abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 februari 2009 @ 08:54:24 #1
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66047757
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

De OP van deze topicreeks staat hier
pi_66047865
Ik denk er ook aan om later meschien in Duitsland te gaan wonen, maar wel werken in Nederland.

De Nederlandse belasting maakt mij gewoon ziek.
pi_66048018
tvp.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 februari 2009 @ 09:32:58 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66048046
Gutenmorgen

Wij zijn gisteren bij een verzekeringsagent geweest om te kijken of onze verzekeringen goedkoper kunnen. En dat kan Het scheelt alles bijelkaar een paar honderd euro per jaar
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66048408
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Gutenmorgen

Wij zijn gisteren bij een verzekeringsagent geweest om te kijken of onze verzekeringen goedkoper kunnen. En dat kan Het scheelt alles bijelkaar een paar honderd euro per jaar
Dat hoor ik wel vaker, maar actie spreekt luider dan woorden.
pi_66048418
Waar zijn jullie geweest dan Rewimo?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 februari 2009 @ 10:23:28 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66048557
We zitten nu nog bij Debeka, maar gisteren zijn we hier in het durp bij de Provinzial gaan shoppen. En dat scheelt het nodige dus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 14 februari 2009 @ 13:27:30 #8
63722 z80
I fink you freaky
pi_66052182
ik heb mijn verzekeringen bij gothaer
deze is nog iets goedkoper dan Provinzial
en in geval van schade betalen ze netjes uit (in mijn geval storm schade gehad).
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66052305
Wij hebben het bij Werner Liffers e.K. - Versicherungsmakler in Kleve.

Niet verder gekeken of het goedkoper kan, want dat doet hij voor je. Ik vertrouw 't wel . En we hebben er dan ook geen omkijken meer naar.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 13:31:56 #10
63722 z80
I fink you freaky
pi_66052316
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 09:10 schreef CaseyCopa het volgende:
Ik denk er ook aan om later meschien in Duitsland te gaan wonen, maar wel werken in Nederland.

De Nederlandse belasting maakt mij gewoon ziek.
dan betaal je nog steeds belasting in Nederland.
wat zijn voordelen en nadelen heeft.
wil je onder het Duitse belasting stelsel vallen zul je een baantje in Duitsland moeten zoeken.
waar je woont maakt voor de inkomsten belasting niets uit.
enkel de woonkosten (waterschap, gemeente, afval reiniging, ect) betaal je in het land waar je woont.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66054465
Ik ben vanmorgen nog een paar uur bij Liffers geweest. Misschien dat ik hen ook maar eens ga vragen wat ze op het gebied van verzekeringen kunnen doen. Ik heb nu nog alleen een autoverzekering bij Gerling, wat tegenwoordig HDI is. Schijnt wel een van de weinige verzekeraars te zijn die dure auto's die naar het oostblok gaan voor vakantie verzekerd.
pi_66054538
De vader van Tim ging geloof ik de bedrijfswagens ook via Liffers verzekeren, scheelde ook een hoop geld .
pi_66055809
Dus die is wel goed? Aan de buitenkant ziet het er een beetje ALdi achtig uit.....
pi_66057010
Lol, aldi-achtig?
In Duitsland is het uiterlijk van een bedrijf niet zo belangrijk als in Nederland .

Werner Liffers zelf is in ieder geval ook een ontzettend aardige man, die ook nog wel een woordje Nederlands spreekt en zelfs Humor ( ) heeft.
pi_66057479
Wow, een Duitser met humor :-)

Vanmorgen was dacht ik alleen zijn vrouw er.
pi_66057496
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:46 schreef siemi het volgende:
Wow, een Duitser met humor :-)

Vanmorgen was dacht ik alleen zijn vrouw er.
Ow, daar heb ik nog nooit mee van doen gehad. En volgens mij werkt er nog een andere meneer, maar ook daar heb ik nooit mee van doen gehad.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 19:54:38 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_66063291
weet je zeker dat het een Duitser was?
lijkt meer op een import Duitser.
en als het een echte Duitser is moet je er voorzichtig mee omgaan, deze zijn zeer zeldzaam.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66076619
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:54 schreef z80 het volgende:
weet je zeker dat het een Duitser was?
lijkt meer op een import Duitser.
en als het een echte Duitser is moet je er voorzichtig mee omgaan, deze zijn zeer zeldzaam.
Aan zijn naam en uiterlijk te zien is het een Duitser .
  zondag 15 februari 2009 @ 10:36:09 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66076643
quote:
Op zondag 15 februari 2009 10:33 schreef Anne het volgende:

[..]

Aan zijn naam en uiterlijk te zien is het een Duitser .
op basis van naam ben ik ook een prima duitser
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 februari 2009 @ 11:36:27 #20
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66077533
quote:
Op zondag 15 februari 2009 10:33 schreef Anne het volgende:
Aan zijn naam en uiterlijk te zien is het een Duitser .
Bierbuik en Lederhosen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 15 februari 2009 @ 14:07:01 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_66082811
en een hoedje met veer?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:23:24 #22
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66098132
Zijn er ook mensen die echt naar Duitsland geëmigreerd zijn en dus ook volledig geïntegreerd zijn of zijn het hier alleen mensen die zogenaamde grensarbeiters zijn en dus alleen verhuist zijn om te profiteren van het Duitse belastingklimaat?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_66098286
Hmmm, hoe herken je mensen die voor het belastingklimaat zijn verhuist? Ik betaal nog gewoon belasting in Nederland, dus daarvoor ben ik niet verhuist. Ik ben uit nood net over de grens gaan wonen en daar lekker blijven hangen. Ik vind mezelf hier wel aardig geintegreerd. Het enige wat ik in NL doe is werken, verder eigenlijk niet.
  zondag 15 februari 2009 @ 21:32:37 #24
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66098459
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:27 schreef siemi het volgende:
Hmmm, hoe herken je mensen die voor het belastingklimaat zijn verhuist? Ik betaal nog gewoon belasting in Nederland, dus daarvoor ben ik niet verhuist. Ik ben uit nood net over de grens gaan wonen en daar lekker blijven hangen. Ik vind mezelf hier wel aardig geintegreerd. Het enige wat ik in NL doe is werken, verder eigenlijk niet.
Ik zoek eigenlijk mensen die verder zijn verhuisd dan in een straal van 10km rondom Nederland (zoals Goch en Kleve).
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  zondag 15 februari 2009 @ 21:47:00 #25
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66099088
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:32 schreef FB14 het volgende:

[..]

Ik zoek eigenlijk mensen die verder zijn verhuisd dan in een straal van 10km rondom Nederland (zoals Goch en Kleve).
Ik denk eraan om in Dusseldorf te gaan wonen, dat is meer dan 10 km
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 15 februari 2009 @ 22:06:22 #26
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66100258
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:47 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk eraan om in Dusseldorf te gaan wonen, dat is meer dan 10 km
Waarom in Dusseldorf en niet verder duitsland in, als ik vragen mag?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  zondag 15 februari 2009 @ 22:21:05 #27
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66101020
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:06 schreef FB14 het volgende:

[..]

Waarom in Dusseldorf en niet verder duitsland in, als ik vragen mag?
Het gaat me niet om ver in Duitsland wonen
Dusseldorf is voor mij een interessante stad met het oog het vliegveld, de werkgelegenheid en de ligging.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66111274
quote:
Op zondag 15 februari 2009 21:23 schreef FB14 het volgende:
Zijn er ook mensen die echt naar Duitsland geëmigreerd zijn en dus ook volledig geïntegreerd zijn of zijn het hier alleen mensen die zogenaamde grensarbeiters zijn en dus alleen verhuist zijn om te profiteren van het Duitse belastingklimaat?
Nouja zeg .
  maandag 16 februari 2009 @ 10:12:14 #29
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66111392
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:08 schreef Anne het volgende:

[..]

Nouja zeg .
Volgens mij is hier inderdaad niemand voor het belastingklimaat gegaan, maar ik heb wel het gevoel dat levensonderhoud er goedkoper is? Boodschappen enzo?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66111510
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:12 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens mij is hier inderdaad niemand voor het belastingklimaat gegaan, maar ik heb wel het gevoel dat levensonderhoud er goedkoper is? Boodschappen enzo?
Het eten is er sowieso beter, aangezien de 'keuringsdienst van waren' er veel strenger is.
In Duitsland heb je tenminste Nederlandse paprika's .

Goedkoper? Vast in heel veel dingen wel ja .
  maandag 16 februari 2009 @ 10:24:01 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66111682
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Het eten is er sowieso beter, aangezien de 'keuringsdienst van waren' er veel strenger is.
In Duitsland heb je tenminste Nederlandse paprika's .

Goedkoper? Vast in heel veel dingen wel ja .
Zo'n grote kaisers of rewe, daar kan de AH echt niet aan tippen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 16 februari 2009 @ 10:31:43 #32
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66111878
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:12 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens mij is hier inderdaad niemand voor het belastingklimaat gegaan, maar ik heb wel het gevoel dat levensonderhoud er goedkoper is? Boodschappen enzo?
Mwah. Een iemand heeft nog gewoon een baan in Nederland dus dat lijkt mij verhuizen voor het belastingklimaat/ goedkopere huizen.
Ik zou namelijk wel eens ervaringen van iemand willen horen die is verhuisd naar Duitsland omdat het Duitsland is, omdat er Duitsers wonen, omdat het de Duitse cultuur is, egal of de belastingen er hoger of lager zijn.
Ik heb namelijk een beetje het idee dat de mensen die hier geëmigreerd zijn, net zo goed naar Belgie waren gegaan als ze daar aan de grens woonde.

No offence overigens
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  maandag 16 februari 2009 @ 10:36:15 #33
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66112044
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:12 schreef XL het volgende:

[..]

Volgens mij is hier inderdaad niemand voor het belastingklimaat gegaan, maar ik heb wel het gevoel dat levensonderhoud er goedkoper is? Boodschappen enzo?
Even nog een inhoudelijke reactie Je hebt volgens mij wel gelijk met het goedkoper levensonderhoud. Toen ik nog in Venlo woonde ging ik altijd boodschappen doen in Duitsland omdat dat 10 tot 20% goedkoper was. Verder zijn in Duitsland de twee duurste dingen die je koopt in je leven de helft van wat ze hier kosten: een huis en een auto.
Ik heb gelezen dat het gem. inkomen in Duitsland ongeveer gelijk is aan dat in Nederland, dus in principe is de levensstandaard daar veel hoger lijkt me. Afgezien van de dure koffie en boter dan Of heb ik het mis en is er iets wat in Duitsland erg duur is?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  maandag 16 februari 2009 @ 10:36:23 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66112050
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:31 schreef FB14 het volgende:

[..]

Mwah. Een iemand heeft nog gewoon een baan in Nederland dus dat lijkt mij verhuizen voor het belastingklimaat/ goedkopere huizen.
Ik zou namelijk wel eens ervaringen van iemand willen horen die is verhuisd naar Duitsland omdat het Duitsland is, omdat er Duitsers wonen, omdat het de Duitse cultuur is, egal of de belastingen er hoger of lager zijn.
Ik heb namelijk een beetje het idee dat de mensen die hier geëmigreerd zijn, net zo goed naar Belgie waren gegaan als ze daar aan de grens woonde.

No offence overigens
Je moet nogal wat verdienen om echt te kunnen profiteren van het belastingklimaat hoor. Bovendien denk ik dat veel Nederlanders ook in Nederland belasting blijven afdragen. Ik kom in ieder geval niet uit de grensstreek (althans, niet de Duitse grens). Mijn vriendin komt uit de regio Dusseldorf, eigenlijk woont ze veeeeeel dichter bij Nederland. We vinden ons jong genoeg om nog even in de stad te wonen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_66112368
Ik zou dus echt niet in België willen wonen.

No offence overigens.
  maandag 16 februari 2009 @ 10:47:22 #36
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66112427
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:45 schreef Anne het volgende:
Ik zou dus echt niet in België willen wonen.

No offence overigens.
Ik ook niet, aan de Belgische grens ben ik overigens wel geboren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 16 februari 2009 @ 11:04:38 #37
63722 z80
I fink you freaky
pi_66112896
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:31 schreef FB14 het volgende:

[..]

Mwah. Een iemand heeft nog gewoon een baan in Nederland dus dat lijkt mij verhuizen voor het belastingklimaat/ goedkopere huizen.
Ik zou namelijk wel eens ervaringen van iemand willen horen die is verhuisd naar Duitsland omdat het Duitsland is, omdat er Duitsers wonen, omdat het de Duitse cultuur is, egal of de belastingen er hoger of lager zijn.
Ik heb namelijk een beetje het idee dat de mensen die hier geëmigreerd zijn, net zo goed naar Belgie waren gegaan als ze daar aan de grens woonde.

No offence overigens
voor het Duitse belasting klimaat hoef je daar niet te wonen, een vaste baan in Duitsland is voldoende.
het bruto salaris in Duitsland is gelijk aan dat van Nederland,
maar het netto salaris is ongeveer 20% lager.
hierdoor zijn dus ook bijna alle producten goedkoper.
kijk op een zaterdag wat er aan Nederlanders even de grens over gaat om in te kopen,
de honger winter lijkt er dan aan te komen.
maar andersom in Nederland barst het dan van de Duitsers om hier de "goedkoper" dingen te halen.
en dat gene wat in Duitsland niet verkocht wordt (denk aan echte drop, stroopwafels en normaal brood).

de Duitse cultuur?
ik kom uit de grens streek (500Meter van de grens)
dus voor mij is er geen verschil in de Duitse en Nederlandse cultuur.
als ik richting randstad ga is dat een veel groter cultuur schok,
dan richting Berlijn.

en ja als ik tegen de belgie aan had gewoond was de kans geweest dat ik daar een huis had kunnen
kopen wat mij zou bevallen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66113035
Koffie niet vergeten z80. Die raakt in zijn geheel uitverkocht als de Duitsers zijn geweest .
  maandag 16 februari 2009 @ 11:12:49 #39
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66113124
Hebben jullie nou nooit gedacht van ik ga wel in Duitsland wonen, maar ik ben bang dat ik nooit geïntegreerd raak? En dan doel ik met name op de taal. Ikzelf ben momenteel bezig met een cursus op niveau C1, dus in principe zou mijn Duits goed genoeg moeten zijn. Of kun je, als je er een jaar woont, vloeiend Duits praten?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_66113344
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:12 schreef FB14 het volgende:
Hebben jullie nou nooit gedacht van ik ga wel in Duitsland wonen, maar ik ben bang dat ik nooit geïntegreerd raak? En dan doel ik met name op de taal. Ikzelf ben momenteel bezig met een cursus op niveau C1, dus in principe zou mijn Duits goed genoeg moeten zijn. Of kun je, als je er een jaar woont, vloeiend Duits praten?
Ik ben ook bezig met een cursus. En Timmetjuh. spreekt al vloeiend Duits.

Dus nee, niet bang.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 11:38:30 #41
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66113877
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:31 schreef FB14 het volgende:

[..]
Ik zou namelijk wel eens ervaringen van iemand willen horen die is verhuisd naar Duitsland omdat het Duitsland is, omdat er Duitsers wonen, omdat het de Duitse cultuur is, egal of de belastingen er hoger of lager zijn.
Ik heb namelijk een beetje het idee dat de mensen die hier geëmigreerd zijn, net zo goed naar Belgie waren gegaan als ze daar aan de grens woonde.
Ik woonde ongeveer 5 km van de Belgische grens vandaan..

Ik ging overigens wel al heel m'n leven minimaal 1x per jaar in Duitsland op vakantie, vroeger met m'n ouders, nu met mijn gezin. De Duitse mentaliteit staat me ook wel aan, en vind ik in ieder geval stukken prettiger dan de mentaliteit in bijv. de Randstad. En in Duitsland he je tenminste nog echt vrije natuur en veel minder gezeur over regeltjes. Met belastingen heeft m'n emigratie in ieder geval niets te maken. Wel met de goedkope huizenprijzen en vooral de mooie omgeving hier. Maar die is net over de grens eigenlijk net zo mooi.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:12 schreef FB14 het volgende:
Hebben jullie nou nooit gedacht van ik ga wel in Duitsland wonen, maar ik ben bang dat ik nooit geïntegreerd raak? En dan doel ik met name op de taal. Ikzelf ben momenteel bezig met een cursus op niveau C1, dus in principe zou mijn Duits goed genoeg moeten zijn. Of kun je, als je er een jaar woont, vloeiend Duits praten?
Gevoelig punt..

M'n Duits is namelijk erg slecht. Vandaar dat ik nu naar cursus ga (en niet naar C1). Wat dat betreft ben ik blij dat m'n vriendin goed Duits spreekt en de mensen hier hun best doen om je te begrijpen. En aangezien ik wel zal moeten zal m'n Duits steeds beter worden. Al doende leert men en die cursus helpt ook heel aardig.
  maandag 16 februari 2009 @ 11:41:45 #42
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66113972
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:12 schreef FB14 het volgende:
Hebben jullie nou nooit gedacht van ik ga wel in Duitsland wonen, maar ik ben bang dat ik nooit geïntegreerd raak? En dan doel ik met name op de taal. Ikzelf ben momenteel bezig met een cursus op niveau C1, dus in principe zou mijn Duits goed genoeg moeten zijn. Of kun je, als je er een jaar woont, vloeiend Duits praten?
Je moet het veel horen. De taal is vrij makkelijk aan te leren en mijn ervaring is dat ze het prachtig vinden als je Duits probeert te praten. Als het echter snel of zacht gaat vind ik het moeilijk om woorden te onderscheiden, dan klinkt het als een soort waterval van geluid.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 11:43:38 #43
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66114027
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:09 schreef Anne het volgende:
Koffie niet vergeten z80. Die raakt in zijn geheel uitverkocht als de Duitsers zijn geweest .
En chips Dat kost in Nederland bijna niets en hier makkelijk 2 euro voor een zak die dan nog een stuk minder lekker is ook.
  maandag 16 februari 2009 @ 11:56:05 #44
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66114413
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:41 schreef XL het volgende:

[..]

Je moet het veel horen. De taal is vrij makkelijk aan te leren en mijn ervaring is dat ze het prachtig vinden als je Duits probeert te praten. Als het echter snel of zacht gaat vind ik het moeilijk om woorden te onderscheiden, dan klinkt het als een soort waterval van geluid.
Waar ik een beetje mee zit is dat ik over een jaar ga afstuderen in Duitsland en als ze me willen hebben, ik daar ook gelijk blijf. Vraag is dan natuurlijk of ik voldoende kennis van de Duitse taal heb om een managementfunctie te kunnen hebben. Verder is natuurlijk ook het probleem dat ik nu 'ABN'-duits leer, maar waar ik heen ga ze waarschijnlijk of een of ander dialect hebben of een raar accent Mensen uit oost-duitsland b.v. vind ik erg moeilijk te verstaan. Maar goed, de tijd zal het leren

Verder wil ik aankomende zomervakantie een maand werken in Duitsland. Weet iemand of ze uberhaupt zitten te wachten op een Nederlander of vinden ze dat wel interessant? De Duitsers die ik in de loop van de jaren heb ontmoet vinden Nederland helemaal geweldig namelijk (vraag me alleen niet waarom )
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_66115661
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:43 schreef qltel het volgende:

[..]

En chips Dat kost in Nederland bijna niets en hier makkelijk 2 euro voor een zak die dan nog een stuk minder lekker is ook.
Niet! Duitse chips is . Hoe heet het merk ook alweer die wij altijd hebben. Het is een groen-rode zak.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 13:00:41 #46
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66116230
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:38 schreef Anne het volgende:

[..]

Niet! Duitse chips is . Hoe heet het merk ook alweer die wij altijd hebben. Het is een groen-rode zak.
Dan had ik vast een ander merk..
  maandag 16 februari 2009 @ 13:03:07 #47
63722 z80
I fink you freaky
pi_66116288
mijn Duits is beroerd.
maar omdat ik uit de grens streek kom is in mijn dialect redelijk te communiceren.
maar bang dat ik iets niet krijg of dat ik iets niet geregeld krijg? nee totaal niet.
en niet geïntegreerd raken?
wat bedoel je?
ik woon, doe boodschapen, sport in Duitsland.
mijn nieuwe voordeur wordt ook door een Duits bedrijf geleverd en geplaatst.
@anne
niet alleen de koffie.
ook de zuivel producten, en bij de pomp de Diesel.
maar om alle producten op te gaan noemen wordt het wel een lange lijst.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 16 februari 2009 @ 13:05:14 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66116334
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:56 schreef FB14 het volgende:

[..]

Waar ik een beetje mee zit is dat ik over een jaar ga afstuderen in Duitsland en als ze me willen hebben, ik daar ook gelijk blijf. Vraag is dan natuurlijk of ik voldoende kennis van de Duitse taal heb om een managementfunctie te kunnen hebben. Verder is natuurlijk ook het probleem dat ik nu 'ABN'-duits leer, maar waar ik heen ga ze waarschijnlijk of een of ander dialect hebben of een raar accent Mensen uit oost-duitsland b.v. vind ik erg moeilijk te verstaan. Maar goed, de tijd zal het leren
Waar wil je heen? Ozzies zijn soms lastig te verstaan. Beieren heeft een stevig accent. Voor de rest zijn dialecten toch minder heftig dan in Nederland. Een managementfunctie direct na je studie lijkt me niet de goede volgorde, hoog opgeleid werk kun je denk ik prima doen na een jaar studie in het Duits. Je spreekt dan beter Duits dan je denkt en je Nederlandse tongval is een soort trademark. Ik probeer hem absoluut niet te verbergen in Engels en Duits. Sylvie van der Fahrrad en Frans Bauer ook niet, dat legt ze geen windeieren. Duitsers denken dat altijd terug aan Rudi en dan worden ze vanzelf blij.
quote:
Verder wil ik aankomende zomervakantie een maand werken in Duitsland. Weet iemand of ze uberhaupt zitten te wachten op een Nederlander of vinden ze dat wel interessant? De Duitsers die ik in de loop van de jaren heb ontmoet vinden Nederland helemaal geweldig namelijk (vraag me alleen niet waarom )
In het boek Do ist der Bahnhof lees je over veel zaken waarin Duitsers tegen Nederlanders opkijken. Vervolgens bagatelliseert de schrijfster (Duitse journalist) wel ongeveer alles en omdat ze daarmee Nederland aantast is het boek voor mij niet leuk. Ze komt aan iets dierbaars (ons landje) en legt in mijn ogen dingen op de verkeerde manier uit. Confronterend, maar Nederlanders zijn gewoon te trots om dit te laten gebeuren alsof er niks aan de hand is.

Ik zou eens kijken of de alarmlijn van de ANWB geen leuk werk voor je heeft. Nederlanders die geen Duits spreken helpen terwijl ze op vakantie pech hebben. Lijkt me dankbaar werk en ideaal om de wisselwerking Nederlands/Duits te leren kennen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 februari 2009 @ 13:14:43 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66116574
Ik heb m'n B1 gehaald. C1 is meer gericht op de werksituatie dus daar moet je wel mee uit de voeten kunnen. Ik kan me prima redden en als ik iets niet begrijp vraag ik het gewoon

Overigens spreekt qltel al veel beter Duits dan hij denkt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 februari 2009 @ 17:25:37 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66126339
Vrienden van ons hebben een huis in Kellen gekocht
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66127290
Cool. Die zullen zich hier binnenkort wel melden neem ik aan
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 februari 2009 @ 17:57:41 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66127365
Ze Fok!ken niet voorzover ik weet
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66128718
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:00 schreef qltel het volgende:

[..]

Dan had ik vast een ander merk..
Deze is van Chipsfrisch. En dan de paprika-versie. .
  maandag 16 februari 2009 @ 21:20:02 #54
63722 z80
I fink you freaky
pi_66136373
Chips eet ik niet.
maar eet me wel klem aan de treets/m&m geel dan wel choko pinda's
die ik dan wel in Duitsland koop.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 februari 2009 @ 22:15:10 #55
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66139713
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:57 schreef Rewimo het volgende:
Ze Fok!ken niet voorzover ik weet
Klopt.

En hen kennende denk ik ook niet dat dat gaat gebeuren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 februari 2009 @ 16:21:21 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66163797
Onze verzekeringsman blijkt letterlijk om de hoek te wonen We zijn echt een stuk goedkoper uit en met een betere dekking

Wat grappig is, is dat hij ons huis nog kent van vroeger, voor de verbouwing die de vorige eigenaresse heeft laten doen. Hij wist niet wat hij zag vandaag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66166845
Artikel uit de Telegraaf (voorpagina):
quote:
Emigreren om aardige Duitse buren

Behalve vanwege de lage huizenprijzen vluchten veel Nederlanders de grens over omdat Duitsers zulke aardige buren zijn.
De zogenoemde ’Nederduitsers’ zeggen de omgang met buren in Duitsland als prettiger te ervaren. Liefst 23 procent zegt te willen emigreren omdat ze op zoek zijn naar een ’prettige sociale omgeving’.
Dat blijkt uit onderzoek van de website Overdegrens.eu, die door veel ’Nederduitsers’ wordt gebruikt als vraagbaak.
In een enquête naar de beweegredenen voor een vlucht over de grens laat 33 procent weten in Duitsland vooral rust en ruimte te zoeken. Daarnaast wordt veel waarde gehecht aan een vriendelijke sociale omgeving.
Andere redenen zijn de zoektocht naar een goede plek om kinderen op te voeden (14%), de mooie Duitse natuur (10%) en een soort permanent vakantiegevoel (7%); 13% verwacht overigens dat er weinig verandert ten opzichte van Nederland.
„Het is natuurlijk een combinatie van verschillende factoren”, meldt een van de ondervraagden, „maar het belangrijkste is toch de rust. We krijgen daar een lekker grote tuin, in een klein dorps wijkje. De kinderen kunnen daar fijn op straat spelen.”
bron
pi_66167780
Hmmm:
quote:
Dat blijkt uit onderzoek van de website Overdegrens.eu, die door veel ’Nederduitsers’ wordt gebruikt als vraagbaak.
Ik kende die site niet en ik moet zeggen, dat als ik hem al eens gezien had, ik hem snel vergeten had..... Het waren slechts 200 bezoekers die op de site gereageerd hadden, dus zo populair was die niet. Ook grappig, nog 2 andere onderzoeken van die site hebben ook zo'n 200 respondenten gehad. Toeval?
Ik zet een beetje mijn vraagtekens bij die site.

Iemand anders misschien wel bekend met die site?
Zal vandaag trouwens wel goed bezocht worden, als ze de voorpagina van de telegraaf halen.....
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 februari 2009 @ 18:18:23 #59
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66168038
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:07 schreef siemi het volgende:
Hmmm:
[..]

Ik kende die site niet en ik moet zeggen, dat als ik hem al eens gezien had, ik hem snel vergeten had..... Het waren slechts 200 bezoekers die op de site gereageerd hadden, dus zo populair was die niet. Ook grappig, nog 2 andere onderzoeken van die site hebben ook zo'n 200 respondenten gehad. Toeval?
Ik zet een beetje mijn vraagtekens bij die site.
Ik ken de site verder ook niet. Verhuis.de hebben we tijdens het plannen maken aardig wat bekeken.
pi_66170617
Ik heb ook nog nooit van de site gehoord. En er staat zo te zien ook niet zo bijzonder veel informatie.

Wel van verhuis.de
Maar daar kom ik uit principe niet meer .
pi_66171448
Sterker nog, er staat daar nogal gekleurde info, en soms een beetje onjuist (tijdens een kort bezoekje kwam ik een aardig fout tegen). Verhuis.de heb ik wel veel gebruikt. Die linken zelfs uit eigen beweging naar mijn site
pi_66171515
Ik heb tweemaal contact opgenomen met verhuis.de
De eerste keer waren ze vriendelijk en behulpzaam.

De tweede keer totaal niet. Vandaar .
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 februari 2009 @ 20:37:26 #63
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66173125
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:55 schreef Anne het volgende:
Ik heb tweemaal contact opgenomen met verhuis.de
De eerste keer waren ze vriendelijk en behulpzaam.

De tweede keer totaal niet. Vandaar .
Ik heb ze (1,5 jaar geleden) 2x doorgegeven dat de door hun beschreven procedure om een nieuwe auto in te voeren niet klopt. Zelfs mailtje teruggekregen dat ze het gaan aanpassen. Intussen hebben ze dat nog niet gedaan. Dat foutje kostte mij een hele avond om even 150 Km heen en weer te rijden..

Maar goed, er staat erg nuttige info op die site en in die tijd hebben we er toch veel aan gehad.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:07:20 #64
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_66202323
Zijn er hier ook fokkers die in de regio Emlichheim-Nordhorn wonen???

Wij woonden sinds 2001 in Emlichheim, vorig jaar de woning verkocht aan NL-ers :):) en we zijn nu nieuwbouw aan het plegen even buiten Emlichheim...

Arnaud en Petra
  donderdag 19 februari 2009 @ 06:21:58 #65
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66224212
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:35 schreef Mylene het volgende:
Artikel uit de Telegraaf (voorpagina):
[..]

bron
Ben ik persoonlijk wel mee eens. Ik ga ook emigreren naar dld omdat de mensen daar veel en veel vriendelijker zijn. Maar ja, Duitsland is gewoon veel beter in heel veel dingen t.o.v. Nederland

Op die overdegrens.eu-site staat trouwens dit:
quote:
Nederlandse. Zo is het in Duitsland helemaal niet gewoon om uw gehele woning te financieren door middel van een hypotheek. 70% van de executiewaarde van woning als maximum is heel
Kunnen jullie dit bevestigen of hebben jullie allemaal nog hypotheken in Nederland?

[ Bericht 23% gewijzigd door FB14 op 19-02-2009 06:34:26 ]
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 19 februari 2009 @ 07:13:58 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66224328
Dat klopt wel, FB. In DLD financieren ze over het algemeen niet het hele bedrag. Er zijn geloof ik wel uitzonderingen, ik vermoed dat Anne daar meer van weet. Wij hebben onze hypotheek bij de ING lopen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 19 februari 2009 @ 08:41:41 #67
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_66225046
Waarom zou men dat nou niet doen??? Misschien omdat ze daar geen hypotheekrente-aftrek kennen?
Ik vindt het een goede zaak, alleen heb ik er zelf wel flink wat problemen door gehad.

Ik ben 32 met vriendin, kleine koter en 1 onderweg en heb onze woning in Dld. verkocht met ruime winst. We bouwen nieuw en hebben straks een woning met een waarde van ruim 250K. had een hypotheek nodig van iets meer dan 200K, maar men(duitse hyptheekverstrekker) wilde niet meer financieren dan 167K
Moest m'n vader potverdikke ff borg staan voor 40K. Dit was in nederland gewoonweg zo geregeld geweest zonder borg. Ik sta al eeuwen op eigen benen en ben ik op m'n 32ste nog financieel afhankelijk van m'n ouders, te gek voor woorden toch? Alles is verder wel geregeld en heeft ook geen gevolgen, maar toch...
Het is dat de een hypotheek in NL (ten tijde van afslutien) lang niet tegen een Duitse hypotheek op kon qua rente etc., anders had ik hem zeker in NL verhypotheekt....
pi_66228912
quote:
[quote] Zo is het in Duitsland helemaal niet gewoon om uw gehele woning te financieren door middel van een hypotheek. 70% van de executiewaarde van woning als maximum is heel
Kunnen jullie dit bevestigen of hebben jullie allemaal nog hypotheken in Nederland?[/quote]
Ik heb ervaren dat je best meer kunt krijgen. Ik heb, vooral dankzij mijn hypotheekadviseur, een gunstige hypotheek via de Deutsche Bank gekregen. Daarbij heb ik het huis tot 110% gefinancierd gekregen. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik een bedrag als onderpand op een spaarrekening bij de DB heb staan. Zonder dat bedrag heb 98% gefinancierd.

De reden dat ik dat bedrag op een spaarrekening als onderpand heb gezet, maar geen onderdeel van de hypotheek heb gemaakt, is natuurlijk de hypotheekrenteaftrek. Dat was gewoon goedkoper dan het bedrag in de hypotheek te storten.

Als je een hypotheek wilt op een Duitse woning moet je echt een deskundige adviseur hebben op het gebied van Duitsland hypotheken. Ik ben toen op ronde geweest bij meerdere banken (oa citibank, dresdner bank en rabo) en geen van de banken kon echt goed advies geven. Daarbij zijn de NL banken ook nog eens veel duurder dan de Duitse banken.
Overigens gaat de ING stoppen met Duitslandhypotheken (of is al gestopt).
pi_66228939
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 06:21 schreef FB14 het volgende:

Kunnen jullie dit bevestigen of hebben jullie allemaal nog hypotheken in Nederland?
Het klopt wel ongeveer. Voor Duitse banken is het niet interessant wát je verdient en hoe lang je het al verdient (tenzij je Duitser bent, dan weer wel). De Duitse banken zien zeer graag dat je zelf ook geld inlegt. Zo hebben wij 15.000 euro op papier mee gefinancierd (maar we gebruiken het alleen niet, want alle rekeningen gaan nog netjes van de hypotheek af ).

Maar er zijn wel uitzonderingen.

Overigens kregen we in Nederland juist geen hypotheek. De ING wilde niet eens een afspraak maken toen ik vertelde dat ik toen nog via een uitzendbureau werkte. En de Rabobank was ontzettend duur.

We hebben 3 maanden met de Deutsche bank afspraken enzo gemaakt. We hadden uiteindelijk een afspraak gemaakt om alles te ondertekenen, maar op de dag zelf kregen we een telefoontje dat ze ons helemaal niet meer wilden financieren.

Bij de VoBa keken ze niet eens naar onze contracten en dergelijken.
En daar hebben we nu een best wel goede hypotheek .
Laatst nog gevraagd of het geen probleem was als we nog iets meer wilde lenen, nee geen probleem, zolang we het maar kunnen betalen .

Enzovoort, enzovoort .
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:26:13 #70
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_66230182
Ik heb ook alleen maar lof over de VoBa, onze vorige hypotheek hadden we daar en nu gelijk weer.
Als eerste daar een offerte opgemaakt, nog in NL gekeken naar opties, maar de VoBa had voor ons gewoon de beste oplossing. Ook hebben we geen boete betaald voor het vroegtijdig aflossen van de oude hypotheek.
Dat scheelde ook aardig wat...
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:43:40 #71
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66271027
Rewimo Wij zitten ook bij Debeka door jullie tip, weet je nog?
Onze buurvrouw zit bij Provinzial en is veel duurder uit, terwijl iemand hier schreef dat die goedkoper waren
Getsie, ik heb helemaal geen zin dat allemaal uit te gaan zoeken. En het lijkt me ook rot die aardige man van Debeka weer te gaan "dumpen", dat durf ik nooit zo goed.


En dan de belastingaangifte. Hebben jullie allemaal een M-formulier gekregen? Wat dus o.a. inhoudt dat je geen digitale aangifte mag doen maar dit omslachtige formulier MOET gebruiken?
En balen jullie ook zo van de verplichte opgave van opgebouwde pensioenen etc.?

Het enige voordeel is dat het telefoonnummer van Belastingdienst-Buitenland beter bereikbaar is dan het gewone nummer.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:43:57 #72
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66271040
dubbel
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:26:13 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_66272625
dat M formulier is 1 malig.
je dient namelijk een dubbele belasting formulier in te vullen.
1 voor de tijd in Nederland
en 1 voor het buitenland.
is leuk als je ook een auto van de zaak hebt.
en je zal alle aftrek posten moeten gaan verrekenen en opdelen. (Nederland/Duitsland)
volgend jaar kan het digitaal.
wel opletten dat je dan het juiste formulier gebruikt.

edit
en zoals gebruikelijk is de aangifte nog niet beschikbaar.
leuker kunnen we het niet maken, sneller ook niet.

en hier kun je alle formulieren vinden
http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/download/

[ Bericht 29% gewijzigd door z80 op 20-02-2009 12:29:46 (toevoeging) ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:38:36 #74
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66273122
Bedankt voor de link, ik had namelijk mijn eigen exemplaar nog niet binnen. Hopelijk helpt dit.
Manlief wel, en dat van dat opdelen had ik al ondekt ja. Daar is nog wel uit te komen.

Dus volgend jaar digitaal huh? Beter!
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 februari 2009 @ 13:00:05 #75
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66273832
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:43 schreef phluphy het volgende:
Rewimo Wij zitten ook bij Debeka door jullie tip, weet je nog?
Onze buurvrouw zit bij Provinzial en is veel duurder uit, terwijl iemand hier schreef dat die goedkoper waren
Getsie, ik heb helemaal geen zin dat allemaal uit te gaan zoeken. En het lijkt me ook rot die aardige man van Debeka weer te gaan "dumpen", dat durf ik nooit zo goed.


En dan de belastingaangifte. Hebben jullie allemaal een M-formulier gekregen? Wat dus o.a. inhoudt dat je geen digitale aangifte mag doen maar dit omslachtige formulier MOET gebruiken?
En balen jullie ook zo van de verplichte opgave van opgebouwde pensioenen etc.?

Het enige voordeel is dat het telefoonnummer van Belastingdienst-Buitenland beter bereikbaar is dan het gewone nummer.
Phluph, ik denk dat je toch het beste naar een ander verzekeringskantoor kunt stappen om te vragen of het goedkoper kan. Wij hebben dat ook eigenlijk op de gok gedaan, wisten niet dat het zóveel zou schelen...

Wij hebben ook zo zitten worstelen met dat M-formulier Erg lastig dat het niet digitaal beschikbaar is, dat zou een stuk makkelijker zijn denk ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:28:04 #76
63722 z80
I fink you freaky
pi_66293781
eindelijk de aangepaste offerte voor mijn nieuwe deur is binnen.
het uitgezochte glas in lood (wordt speciaal voor mij naar mijn wensen gemaakt) kost niets extra
de meerprijs voor een zwaarder/dikker profiel is iets meer dan ik dacht, maar is te overzien.
maar het autolock systeem is toch een stuk duurder dan gedacht
indien ik de deze deur inc. autolock bestel in een ral kleur (profiel lak is geen meerprijs) komt deze
150,- Euro boven de kunststof deur van Schwers.

en om meteen de vragen te beantwoorden.
de deur compleet gemonteerd en de oude afgevoerd komt op 3752,- Euro inc. btw
MH is de leverancier
en het is een aluminium deur van het merk Heroal profiel type 090

volgende week even langs om deze te bestellen en te laten inmeten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66294126
Onze offerte van Schwers was trouwens ook qua prijs weer wat aangepast .

Maar nu hebben we een nieuwe offerte van de aannemer gekregen en die ligt 3000 (!) euro lager. We hebben de offerte zelf nog niet gezien, dus misschien ontbreekt er wel iets ofzo.
Maar tering! We dachten dat we bij Schwers nu heel goedkoop uit waren .

In welke kleur krijg je 'm eigenlijk z80? En hoe ziet het raam in lood eruit?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:40:37 #78
63722 z80
I fink you freaky
pi_66294533
de kleur wordt een "donkere"grijstint (moet nog met de kleuren waaier de exacte kleur uitkiezen.
en het glas in lood, waarbij de 2 driehoeken de samen het grote vierkant vormen ook blauw worden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66294689
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:40 schreef z80 het volgende:
de kleur wordt een "donkere"grijstint (moet nog met de kleuren waaier de exacte kleur uitkiezen.
en het glas in lood, waarbij de 2 driehoeken de samen het grote vierkant vormen ook blauw worden.
[ afbeelding ]
RAL 7016? . Die hebben wij.

Mooi hoor. Ik vind glas in lood echt sjiek, maar het past waarschijnlijk toch niet bij ons huis.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:53:23 #80
63722 z80
I fink you freaky
pi_66295269
ral 7016 zal het niet worden, te groen
het zal meer in de trant van 7011, 7015 of 7031 zijn.

en ik heb een wat ouder huis met dito uitstraling.
en daarbij dit wordt echt mijn deur, een tweede is er niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66295452
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:53 schreef z80 het volgende:
ral 7016 zal het niet worden, te groen
het zal meer in de trant van 7011, 7015 of 7031 zijn.

en ik heb een wat ouder huis met dito uitstraling.
en daarbij dit wordt echt mijn deur, een tweede is er niet.
Te groen? Heuh? Het is juist heel donkergrijs/antraciet .
Ral 7015 is zelfs bijna hetzelfde als 7016. Alleen 7016 is donkerder.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:00:11 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_66295674
dan wordt het tijd voor een andere monitor.
of deze kleurstaat klopt voor geen meter
http://www.vitralux.be/frames/09_aluminium/kleurenkaart.htm

maar ik ga er een kleurenstaat bij houden van aluminium zodat ik exact die kleur krijg die ik uit zoek.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66295769
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:00 schreef z80 het volgende:
dan wordt het tijd voor een andere monitor.
of deze kleurstaat klopt voor geen meter
http://www.vitralux.be/frames/09_aluminium/kleurenkaart.htm

maar ik ga er een kleurenstaat bij houden van aluminium zodat ik exact die kleur krijg die ik uit zoek.
Ieh, dat is hem niet nee. Dan vind ik hem eerder op 7031 lijken .
pi_66295858
7015 klopt daar ook niet. Die is in het echt véél lichter. Meer zoiets als 9007.

Er staan sowieso maar weinig grijskleuren bij. Ze lijken allemaal wat groenig of blauwig.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:31:45 #85
63722 z80
I fink you freaky
pi_66297210
hier nog een kleurenstaal
http://nl.wiktionary.org/wiki/antracietgrijs
hier is 7016 inderdaad de kleur die ik zoek.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66309143
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:31 schreef z80 het volgende:
hier nog een kleurenstaal
http://nl.wiktionary.org/wiki/antracietgrijs
hier is 7016 inderdaad de kleur die ik zoek.
Die lijkt er véél meer op .
pi_66315850
Sommige mensen...... Heb ik net mijn hypotheekadviseur over de vloer gehad over een financiering voor ons restaurantje. Uiteraard kwam de crisis ter sprake en dat sommige banken, zoals deutsche bank, moeilijker doen over een financiering.

Zo vertelde hij me van een Nederlandse klant die hij pas heeft geholpen. Kregen plotseling geen financiering bij de deutsche bank meer. Heeft ie met veel tijd en moeite bij een andere bank wat kunnen regelen, zodat het huis toch door kon gaan. Uit dankbaarheid betalen ze dan zijn rekening niet en schijnen ze ook ergens dik te doen over dat je in Duitsland zonder vaste baan zo een dikke hypotheek kunt krijgen. Maar geen woord van dank aan zijn adres.

Dat snap je toch niet dat er zulke Nederlanders zijn? Het onmogelijke krijgen en dan uit dankbaarheid de rekening niet betalen en doen alsof het allemaal vanzelf gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 februari 2009 @ 16:08:18 #88
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66316413
Je hebt mensen en potloden

Zulke lui verpesten het anders wel voor mensen die alles wèl netjes willen doen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66319526
Precies, want daarom kon ik niet op urenbasis betalen. Op provisie basis is hij zeker van zijn geld.
pi_66320597
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:46 schreef siemi het volgende:
Sommige mensen...... Heb ik net mijn hypotheekadviseur over de vloer gehad over een financiering voor ons restaurantje. Uiteraard kwam de crisis ter sprake en dat sommige banken, zoals deutsche bank, moeilijker doen over een financiering.

Zo vertelde hij me van een Nederlandse klant die hij pas heeft geholpen. Kregen plotseling geen financiering bij de deutsche bank meer. Heeft ie met veel tijd en moeite bij een andere bank wat kunnen regelen, zodat het huis toch door kon gaan. Uit dankbaarheid betalen ze dan zijn rekening niet en schijnen ze ook ergens dik te doen over dat je in Duitsland zonder vaste baan zo een dikke hypotheek kunt krijgen. Maar geen woord van dank aan zijn adres.

Dat snap je toch niet dat er zulke Nederlanders zijn? Het onmogelijke krijgen en dan uit dankbaarheid de rekening niet betalen en doen alsof het allemaal vanzelf gaat.
Haha, dat zijn wij.
En je hoort nu dus één kant van het verhaal. Dus hierbij de mijne:

We hadden in het begin een bedrag van 300 euro mondeling afgesproken.
Uiteindelijk kwam jouw adviseur aanzetten met een bedrag van 1200 euro. Ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik het er niet mee eens ben en heb toen om een specificatie gevraagd, want daar heb ik recht op.
Hierna heeft HIJ niks meer laten weten of horen.

Tja, dan niet hè?

En ik heb geen flauw idee waar hij het over heeft dat wij dik doen over dat je ene hypotheek zonder vaste baan kunt krijgen. Maar ik weet dat hij hier meeleest. Hallo .

Edit: En tevens is het niet het onmogelijke krijgen. Bij de Sparkasse was het nog mogelijk. Bij de Rabobank was het nog mogelijk. Enzovoort. Dus .

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 21-02-2009 20:34:04 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 februari 2009 @ 19:03:08 #91
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66320769
Ah kijk, dat geeft toch weer een andere invalshoek
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66320846
Wij hebben trouwens ook nooit een rekening gehad.

En daarnaast, het is niet erg als het bedrag hoger gaat worden.
Maar ik vind het dan redelijk normaal dat het aangegeven wordt!

Dus je mag zeggen dat wij niet netjes zijn. Maar van zijn kant is het zeer zeker ook niet netjes.
pi_66335200
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 15:46 schreef siemi het volgende:
Sommige mensen...... Heb ik net mijn hypotheekadviseur over de vloer gehad over een financiering voor ons restaurantje. Uiteraard kwam de crisis ter sprake en dat sommige banken, zoals deutsche bank, moeilijker doen over een financiering.

Zo vertelde hij me van een Nederlandse klant die hij pas heeft geholpen. Kregen plotseling geen financiering bij de deutsche bank meer. Heeft ie met veel tijd en moeite bij een andere bank wat kunnen regelen, zodat het huis toch door kon gaan. Uit dankbaarheid betalen ze dan zijn rekening niet en schijnen ze ook ergens dik te doen over dat je in Duitsland zonder vaste baan zo een dikke hypotheek kunt krijgen. Maar geen woord van dank aan zijn adres.

Dat snap je toch niet dat er zulke Nederlanders zijn? Het onmogelijke krijgen en dan uit dankbaarheid de rekening niet betalen en doen alsof het allemaal vanzelf gaat.
Siemi, ik ga hier geen ruzie maken, maar ik hoop toch echt dat jij niet weet dat dit verhaal over ons gaat, hoewel ik een zeer sterk vermoeden hebt dat je dat heel goed weet. In dat geval zou ik het echt zwak van je vinden en als je slim bent houd je jezelf hier verder buiten.

Als ie mans genoeg is neemt ie zelf maar contact met ons op. Ik ga hem niet opbellen om te vragen of we alstublieft een rekening mogen hebben want we willen zo graag betalen.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_66356441
Hebben jullie ook moeite met sommige Duitse woorden?
Ik kan bijvoorbeeld Arzt (of Ärztin) niet uitspreken. Uiteindelijk wordt het toch weer het Nederlandse Arts.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 22 februari 2009 @ 23:07:20 #95
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66357302
artst - nee, lukt wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 februari 2009 @ 23:16:11 #96
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66357648
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:45 schreef Anne het volgende:
Hebben jullie ook moeite met sommige Duitse woorden?
Ik kan bijvoorbeeld Arzt (of Ärztin) niet uitspreken. Uiteindelijk wordt het toch weer het Nederlandse Arts.
Da's altijd leuk op de taalcursus die ik volg. Stel je maar eens voor dat je Pool of Portugees bent ofzo, en probeer die woorden dan nog maar eens..

M'n Portugeses klasgenoot heeft heel erg veel moeite met onder andere de ch-klank. Die van Ich bijvoorbeeld en ook met de ö van möchte...
  maandag 23 februari 2009 @ 14:29:13 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_66373627
het uitspreken van Duitse woorden gaat bij mij altijd met een Groesbeekse tongval.
dus voor de meeste Duitsers wel te volgen.
ik heb meer problemen met de zins opbouw.
voor mijn gevoel staat deze in de verkeerde volgorde.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 23 februari 2009 @ 20:02:16 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66384916
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:45 schreef Anne het volgende:
Hebben jullie ook moeite met sommige Duitse woorden?
Ik kan bijvoorbeeld Arzt (of Ärztin) niet uitspreken. Uiteindelijk wordt het toch weer het Nederlandse Arts.
Ik krijg de duitse ch in Milch er echt niet uit. Wat een belachelijke klank.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:35:31 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_66448270
bestelling voor mijn voordeur geplaatst.
deze wordt vrijdag opgemeten.
en de kleur wordt (dit is een profiel lak)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:50:28 #100
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66448847
quote:
Op maandag 23 februari 2009 20:02 schreef XL het volgende:

[..]

Ik krijg de duitse ch in Milch er echt niet uit. Wat een belachelijke klank.
Da's toch gewoon de zachte g, maar dan hard uitgesproken? ( ) Zoals in Giel Beelen, zeg maar?

Of bedoel je de variant die klinkt als mielsj?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:03:52 #101
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_66463768
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 15:50 schreef phluphy het volgende:

[..]

Da's toch gewoon de zachte g, maar dan hard uitgesproken? ( ) Zoals in Giel Beelen, zeg maar?

Of bedoel je de variant die klinkt als mielsj?
Het is juist een harde G, niet dat limburgs/brabants gezever, maar als zachte klank. Geen klemtoon. Dat doe je als Nederlander wel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:47:10 #102
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66465304
Ik ben bezig met mijn duitse sollicitatiebrief en lebenslauf aan het schrijven, maar ik heb gelezen dat ze in Duitsland niet iets hebben wat op 'havo' lijkt. Hoe zouden jullie het vertalen?
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_66465423
Realschule misschien?
  donderdag 26 februari 2009 @ 00:07:30 #104
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66465896
das een goede
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_66476945
Geachten,

Daar ik na mijn studie aan de UU wil proberen binnen te komen aan de Lufthansa Verkehrfliegerschule, ben ik van plan één en ander aan mijn Duits te gaan doen.

Hebben jullie nog goede tips om een maand of anderhalf in Duitsland aan de slag te kunnen? Het hoeft geen werk op niveau te zijn; ik wil enkel de taal wat beter onder de knie krijgen. Ik begreep dat hier een aantal mensen actief zijn die momenteel in Duitsland wonen, daarom wend ik me tot jullie met mijn vraag.

Groet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 februari 2009 @ 16:35:20 #106
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66485433
In 1,5 maand de taal leren? Succes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66485509
Neuhh, maar er wel aan werken, en dingen oppikken. Ik verwacht niet dat ik het helemaal leer, maar bijschaven zou toch wel moeten kunnen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 februari 2009 @ 16:39:58 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66485613
Dan zou ik maar niet in de buurt van de grens gaan zitten. Ik was vanmiddag bij de Schlecker braaf Duits aan het praten tegen de Duitse caissière die braaf Nederlands tegen mij sprak Schiet niet op als je de taal wilt leren

Je kunt hier wel taalcursussen volgen aan de VHS, maar die duren lang. Ik heb het B1-certificaat gehaald maar daar moet je dan wel een jaar voor naar school. Mits je Duits goed is, anders ben je langer bezig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66491657
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:37 schreef Stnerual het volgende:
Neuhh, maar er wel aan werken, en dingen oppikken. Ik verwacht niet dat ik het helemaal leer, maar bijschaven zou toch wel moeten kunnen?
Kun je eens je PM-box aanzetten? (De inbox "stnerual" is niet beschikbaar)
Dat doe je hier -> http://messages.fok.nl
Ik heb een tip voor je .
  donderdag 26 februari 2009 @ 21:19:35 #110
63722 z80
I fink you freaky
pi_66496495
Het Duits leren hier aan de grens is inderdaad een ramp.
probeer met veel moeite iets duidelijk te maken met mijn beste Duits. (technisch Duits is een RAMP)
en als ik uit gehakkeld ben krijg ik in het Nederlands antwoord.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66513978
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:33 schreef Anne het volgende:

[..]

Kun je eens je PM-box aanzetten? (De inbox "stnerual" is niet beschikbaar)
Dat doe je hier -> http://messages.fok.nl
Ik heb een tip voor je .
Ingeschakeld
Ik zie je PM met interesse tegemoet!
pi_66529629
Je hebt 'm.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 21:12:04 #113
63722 z80
I fink you freaky
pi_66534581
vandaag zijn ze de nieuwe deur komen inmeten.
als ze de deur op de zelfde manier maken en plaatsen dan is dit
hij nam alle tijd, legde een aantal mogelijkheden voor het plaatsen van de deur uit, inc voor/nadelen.
controleerde eerst de meetstok met ingebouwde maatgeving met zijn prive rolmaat.
om na het opmeten met de meetstok dit nog een keer te controleren met een digitale meter.
deze manier van werken geeft een goed gevoel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 09:58:13 #114
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_66546299
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:12 schreef z80 het volgende:
vandaag zijn ze de nieuwe deur komen inmeten.
als ze de deur op de zelfde manier maken en plaatsen dan is dit
hij nam alle tijd, legde een aantal mogelijkheden voor het plaatsen van de deur uit, inc voor/nadelen.
controleerde eerst de meetstok met ingebouwde maatgeving met zijn prive rolmaat.
om na het opmeten met de meetstok dit nog een keer te controleren met een digitale meter.
deze manier van werken geeft een goed gevoel.
Deutsche punktlichkeit
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2009 @ 20:13:06 #115
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66740487
Weet er iemand een goed bedrijf wat een badkamer helemaal kan opknappen?
pi_66758219
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:13 schreef qltel het volgende:
Weet er iemand een goed bedrijf wat een badkamer helemaal kan opknappen?
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 6 maart 2009 @ 10:57:27 #117
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66758684
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:45 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Ik durf het eigenlijk niet te zeggen..
Oh, eeeeeh... Hm, tja, ik denk dat ik weet wie je bedoelt..

Maar bedrijven die het uberhaupt te druk hebben om terug te bellen hebben het waarschijnlijk ook te druk om op redelijke termijn een badkamer te renoveren.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 11:10:18 #118
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_66759099
ik ken er wel een, zit in Nordhorn....Doen keukens en badkamers...
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 6 maart 2009 @ 11:37:07 #119
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66759998
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:10 schreef ueberduitser het volgende:
ik ken er wel een, zit in Nordhorn....Doen keukens en badkamers...
Ik denk dat die problemen hebben met de afstand. Het gaat hier om een badkamer in Kleve. Maar goed, proberen kan altijd natuurlijk.

(fotootje van de betreffende badkamer.. )



Gek genoeg vinden ze de tegeltjes enzo niet mooi...

[ Bericht 21% gewijzigd door qltel op 06-03-2009 11:43:46 ]
pi_66760304
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 10:57 schreef qltel het volgende:

[..]

Oh, eeeeeh... Hm, tja, ik denk dat ik weet wie je bedoelt..

Maar bedrijven die het uberhaupt te druk hebben om terug te bellen hebben het waarschijnlijk ook te druk om op redelijke termijn een badkamer te renoveren.
Nou ja, tis niet echt zo dat ze het te druk hebben om überhaubt terug te bellen, het is meer m'n vader die zo chaotisch is.

Mocht je toch interesse hebben kan ik je het nummer van kantoor geven, dan kun je het buiten m'n vader om regelen, dan komt het altijd goed. Als je wilt kan ik zelfs een afspraak voor je maken.

Ik kan je eventueel ook een paar adresjes geven waar je naar badkamers kunt gaan kijken (showrooms). Mocht je niet heel veel eisen hebben raad ik je zelfs aan om dit op zeer korte termijn te doen, omdat ze op dit moment nog wat dingen in de uitverkoop hebben.

Ik wil je niets opdringen, maar je vraagt om een goed bedrijf die badkamers renoveren, dus ik geef je advies

Kijk maar wat je ermee doet.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 6 maart 2009 @ 12:03:31 #121
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66760965
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:45 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]
Mocht je toch interesse hebben kan ik je het nummer van kantoor geven, dan kun je het buiten m'n vader om regelen, dan komt het altijd goed. Als je wilt kan ik zelfs een afspraak voor je maken.

Ik kan je eventueel ook een paar adresjes geven waar je naar badkamers kunt gaan kijken (showrooms). Mocht je niet heel veel eisen hebben raad ik je zelfs aan om dit op zeer korte termijn te doen, omdat ze op dit moment nog wat dingen in de uitverkoop hebben.
Graag vanzelfsprekend. De korte termijn is geen probleem, het moet juist op korte termijn, vrienden van mij krijgen vandaag de sleutel van hun nieuwe huis en ik denk dat ze die grote klussen als eerste aan willen laten pakken. Je kunt er tenslotte maar vanaf zijn.
pi_66761722
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:03 schreef qltel het volgende:

[..]

Graag vanzelfsprekend. De korte termijn is geen probleem, het moet juist op korte termijn, vrienden van mij krijgen vandaag de sleutel van hun nieuwe huis en ik denk dat ze die grote klussen als eerste aan willen laten pakken. Je kunt er tenslotte maar vanaf zijn.
PM
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_66792410
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 11:45 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Nou ja, tis niet echt zo dat ze het te druk hebben om überhaubt terug te bellen, het is meer m'n vader die zo chaotisch is.
*bevestigt* .
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:11:35 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66797377
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 16:35 schreef Rewimo het volgende:
In 1,5 maand de taal leren? Succes
Kan wel, maar dan moet je er wel echt mee bezig. Als je er een talent voor hebt kan het sneller, een taal als deens of zweeds is voor een Nederlander zeker in 6 a 7 weken te leren, mits je zeg maar niet te dom bent om te poepen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 14:13:42 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66797420
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 09:58 schreef FB14 het volgende:

[..]

Deutsche punktlichkeit
Wat heeft op tijd komen met het gedegen opmeten van een deur te maken?
Je bedoeld denk ik Gründlichkeit, iets goed en gedegen aanpakken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 maart 2009 @ 16:08:10 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66800135
Ha, Piet is terug
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 17:52:46 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_66803205
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 16:08 schreef Rewimo het volgende:
Ha, Piet is terug
Hoi Rewino, hoe bevalt het wonen in Duitsland?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 maart 2009 @ 17:54:30 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66803274
Heerlijk! Ik wil nooit meer terug Wij alledrie niet trouwens.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 maart 2009 @ 08:32:14 #129
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66818369
Vrienden van ons hebben vrijdag een huis gekocht en dat huren ze nu tot de koop definitief is.

Is het gebruikelijk dat je bij zo'n transactie moet bewijzen dat je een bepaald (en vrij fors) bedrag in je bezit hebt?

(Hallo Piet!)
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:16:53 #130
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66977996
Kent men in Duitsland zoiets als een slotenmaker?
Zo ja, hoe worden ze genoemd?
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 18:48:58 #131
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66979050
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:16 schreef phluphy het volgende:
Kent men in Duitsland zoiets als een slotenmaker?
Zo ja, hoe worden ze genoemd?
Je zit nu bij de buren te internetten omdat je je huis niet meer in kan?

Je hebt overigens een Schlosser nodig.
  donderdag 12 maart 2009 @ 19:25:14 #132
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66980289
Haha, zo erg is het gelukkig (nog!) niet.
Ons voordeurslot was al stuk, dus konden we er alleen nog via de achterdeur in. Maar die gaat nu alleen nog maar vanaf de buitenkant open, dus nu moeten we 's nachts de boel aan de buitenkant afsluiten en dan via een ander raam naar binnen.

Maar een schlosser dus. Dankje! Morgen gelijk even eentje opsnorren.
... ♥ ik mis je ♥
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 19:35:05 #133
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66980636
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:25 schreef phluphy het volgende:
Haha, zo erg is het gelukkig (nog!) niet.
Ons voordeurslot was al stuk, dus konden we er alleen nog via de achterdeur in. Maar die gaat nu alleen nog maar vanaf de buitenkant open, dus nu moeten we 's nachts de boel aan de buitenkant afsluiten en dan via een ander raam naar binnen.
En de buren maar denken: staat het weekend nu al voor de deur..
pi_66987396
tvp'tje! Wil zelf over 3 jaar naar Duitsland verhuizen (Rheinland-Pfaltz, vlakbij Ramstein). Hoop hier dan ook interessante informatie terug te vinden!
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:22:07 #135
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_67017948
Plotinus, waarom pas over 3 jaar?
En wie weet, veranderen je plannen nog wel in de tussentijd, 3 jaar is lang.

Oh, en ik ben nog niet geslaagd in het vinden van een slotenmaker. Dacht een bedrijf in Emmerich gevonden te hebben, rij ik erheen, betreft het alleen sloten voor brandkasten en zo.
Ach, aangezien ik een typische vrijdag de 13e heb, stel ik verdere pogingen uit tot volgende week.
... ♥ ik mis je ♥
pi_67020746
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 19:22 schreef phluphy het volgende:
Plotinus, waarom pas over 3 jaar?
En wie weet, veranderen je plannen nog wel in de tussentijd, 3 jaar is lang.

Oh, en ik ben nog niet geslaagd in het vinden van een slotenmaker. Dacht een bedrijf in Emmerich gevonden te hebben, rij ik erheen, betreft het alleen sloten voor brandkasten en zo.
Ach, aangezien ik een typische vrijdag de 13e heb, stel ik verdere pogingen uit tot volgende week.
Woon jij toevallig ook in de buurt van Kleve?

In Bedburg-Hau zit er in elk geval een. Die zit bij die Sparkasse, in een gebouw ernaast. Ook in Kleve weet ik er een te vinden, maar kom even niet op de naam. Even denken nog..

EDIT: Die in Kleve heet dus SiTech:

http://www.sitech-kleve.de/frontend/index.php
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_67020833
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:35 schreef qltel het volgende:

[..]

En de buren maar denken: staat het weekend nu al voor de deur..
Overigens qltel, met een Schlosser wordt in de meeste gevallen een metaalbouwer/Metallbauer bedoeld. Wat Phluphy bedoeld is een Sicherheitsdienst
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_67021121
Ik bedenk mezelf nu een Hausmeister meer in de richting komt.

In Kleve kom je dan bij zoiets terecht:

http://www.van-berkum.de/imp.htm
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  vrijdag 13 maart 2009 @ 20:59:38 #139
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_67021145
Ahá ! Ik heb een boel Sicherheitsdiensten gezien in Das Örtliche, maar ik dacht dat dit een soort beveiligings-bedrijven waren.
Dank je Timmetjuh, ik kan het dan wel iets dichter bij huis vinden dan Bedburg-Hau, denk ik.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 13 maart 2009 @ 21:01:29 #140
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_67021206
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 20:59 schreef Timmetjuh. het volgende:
Ik bedenk mezelf nu een Hausmeister meer in de richting komt.

In Kleve kom je dan bij zoiets terecht:

http://www.van-berkum.de/imp.htm
Hm volgens de Duitse Wikipedia is een Hausmeister toch meer een soort concierge, geloof ik.

Edit: maar ik ga beide categorieën bellen maandag, dan weet ik het meteen zeker.
Ik laat het nog wel weten.

Tot die tijd klimmen we gewoon nog door het raam.
... ♥ ik mis je ♥
pi_67021347
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:01 schreef phluphy het volgende:
Hm volgens de Duitse Wikipedia is een Hausmeister toch meer een soort concierge, geloof ik.
Het is ook een soort concierge inderdaad, maar vaak doen ze er ook kleine klusjes bij. Geld is geld toch?

Even nog over die Sicherheitsdienst, die doen inderdaad vooral beveiliging, maar volgens mij doet die in Kleve die ik je liet zien ook reparaties.

Je zou eventueel ook nog eens kunnen kijken naar een Schluesseldienst. Komt misschien nog meer in de richting

We komen er wel
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 maart 2009 @ 21:18:17 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67021885
Handige tip: online woordenboek, een van de weinige die gewoon duidelijk is, met voorbeelden en alles.

http://www.uitmuntend.de/woordenboek/
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 13 maart 2009 @ 22:14:46 #143
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67024234
Een kapot slot kun je overigens normaal makkelijk zelf vervangen. Zelfs als hij op slot zit en niet meer opengaat lukt dat nog wel als je weet hoe (ik spreek uit ervaring )..

@Tim: weer wat geleerd..

[ Bericht 19% gewijzigd door qltel op 13-03-2009 22:21:31 ]
pi_67025127
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 21:18 schreef Rewimo het volgende:
Handige tip: online woordenboek, een van de weinige die gewoon duidelijk is, met voorbeelden en alles.

http://www.uitmuntend.de/woordenboek/
Maar Schlüsseldienst staat er niet in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2009 22:35:42 ]
  zaterdag 14 maart 2009 @ 07:21:15 #145
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_67031194
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 22:14 schreef qltel het volgende:
Een kapot slot kun je overigens normaal makkelijk zelf vervangen. Zelfs als hij op slot zit en niet meer opengaat lukt dat nog wel als je weet hoe (ik spreek uit ervaring )..

@Tim: weer wat geleerd..
Het slot aan de achterdeur zouden we wellicht nog zelf kunnen vervangen. Maar voor de voordeur, die wellicht nog origineel is, dus misschien wel uit 1750 stamt, laat ik liever een professional komen.
En daarbij wil ik daar dan ook een echt passend slot voor, liefst met oude look.
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 maart 2009 @ 07:47:46 #146
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67031275
Ja, jullie mooie voordeur mag niet beschadigd worden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67043142
Volgens mij moet je dan inderdaad bij Sitech zijn. Als ik uit het raam kijk, zie ik de winkel van Sitech :-)
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 maart 2009 @ 16:59:46 #148
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67043321
Hier in de grensstreek is het kennelijk ook tot sommige Duitsers doorgedrongen dat Arrow Classic Rock verdwenen is. Gisteren waren we in een winkel waarin de eigenaar naar Radio 2 luisterde en tegen ons vertelde dat Arrow ineens weg was. En vandaag vroeg de bezorger van pakketdienst Hermes aan me waar Arrow gebleven was.
pi_67055137
Hallo , naar een lange tijd weg te zijn geweest wil ik mij hier toch weer even melden. Mijn avontuur in Duitsland heeft door verschillende oorzaken vertraging opgelopen.
Maar nu ga ik weer verder met mijn verbouwing.
Afgelopen vrijdag reed ik met mijn bestelbus op een opstaande klinker. Carter stuk! En omdat de bus toch al afgeschreven is, is het dus nu ook echt tijd voor een nieuwe. Nu heb ik mij bedacht dat het dan ook direct maar eentje op Duits kenteken moet worden. Nu heb ik ergens vernomen dat je dan wel in Duitsland bij de gemeente waar je woonadres is, ingeschreven moet staan.
Kan iemand mij vertellen wat ik daar voor moet mee nemen?

Ik heb er wel al inmiddels 3 jaar een huis. Mijn hoofdverblijf is nog wel steeds Nederland, maar dat wil ik op papier dus wijzigen. Want anders kan ik gezeik krijgen met de douane. Hoorde ik
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 maart 2009 @ 07:50:34 #150
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67061386
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 23:12 schreef E.G.J. het volgende:
Nu heb ik ergens vernomen dat je dan wel in Duitsland bij de gemeente waar je woonadres is, ingeschreven moet staan.
Klopt inderdaad, je kunt alleen een kenteken krijgen in het land waar je officieel woont.
quote:
Kan iemand mij vertellen wat ik daar voor moet mee nemen?
Voor het inschrijven in de gemeente een pas of ID-kaart en een uitschrijvingsbewijs wat je bij het uitschrijven in Nederland krijgt, verder niets.

Voor het inschrijven van de auto heb je meer dingen nodig. Maar dat weet ik ook niet precies.
pi_67072188
Ik heb zelf dit nog gevonden op de site van de gemeente.

Fristen
Die Anmeldung sollte innerhalb einer Woche nach Zuzug erfolgt sein.

Kosten
- keine

Notwendige Unterlagen

* Personalausweis bzw. Reispass, bei Kindern
* Kinderausweis/Kinderreisepass bzw. Geburtsurkunde
* bei Familien: Stammbuch

Er word nergens gesproken over een uitschrijvingsbewijs.

Bron: http://wol.conne.net/wol_20080303/index.php?m=1&hid=352&wch=3&wch_pid=103
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 maart 2009 @ 15:58:56 #152
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67072489
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:51 schreef E.G.J. het volgende:
Ik heb zelf dit nog gevonden op de site van de gemeente.

[...]

Er word nergens gesproken over een uitschrijvingsbewijs.

Bron: http://wol.conne.net/wol_20080303/index.php?m=1&hid=352&wch=3&wch_pid=103
Vreemd, want je kunt moeilijk in 2 landen ingeschreven zijn. En om dat te controleren is juist dat uitschrijfbewijs. Overigens, je moet je bij je NL-gemeente uitschrijven, daarbij krijg je een uitschrijfbewijs. Ik zou 'm dus maar gewoon meenemen.
pi_67073344
Ik heb van horen zeggen dat je in Duitsland twee verblijven kunt opgeven. Hoofdverblijf en tweede verblijf.
Vooralsnog houd ik mijn andere huis ook nog aan. Het gaat mij er nu om dat ik aan de eisen van de wet voldoe om een auto te kunnen kopen en behouden op Duits kenteken. Uiteindelijk moet ik dat toch. Ik heb het er nu alleen nog niet aan toe om er echt te gaan wonen. Alleen is het wel zo dat wanneer het verder geen consciënties heeft als ik mij hier uitschrijf, ik dat ook gewoon zal doen.

Maar om een hoop gissen en teleurstelling te voorkomen, zal ik morgen eerst met de gemeente in Duitsland gaan bellen. En mocht ik geen uitschrijfbewijs nodig zijn, dan ga ik bij de gemeente naar de persoon vragen die mij te woord heeft gestaan.
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 16:31:13 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67073657
quote:
Op zondag 15 maart 2009 15:51 schreef E.G.J. het volgende:
Ik heb zelf dit nog gevonden op de site van de gemeente.

Fristen
Die Anmeldung sollte innerhalb einer Woche nach Zuzug erfolgt sein.

Kosten
- keine

Notwendige Unterlagen

* Personalausweis bzw. Reispass, bei Kindern
* Kinderausweis/Kinderreisepass bzw. Geburtsurkunde
* bei Familien: Stammbuch

Er word nergens gesproken over een uitschrijvingsbewijs.

Bron: http://wol.conne.net/wol_20080303/index.php?m=1&hid=352&wch=3&wch_pid=103
Er staat ook nergens iets over je inschrijven als buitenlander Duitsers die verhuizen hebben geen uitschrijvingsbewijs nodig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 maart 2009 @ 16:34:56 #155
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67073793
Van verhuis.de:
quote:
Eerst moet u zich in Nederland bij uw oude gemeente afmelden. Hierbij moet u zich legitimeren en moet u ook pas/identiteitskaart van uw partner/kinderen meenemen. Als u dit niet vanzelf krijgt, vraag dan om een bewijs van uitschrijving.

Als u uw nieuwe adres achter laat krijgt u eventuele aanslagen en oproepen voor verkiezingen toegestuurd. Ook wordt de ambassade ingelicht over uw bestaan.



U kunt zich niet meer dan 5 dagen van te voren uitschrijven (ga dus niet te vroeg naar het gemeentehuis).

NB: bij een verhuizing binnen Nederland hoeft u zich niet af te melden omdat de nieuwe gemeente dat voor u doet; nu dus wel.



U moet zich, net als in Nederland, bij de nieuwe gemeente aanmelden; u doet dat bij het Einwohnermeldeamt. Hiervoor is nodig: een bewijs van uitschrijving uit uw oude gemeente en een paspoort/identiteitsbewijs; kosten: gratis. Een uittreksel van het geboorteregister hadden wij niet nodig.
Als u het niet vanzelf krijgt, vraag dan om een Anmeldebestätigung. Die heeft u nodig voor van alles en nog wat.
pi_67074616
quote:
Informationen zu "Anmeldung"
Beschreibung

Wenn Sie nach Westoverledingen ziehen, müssen Sie sich beim zuständigen Einwohnermeldeamt anmelden.



Personen bis zum vollendeten 16. Lebensjahr sind durch den Wohnungsinhaber zu melden.



Neugeborene sind immer dann zu melden, wenn sie nicht in der Wohnung der Eltern bzw. der Mutter aufgenommen werden, in allen anderen Fällen wird die Anmeldung direkt durch das zuständige Geburtsstandesamt vorgenommen.



Personen, für die ein Pfleger oder ein Betreuer bestellt ist, sind durch diese zu melden.



Bitte beachten

Verstöße gegen die Meldepflicht können mit einem Bußgeld geahndet werden.



Sind Sie Ausländer, melden Sie sich bitte anschließend bei der Ausländerbehörde des Landkreises Leer.



Nach den gesetzlichen Vorschriften sind Sie verpflichtet, Ihre aktuelle Adresse im Kraftfahrzeugschein eintragen zu lassen. Diese Eintragung nimmt die Zulassungsstelle des Landkreises Leer in Leer gebührenpflichtig vor.
Rechtliche Grundlagen
Nieders. Meldegesetz
Fristen
Die Anmeldung sollte innerhalb einer Woche nach Zuzug erfolgt sein.
Kosten
- keine
Notwendige Unterlagen

* Personalausweis bzw. Reispass, bei Kindern
* Kinderausweis/Kinderreisepass bzw. Geburtsurkunde
* bei Familien: Stammbuch
Zoals ik het lees, dan geld het ook voor buitenlanders.
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
pi_67074685
quote:
Op zondag 15 maart 2009 16:34 schreef qltel het volgende:
Van verhuis.de:
[..]


Duidelijk.

En het zal ergens ook te mooi wezen om waar te zijn, maar ik waag er nog wel even een belletje aan morgenvroeg.
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
  maandag 16 maart 2009 @ 01:01:56 #158
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_67090577
In de praktijk is het mogelijk, ik heb ook een tijdje ingeschreven gestaan in Duitsland en in Nederland.
Levenswerk: Berlijn Blog.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 maart 2009 @ 07:16:48 #159
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67091746
quote:
Op maandag 16 maart 2009 01:01 schreef Leinonlein het volgende:
In de praktijk is het mogelijk, ik heb ook een tijdje ingeschreven gestaan in Duitsland en in Nederland.
Dan is er een foutje gemaakt. En daar is nu juist dat uitschrijfbewijs voor, om dat soort foutjes te voorkomen.
pi_67123789
Het inschrijven bij het burgeramt ging vanmorgen probleemloos. Enkel en alleen met een ID-card. Een uitschrijfbewijs was hier niet voor nodig. Tevens moet er ook een Aufenthaltsgenehmigung komen. Dit kost iets meer moeite. Hier voor moeten meerdere documenten voor aangeleverd worden.

Zoals bewijs van ziekenfonds, loonstroken of in mijn geval bedrijfsresultaten. Pasfoto, inschrijfbewijs gemeente, koopcontract. En ik vergeet nog wel iets geloof ik.

Een auto op naam zetten gaat als volgt: bij de garage koop je een auto, dan ga je met een document van de garage (onder andere met de gegevens van TUV en de auto zelf ) in combinatie met een bewijs van verzekering naar het Strassenverkehrsamt. Hier moet je dan ook je ID en Aufenthaltsgenehmigung tonen. Hier krijg je een kenteken nr. toegewezen en hier mee kun je platen laten maken. En die kun je aan de auto schroeven.
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
pi_67123978
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:39 schreef E.G.J. het volgende:
Het inschrijven bij het burgeramt ging vanmorgen probleemloos. Enkel en alleen met een ID-card. Een uitschrijfbewijs was hier niet voor nodig. Tevens moet er ook een Aufenthaltsgenehmigung komen. Dit kost iets meer moeite. Hier voor moeten meerdere documenten voor aangeleverd worden.

Zoals bewijs van ziekenfonds, loonstroken of in mijn geval bedrijfsresultaten. Pasfoto, inschrijfbewijs gemeente, koopcontract. En ik vergeet nog wel iets geloof ik.
Freizügigkeitsbescheinigung!

Sinds 2005 hoef je, als je uit een EU-lidstaat komt, geen Aufenthaltsgenehmigung meer aan te vragen. Een Freizügigkeitsbescheinigung is genoeg. Daar heb je wel dezelfde bewijsstukken voor nodig (behalve de pasfoto, omdat het alleen een uitgeprint A4-tje is met het nummer van je paspoort / ID-kaart erop), alleen geldt 'ie meteen net zo lang als je ID-kaart of paspoort geldig is.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2009 00:55:30 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2009 @ 09:02:44 #162
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67126789
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 00:39 schreef E.G.J. het volgende:
Het inschrijven bij het burgeramt ging vanmorgen probleemloos. Enkel en alleen met een ID-card. Een uitschrijfbewijs was hier niet voor nodig. Tevens moet er ook een Aufenthaltsgenehmigung komen. Dit kost iets meer moeite. Hier voor moeten meerdere documenten voor aangeleverd worden.
Kennelijk weten ze precies hoe het werkt bij je gemeente.. Wat je nodig hebt (uitschrijfbewijs) vergeten ze, en wat je niet nodig hebt (Aufenthaltsgenehmigung) willen ze je allemaal dingen voor aan laten leveren.
quote:
Zoals bewijs van ziekenfonds, loonstroken of in mijn geval bedrijfsresultaten. Pasfoto, inschrijfbewijs gemeente, koopcontract. En ik vergeet nog wel iets geloof ik.

Een auto op naam zetten gaat als volgt: bij de garage koop je een auto, dan ga je met een document van de garage (onder andere met de gegevens van TUV en de auto zelf ) in combinatie met een bewijs van verzekering naar het Strassenverkehrsamt. Hier moet je dan ook je ID en Aufenthaltsgenehmigung tonen. Hier krijg je een kenteken nr. toegewezen en hier mee kun je platen laten maken. En die kun je aan de auto schroeven.
Dat bewijs van de verzekering heet "doppelkarte". En die Aufenthaltsgenehmigung heb je niet nodig. Sterker nog, volgens mij bestaat het ding niet eens meer. Het inschrijfbewijs wat je bij de gemeente hebt gekregen is genoeg. Dat inschrijfbewijs wordt overigens vanzelf vervangen door een ander papier wat je van het Kreis waar je woont automatisch wordt toegestuurd. Tenminste, zo ging het bij mij, wellicht hebben ze een speciale procedure voor mensen die zich niet uit laten schrijven..

Overigens nog een puntje ter overdenking: je bent nu nog steeds inwoner van Nederland en je gaat in een Duitse auto rijden. Daar zou ik mee oppassen. Als inwoner van Nederland rijden in een buitenlandse auto is namelijk belastingontduiking. Mijn gegevens zijn 1x gecontroleerd bij de grens en ik neem aan dat de douane kan controleren hoe een NL-burger in de GBA staat waarbij ze zagen dat ik naar Duitsland vertrokken ben. Bij jou zien ze dat niet..
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 maart 2009 @ 10:28:31 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67129053
Ach, je krijgt een boete en moet de gehele BPM alsnog betalen. Verder valt het wel mee
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67131241
Ik ben ondernemer in Nederland, dus BPM voor mijn bestelauto betalen hoef ik sowieso niet, dus dat is voor mij geen ontduiken.
Het overigens ook nog eens zo dat dit voortuig gewoon in Nederland in de boeken van mijn firma komt. En dat hij Duits gekentekend is, dat maakt volgens mijn boekhouder geen fluit uit.

Als eerste ben ik na mijn inschrijving naar het Strassenverkehrsamt gegaan om te vragen hoe het precies werkt en wat ik nodig ben. Daar heb ik op schrift mee gekregen dat ik onder andere een Aufenthaltsgenehmigung bij Kreisverwaltung Leer moest halen. En niet bij de de gemeente waar ik mijn inschrijving heb geregeld.
En de Aufenthaltsgenehmigung is vrijdag klaar. Dus hij bestaat nog wel.
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
pi_67131760
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:37 schreef E.G.J. het volgende:
En de Aufenthaltsgenehmigung is vrijdag klaar. Dus hij bestaat nog wel.
Vreemd...

Mijn werd in 2006 verteld dat 'ie was afgeschaft voor EU-burgers. En dat komt ook overeen met wat ik op internet vind:
quote:
Aufenthaltsstatus von EU-Bürgern

Das Aufenthaltsrecht gilt nicht für Bürger der EU, die aufgrund der gemeinschaftsrechtlichen Vorschriften Freizügigkeit genießen. Für Unionsbürger und ihre ausländischen Angehörigen richtet sich die Erteilung einer Freizügigkeitsbescheinigung sowie der unter bestimmten Voraussetzungen möglichen Erlaubnis zum Daueraufenthalt-EG nach dem Freizügigkeitsgesetz.

Aufenthaltstitel für Nicht-EU-Bürger

Im deutschen Aufenthaltsrecht löste der gesetzlich definierte Begriff Aufenthaltstitel den bis zum 31. Dezember 2004 nach dem alten Ausländerrecht verwendeten Oberbegriff der Aufenthaltsgenehmigung ab. Das Aufenthaltsgesetz unterscheidet zwischen drei Aufenthaltstiteln, nämlich dem
- Sichtvermerk (Visum),
- der (befristeten) Aufenthaltserlaubnis und
- der (unbefristeten) Niederlassungserlaubnis.
<knip laatste stukje, onzin>

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2009 11:58:20 ]
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:07:18 #166
63722 z80
I fink you freaky
pi_67132206
gezien de plaats waar je gaat wonen kan ik me voorstellen dat ze nog dingen uit het verleden gebruiken
stelletje Duitse Belgen zijn het.
en elke deelstaat in Duitsland heeft weer andere regeltjes.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 17 maart 2009 @ 16:38:55 #167
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67140995
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 11:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Vreemd...

Mijn werd in 2006 verteld dat 'ie was afgeschaft voor EU-burgers. En dat komt ook overeen met wat ik op internet vind:
[..]
Ach, er klopt zo te lezen wel meer niet daar.. Dus dat ze een in 2005 afgeschaft formulier uitgeven verbaast me ook niets..
pi_67150377
De site van het strassenverkehrsamt spreekt ook nergens over een Aufenthaltsgenehmigung of Freizügigkeitsbescheinigung. Dus het lijkt er inderdaad op dat ik een oude informatieblad heb gekregen.
Toch blijft het dan nog wel vreemd dat ze bij de Kreisverwaltung, na mijn uitleg over de bedoeling er van wel gewoon de actie doorvoeren dan
Ik zal morgenvroeg nog maar eens gaan bellen, want ergens gaat er dus iets mis, of word onnodig uitgevoerd.
Hieronder kun je enkele extra velden voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het FOK!-forum doet. Op andere FOK! onderdelen zie je alleen de ondertitel of de signature, dit kan verschillen. Overig
pi_67255586
De scholen in NRW hebben rond pasen een redelijk uitgebreide vakantie. Nu had ik gedacht de week van pasen er een weekje met vrouw en kids er tussenuit te gaan. De eerste gedachte was een caravan achter de auto te knopen en ergens heen te gaan waar het lekker weer is. Maar waar is het in hemelsnaam rond die tijd lekker weer? Iemand ideen voor een leuk weekje vakantie in de paasvakantie?
  maandag 30 maart 2009 @ 22:55:29 #170
241594 iBolt
Lighting
pi_67562796
Vraagje mensen misschien dat iemand het hier weet...

Ik zit op kamers in Duitsland in een appartement. Nu heeft mijn kamer die ik deel met 2 andere personen geen brandblusser. Nu vertelde me tante me dat de huisbaas, in Nederland, verplicht is om ieder kamer van een brandblusser te voorzien...

Nu is mijn vraag geld dit ook voor Duitsland?
  maandag 30 maart 2009 @ 22:56:06 #171
241594 iBolt
Lighting
pi_67562813
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:32 schreef siemi het volgende:
De scholen in NRW hebben rond pasen een redelijk uitgebreide vakantie. Nu had ik gedacht de week van pasen er een weekje met vrouw en kids er tussenuit te gaan. De eerste gedachte was een caravan achter de auto te knopen en ergens heen te gaan waar het lekker weer is. Maar waar is het in hemelsnaam rond die tijd lekker weer? Iemand ideen voor een leuk weekje vakantie in de paasvakantie?
Weekje Ardennen?
  maandag 30 maart 2009 @ 23:08:15 #172
63722 z80
I fink you freaky
pi_67563244
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:55 schreef iBolt het volgende:
Vraagje mensen misschien dat iemand het hier weet...

Ik zit op kamers in Duitsland in een appartement. Nu heeft mijn kamer die ik deel met 2 andere personen geen brandblusser. Nu vertelde me tante me dat de huisbaas, in Nederland, verplicht is om ieder kamer van een brandblusser te voorzien...

Nu is mijn vraag geld dit ook voor Duitsland?
loop even naar de plaatselijke brandweer en vraag het daar.
in elk gehucht, dorp en stad zit een brandweer kazerne.
de regelgeving hier is niet te vergelijken met Nederland.
en verschild ook nog eens per deelstaat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_67563427
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:55 schreef iBolt het volgende:
Vraagje mensen misschien dat iemand het hier weet...

Ik zit op kamers in Duitsland in een appartement. Nu heeft mijn kamer die ik deel met 2 andere personen geen brandblusser. Nu vertelde me tante me dat de huisbaas, in Nederland, verplicht is om ieder kamer van een brandblusser te voorzien...

Nu is mijn vraag geld dit ook voor Duitsland?
Nee. De enige harde eis is dat in iedere verblijfsruimte er een tweede vluchtweg moet zijn, bijvoorbeeld via het raam. Meestal is dat geen probleem, maar als je een zolderkamer hebt met alleen een VELUX-dakraampje dan voldoet dat misschien niet.

Brandblussers en rookmelders zijn dus niet verplicht. Maar dat weerhoudt een goede huisbaas er natuurlijk niet van om toch rookmelders te installeren.

Edit: Tenminste, dat is wat ik ervan weet. Maar precies op de hoogte ben ik niet, zeker niet van eventuele verschillen tussen deelstaten.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2009 23:15:25 ]
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:53:46 #174
63722 z80
I fink you freaky
pi_67690652
Afgelopen donderdag voor het eerst het gras gemaaid met mijn "nieuwe"zitmaaier.
het maaien gaat goed. vermogen zit er ook zat in.
maar wat een ramp met sturen en rijden.
het ding stuurt met de achterwielen, waardoor je het gevoel hebt dat je constant achteruit rijd.
en snelheid maken doe je met de hand, met een pook naast de zitting.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:01:55 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67690951
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:53 schreef z80 het volgende:
Afgelopen donderdag voor het eerst het gras gemaaid met mijn "nieuwe"zitmaaier.

Advies, niet op zondag gaan maaien.
Heeft men moeite mee.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 3 april 2009 @ 22:06:39 #176
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67691065
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:53 schreef z80 het volgende:
Afgelopen donderdag voor het eerst het gras gemaaid met mijn "nieuwe"zitmaaier.
het maaien gaat goed. vermogen zit er ook zat in.
maar wat een ramp met sturen en rijden.
het ding stuurt met de achterwielen, waardoor je het gevoel hebt dat je constant achteruit rijd.
en snelheid maken doe je met de hand, met een pook naast de zitting.
Ik rijd er nu een kleine 2 jaar regelmatig op en kan me eerlijk gezegd niet herinneren er ooit problemen mee te hebben gehad. Maar misschien is dat sturen wel een kwestie van wennen..

Ik weet trouwens niet of je het weet, maar maaien mag je alleen maar doen met vol gas. Bij rijden zonder te maaien kun je de snelheid vanzelfsprekend wel regelen. De snelheid als je aan het maaien bent regel je met de versnellingen.

Ik ga er hierbij overigens vanuit dat de jouwe hetzelfde werkt als de mijne, maar aangezien ze van hetzelfde merk zijn zal dat wel.
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Advies, niet op zondag gaan maaien.
Heeft men moeite mee.
Dat probleem heb ik gelukkig niet..
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:16:25 #177
63722 z80
I fink you freaky
pi_67691474
bij elke zitmaaier werk je met vol gas.
en ik heb de hydrostaat uitvoering.
deze reageert vrij snel, zowel voor als achteruit.
maar het is wel een verbetering ten opzichte van de skelter die ik eerst had.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_67699061
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Advies, niet op zondag gaan maaien.
Heeft men moeite mee.
Laatst ging ik toevallig op zondag naar het huis kijken en werkelijk iedereen was in de tuin bezig!
Dus het is gelukkig niet overal zo.
  zaterdag 4 april 2009 @ 10:39:12 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67699173
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 10:31 schreef Anne het volgende:

[..]

Laatst ging ik toevallig op zondag naar het huis kijken en werkelijk iedereen was in de tuin bezig!
Dus het is gelukkig niet overal zo.
Het verschilt idd nogal per regio, maar herrie maken op zondag (schuurmachine, maaien) wordt maar al te vaak niet gewaardeerd. Duitsers zijn wat dat betreft nogal anders dan Nederlanders, en ze betalen premie voor hun rechtsbijstand verzekering, dus ze zullen het er uit krijgen ook. Men is gek op procederen.
Heb wel eens begrepen dat 2/3 van alle wet teksten in de wereld in het Duits is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 april 2009 @ 10:50:00 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67699312
Zodra het mooi weer is, zie je iedereen in de tuin bezig Zolang je er geen herrie bij maakt op zondag is het geen probleem. Wij zitten zo ver buiten het dorp dat het voor ons niet uitmaakt Bovendien crossen hier toch de hele dag, soms tot 's avonds laat, hordes tractors over de weg Best leuk, we zwaaien naar allemaal en zij naar ons
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 4 april 2009 @ 10:53:10 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67699354
Jij woont ook in het buitengebied rewimo, toch?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 april 2009 @ 11:09:57 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67699565
Ja, in een klein plaatsje bij Goch. En dan daar weer net buiten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 april 2009 @ 11:26:17 #183
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67699832
Ergens vorig jaar was Herman den Blijker bij een Duits restaurant bezig met een klein verbouwinkje voor z'n programma Herman helpt. En dat was kennelijk op een Duitse feestdag. En toen stond ineens de poltie voor de deur om te vertellen dat ze moesten stoppen..

Onze enige buren wonen 200 meter verderop en daarmee hebben we een zeer goede relatie, dus dat is gelukkig geen probleem. Willen we de overige buren storen dan moeten we wel heel erg veel lawaai gaan maken.. Alhoewel, over het platteland reikt geluid vaak toch vrij ver.

[ Bericht 19% gewijzigd door qltel op 04-04-2009 11:33:55 ]
  zaterdag 4 april 2009 @ 11:34:08 #184
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67699989
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:26 schreef qltel het volgende:
Ergens vorig jaar was Herman den Blijker bij een Duits restaurant bezig met een klein verbouwinkje voor z'n programma Herman helpt. En dat was kennelijk op een Duitse feestdag. En toen stond ineens de poltie voor de deur om te vertellen dat ze moesten stoppen..
Klopt
En dat is dan nog erger want je bent aan het werken (en niet in je tuin aan het klussen)
Ik heb in 2001 een kantoor opgezet in NRW, we werkten vanuit daar voor klanten op het vasteland van Europa. Echter, als er een feestdag is in alleen NRW, en je moet wel in een conf call met klanten bv in oostenrijk, dan mocht dat niet. Het is verboden op een wettelijke feestdag aan het werk te gaan als daar geen vergunning voor is. En als je toch aan het werk gaat is er de kans dat het Ordnungsamt (regeltjespolitie) een inval doet en boetes uitdeeld,
Dit verzin ik niet, het is triest maar waar. Je MAG op goede vrijdag of pasen niet eens naar kantoor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 april 2009 @ 11:44:34 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67700197
Nee, zo rijdt volgende week vrijdag (Goede Vrijdag) de Nederlandse (!) bus niet vanuit Kranenburg naar Nijmegen. Ik heb dan een probleem, omdat ik aan mijn schouder geopereerd ben en nog niet zelf naar Arnhem kan rijden (te ver). En mijn collega (met wie ik een deel van de weg meerijd) werkt niet op vrijdag.

Ik neem maar vrij denk ik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_67702197
Als je een lift moet hebben, je kunt vanaf kleve wel meerijden hoor.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 april 2009 @ 13:45:08 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67702627


Alleen kom ik niet in of langs Kleve
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_67707493
Maar hij als het goed is wel zo onderhand langs jullie huis .
  zaterdag 4 april 2009 @ 19:58:37 #189
63722 z80
I fink you freaky
pi_67710810
van Kleve naar Arnhem via (klein dorpje bij) Goch is een beetje om.
kan natuurlijk wel
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 april 2009 @ 20:12:33 #190
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67711235
Ach een dag vrij is ook niet verkeerd Mijn manager is toch op cursus, dus er valt weinig te assisteren die dag.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_67712011
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt
En dat is dan nog erger want je bent aan het werken (en niet in je tuin aan het klussen)
Ik heb in 2001 een kantoor opgezet in NRW, we werkten vanuit daar voor klanten op het vasteland van Europa. Echter, als er een feestdag is in alleen NRW, en je moet wel in een conf call met klanten bv in oostenrijk, dan mocht dat niet. Het is verboden op een wettelijke feestdag aan het werk te gaan als daar geen vergunning voor is. En als je toch aan het werk gaat is er de kans dat het Ordnungsamt (regeltjespolitie) een inval doet en boetes uitdeeld,
Dit verzin ik niet, het is triest maar waar. Je MAG op goede vrijdag of pasen niet eens naar kantoor.
Tsja, in Duitsland gelden de regels nou eenmaal niet alleen voor de anderen, maar ook voor jezelf.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 april 2009 @ 20:52:39 #192
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67712375
Soms wel onhandig inderdaad, is ineens alles dicht terwijl het in NL een gewone werkdag is. Maar ja, geldt omgekeerd natuurlijk ook (koninginnedag). Bij de grens wonen is dan best handig als je er ineens achter komt dat de winkels dicht zijn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_67714293
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:58 schreef z80 het volgende:
van Kleve naar Arnhem via (klein dorpje bij) Goch is een beetje om.
kan natuurlijk wel
Sorry, ik las Nijmegen. Maar dat ging over iets anders.
pi_67714320
Sommige branches zijn overigens wel dicht aanstaande vrijdag in NL.

.
  zaterdag 4 april 2009 @ 22:11:21 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67714490
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Tsja, in Duitsland gelden de regels nou eenmaal niet alleen voor de anderen, maar ook voor jezelf.
Jep, daardoor is de hufterigheid ook een stuk minder dan in NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 5 april 2009 @ 20:36:34 #196
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67739178
Dat vind ik nou zó leuk hier: zondagavond, vijf over half 9, dingdong. Hermes met een pakje

De bezorger woont hier in de buurt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 april 2009 @ 10:34:01 #197
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_67752196
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, daardoor is de hufterigheid ook een stuk minder dan in NL
Juist, en gewoon lekker zondag als rustdag.
Al mis ik het zondags klussen ook wel eens hoor.
Bij ons is zondag's werken echt uit den boze, ik loop(liep) dan wel met m'n emmertje de tuin eens rond om wat onkruid te plukken, maar verder niet hoor.
kijk dit lijstje maar eens door, staan precies in wanneer je welk apparaat mag gebruiken.

http://www.darmstadt.bdse(...)tadt/PDF/BImSchV.pdf
  maandag 6 april 2009 @ 15:43:24 #198
90400 longinus
Hollander
pi_67761999
Is het mogelijk, huren in Duitsland, en ingeschreven blijven in Nederland ?

ik zou best een jaartje daar willen wonen, om te testen, voor ik definitief besluit.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 6 april 2009 @ 16:09:18 #199
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67763000
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:43 schreef longinus het volgende:
Is het mogelijk, huren in Duitsland, en ingeschreven blijven in Nederland ?

ik zou best een jaartje daar willen wonen, om te testen, voor ik definitief besluit.
Als je een adres in NL houd, waarom niet, je mag toch zeker een apartement huren??
Maar je moet dan wel in D aangeven dat het je 2e wohnsitz is, voor weekendjes en vakantie. Duitse ambtenaren houden er niet van als je iets niet meld, en als men er achter komt zijn de rapen gaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 april 2009 @ 16:10:15 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67763030
quote:
Op maandag 6 april 2009 10:34 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Juist, en gewoon lekker zondag als rustdag.
Al mis ik het zondags klussen ook wel eens hoor.
Bij ons is zondag's werken echt uit den boze, ik loop(liep) dan wel met m'n emmertje de tuin eens rond om wat onkruid te plukken, maar verder niet hoor.
kijk dit lijstje maar eens door, staan precies in wanneer je welk apparaat mag gebruiken.

http://www.darmstadt.bdse(...)tadt/PDF/BImSchV.pdf
Kijk,dat is weer wel echt duits, precies voorschrijven wat je op zondag wel en niet mag in de tuin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67763597
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je een adres in NL houd, waarom niet, je mag toch zeker een apartement huren??
Maar je moet dan wel in D aangeven dat het je 2e wohnsitz is, voor weekendjes en vakantie. Duitse ambtenaren houden er niet van als je iets niet meld, en als men er achter komt zijn de rapen gaar.
Nee.

Als je in Duitsland slechts één woning hebt, is dat altijd de Hauptwohnsitz. Ook als je nog een andere woning in het buitenland hebt.

Je kunt gewoon proberen je in Duitsland in te schrijven bij de gemeente, als Hauptwohnsitz. Ik hoefde destijds (2004) voor het aanmelden alleen mijn nieuwe adres op te geven. Verdere bewijsstukken waren niet nodig.

Maar ja, dat was in Bochum, die hebben een prijs gekregen als buitenlandervriendelijkste gemeente van Duitsland. Misschien dat het in andere gemeentes minder makkelijk gaat, dat weet ik niet.
pi_67769677
Hallo,

Bij deze wil ik me ook even voorstellen, ik ben Maurice en ik woon met mijn vriendin Viola sinds een kleine twee jaar in Kranenburg.
Ik lees wel regelmatig verhuis.de, maar had dit forum nog niet gevonden. Frontpage lees ik wel al sinds jaar en dag.

Maurice
  maandag 6 april 2009 @ 19:39:49 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67769823
Hoi Maurice, welkom
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67769959
Hallo Maurice en Viola.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 april 2009 @ 20:11:06 #205
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67770983
Welkom Maurice Ik kom bijna elke dag in Kranenburg om onze zoon naar school te brengen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 april 2009 @ 21:31:41 #206
63722 z80
I fink you freaky
pi_67774480
kan zo gauw het lijstje uit NRW niet vinden.
maar hierin staat precies vermeld hoeveel dB(A) aan geluid je mag maken op welk tijdstip.

en weer een paar grensgangers erbij.
welkom bij de club.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:47:11 #207
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_67891334
Der Karfreitag (althochdeutsch: kara „Klage, Kummer, Trauer“) ist der Freitag vor Ostern.

Geen markt vandaag, alle winkels dicht. Ik had er al half op gerekend, dus de b'schappen halen we maar in Lobith vandaag.

Hier in het dorp zijn ze erg traditioneel, dus in de tuin werken laat ik ook maar even zitten vandaag, ik wil dan toch de plaatselijke gewoontes respecteren. Succesvol Intergreren en zo.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:49:52 #208
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_67891403
Ik heb een appartement gezien waar ik misschien naar ga kijken, per 1 juli.
Eigenlijk wil ik pas per 1 sept ofzo.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:07:57 #209
63722 z80
I fink you freaky
pi_67893790
Hier in Nijmegen is het net Duitsland. (ja moet werken vandaag)
er lopen nog een paar Nederlanders maar het gros is Duits.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_67893857
In Venlo idem dito. (ik denk zelfs nog een tikkeltje erger dan Nijmegen).

Koffie voor Duitsers in files rond Venlo
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:56:22 #211
241594 iBolt
Lighting
pi_67895123
Roermond hetzelfde kom er net vanaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 april 2009 @ 16:09:09 #212
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67898775
Ja, alles is dicht en de bussen rijden ook niet of nauwelijks, ik heb dus vrij moeten nemen vandaag Zó vervelend We zijn lekker naar Zoopark Overloon geweest. En daar was het hartstikke rustig. Onderweg wel heel veel Duitsers met sleurhutten die kennelijk Nederland een paar dagen onveilig gaan maken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:22:39 #213
241594 iBolt
Lighting
pi_68007699
Stelletje sterft bij seksspel

tjah hier in Krefeld gebeuren af en toe ook rare dingen
pi_68014790
Mischien een beetje afwijkend op de vorige posts, maar weet iemand toevallig een taxateur in omgeving Emmerich/Kleve die ook NL spreekt of verstaat.

Gr. Patrick
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:55:46 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68014944
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:51 schreef pkuperus het volgende:
Mischien een beetje afwijkend op de vorige posts, maar weet iemand toevallig een taxateur in omgeving Emmerich/Kleve die ook NL spreekt of verstaat.

Gr. Patrick
Wil je echt in D gaan wonen als je de taal niet beheerst?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68015120
Die standaard Taxateur van de Rabo (hoeheetieookalweer) verstaat en praat Nederlands geloof ik.
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:47:30 #217
241594 iBolt
Lighting
pi_68026410
pi_68026442
Als het om een Gutachter gaat (ook beedigt taxateur) zou je Hugo Hendricks uit Rindern kunnen proberen. Er zijn in Kreis Kleve slechts 2 officiele Gutachters, dus zou het goed moeten zitten. Hij spreekt Nederlands,
pi_68026493
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil je echt in D gaan wonen als je de taal niet beheerst?
Het beheersen van een vreemde taal is erg lastig. Vooral dingen die je normaal gesproken niet echt gebruikt zijn dan lastig. Dat terwijl het juist belangerijk is dat je zoiets als een taxatie of een hypotheekakte goed begrijpt. Dus zo raar is die vraag helemaal niet.....
pi_68026882
Inderdaad, ik denk dat de meeste mensen die goed Duits kunnen nog steeds moelijkheden hebben om technische vragen over een huis te stellen.

Ik kan technische handleidingen in het Duits en Engels lezen dus mijn woordenschat is echt niet slecht. Ik hou er alleen van om dingen goed te regelen en dan is dat op dit moment beter als dat in NL kan.

Het is een stuk lulliger als je door je ego fouten gaat maken die je had kunnen voorkomen. Dit heeft niks met het "zeker weten of je in Duitsland wilt wonen" te maken. Dit heeft meer te maken met dat je je eigen beperkingen moet kennen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 april 2009 @ 20:25:46 #221
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68120488
We zijn vandaag eindelijk een keer bij het Heidestübchen beland, Anne en Tim
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_68121613
Whehe, Tim is daar niet meer zo van te spreken. Was het lekker?

Tim heeft daar online laatst 2 schnitzels en 2 sauzen apart besteld (hij moest er 2 meenemen naar Den Haag, dus als de saus er dan op zit, is dat niet fijn met opwarmen). Uiteindelijk kwam ie daar en hadden ze de saus er wel overheen gedaan. En no way dat ze het deden corrigeren. De bazin maakte Tim zelfs belachelijk bij andere klanten. Boos worden hielp niet. Toen is ie uiteindelijk maar gegaan. Maar voorlopig mogen we er niet meer heen van Tim.

Logisch ook wel, hehe. .
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 april 2009 @ 21:28:23 #223
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68123165
We hebben heerlijk gegeten Maar ik snap dat Tim niet blij was met ze
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 19 april 2009 @ 21:29:40 #224
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_68184167
Hoi, was ik weer ik was het topic even vergeten
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  zondag 19 april 2009 @ 22:20:11 #225
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68185977
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:25 schreef Rewimo het volgende:
We zijn vandaag eindelijk een keer bij het Heidestübchen beland, Anne en Tim
Die tent in Goch?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68186183
Wat kost een m2 voor een appartement ongeveer als je bij Venlo of Nijmegen niet verder dan 15-20 km over de grens gaat en in het centrum van minimaal een middelgrote gemeente?
pi_68186887
Je snapt denk ik wel dat daar zo geen zinnig antwoord op te geven valt. Gaat het om huur? Koop? Welke stad (zoek even op google maps naar wat er voor steden in die regio liggen)?
pi_68188564
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:46 schreef siemi het volgende:
Je snapt denk ik wel dat daar zo geen zinnig antwoord op te geven valt. Gaat het om huur? Koop? Welke stad (zoek even op google maps naar wat er voor steden in die regio liggen)?
Koop natuurlijk.

Kleve of Goch, eventueel Staelen, Kevelear of Kempen, maar die laaatste 3 zijn al niet meer ideaal

[ Bericht 6% gewijzigd door Pokerking op 19-04-2009 23:41:58 ]
  maandag 20 april 2009 @ 05:42:04 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68192177
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef Pokerking het volgende:

[..]

Koop natuurlijk.

Kleve of Goch, eventueel Staelen, Kevelear of Kempen, maar die laaatste 3 zijn al niet meer ideaal

Dan google nu even op " makler " die daar " Wohnungen " verkopen en dan deel je de Preis door de QM
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 april 2009 @ 07:07:57 #230
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68192286
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Die tent in Goch?
Klopt Lekkere schnitzels
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 april 2009 @ 07:08:45 #231
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68192290
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef Pokerking het volgende:
Koop natuurlijk.

Kleve of Goch, eventueel Staelen, Kevelear of Kempen, maar die laaatste 3 zijn al niet meer ideaal
www.huizen.de was onze makelaar, die heeft veel hier in de buurt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 20 april 2009 @ 08:24:51 #232
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68192723
http://www.immopool.de

Als je daar nou even kijkt, kun je haarfijn je wensen invullen, rolt er zo wat uit....
pi_68195582
quote:
Op maandag 20 april 2009 08:24 schreef ueberduitser het volgende:
http://www.immopool.de

Als je daar nou even kijkt, kun je haarfijn je wensen invullen, rolt er zo wat uit....
Mooie site, ik kom zo rond de 1000-1200 uit, dat scheelt toch wel heel wat met Nederland nog
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 april 2009 @ 10:53:07 #234
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68195706
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:48 schreef Pokerking het volgende:

[..]

Mooie site, ik kom zo rond de 1000-1200 uit, dat scheelt toch wel heel wat met Nederland nog
Uh ja, ik had niet echt de indruk dat huizen hier duurder zijn dan in NL..
pi_68204849
De huizen zijn hier in Duitsland een stuk goedkoper. Je zou ook eens kunnen kijken bij http://www.beterhuisinduitsland.nl. De site is niet helemaal van deze tijd, maar ze hebben wel leuke huizen in die regio te koop.
pi_68210373
quote:
Op maandag 20 april 2009 07:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt Lekkere schnitzels
Bij Schlemmer Grill hebben ze trouwens ook wel lekkere schnitzels (en döner, gyros, pizza's, curryworsten, pasta, salades, enz.). Toevallig hebben wij daar gisteren gegeten. Vooral de curryworsten, gefüllte Brötchen en pindaschnitzels zijn daar lekker .

Ze zitten in de Neustrasse 45.
  maandag 20 april 2009 @ 18:24:43 #237
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68210632
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Bij Schlemmer Grill hebben ze trouwens ook wel lekkere schnitzels (en döner, gyros, pizza's, curryworsten, pasta, salades, enz.). Toevallig hebben wij daar gisteren gegeten. Vooral de curryworsten, gefüllte Brötchen en pindaschnitzels zijn daar lekker .

Ze zitten in de Neustrasse 45.
Hebben ze daar ook Lec Kéres?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68210741
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook Lec Kéres?
Leckeres Essen wel.

Sorry Piet, maar wat is Lec Kéres? .
  maandag 20 april 2009 @ 18:32:17 #239
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68210830
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:28 schreef Anne het volgende:

[..]

Leckeres Essen wel.

Sorry Piet, maar wat is Lec Kéres? .
Er was een vage tent in Duisburg, die hadden op het raam staan, Lec Keres vom grill, ze bedoelden natuurlijk Leckeres vom Grill, maar sinds die tijd hebben wij een fantasiegerecht voor bij de griek of balkanrestaurant. Als Mensen vragen wat we gegeten hebben, dan hebben we Lec Kéres gegeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68210853
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er was een vage tent in Duisburg, die hadden op het raam staan, Lec Keres vom grill, ze bedoelden natuurlijk Leckeres vom Grill, maar sinds die tijd hebben wij een fantasiegerecht voor bij de griek of balkanrestaurant. Als Mensen vragen wat we gegeten hebben, dan hebben we Lec Kéres gegeten.
Had ik het nog goed ook .
  maandag 20 april 2009 @ 18:37:07 #241
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68210998
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er was een vage tent in Duisburg, die hadden op het raam staan, Lec Keres vom grill, ze bedoelden natuurlijk Leckeres vom Grill, maar sinds die tijd hebben wij een fantasiegerecht voor bij de griek of balkanrestaurant. Als Mensen vragen wat we gegeten hebben, dan hebben we Lec Kéres gegeten.
Zo was ik ooit ergens in Polen waar ze Juice to bear op de engelse menu kaart hadden staan. Dagenlang spijt gehad dat we het niet besteld hadden, omdat het zo vreemd klinkt was het toch wel interessant. Op tig andere plaatsen proberen te bestellen. Uiteindelijk kilometers voor omgelopen om het er toch te bestellen, dit keer sprak de ober wel engels. Was het gewoon een spelfout en bedoelde ze Juice to beer (grenadinesap met bier)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 april 2009 @ 19:35:29 #242
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68212852
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:17 schreef Anne het volgende:
Bij Schlemmer Grill hebben ze trouwens ook wel lekkere schnitzels (en döner, gyros, pizza's, curryworsten, pasta, salades, enz.). Toevallig hebben wij daar gisteren gegeten. Vooral de curryworsten, gefüllte Brötchen en pindaschnitzels zijn daar lekker .

Ze zitten in de Neustrasse 45.
Wij gaan nogal eens naar de Pfeffergrill, achter het station (over het spoor links) maar ik moet zeggen dat ik de schnitzel bij het Stübchen lekkerder vond

En onze favoriete pizzeria is verhuisd, hij zit nu op het Kirchhof (bij de kerk in het centrum dus): Roma
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 20 april 2009 @ 19:40:23 #243
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68213087
Hier eten wij nog al eens, is een griek waar je echt goed eet, dus geen veelvraatgriek zoals de meeste.
Mijn favo voorgerecht de gegrillde baby calamaris op sla, of gegrillde octopustentakel met citroen en olie.
Gaststätte Mythos
Langenbergstr. 44
Bocholt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 april 2009 @ 19:54:49 #244
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68213616
Mochten we eens in Bocholt zijn dan zullen we er eens kijken Inktvis
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_68214258
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wij gaan nogal eens naar de Pfeffergrill, achter het station (over het spoor links) maar ik moet zeggen dat ik de schnitzel bij het Stübchen lekkerder vond

En onze favoriete pizzeria is verhuisd, hij zit nu op het Kirchhof (bij de kerk in het centrum dus): Roma
Ja, de schnitzels van Heidstuebchen blijven 't lekkerst. Ik ben er nog geen tegengekomen die ik lekkerder vond.

Wij gaan altijd naar Pizzeria Pamela .
Dat zijn tenminste echte italianen en ze hebben Pizza's Spaghetti Bolognese .
pi_68214278
Ik heb nog nooit inktvis gegeten .
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 april 2009 @ 20:26:54 #247
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68214795
Waar zit Pamela?

Inktvis is lekker, mits goed klaargemaakt. Maar dat kunnen Grieken over het algemeen wel. Octopus in wijnsaus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_68215283
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:26 schreef Rewimo het volgende:
Waar zit Pamela?

Inktvis is lekker, mits goed klaargemaakt. Maar dat kunnen Grieken over het algemeen wel. Octopus in wijnsaus
Naast de Plus. En dan heb ik het over de Plus die bij het kruispunt bij de brug/Opel garage zit. Het restaurantje zit eigenlijk tegen de parkeerplaats van de Plus aan.
De eigenaren zijn twee hele leuke oude mensjes die amper duits spreken. Telefonisch bestellen om af te halen wordt dus ook nogal eens een avontuur
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  maandag 20 april 2009 @ 20:44:05 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68215503
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:39 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Naast de Plus. En dan heb ik het over de Plus die bij het kruispunt bij de brug/Opel garage zit. Het restaurantje zit eigenlijk tegen de parkeerplaats van de Plus aan.
De eigenaren zijn twee hele leuke oude mensjes die amper duits spreken. Telefonisch bestellen om af te halen wordt dus ook nogal eens een avontuur
Welke plaats?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 april 2009 @ 20:50:09 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68215781
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Welke plaats?
Goch

Kun je daar zitten, Anne? Ik dacht dat dat zo'n soort Stehcafe was eigenlijk, nu je het zegt heb ik het weleens gezien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_68216361
Even iets anders dan de eettenten. Mijn moeder (woont ook in duitsland) moet binnenkort geopereerd worden. Donderdag spreekt ze de arts en wij hebben haar geadviseerd wat kritische vragen te stellen, ook over wat ze precies gaan doen. Nu zijn wij in nederland gewend om kritisch te zijn, en vragen te stellen. Hun (en mijn) ervaring in Duistland is dat de arts toch meer autoritair is, waardoor vragen niet altijd gewaardeerd en beantwoord worden.

Hoe is jullie ervaring hierin en hoe ga je daarmee om?
pi_68216790
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:50 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Goch

Kun je daar zitten, Anne? Ik dacht dat dat zo'n soort Stehcafe was eigenlijk, nu je het zegt heb ik het weleens gezien
Je kunt er wel zitten, maar het is niet zo gezellig om er te zitten. Wij halen in ieder geval altijd.
  maandag 20 april 2009 @ 22:16:27 #253
63722 z80
I fink you freaky
pi_68219903
@Pietverdriet
mach ik vragen waar je woont (ongeveer)
en bij de griek in Bocholt is dit een griek van het eiland Lesvos (Lesbos)
die dus ook de oude keuken van dit eiland kent en maakt
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 april 2009 @ 22:44:57 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68221420
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:01 schreef Katinkat het volgende:
Even iets anders dan de eettenten. Mijn moeder (woont ook in duitsland) moet binnenkort geopereerd worden. Donderdag spreekt ze de arts en wij hebben haar geadviseerd wat kritische vragen te stellen, ook over wat ze precies gaan doen. Nu zijn wij in nederland gewend om kritisch te zijn, en vragen te stellen. Hun (en mijn) ervaring in Duistland is dat de arts toch meer autoritair is, waardoor vragen niet altijd gewaardeerd en beantwoord worden.

Hoe is jullie ervaring hierin en hoe ga je daarmee om?
Mijn huisarts is een pittige tante die het juist prettig lijkt te vinden dat ik niet alles klakkeloos aanneem Maar de orthopeed waar ik kwam voldeed meer aan het door jou geschetste beeld. Is toch een kwestie van je niet af laten schepen en doorvragen. Desnoods onder het mom van: ikke Nederlander, ikke niet begrijp
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_68228197
Ik heb ook goed op mijn ouders ingepraat, dat ze vooral hun vragen moeten stellen, mijn moeder wordt dus vrijdag aan haar heup geopereerd, en donderdag hoort ze meer over wat voor soort operatie het precies wordt. Ook over de revalidatie weet ze eigenlijk niks, ik heb de indruk dat je in nederland meer info krijgt.

[ Bericht 0% gewijzigd door fietsmiep op 21-04-2009 11:43:10 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 april 2009 @ 09:25:51 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68228355
Ik PM je even

Edit: je PM doet het niet. Dan mail ik je vanavond wel even.

[ Bericht 25% gewijzigd door Rewimo op 21-04-2009 09:44:37 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_68232539
Ik wacht het af, ben trouwens morgen pas weer thuis (slaapdienst)
  zondag 26 april 2009 @ 21:13:56 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68404801
Vandaag een dagje op de fiets door Dusseldorf om wat wijken te bekijken. We hebben al een vrij duidelijk beeld waar we willen gaan wonen, zelfs al iets gezien! Stevig provisie echter, dus dat weten we nog niet zeker.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 26 april 2009 @ 21:15:35 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68404860
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:13 schreef XL het volgende:
Vandaag een dagje op de fiets door Dusseldorf om wat wijken te bekijken. We hebben al een vrij duidelijk beeld waar we willen gaan wonen, zelfs al iets gezien! Stevig provisie echter, dus dat weten we nog niet zeker.
Welke wijk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 26 april 2009 @ 21:23:45 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68405208
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke wijk?
Er zijn er een paar over:
Pempelfort
Derendorf
Golzheim

Eventueel een kleine stukjes in Unterbilk en Flingern Sud
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 26 april 2009 @ 21:24:53 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68405258
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke wijk?
Vertel jij me eens wat over Dusseldorf? Je hebt er gewoond toch?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 26 april 2009 @ 21:34:37 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68405607
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:24 schreef XL het volgende:

[..]

Vertel jij me eens wat over Dusseldorf? Je hebt er gewoond toch?
Ja, in Pempelfort, loopafstand van de altstad. Er relaxte stad destijds hoewel ik wat verhalen hoor dat het de laatste tijd wat agressief is in de Altstad. Dit vooral in het weekend. Erg internationaal georienteerd en open. Geweldige japanse restaurants, sowieso veel goede restaurants, erg lekker bier, fantastisch om te shoppen. Is een chique stad met dito publiek. Is duur om te wonen (na München het duurste van Duitsland). Veel high tech bedrijven (telecommunicatie).
Een stad voor levensgenieters.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 26 april 2009 @ 21:42:19 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_68405848
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, in Pempelfort, loopafstand van de altstad. Er relaxte stad destijds hoewel ik wat verhalen hoor dat het de laatste tijd wat agressief is in de Altstad. Dit vooral in het weekend. Erg internationaal georienteerd en open. Geweldige japanse restaurants, sowieso veel goede restaurants, erg lekker bier, fantastisch om te shoppen. Is een chique stad met dito publiek. Is duur om te wonen (na München het duurste van Duitsland). Veel high tech bedrijven (telecommunicatie).
Een stad voor levensgenieters.
Ik kan me wel vinden in je omschrijving. Veel groen ook in de stad. Veel hippe plaatsen, niet eens in de categorie loungebanken, trancemuziek, witte broeken en sportschoolpubliek... maar ook wat alternatiever. Was vandaag bij enkele cafeetjes en restaurants die echt werk hebben gemaakt van de inrichting en sfeer! Dat is ook wel eens anders in Duitsland
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 27 april 2009 @ 12:18:44 #264
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68418823
Gaan er nog mensen op 30 April naar het oprichten van de meiboom?
Onder het genot van een stukje bbq-vlees en een biertje gezellig rondom de meiboom dansen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2009 @ 12:32:42 #265
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68419194
Is dat op de 30e? Waarom niet op 1 mei? Klinkt niet logisch

Eerst maar eens uitvinden waar dat ding staat, ons dorp bestaat uit een aantal kernen en tot nu toe heb ik 'm nog niet ontdekt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 27 april 2009 @ 12:50:28 #266
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68419639
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:32 schreef Rewimo het volgende:
Eerst maar eens uitvinden waar dat ding staat, ons dorp bestaat uit een aantal kernen en tot nu toe heb ik 'm nog niet ontdekt
Quote van deze site: Seit ein paar Jahren wird ein Maibaum in Pfalzdorf vor dem Schwarzen Adler gesetzt, an dessen Umzug wir näturlich auch teilnehmen.

En "wir" dat zijn deze mensen:

  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 april 2009 @ 13:09:26 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68420141
Schwarzen Adler Waar vinden we die dan ergens?

Edit: aan de Kirchstrasse blijkbaar

[ Bericht 33% gewijzigd door Rewimo op 27-04-2009 13:26:51 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 27 april 2009 @ 14:02:05 #268
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68421939
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:32 schreef Rewimo het volgende:
Is dat op de 30e? Waarom niet op 1 mei? Klinkt niet logisch
Nog niet goed geintegreerd zie ik al wel....
http://de.wikipedia.org/wiki/Erster_Mai
quote:
Eerst maar eens uitvinden waar dat ding staat, ons dorp bestaat uit een aantal kernen en tot nu toe heb ik 'm nog niet ontdekt
Die wordt 30 april pas opgezet, dus je zult hem nu lastig vinden.
Misschien staat er al wel een kaal paaltje met een krans erop.

Bij ons heeft elke buurt wel een meiboom.
  donderdag 30 april 2009 @ 21:21:32 #269
63722 z80
I fink you freaky
pi_68540071
Was het vandaag gratis in Kleve?
wat een drukte.

ps
zijn er al meer mensen die een stempas hebben aangevraagd voor de eu verkiezingen?
de mijne is aangevraagd.
voor zij die in Kleve wonen,
je moet in het gemeente huis zijn op kamer 32 (hoofdingang meteen rechts af en op het einde weer rechts).
dus niet bij burgerzaken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 30 april 2009 @ 21:25:13 #270
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68540187
Ja, wij, z80 We waren de eersten in Goch

Ik heb vandaag Nederlandse les gegeven aan een Duitse dorpsgenote die veel contacten heeft met Nederlandse klanten. Zo leuk om mensen te horen worstelen met al die lastige ui en ij klanken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 30 april 2009 @ 21:45:41 #271
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68540825
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:21 schreef z80 het volgende:
Was het vandaag gratis in Kleve?
wat een drukte.
Daar leek het in Kranenburg ook wel op. De parkeerplaatsen bij de Aldi en de Penny daar stonden propvol.
  donderdag 30 april 2009 @ 22:35:13 #272
63722 z80
I fink you freaky
pi_68542565
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:25 schreef Rewimo het volgende:
Ja, wij, z80 We waren de eersten in Goch

Ik heb vandaag Nederlandse les gegeven aan een Duitse dorpsgenote die veel contacten heeft met Nederlandse klanten. Zo leuk om mensen te horen worstelen met al die lastige ui en ij klanken
moet je een Duitser eens een woord met sch laten uitspreken.
hoe goed ze ook oefenen, ze kunnen het niet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 30 april 2009 @ 22:38:05 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68542666
Dat is natuurlijk nog wennen, Duitsers draaien door als er een feestdag is, was vanmorgen om 10 uur bij de aldi, alle kassas open en lange rijen. Als er een lang weekend of een feestdag op een doordeweekse dag is heb je bij de supermarkt de indruk dat er gehamsterd wordt voor een oorlog.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 mei 2009 @ 07:33:52 #274
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68549520
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat is natuurlijk nog wennen, Duitsers draaien door als er een feestdag is, was vanmorgen om 10 uur bij de aldi, alle kassas open en lange rijen. Als er een lang weekend of een feestdag op een doordeweekse dag is heb je bij de supermarkt de indruk dat er gehamsterd wordt voor een oorlog.
In Kranenburg waren het in ieder geval geen Duitsers. Op de parkeerplaats zag het er geel van de kentekenplaten..
  vrijdag 1 mei 2009 @ 12:52:17 #275
63722 z80
I fink you freaky
pi_68555553
en Kleve was ook bezet door de Nederlanders.
bij kaufland stond zelfs het hele parkeer terrein vol met gele kentekens.
kon geen auto meer bij.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 mei 2009 @ 12:54:42 #276
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_68555620
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:52 schreef z80 het volgende:
en Kleve was ook bezet door de Nederlanders.
bij kaufland stond zelfs het hele parkeer terrein vol met gele kentekens.
kon geen auto meer bij.
Hetzelfde als in Kranenburg dus. Wij wilden een boodschap doen in Kranenburg maar hebben dat toch maar even in Pfalzdorf gedaan..

(en nu moeten we zeker naar Nederland om boodschappen te gaan doen.. )
  vrijdag 1 mei 2009 @ 14:24:30 #277
241594 iBolt
Lighting
pi_68558026
Weet iemand nog een vette disco in Koln?

En nee niet ding, http://www.dingzone.de/
pi_68584241
Weeze (D) - Ryanair blijft vliegen vanaf Airport Weeze, vlak over de grens in Noord-Limburg. De Ierse prijsvechter heeft dit vrijdag toegezegd, na een besluit van de Bezirksregierung in Düsseldorf.

.
pi_68664511
Guten Tag, Leute! Ik woon vanaf vandaag ook in Duitsland. Goed om te lezen wat hier allemaal staat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 mei 2009 @ 20:13:48 #280
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68667202
Wilkommen, thabit Waar woon je ergens?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_68668956
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:13 schreef Rewimo het volgende:
Wilkommen, thabit Waar woon je ergens?
Kijk eens in het "ik woon in" topic...
pi_68680008
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:58 schreef Igen het volgende:

[..]

Kijk eens in het "ik woon in" topic...
Amsterdam?
 FR
pi_68680017
Neuh, niet de bedoeling hier.

[ Bericht 79% gewijzigd door Bora-Bora op 05-05-2009 02:17:47 ]
pi_68683503
quote:
Op maandag 4 mei 2009 20:13 schreef Rewimo het volgende:
Wilkommen, thabit Waar woon je ergens?
In Essen, Ruettenscheid. Ik ga daar een postdoc doen voor een jaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 mei 2009 @ 10:51:37 #285
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68684349
Succes, ben benieuwd of het je bevalt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_68685014
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 10:51 schreef Rewimo het volgende:
Succes, ben benieuwd of het je bevalt
Dat moet haast wel, want E-Ruettenscheid is een van de leukste en hipste buurten van Essen en van het hele Ruhrgebied. Een soort Oud-Zuid zeg maar.

Toen ik nog in Duitsland woonde kwam ik daar ook regelmatig, vanwege de supermarkt die wel tot 22:00 open is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 mei 2009 @ 14:12:15 #287
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68691622
Ik stel trouwens voor dat we nu eindelijk eens werk gaan maken van onze NL-ers in DLD-meeting!

Ja, ik heb de oude topics doorgekeken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:19:43 #288
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68691901
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:08 schreef Igen het volgende:

[..]de supermarkt die wel tot 22:00 open is.
Hier sinds kort ook!
Eerst acht ik dat dat niet zou lopen, maar dat valt reuze mee.

Heb nog even klein nieuws tussendoor, wij zijn vorige week dinsdag de trotse ouders geworden van onze dochter Lenthe
Zij is geboren in Nordhorn en is net als onze zoon met een Kaiserschnitt ter wereld gekomen. Ze heeft wat opstartproblemen gehad en ligt ter observatie op de Intensivstation maar alles gaat goed en hopelijk komt ze deze week naar huis. Moeders is sinds afgelopen zondag weer thuis en daarmee gaat het voorspoedig, ze waggelt al aardig rond.

Leuk om de naam Lenthe uit te leggen: "In die Niederlande heißt Lenthe so etwas wie Frühling".
Vinden ze helemaal geweldig en snappen de naam direct, louter positieve reacties.

gr.
Arnaud
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 mei 2009 @ 14:39:18 #289
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68692698
Gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet er maar van!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:56:27 #290
241594 iBolt
Lighting
pi_68693443
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:12 schreef Rewimo het volgende:
Ik stel trouwens voor dat we nu eindelijk eens werk gaan maken van onze NL-ers in DLD-meeting!

Ja, ik heb de oude topics doorgekeken
Tof ik stel Köln voor ?

-edit-
Gefeliciteerd ueberduitser
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:57:27 #291
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_68693478
Dank!!!

voor foto's zie de link in mijn sig....

  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 mei 2009 @ 16:10:19 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68696148
Wat een kjoetie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_68700533
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:12 schreef Rewimo het volgende:
Ik stel trouwens voor dat we nu eindelijk eens werk gaan maken van onze NL-ers in DLD-meeting!

Ja, ik heb de oude topics doorgekeken
Ik vind dat het nog even moet wachten tot eind dit jaar .
pi_68700554
Gefeliciteerd ueberduitser!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 mei 2009 @ 18:35:15 #295
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68701235
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:12 schreef Anne het volgende:
Ik vind dat het nog even moet wachten tot eind dit jaar .
Dan doen we er gewoon nog een Ik wil een bbq-meet in onze tuin! We hebben nu zo'n fraaie vaste bbq
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:29:18 #296
63722 z80
I fink you freaky
pi_68707761
Gefeliciteerd ueberduitser
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:32:00 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_68707894
voor een meet (BBQ) ben ik altijd wel te porren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_68707915
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan doen we er gewoon nog een Ik wil een bbq-meet in onze tuin! We hebben nu zo'n fraaie vaste bbq
Ik mag nog niet meedoen . Zo bedoelde ik 'm.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:32:59 #299
241594 iBolt
Lighting
pi_68707934
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dan doen we er gewoon nog een Ik wil een bbq-meet in onze tuin! We hebben nu zo'n fraaie vaste bbq
Pics
pi_68708645
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 11:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat moet haast wel, want E-Ruettenscheid is een van de leukste en hipste buurten van Essen en van het hele Ruhrgebied. Een soort Oud-Zuid zeg maar.

Toen ik nog in Duitsland woonde kwam ik daar ook regelmatig, vanwege de supermarkt die wel tot 22:00 open is.
Ja, dat is zeker waar. Alles is hier binnen handbereik.
pi_68708679
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:13 schreef Anne het volgende:
Gefeliciteerd ueberduitser!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')