abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66166505
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:47 schreef waht het volgende:

Het moet gewoon helemaal niet relevant zijn waar een speler is geboren of waar (geografisch gezien) een toernooi wordt gehouden.
Israel is daar zelf een grotere belemmering in dan dat Israeliers zelf belemmerd worden, dus waarom ben je zo selectief in je verontwaardiging?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66167001
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Israel is daar zelf een grotere belemmering in dan dat Israeliers zelf belemmerd worden, dus waarom ben je zo selectief in je verontwaardiging?
Wat wil je horen? Moet ik toegeven dat Israël honderden burgers uit buurlanden heeft omgelegd? Prima, bij deze. Moet ik toegeven dat Israël wantrouwend en agressief is ten opzichte van buurlanden? Bij deze. Moet ik ook nog toegeven dat Israël wordt geholpen door Westerse landen? Wederom bij deze.

Dus Israël voert oorlog. Israël wil graag haar land behouden. Moet nu Peer gewoon maar hier onder lijden? Klein offer ja, ben ik het mee eens. Maar dat maakt het niet goed. Eén dode is min of meer verwaarloosbaar t.o.v. de wereldbevolking, maar dat betekent niet dat ik buiten de eerste de beste persoon mag omleggen.

Israël moet wat mij betreft haar buren beter behandelen, mits dit (redelijkerwijs) wederzijds is.

Nu wil ik ook graag van jou horen dat je het met mij eens bent dat Peer in principe gewoon moet kunnen tennissen in Dubai, hoe nietzeggend en klein het ook is.

Oh, en je hebt gelijk dat dit selectieve verontwaardiging is...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66167625
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:41 schreef waht het volgende:
Nu wil ik ook graag van jou horen dat je het met mij eens bent dat Peer in principe gewoon moet kunnen tennissen in Dubai, hoe nietzeggend en klein het ook is.
Zeker, in een ideale wereld. Of in een wereld die op de goede weg is zelfs. Ik zie internationaal onbelemmerd sporten als iets wat vreedzame betrekkingen veronderstelt en dus ook meer als een symptoom dan het eigenlijke probleem.

Jij legt een algemene norm aan die ik op zich deel, maar die geldt dan dus ook overal, altijd en voor iedereen. Dan moet ik vaststellen dat de grootste schending niet een Israelische sporter treft, maar dat Israel die norm veel ernstiger en grootschaliger schendt. Dan lijkt het me logischer om bijvoorbeeld daar te beginnen met de normbevestiging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_66168911
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:05 schreef waht het volgende:

[..]

Daar verandert een toernooi inderdaad niks aan. Ik stel ook niet voor om Israël te erkennen maar om het toernooi dan ergens anders te houden.

Peer heeft niks te maken met de buitenlandpolitiek van Israël. Dit geldt voor vrijwel alle atleten. Dus waarom moeten die lijden onder de beslissingen van de politiek?
Al van tevoren had ze kunnen weten dat haar visumaanvraag niet gehonereerd zal worden, omdat zij van een land komt die voor de Emiraten / Dubai simpelweg niet bestaat, zodoende kan Dubai ook geen visum verlenen aan een Israëlische dame. Het is ongeveer hetzelfde Als Turks Cyprus. Omdat het Turkse gedeelte niet erkend wordt door de EU en VN als onafhankelijk en legitiem staat is het buitengesloten van vele toernooien, spelen etc.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:26:21 #105
203688 Drijfzand
account closed
pi_66170291
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Al van tevoren had ze kunnen weten dat haar visumaanvraag niet gehonereerd zal worden, omdat zij van een land komt die voor de Emiraten / Dubai simpelweg niet bestaat, zodoende kan Dubai ook geen visum verlenen aan een Israëlische dame. Het is ongeveer hetzelfde Als Turks Cyprus. Omdat het Turkse gedeelte niet erkend wordt door de EU en VN als onafhankelijk en legitiem staat is het buitengesloten van vele toernooien, spelen etc.
Onzin.
quote:
Dubai organisers said they feared a threat to the player's safety because of public opinion on the Gaza conflict.

"Public sentiment remains high in the Middle East and fans and we have watched live television coverage of the recent attacks in Gaza. We believe that Shahar Peer's presence would have antagonised our fans," tournament director Salah Tahlak said in a prepared statement.

"Ms Peer personally witnessed protests against her at another tournament in New Zealand only a few weeks ago. Concern was raised about her well-being here and her presence triggering similar protests.

"Given public sentiment, the entire tournament could have been boycotted by protesters.

"We do not wish to politicise sport but we have to be sensitive to recent events in the whole region and not alienate or put at risk the players or the many tennis fans of different nationalities that we have in the United Arab Emirates."
(link in OP)
too much to do in the real world.
pi_66170409
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Sport en spel moet je niet eens willen mengen met politiek.
Zodra je de landsgrenzen overkomt is dat onvermijdelijk!
pi_66170478
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Al van tevoren had ze kunnen weten dat haar visumaanvraag niet gehonereerd zal worden, omdat zij van een land komt die voor de Emiraten / Dubai simpelweg niet bestaat, zodoende kan Dubai ook geen visum verlenen aan een Israëlische dame.
Dus geen enkele Israelier is recentelijk nog daar geweest

Heb je vast wel een bron voor

bron ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66170627
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:26 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Onzin.
[..]

(link in OP)
Ja hoor, onzin, een toernooi organisator diskwalificeert wel even mijn punt dat Israelische burgers niet de VAE binnen mogen. Het is allemaal leuk en aardig, maar officieel komt een Israelische burger Dubai sowieso al niet in wegens de Arabische boycot van Israel al meer dan twee decennia, veiligheid argument is leuk voor spindoctors, maar dat Israëliërs niet binnen mogen staat op papier.
pi_66170729
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:30 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dus geen enkele Israelier is recentelijk nog daar geweest

Heb je vast wel een bron voor

bron ?
Israeliers komen vast wel binnen met een Amerikaans, Brits, weetikveelwatvoorpaspoort binnen, maar niet met een Israëlische. Laatste tijd proberen ze her en der aanpassingen te maken, zodat het wel toegestaan wordt, maar voor alsnog is de Arabische boycot van kracht. Een bron? Lees een beetje her en der rond over de relaties zou ik zeggen.
pi_66170761
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Israeliers komen vast wel binnen met een Amerikaans, Brits, weetikveelwatvoorpaspoort binnen, maar niet met een Israëlische. Laatste tijd proberen ze her en der aanpassingen te maken, zodat het wel toegestaan wordt, maar voor alsnog is de Arabische boycot van kracht. Een bron? Lees een beetje her en der rond over de relaties zou ik zeggen.
Ik vroeg om een bron, niet jouw interpretatie
pi_66170786
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

Google is uw vriend.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:41:48 #112
203688 Drijfzand
account closed
pi_66170918
quote:
On some occasions, Israeli passport holders have been allowed entry for meetings held by the United Nations or other international agencies.
pi_66170944
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:41 schreef Drijfzand het volgende:

[..]
.
quote:
Laatste tijd proberen ze her en der aanpassingen te maken, zodat het wel toegestaan wordt, maar voor alsnog is de Arabische boycot van kracht.
pi_66171228
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:38 schreef qonmann het volgende:

[..]

Hier, wel in het Frans, de Engelse versie is blijkbaar aangepast.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_66171356
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:49 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

Hier, wel in het Frans, de Engelse versie is blijkbaar aangepast.
Merci Beaucoup
pi_66171576
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zeker, in een ideale wereld. Of in een wereld die op de goede weg is zelfs. Ik zie internationaal onbelemmerd sporten als iets wat vreedzame betrekkingen veronderstelt en dus ook meer als een symptoom dan het eigenlijke probleem.
Eens.
quote:
Jij legt een algemene norm aan die ik op zich deel, maar die geldt dan dus ook overal, altijd en voor iedereen. Dan moet ik vaststellen dat de grootste schending niet een Israelische sporter treft, maar dat Israel die norm veel ernstiger en grootschaliger schendt. Dan lijkt het me logischer om bijvoorbeeld daar te beginnen met de normbevestiging.
Ook deels mee eens. Maar ik ben er niet van overtuigd dat Israël aan de grootste normschending schuldig is, globaal gezien. Maar goed, er moet ergens begonnen worden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:58:07 #117
203688 Drijfzand
account closed
pi_66171595
Dus de organisatoren hebben haar gewoon zo lang mogelijk aan het lijntje gehouden?
pi_66176205
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wel raar is dat ze dan nog steeds in de double draw staat.
Helemaal onderaan.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:09:24 #119
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66177091
dubai

israel

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_66177251
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:41 schreef voyeur het volgende:

[..]

Je negeert mijn vraag. Hebben sporters meer recht op een visum dan andere burgers?
Nee dat hebben ze niet.
Maar als je in je land een WTA toernooi organiseert, moet je het ook volgens de WTA regelementen doen.
Dan moet je niet later zeggen, HO die komt er niet in!
Zie de draws van vorige post (van de officele Dubai site)

De Tour de France bv, wordt beheerd door de ASO, die bepaald wie er mogen starten, en niet de UCI.
Dat is een hele andere insteek.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:49:32 #121
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_66212087
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:44 schreef DrPhilipAgoistante het volgende:
Er is nog geen maand geleden duizenden doden en gewonden gevallen door toedoen van Israël, Gaza is met de grond gelijkgemaakt, als de Arabieren besluiten om als solidariteit met hun Palestijnse broeders een Israëlische tennisster te weren en hun 'boosheid' op deze manier kenbaar maken dan begrijp ik dat wel.
Dat de heersende media anti-Israël is, is nog weer eens goed duidelijk geworden tijdens de oorlog in Gaza. De manier waarop er door de internationale media en ook het NOS journaal in Nederland verslag is gedaan van de oorlog, is ronduit schokkend.
De stichting Waarheid Accuratesse Authenticiteit Reportages (WAAR) en Israel-Facts monitorgroep vergeleek de berichtgeving van de NOS met die van de ARD en ZDF (eerste en tweede Duitse net) en Israëlische stations.
Conclusie van het onderzoek was dat de NOS stelselmatig op alle genoemde onderzoekspunten niet aan haar eigen code voldeed; dat NOS verslaggever Sander van Doorn op tal van punten de kijker essentiële informatie onthield en in vele gevallen selectief en soms zelfs manipulatief te werk ging.
Uit het onderzoek komt een patroon naar voren dat zeer verontrustend genoemd mag worden.
De Kijker in Nederland heeft recht op een NOS journaal dat alle feiten van het Midden-Oosten conflict belicht en dat die feiten in een juiste context plaatst.
Maar dat is op geen enkele manier correct gebeurd.
Deze manier van berichtgeving zorgt ervoor dat de rol van Israël in het conflict in een kwaad daglicht wordt gesteld met alle gevolgen van dien, niet alleen wat Israël zelf betreft maar ook het Joodse volk in zijn algemeenheid.
Ook diverse zogenaamde ‘experts’ die men weer liet opdraven in verschillende televisie programma’s, bleken totaal niet in staat om objectief nieuws te brengen en toonden eveneens een fundamenteel tekort aan kennis te bezitten. Een uitvoerig verslag van het onderzoek van WAAR is te vinden op http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7925 Het is zeer de moeite waard te lezen hoe NOS verslaggever Sander van Doorn de kijker de meest essentiële informatie heeft onthouden.
- edit -

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2009 00:18:21 (Userbash) ]
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:50:44 #122
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_66212134
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 19-02-2009 09:32:55 ]
pi_66212201
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:50 schreef Tiesemans het volgende:
==
Over 20 jaar zijn die plaatjes precies andersom

[ Bericht 25% gewijzigd door paddy op 19-02-2009 09:33:25 ]
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:59:13 #124
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_66212448
Home About Saudi Arabia Attractions Festivals & Events Hajj & Umrah Travel Tips Join Us
Visa Requirements
Vaccinations
Appropriate Attire
Getting to Saudi Arabia
Getting Around KSA
Banking
Embassies/Consulates

Visa Requirements

Everyone who enters the Kingdom should have a valid passport with at least 6 months validity and the appropriate visa.

Unless you are a visitor from a GCC country or in transit, all other nationalities require a visa to enter the Kingdom. Visas can be for business, tourist, transit, residency, family, Hajj, or conference attendance.

Visas can be obtained from the visa department in the Saudi Embassy of the visitor's home country or from Saudi Consulates available in all main cities around the world.

The cost of a visa is generally 200 Saudi Riyals however visitors should ensure that they check with the Saudi Embassy or Consulate.

Visas will not be issued for the following groups of people:

* An Israeli passport holder or a passport that has an Israeli arrival/departure stamp.
* Those who don't abide by the Saudi traditions concerning appearance and behaviors. Those under the influence of alcohol will not be permitted into the Kingdom.
* There are certain regulations for pilgrims and you should contact the consulate for more information.
* Jewish People

Important Instructions:

* If a woman is arriving in the Kingdom alone, the sponsor or her husband must receive her at the airport.
* Every woman must have confirmed accommodation for the duration of her stay in the Kingdom.
* A woman is not allowed to drive a car and can therefore only travel by car if she is accompanied by her husband, a male relative, or a driver.
* All visitors to the Kingdom must have a return ticket.
* Pilgrims must also have all valid documentation and a passport that is valid for 6 months.

Photo Gallery | News | FAQ | Site Map | Links | Contact Us
Privacy Policy | Disclaimer

-----

Saudi Arabië
pi_66212525
Saudi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')