kan gebeuren. Later waren de bestellingen allemaal goed. Het was wel knetterwarm zodat ik op een geveven moment aan de 0gradenbiertjes zat die heulemaal niet zo koud waren
Maar verder dus een leuke avond gehad! Op een gegeven moment naar achterin de zaak gegaan, waar je ook kan loungen, je voelt je voorin toch enigszins bekeken. Later kwam Bülent nog even bij ons en hij vertelde dat hij 1 dag voor de opening dacht dat het allemaal niet goed kwam, maar dat dacht ik ook
![]()
Verder nog even op de kaart gekeken, en prijzen gaan wel, maar voor een student als ik wel boven het gemiddelde. Voorgerechten van 11-15,50. Hoofdgerechten van 20-23,45, ossenhaas was 23,45. nagerechten iets van 9-13eu. 3-gangenmenu was 30 euro.
Iemand al (uitgebreid) naar Apeldoorn of Amersfoort geweest?
Hey Rogier. Jij bent dus wel aangenomen, ik niet. Ze zeiden dat ik te lang op vakantie ben in de zomer (6 weken) . Veel plezier met je nieuwe baan, kom binnenkort wel is etenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 22:41 schreef piertje2 het volgende:
[..]
Ey Ey Ey !
Nee bedieningWe hebben wel een afwashulpje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |