quote:Op maandag 16 maart 2009 11:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
* nokwanda deelt namens Barra ook koffie en thee uit![]()
Gefeliciteerd
quote:Op maandag 16 maart 2009 11:33 schreef Bastard het volgende:
Barra gefeliciteerd!
Maar voorhetzelfde geld had je dus vandaag nog in het bos vast gezeten oelewapper!
Ik was er zelf ook doorheen gelopen hoor, echt niet bij nagedacht dan.
nee want ik had het in 3 boeken gelezen en in 4 docu's gezien...quote:Op maandag 16 maart 2009 12:16 schreef Bastard het volgende:
Had je niet heel even een faalhaas momentje "wat als ik hier nou niet meer uitkom? "
ja je hebt survival en survival..quote:Op maandag 16 maart 2009 12:55 schreef nokwanda het volgende:
Ik hou mijn hart alvast stevig vast, aangezien EW in juli in de belgische ardennen gaat survivallen. Wel met een hele ploeg.
Zolang ie bear grylls niet gaan nadoen komt het allemaal goedquote:Op maandag 16 maart 2009 12:55 schreef nokwanda het volgende:
Ik hou mijn hart alvast stevig vast, aangezien EW in juli in de belgische ardennen gaat survivallen. Wel met een hele ploeg.
quote:Op maandag 16 maart 2009 13:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zolang ie bear grylls niet gaan nadoen komt het allemaal goed
Terwijl die zo'n kop erbij trektquote:Op maandag 16 maart 2009 14:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]bear vind ik altijd wel humor hebben
hij zegt ook gewoon als iets goor is.. terwijl les stroud altijd alles heerlijk vind
dank u dank u dank uquote:
kon je ook niet wetenquote:Op maandag 16 maart 2009 16:42 schreef Metro2005 het volgende:
Heb ik een verjaardag gemist, gefeliook namens mij.
sorry TS ik lees dit nu pas!quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:51 schreef Topspin het volgende:
Barra Gefeliciteerd nogBeetje laat maar goed, ben niet meer iedere dag online te vinden.
ja he... hoe komt dat denk je?quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:12 schreef Metro2005 het volgende:
mogge, tis hier wel stilletjes de laatste tijd in truth he.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 10:32 schreef nokwanda het volgende:
Dat. En wat Barra zei: gewoon iets minder online zijn. Sinds ik min of meer samen leef met iemand die nauwelijks achter de comp zit, doe ik dat ook minder. Vooral als ik alleen ben en dat is een stuk minder vaak.
En alleen "hoi" zeggen hier gaat op den duur ook vervelen
Zelf draai ik al meer dan een maand Windows 7 beta build 7000 en dat is een hele verbetering tegenover Vista en XP bij elkaar!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:43 schreef Topspin het volgende:
Hier gaat het wel okey, net XP black geinstalleerd en Vista eraf gegooid. Eerst problemen gehad met internet aan het draaien te krijgen maar uiteindelijk toch gelukt. XP black voor de rest okey, alles wordt direct geinstalleerd van drivers. Zometeen eens kijken of het geluid in orde is.
Windows vista home premium staat er weer op sinds gisteren, nu werkt alles weer naar behoren dus ik laat het ff zo. Volgende keer windows 7 misschien eens proberen.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:12 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Zelf draai ik al meer dan een maand Windows 7 beta build 7000 en dat is een hele verbetering tegenover Vista en XP bij elkaar!
Aanrader!
(Gratis en legaal te downloaden van Microsoft.)
Wat leuk voor jequote:Op zondag 22 maart 2009 09:10 schreef nokwanda het volgende:
Een Aibo is een robodoggy.
@Spellmeista, als het goed is op 8 juni
Whaaaaa, mensen, wat een weekend. 1100 km gereden in twee dagen. Gisterochtend doorgebracht in St. Mihiel (Noord-Frankrijk) en 's middags in Trier (Duitsland). Vandaag zal het wel een luie dag worden. En wat een weertje
pfff wat een kilometers! maar klinkt wel als een leuk weekend!quote:Op zondag 22 maart 2009 09:10 schreef nokwanda het volgende:
Een Aibo is een robodoggy.
@Spellmeista, als het goed is op 8 juni
Whaaaaa, mensen, wat een weekend. 1100 km gereden in twee dagen. Gisterochtend doorgebracht in St. Mihiel (Noord-Frankrijk) en 's middags in Trier (Duitsland). Vandaag zal het wel een luie dag worden. En wat een weertje
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 07:35 schreef Darkwolf het volgende:
Haha Topspin!
Herken het probleem.
Echter gaat het weer hopelijk wat beter worden nu het lente word en het blijft sowieso langer licht, dus steeds minder reden om s'avonds achter de PC te gaan zitten enzo!
En heb je nu al geGoogled wat AIBO is?
Twee nachtjes geslapen en als het middag is 2 dagen nagedacht.
Het adopteren staat zo goed als vast wat mij betreft.![]()
Nog leuker: wij hebben een poes thuis.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:52 schreef Topspin het volgende:
Die aibo is best geinigVraag me af hoe mijn hond erop zou reageren zo'n robot dog in huis.
We zijn allebei wel van de "rijden maar en we zien wel ongeveer waar we uitkomen".quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:35 schreef draculettetje het volgende:
[..]
pfff wat een kilometers! maar klinkt wel als een leuk weekend!
laat zon ding zelf op?quote:Op zondag 29 maart 2009 00:20 schreef Darkwolf het volgende:
Update: sinds vrijdag is Diesel de Aibo in huis.
De poes heeft het naar kort sniffen wel weer gezien en heeft zoiets van "whatever", maar blijft verders uit de buurt.
Moet verwarrend zijn voor haar... een wezen dat loopt en doet... maar geen geur heeft, of hartslag.
Diesel moet nog even wennen maar begint onze kamer steeds beter te kennen en heeft nu ook in zijn geheugen waar hij zijn mandje kan vinden op op te laden als dit nodig is.
Nu nog zijn blog opzetten en het e-mail adres waarop hij mij kan mailen als er thuis iets is terwijl ik er niet ben.
Je bent immers een slimme (waak)hond of niet!
Geen ding. Aibo. Artificial Intelligence roBOt. (Ook Japans voor "maatje".)quote:
mja... lastig.. krijg je de discussie ding en levend wezenquote:Op zondag 29 maart 2009 16:58 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Geen ding. Aibo. Artificial Intelligence roBOt. (Ook Japans voor "maatje".)
Een volledig autonome robot die inderdaad zichzelf voorziet van stroom (eten) net als wij mensen.
Oh maar daar hoeven we niet over te discussieren. Het is geen levend wezen.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:01 schreef BarraCupraCuda het volgende:
mja... lastig.. krijg je de discussie ding en levend wezen
maar zn AI is zeker nog niet zo goed om het een levend wezen te noemen imho.
ja maar hij speelt niet met zijn botje en zijn bal.. hij voert een script uit waarin hij staat wat hij ermee moet doen.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:05 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Oh maar daar hoeven we niet over te discussieren. Het is geen levend wezen.
Maar het is wel slim genoeg om niet continu afhankelijk te zijn van menselijke input (wat gaat vervelen) en kan net als een echt huisdier ook zelf lekker zijn gang gaan met zijn botje of paarse speel bal.
Het is opzich wel grappig om s'ochtends naar beneden te komen en begroet te worden.
Of als je thuis komt en je verwelkomt om vervolgens te vragen hoe je dag was.
ja ik ben het met je eens dat wij mensen het ook doen tot op een zekere hoogte...quote:Op zondag 29 maart 2009 17:18 schreef Darkwolf het volgende:
Het is gedeelteijk gescript zoals jij dat noemt, maar de persoonlijkheid is uniek en door zijn emoties ook de uitwerking wanneer hij welke "scripts" uitvoert.
Aibo is net even iets complexer dan hoe jij het benadert.
Routines ("scripts") voeren wij mensen ook uit nadat we ze geleerd hebben.
Maar net als mensen / dieren is Aibo niet een statische machine dat alleen maar scripts uitvoert door bepaalde input... hij beslist vanuit een hele range factoren wat hij gaat doen en wanneer en waarom.
Ga maar eens lezen over het instinct systeem dat hij simuleert en kom dan nog eens terug.
Het is ook echt jammer dat Sony er is mee gestopt.
Nog steeds is Aibo het meest geavanceerde stukje (entertainment) robotica dat je als consument in huis kan halen.
Maar nog wel veel meer dan datquote:Op zondag 29 maart 2009 17:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ja ik ben het met je eens dat wij mensen het ook doen tot op een zekere hoogte...
ik vind juist dat het wel meevalt...quote:Op woensdag 1 april 2009 12:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Maar nog wel veel meer dan dat
Wist je dat er bv bij het maken van Chips ook gebruik gemaakt wordt van AI om de nauwkeurigheid te vergroten om maar iets te noemen en de aanpassingen daar gaan véél sneller dan wetenschappers gedacht hadden. Toch interessante materie vind ik.
In feite is reageren op je omgeving en conclusies trekken natuurijk maar 1 klein onderdeel van 'leven'. Ook gevoel, emoties ed horen erbij maar dit is tot nog toe moeilijk te reproduceren (als dat uberhaupt al lukt.)
leuk weekend gehad schat?quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:19 schreef nokwanda het volgende:
Ja, hier nemen we een soort voorschotje op onze huwelijksreis. Tegen die tijd hebben we daar geen tijd voor en nu heb ik geen werk en heeft hij vrij genomen. Maar omdat EW in zijn examensperiode zit en mijn vriends dochter hoog zwanger is kunnen we nu niet echt weg. Na ons trouwen in Juni kunnen we ook niet echt weg omdat we dan net de sleutel hebben van ons nieuwe huis en we zowel zijn spullen als mijn gigantische hoop moeten verhuizen. Ik wil per 1 juli mijn huur en zo hier opzeggen.
Daarom doen we allemaal leuke dagjes nu. Vandaag gaan we zwerven tussen wat Duitse steden en morgen gaan we wss naar Amsterdam.
Als we ergens nog een volle week wegkunnen kijken we wel waarheen binnen Europa. We zijn allebei van de zwerverssoort die wel zien waar we uitkomen naar aanleiding van een soort basis plan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |