Begrijpelijk. Next.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 03:52 schreef Drijfzand het volgende:
Ik heb gisteren een brief van een incassobureau ontvangen over een gsm die ik bij m'n verhuis acht maand geleden ben kwijtgeraakt. Kwaad in de auto gestapt, rondje rijden om af te koelen, rijd ik m'n auto in de prak.
Dus nee, ik doe niet mee.
Men kijkt of je hoger dan een standaard kansberekening kan raden wie jou belt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 06:06 schreef bloedhond het volgende:
5 na een maand, noteer de kansberekening en laat ons de blote cijfers zien als je durft.
als ik stap 1'2'3'4 heb gedaan. wat moet ik dan doen? ik snap het niet zo. komt er 0000,112 uit.
of 0000,666 of 7083170.
Wat een onzin test.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 07:40 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Men kijkt of je hoger dan een standaard kansberekening kan raden wie jou belt.
Dan ben je 'paranormaal'
Dat dus!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 08:02 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Wat een onzin test.
Vaak genoeg kan je wel een goede gok doen wie je belt. Als je te laat bent zal iemand je bellen waar je blijft. Als je in de winkel bent kan je vrouw bellen of je nog dit en dat wil halen. Als je dat allemaal raadt ben je mijns inziens niet paranormaal ofzo.
Zo ongeveer jaquote:Op zaterdag 14 februari 2009 07:40 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Men kijkt of je hoger dan een standaard kansberekening kan raden wie jou belt.
Dan ben je 'paranormaal'
Ik kan het goed doen op mijn werktelefoon. Heb genoeg mensen die mij meerdere keren per dag bellen voor whatever zonder dat ik ergens te laat voor ben. Ik heb er een stuk of 10 dus voor mij is het geen onzintest. Maar als je dat wilt vinden sta je er vrij in. Het is ook niet 'wetenschappelijk verantwoord'. Het is nog niet eens bewijs voor de buitenwereld, enkel voor jezelf. Dat is alles.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 08:02 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Wat een onzin test.
Vaak genoeg kan je wel een goede gok doen wie je belt. Als je te laat bent zal iemand je bellen waar je blijft. Als je in de winkel bent kan je vrouw bellen of je nog dit en dat wil halen. Als je dat allemaal raadt ben je mijns inziens niet paranormaal ofzo.
Pak je top tien, maak daar afkortingen van en noteer het voor je opneemt. Iedereen buiten die top tien doet niet mee. Dit is enkel een suggestie natuurlijk doe ermee wat je wil.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:22 schreef Michielos het volgende:
ook zijn er mensen die je percentueel vaker bellen dan anderen. Ik weet wie er beld op mijn GSM.. Dat is OF mn BP groepje , of mn pa of ma, of een vriend van me. ALhoewel mn tel lijst 192992 adressen bevat, is de kans klein dat zij me bellen.
Ok, dan doe je de test niet, fair enough.quote:
Ik heb het bewust met één persoon op mijn werk verder niet echt, enkel omdat ik die gozer irritant vind overigensquote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:28 schreef vosss het volgende:
Ik heb het 9 van de 10 keer goed.
Ik zeg keivaak als de telefoon gaat tegen mijn vriendin, ow let op, dat is die en die om te vragen of we gezellig langskomen vanavond of dat we naar de kroeg gaan of wat onze plannen zijn etc etc
Echt heel vaak heb ik het goed
Dat wordt lastig, met m'n GSM + TouchScreenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 03:28 schreef jogy het volgende:
<snip>
1 als je een telefoon hebt die het nummer of persoon laat zien van de persoon die je belt gebruik dan de post-it om het af te dekken
<snip>
Dat probleem heb ik niet met de telefoon op het bureau op mijn werk. En op zich is het ook wel grappig dat het 'normaal' is voor iedereen terwijl het dus in een Newtoniaans werkend universum niet normaal zou moeten zijn. Net als bijvoorbeeld het placebo effect, is ook normaal terwijl het helemaal niet zo normaal is als je beseft hoe mensen naar het menselijk lichaam kijken en het menselijk bewustzijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:21 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat wordt lastig, met m'n GSM + TouchScreen
Sowieso moet ik me toch aansluiten bij anderen al hier. Ik raad het ook 9 van de 10 keer, simpel doordat bepaalde mensen altijd op specifieke 'momenten' bellen. Evengoed als de inhoud van een SMS.
De dag van de week, tijdstip, locatie, omstandigheden etc. bepalen/beperken al vaak wie het wel/niet zou kunnen zijn.
Ik niet in ieder geval, Ik kan de resultaten al raden, dus hoef ik de test niet meer te doenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:00 schreef jogy het volgende:
<snip>
En bij veel mensen heb ik toch het donkerbruine vermoeden dat ze de test niet willen doen uit angst voor de resultaten.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb het bewust met één persoon op mijn werk verder niet echt, enkel omdat ik die gozer irritant vind overigens
Nou geef je nummer maar kijken of jij kunt raden wanneer ik belquote:
Nou ik weet tenminste zeker dat ik geen ziener ben.quote:Op zondag 15 februari 2009 07:38 schreef Spellmeista het volgende:
Teveel werk om ergens achter te komen wat je ook gewoon online kan doen en een veel beter reslutaat geeft!
http://www.psychicscience.org/esp3.aspx
Of google gewoon op zener test online
quote:Op maandag 16 februari 2009 15:40 schreef jogy het volgende:
Dag één. acht telefoontjes. Geen één keer goed geraden. Faalhaas dat ik er ben.
Ik denk dat ik zelfs die nog zal falenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:13 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Nou geef je nummer maar kijken of jij kunt raden wanneer ik belhaha zal wel heel lastig worden
Als hij al faaltquote:Op maandag 16 februari 2009 15:40 schreef jogy het volgende:
Dag één. acht telefoontjes. Geen één keer goed geraden. Faalhaas dat ik er ben.
Overal dezelfde ringtone op zetten voor een maand is geen optie? Maar inderdaad, dat zal de test wel een klein beetje vervuilen misschienquote:Op maandag 16 februari 2009 17:45 schreef Prst_ het volgende:
Ik neem aan dat telefoontoestellen waarop je voor iedereen een andere ringtone in kunt stellen niet mogen meedoen met de test
Mietjequote:Op maandag 16 februari 2009 15:57 schreef Ripley het volgende:
[..]ik durf niet zo met die post it te kutten op mijn werk J!
En ik kan meestal aan de tijd al weten wie het is die belt.
Ik ben dan ook zo intuïtief als een glas melk hoorquote:
quote:
"daarentegen"quote:
De situatie moet zich er wel voor lenen inderdaad. Mensen die op een helpdesk werken kunnen het niet zo makkelijk doen als het een bedrijf is met 3000 medewerkers. Mensen die door zo ongeveer 7 a 8 mensen gebeld zouden kunnen worden op het werk hebben al een veel betere situatie om ermee te beginnen. Mensen die met een mobieltje werken hebben het ook niet makkelijk want hoe dek je dat scherm makkelijk af? Of je gokt gewoon als de mobiel begint te trillen, ook handig. Als je nooit gebeld wordt en je hebt maar 2 mensen die je bellen dan wordt het een valse test uiteraard, dan moet je het hele jaar op 100% uitkomen wil je er iets significants uit halen oid. (het kansgemiddelde is natuurlijk 50% met 2 mensen, 25% met 4 etc)quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:39 schreef _Led_ het volgende:
Mensen met weinig vrienden zouden dus meer aanleg hebben voor paranormale gaven,
omdat een 1/4e kans groter is dan een 1/80e ?
(iemand met 4 tegen iemand met 80 vrienden)
Zo zie je maar weer dat een goede/zinnige test opzetten niet zo makkelijk is als veel mensen denken.
Ik dacht een patroon te herkennen op een gegeven moment trouwens.quote:Op zondag 15 februari 2009 07:38 schreef Spellmeista het volgende:
Teveel werk om ergens achter te komen wat je ook gewoon online kan doen en een veel beter reslutaat geeft!
Of google gewoon op zener test online
Mja, ik denk dat ze gewoon een standaard randomgenerator hebben gebruikt, die zijn vaak niet helemaal random qua distributie... Maar dan nog zou dat voor jou niet te spotten moeten zijn, hoogstens empirisch te meten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik dacht een patroon te herkennen op een gegeven moment trouwens.
Mwoah, als ik op een gegeven moment door heb dat één teken drie keer achter elkaar of twee keer achter elkaar zichtbaar is en ik heb het goed dan heb ik toch echt wel een patroon gezien, als het dan ook nog vier keer gebeurd in een reeks van vijfentwintig mag je wel zeggen dat het een patroon is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:02 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat ze gewoon een standaard randomgenerator hebben gebruikt, die zijn vaak niet helemaal random qua distributie... Maar dan nog zou dat voor jou niet te spotten moeten zijn, hoogstens empirisch te meten.
Daarom schreef ik ook : "Maar dan nog zou dat voor jou niet te spotten moeten zijn, hoogstens empirisch te meten."quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, als ik op een gegeven moment door heb dat één teken drie keer achter elkaar of twee keer achter elkaar zichtbaar is en ik heb het goed dan heb ik toch echt wel een patroon gezien, als het dan ook nog vier keer gebeurd in een reeks van vijfentwintig mag je wel zeggen dat het een patroon is.
Wat zegt dat volgens jou dan over mensen die een heel hoog percentage "goed gokken"?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook : "Maar dan nog zou dat voor jou niet te spotten moeten zijn, hoogstens empirisch te meten."
Geen idee, er heeft nog nooit iemand naast me gezeten die consequent goed 'gokte'.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:55 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat zegt dat volgens jou dan over mensen die een heel hoog percentage "goed gokken"?
Ik heb het on-empirisch ontdektquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook : "Maar dan nog zou dat voor jou niet te spotten moeten zijn, hoogstens empirisch te meten."
M.a.w. dat mensen zo'n test (waar geen patroon in zit) met hoge "scores" afleggen is toeval?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Geen idee, er heeft nog nooit iemand naast me gezeten die consequent goed 'gokte'.
Verder kan per toeval natuurlijk iemand wel eens heel beroerd gokken, of juist heel goed.
Volgens _led_ zou dat de meest waarschijnlijke verklaring zijn met de tot nog toe beschikbare feiten zoals ze bekend zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:07 schreef maedel het volgende:
[..]
M.a.w. dat mensen zo'n test (waar geen patroon in zit) met hoge "scores" afleggen is toeval?
Dus, dat is een onverklaarbaar fenomeen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens _led_ zou dat de meest waarschijnlijke verklaring zijn met de tot nog toe beschikbare feiten zoals ze bekend zijn.
Nee, toeval, want als diegene het een paar honderd keer zou doen zal het gemiddelde misschien nog in de toevalsrange kunnen zitten. Maar nu zit ik te denken als een rationarcist en doet mijn hoofd pijnquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:50 schreef maedel het volgende:
[..]
Dus, dat is een onverklaarbaar fenomeen?
op eigen houtje een patroon herkennen ? heb je dat wel eerst geverifieerd bij een geaccepteerde autoriteit , en anders ... hup terug in de kudde jijquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik dacht een patroon te herkennen op een gegeven moment trouwens.
Sorrie.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:39 schreef Summers het volgende:
[..]
op eigen houtje een patroon herkennen ? heb je dat wel eerst geverifieerd bij een geaccepteerde autoriteit , en anders ... hup terug in de kudde jij![]()
Dat zal ik je vertellen zodra jij met de eerste persoon op de proppen komt die die test meer dan 1x met een "hoge score" af legtquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:07 schreef maedel het volgende:
[..]
M.a.w. dat mensen zo'n test (waar geen patroon in zit) met hoge "scores" afleggen is toeval?
quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:39 schreef Summers het volgende:
[..]
op eigen houtje een patroon herkennen ? heb je dat wel eerst geverifieerd bij een geaccepteerde autoriteit , en anders ... hup terug in de kudde jij![]()
Mijn excuses. En bedankt.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:42 schreef _Led_ het volgende:
Een 'alsjeblieft' was aardig geweest
81.
dit heet pareidolia. Als wij dit niet zouden hebben zouden we de tijger niet in de struiken herkennen. Paredolia was evolutionair gezien voor ons van levensbelangquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Patronen *denken* te zien is heel normaal hoor, kijk maar eens naar wolken en wat je erin kunt 'zien'.
Dat wil niet zeggen dat die patronen er ook zijn.
Evolutionair gezien zijn hersenen gemaakt om patronen te herkennen.
Een patroon zien waar het niet is is bijna nooit schadelijk;
een patroon NIET herkennen waar het WEL is kan veel vaker dodelijk zijn.
(Als je 3x iemand door het ijs hebt zien zakken en dood hebt zien gaan is het goed als je dat herkent,
als je 3x iemand een appel hebt zien eten en (per toeval, ongerelateerd) dood ziet gaan zul jiij voortaan geen appels meer eten maar dat is niet dodelijk)
Verder houdt 'random' ook in dat een random-generator 3x hetzelfde plaatje achter elkaar kan laten komen, of 3 keer dezelfde 2 plaatjes. Dat is het mooie van random - er is evenveel kans op ELKE volgorde, dus ook op volgordes waar jij als mens een "patroon" in zou herkennen.
Maar nee, denk alsjeblieft niet rationeel na hoor,
vraag het nog eens aan wat huisvrouwen van middelbare leeftijd zonder opleiding die bij volle maan om een ketel heen dansen, DIE weten wel hoe het leven in elkaar steekt !
quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Patronen *denken* te zien is heel normaal hoor, kijk maar eens naar wolken en wat je erin kunt 'zien'.
Dat wil niet zeggen dat die patronen er ook zijn.
Evolutionair gezien zijn hersenen gemaakt om patronen te herkennen.
Een patroon zien waar het niet is is bijna nooit schadelijk;
een patroon NIET herkennen waar het WEL is kan veel vaker dodelijk zijn.
(Als je 3x iemand door het ijs hebt zien zakken en dood hebt zien gaan is het goed als je dat herkent,
als je 3x iemand een appel hebt zien eten en (per toeval, ongerelateerd) dood ziet gaan zul jiij voortaan geen appels meer eten maar dat is niet dodelijk)
Kortom, om het zekere voor het onzekere te nemen zijn onze hersenen overactief in het zien van patronen en relaties. (wat ook veel bijgeloof verklaart - "Ik heb de hardloopwedstrijd gewonnen toen ik deze dobbelsteen in mijn zak had, die brengt DUS geluk !")
ik neem aan dat jij ook uit een vrouw komt die voor jou ook weleens thuis heeft moeten blijven om voor je te zorgen en daarbij de afwas deed en moest stofzuigen of what ever , iets meer respect graag , een opleiding geeft je nog geen levenskennis , het leven geeft je dat , of je nou wel of niet met volle maan rond de ketel danst .quote:Verder houdt 'random' ook in dat een random-generator 3x hetzelfde plaatje achter elkaar kan laten komen, of 3 keer dezelfde 2 plaatjes. Dat is het mooie van random - er is evenveel kans op ELKE volgorde, dus ook op volgordes waar jij als mens een "patroon" in zou herkennen.
Maar nee, denk alsjeblieft niet rationeel na hoor,
vraag het nog eens aan wat huisvrouwen van middelbare leeftijd zonder opleiding die bij volle maan om een ketel heen dansen, DIE weten wel hoe het leven in elkaar steekt !
Ah, dus het leven geeft je kennis.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:50 schreef Summers het volgende:
ik neem aan dat jij ook uit een vrouw komt die voor jou ook weleens thuis heeft moeten blijven om voor je te zorgen en daarbij de afwas deed en moest stofzuigen of what ever , iets meer respect graag , een opleiding geeft je nog geen levenskennis , het leven geeft je dat , of je nou wel of niet met volle maan rond de ketel danst .
Toch jammer dan dat een opleiding je niet helpt tegen patronen zien die er niet zijn als het om vooroordelen gaat .quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ah, dus het leven geeft je kennis.
Ga toch weg joh
Ik heb het hier niet over "hoe lang moeten aardappelen koken" maar over hersenfuncties als patroonherkenning. Nee, sorry, de meeste huisvrouwen weten daar een stuk minder vanaf, daar wordt nou eenmaal niet zo veel over geschreven in de Libelle of het Wicca-maandblad.
FIjn dat je er weer bentquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:37 schreef Summers het volgende:
[..]
Toch jammer dan dat een opleiding je niet helpt tegen patronen zien die er niet zijn als het om vooroordelen gaat .
Die zenertest kan misschien zelfs wel met heel snelle kansberekening.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:48 schreef jogy het volgende:
En trouwens, patroonherkenning is een groot deel van een IQ test dus het blijkt inderdaad dat we er goed in zijn als mens, daarom herkende ik er ook een patroon in bij die zenertest. Oh ja joh? Ja. Ik had het ook kunnen gooien op een mysterieuze gave, maar dat deed ik niet. De telefoontest is vooralsnog nog steeds zwaar aan het falen overigens. Gisteren 1 op de 8 goed.
Ik heb een paar keer gehad dat wanneer ik NIET wist wat de score was van de vorige gok ik veel hoger scoorde dan wanneer ik het wel zag. Maar zodra ik erover na ga denken scoor ik slechter dan wanneer ik dat niet doe. Net als blind typen bijvoorbeeld. Ik kan het wel en doe het ook regelmatig onbewust maar zodra ik erover na ga denken gaat het vaker fout qua zinnen dan wanneer het gedachteloos gaat.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:51 schreef maedel het volgende:
[..]
Die zenertest kan misschien zelfs wel met heel snelle kansberekening.
Feit blijft dat ik toen ik gefocust bezig was er vroeg om bevestiging qua keuze, en ook een heel stuk gewoon intuïtief geklikt heb ik veel hoger scoorde, dan toen ik puur rationeel aan de slag ging.
Zucht, ik zeg niet dat huisvrouwen geen patronen kunnen herkennenquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:46 schreef maedel het volgende:
[..]
FIjn dat je er weer bent
Anyway, voor dit over patronen gaat en over hoe zogenaamd huisvrouwen geen patronen zouden herkennen, kunnen we misschien beter terug naar de toevalsfactor.
Nee, als je denkt dat een score die afwijkt van precies 50% iets aangeeft snap je dus duidelijk niet hoe statistiek / toeval werkt.quote:Dus, _Led_, als iemand 3x achter elkaar een score op die test haalt van hoger dan 50% dan zou je er misschien aan kunnen denken dat het géén toeval meer is?
Dat is een bijzondere claim - waar ik helemaal niks van geloof.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:51 schreef maedel het volgende:
[..]
Die zenertest kan misschien zelfs wel met heel snelle kansberekening.
Feit blijft dat ik toen ik gefocust bezig was er vroeg om bevestiging qua keuze, en ook een heel stuk gewoon intuïtief geklikt heb ik veel hoger scoorde, dan toen ik puur rationeel aan de slag ging.
Klopt maar dan nog zegt dat niet dat het elke keer zo moet zijn. Het kan, is een mogelijkheid natuurlijk. Maar om nou tig berichten te spenderen aan een opemrking van mij dat ik er een patroon in dacht te zien is ook weer een beetje veel van het goede. Ik zeg dat ik een patroon herkende, jij betwijfeld dat, so be it.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zucht, ik zeg niet dat huisvrouwen geen patronen kunnen herkennen
Ik zeg dat het makkelijk is om patronen te zien, ook waar geen patronen zijn.
De mens heeft aanleg om patronen te zien in dingen ook als die er eigenlijk niet zijn.
Nou ja, als mensen beweren dat ze stelselmatig patronen zien en daardoor hoge scores kunnen halen denk ik - dat kan getest worden ! (Zie TTquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Klopt maar dan nog zegt dat niet dat het elke keer zo moet zijn. Het kan, is een mogelijkheid natuurlijk. Maar om nou tig berichten te spenderen aan een opemrking van mij dat ik er een patroon in dacht te zien is ook weer een beetje veel van het goede. Ik zeg dat ik een patroon herkende, jij betwijfeld dat, so be it.
Ik geef godnondeju een RATIONELE verklaring in dit geval voor het mogelijk hoog uitvallen van die specifieke zenertestquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:31 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou ja, als mensen beweren dat ze stelselmatig patronen zien en daardoor hoge scores kunnen halen denk ik - dat kan getest worden ! (Zie TT)
Dus ik wacht nu eerlijk gezegd weer af welke redenen er nu weer aangedragen zullen worden waarom de mensen met bijzondere claims ze dit keer weer niet willen testen![]()
(Echt, ik zou zo onderhand van mijn stoel vallen als er eindelijk eens iemand zegt "Nou weet je wat, ik beweer het niet alleen, ik wil het ook best demonstreren hoor !")
Voor de goede orde, ik zeg ook niet dat jij dat zegt hoorquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:14 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zucht, ik zeg niet dat huisvrouwen geen patronen kunnen herkennen
Hoe vaak is 'te vaak' ?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:50 schreef jogy het volgende:
Trouwens, Led, doe die zenertest en ik zeg nu alvast dat er meerdere keren 3 keer achter elkaar hetzelfde plaatje als uitkomst langs komt. Relatief te vaak om 'random' te zijn in een reeks van 50.
Ok, nou, de enige manier om het testen zodat jij gelooft dat de test op een nette manier afgenomen is, is volgens mij als jij het met je eigen ogen ziet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:31 schreef _Led_ het volgende:
(Echt, ik zou zo onderhand van mijn stoel vallen als er eindelijk eens iemand zegt "Nou weet je wat, ik beweer het niet alleen, ik wil het ook best demonstreren hoor !")
Wat maakt nou, dat jij denkt dat mensen aan jou iets willen bewijzen?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:52 schreef _Led_ het volgende:
Ah, het "nou zo hoeft het al niet meer hoor" excuus, so we meet again
Eerst roepen "Feit blijft dat ik toen ik gefocust... blah", vervolgens "ik claim niks".
Zo mooi hoe mensen liever jaren lang excuses blijven verzinnen om hun claims niet waar te hoeven maken in plaats van maar 1x even te laten zien dat ze waar zijn... Het zal wel een soort van masochisme zijn denk ik dan.
Neuh, ik weet onderhand wel dat mensen dat niet willen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:00 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat maakt nou, dat jij denkt dat mensen aan jou iets willen bewijzen?
En, heb jij zelf al een zenertest gedaan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, ik weet onderhand wel dat mensen dat niet willen.
Ze willen wel van alles roepen, dat wel, want dat is lekker makkelijk en niemand die het kan controleren.
Maar bewijzen ?
Nee, dat zou je alleen doen als je denkt dat je dat kunt.
Gisteren 18 van de 100 goed.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:15 schreef maedel het volgende:
[..]
En, heb jij zelf al een zenertest gedaan?
Wat was de score?
En met welke instelling doe je dat dan?quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Gisteren 18 van de 100 goed.
De laatste keer 14 van de 50 goed.
"Evidence for ESP : None"
Ik probeer me 'voor stellen' wat de volgende kaart is.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:26 schreef maedel het volgende:
[..]
En met welke instelling doe je dat dan?
Ga je willekeurig klikken? Ga je er een berekening op los laten? Probeer je intuïtief te klikken? Vraag je je gids om hulp?
Had ik jou in een vorig topic niet de mond gesnoerd??quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, ik weet onderhand wel dat mensen dat niet willen.
Ze willen wel van alles roepen, dat wel, want dat is lekker makkelijk en niemand die het kan controleren.
Maar bewijzen ?
Nee, dat zou je alleen doen als je denkt dat je dat kunt.
Als je je nou eens zou voorstellen dat hij achter je staatquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik probeer me 'voor stellen' wat de volgende kaart is.
Ik heb 1 keer m'n gids om hulp gevraagd, maar hij zegt niet veel terug. Ik weet ook niet op welke pagina (of bij welke naam) ik 'm open moet slaan eerlijk gezegd.
Als jouw definitie van "de mond snoeren" gelijk staat aan "onlogische onzin spuiien tot mensen het niet meer aan kunnen", ja, dan welquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:30 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Had ik jou in een vorig topic niet de mond gesnoerd??![]()
UFO gespot met Nightvisioncam!
Oh dat heb ik ook al gedaan hoor, gewoon klik-klik-klik blijven doenquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:35 schreef maedel het volgende:
[..]
Als je je nou eens zou voorstellen dat hij achter je staat
Dat zou al wat schelen.
Op het punt dat je je probeert voor te stellen wat de volgende kaart is, ben je al te laat.
Probeer eens serieus om elke keer aan te klikken wat je eerste ingeving is.
En dan écht je eerste ingeving. NIet twijfelen, doen.
Dit gaat je de eerste keer niet veel opleveren misschien, want het vergt wat oefening om daar op te vertrouwen.
Jouw antwoorden komen op een hoop mensen ook niet zo logisch over hoorquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als jouw definitie van "de mond snoeren" gelijk staat aan "onlogische onzin spuiien tot mensen het niet meer aan kunnen", ja, dan wel
dat schaar ik onder "willekeurig klikken" en dat is wat anders.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:37 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh dat heb ik ook al gedaan hoor, gewoon klik-klik-klik blijven doen
Dat levert je net zo weinig op, en iedereen die beweert van niet wil vast wel even een demonstratie geven
Welke test hebben jullie het precies over? Doe ff een linkje aub..quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Gisteren 18 van de 100 goed.
De laatste keer 14 van de 50 goed.
"Evidence for ESP : None"
Laten dat nou net de mensen zijn die vaak roepen dat logica niet nodig is omdat ze zelf wel weten wat de waarheid is etc. etc....quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:38 schreef maedel het volgende:
[..]
Jouw antwoorden komen op een hoop mensen ook niet zo logisch over hoor
Sorry hoor, maar da's voor mij net zo'n onzin als vragen of ik al hulp heb gezocht bij het monster van Loch Ness.quote:Maar goed, dit leidt af van waar het over ging.
Wel jammer dat je je met zo'n bouwvakkergrapje over een gids er van af maakt.
Oh, ik heb er al vaak genoeg doorheen geklikt hoor, zoals gezegd.quote:Ga je het nog eens proberen met mijn tips?
Nee, jij dénkt dat die mensen geen logisch vermogen bezitten.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Laten dat nou net de mensen zijn die vaak roepen dat logica niet nodig is omdat ze zelf wel weten wat de waarheid is etc. etc....
Kortom, mensen die uberhaupt weinig logisch vermogen schijnen te bezitten.
Ja, daar strandt het dus elke keer op hè.quote:Sorry hoor, maar da's voor mij net zo'n onzin als vragen of ik al hulp heb gezocht bij het monster van Loch Ness.
Naar mijn idee komt het er weer op neer dat iemand haar best doet jou een eindje op weg te helpen, en je dingen uit te leggen, en dat jij dan roept dat het onzin is.quote:Oh, ik heb er al vaak genoeg doorheen geklikt hoor, zoals gezegd.
Het komt er zoals gewoonlijk weer op neer :als een kritisch iemand het probeert werkt het niet als een 'believer' het probeert werkt het wel, maar alleen als er geen kritisch persoon bij is om het te controleren. Oh, en demonstreren is natuurlijk des duivels, dat kan al helemaal niet.
Ja, en als bijvoorbeeld AAA elke keer meerdere keren langskomt kan je het vast wel via een statistiekje ergens uitrekenen dat dit te veel is. Het kan wel eens voorkomen maar als het elke keer voorkomt is het misschien niet zo 'random' als de test wil doen blijken.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:45 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Hoe vaak is 'te vaak' ?
Als de laatste keer een cirkel was, is de kans 1 op 5 dat er WEER een cirkel achteraan komt.
Helemaal niet zo'n beroerde kans dus !
Hou in je achterhoofd dat de kans op AAA evengroot is als de kans op ABC, AAB, CBA, BBB of roep het maar - mits de RNG natuurlijk goed is.
Ik zou me kunnen voorstellen dat de gebruikte RNG misschien niet perfect is qua distributie.
Ja, en als het niet random is, dan heeft dat toch nog geen invloed op degene die de test aflegt?quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, en als bijvoorbeeld AAA elke keer meerdere keren langskomt kan je het vast wel via een statistiekje ergens uitrekenen dat dit te veel is. Het kan wel eens voorkomen maar als het elke keer voorkomt is het misschien niet zo 'random' als de test wil doen blijken.
Dat is heel makkelijk aan te tonen, want dat is logica.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:45 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee, jij dénkt dat die mensen geen logisch vermogen bezitten.
Omdat het je nog 3 jaar discussieren zou besparen ?quote:Ja, daar strandt het dus elke keer op hè.
Als dat voor jou zo over komt, waarom zou ik dan investeren in jou bewijzen dat het wél zo werkt?
Zeggen dat ik naar mijn roze eenhoorn moet luisteren of het aan de onzichtbare kabouter op mijn schouder moet vragen zie ik eerlijk gezegd niet als hulp.quote:Naar mijn idee komt het er weer op neer dat iemand haar best doet jou een eindje op weg te helpen, en je dingen uit te leggen, en dat jij dan roept dat het onzin is.
Ja, maar ik durf ook na te denken met mijn ratio, waardoor ik mijn 'intuitie' me niet laat besodemieteren.quote:Dúrf je wel te luisteren naar je intuïtie?
Als er een patroon in zit wel. Want dan is het patroonherkenning en moet het bij een IQ test gegeven worden in plaats als psy-testquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:50 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, en als het niet random is, dan heeft dat toch nog geen invloed op degene die de test aflegt?
Ik geloof best dat het voor komt hoor, ik heb er ook wel eens 3 achter elkaar gezien, zelfs wel eens 2x in een set van 50.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:48 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja, en als bijvoorbeeld AAA elke keer meerdere keren langskomt kan je het vast wel via een statistiekje ergens uitrekenen dat dit te veel is. Het kan wel eens voorkomen maar als het elke keer voorkomt is het misschien niet zo 'random' als de test wil doen blijken.
Het is concreet. Dat durf jij alleen niet eens als beginsel aan te nemen heb ik de indruk. Ik vermoed ook dat je niet weet/begrijpt waar mensen over praten als ze het over intuïtie hebben, je reageert er in ieder geval elke keer heel vreemd op.quote:
Stiekem wil ik daar ook wel eens het antwoord op weten. Even serieus maar dit is toch best een rake opmerking mijns inziens. Waarom gaan de mensen met hun gigantische x-men claims wel telkens in discussie op een forum maar laten ze het niet gewoon een keer zien (om vervolgens van de hele ellende af te zijn).quote:Omdat het je nog 3 jaar discussieren zou besparen ?
Waarom wel elke keer in discussie gaan jarenlang, maar niet even 1 keer met bewijs op de proppen komen ?
Ik denk dat ik het antwoord inmiddels wel weet waarom.
HAHAHAHAhahA en dan ook nog die link durven te postenquote:spellmeista: mond gesnoerd blabla
Dat zegt toch genoeg? Het boeit niet wat je doet.quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:02 schreef Spellmeista het volgende:
http://www.psychicscience.org/esp3.aspx tijdstip: 5 voor 12
1e keer: met muziek aan,normale verlichting, net een peuk op, intuitief klikken en niet te lang nadenken: You scored 19
2e keer: Enya aangezet, kaarsjes neergezet, wierook aan, msn uit, meditatieve toestand, het is inmiddels 12 uur(spookuur), contact gezocht met mogelijke gidsen, lichtjes bij de Boeddha aan, 1 van de twee beeldschermen uitgeschakeld(inmiddels is het 4 over 12--middernacht): You scored 18
3e keer: Enya staat aan, proberen het programma te doorgronden, verder zelfde methode: you scored 16
4e keer: Aan God vragen of hij mij wil leiden, kort bidden: You scored 21
5e keer: Willekeurig constant 1 kaart indrukken: You scored 22
6e keer: Gewoon weer eens een keer raakklikken!: You scored 15
7e keer: Gesloten deck, clairvoyance, cards unseen, peuk in de hand, intuitief: you scored 20
8e keer: Gesloten deck, clairvoyance, cards unseen, meditatieve toestand, vraag gidsen om hulp in tijd van "nood", wierook stokje branden, "the Secret gebruikt" en andere zaken waarvan ik dacht dat ze me zouden helpen, kop koffie op: You scored 24
Zo genoeg voor nu
Nee, dat klopt niet wat je zegt, weliswaar zijn er weinig testresultaten over de "middag-periode" van mij bekend(namelijk 3) tegen 8 rond 12 uur. Echter er zijn wel degelijk verschillen: in de middag periode scoor ik aanzienlijk lager met de random klik. Ik herhaal zelfs de random klik later op de avond nog een keer en daarbij komt er weer zo'n lage score uit. De rest van de scores ligt allemaal boven de "middag-periode"(met de laatste niet mee geteld) en bij de laatste score van de "avond-score" scoor ik zelf 24, wat redelijk ligt bij mijn laatste "middag-score"(die namelijk eentje minder was). Het zou zowiezo leuk zijn als jullie deze test ook eens zouden doen! Ik heb tot nu toe nog niemand gezien die serieus op deze nmm "goede-zener-test" resultaten in dit topic plaatst, maar misschien komt dat nog. In mijn opinie verschillen de scores ook op het niveau van dag en nacht namelijk, maar daar zou ik in de loop der tijd nog meer testen voor moeten doen!quote:Op donderdag 19 februari 2009 05:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat zegt toch genoeg? Het boeit niet wat je doet.
Deze test heb ik gewoon eerlijk gemaakt, zo heb ik hem hier neergeschreven en van patroonherkenning is geen sprake omdat er geen patroon in zit. Als dat zo is mag jij hem gaan doorbreken en kijken of je boven de 24 uit komt. Kijken of je dat binnen 11 keer op jouw manier van patroonherkenning gaat lukken. Echter ik gebruik geen patroonherkenning, laat dat duidelijk zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:29 schreef Michielos het volgende:
Ik wil wel bij de test zijn om foul play uit te sluiten![]()
Overigens patroonherkenning doen gokkers ook. Het is de reden dat ze euro's lichter zijn at the end of the day.
Of mensen die 4x 8er elkaar een meisje krijgen MMMM en dan denken dat bij het volgende kind de kans groter is dat ze een jongen krijgen ipv "weer" een meisje.
Wat men vergeet is dat dit soort zaken zonder "geheugen" werken en at random iets pakt ipv via een patroon.
Men denkt echter dat er wel een patroon in zit.. De gokkast heeft geen geheugen.. hij doet niet verlies/verlies/verlies en dan win maar is telkens gereset na elke beurt. Hetzelfde als met de zenertest. Dat je er een patroon in denkt te herkennen, maakt je mens. Evolutionair gezien was dit voor ons van levensbelang.
ik zeg toch helemaal niet dat het patroonherkenning is???quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:52 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Deze test heb ik gewoon eerlijk gemaakt, zo heb ik hem hier neergeschreven en van patroonherkenning is geen sprake omdat er geen patroon in zit. Als dat zo is mag jij hem gaan doorbreken en kijken of je boven de 24 uit komt. Kijken of je dat binnen 11 keer op jouw manier van patroonherkenning gaat lukken. Echter ik gebruik geen patroonherkenning, laat dat duidelijk zijn.
De keren dat hij 'in meditatieve toestand' zit scoort hij volgens de gegeven informatie hoger.quote:Op donderdag 19 februari 2009 05:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dat zegt toch genoeg? Het boeit niet wat je doet.
Ja, het lijkt mij zo klaar als een klontje dat er hier dus niks aan de hand isquote:Op woensdag 18 februari 2009 17:14 schreef Spellmeista het volgende:
1e keer: Met muziek aan, 100 kaarten, serieus en snel geklikt zonder na te denken: You scored 15
2e keer: Met muziek aan, willekeurig klikken op gevoel: You scored 14
3e keer: Enya aangezet en wierrook gebrand, tevens gefocussed en geluisterd naar "the inner voice", tevens in meditatieve toestand, msn uitgezet voor eventuele storingen: You scored 23
Nou dit lijkt mij zo klaar als een klontje![]()
Je scoort dus gewoon binnen de normale verwachtingen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:02 schreef Spellmeista het volgende:
http://www.psychicscience.org/esp3.aspx tijdstip: 5 voor 12
1e keer: met muziek aan,normale verlichting, net een peuk op, intuitief klikken en niet te lang nadenken: You scored 19
2e keer: Enya aangezet, kaarsjes neergezet, wierook aan, msn uit, meditatieve toestand, het is inmiddels 12 uur(spookuur), contact gezocht met mogelijke gidsen, lichtjes bij de Boeddha aan, 1 van de twee beeldschermen uitgeschakeld(inmiddels is het 4 over 12--middernacht): You scored 18
3e keer: Enya staat aan, proberen het programma te doorgronden, verder zelfde methode: you scored 16
4e keer: Aan God vragen of hij mij wil leiden, kort bidden: You scored 21
5e keer: Willekeurig constant 1 kaart indrukken: You scored 22
6e keer: Gewoon weer eens een keer raakklikken!: You scored 15
7e keer: Gesloten deck, clairvoyance, cards unseen, peuk in de hand, intuitief: you scored 20
8e keer: Gesloten deck, clairvoyance, cards unseen, meditatieve toestand, vraag gidsen om hulp in tijd van "nood", wierook stokje branden, "the Secret gebruikt" en andere zaken waarvan ik dacht dat ze me zouden helpen, kop koffie op: You scored 24
Zo genoeg voor nu
De keer dat ik een appel aan het eten was scoorde ik ook hoger.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:18 schreef jogy het volgende:
[..]
De keren dat hij 'in meditatieve toestand' zit scoort hij volgens de gegeven informatie hoger.
En ook niet dat er concreet om hulp gevraagd wordt door iemand.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:33 schreef Spellmeista het volgende:
Ik zie trouwens geen van jullie hier met concrete uitkomsten komen! Iets waar ik wel uitermate geinteresseerd in ben namelijk dus doe dat dan ook gewoon ff.
Limburg. ik ben bereid naar Nijmegen te komen. De omstandigheden mogen in jouw voordeel zijn hoor ALLEEN wil ik wel van te voren weten welke omstandigheden dit zijn.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:33 schreef Spellmeista het volgende:
Wacht ff ten eerste Michielos waar kom je vandaan(ivm reistijd voor jezelf)? Ik wil best op jouw verzoek ingaan namelijk om uit te sluiten dat er hier niet-"gefaked" wordt. We zullen dan even via de PM een datum moeten prikken en je bent hier ook van harte uitgenodigd voor een kop koffie in de avond! Ik kom uit de omgeving van Nijmegen en ik ga dus niet naar jou toe. Allereerst wil ik de omstandigheden zo creeën dat ze in mijn voordeel zijn! We zullen dan zien wat de uitkomsten zijn van de verschillende testen! We kunnen ook op een gegeven moment proberen dat jij de kaarten projecteerd en voor mij klikt! En daarbij zie ik de resultaten dus niet(behalve op het eind). Ik stel voor dat we dan zo'n 8 tot 12 testen doen om een goed resultaat te verkrijgen.
Ten tweede @L.E.D. ik ben van mening dat ik wel wat heb aangetoond en dat heb ik hierboven al beschreven. De score ligt 's middags aanzienlijk lager als 's avonds(dat) en bij mijn "zone" creëren scoor ik het hoogst. Ik ben van mening dat dit geen toeval is.
Ik zie trouwens geen van jullie hier met concrete uitkomsten komen! Iets waar ik wel uitermate geinteresseerd in ben namelijk dus doe dat dan ook gewoon ff.
Kom je met de auto? Ik zit zowiezo te denken aan een tijdstip rond 10 uur aankomst van jou bij mij. Daar ga jij eerst voor de computer zitten en je gaat op verschillende manieren en ook dmv mijn instructies de testen maken(ik zit te denken aan 8 testen op verschillende manieren, 2 van de 8 mag je op je eigen manier doen, waarvan jij denkt dat je de hoogste score gaat behalen. Ik stel voor dat we daarna nog 1 of 2 testen doen waarbij ik achter de computer ga zitten en ik de kaarten probeer te projecteren. Elke test bestaat iig uit 100 kaarten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:36 schreef Michielos het volgende:
[..]
Limburg. ik ben bereid naar Nijmegen te komen. De omstandigheden mogen in jouw voordeel zijn hoor ALLEEN wil ik wel van te voren weten welke omstandigheden dit zijn.
Je kunt van mening zijn wat je wilt, dat maakt je mening nog niet zinnig.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:33 schreef Spellmeista het volgende:
Ten tweede @L.E.D. ik ben van mening dat ik wel wat heb aangetoond en dat heb ik hierboven al beschreven. De score ligt 's middags aanzienlijk lager als 's avonds(dat) en bij mijn "zone" creëren scoor ik het hoogst. Ik ben van mening dat dit geen toeval is.
Maak jij die fokking testen dan eens man! In plaats van het alleen maar te bestrijden. Ik weet haast zeker dat als je het niet zou faken niet boven de 24 uitkomt. En daarvoor heb je 11 kansen. Ik weet niet hoeveel je er inmiddels al hebt gedaan? http://www.psychicscience.org/esp3.aspx is het adres L.E.D.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:48 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je kunt van mening zijn wat je wilt, dat maakt je mening nog niet zinnig.
Wat je hebt aangetoond is dat je precies scoort volgens de 'random' verwachting. Niet meer, niet minder.
Het moet achter de computer omdat het programma alles netjes uitrekend, desgewenst kunnen we kaarten maken ter plekke en voegen we er nog een test aan vast!quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:48 schreef Michielos het volgende:
waarom moet het achter de computer? en vanaf welke normen ben je "begaafd" of haal je een bovengemiddelde score?
de scores die je eerder aangaf, overtuigen me iig niet echt.
Die norm kan vanaf 0 al berekend wordenquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:48 schreef Michielos het volgende:
en vanaf welke normen ben je "begaafd" of haal je een bovengemiddelde score?
Okee, ik heb 'm net gedaan.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:51 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Maak jij die fokking testen dan eens man! In plaats van het alleen maar te bestrijden. Ik weet haast zeker dat als je het niet zou faken niet boven de 24 uitkomt. En daarvoor heb je 11 kansen. Ik weet niet hoeveel je er inmiddels al hebt gedaan? http://www.psychicscience.org/esp3.aspx is het adres L.E.D.
Een hoge score iddquote:Op donderdag 19 februari 2009 10:57 schreef Michielos het volgende:
Ik heb 27 op de 100.. zonder enya. zonder meditaitie.. ik ben dus ook begaafd
quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:57 schreef Spellmeista het volgende:
Nee 100 kaarten en je hebt 11 kansen! De test moet op dezelfde wijze gemaakt worden. Je kans kan namelijk afnemen bij 100 kaarten.
100 kaarten L.E.D.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:58 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je begrijpt echt helemaal niks van statistiek he ?
Ik wist dat je het in je hadquote:Op donderdag 19 februari 2009 11:02 schreef Michielos het volgende:
even opnieuw gedaan.. kijk hier
[ afbeelding ]
help me even.. dat is eeh 36
dit was na de 2e keer toen ik de hang of it kreegquote:Op donderdag 19 februari 2009 11:06 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ik wist dat je het in je had(wel 25 kaarten he) en na hoeveel keer was dit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |