abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66061726
quote:
Een Zweedse rechtbank heeft na meer dan twee jaar een datum vastgesteld voor de geruchtmakende zaak tegen de beheerders van torrenttracker The Pirate Bay. De rechtszaak begint op 16 februari en zal naar verwachting dertien dagen duren.

In 2006 deed de Zweedse politie een inval bij The Pirate Bay, waarbij alle servers van de site in beslag werden genomen. Volgens de Zweedse justitie maakten de beheerders van de site zich schuldig aan het faciliteren van het schenden van auteursrechten. De site was na een paar dagen weer in de lucht, maar de rechtszaak tegen de beheerders liet langer op zich wachten. Inmiddels is bekend dat de zittingsdatum is vastgesteld op 16 februari van dit jaar. Voor de behandeling van de zaak zijn dertien dagen uitgetrokken.

De aanklager is van plan om aan te voeren dat The Pirate Bay behulpzaam was bij rechtenschending, en dit bovendien deed uit winstbejag, omdat er advertenties op de site werden getoond. Hij is van plan om hiervoor een boete van 112.000 euro te eisen. De advocate van de contentindustrie heeft al gezegd dat ze verwacht dat de beheerders celstraf krijgen, maar volgens Fudzilla is dat niet erg waarschijnlijk.

De film- en platenmaatschappijen zullen ook een civiele claim bij de beheerders neerleggen, die heel wat hoger zal zijn dan de eventuele boete. Ze eisen 23,5 euro per download, wat in totaal neer zou komen op 10,8 miljoen euro, maar het is nog maar de vraag of de rechter deze eis zal inwilligen. De zaak wordt door deskundigen op de voet gevolgd: niet alleen is The Pirate Bay een van de grootste torrentsites ter wereld, ook zal nu duidelijk worden of de site de Zweedse wet goed heeft geïnterpreteerd.
bron

Hier
nog een goed stuk van Rick Falkvinge van de Piraten Partij ( ) waar hij uiteenzet waar het nou eigenlijk om gaat.

Ik heb er vertrouwen in dat het wel goed komt voor de Pirate Bay, als er maar geen vieze spelletjes worden gespeeld.
0023
pi_66063276
Ik weet niet hoe het zal aflopen met piratebay, maar filesharing kunnen ze niet tegen gaan. Napster was ook onderuit gehaald ooit.
pi_66063334
TPB zet hem op
pi_66063542
nog snel ff wat binnen halen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_66063747
quote:
On the other side, there are the current people in power, who would like to harness this power to build a surveillance machine – collecting information about regular Joes, and actively preventing the free exchange of ideas – that would make George Orwell look like a cheery, skipping optimist. Many powerful institutions are pulling in this direction.
[..]
I'm hoping and working for the Utopian alternative to the two above. But it's going to take a lot of political change. Politicians don't understand what is at stake, and appear uninterested in anything other than progressing the Big Brother dystopia. The only recourse at present is to have them replaced.
Uiteraard heeft hij een goed punt wat betreft privacy inperkende maatregelen. Goed mogelijk dat nieuwe maatregelen om 'illegale downloads' tegen te gaan misbruikt zullen worden om het volk beter te controleren. Maar het gaat natuurlijk ook om schending van het auteursrecht. Ik zal niet ontkennen (noch toegeven) dat ik hier aan mee doe, maar dat is minder gemakkelijk goed te praten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_66067718
quote:
De film- en platenmaatschappijen zullen ook een civiele claim bij de beheerders neerleggen, die heel wat hoger zal zijn dan de eventuele boete. Ze eisen 23,5 euro per download, wat in totaal neer zou komen op 10,8 miljoen euro, maar het is nog maar de vraag of de rechter deze eis zal inwilligen.
Dat zou betekenen dat er iets minder dan 500.000 downloads zijn geweest. Klinkt mij als tamelijk weinig in de oren.
pi_66068450
Die film en vooral platenmaatschappijen moeten eens ophouden met dat calimero gejank van ze.
Zorg eerst maar voor fatsoenlijke prijzen en een betere distributie via internet.
Zolang dat niet gebeurt blijven mensen het downloaden.

Southpark heeft het wat dat betreft goed aangepakt door alles online te zetten met reclames ertussen.
  maandag 16 februari 2009 @ 15:42:50 #8
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66122042
Inderdaad.

Steam doet het bijv wel behoorlijk goed, nu dat zij aantrekkelijke(re) prijzen aanbieden en goede service, in vergelijking dan. En wat Specularium zegt over Southpark, top.

Ik hoop niet dat ze veroordeeld worden, dat gun ik die mannen niet
AFC AJAX
  maandag 16 februari 2009 @ 15:59:59 #9
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_66122695
Heb zelf familie met een cd-zaak. Het gaat telkens slechter in de muziek industrie. Free-record shop verdwijnt ook en wordt nu een gamemania. Vooral de particulieren hebben het zwaar die niet bij een franchise zitten. Het winstmarge is ontzettend laag op een cd (5 a 10%). De Cd's kunnen zij echter niet lager aanbieden,maar moeten uiteindelijk wel mee om op te boksen tegen de giganten zoals de mediamarkt, en natuurlijk het downloaden. Heb zelf ook wel het idee dat de platenmaatschappijen het er zelf naar hebben gemaakt, echter worden de kleine winkeliers de dupe.
pi_66124085
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:42 schreef msnk het volgende:

Als je het gemiep van de platenmaatschappijen even buiten beschouwing laat en kijkt naar de rol van de overheid in dit geheel.
Elke vorm van informatie kan uitgewisseld worden op internet en machthebbers zijn daar niet altijd even blij mee. Die hebben het liefst zoveel mogelijk controle over de informatiestromen. TPB is een grote speler wat dat betreft.
Het zou een zwarte dag voor de vrijheid van de normale burger zijn als TPB dit verliest.

Knowledge over power.
0023
pi_66124917
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:59 schreef 0100 het volgende:
Heb zelf familie met een cd-zaak. Het gaat telkens slechter in de muziek industrie. Free-record shop verdwijnt ook en wordt nu een gamemania. Vooral de particulieren hebben het zwaar die niet bij een franchise zitten. Het winstmarge is ontzettend laag op een cd (5 a 10%). De Cd's kunnen zij echter niet lager aanbieden,maar moeten uiteindelijk wel mee om op te boksen tegen de giganten zoals de mediamarkt, en natuurlijk het downloaden. Heb zelf ook wel het idee dat de platenmaatschappijen het er zelf naar hebben gemaakt, echter worden de kleine winkeliers de dupe.
Kleine winkels zijn niet meer van deze tijd. Consumenten willen keuze en willen zo laag mogelijke prijzen. Zelfs de giganten als de MediaMarkt verkopen steeds minder cd's.
  maandag 16 februari 2009 @ 17:04:44 #12
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_66125403
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kleine winkels zijn niet meer van deze tijd. Consumenten willen keuze en willen zo laag mogelijke prijzen. Zelfs de giganten als de MediaMarkt verkopen steeds minder cd's.
Klopt, en dat is jammer voor de kleine winkeliers. Ook met de giganten gaat het slecht, ze doen de prijs soms zelfs onder de inkoopprijs. Vernieuwingen zijn nodig. En voor degenen die nog maar al te graag een plaatje kopen verdwijnen nu ook de winkels, terwijl er ook zeker nog mensen zijn die graag het origineel kopen in een echte muziek-zaak. Alleen de verkoop van lp's groeit op dit moment. Denk zelf dat (betaalde) downloads nog toekomst hebben. Dat is jammer, maarja de tijden veranderen nou eenmaal. Als de muziek maar blijft bestaan
pi_66127717
Ik ben zeer benieuwd wat de rechter hierin beslist? Was er recentelijk niet een uitspraak in een soort gelijke zaak in het voordeel van de downloaders?
  maandag 16 februari 2009 @ 18:16:59 #14
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66127910
Samenvatting eerste procesdag:
http://www.themonkeysball(...)y-trial-updates.html
Niet echt veel interessants gebeurd dus.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 16 februari 2009 @ 18:20:57 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_66128029
Een van de beste torrentsites.

Wat RazorBack2 voor emule was (imo de beste muziekserver ooit)... is ThePirateBay voor torrents.

En die moeten allemaal plat
  maandag 16 februari 2009 @ 18:26:01 #16
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_66128213
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:20 schreef Drugshond het volgende:

Wat RazorBack2 voor emule was (imo de beste muziekserver ooit)... is ThePirateBay voor torrents.

TPB is goed, maar verreweg het meeste pak ik op Mininova weg. Vind ik persoonlijk net iets beter.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:00:49 #17
89730 Drugshond
pi_66129530
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

TPB is goed, maar verreweg het meeste pak ik op Mininova weg. Vind ik persoonlijk net iets beter.
Kwestie van smaak.... maar als ik eerlijk ben is de lol er een beetje vanaf. Ik download alleen wat ik echt nog wil zien of nodig heb.... speel weer freecell... en mijn HD's zitten vol.
Gamen..... online poker en zo.
Eigenlijk ben ik weer back to basics, ook qua games en zo. Second adapter to see what is hot or not.
Qua muziek mag ik Soulseek graag.... maar Razorback2 was soms beter. Download/snelheid was geen afweging meer ... kwaliteit des te meer.
pi_66129593
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:59 schreef 0100 het volgende:
Heb zelf familie met een cd-zaak. Het gaat telkens slechter in de muziek industrie. Free-record shop verdwijnt ook en wordt nu een gamemania.
Zijn dacht ik toch alleen bepaalde Free Record Shops? Al moet ik zeggen dat bij mijn lokale FRS de hoofdmoot al een tijdje op voornamelijk DVD/Blue Ray en games ligt. Dus echt verbazen zal het me niet.
quote:
Vooral de particulieren hebben het zwaar die niet bij een franchise zitten. Het winstmarge is ontzettend laag op een cd (5 a 10%). De Cd's kunnen zij echter niet lager aanbieden,maar moeten uiteindelijk wel mee om op te boksen tegen de giganten zoals de mediamarkt, en natuurlijk het downloaden. Heb zelf ook wel het idee dat de platenmaatschappijen het er zelf naar hebben gemaakt, echter worden de kleine winkeliers de dupe.
Tevens zullen ook veel mensen het via internet bestellen. Ik kan zelfs al via Amazon.com inclusief de verzendkosten goedkoper aan cd's komen dan hier in het lokale winkelcentrum. En dan zullen er ongetwijfeld nog internetwinkels zijn die het nog wat goedkoper kunnen.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:04 schreef 0100 het volgende:

[..]

Klopt, en dat is jammer voor de kleine winkeliers. Ook met de giganten gaat het slecht, ze doen de prijs soms zelfs onder de inkoopprijs. Vernieuwingen zijn nodig. En voor degenen die nog maar al te graag een plaatje kopen verdwijnen nu ook de winkels, terwijl er ook zeker nog mensen zijn die graag het origineel kopen in een echte muziek-zaak. Alleen de verkoop van lp's groeit op dit moment.
De handel in cd's en lp's zullen denk ik op termijn veel meer niche worden. Helaas, want het heeft toch wel wat om doorr die bakken heen te lopen.
quote:
Denk zelf dat (betaalde) downloads nog toekomst hebben. Dat is jammer, maarja de tijden veranderen nou eenmaal. Als de muziek maar blijft bestaan
Van betaald downloaden ben ik zelf niet echt kapot. Vind het helemaal niks extra's hebben boven een illegale download. Iets dat ik toch wel graag wil. Om dezelfde reden koop ik mijn computerspellen nog altijd op DVD i.p.v ze via een legale manier te downloaden. En laatstgenoemde is soms zelfs nog duurder ook.
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 19:12:05 #19
8781 crew  Frutsel
pi_66130001
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:20 schreef Drugshond het volgende:

Nieuwsgroepen zijn de nieuwe doorn in het oog van Brein
pi_66130096
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:42 schreef msnk het volgende:

Nou, zou me dat toch even zielig zijn zeg .
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
  maandag 16 februari 2009 @ 19:52:10 #21
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_66131771
Ik mis hier duidelijk wat en waar ik niemand over hoor.

Wat dacht je van de auteursrechten die je betaald op lege dvd . cd enz enz..
Waarom moet ik die dan nog betalen als ik er niets op mag zetten wat beschermt is?
En als ik ze voor eigen producten gebruikt dan krijg ik zeker het geld weer terug?

Nee dus wie loopt er nu te stelen van wie ?
Er was laatste nog een stukje ergens te lezen dat die extra betaalde rechten nooit terecht komt bij de auteursrechtenorganisatie.
Dus vind het wel raar, wel betalen maar geen gebruik er van mogen maken... door middel dat je iets Download.
maar daar hoor ik eigenlijk niemand over..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_66131938
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:52 schreef RAVW het volgende:

Waarom moet ik die dan nog betalen als ik er niets op mag zetten wat beschermt is?
En als ik ze voor eigen producten gebruikt dan krijg ik zeker het geld weer terug?

Er was laatste nog een stukje ergens te lezen dat die extra betaalde rechten nooit terecht komt bij de auteursrechtenorganisatie.
Dus vind het wel raar, wel betalen maar geen gebruik er van mogen maken... door middel dat je iets Download.
je hoort er hier niemand over omdat dit topic over TPB gaat. Een rechtzaak die in zweden speelt. De accijns die op cd's en dvd's worden geheven in nederland hebben daar niks mee te maken.
0023
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 19:59:53 #23
8781 crew  Frutsel
pi_66132063
quote:

Zit wel wat in... zet gewoon wereldwijd een halve euro extra op lege cd's/dvd's.. en laat het downloaden toe...
pi_66132072
TVP
pi_66132198
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zit wel wat in... zet gewoon wereldwijd een halve euro extra op lege cd's/dvd's.. en laat het downloaden toe...
tuurlijk niet, alsof iedereen z'n muziek en films brandt.
ik kijk films en series via de tv-out van m'n pc naar de tv. mp3 gaat ook via optische kabel naar de versterker. En ik gebruik dvd's voor backups en school werk moet ik dan ook die accijns betalen?
0023
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 20:13:27 #26
8781 crew  Frutsel
pi_66132679
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:03 schreef ikJur het volgende:

[..]

tuurlijk niet, alsof iedereen z'n muziek en films brandt.
ik kijk films en series via de tv-out van m'n pc naar de tv. mp3 gaat ook via optische kabel naar de versterker. En ik gebruik dvd's voor backups en school werk moet ik dan ook die accijns betalen?
Dat zullen dan niet veel dvd's/cd's zijn als je ze louter voor backup gebruikt. De rest gebruik je immers de tv voor.... of download je ze dan wel eerst en dan kijk je ze zo zonder te branden? Je download wel en dat willen ze ook strafbaar gaan stellen straks. Als niemand shared/upload, kan er ook niemand downloaden en moet je dus wel kopen. Nu is het nog zo dat je één exemplaar aan muziek/film mag downen voor eigen gebruik (in NL dan) een game mag niet.

Helaas is het wel met meer zo dat je voor dingen betaald die je niet gebruikt of minder gebruikt. (Ziektekosten / Rioolrechten en weet ik het wat nog meer)
pi_66132822
JA WAREZPOST!
pi_66132840
ach ja ik heb eigenlijk geen recht van spreken want ik koop die dingen gewoon in duitsland daar heffen ze niks.
0023
  maandag 16 februari 2009 @ 20:17:40 #29
89730 Drugshond
pi_66132897
quote:

Ik download niet zo veel meer en ik ben wel een feedback gebruiker om een leuke recensie achter te laten.
Van uhmm......deze meid zingt de pannen van je dak af. En nee dat is niet PR-Britney.
Van wat ik free-grasp... ben ik ook een beetje fair naar de maker ervan.
pi_66136996
laat ze de prijzen eens omlaag drukken.

gewoon iets als itunes, waar je nummers voor een paar cent in goede kwaliteit kan downloaden.
wil best wat betalen voor muziek maar de prijzen die ze vragen

of dan koop je een dvd, mag je eerst de achterlijke anti-kopieer-boodschap bekijken.
terwijl als je hem illegaal download dit er netjes is uitgesloopt

bioscoop is tegenwoordig ook niet meer te doen. slechte films en baggerprijzen.

ja ik download alles wat ik hebben moet, beetje piratebay maar meestal registratie sites
  maandag 16 februari 2009 @ 22:13:23 #31
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66139615
10 euro cent voor een liedje van 128kbps goed ?
AFC AJAX
pi_66160376
Hoop dat ze winnen.
http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl http:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nlhttp:/www.popned.nl http://www.popned.nl http://www.popned. nl
pi_66161814
quote:
Helft van de aanklacht jegens The Pirate Bay vervallen

De openbaar aanklager heeft door gebrekkig bewijsmateriaal de helft van de aanklacht in de zaak tegen The Pirate Bay-leden laten vallen. Alleen de claim dat de torrentsite het schenden van het auteursrecht zou faciliteren, blijft overeind.

Op de tweede dag van de rechtszaak tegen de vier beklaagden wist de openbaar aanklager niet hard te maken dat de als bewijs aangedragen .torrentbestanden daadwerkelijk verbinding zochten met de tracker van The Pirate Bay, zo meldt Torrentfreak. Een groot aantal screenshots zou laten zien dat er geen enkele verbinding is gemaakt met de tracker van de torrentsite. Bovendien zou de aanklager onvoldoende hebben uitgelegd hoe DHT werkt, een p2p-protocol dat het mogelijk maakt om torrents te verspreiden zonder centrale tracker.

De omissies in de bewijslast werden bemerkt door Fredrik Neij, een van de beklaagden. Hij verklaarde in de rechtbank dat de aanklagers de p2p-techniek niet goed begrepen en dat het bewijsmateriaal niet kon aantonen dat de trackers van The Pirate Bay daadwerkelijk werden gebruikt. Aanklager Håkan Roswall gaf de fout toe en besloot daarop het deel van de aanklacht waarbij de vier worden beschuldigd van het assisteren van het schenden van het auteursrecht, te laten vallen. Daarmee blijft uitsluitend de aanklacht dat de beklaagden het schenden van het auteursrecht faciliteren, overeind.

De verdediging noemde het schrappen van de helft van de aanklacht 'sensationeel' en stelt dat het hoogst zeldzaam is dat na minder dan twee procesdagen de zaak al voor de helft is gewonnen. Peter Sunde, een van de beklaagden, drukte zijn vreugde uit in een Twitter-bericht met slechts drie woorden: 'EPIC WINNING LOL'.
pi_66162178

Wat een noob die aanklager.
pi_66162246
whehehehe, gewledig als ze alles winnen....party
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 16:10:39 #36
8781 crew  Frutsel
pi_66163410
Als ze voor de rechtzaak al voor de helft gewonnen hebben... dan kan het alleen maar goedkomen .
pi_66166762
Geweldig
pi_66166827
pi_66176624
tvp'tje om zometeen hier de overwinning te vieren.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:50:11 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_66179100
en?
pi_66187732
het is nog niet ten einde maar volgens die beheerder gaat het de goede kant op.
hier kan je z'n twitter volgens trouwens
0023
pi_66421740
quote:
Zaak TPB: Niet alle elementen voor het plegen van copyrightschending aanwezig

Advocaten en experts voor de entertainmentindustrie hebben moeten toegeven dat niet alle componenten voor het plegen van copyrightschending op The Pirate Bay aanwezig zijn en het daadwerkelijke downloaden met externe programmatuur geschiedt.

Op de zevende dag van de rechtszaak tegen The Pirate Bay zijn raadslieden en experts die voor de entertainmentindustrie optreden aan de tand gevoeld over hun kennis van The Pirate Bay-website. Dit leidde tot het schrappen van een significante aanklacht, namelijk dat de site alle componenten bevat die nodig zijn om gebruikers bestanden met elkaar te laten delen, schrijft de Zweedese site The Local. IFPI -advocaat Magnus Mårtensson moest toegeven dat het downloaden van auteursrechtelijk beschermde bestanden helemaal niet via The Pirate Bay verloopt, maar via een externe client. Ook politiefunctionaris Magnus Nilsson, opgevoerd als expert en gewapend met logbestanden, moest dit na een vragenvuur erkennen.

Mårtensson verklaarde in de rechtszaal dat zijn taak eruit bestond om verschillende filesharingdiensten te testen, en beschreef hoe hij The Pirate Bay had gebruikt om beschermd materiaal van bekende artiesten te downloaden. De advocaat kwam na een zoektocht op een downloadpagina voor een torrentbestand, wat hem vervolgens in staat stelde om een album binnen te hengelen. Een van de beklaagden, Gottfrid Svartholm Warg, stelde echter vraagtekens bij de indruk die de raadsman blijkbaar probeerde te wekken, namelijk dat hij aan The Pirate Bay genoeg had gehad om het album te downloaden. Mårtensson moest uiteindelijk toegeven dat hij hiervoor een bittorrentclient had gebruikt, en die was niet van The Pirate Bay afkomstig. De advocaat zei voorts zich er niet van bewust te zijn dat torrentbestanden ook via Google kunnen worden gevonden.

Politieman Nilsson legde vervolgens uit hoe hij verschillende films had gedownload met gebruikmaking van The Pirate Bay. Nilsson gebruikte zoals anderen in de zaak geen screenshots maar logde tijdens zijn taakuitvoering de netwerkactiviteit van zijn computer. Zodoende was het voor de verdediging niet moelijk om ook hem naar de uitspraak te leiden dat het downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal pas plaatsvond wanneer zijn p2p-client werd opgestart.

In Nederland probeerde het Openbaar Ministerie overigens enige tijd geleden, door de beheerders van torrentsites te beschuldigen van deelname aan een criminele organisatie, de moeilijkheid te omzeilen dat torrentbestanden zelf niet auteursrechtelijk zijn beschermd. De rechter ging echter niet in deze gedachtengang mee.
pi_66421862
quote:
Een van de beklaagden, Gottfrid Svartholm Warg, stelde echter vraagtekens bij de indruk die de raadsman blijkbaar probeerde te wekken, namelijk dat hij aan The Pirate Bay genoeg had gehad om het album te downloaden. Mårtensson moest uiteindelijk toegeven dat hij hiervoor een bittorrentclient had gebruikt, en die was niet van The Pirate Bay afkomstig. De advocaat zei voorts zich er niet van bewust te zijn dat torrentbestanden ook via Google kunnen worden gevonden.
Dat kan je toch niet menen? Hij wist niet dat je via Google ook torrentbestanden kan vinden (of doet alsof), lekker goede voorbereiding dan.
pi_66421913
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
Hiermee is gewoon duidelijk dat de aanklagers er geen ene reet verstand van hebben en dit
eigenlijk gewoon als symboolrechtszaak bedoeld was.

Wat een epic fail.
pi_66421918
Hoe kunnen ze ook zo ongelooflijk ignorant zijn terwijl ze met zo'n grote zaak bezig zijn.
Stuitend hoe kansloos ze blijken te zijn. (Letterlijk en figuurlijk )
pi_66422101
hebben ze de slechtste experts en advocaten ingehuurd of zo die er te vinden waren....
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:16:26 #48
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66422139
Inderdaad. Dit is wel erg amateuristisch.

Jammer dat dergelijke dingen nooit worden besproken op TV
AFC AJAX
pi_66422201
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:10 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hiermee is gewoon duidelijk dat de aanklagers er geen ene reet verstand van hebben en dit
eigenlijk gewoon als symboolrechtszaak bedoeld was.

Wat een epic fail.
Het is uiteindelijk wel erg symbolisch, het staat voor de overwinning van de internetpiraten
pi_66422208
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:10 schreef Cracka-ass het volgende:
Hoe kunnen ze ook zo ongelooflijk ignorant zijn terwijl ze met zo'n grote zaak bezig zijn.
Stuitend hoe kansloos ze blijken te zijn. (Letterlijk en figuurlijk )
En dat na zo'n lange tijd.

EPIC FAIL
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66422472
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
mooi! ik hoopte al dat het op deze manier zou aflopen
0023
pi_66426146
Nog een kanslozere rechtzaak dan ik me ooit voor mogelijk hield
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:22:51 #54
159761 Arn0
Abbey Road
pi_66427506
Het niveau van de aanklager is ver te zoeken
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_66427649
stripje op de fp
0023
pi_66427739
hehehe had em gezien op de piratebay hehehehe

TVP!!!
pi_66430512
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:26 schreef ikJur het volgende:
stripje op de fp
[ afbeelding ]
Sterk.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_68102210
Ja mensen, het einde van het internet is nabij
quote:
Just minutes ago the verdict in the case of The Pirate Bay Four was announced. All four defendants were accused of ‘assisting in making copyright content available’. Peter Sunde: Guilty. Fredrik Neij: Guilty. Gottfrid Svartholm: Guilty. Carl Lundström: Guilty. All receive 1 year in jail.
pi_68102292
Wilde er al een nieuw topic over aanmaken. Torrents en NZB's zijn dus bij deze illegaal verklaard, en de sites die ze aanbieden zijn dus crimineel bezig. Ben benieuwd of ze doorprocederen tot het ECJ, en wat die er dan over te zeggen hebben.

Wachten is op een gniffelend persbericht van Tim Kuik en zn vriendjes...
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:51:15 #60
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68102385
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:47 schreef LoggedIn het volgende:
Ja mensen, het einde van het internet is nabij
[..]
Dan ga ik me binnenkort toch maar even inlezen in de nieuwsgroepen etc.
  vrijdag 17 april 2009 @ 11:51:16 #61
14505 OProg
A Life in Music
pi_68102387
quote:
Zweedse internetpiraten moeten jaar de cel in

STOCKHOLM - Een rechtbank in Stockholm heeft vrijdag de vier oprichters van de Zweedse internetsite The Pirate Bay veroordeeld tot een jaar gevangenisstraf.

Het Zweedse viertal stond terecht, omdat zij zouden meewerken aan de uitwisseling van muziekbestanden en speelfilms waarop auteursrechten rusten.

De piraterijzaak kreeg bij de behandeling in februari wereldwijde aandacht. The Pirate Bay is een van de bekendste sites voor internetgebruikers die muziek, films of software uit te wisselen.

De website biedt de bestanden niet zelf aan, maar levert een zoekmethode om bestanden uit te wisselen.

Schadevergoeding
De vier oprichters moeten ook ruim 30 miljoen kroon (2,7 miljoen euro) schadevergoeding betalen aan de entertainmentindustrie, zo oordeelde de rechter vrijdag.
Ik vraag me af wie in dit geval 'de entertainmentindustrie' zijn?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_68102562
Afgezien van de diep trieste veroordeling an sich zijn de straffen trouwens ook érg asociaal. Alleen daarom zou iedereen in Europa gewoon compleet moeten stoppen met betalen voor muziek & film
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:01:49 #63
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_68102734
What the F.
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:13:46 #64
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_68103199
En de uitspraak ook maar even meegenomen naar de FP:
Jaar cel voor internetpiraten
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:15:47 #65
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_68103273
Dit staat op TPB:

Regarding Friday

On friday we will get the verdict in the ongoing trial. It will not be the final decision, only the first before the losing party will appeal. It will have no real effect on anything besides setting the tone for the debate, so we hope we win of course.

Since a lot of people and press are really interested in the outcome of this part of the spectrial, we've decided to hold a small press conference on friday at 13.00 swedish time (GMT+1 / CET). It will be held on Bambuser, no-one is invited physically to participate, only digitally.

The URL for the Bambuser-stream will be posted on the front page of the site on friday some minutes before 13. If you're from the press or just interested in hearing our thoughts about the outcome, you are welcome to join the stream and chat.

Nog niet veel aan de hand dus, volgens hen. Toch maar even die persconferentie volgen zo.
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:18:28 #66
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68103368
Toch wel een verrassende uitspraak, had dit zeker niet verwacht...
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:19:04 #67
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68103384
Nu begint het pas echt, lijkt me.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_68104265
Stel dat ze een bijna-waterdicht systeem hebben: dan zal de entertainment- en softwareindustrie krimpen.

Ik wil geen 1500 euro betalen voor een pakketje adobe, als er freeware is. Weliswaar minder goed, maar wel gratis.
  vrijdag 17 april 2009 @ 12:48:42 #69
176916 Karrs
2007-2017
pi_68104451
Kán helegaar niet, dit.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_68104693
http://www.nu.nl/internet(...)-jaar-de-cel-in.html

Nu maar hopen dat het dan in hoger beroep alsngo afgeketst word.
Wat een bezopen buiten proportionele straf trouwens. Een jaar cel en 30 miljoen euro.
Een moord heb je minder gedoe mee.

Hoe gaan ze aantonen dat daadwerkelijk als schade te hebben geleden door TPB trouwens? Nog een punt van discussie.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:00:01 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68104851
Doet het de stream van de pers conferentie het bij jullie?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:03:14 #72
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_68104980
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Doet het de stream van de pers conferentie het bij jullie?
Ja.

Maar ze spreken alleen maar Zweeds. Versta d'r geen zak van.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:04:43 #73
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_68105039
Hmm, zowel Firefox als IE crashen door al dat gespam volgens mij.
pi_68105073
Nou die pers conferentie heb je ook geen flikker aan.
Zweeds... en die chatbox word dermate volgespamt dan mijn browser crashed.
pi_68105113
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:55 schreef McKillem het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)-jaar-de-cel-in.html

Nu maar hopen dat het dan in hoger beroep alsngo afgeketst word.
Wat een bezopen buiten proportionele straf trouwens. Een jaar cel en 30 miljoen euro.
Een moord heb je minder gedoe mee.

Hoe gaan ze aantonen dat daadwerkelijk als schade te hebben geleden door TPB trouwens? Nog een punt van discussie.
Het is 30 miljoen kronen, geen euro's. Maar dan nog, als ze het hoger beroep verliezen zijn ze voor de rest van hun leven fucked. En dat terwijl die aanklagers de ene blunder na de andere maakten..
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:09:20 #76
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_68105221
Ah, hier kan je het volgen zonder gespam: http://bambuser.com/channel/Spectrial/broadcast/114322

En ze spreken Engels nu.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:09:34 #77
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68105230
Belachelijke uitspraak . Durft de platenmaffia Google, Yahoo!, Microsoft etc. niet aan te klagen Via hen is net zo makkelijk een torrent-file te vinden.....
pi_68105249
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:06 schreef MrData het volgende:

[..]

Het is 30 miljoen kronen, geen euro's. Maar dan nog, als ze het hoger beroep verliezen zijn ze voor de rest van hun leven fucked. En dat terwijl die aanklagers de ene blunder na de andere maakten..
Ah nu je het zegt.
Maar het punt blijf uiteraard staan.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:13:06 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68105380
hilarische pers conferentie
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:16:14 #80
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_68105491
30 miljoen Kronen is nog steeds ruim 27 miljoen Euro. Alsnog belachelijk.
pi_68105719
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:16 schreef NoizEkick het volgende:
Volgens mij 'maar' 2,7 miljoen euro.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_68105723
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:16 schreef NoizEkick het volgende:
2,7 miljoen euro. Scheelt dus een factor 10. Het blijft wel veel.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:24:11 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68105805
Vooral die daniel-san vergelijkingen etc. Het is ook eigenlijk een stel kleine kinderen.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:26:51 #84
100696 NoizEkick
of iets dergelijks
pi_68105920
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:22 schreef MrData het volgende:

[..]

Volgens mij 'maar' 2,7 miljoen euro.

Inderdaad, verkeerd gekeken.
pi_68106114
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Belachelijke uitspraak . Durft de platenmaffia Google, Yahoo!, Microsoft etc. niet aan te klagen Via hen is net zo makkelijk een torrent-file te vinden.....
De torrentfile is wel te vinden,ze hosten hem niet. In tegenstelling tot the piratebay.
Essentieel verschil.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:33:52 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68106185
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:31 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

De torrentfile is wel te vinden,ze hosten hem niet. In tegenstelling tot the piratebay.
Essentieel verschil.
Daar maakte ze wel een goed punt, google zet het juist wel op hun eigen servers. Youtube bijvoorbeeld is van google en daar zetten ze alles zelf op de servert. En ook daar staat genoeg illegaal spul tussen. En wat te denken van rapidshare etc. die hosten daadwerkelijk illegale files. Waar torrents slechts een wegwijzertje zijn naar de juiste computers.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:36:35 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68106305
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:31 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Essentieel verschil.
Google host ook veel torrent files. Ze maken namelijk copien van heel veel sites zodat het allemaal wat makkelijker berijkbaar is. Ook de gecachde site worden gehost door google.

voorbeeld :

tpb

gehost door google
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:38:00 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68106353
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar maakte ze wel een goed punt, google zet het juist wel op hun eigen servers. Youtube bijvoorbeeld is van google en daar zetten ze alles zelf op de servert. En ook daar staat genoeg illegaal spul tussen. En wat te denken van rapidshare etc. die hosten daadwerkelijk illegale files. Waar torrents slechts een wegwijzertje zijn naar de juiste computers.
Van youtube wordt alle illegale content zo snel mogelijk verwijderd. Bij de piratebay wordt geen enkele moeite gedaan het aanbieden van illegale films/muziek/software tegen te gaan. Een significant verschil.

Rapidshare zie ik ook nog wel eens aangepakt worden
pi_68106409
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:18 schreef Hephaistos. het volgende:
Toch wel een verrassende uitspraak, had dit zeker niet verwacht...
Dit kan wel eens de omslag gaan worden, lijkt me ook wel logisch eigenlijk. Je ziet het op alle fronten: bijvoorbeeld Eeredivisie Live is onvermoeibaar bezig om internetstreams tegen te gaan.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:40:10 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68106442
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Van youtube wordt alle illegale content zo snel mogelijk verwijderd. Bij de piratebay wordt geen enkele moeite gedaan het aanbieden van illegale films/muziek/software tegen te gaan. Een significant verschil.

Nee de pirate bay bied geen content aan dat doen de mensen die de files achter de torrent uploaden. Als je iets op TPB upload geef je aan dat je de rechten hebt om het te uploaden.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:42:15 #91
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68106538
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee de pirate bay bied geen content aan dat doen de mensen die de files achter de torrent uploaden. Als je iets op TPB upload geef je aan dat je de rechten hebt om het te uploaden.
En de moderators/admin/eigenaars vinden het natuurlijk prima en grijpen niet in. Valt niet goed te praten... (al heb ik er ook vaak gebruik van gemaakt)
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:44:26 #92
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68106624
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En de moderators/admin/eigenaars vinden het natuurlijk prima. Valt niet goed te praten... (al heb ik er ook vaak gebruik van gemaakt)
Dat snap ik maar ze hebben inderdaad gelijk dat ze google dan ook moeten opdoeken. Want via google kan je ook gemakkelijk illegale content opsporen.

Het is toch ook niet illegaal om bij de grens een een bord te plaatsen die de weg wijst naar een belgische vuurwerkhandel. Pas als je het vuurwerk ook gaat halen doe je een illegale daad.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:45:03 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68106656
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit kan wel eens de omslag gaan worden, lijkt me ook wel logisch eigenlijk. Je ziet het op alle fronten: bijvoorbeeld Eeredivisie Live is onvermoeibaar bezig om internetstreams tegen te gaan.
En tóch kijk ik ieder weekend weer voetbal op mijn computer Zo zal het met illegale downloads ook wel gaan. Denk aan:

Napster -> Kazaa -> Limewire -> DC++ -> Torrents -> .....?

En nieuwsgroepen kunnen volgens mij niet snel gestopt worden.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:47:23 #94
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68106759
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat snap ik maar ze hebben inderdaad gelijk dat ze google dan ook moeten opdoeken. Want via google kan je ook gemakkelijk illegale content opsporen.

Het is toch ook niet illegaal om bij de grens een een bord te plaatsen die de weg wijst naar een belgische vuurwerkhandel. Pas als je het vuurwerk ook gaat halen doe je een illegale daad.
En wat nu als het enige wat je in België kunt krijgen illegaal vuurwerk is en er verder geen enkele reden is om er naartoe te gaan?

De illegale content op google is trouwens misschien 5% van de totale content (en ik denk dat ik dan aan de hoge kant zit). Bij TPB zal dat + 50% zijn. Dan valt dat van google nog niet goed te praten overigens, zij zouden misschien een filter in moeten bouwen. Maar om google nou daarom plat te gooien gaat wat ver vind ik.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:48:39 #95
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68106805
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ten eerste, TPB heeft trackers die het torrent-verkeer regelen, en ten tweede doen ze niets om illegale torrents te blokkeren of te verwijderen. De vergelijking met Google vind ik dus niet terecht.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:49:46 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68106848
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En tóch kijk ik ieder weekend weer voetbal op mijn computer Zo zal het met illegale downloads ook wel gaan. Denk aan:

Napster -> Kazaa -> Limewire -> DC++ -> Torrents -> .....?

En nieuwsgroepen kunnen volgens mij niet snel gestopt worden.
bootlegs ->Tape trading beurzen -> CD-R -> Napster -> Kazaa -> Limewire -> DC++ -> Torrents -> .....?

het enige wat napster etc. gedaan hebben is de aanleveringsmethoden wat versimpeld je hoeft niet meer de cd-r aan elkaar te geven op school of op de post te doen maar je stuurt ze gelijk
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:50:50 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68106891
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:48 schreef Montov het volgende:

[..]

Ten eerste, TPB heeft trackers die het torrent-verkeer regelen, en ten tweede doen ze niets om illegale torrents te blokkeren of te verwijderen. De vergelijking met Google vind ik dus niet terecht.
Doet google er iets aan om sites die illegale content aanbieden in hun zoekmachine te blokkeren

http://www.google.nl/search?q=free+mp3s

En de trackers regelen het torrent verkeer niet, ze linken alleen computers aan elkaar het download verkeer loopt rechtstreeks van Peer naar peer.
pi_68106935
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En google? Want die paar keer dat ik een torrentje moet hebben is google mijn nummer 1 keuze, niet TPB.
pi_68106986
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Doet google er iets aan om sites die illegale content aanbieden in hun zoekmachine te blokkeren

http://www.google.nl/search?q=free+mp3s

En de trackers regelen het torrent verkeer niet, ze linken alleen computers aan elkaar het download verkeer loopt rechtstreeks van Peer naar peer.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Yes+Man+divx+Torrent&btnG=Zoeken&meta=
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:54:12 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107020
Google heeft ook nog eens de halve pirate bay op hun eigen servers staan! (cached) dus dan is google even schuldig.
pi_68107080
2,7 miljoen zie ik trouwens nog wel bij elkaar gedonate worden door gefrustreerde TPB gebruikers of mensen die uberhaupt deze uitspraak afkeuren.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:56:01 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68107092
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:51 schreef McKillem het volgende:

[..]

En google? Want die paar keer dat ik een torrentje moet hebben is google mijn nummer 1 keuze, niet TPB.
De torrents staan toch bij TPB en niet bij google? Ik durf te wedden dat je ook discriminerende sites, illegale pornografie etc. kunt vinden bij google. Moet je google daarvan de schuld in de schoenen schuiven? Nee, de sitebouwers moeten aangepakt worden! Maar zoals ik al zei, een filter inbouwen bij google zou handig zijn. Maar google profileert zich totaal niet als site met illegale bedoelingen, dat doet TPB wel. Als je aan iemand vraagt waar hij/zij illegale downloads vandaan haalt zal niemand google zeggen.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:56:05 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107094
Het is gewoon raar dat je met vrienden onderling niet kopiën van muziek of films mag delen. Dat is altijd zo gegaan het gaat alleen nu iets sneller maar dat is de vooruitgang. Ohja en het begrip vriend is iets vervaagt.

Wat wel behoorlijk veranderd is, is het feit dat er veel gelekt wordt voordat het uit is. Dat gebeurde vroeger ook wel met promo'tjes en bootlegs die je kon kopen maar dat is nu wel iets erger geworden. Het zijn de mensen die bij de CD fabriek werken of bij de platenmaatschappij die er grotendeels schuldig aan zijn.

Of bands zelf
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 13:57:15 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107130
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De torrents staan toch bij TPB en niet bij google? Ik durf te wedden dat je ook discriminerende sites, illegale pornografie etc. kunt vinden bij google. Moet je google daarom de schuld in de schoenen schuiven? Maar zoals ik al zei, een filter inbouwen bij google zou handig zijn. Maar google profileert zich totaal niet als site met illegale bedoelingen, dat doet TPB wel. Als je aan iemand vraagt waar hij/zij illegale downloads vandaan haalt zal niemand google zeggen.
Maar de illegale download komt ook niet bij TPB weg. Die komt van jan miep en gerrit van de computer.
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:57:51 #105
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68107149
Laten we ff in opstand komen dan?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:57:56 #106
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68107150
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is gewoon raar dat je met vrienden onderling niet kopiën van muziek of films mag delen. Dat is altijd zo gegaan het gaat alleen nu iets sneller maar dat is de vooruitgang. Ohja en het begrip vriend is iets vervaagt.
Vroeger mocht het ook al niet alleen kon er niets aan gedaan worden. Nu staat de muziekindustrie op instorten (als ik nieuwsberichten moet geloven) en zal er toch iets moeten gebeuren.
pi_68107222
Ik ben benieuwd hoe dit bericht bij mininova is ontvangen.
pi_68107241
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

De torrents staan toch bij TPB en niet bij google? Ik durf te wedden dat je ook discriminerende sites, illegale pornografie etc. kunt vinden bij google. Moet je google daarvan de schuld in de schoenen schuiven? Nee, de sitebouwers moeten aangepakt worden! Maar zoals ik al zei, een filter inbouwen bij google zou handig zijn. Maar google profileert zich totaal niet als site met illegale bedoelingen, dat doet TPB wel. Als je aan iemand vraagt waar hij/zij illegale downloads vandaan haalt zal niemand google zeggen.
De torrents staan helemaal niet bij TPB, TPB linked. Google linked ook. Zoek de verschillen.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:00:14 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68107247
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar de illegale download komt ook niet bij TPB weg. Die komt van jan miep en gerrit van de computer.
Dat was bij alle andere p2p programma's ook al het geval. Feit blijft dat het uploaden van muziek etc. met copyrights illegaal is. En aangezien het merendeel van de torrents illegale content bevat en de uploaders (bijna) niet gepakt kunnen worden is het logisch de bron aan te pakken.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:00:39 #110
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68107254
Laten we google ook voor de rechter spannen... en alle andere site's behalve FOK!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:01:09 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107278
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vroeger mocht het ook al niet alleen kon er niets aan gedaan worden. Nu staat de muziekindustrie op instorten (als ik nieuwsberichten moet geloven) en zal er toch iets moeten gebeuren.
tijd dat het geld weer gewoon naar de artiesten gaat

Er zijn steeds meer bands die bij doorzichtige platenmaatschappijen zitten die gewoon een redelijke prijs vragen $10- $12 zo'n ¤6-¤10 voor een LP. En dan daarbij een fatsoenlijke LP kun je niet downloaden slecht mp3s en daar neem ik geen genoegen mee.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:01:40 #112
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68107305
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:00 schreef McKillem het volgende:

[..]

De torrents staan helemaal niet bij TPB, TPB linked. Google linked ook. Zoek de verschillen.

Waar staat deze torrent van het nieuwste album van U2 dan opgeslagen

http://torrents.thepirate(...).4739418.TPB.torrent
pi_68107326
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat de muziek industrie op instorten staat is gewoon kolder. En zelfs als dat zo is, laat ze eerst maar eens aantonen dat downloading überhaupt een relevant aandeel heeft in de inkomstenderving en het niet gewoon ligt aan die volledig debiele prijzen en het achterhaalde businessmodel.

Onschuldig tot tegendeel bewezen was het toch.
pi_68107366
Ze verzinnen vast wel wat nieuws
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_68107372
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waar staat deze torrent van het nieuwste album van U2 dan opgeslagen

http://torrents.thepirate(...).4739418.TPB.torrent
Sinds wanneer is een torrent illegaal? Een torrent is een bestand met verwijzingen naar waar de feiterlijke bestanden daadwerkelijk weg te halen zijn.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:03:33 #116
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_68107373
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:

Het aan elkaar linken van computers is het regelen van verkeer. Daarbij blijft inderdaad de primaire verantwoordelijkheid bij de gebruikers, maar een tracker is een onmisbaar onderdeel van het verhaal, en wanneer TPB niet optreedt tegen illegale content dan assisteren ze dus het verspreiden van illegale content. Precies zoals de aanklacht was.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:03:46 #117
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107382
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat was bij alle andere p2p programma's ook al het geval. Feit blijft dat het uploaden van muziek etc. met copyrights illegaal is. En aangezien het merendeel van de torrents illegale content bevat en de uploaders (bijna) niet gepakt kunnen worden is het logisch de bron aan te pakken.
Ja en toch zijn de uploaders de boosdoeners.

Maar ik zie het meer als een preview zender, ik weet zeker dat er tal van onbekendere bands nu meer verkopen dan vroeger door pirate sites. En ik weet nog zekerder dat er talloze bands nu opgericht worden die al hun inspiratie opgedaan hebben uit gedownloade muziek. Uiteindelijk heeft de muziek er baat bij. De muziek industrie niet maar daar ging muziek toch al niet om.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:05:11 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107450
Ik kan iedereen dit stuk aanraden : http://www.demonbaby.com/(...)f-oink-birth-of.html

het is een hele lap tekst maar er staat heel duidelijk in verwoord wat er mis is met de muziek industrie.
quote:
and if I filled my shiny new 160gb iPod up legally, buying each track online at the 99 cents price that the industry has determined, it would cost me about $32,226. How does that make sense?
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:07:10 #119
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68107525
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:02 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat de muziek industrie op instorten staat is gewoon kolder. En zelfs als dat zo is, laat ze eerst maar eens aantonen dat downloading überhaupt een relevant aandeel heeft in de inkomstenderving en het niet gewoon ligt aan die volledig debiele prijzen en het achterhaalde businessmodel.

Onschuldig tot tegendeel bewezen was het toch.
Ik weet ook niet of het allemaal waar is hoor. Maar dit soort berichten lees ik wel eens. En ook bij mij in de buurt hebben cd-winkels de deuren al moeten sluiten.

http://www.nrc.nl/kunst/a(...)ieuwen_of_verdwijnen
quote:
Het aantal verkochte cd-singles daalde van 1,7 miljoen in 2006 naar 1 miljoen in 2007, een daling van 37 procent. Het aantal legale downloads daarentegen, steeg van 10,1 miljoen naar 12 miljoen, een stijging van 19 procent. En naar het aantal illegale downloads kan de muziekindustrie alleen maar gissen.

Terwijl de inkomsten dalen, stijgen de kosten. Door de opleving van de economie is de vierkantemeterprijs in de binnensteden omhoog geschoten. Boudisque in Amsterdam, Bullit in Eindhoven; ze konden de aanstaande huurverhoging niet meer opbrengen.
Een (groot) deel van deze problemen ontstaat door illegale downloads. Begrijp me niet verkeerd, ik download zelf ook. Maar het helemaal goed praten is gewoon niet mogelijk.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:09:20 #120
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68107626
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:03 schreef McKillem het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een torrent illegaal? Een torrent is een bestand met verwijzingen naar waar de feiterlijke bestanden daadwerkelijk weg te halen zijn.
Waarom mag ik geen links naar kinderporno aanbieden (als ik die al zou hebben) en allemaal op mijn website plaatsen? Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om erop te klikken En ik host die site toch niet

Waarom worden linkjes naar torrents op Fok! verwijderd? Als het allemaal zo legaal is zouden ze hier ook wel mogen staan
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:09:48 #121
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68107648
Die artiesten moeten niet zo zeuren, ze doen het toch voor de lol, en het plezier?
als ze het voor het geld doen moeten ze maar wat anders gaan doen, en ze kunnen altijd nog het geld van concerten e.d. krijgen
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:10:29 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107677
De platenzaak bij mij in de buurt begint juist steeds beter te lopen. En overal hoor ik dat er een enorme stijging is in de hoeveelheid vinyl die verkocht wordt.

Ik denk dat het geld gewoon beter verdeeld wordt. Niet alles komt meer bij 1 platenmaatschappij terecht maar steeds meer bij kleine labels. En uiteindelijk bij de bands zelf.
pi_68107703
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of het allemaal waar is hoor. Maar dit soort berichten lees ik wel eens. En ook bij mij in de buurt hebben cd-winkels de deuren al moeten sluiten.
Dat heeft (en dat weet ik uit eigen ervaring) meer de maken met merastores als bol.com en zelfs ebay.
Ik koop de nieuwste cd's op internet voor hooguit 15 euro. Vaak minder, om en nabij 10. Dat is inclusief verzendkosten.
Waarom zou ik dan naar een winkel gaan en 20 tot 25 euro lappen voor exact dezelfde CD.

Dat bedoel ik met oud businessmodel. Internet heeft inderdaad te maken met een verschuiving in de markt maar dat is niet zo zwart/wit als downloaden dat volgens hun het probleem is.
quote:
http://www.nrc.nl/kunst/a(...)ieuwen_of_verdwijnen
[..]

Een (groot) deel van deze problemen ontstaat door illegale downloads. Begrijp me niet verkeerd, ik download zelf ook. Maar het helemaal goed praten is gewoon niet mogelijk.
Daar verschillen we dan in van mening.
Door de download heb ikzelf in ieder geval een heel legio aan nieuwe artiesten ontdekt die waar ik ook dingen van koop. Zij het cd's, merch of concert tickets.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:12:20 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107755
Het zijn voornamelijk de grote jongens die het voelen. De kleintjes hebben altijd moeten ploeteren om een klein beetje bij elkaar te kunnen krijgen.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:12:33 #125
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68107763
m'n vader is fan van neil young, en koopt al die cd's voor max ¤13 via internet, dat is incl verzendkosten...
pi_68107767
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waarom mag ik geen links naar kinderporno aanbieden (als ik die al zou hebben) en allemaal op mijn website plaatsen? Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om erop te klikken En ik host die site toch niet
Ik vind kindermisbruik bepaald niet vergelijkbaar met het downloaden van een cd. Excuseer dan ook dat ik hier verder niet op inga.
quote:
Waarom worden linkjes naar torrents op Fok! verwijderd? Als het allemaal zo legaal is zouden ze hier ook wel mogen staan
Linken naar locaties waar bestanden te downloaden zijn die beschermt zijn is gewoon niet illegaal. Dat ze hier weggemikt worden is fok policy/voorzorg.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:13:06 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68107787
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:10 schreef McKillem het volgende:

Daar verschillen we dan in van mening.
Door de download heb ikzelf in ieder geval een heel legio aan nieuwe artiesten ontdekt die waar ik ook dingen van koop. Zij het cd's, merch of concert tickets.
Dat doe ik als muziekliefhebber ook. Maar ik kan me niet voorstellen dat de doorsnee luisteraar dat doet. En de wat minder bedeelden al zeker niet (waarom betalen als je het ook gratis kunt krijgen?).
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:16:31 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107936
exact veel mensen willen toch nog iets tastbaars in de kast hebben dat echt van hun is.

Al denk ik dat er wel een generatie aankomt die daar minder waarde aan gaat hechten. maar laten we wel wezen ik had toen ik 18 was ook geen enorme volle cd kast (cdtje of 30 hooguit) en nu is hij wel wat gegroeit het gaat er ook om wat mensen te besteden hebben.

Ja en dat cd zaken floppen is ook heel vaak omdat ze niet hebben wat de mensen zoeken. Ik weet zeker als er destijds een betaalde versie van Oink was (iets met een abbonement oid) dat ik daar dan lid van was geworden. Maar zoiets is er gewoon niet, wat zo'n itunes store aanbied is maar heel beperkt en ook nog eens zo gemaakt dat ik er niet eens zelf een kopie van mag maken voor in mijn auto of voor op mijn andere computer.
pi_68107942
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat doe ik als muziekliefhebber ook. Maar ik kan me niet voorstellen dat de doorsnee luisteraar dat doet. En de wat minder bedeelden al zeker niet (waarom betalen als je het ook gratis kunt krijgen?).
Piratebay een verlengstuk van het sociale stelsel.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:17:20 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68107970
quote:

[..]

Ja en als ze het niet gratis hadden kunnen krijgen hadden ze het ook niet gekocht. Je kunt geen geld halen uit lege zakken
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:17:29 #131
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68107980
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:12 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik vind kindermisbruik bepaald niet vergelijkbaar met het downloaden van een cd. Excuseer dan ook dat ik hier verder niet op inga.
[..]

Linken naar locaties waar bestanden te downloaden zijn die beschermt zijn is gewoon niet illegaal. Dat ze hier weggemikt worden is fok policy/voorzorg.
Illegaal is illegaal, wat het ook is. Natuurlijk zit er wel een verschil in ernst maar het gaat om het idee.

Maar google sluiten om die paar % illegale content is absurd. En je moet er nog gericht naar zoeken ook. Bij TBP kun je zo een leuke film uitkiezen bij de nieuwst geuploade filmtorrents.

Ach ja, we zullen het zien. Als ze nu niet door de mand vallen gebeurt dat de volgende keer wel. Zou jammer zijn, maar er zijn nog voldoende alternatieven
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:19:20 #132
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68108059
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Illegaal is illegaal, wat het ook is. Natuurlijk zit er wel een verschil in ernst maar het gaat om het idee.

Maar google sluiten om die paar % illegale content is absurd. En je moet er nog gericht naar zoeken ook. Bij TBP kun je zo een leuke film uitkiezen bij de nieuwst geuploade filmtorrents.

Ach ja, we zullen het zien. Als ze nu niet door de mand vallen gebeurt dat de volgende keer wel. Zou jammer zijn, maar er zijn nog voldoende alternatieven
Er zijn ook artiesten en filmmakers die legaal hun eigen films op the pirate bay zetten. Waarom zou je die mensen die mogelijkheid ontzeggen?

Op waffles is bijvoorbeeld een hele categorie met muziek van onbekende artiesten die zelf hun eigen muziek aanbieden.
pi_68108084
quote:

[..]

Er zullen er wel tussen zitten die het niet kopen nee.

Mensen die je CD wel downloaden maar niet kopen, hadden niet die CD opeens wel gekocht op het moment dat hij niet te downloaden was. Dat is namelijk ook gewoon wishful thinking.
Geen geld is immers geen geld. Hun hun al dan niet illegale muziek afpakken is dan ook alleemaar pesten maar inkomsten haal je er niet uit verder.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:20:58 #134
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68108124
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja en als ze het niet gratis hadden kunnen krijgen hadden ze het ook niet gekocht. Je kunt geen geld halen uit lege zakken
Verleggen van prioriteiten heet dat. Ik kocht als scholier (middelbare school) iedere maand wel 1-2 cd's. De afgelopen 3 jaar zijn daar misschien 3 (gekochte) cd's bij gekomen. Ik zeg niet dat illegale downloads de enige boosdoener zijn, die megastores hebben ook zeker mee te maken. Maar illegale downloads doen de verkoop in ieder geval niet goed.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:23:44 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68108240
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Er zijn ook artiesten en filmmakers die legaal hun eigen films op the pirate bay zetten. Waarom zou je die mensen die mogelijkheid ontzeggen?
Omdat 99% van de content wél illegaal is misschien? Dan zoeken zij hun heil maar elders. Jammer maar helaas. Gebeurt overigens wel vaker hoor dat de goede de dupe worden van degene die niet willen luisteren naar de regels, niet alleen in dit geval. Maar dat is inderdaad jammer.
pi_68108260
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het bezwaar van mij uit is dan ook meer dat ik de strafmaat verafschuw.
De industrie in deze lult uit haar nek. "iedere download gemiste verkoop" achtige kolder die ze kennelijk, met resultaat, kunnen verkopen aan iedereen frustreert me enorm omdat het gewoon onzin is.

Daarop gebaseerd word een volledig achterlijke eis gesteld van een jaar gevangenisstraf en 3 miljoen euro boete die kennelijk nog uitgedeeld word ook.
Waar is het perspectief.
Als ik een politieauto jat en major brokken maak heb ik minder problemen. En dat is aantoonbaar. Dit is gebakken lucht met wat onderbuikgevoelens.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:27:06 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68108407
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:20 schreef McKillem het volgende:

[..]

Er zullen er wel tussen zitten die het niet kopen nee.

Mensen die je CD wel downloaden maar niet kopen, hadden niet die CD opeens wel gekocht op het moment dat hij niet te downloaden was. Dat is namelijk ook gewoon wishful thinking.
Geen geld is immers geen geld. Hun hun al dan niet illegale muziek afpakken is dan ook alleemaar pesten maar inkomsten haal je er niet uit verder.
Ik had bepaalde cd's zeker wél gekocht als ik ze niet had kunnen downloaden. Zie nieuwste U2 bijvoorbeeld, vind ik erg goed Maar aangezien ik mijn geld nu ook goed voor andere zaken kan gebruiken en de illegale kopie het perfect doet hou ik mijn geld liever in mijn zak. Nu praat ik overigens voor mijzelf, of een ander ook zo denkt kan ik natuurlijk niet zien. Maar het zou me niet verbazen.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:27:47 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68108439
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:24 schreef McKillem het volgende:

[..]

De industrie in deze lult uit haar nek. "iedere download gemiste verkoop" achtige kolder die ze kennelijk, met resultaat, kunnen verkopen aan iedereen frustreert me enorm omdat het gewoon onzin is.

Daarop gebaseerd word een volledig achterlijke eis gesteld van een jaar gevangenisstraf en 3 miljoen euro boete die kennelijk nog uitgedeeld word ook.
Waar is het perspectief.
Als ik een politieauto jat en major brokken maak heb ik minder problemen. En dat is aantoonbaar. Dit is gebakken lucht met wat onderbuikgevoelens.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:29:09 #139
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68108491
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:24 schreef McKillem het volgende:

[..]

Waar is het perspectief.
Daar geef ik je helemaal gelijk in. Ik denk dat ze ook meer een statement willen maken naar de andere aanbieders van torrents. Angst inboezemen en hopen dat ze gaan sluiten.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:30:24 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68108546
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik had bepaalde cd's zeker wél gekocht als ik ze niet had kunnen downloaden. Zie nieuwste U2 bijvoorbeeld, vind ik erg goed Maar aangezien ik mijn geld nu ook goed voor andere zaken kan gebruiken en de illegale kopie het perfect doet hou ik mijn geld liever in mijn zak. Nu praat ik overigens voor mijzelf, of een ander ook zo denkt kan ik natuurlijk niet zien. Maar het zou me niet verbazen.
Ja en als je terugspoelt naar de tijd dat boy uitkwam dan had je de LP van de bieb gehaald en dat op een bandje gezet. En dan had je de LP ook niet gekocht omdat het bandje het ook prima deed.

Ik denk niet dat de industrie daarom zoveel misloopt. Ze lopen wel veel mis omdat een CD ¤20 kost en niet ¤2,30 of iets dergelijks.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:32:32 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68108633
En de inkomsten uit de concerten is al helemaal niet omlaag gegaan door downloads. En ook de merch. Het leuke is wel dat platenmaatschappijen meestal geen recht hebben op beelden van artiesten slechts op de muziek. Dus dat steken artiesten wel in eigen zak, als je de artiesten wil steunen kun je beter een tshirt kopen dan de cd.
pi_68108835
Ik kan toch wel stellen dat ik minder aankoop sinds torrents/nieuwsgroepen. Vroeger liep ik nog weleens de platenzaak binnen op zoek naar leuke aanbiedingen en vooral vinyl maar koop nu bijna alles online wat ik ook
"echt" wil kopen. Ik ben mijn baan bij van Leest kwijtgeraakt omdat de omzet dramatisch gedaald was ivm downloads en heb menig vinylshop zien verdwijnen maar dit ligt ook aan de schappelijke prijzen die je via internet betaald en niet alleen aan downloads. Ik heb nl genoeg gedownload wat ik daarna legaal kocht.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:41:13 #143
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68108993
bij mij doet een mp3tje echt niks ten opzichte van vinyl als ik echt iets wil hebben koop ik het desnoods op cd en later nog op vinyl zo heb ik best veel dubbel. Als dat niet goed is voor de industrie!
pi_68109063
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:32 schreef Bosbeetle het volgende:
En de inkomsten uit de concerten is al helemaal niet omlaag gegaan door downloads. En ook de merch. Het leuke is wel dat platenmaatschappijen meestal geen recht hebben op beelden van artiesten slechts op de muziek. Dus dat steken artiesten wel in eigen zak, als je de artiesten wil steunen kun je beter een tshirt kopen dan de cd.
Grote bands verdienen zelfs ruimschoots voldoende met concerten.
Wat kost zo'n U2 ticket? 80 euro?

Niets mis mee hoor, maar dan moet er ook wat losser gedaan worden over downloaden.
pi_68109181
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn bands die je kent en waar je een verwachting van hebt.
Sommige cd's pre-order ik ook omdat ik weet dat ik de artiest geniaal vind.

Het gaat me meer om het idee dat ik iig niet een platenzaak in loop en een cd koop van 2 tientjes zo maar ff blind.
Een download dat trek ik ff binnen en check ik. Vele malen makkelijker en je weet wat je koopt. Dat ik, als ik het niet koop, stiekem wel op mijn HD blijft staan staat daar wmb verder los van want of ik hem op mijn hd heb of niet, gekocht had ik hem niet.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 14:47:27 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68109207
Ik denk trouwens dat het software makers wel echt hard raakt! En dat is altijd al zo geweest. Daarom hebben ze absurd hoge prijzen moeten creeeren en daardoor wordt er weer meer illegaal gebruikt
pi_68109292
Het is wel zo dat als ik de spelletjes niet op het internet kon krijgen, ik ze wel had gekocht.
pi_68109313
Ik kan zeker stellen dat ik minder koop dan vroeger door downloaden. Maar de keerzijde is wel dat ik nu ontzettend veel meer muziek heb kunnen ontdekken dan voorheen. Als ik mij tot de door de platenbobo's voorgeschotelde crap had gehouden zou ik ongelofelijk veel gemist hebben. En hoeveel bekende bands zijn er dankzij internet beroemd geworden, en geven nu een platenmaatschappij het brood op de plank? Dat zijn er behoorlijk wat.
En uiteraard, zoals vaker gezegd door meer mensen, bands of artiesten die ik echt goed vind, daar besteed ik mijn geld echt wel aan. Concerten, merchandise, en ja ook CD's.

[ Bericht 0% gewijzigd door viagraap op 17-04-2009 15:27:03 ]
What Would Goku Do
pi_68109368
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk trouwens dat het software makers wel echt hard raakt! En dat is altijd al zo geweest. Daarom hebben ze absurd hoge prijzen moeten creeeren en daardoor wordt er weer meer illegaal gebruikt
Nee joh.
Wat word er nou op grote schaal illegaal gebruikt? 90% van de software op alle pc's wereldwijd zal gewoon legitiem zijn. (lees: gratis)

En ook daar geld prijs natuuurlijk wel een beetje.
Ik wil best voor photoshop betalen, maar niet als je ook GIMP hebt waar ikzelf iig een heel eind mee kom die gewoon gratis is, en ik voor photoshop even 1200 pleurotjes mag overhandigen.
  Moderator vrijdag 17 april 2009 @ 15:00:04 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_68109762
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:51 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nee joh.
Wat word er nou op grote schaal illegaal gebruikt? 90% van de software op alle pc's wereldwijd zal gewoon legitiem zijn. (lees: gratis)

Ik wil best voor photoshop betalen, maar niet als je ook GIMP hebt waar ikzelf iig een heel eind mee kom die gewoon gratis is, en ik voor photoshop even 1200 pleurotjes mag overhandigen.
Photoshop ken bijna niemand die dat legaal gebruikt alsmede illustrator etc. En GIMP kan niet alles wat Photoshop kan. Maar ook programmas als autocad, 3dmax, cubase, adobe premiere etc.

kortom bijna alle grote software pakketten worden illegaal gebruikt.
pi_68109897
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Photoshop ken bijna niemand die dat legaal gebruikt alsmede illustrator etc. En GIMP kan niet alles wat Photoshop kan. Maar ook programmas als autocad, 3dmax, cubase, adobe premiere etc.

kortom bijna alle grote software pakketten worden illegaal gebruikt.
Daarom hebben ze ook zo'n groot marktaandeel.
Fotobewerken word fotoshoppen genoemt. Ik bedoel kom op. Dat soort publiciteit koop je niet als bedrijf.
  vrijdag 17 april 2009 @ 15:05:21 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68109968
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:51 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nee joh.

90% van de software gratis of legitiem verkregen? Bewezen getallen heb ik niet (en jij zo te zien ook niet) maar hier geloof ik geen snars van. Iedereen die ik ken heeft illegale software op zijn computer staan. Van het OS tot Office tot een spelletje. Ik ken zelfs een aantal bedrijven die met illegale software werken.

Op een zeker moment gebruikte ik Autocad, SPSS, ArcGIS, Office, Photoshop en Windows (en nog wel meer denk ik) illegaal. Dat is voor een paar duizend euro software
pi_68110011
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:03 schreef McKillem het volgende:

[..]

Daarom hebben ze ook zo'n groot marktaandeel.
Fotobewerken word fotoshoppen genoemt. Ik bedoel kom op. Dat soort publiciteit koop je niet als bedrijf.
Dit gaat zelfs zo ver dat het in de van dale staat.
quote:
fo·to·shop·pen -shopte, h gefotoshopt foto’s bewerken met de computer
http://www.vandale.nl/van(...)oekwoord=fotoshoppen
pi_68110737
Moeten ze maar niet van die achterlijke prijzen voor software vragen.
What Would Goku Do
pi_68111538
Als adobe strenge controle zou invoeren, zijn ze in 1 hap een groot deel van hun marktaandeel kwijt.

Ik heb photoshop, flash, ... geleerd op illegale versies. Tijdens mijn studies kon en wilde ik dat gewoon niet betalen. Had ik toen die mogelijkheid niet, zou ik photoshop nooit geleerd hebben, en ze als werknemer/-gever nooit kopen.
pi_68112040
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:49 schreef katerwater het volgende:
Als adobe strenge controle zou invoeren, zijn ze in 1 hap een groot deel van hun marktaandeel kwijt.

Ik heb photoshop, flash, ... geleerd op illegale versies. Tijdens mijn studies kon en wilde ik dat gewoon niet betalen. Had ik toen die mogelijkheid niet, zou ik photoshop nooit geleerd hebben, en ze als werknemer/-gever nooit kopen.
Daar hebben ze supergoedkope studentenlicenties voor uitgevonden.
pi_68113364
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar ik zon licentie moet krijgen
pi_68113653
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:37 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waar ik zon licentie moet krijgen
Surfspot.nl
pi_68115401
Ik begrijp niet waarom iedereen het altijd zo ontzettend opneemt voor die TPB goeroes en andere piraten.

Het zijn eigenlijk gewoon software piraten en iedereen weet het. (en ja ik weet dat ze geen software fysiek zelf hosten en ja ik download ook wel eens een torrent).

Je zult zelf maar jaren gewerkt hebben aan een film of stuk software dan baal je ook dat alles maar rond gekopieerd wordt via torrents etc.

Ik vind het op zich wel goed dat er een klein beetje tegengas komt tegen het eindeloze gratis uitdelen van alles wat maar met media te maken heeft.

En natuurlijk weet ik dat er geen einde komt aan torrent sites, maar een beetje tegengas dus kan geen kwaad
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:46:12 #160
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68115444
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik begrijp niet waarom iedereen het altijd zo ontzettend opneemt voor die TPB goeroes en andere piraten.

Het zijn eigenlijk gewoon software piraten en iedereen weet het. (en ja ik weet dat ze geen software fysiek zelf hosten en ja ik download ook wel eens een torrent).

Je zult zelf maar jaren gewerkt hebben aan een film of stuk software dan baal je ook dat alles maar rond gekopieerd wordt via torrents etc.

Ik vind het op zich wel goed dat er een klein beetje tegengas komt tegen het eindeloze gratis uitdelen van alles wat maar met media te maken heeft.

En natuurlijk weet ik dat er geen einde komt aan torrent sites, maar een beetje tegengas dus kan geen kwaad
Wij delen exact dezelfde mening
  vrijdag 17 april 2009 @ 17:53:39 #161
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68115613
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wij delen exact dezelfde mening
Jij deelt exact dezelfde mening
pi_68115639
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 16:03 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Klopt, ik heb vlak voor de paasvakantie van de school gekregen. Ik studeer binnen 2 maand af.
pi_68115767
Ik ben er nog niet uit hoe ik met copyrights, patenten en auteursrechten om moet gaan. Het blijven natuurlijk wel door de overheid verstrekte monopolies op de verspreiding en productie van software en muziek. Ik ben daar eigenlijk principieel op tegen maar vanuit economische hoek kunnen er zeer grote bezwaren worden opgeworpen tegen en ook voor dit soort regelingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 17-04-2009 18:14:53 ]
pi_68115802
Ook altijd weer precies dezelfde reacties in dit soort topics, mijn top 3:

-ja maar dan kunnen ze Google / yahoo ook wel aanpakken
-ja maar ik ga geen 1500 euro voor een Adobe pakket betalen
-ja maar die cd's zijn gewoon belachelijk duur.
٩๏̯͡๏)۶
pi_68115872
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:01 schreef Ronaldsen het volgende:
-ja maar ik ga geen 1500 euro voor een Adobe pakket betalen
-ja maar die cd's zijn gewoon belachelijk duur.
Die hoge prijzen vallen goed te verklaren uit het feit dat er sprake is van een monopolist (en nota bene door de overheid verstrekt), de artiesten of het softwarehuis heeft door copyrights zeer veel economische macht verkregen en kan daarmee de prijzen van deze software en muziek hoog houden ten nadele van het consumentensurplus. Waarom vind jij dat aanvaardbaar, waarom moeten artiesten en softwarehuizen geholpen worden met een monopolie voor hun businessmodel?
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:08:47 #166
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68115993
als ik wil jatten jat ik toch laat ze er maar wat op verzinnen als ze er zo tegen zijn. Als er overal bmws stonden met de sleutels erin zouden mensen die ook massaal meenemen
pi_68116020
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:08 schreef ASroma het volgende:
als ik wil jatten jat ik toch laat ze er maar wat op verzinnen als ze er zo tegen zijn. Als er overal bmws stonden met de sleutels erin zouden mensen die ook massaal meenemen
Gelukkig is het geen jatten. De bron blijft immers gewoon aanwezig met het downloaden van software of muziek, er is enkel een kopie ontstaan.
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:11:44 #168
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68116064
quote:

Dan kunnen we Google ook meteen sluiten.

Torrents zijn niet per definitie evil - Linux b.v. wordt er ook mee verspreid.
Zonder dat ik een paar jaar terug Adobe's suite had gedownload was ik nu geen webdesigner geworden - met legale software waar goed voor betaald is.

Wat betreft downloaden van muziek en films: De schuld van de uitgevers zelf die niet meeveranderen met de tijd en hardnekkig blijven doen of internet niet bestaat.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_68116483
quote:

Waar ik eerder van zou balen als artiest is dat er buiten de illegale netwerken geen fatsoenlijke manier is om m'n spullen bij de consument te krijgen. In je eentje even een alternatief opzetten voor het illegale kanaal doe je ook niet zomaar even, daar moeten flink wat mensen voor uit hun vastgeroeste stoel losgeweekt worden wil je binnen afzienbare tijd een beetje vergelijkbaar bereik krijgen.
pi_68120212
quote:

Alsof de maker (muzikant, producent) zijn aandeel kwijtraakt.
Dat staat allang vast in de contracten. De enige die winst mislopen zijn de platen en filmmaatschappijen.
  vrijdag 17 april 2009 @ 21:21:21 #172
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68122827
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:18 schreef Siniti het volgende:
[ afbeelding ]
whehe
  vrijdag 17 april 2009 @ 21:27:27 #173
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_68123109
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:18 schreef Siniti het volgende:
[ afbeelding ]
whehe
"3: Fap furiously"
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
&gt;&gt;&gt; Geen referrertje in sigs &lt;&lt;&lt;
pi_68123413
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:27 schreef kanaiken het volgende:

[..]

"3: Fap furiously"

4chan, wedden?
pi_68124482
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:33 schreef Specularium het volgende:

[..]

4chan, wedden?
Ze proberen daar zelfs een hele raid ala Project Chanology op te zetten
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:02:45 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68124869
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 17:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Jij deelt exact dezelfde mening
Ja, ik doelde op de persoon die ik quotte en ik.
  vrijdag 17 april 2009 @ 22:53:56 #177
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68126948
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:28 schreef viagraap het volgende:
Moeten ze maar niet van die achterlijke prijzen voor software vragen.
Daarom steel jij ook een Mercedes..?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_68127016
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:53 schreef kawotski het volgende:
Maar Mercedes exploiteert niet het door de overheid verkregen monopolie op intellectueel eigendom. Verder vindt er geen diefstal plaats.
pi_68127026
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:53 schreef kawotski het volgende:

[..]

Wat een vergelijking
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:02:53 #180
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68127281
Dus jongens, allemaal als een idioot gaan downloaden, dat zal de software industrie goed doen! Koop vooral geen enkel pakket meer en leg al je vrienden en kennissen uit hoe ook zij honderden euro's kunnen besparen!

Torrents

ps:

Uitgever World of Goo failliet verklaard
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:03:55 #181
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68127322
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 22:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar Mercedes exploiteert niet het door de overheid verkregen monopolie op intellectueel eigendom. Verder vindt er geen diefstal plaats.
Er vindt dan wel degelijk diefstal plaats, praktisch voor elk stukje software zijn er alternatieven. Dat Viagraap het niet kan of wil betalen betekent niet dat het te duur is. Je kan niet verwachten dat een programmeur software gratis beschikbaar stelt, heb je het er niet voor over dan koop je het niet en wellicht zakt de prijs van het programma dan.
pi_68127355
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:02 schreef leolinedance het volgende:
Dus jongens, allemaal als een idioot gaan downloaden, dat zal de software industrie goed doen! Koop vooral geen enkel pakket meer en leg al je vrienden en kennissen uit hoe ook zij honderden euro's kunnen besparen!

Torrents

ps:

Uitgever World of Goo failliet verklaard
Ik heb net weer 7 films aangeklikt
pi_68127869
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:03 schreef kawotski het volgende:
Er vindt dan wel degelijk diefstal plaats
Zeker niet, de bron is nog gewoon aanwezig, zowel bij de uploader als bij de producent van de muziek of software.
quote:
praktisch voor elk stukje software zijn er alternatieven.
Dat is niet relevant, het gaat er om of een producent een door de overheid verkregen monopolie zakelijk mag gaan exploiteren.
quote:
Dat Viagraap het niet kan of wil betalen betekent niet dat het te duur is.
Een copyright of patent verschaft een marktpartij een monopoliepositie. Vanuit de economische theorie die daar over beschikbaar is kun je afleiden dat een monopoliepositie tot hogere prijzen kan leiden. De vraag of iets te duur is is niet te beantwoorden, de vraag of de prijsvorming zuiver tot stand komt is wel te beantwoorden. Door het verstrekken val een alleenrecht op intellectueel eigendom komt in ieder geval de prijsvorming niet op een zuivere manier tot stand.
quote:
Je kan niet verwachten dat een programmeur software gratis beschikbaar stelt
Dat verwacht ik ook niet, de muzikant en programmeur moeten ook brood op de plank hebben.
quote:
heb je het er niet voor over dan koop je het niet en wellicht zakt de prijs van het programma dan.
Daar moet je maar op hopen, door een monopoliepositie op het aanbieden van dat ene stukje software kan de prijsvorming niet tot stand komen zoals die voor een pak meel wel tot stand komt.
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:33:27 #184
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68128538
Kapitalistische dictatuur word voor steeds meer mensen duidelijk zichtbaar.
pi_68128580
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:33 schreef rood_verzet het volgende:
Kapitalistische dictatuur word voor steeds meer mensen duidelijk zichtbaar.
Met kapitalisme heeft dit weinig te maken hoor. Sterker nog, zuivere kapitalisten zien dit ook niet als een goede ontwikkeling, veel anarcho-kapitalisten maken zich ook druk over de vergaande exploitatie van intellectueel eigendom.
pi_68128622
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Met kapitalisme heeft dit weinig te maken hoor. Sterker nog, zuivere kapitalisten zien dit ook niet als een goede ontwikkeling, veel anarcho-kapitalisten maken zich ook druk over de vergaande exploitatie van intellectueel eigendom.
Dat dacht ik ook, kapitalisme is berust op een concurrerende markt toch?
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:37:50 #187
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68128666
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Met kapitalisme heeft dit weinig te maken hoor. Sterker nog, zuivere kapitalisten zien dit ook niet als een goede ontwikkeling.
Ik denk dat de echte Bolkestein nu met zijn platenmaatschappijvriendjes een fles champagne opent. Met een vrije markt heeft dit niet zoveel te maken nee, maar dat is slechts een van de vormen van kapitalisme. De vorm waar de grootste corporaties een schurfthekel hebben aangezien dat ten koste gaat van hun winsten.
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:41:01 #188
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68128755
uitstekend commentaar van Boots Riley, een hiphop artiest, over 'intellectual property' :

pi_68128762
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:36 schreef Siniti het volgende:
Dat dacht ik ook, kapitalisme is berust op een concurrerende markt toch?
Kapitalisme berust op het in prive bezit hebben van productiemiddelen, ook wel kapitaal genoemd. Maar in de tijd van Adam Smith (grondlegger van het kapitalisme, leefde in de 18e eeuw) bestonden internet en software nog niet en artiesten verdienden hun geld met optredens. Een gitaar of ander instrument zou je in dat opzicht als het kapitaal van een artiest kunnen interpreteren, de vraag is nu of intellectueel eigendom ook als kapitaal moet worden gezien. Zo ja, dan heeft de artiest het eigendomsrecht daar op, zo nee, dan is kopiëren legitiem. Ik vind dat overigens een zeer moeilijk te beantwoorden vraag, maar waar kapitalisten in ieder geval niks van moeten hebben zijn door de overheid afgedwongen monopolie posities omdat dat diep ingrijpt in de werking van een vrije markt.
pi_68128895
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kapitalisme berust op het in prive bezit hebben van productiemiddelen, ook wel kapitaal genoemd. Maar in de tijd van Adam Smith (grondlegger van het kapitalisme, leefde in de 18e eeuw) bestonden internet en software nog niet en artiesten verdienden hun geld met optredens. Een gitaar of ander instrument zou je in dat opzicht als het kapitaal van een artiest kunnen interpreteren, de vraag is nu of intellectueel eigendom ook als kapitaal moet worden gezien. Zo ja, dan heeft de artiest het eigendomsrecht daar op, zo nee, dan is kopiëren legitiem. Ik vind dat overigens een zeer moeilijk te beantwoorden vraag, maar waar kapitalisten in ieder geval niks van moeten hebben zijn door de overheid afgedwongen monopolie posities omdat dat diep ingrijpt in de werking van een vrije markt.
Ja, das de officiële uitleg Maar uiteindelijk kan er geen kapitalisme zijn zonder concurrentie, of sla ik de plank hier nu volledig mis
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:48:39 #191
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68128944
quote:
door de overheid afgedwongen monopolie posities
Ik weet niet hoe de overheid Clearchannel of Microsoft tot een monopolie positie heeft gedwongen...
pi_68129004
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:47 schreef Siniti het volgende:
Maar uiteindelijk kan er geen kapitalisme zijn zonder concurrentie, of sla ik de plank hier nu volledig mis
Dat klopt. Kapitalisme en vrije concurrentie gaan hand in hand.
pi_68129030
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:48 schreef rood_verzet het volgende:
Ik weet niet hoe de overheid Clearchannel of Microsoft tot een monopolie positie heeft gedwongen...
Daarom doelde ik ook specifiek op door de overheid afgedwongen monopolieposities.
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:54:02 #194
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68129101
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:47 schreef Siniti het volgende:

[..]

Ja, das de officiële uitleg Maar uiteindelijk kan er geen kapitalisme zijn zonder concurrentie, of sla ik de plank hier nu volledig mis
Ja je slaat de plank mis. Kapitalisme betekent simpelweg dat productiemiddelen in prive-bezit zijn. Voor de grootste kapitalistische bedrijven is vrije concurentie meer een last dan een lust.
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:54:28 #195
132605 kawotski
Il Dottore
pi_68129112
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

Zeker niet, de bron is nog gewoon aanwezig, zowel bij de uploader als bij de producent van de muziek of software.
[..]
Dat is niet relevant, het gaat er om of een producent een door de overheid verkregen monopolie zakelijk mag gaan exploiteren.
[..]
Een copyright of patent verschaft een marktpartij een monopoliepositie. Vanuit de economische theorie die daar over beschikbaar is kun je afleiden dat een monopoliepositie tot hogere prijzen kan leiden. De vraag of iets te duur is is niet te beantwoorden, de vraag of de prijsvorming zuiver tot stand komt is wel te beantwoorden. Door het verstrekken val een alleenrecht op intellectueel eigendom komt in ieder geval de prijsvorming niet op een zuivere manier tot stand.
[..]
Dat verwacht ik ook niet, de muzikant en programmeur moeten ook brood op de plank hebben.
[..]
Daar moet je maar op hopen, door een monopoliepositie op het aanbieden van dat ene stukje software kan de prijsvorming niet tot stand komen zoals die voor een pak meel wel tot stand komt.
maar ondanks dat de bron nog aanwezig is loopt de producent inkomsten mis hoe noemen we dat dan? Ik kan maar 1 woord bedenken, derving (of 2.. diefstal)
Ik denk dat je het los moet zien van copyright of monopoliepositie. Mercedes heeft ook het monopolie op de Mercedes in die zin. Niemand verplicht je tot aanschaf. Als je in de min staat is de software ook onbetaalbaar dus zul je een alternatief moeten zoeken. Bij hardware spelen dezelfde issues en daar heet het diefstal, uiteraard is de bron dan wel verdwenen maar dat is bij software indirect ook het geval aangezien er kosten zijn gemaakt om de software te produceren.
pi_68129130
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat klopt. Kapitalisme en vrije concurrentie gaan hand in hand.
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:54 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ja je slaat de plank mis. Kapitalisme betekent simpelweg dat productiemiddelen in prive-bezit zijn. Voor de grootste kapitalistische bedrijven is vrije concurentie meer een last dan een lust.
En wie moet ik nu geloven
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:56:47 #197
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68129179
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:51 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daarom doelde ik ook specifiek op door de overheid afgedwongen monopolieposities.
Is dat zo? Ik moet zeggen dat de overheid en de rechterlijke macht steken hebben laten vallen, maar volgens mij is kartelvorming door de overheid officieel verboden. Natuurlijk verschilt het per overheid hoe er mee omgesprongen wordt, maar ik meen me te herinerren dat Microsoft door de EU beboet was wegens oneerlijke concurentie
pi_68129215
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:54 schreef rood_verzet het volgende:
Adam Smith beschreef juist hoe kapitalisten door privaat bezit van productiemiddelen en door zich te begeven op een vrije markt naar een efficiente afstemming van vraag en aanbod zouden tenderen. Vrije marktwerking is een belangrijk onderdeel van het kapitalisme.
pi_68129232
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:54 schreef kawotski het volgende:

[..]

maar ondanks dat de bron nog aanwezig is loopt de producent inkomsten mis
Is dit wel zo? Hier is totaal geen bewijs voor. Ik persoonlijk zou bijvoorbeeld 90% van de shit die ik heb gedownload niet kopen, dus lopen ze geen inkomsten mis.
pi_68129267
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:55 schreef Siniti het volgende:
En wie moet ik nu geloven
Het best is om zelf op onderzoek uit te gaan. http://en.wikipedia.org/wiki/Capitalism Deze Wiki geeft wel een goed inzicht, kijk niet op de Nederlandse Wikipedia want die is niet zo betrouwbaar als het gaat om economische systemen.
pi_68129301
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het best is om zelf op onderzoek uit te gaan. http://en.wikipedia.org/wiki/Capitalism Deze Wiki geeft wel een goed inzicht, kijk niet op de Nederlandse Wikipedia want die is niet zo betrouwbaar als het gaat om economische systemen.
Ik had zelf hetgene wat jij hierboven zij in mijn hoofd Kzal die wiki ff bekijke
  zaterdag 18 april 2009 @ 00:05:02 #202
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68129393
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Adam Smith beschreef juist hoe kapitalisten door privaat bezit van productiemiddelen en door zich te begeven op een vrije markt naar een efficiente afstemming van vraag en aanbod zouden tenderen. Vrije marktwerking is een belangrijk onderdeel van het kapitalisme.
Adam Smit zei ook dat uiteindelijk al het prive bezit wordt afgeschaft. Mono- en oligopolies ontstaan in de loop van de tijd o.a door concurentie, als men andere bedrijven er uit werkt of opkoopt bijvoorbeeld. Ten tijde van de industriele revolutie, waar de overheid zich beperkt had tot een nachtwakersstaat was het aantal concurerende bedrijven miniem. Net als alle andere sociaal-economische vormen kent het kapitalisme ook verschillende fases. Maar goed dit gaat natuurlijk wel erg ver off-topic. Feit is dat er kapitalistische bedrijven zoals de platenmaatschappijen de machtsorganen misbruiken om thepiratebay te vervolgen.
pi_68129405
free market[25][28]
free-market capitalism[29]
free-market economy[19]
free-market liberalism
free-market system[30]
free trade[30]

Worden als alternatieve termen die soms gebruikt worden ipv kapitalisme aangegeven
pi_68131721
Maar wat zegt deze uitspraak nu precies? Mag google in haar zoekresultaten links geven naar "verboden" sites als Piratebay.org? Mag ik iemand op dit forum vertellen over een film die ik gedownload heb en waar??
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_68135476
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:58 schreef Siniti het volgende:

[..]

Is dit wel zo? Hier is totaal geen bewijs voor. Ik persoonlijk zou bijvoorbeeld 90% van de shit die ik heb gedownload niet kopen, dus lopen ze geen inkomsten mis.
Dat klopt ook. Maar stel jij produceert een programma dan kun je zelf al uitrekenen wat dat jouw kost aan uren, misschien een pc aanschaffen om het product te programmeren, software om het te programmeren, een server evt om het ter download beschikbaar te stellen. Dat kost jouw een berg(je) geld. Stel dat jij er 100.000 euro in hebt geinvesteerd en je zet de prijs op 100 euro omdat je verwacht dat het 1000 keer wordt gekocht maar het wordt echter maar 1 x verkocht en wel 100 x verspreid en gebruikt..
pi_68135525
In principe terecht. Je steelt andermans intellectuele eigendom. Alle smoesjes over 'het is slechts een kopie!' en 'ik had het anders toch niet gekocht' zijn gewoon dat, smoesjes.

Zelf niet de heiligste, natuurlijk, , , .
  zaterdag 18 april 2009 @ 11:31:38 #207
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68135568
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 02:17 schreef Pacmaniac het volgende:
Maar wat zegt deze uitspraak nu precies? Mag google in haar zoekresultaten links geven naar "verboden" sites als Piratebay.org? Mag ik iemand op dit forum vertellen over een film die ik gedownload heb en waar??
Dit zegt sowieso niks over wat jij als Nederlander mag natuurlijk. Wellicht dat er wat meer duidelijkheid komt zodra het voor het Europese Hof komt, maar daar zullen nog wel wat jaartjes overheen gaan
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 11:33:03 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68135596
quote:

Dus de oprichters van google moeten ook vervolgd worden?
pi_68136069
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens de logica van deze rechtzaak wel.
pi_68137513
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Volgens de logica van deze rechtzaak wel.
Het is gewoon schandalig wat er gebeurt. Het geeft eens te meer aan dat een individu kansloos is tegenover een corporation in de rechtzaal. Belangen van lobby-groepen tellen meer dan rechtvaardigheid, en nee google zal wel niet vervolgd worden ook al is dat een logisch vervolg van dit verdict. Toevallig is m'n vriendin Zweeds dus ik krijg wel wat meer info over mee en de kranten daar lijken grotendeels achter de staat en het gerechtshof te staan - dit vooral omdat ze niet weten WAAR het nu eigenlijk over gaat. Net als de rechtbank zelf. Torrents? Wat zijn dat? Och, laten we toch maar een oordeel vellen om gvd gestoord van te worden.
  zaterdag 18 april 2009 @ 12:59:27 #211
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68137675
Even los van de juridische vraag, verschillen Google en PirateBay natuurlijk enorm van elkaar. Het primaire doel van Google is om het internet te indexeren, het primaire doel van PB is om het (illegaal) aanbieden van bestanden mogelijk te maken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 13:05:59 #212
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68137838
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 12:59 schreef Hephaistos. het volgende:
Even los van de juridische vraag, verschillen Google en PirateBay natuurlijk enorm van elkaar. Het primaire doel van Google is om het internet te indexeren, het primaire doel van PB is om het (illegaal) aanbieden van bestanden mogelijk te maken.
Met uiteindelijk hetzelfde resultaat. Immers staat het internet vol met illegale bestanden, die je allemaal via google kan vinden.

En zoals eerder gezegd zijn torrents er niet alleen voor illegale zaken, denk aan linux distributies. Dus het doel van The Pirate Bay is (zeker juridisch) helemaal niet zo helder.
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:09:19 #213
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68137910
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met uiteindelijk hetzelfde resultaat. Immers staat het internet vol met illegale bestanden, die je allemaal via google kan vinden.

En zoals eerder gezegd zijn torrents er niet alleen voor illegale zaken, denk aan linux distributies. Dus het doel van The Pirate Bay is (zeker juridisch) helemaal niet zo helder.
Tja, ik vind het allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken hoor. Pirate Bay werd niet gebruikt voor linux distributies, het werd gebruikt om bestanden te delen waar auteursrecht op heerst. Dat is het doel waarmee het is opgericht, dat is waar het voor 99,99% voor werd gebruikt. Dit in tegenstelling tot Google.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 13:11:21 #214
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68137947
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:09 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Tja, ik vind het allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken hoor. Pirate Bay werd niet gebruikt voor linux distributies, het werd gebruikt om bestanden te delen waar auteursrecht op heerst. Dat is het doel waarmee het is opgericht, dat is waar het voor 99,99% voor werd gebruikt. Dit in tegenstelling tot Google.
Dat maakt toch niets uit voor het resultaat? Als ik een man met voorbedachte raden vermoord omdat ik moorden leuk vind OF omdat ik wraak neem omdat het een pedo is die mijn dochter misbruikt maakt voor het resultaat niets uit. Ik ben en blijf een moordenaar.
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:19:19 #215
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68138118
* Aan de ene kant een kroeg die is opgericht met het doel om racisme te prediken, waar met grote neon-letters op de gevel staat ROEP HIER OP TOT GEWELD TEGEN NEGERS, waar racisten worden uitgenodigd, spreekgestoelte wordt geregeld en de eigenaar zich trots beroept op het feit dat in zijn kroeg racistische en gewelddadige taal wordt uitgeslagen.

* Aan de andere kant een normale kroeg, waar ook weleens een groepje racisten roept dat alle negers dood moeten.

Dan kun je zeggen dat het resultaat in beide kroegen hetzelfde is. Maar de eerste kroeg zal veel eerder op de vingers worden getikt dan de tweede. Puur omdat oprichtingsdoel, facilitering en omvang extreem verschillen tussen de twee.

Vooruit, de vergelijking is niet perfect, maar beter dan de moord-vergelijking
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:19:46 #216
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_68138128
quote:
Beiden indexeren, alleen de een wat specifieker dan de ander.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 13:22:17 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68138193
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
* Aan de ene kant een kroeg die is opgericht met het doel om racisme te prediken, waar met grote neon-letters op de gevel staat ROEP HIER OP TOT GEWELD TEGEN NEGERS, waar racisten worden uitgenodigd, spreekgestoelte wordt geregeld en de eigenaar zich trots beroept op het feit dat in zijn kroeg racistische en gewelddadige taal wordt uitgeslagen.

* Aan de andere kant een normale kroeg, waar ook weleens een groepje racisten roept dat alle negers dood moeten.

Dan kun je zeggen dat het resultaat in beide kroegen hetzelfde is. Maar de eerste kroeg zal veel eerder op de vingers worden getikt dan de tweede. Puur omdat oprichtingsdoel, facilitering en omvang extreem verschillen tussen de twee.

Nou, ik vind hem compleet de plank misslaan in tegenstelling tot de moord-vergelijking, omdat het resultaat hier namelijk NIET hetzelfde is.

Sterker nog, ik denk dat google naar MEER illegale bestanden verwijst dan TPB. Dus om jouw vergelijking door te trekken wordt er in een 'nette' cafe veel meer plannen gemaakt om negers om zeep te helpen dan in het rasistische cafe
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:26:46 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68138300
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Google en TPB zijn niet te vergelijken. De illegale content bij Google is vele malen kleiner dan bij TBP. Google indexeert nl. het gehele internet. TBP host de torrents wel, dus in feite de bron naar copyrighted content. Google host dit zelf niet. Ook is TPB zo ontworpen dat gebruikers makkelijk de nieuwste films/software/muziek kunnen zoeken per categorie, de populairste downloads etc. Bij google moet je gericht zoeken om tot een bruikbaar resultaat te komen. De vergelijking met youtube die door anderen wordt gemaakt gaat al helemaal mank, Google probeert Youtube altijd vrij te houden van alle copyrighted content, zie doelpunten van voetbalwedstrijden, pornografie etc.

Het is overduidelijk dat Google niet de intentie heeft de gebruiker te voorzien van illegale downloads, iets wat TPB (en anderen) wel hebben.
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:27:39 #219
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68138320
quote:
Dat dus.
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:30:00 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68138369
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt ook wel gelijk, maar als 95% (schatting, waarschijnlijk aan de lage kant) van de content op een website wél illegaal is, is het meer dan logisch dat er een zaak van gemaakt wordt en je deze verliest. Jammer voor die 5% Linux distro's/trail versies/freeware etc. Daar is overigens bijna altijd ook wel via een andere manier aan te komen overigens dus zo'n ramp is het niet. Net als illegale cd's. films en software.

Overigens lijkt me de strafmaat wel erg flink. Maar ik ben dan ook geen jurist.
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:34:14 #221
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68138471
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat maakt toch niets uit voor het resultaat? Als ik een man met voorbedachte raden vermoord omdat ik moorden leuk vind OF omdat ik wraak neem omdat het een pedo is die mijn dochter misbruikt maakt voor het resultaat niets uit. Ik ben en blijf een moordenaar.
Slechte vergelijking. Stel het eerder zo:

Of je gaat bewust naar iemand opzoek, met een navigatiesysteem, landkaart en kompas ver van huis, om hem te vermoorden. (google)

Of je komt in een ruimte waar honderden mensen liggen te creperen, je kiest een leuke uit en je hoeft alleen nog maar het laatste zetje te geven. (TPB)

Die idiote vergelijkingen ook altijd op Fok!
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:37:24 #222
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68138535
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
* leolinedance mee eens is.

Verder ben ik er (als mede-torrentgebruiker) wel klaar mee. Ik heb de nieuwsgroepen al gevonden
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:41:02 #223
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68138632
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, ik vind hem compleet de plank misslaan in tegenstelling tot de moord-vergelijking, omdat het resultaat hier namelijk NIET hetzelfde is.

Sterker nog, ik denk dat google naar MEER illegale bestanden verwijst dan TPB.
Oke, laatste keer dan:

De illigale content op google is <5% van het totale aanbod, op TPB >95%. Bij Google moet je er ook gericht naar zoeken, bij TBP heb je met één muisklik al toegang tot copyrighted content. Dát is dus het verschil. Inderdaad typisch gevalletje van spijkers op laag water zoeken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 13:52:10 #224
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68138881
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oke, laatste keer dan:

De illigale content op google is <5% van het totale aanbod, op TPB >95%. Bij Google moet je er ook gericht naar zoeken, bij TBP heb je met één muisklik al toegang tot copyrighted content. Dát is dus het verschil. Inderdaad typisch gevalletje van spijkers op laag water zoeken.
Ah ok, dus nu is het percentage plotseling maatgevend.

Dus als ik een groep hebt van 100 mensen waarvan 10% een moord pleegt is dat minder erg dan een groep van 2 mensen waarvan 100% een moord pleegt?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 13:53:16 #225
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68138910
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Slechte vergelijking. Stel het eerder zo:

Of je gaat bewust naar iemand opzoek, met een navigatiesysteem, landkaart en kompas ver van huis, om hem te vermoorden. (google)

Of je komt in een ruimte waar honderden mensen liggen te creperen, je kiest een leuke uit en je hoeft alleen nog maar het laatste zetje te geven. (TPB)

Die idiote vergelijkingen ook altijd op Fok!
In het tweede geval is de moord erger???
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:01:18 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139064
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah ok, dus nu is het percentage plotseling maatgevend.

Dus als ik een groep hebt van 100 mensen waarvan 10% een moord pleegt is dat minder erg dan een groep van 2 mensen waarvan 100% een moord pleegt?
moord = download? Dat is natuurlijk geen vergelijk he. Dat zie je zelf vast ook wel. Een persoon die een keer per ongeluk een papiertje op de grond gooit is niet zo erg en kan een ongelukje zijn. Maar als we nou eens met zijn allen bewust al ons afval buiten op straat gaat flikkeren?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:03:29 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68139118
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

moord = download? Dat is natuurlijk geen vergelijk he. Dat zie je zelf vast ook wel. Een persoon die een keer per ongeluk een papiertje op de grond gooit is niet zo erg en kan een ongelukje zijn. Maar als we nou eens met zijn allen bewust al ons afval buiten op straat gaat flikkeren?
Het gaat toch om het mechanisme?

Jij beroept je op een percentage. En je kan 'een groep' niet berechten. Dus als opeens alle mensen troep op de grond wil gaan gooien wil je ze berechten. Als slechts een enkeling dat doet dan maar niet. Je ziet zelf het probleem niet in van deze benadering?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:04:14 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68139136
Nog los van het feit dat je degene die de straat aanlegt berecht en niet diegene die de papiertjes gooien.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:06:57 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139199
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In het tweede geval is de moord erger???
In het tweede geval wordt het je veel makkelijker gemaakt. Je bent nl. bewust die ruimte binnen gegaan om iemand te vermoorden en die staat netjes op je te wachten. Samen met zijn paspoort om te zien of het wel de juiste persoon is. Aangezien bij TPB de content (bijna) altijd wordt gechecked op fakes is de kans vrij klein dat je niet de juiste 'persoon' vindt, of een niet functionerende

Ben nu wel klaar met die domme vergelijkingen, noem het beestje gewoon bij de naam. Met vergelijkingen kun je alles wat krom is rechtpraten
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:07:39 #230
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68139216
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:06 schreef leolinedance het volgende:
Ben nu wel klaar met die domme vergelijkingen, noem het beestje gewoon bij de naam. Met vergelijkingen kun je alles wat krom is rechtpraten
Ja... kap er dan ook mee met je ruimte waar mensen al half dood liggen.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:08:23 #231
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139232
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja... kap er dan ook mee met je ruimte waar mensen al half dood liggen.
Was een reactie op jou, vriend. Nu ben ik er zeker mee begonnen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:09:04 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68139246
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:08 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Was een reactie op jou, vriend. Nu ben ik er zeker mee begonnen
joh

Tering, je bent werkelijk te dom om te schijten.
pi_68139289
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nah, nou moet je niet zelf zo gaan doen.
Jij was met je kinderporno ook niet echt de meest subtiele in het trekken van lijnen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:13:18 #234
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68139327
Het is heel simpel, als persoon A en persoon B hetzelfde doen, zijn ze even strafbaar. En dan maakt het niet uit of persoon A daarnaast ook nog NIET strafbare dingen doet toch?

Dus ALS TPB strafbaar is dan is google dat ook (in Zweden).
pi_68139426
Het zou pas echt een mooi feest worden, als aan de hand van deze uitkomst de openbare aanklager besluit google, yahoo etc. ook aan te klagen.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:18:13 #236
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139441
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het gaat toch om het mechanisme?

Jij beroept je op een percentage. En je kan 'een groep' niet berechten. Dus als opeens alle mensen troep op de grond wil gaan gooien wil je ze berechten. Als slechts een enkeling dat doet dan maar niet. Je ziet zelf het probleem niet in van deze benadering?
Je kunt het systeem van torrents helemaal niet vergelijken met een moord danwel afval weggooien. En dat percentage was maar om het verschil in ernst aan te tonen. Ik geloof niet dat je een boete krijgt voor het weggooien van een papiertje. Maar als je je vaten afgewerkte olie in het kanaal gaat donderen zouden ze wel eens moeilijk kunnen gaan doen ja

Google valt gewoon niet te vergelijken met TPB, die vergelijking klopt van geen kanten. Met TPB kun je alleen torrents zoeken, met Google het gehele internet. Dat is eigenlijk al het voornaamste veschil. Verder is TBP toegespitst op het zoeken naar (illegale) content, Google niet. En zo te zien wist de rechter dat ook. Al zou het voor Google misschien wel slim zijn om een filter in te bouwen. Ze hebben een zeer goede spamfilter voor Gmail kunnen ontwikkelen, dan moet zo iets voor Google ook kunnen.

Overigens is Google financieel totaal niet afhankelijk van illegale downloads en hebben zij er geen enkel belang bij deze aan te bieden. Het gebruik van Google zal zonder torrent zoekopdrachten niet significant afnemen. Bij TPB is het zeer aannemelijk dat dit wel zo is aangezien op bijna alle aangeboden content copyright zit. Wanneer zij alleen legale content aan zouden bieden zal het marktaandeel van TPB erg snel gaan dalen ben ik bang.

Nogmaals, ik ben er ook niet blij mee maar iedereen wist dat het ooit zou gaan gebeuren. Trouwens, TPB gaat toch helemaal niet plat?
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:20:27 #237
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139496
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:11 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nah, nou moet je niet zelf zo gaan doen.
Jij was met je kinderporno ook niet echt de meest subtiele in het trekken van lijnen.
Ja klopt, ook om een extreem voorbeeld te noemen. Maar eigeniljk valt het nergens mee te vergelijken en was mijn vergelijking qua ernst ook niet oke.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:22:56 #238
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139547
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

joh

Tering, je bent werkelijk te dom om te schijten.
Zeggen dat ik dom ben en dan vervolgens zelf geen enkele uitleg geven.. _!

Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik jou je gelijk niet geef. Dat is niet erg, misschien krijg je je gelijk nog wel wanneer je met betere argumenten komt
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:23:51 #239
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139563
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:17 schreef Cracka-ass het volgende:
Het zou pas echt een mooi feest worden, als aan de hand van deze uitkomst de openbare aanklager besluit google, yahoo etc. ook aan te klagen.
Wat denk je zelf
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:26:45 #240
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139628
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Het is heel simpel, als persoon A en persoon B hetzelfde doen, zijn ze even strafbaar. En dan maakt het niet uit of persoon A daarnaast ook nog NIET strafbare dingen doet toch?

Dus ALS TPB strafbaar is dan is google dat ook (in Zweden).
Persoon A kan bijna alleen maar strafbare dingen doen
Persoon B doet in 99% van de gevallen geen vlieg kwaad.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:28:05 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68139654
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:18 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je kunt het systeem van torrents helemaal niet vergelijken met een moord danwel afval weggooien. En dat percentage was maar om het verschil in ernst aan te tonen. Ik geloof niet dat je een boete krijgt voor het weggooien van een papiertje. Maar als je je vaten afgewerkte olie in het kanaal gaat donderen zouden ze wel eens moeilijk kunnen gaan doen ja
De vraag is wat het verschil is tussen persoon A die vaten in het kanaal gooit en persoon B.
quote:
Google valt gewoon niet te vergelijken met TPB, die vergelijking klopt van geen kanten. Met TPB kun je alleen torrents zoeken, met Google het gehele internet. Dat is eigenlijk al het voornaamste veschil. Verder is TBP toegespitst op het zoeken naar (illegale) content, Google niet. En zo te zien wist de rechter dat ook. Al zou het voor Google misschien wel slim zijn om een filter in te bouwen. Ze hebben een zeer goede spamfilter voor Gmail kunnen ontwikkelen, dan moet zo iets voor Google ook kunnen.
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:13 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:
Overigens is Google financieel totaal niet afhankelijk van illegale downloads en hebben zij er geen enkel belang bij deze aan te bieden. Het gebruik van Google zal zonder torrent zoekopdrachten niet significant afnemen. Bij TPB is het zeer aannemelijk dat dit wel zo is aangezien op bijna alle aangeboden content copyright zit. Wanneer zij alleen legale content aan zouden bieden zal het marktaandeel van TPB erg snel gaan dalen ben ik bang.
En dat is relevant voor de veroordeling omdat? Dus iets is pas strafbaar als ik er aantoonbaar geld aan verdien?
quote:
Nogmaals, ik ben er ook niet blij mee maar iedereen wist dat het ooit zou gaan gebeuren. Trouwens, TPB gaat toch helemaal niet plat?
Nee waarom zou iedereen dat moeten weten? Sterker nog, het is zeer vreemd dat dit gebeurt omdat het ingrijpt in het basisprincipe van internet. Verwijzingen van A naar B. Je kan de mensen bij A toch niet verantwoordelijk houden voor strafbare feiten in B. DAT is het hele probleem.

Ik zal hem nog een keer aanpassen aan je vaten olie in het kanaal vergelijk: Niet degene die de vaten olie in het kanaal flikkeren worden vervolgd, maar het kanaal.

En aangezien ik weinig download, zelfs alle games voor mijn PSP en Wii gewoon legaal koop en op mijn computer vrijwel alleen freeware alternatieven heb zal het aan mijn reet roesten of TPB plat gaat of niet. Het gaat me meer om de verregaande consequenties voor internet en de mechanismen waarop internet werkt.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:28:56 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68139666
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Persoon A kan bijna alleen maar strafbare dingen doen
Persoon B doet in 99% van de gevallen geen vlieg kwaad.
En desondanks is die 1% strafbare feiten van persoon B in absolute aantallen vele malen meer dan persoon A aan strafbare feiten pleegt.
pi_68139670
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:18 schreef leolinedance het volgende:
Overigens is Google financieel totaal niet afhankelijk van illegale downloads en hebben zij er geen enkel belang bij deze aan te bieden. Het gebruik van Google zal zonder torrent zoekopdrachten niet significant afnemen.
Google heeft er zeker wel belang bij om torrent gerelateerde zoekopdrachten te tonen. Als zij besluiten die te censureren betekent dat het begin van hun ondergang.
Ik verwacht dan ook niet dat ze ooit vrijwillig zoekopdrachten weg zullen laten (in de westerse wereld, that is)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:29:27 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68139680
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zeggen dat ik dom ben en dan vervolgens zelf geen enkele uitleg geven.. _!

Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik jou je gelijk niet geef. Dat is niet erg, misschien krijg je je gelijk nog wel wanneer je met betere argumenten komt
Nou, daar was geen uitleg voor nodig hoor
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:32:03 #245
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139735
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:29 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Google heeft er zeker wel belang bij om torrent gerelateerde zoekopdrachten te tonen. Als zij besluiten die te censureren betekent dat het begin van hun ondergang.
Ik verwacht dan ook niet dat ze ooit vrijwillig zoekopdrachten weg zullen laten (in de westerse wereld, that is)
Hoezo zou dat hun ondergang betekenen? Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt hoor, maar dat lijkt mij vreemd
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:32:40 #246
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68139749
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:29 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Yeah right, 95% van de internetgebruikers weet waarschijnlijk niet eens dat je op torrents kunt zoeken in Google. Bovendien zijn de resultaten (bij mij althans) altijd compleet bagger. De keren dat ik het probeerde kwam ik in ieder geval altijd uit op andere zoekmachines (die dan uiteraard niks vonden) of op scam-sites waar je moest betalen.

Het begin van het einde, kom nou
pi_68139757
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoezo zou dat hun ondergang betekenen? Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt hoor, maar dat lijkt mij vreemd
Censuur schiet in de vrije wereld nogal snel in het verkeerde keelgaat waardoor boycotacties te verwachten zijn. Terecht overigens.
pi_68139782
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Yeah right, 95% van de internetgebruikers weet waarschijnlijk niet eens dat je op torrents kunt zoeken in Google. Bovendien zijn de resultaten (bij mij althans) altijd compleet bagger. De keren dat ik het probeerde kwam ik in ieder geval altijd uit op andere zoekmachines (die dan uiteraard niks vonden) of op scam-sites waar je moest betalen.

Dan is er toch echt iets mis met je zoekopdrachten.
Google is mijn number one choice omdat al die open trackers daar geïndexeerd worden.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:34:38 #249
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139784
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, daar was geen uitleg voor nodig hoor
Voor ondergetekende die 'te dom is om op te schijten' wel. Beetje een rare uitspraak als ik zeg dat jij kwam aanzetten met een, mijns inziens, niet correct voorbeeld over moord.

Maar ach, het is je al vergeven. Ik weet wie het zegt
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:37:43 #250
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68139848
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:34 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dan is er toch echt iets mis met je zoekopdrachten.
Google is mijn number one choice omdat al die open trackers daar geïndexeerd worden.
Misschien komt het doordat het bij mij echt het laatste redmiddel is. Private Trackers --> BTjunkie --> Google.

Maar het punt blijft dat de torrent-gemeenschap zichzelf schromelijk overschat als ze denken dat het Google iets gaat deren wanneer ze het niet meer mogelijk maken om op torrents te zoeken. Al helemaal omdat concurrenten dan dezelfde stap zullen nemen...
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:38:53 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139871
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:33 schreef McKillem het volgende:

[..]

Censuur schiet in de vrije wereld nogal snel in het verkeerde keelgaat waardoor boycotacties te verwachten zijn. Terecht overigens.
Tot op een bepaalde hoogte. Ik denk dat er geen enkel weldenkend persoon bij gebaat is links met illegale pornografie op google te vinden. Maar torrents dus wel. Waar ligt de grens? Of moet Google volgens jou écht alles maar blootgeven?
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:40:02 #252
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68139893
Ik vind de zoekmachine van TPB zelf trouwens wel bagger Ik zoek altijd via www.torrentz.com, dan word ik vaak vanzelf doorgelinkt naar TPB
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:42:18 #253
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68139933
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Voor ondergetekende die 'te dom is om op te schijten' wel.
Waarmee je dus direct mijn punt bevestigt.
quote:
Beetje een rare uitspraak als ik zeg dat jij kwam aanzetten met een, mijns inziens, niet correct voorbeeld over moord.
Maar daarop plaatste ik die opmerking niet, lees het nog eens na.
quote:
Maar ach, het is je al vergeven. Ik weet wie het zegt
Wederzijds. En aangezien je al door meer mensen op deze manier werd aangesproken. Moet ik je nog even ene linkje geven naar het meisje-niet-op-school topic?
pi_68139944
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tot op een bepaalde hoogte. Ik denk dat er geen enkele welbewuste persoon bij gebaat is links met illegale pornografie op google te vinden. Maar torrents dus wel. Waar ligt de grens? Of moet Google volgens jou écht alles maar blootgeven?
Absoluut, en volgens mij doen ze dat ook.
Dergelijke problematiek moet je bij de bron aanpakken.
Je kan wel spreekwoordelijk op die manier je kop in het zand steken, maar daar word misbruik niet minder op. En daar lijkt me het probleem te liggen in dit geval.

Daarnaast is het wegknippen van dergelijke troep natuurlijk makkelijker goed te praten dan het wegknippen van dingen waar mensen, zogezegd, geld mee verliezen.
pi_68139980
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:32 schreef leolinedance het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij vindt, het gaat erom dat ze niet doen waar ze hun bestaansrecht aan ontlenen. Namelijk het uitvoeren van zoekopdrachten en het tonen van relevante resultaten/informatie.
Als ze eenmaal besluiten te censureren is het een gebed zonder einde, ze beginnen met torrents en wat is volgende? Uiteindelijk zullen grote groepen gebruikers besluiten google links te laten liggen.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:46:57 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68140028
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarmee je dus direct mijn punt bevestigt.
[..]

Maar daarop plaatste ik die opmerking niet, lees het nog eens na.
[..]

Wederzijds. En aangezien je al door meer mensen op deze manier werd aangesproken. Moet ik je nog even ene linkje geven naar het meisje-niet-op-school topic?
Je bedoelt dat topic waarin ik zowel voor als tegenstanders had? Weet je hoeveel PM's ik heb gehad met tips en medestanders? Nope, weet jij niet, maar geloof mara van mij voldoende
Maar blijf maar lekker denken dat jij de stoere man bent met je al je commentaar ipv. on-topic nuttige en behulpzame reacties plaatsen. Ík had tenminste het idee om iemand te gaan helpen, iets wat al veel meer mensen hier uit de buurt ooit hadden kunnen doen. Maar dat is mooi door jullie (vooral Yvonne) verziekt. Maar dat interesseerde me ook niet meer, laat dat kind maar lekker verrekken Het is mijn kind toch niet

En dan vooral de users die woorden als "misschien" en "waarschijnlijk" als inconsequent gingen zien en daar een drama van gingen maken Triest hoor. Om over alle door jullie gedane aannames nog maar te zwijgen ("je hebt nooit de intentie gehad het kind te helpen").

edit; je haalt het bloed weer even onder mijn nagels vandaan nu ik aan dit topic terugdenk...
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:49:39 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68140076
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:42 schreef McKillem het volgende:

[..]

Absoluut, en volgens mij doen ze dat ook.
Dergelijke problematiek moet je bij de bron aanpakken.
Je kan wel spreekwoordelijk op die manier je kop in het zand steken, maar daar word misbruik niet minder op. En daar lijkt me het probleem te liggen in dit geval.

Daarnaast is het wegknippen van dergelijke troep natuurlijk makkelijker goed te praten dan het wegknippen van dingen waar mensen, zogezegd, geld mee verliezen.
Hmm, heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar een beetje zelfbescherming dan? Zou Google op dit moment geen enkele filter gebruiken om bepaalde sites eruit te filteren nee?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 april 2009 @ 14:50:26 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68140087
Tja, zolang je de inhoudelijke vragen en opmerkingen gewoon negeert krijg je dit.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:53:04 #259
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68140133
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, zolang je de inhoudelijke vragen en opmerkingen gewoon negeert krijg je dit.
Geef maar gewoon toe dat dat puur topicbashen was. En iedereen likt de kont van Yvonne, dus als die eenmaal begint te bashen hobbelt iedereen (op een paar users met karakter na) er lekker achteraan.

Maar nu weer OT
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:53:38 #260
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68140139
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:44 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

[..]

Het gaat er niet om wat jij vindt, het gaat erom dat ze niet doen waar ze hun bestaansrecht aan ontlenen. Namelijk het uitvoeren van zoekopdrachten en het tonen van relevante resultaten/informatie.
Als ze eenmaal besluiten te censureren is het een gebed zonder einde, ze beginnen met torrents en wat is volgende? Uiteindelijk zullen grote groepen gebruikers besluiten google links te laten liggen.
Google censureert allang resultaten om te voldoen aan Nationale wetgeving. En echt niet alleen in China. Voorzover ik weet heeft dat nog niet geleid tot het massaal verlaten van Google
quote:
USA
Google commonly censors search results to comply with Digital Millennium Copyright Act-related legal complaints.The Digital Millennium Copyright Act (DMCA) is a United States copyright law that implements two 1996 treaties of the World Intellectual Property Organization (WIPO). It criminalizes production and dissemination of technology, devices, or services intended to circumvent measures (commonly known as Digital Rights Management or DRM) that control access to copyrighted works and it also criminalizes the act of circumventing an access control, whether or not there is actual infringement of copyright itself.

Germany and France
On October 22, 2002, a study reported that approximately 113 Internet sites had been removed from the German and French versions of Google.[3] This censorship mainly affected White Nationalist, Nazi, anti-semitic, and radical Islamic websites. Under French and German law, hate speech and Holocaust denial are illegal. In the case of Germany, violent or sex-related sites such as YouPorn and BME that the Bundesprüfstelle für jugendgefährdende Medien deems harmful to youth are also censored. Google complies with these laws by not including sites containing such material in its search results. However, Google lists the number of excluded results at the bottom of the result list and links to Chilling Effects for an explanation.
pi_68140162
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hmm, heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar een beetje zelfbescherming dan? Zou Google op dit moment geen enkele filter gebruiken om bepaalde sites eruit te filteren nee?
Bij phishing sites waarschuwen ze dat ze hebben geconstateerd dat de site schadelijk kan zijn voor je pc maar ze blokkeren hem niet.
Wat ze doen op het gebied van kindermisbruik weet ik eerlijk gezegd niet, en zoals je zal begrijpen voel ik ook niet echt de drang het te gaan uitproberen.

Daarnaast, aangezien je leven zo goed als voorbij is als je ermee opgepakt word (volledig terecht uiteraard) denk ik dat een google vermelding het laatste is wat je wil hebben met je ranzige site.

Edit.
In dat licht moet google er juist niets aan doen zodat de websitebouwers opgepakt kunnen worden.
pi_68140314
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:53 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Google censureert allang resultaten om te voldoen aan Nationale wetgeving. En echt niet alleen in China. Voorzover ik weet heeft dat nog niet geleid tot het massaal verlaten van Google
[..]
Uiteraard, daarin hebben ze ook geen keus dat; wordt ze opgelegd door de wet.
Maar zolang torrents niet illegaal zijn zullen ze nooit vrijwillig weg laten.
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:04:57 #263
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68140332
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:55 schreef McKillem het volgende:

[..]

Bij phishing sites waarschuwen ze dat ze hebben geconstateerd dat de site schadelijk kan zijn voor je pc maar ze blokkeren hem niet.
Wat ze doen op het gebied van kindermisbruik weet ik eerlijk gezegd niet, en zoals je zal begrijpen voel ik ook niet echt de drang het te gaan uitproberen.

Daarnaast, aangezien je leven zo goed als voorbij is als je ermee opgepakt word (volledig terecht uiteraard) denk ik dat een google vermelding het laatste is wat je wil hebben met je ranzige site.

Edit.
In dat licht moet google er juist niets aan doen zodat de websitebouwers opgepakt kunnen worden.
Dat vind ik dat google bij het stuiten op zo'n site melding moet maken naar een gerechtelijke instantie die er werk van kan maken. En de betreffende site vervolgens niet weergeven in de zoekresultaten. Maar dat is mijn mening.
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:08:45 #264
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68140423
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:04 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Uiteraard, daarin hebben ze ook geen keus dat; wordt ze opgelegd door de wet.
Maar zolang torrents niet illegaal zijn zullen ze nooit vrijwillig weg laten.
Google is een kei in het maken van filters. Ik geloof niet dat zij niet in staat zijn een filter te onwikkelen wat een groot deel van de illegale torrents eruit filterd. Dat zou wel een uitkomst zijn.
pi_68140461
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat vind ik dat google bij het stuiten op zo'n site melding moet maken naar een gerechtelijke instantie die er werk van kan maken. En de betreffende site vervolgens niet weergeven in de zoekresultaten. Maar dat is mijn mening.
Ook dat lijkt me prima. Maargoed dit moet dan wel bij kindermisbruik blijven. In princype is dat ook censuur maar daar kan ik me al een heel stuk beter in vinden dan het eventuele blokkeren van torrents.
Waar ga je dan op een gegeven moment lijnen trekken?

Haatdragende sites hoorde ik ze ook al over, wie gaat dat bepalen? WIe is wie om te bepalen dat een site haatdragend is en daarom maar gecensureerd moet worden.
Censuur is iets waar wel een heel strak oog op gehouden moet worden.
Vandaag is het kinderporno, morgen torrents en overmorgen alles wat de regering niet lief vind.
  zaterdag 18 april 2009 @ 15:12:53 #266
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_68140511
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 15:10 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ook dat lijkt me prima. Maargoed dit moet dan wel bij kindermisbruik blijven. In princype is dat ook censuur maar daar kan ik me al een heel stuk beter in vinden dan het eventuele blokkeren van torrents.
Waar ga je dan op een gegeven moment lijnen trekken?

Haatdragende sites hoorde ik ze ook al over, wie gaat dat bepalen? WIe is wie om te bepalen dat een site haatdragend is en daarom maar gecensureerd moet worden.
Censuur is iets waar wel een heel strak oog op gehouden moet worden.
Vandaag is het kinderporno, morgen torrents en overmorgen alles wat de regering niet lief vind.
Dat haalde ik eerder inderdaad ook al aan, ben ik volkomen met je eens. Maar om alles daarom maar toe te staan, dat is ook niet de ideale situatie. Censuur zal altijd een lastige kwestie blijven.
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:48:46 #267
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_68151633
Iets te late tvp. Gelukkig is downloaden in Nederland vooralsnog legaal, dat maakt TPB hier wat minder kwetsbaar hoop ik.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 19 april 2009 @ 20:50:22 #268
184614 Olep
Semper Fi.
pi_68182791
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Iets te late tvp. Gelukkig is downloaden in Nederland vooralsnog legaal, dat maakt TPB hier wat minder kwetsbaar hoop ik.
Dat valt nog aardig tegen hoor.
Fuck today, it's tomorrow.
  zondag 19 april 2009 @ 21:12:07 #269
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68183536
Zitten ze al vast?
pi_68184654
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:12 schreef McKillem het volgende:

[..]

[..]

Daarnaast worden er in het geval van torrents ook geen volledige muziekbestanden of films aangeboden maar minuscule fragmenten .
  zondag 19 april 2009 @ 22:32:57 #271
pi_68186445
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:50 schreef Olep het volgende:

[..]

Dat valt nog aardig tegen hoor.
Oh? Downloaden was toch legaal en uploaden illegaal? Of heb ik de laatste ontwikkelingen gemist?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_68191399
In het begin hadden de aanklagers nog niets waar ze de Pirate Bay op konden pakken, en nu rolt er plots een celstraf uit..
Wat is er zo opeens veranderd?
  maandag 20 april 2009 @ 01:41:08 #273
184614 Olep
Semper Fi.
pi_68191428
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oh? Downloaden was toch legaal en uploaden illegaal? Of heb ik de laatste ontwikkelingen gemist?
Ligt eraan wat je aan het downloaden bent.
Fuck today, it's tomorrow.
  maandag 20 april 2009 @ 09:34:45 #274
pi_68193876
quote:
Op maandag 20 april 2009 01:41 schreef Olep het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je aan het downloaden bent.
Hoe zit dat dan precies, ik vind namelijk ontzettend veel tegenstrijdige berichten hierover via Google. Het lijkt wel alsof niemand het weet.
  maandag 20 april 2009 @ 09:37:11 #275
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68193932
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan precies, ik vind namelijk ontzettend veel tegenstrijdige berichten hierover via Google. Het lijkt wel alsof niemand het weet.
Films en muziek mag je downloaden, maar niet uploaden. Zaken als spelletjes of software mag je niet downloaden en niet uploaden.

Maar TPB bood natuurlijk ook een platform om zaken te uploaden. Bovendien is het bij bittorrent verdomd lastig om iets te downloaden zonder ook iets te uploaden.
pi_68197234
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik denk dat als de Zweedse wet succesvol blijkt te zijn, wij ook een resurrection van de IPRED kunnen verwachten tzt.
  maandag 20 april 2009 @ 14:10:47 #277
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_68202114
Het belachelijke is dat imo TPB geen illegale content verspreid. Zij hosten niks van illegale stuff op hun site, enkel een link naar mensen die dat op hun pc hebben staan. Het is dus eigenlijk een zoekmachine voor torrents... Google is niet veel anders, behalve het feit dat het niet alleen naar torrents zoekt.

Het komt nu op mij over dat TPB veroordeeld wordt omdat hun intentie anders is dan die van google. Google is actief aan het filteren, TPB niet... ik vind het zorgelijk dat we nu zelfs overstappen naar veroordelen op basis van intentie, dat ligt namelijk niet ver af van veroordelen op basis van een (andere) mening.

Imo hebben ze de verkeerde te pakken, ze zullen degenen die de informatie bezitten en up/downloaden moeten aanklagen. Dat dat een kutwerk is en in praktijk lastig is uit te voeren is hun probleem, maar ze veroordelen hier wel degelijk mensen die NIKS fout doen volgens de wet.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 20 april 2009 @ 14:28:50 #278
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68202748
Nou, ik neem het er nog ff van
  maandag 20 april 2009 @ 14:40:06 #279
pi_68203131
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:37 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Films en muziek mag je downloaden, maar niet uploaden. Zaken als spelletjes of software mag je niet downloaden en niet uploaden.

Maar TPB bood natuurlijk ook een platform om zaken te uploaden. Bovendien is het bij bittorrent verdomd lastig om iets te downloaden zonder ook iets te uploaden.
Ok, bedankt
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:44 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ik denk dat als de Zweedse wet succesvol blijkt te zijn, wij ook een resurrection van de IPRED kunnen verwachten tzt.
Vandaar ook het woord vooralsnog ertussen Onder invloed van platenmaatschapijen, belangenorganisaties en de EU-richtlijnen zou het inderdaad weleens mis kunnen gaan over een tijdje.
pi_68227430
quote:
Op maandag 20 april 2009 14:10 schreef maniack28 het volgende:
Het belachelijke is dat imo TPB geen illegale content verspreid. Zij hosten niks van illegale stuff op hun site, enkel een link naar mensen die dat op hun pc hebben staan. Het is dus eigenlijk een zoekmachine voor torrents... Google is niet veel anders, behalve het feit dat het niet alleen naar torrents zoekt.

Het komt nu op mij over dat TPB veroordeeld wordt omdat hun intentie anders is dan die van google. Google is actief aan het filteren, TPB niet... ik vind het zorgelijk dat we nu zelfs overstappen naar veroordelen op basis van intentie, dat ligt namelijk niet ver af van veroordelen op basis van een (andere) mening.

Imo hebben ze de verkeerde te pakken, ze zullen degenen die de informatie bezitten en up/downloaden moeten aanklagen. Dat dat een kutwerk is en in praktijk lastig is uit te voeren is hun probleem, maar ze veroordelen hier wel degelijk mensen die NIKS fout doen volgens de wet.
De reden waarvoor ze veroordeeld zijn is ook zo'n drogreden. Ze dragen bij aan het verspreiden van illegale content. Nou, pak YouTube en Google dan ook maar eens aan. Wat je allemaal wel niet met Google aan illegale shit kan vinden, daar is The Pirate Bay niks bij. Ze willen gewoon een voorbeeld stellen. Die rechters zullen ook wel zijn gepushed.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:20:38 #281
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68245329
Zijn ze al in hoger beroep?
pi_68295158
Het schijnt dat de rechter wellicht banden heeft met de entertainmentindustrie:

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=n&u=http%3A%2F%2Fwww.sr.se%2Fsida%2Fartikel.aspx%3FProgramId%3D1646%26Artikel%3D2785979&sl=sv&tl=nl

(kon geen bron vinden die niet in het Zweeds was, maar uit de Google Translate pagina is wel op te maken waar het artikel over gaat)
AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
  donderdag 23 april 2009 @ 09:59:47 #283
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68295553
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:47 schreef Tourniquet het volgende:

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=en&js=n&u=http%3A%2F%2Fwww.sr.se%2Fsida%2Fartikel.aspx%3FProgramId%3D1646%26Artikel%3D2785979&sl=sv&tl=nl

(kon geen bron vinden die niet in het Zweeds was, maar uit de Google Translate pagina is wel op te maken waar het artikel over gaat)
Hier is een Engelse link erover.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_68296294
Ja, dat zat er wel in. Die uitspraak was uitermate curieus, vooral omdat alle (harde) bewijzen al van tafel waren geveegd en ze in principe geen poot meer hadden om op te staan.

[ Bericht 52% gewijzigd door PDOA op 23-04-2009 10:39:01 ]
pi_68296387
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:47 schreef Tourniquet het volgende:

hopen dat dat een flink schandaal gaat worden dan
pi_68299175
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:37 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.
Op licentie gebaseerde software kan en voor zo ver ik weet mag je gewoon downloaden en installeren. Zoals bijvoorbeeld Windows.
Het verschil tussen software en films is dat je films mag kijken na het downloaden maar software niet mag gebruiken als je geen officiële gebruikerslicenties hebt. Pas op het moment dat je zonder licentie gebruik maakt van software ben je in overtreding op softwaregebied.
Ik download bijvoorbeeld regelmatig Windows CD's met de laatste updates er in geslipstreamed en bij een Windows her-installatie registreer ik hem gewoon met mijn originele key.
  donderdag 23 april 2009 @ 12:03:52 #287
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68299528
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar.
Op licentie gebaseerde software kan en voor zo ver ik weet mag je gewoon downloaden en installeren. Zoals bijvoorbeeld Windows.
Het verschil tussen software en films is dat je films mag kijken na het downloaden maar software niet mag gebruiken als je geen officiële gebruikerslicenties hebt. Pas op het moment dat je zonder licentie gebruik maakt van software ben je in overtreding op softwaregebied.
Ik download bijvoorbeeld regelmatig Windows CD's met de laatste updates er in geslipstreamed en bij een Windows her-installatie registreer ik hem gewoon met mijn originele key.
Ja ok, maar dan heb je al een licentie gekocht. Logisch dat je het dan mag downloaden. Al zal je via bittorrent al snel alsnog in overtreding zijn doordat je het vaak ook gedeeltelijk weer shared met anderen.
  donderdag 23 april 2009 @ 18:18:01 #288
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_68311154
Het is echt een bizarre gang van zaken, de entertainment industrie vecht tegen het onvermijdelijke. Je snapt ook niet waarom ze de tijd en moeite nemen, voor de ene site die ze door juridische wijze gesloten krijgen komen er 100 voor terug.
pi_68315123
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:18 schreef rood_verzet het volgende:
Het is echt een bizarre gang van zaken, de entertainment industrie vecht tegen het onvermijdelijke. Je snapt ook niet waarom ze de tijd en moeite nemen, voor de ene site die ze door juridische wijze gesloten krijgen komen er 100 voor terug.
Dit soort dingen zijn vooralsnog vooral symbolisch, maar als je ziet wat voor onmenselijke dingen ze in Frankrijk al voor elkaar gekregen hebben T wordt toch wel echt serieus tijd dat er een paar met een paardenhoofd in hun bed wakkerworden
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 april 2009 @ 22:47:04 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68441779
quote:
Advocaat vraagt om nieuw proces The Pirate Bay
Uitgegeven: 27 april 2009 17:58
Laatst gewijzigd: 27 april 2009 17:58
AMSTERDAM - Advocaat Per Samuelson van een van de eerder deze maand veroordeelde oprichters van The Pirate Bay, heeft de rechtbank in Stockholm maandag formeel gevraagd om een nieuw proces voor zijn cliënt en diens medeverdachten.

Aanleiding voor het verzoek is dat rechter Tomas Norstrom lid blijkt te zijn van verschillende Zweedse organisaties die zich inzetten voor de verdediging en anscherping van het auteursrecht op internet. Volgens de advocaat was hij daarom bevooroordeeld.
The Pirate Bay is een van de grootste en bekendste bronnen van zogenoemde torrentbestanden. Die kunnen worden gebruikt om via internet bijvoorbeeld films, muziek en software uit te wisselen. In de meeste gevallen gebeurt dat zonder toestemming van de makers.

Celstraf
De vier oprichters van The Pirate Bay werden eerder deze maand veroordeeld wegens medeplichtigheid aan auteursrechtenschending. Ze kregen een jaar celstraf en moeten een schadevergoeding van zo'n 2,7 miljoen euro betalen.
Eerder hadden de vier al hoger beroep tegen die uitspraak aangetekend.
bron
  maandag 27 april 2009 @ 22:58:45 #291
pi_68442365
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]
Dat ze het nog zelf moeten vragen... Justitie is zelf al dan niet bewust in de fout gegaan.
pi_68443052
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat ze het nog zelf moeten vragen... Justitie is zelf al dan niet bewust in de fout gegaan.
Die rechter roept gewoon dat zijn lidmaatschap van die organisaties niet heeft meegespeeld bij het proces. Ook lekker geloofwaardig. En verder zal het (iig deels) een formaliteit zijn om zo'n verzoek in te dienen. Als je niets doet, ga je accoord met het besluit van de rechter. En in dit geval denk ik dat het Zweedse OM ook om een nieuw proces zoui hebben gevraagd als de mensen van Pirate Bay waren vrijgesproken en de rechter een fanatiek downloader bleek.
  dinsdag 28 april 2009 @ 00:16:50 #293
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68445141
Zitten ze al vast? ?? ?
  dinsdag 28 april 2009 @ 00:31:02 #294
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68445576
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:16 schreef Light het volgende:

[..]

Die rechter roept gewoon dat zijn lidmaatschap van die organisaties niet heeft meegespeeld bij het proces. Ook lekker geloofwaardig. En verder zal het (iig deels) een formaliteit zijn om zo'n verzoek in te dienen. Als je niets doet, ga je accoord met het besluit van de rechter. En in dit geval denk ik dat het Zweedse OM ook om een nieuw proces zoui hebben gevraagd als de mensen van Pirate Bay waren vrijgesproken en de rechter een fanatiek downloader bleek.
Is dat nou arrogantie of een enorme inschattingsfout van die rechter? Geen redelijk mens gelooft toch dat hij op die manier volkomen objectief een oordeel kan vellen??
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  dinsdag 28 april 2009 @ 00:31:18 #295
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68445585
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:16 schreef Dagoduck het volgende:
Zitten ze al vast? ?? ?
nope
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:30:14 #296
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_68473777
Zijn die aanklagers nou blij met die straf of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')