Ik rijd er nu een kleine 2 jaar regelmatig op en kan me eerlijk gezegd niet herinneren er ooit problemen mee te hebben gehad. Maar misschien is dat sturen wel een kwestie van wennen..quote:Op vrijdag 3 april 2009 21:53 schreef z80 het volgende:
Afgelopen donderdag voor het eerst het gras gemaaid met mijn "nieuwe"zitmaaier.
het maaien gaat goed. vermogen zit er ook zat in.
maar wat een ramp met sturen en rijden.
het ding stuurt met de achterwielen, waardoor je het gevoel hebt dat je constant achteruit rijd.
en snelheid maken doe je met de hand, met een pook naast de zitting.
Dat probleem heb ik gelukkig niet..quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Advies, niet op zondag gaan maaien.
Heeft men moeite mee.
Laatst ging ik toevallig op zondag naar het huis kijken en werkelijk iedereen was in de tuin bezig!quote:Op vrijdag 3 april 2009 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Advies, niet op zondag gaan maaien.
Heeft men moeite mee.
Het verschilt idd nogal per regio, maar herrie maken op zondag (schuurmachine, maaien) wordt maar al te vaak niet gewaardeerd. Duitsers zijn wat dat betreft nogal anders dan Nederlanders, en ze betalen premie voor hun rechtsbijstand verzekering, dus ze zullen het er uit krijgen ook. Men is gek op procederen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 10:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Laatst ging ik toevallig op zondag naar het huis kijken en werkelijk iedereen was in de tuin bezig!
Dus het is gelukkig niet overal zo.
Kloptquote:Op zaterdag 4 april 2009 11:26 schreef qltel het volgende:
Ergens vorig jaar was Herman den Blijker bij een Duits restaurant bezig met een klein verbouwinkje voor z'n programma Herman helpt. En dat was kennelijk op een Duitse feestdag. En toen stond ineens de poltie voor de deur om te vertellen dat ze moesten stoppen..
Tsja, in Duitsland gelden de regels nou eenmaal niet alleen voor de anderen, maar ook voor jezelf.quote:Op zaterdag 4 april 2009 11:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt
En dat is dan nog erger want je bent aan het werken (en niet in je tuin aan het klussen)
Ik heb in 2001 een kantoor opgezet in NRW, we werkten vanuit daar voor klanten op het vasteland van Europa. Echter, als er een feestdag is in alleen NRW, en je moet wel in een conf call met klanten bv in oostenrijk, dan mocht dat niet. Het is verboden op een wettelijke feestdag aan het werk te gaan als daar geen vergunning voor is. En als je toch aan het werk gaat is er de kans dat het Ordnungsamt (regeltjespolitie) een inval doet en boetes uitdeeld,
Dit verzin ik niet, het is triest maar waar. Je MAG op goede vrijdag of pasen niet eens naar kantoor.
Sorry, ik las Nijmegen. Maar dat ging over iets anders.quote:Op zaterdag 4 april 2009 19:58 schreef z80 het volgende:
van Kleve naar Arnhem via (klein dorpje bij) Goch is een beetje om.
kan natuurlijk wel
Jep, daardoor is de hufterigheid ook een stuk minder dan in NLquote:Op zaterdag 4 april 2009 20:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Tsja, in Duitsland gelden de regels nou eenmaal niet alleen voor de anderen, maar ook voor jezelf.
Juist, en gewoon lekker zondag als rustdag.quote:Op zaterdag 4 april 2009 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, daardoor is de hufterigheid ook een stuk minder dan in NL
Als je een adres in NL houd, waarom niet, je mag toch zeker een apartement huren??quote:Op maandag 6 april 2009 15:43 schreef longinus het volgende:
Is het mogelijk, huren in Duitsland, en ingeschreven blijven in Nederland ?
ik zou best een jaartje daar willen wonen, om te testen, voor ik definitief besluit.
Kijk,dat is weer wel echt duits, precies voorschrijven wat je op zondag wel en niet mag in de tuinquote:Op maandag 6 april 2009 10:34 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Juist, en gewoon lekker zondag als rustdag.
Al mis ik het zondags klussen ook wel eens hoor.
Bij ons is zondag's werken echt uit den boze, ik loop(liep) dan wel met m'n emmertje de tuin eens rond om wat onkruid te plukken, maar verder niet hoor.
kijk dit lijstje maar eens door, staan precies in wanneer je welk apparaat mag gebruiken.
http://www.darmstadt.bdse(...)tadt/PDF/BImSchV.pdf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |