Ik denk (eerste indruk) dat Apeldoorn en Amersfoort in de finale staan.
GolddeliciousGolddelicious slaat in mijn ogen de plank totaal mis. Ze willen een concept in de sfeer van mystique dining neer zetten in de vorm van club, en wat zetten ze bij de deur neer, een dwijlorkest. Ik twijfel overigens niet over hun vakmanschap. Maar concept presentatie vond ik minder geslaagd.
De PastinaeckDe dames hadden wel een beetje haast. Het verbaasd mij een beetje dat de één van de dames niet rustig kan presenteren. Lijkt me toch een belangrijke vaardigheid voor een gastvrouw. Ze zal wel vaker tegen mensen hebben gepraat in de horeca. Het concept lijkt me leuk en kansrijk. Volgens mij echt iets waar behoefte naar is in de huidige markt. Ik moet er wel bij zeggen, ALS ze het goed in de markt zetten.
AmiralDe tent die mijn inziens de beste papieren voor de keuken heeft... Je werkt volgens mij niet zomaar bij de Liberije. Als ze hun geschetste concept werkelijk waar kunnen maken lijkt het mij goed haalbaar. Mensen willen naast hun lekkere eten tegenwoordig ook veel service. Maar service is in het programma niet echt een onderscheidend item (de andere hebben het ook, al zijn er diverse type van service).
MoodzDe heren komen een beetje over alsof het één grote grap is. Ik ben benieuwd of ze het concept waar kunnen maken, kunnen ze 7 dagen per week van 09u tot 02u (?) open blijven. Qua personele bezetting zal het moeten kunnen als ze er nog minimaal 2 mensen bij hebben die ze blind kunnen vertrouwen. Maar gastvrijheid en hun zienswijze over actieve verkoop gaan bij mij nog niet helemaal op (dit is alleen gebaseerd op uitspraken in de uitzending). Ik ben benieuwd.
We zullen zien hoe het zich gaat ontwikkelen

Vorige seizoenen waren leuk om te zien, ik heb hoge verwachtingen van dit seizoen.
Edit: Ik heb wel wat kritiek punten, maar ik zou er zelf niet 1,2,3 aan gaan staan (in ieder geval niet in een programma) Dus sowieso een + puntje voor de deelnemers
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -