Israel is daar zelf een grotere belemmering in dan dat Israeliers zelf belemmerd worden, dus waarom ben je zo selectief in je verontwaardiging?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:47 schreef waht het volgende:
Het moet gewoon helemaal niet relevant zijn waar een speler is geboren of waar (geografisch gezien) een toernooi wordt gehouden.
Wat wil je horen? Moet ik toegeven dat Israël honderden burgers uit buurlanden heeft omgelegd? Prima, bij deze. Moet ik toegeven dat Israël wantrouwend en agressief is ten opzichte van buurlanden? Bij deze. Moet ik ook nog toegeven dat Israël wordt geholpen door Westerse landen? Wederom bij deze.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Israel is daar zelf een grotere belemmering in dan dat Israeliers zelf belemmerd worden, dus waarom ben je zo selectief in je verontwaardiging?
Zeker, in een ideale wereld. Of in een wereld die op de goede weg is zelfs. Ik zie internationaal onbelemmerd sporten als iets wat vreedzame betrekkingen veronderstelt en dus ook meer als een symptoom dan het eigenlijke probleem.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:41 schreef waht het volgende:
Nu wil ik ook graag van jou horen dat je het met mij eens bent dat Peer in principe gewoon moet kunnen tennissen in Dubai, hoe nietzeggend en klein het ook is.
Al van tevoren had ze kunnen weten dat haar visumaanvraag niet gehonereerd zal worden, omdat zij van een land komt die voor de Emiraten / Dubai simpelweg niet bestaat, zodoende kan Dubai ook geen visum verlenen aan een Israëlische dame. Het is ongeveer hetzelfde Als Turks Cyprus. Omdat het Turkse gedeelte niet erkend wordt door de EU en VN als onafhankelijk en legitiem staat is het buitengesloten van vele toernooien, spelen etc.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:05 schreef waht het volgende:
[..]
Daar verandert een toernooi inderdaad niks aan. Ik stel ook niet voor om Israël te erkennen maar om het toernooi dan ergens anders te houden.
Peer heeft niks te maken met de buitenlandpolitiek van Israël. Dit geldt voor vrijwel alle atleten. Dus waarom moeten die lijden onder de beslissingen van de politiek?
Onzin.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Al van tevoren had ze kunnen weten dat haar visumaanvraag niet gehonereerd zal worden, omdat zij van een land komt die voor de Emiraten / Dubai simpelweg niet bestaat, zodoende kan Dubai ook geen visum verlenen aan een Israëlische dame. Het is ongeveer hetzelfde Als Turks Cyprus. Omdat het Turkse gedeelte niet erkend wordt door de EU en VN als onafhankelijk en legitiem staat is het buitengesloten van vele toernooien, spelen etc.
(link in OP)quote:Dubai organisers said they feared a threat to the player's safety because of public opinion on the Gaza conflict.
"Public sentiment remains high in the Middle East and fans and we have watched live television coverage of the recent attacks in Gaza. We believe that Shahar Peer's presence would have antagonised our fans," tournament director Salah Tahlak said in a prepared statement.
"Ms Peer personally witnessed protests against her at another tournament in New Zealand only a few weeks ago. Concern was raised about her well-being here and her presence triggering similar protests.
"Given public sentiment, the entire tournament could have been boycotted by protesters.
"We do not wish to politicise sport but we have to be sensitive to recent events in the whole region and not alienate or put at risk the players or the many tennis fans of different nationalities that we have in the United Arab Emirates."
Zodra je de landsgrenzen overkomt is dat onvermijdelijk!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Sport en spel moet je niet eens willen mengen met politiek.
Dus geen enkele Israelier is recentelijk nog daar geweestquote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Al van tevoren had ze kunnen weten dat haar visumaanvraag niet gehonereerd zal worden, omdat zij van een land komt die voor de Emiraten / Dubai simpelweg niet bestaat, zodoende kan Dubai ook geen visum verlenen aan een Israëlische dame.
Ja hoor, onzin, een toernooi organisator diskwalificeert wel even mijn punt dat Israelische burgers niet de VAE binnen mogen. Het is allemaal leuk en aardig, maar officieel komt een Israelische burger Dubai sowieso al niet in wegens de Arabische boycot van Israel al meer dan twee decennia, veiligheid argument is leuk voor spindoctors, maar dat Israëliërs niet binnen mogen staat op papier.quote:
Israeliers komen vast wel binnen met een Amerikaans, Brits, weetikveelwatvoorpaspoort binnen, maar niet met een Israëlische. Laatste tijd proberen ze her en der aanpassingen te maken, zodat het wel toegestaan wordt, maar voor alsnog is de Arabische boycot van kracht. Een bron? Lees een beetje her en der rond over de relaties zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:30 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dus geen enkele Israelier is recentelijk nog daar geweest
Heb je vast wel een bron voor
bron ?
Ik vroeg om een bron, niet jouw interpretatiequote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israeliers komen vast wel binnen met een Amerikaans, Brits, weetikveelwatvoorpaspoort binnen, maar niet met een Israëlische. Laatste tijd proberen ze her en der aanpassingen te maken, zodat het wel toegestaan wordt, maar voor alsnog is de Arabische boycot van kracht. Een bron? Lees een beetje her en der rond over de relaties zou ik zeggen.
Google is uw vriend.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:38 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik vroeg om een bron, niet jouw interpretatie
quote:On some occasions, Israeli passport holders have been allowed entry for meetings held by the United Nations or other international agencies.
.quote:
quote:Laatste tijd proberen ze her en der aanpassingen te maken, zodat het wel toegestaan wordt, maar voor alsnog is de Arabische boycot van kracht.
Hier, wel in het Frans, de Engelse versie is blijkbaar aangepast.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:38 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik vroeg om een bron, niet jouw interpretatie
Merci Beaucoupquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:49 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Hier, wel in het Frans, de Engelse versie is blijkbaar aangepast.
Eens.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zeker, in een ideale wereld. Of in een wereld die op de goede weg is zelfs. Ik zie internationaal onbelemmerd sporten als iets wat vreedzame betrekkingen veronderstelt en dus ook meer als een symptoom dan het eigenlijke probleem.
Ook deels mee eens. Maar ik ben er niet van overtuigd dat Israël aan de grootste normschending schuldig is, globaal gezien. Maar goed, er moet ergens begonnen worden.quote:Jij legt een algemene norm aan die ik op zich deel, maar die geldt dan dus ook overal, altijd en voor iedereen. Dan moet ik vaststellen dat de grootste schending niet een Israelische sporter treft, maar dat Israel die norm veel ernstiger en grootschaliger schendt. Dan lijkt het me logischer om bijvoorbeeld daar te beginnen met de normbevestiging.
Wel raar is dat ze dan nog steeds in de double draw staat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Israeliers komen vast wel binnen met een Amerikaans, Brits, weetikveelwatvoorpaspoort binnen, maar niet met een Israëlische. Laatste tijd proberen ze her en der aanpassingen te maken, zodat het wel toegestaan wordt, maar voor alsnog is de Arabische boycot van kracht. Een bron? Lees een beetje her en der rond over de relaties zou ik zeggen.
Nee dat hebben ze niet.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:41 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je negeert mijn vraag. Hebben sporters meer recht op een visum dan andere burgers?
Dat de heersende media anti-Israël is, is nog weer eens goed duidelijk geworden tijdens de oorlog in Gaza. De manier waarop er door de internationale media en ook het NOS journaal in Nederland verslag is gedaan van de oorlog, is ronduit schokkend.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:44 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Er is nog geen maand geleden duizenden doden en gewonden gevallen door toedoen van Israël, Gaza is met de grond gelijkgemaakt, als de Arabieren besluiten om als solidariteit met hun Palestijnse broeders een Israëlische tennisster te weren en hun 'boosheid' op deze manier kenbaar maken dan begrijp ik dat wel.
Over 20 jaar zijn die plaatjes precies andersomquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |