abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66033781

Sports Interactive Games

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2009 is het spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen?
Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM2009 patch 1

MAC: Intel Processor, OS X 10.5.5 , NVIDIA GeForce 7300 / ATI X1600 Radeon. 1GB RAM
Windows: OS Windows Vista / XP; Vista 2.0 GHz / XP 1.4 GHz; Vista 1 GB / XP 512 MB RAM; 2 GB vrije ruimte;
128 MB NVIDIA FX 5900 Ultra, ATI Radeon 9800, Intel 82915G/82910GL of hoger

01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.

© donroyco (met dank aan sjimz)
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_66033862
tvp
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:42:21 #3
203638 DurQ
Stop Smoking, Or Die Trying
pi_66034309
TVP
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:47:24 #4
62489 SimK
Thonbroeder
pi_66034524
Aansluitend op TT, ga ik maar eens even verder met Feyenoord. Nog altijd in het tweede seizoen
pi_66038108
Ik kreeg zojuist het volgende bericht in mijn FM mailbox:

De stats van Henri Saivet waren op dat moment:

Voor mij was het verhaal:

Saivet heb ik gekocht in mijn eerste of tweede seizoen met Ajax. Daarna heeft hij in mijn 2de gespeeld en heb ik hem zo goed mogelijk proberen te trainen. Ook heb ik hem zoveel mogelijk door goede mentoren laten begeleiden. Tot het seizoen van 2014/2015 heeft hij slechts enkele wedstrijden gespeeld, waarvan het meeste als invaller. Het seizoen 2014/2015 zou hij dan eindelijk een basisplaats krijgen en zich mogen bewijzen.
Juventus bood echter ruim 5 miljoen, 100% salaris en een defenitieve aankoop prijs om hem over te nemen. Mijn tegenbod was 1 jaar verhuren voor 5 miljoen en 100% salaris, zonder optie tot koop. Dat accepteerden zij.

Saivet werd in dat jaar 1 van de beste spelers in zowel de Serie A, als de Champions League. Zijn waarde steeg tot 36.5 miljoen en Real madrid deed aan het begin van het seizoen 2015/2016 het bovenstaande bod.

Aangezien Saivet dus nog geen seizoen bij mij had gespeeld, en ik ook net Keirrison (hoe spel je dat ook al weer) had verkocht voor 20 miljoen, heb ik besloten dat ik hem zeker 1 jaar in actie zou willen zien bij mijn Ajax. Het geld had ik niet nodig, zijn contract was net voor het bod opengebroken en verlengt van 2018 tot 2020 en hij was happy.
Ook was het geen 58 miljoen contant. Vond het wel een leuk bod, en verhaal dus dacht ik dat post ik maar even.

Typo's omdat er een zeer luie kat op schoot ligt.
pi_66039660
Eindelijk weer een topic.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_66039664
Zo leuk hè, met een spel kan de TT wel waarheid worden.

Binnenkort maar even een nieuw spel starten wanneer ik m'n extra geheugen erin heb zitten .
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_66040004
Hoe kan ik ookal weer een speler laten begeleiden? zie het bij spelerscommunicatie niet staan.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_66040079
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:43 schreef Superheld het volgende:

Binnenkort maar even een nieuw spel starten wanneer ik m'n extra geheugen erin heb zitten .
Feyenoord is in FM geen uitdaging zoals in het echt. Ik denk dat Bayern Leverkusen bijna gelijk is aan het huidige feyenoord. Het enige voordeel is dat zij betere vleugelspelers hebben, maar een goede uitdaging is het zeker.
Ik ben er ook ik bezsig met een game, nog niet al te lang, maar zeker leuke club.
  Forum Admin vrijdag 13 februari 2009 @ 23:44:33 #10
35723 crew  GGMM
pi_66042537
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:04 schreef John_Gotti het volgende:
Ik kreeg zojuist het volgende bericht in mijn FM mailbox:

[ afbeelding ]

De stats van Henri Saivet waren op dat moment:

[ afbeelding ]

Voor mij was het verhaal:

Saivet heb ik gekocht in mijn eerste of tweede seizoen met Ajax. Daarna heeft hij in mijn 2de gespeeld en heb ik hem zo goed mogelijk proberen te trainen. Ook heb ik hem zoveel mogelijk door goede mentoren laten begeleiden. Tot het seizoen van 2014/2015 heeft hij slechts enkele wedstrijden gespeeld, waarvan het meeste als invaller. Het seizoen 2014/2015 zou hij dan eindelijk een basisplaats krijgen en zich mogen bewijzen.
Juventus bood echter ruim 5 miljoen, 100% salaris en een defenitieve aankoop prijs om hem over te nemen. Mijn tegenbod was 1 jaar verhuren voor 5 miljoen en 100% salaris, zonder optie tot koop. Dat accepteerden zij.

Saivet werd in dat jaar 1 van de beste spelers in zowel de Serie A, als de Champions League. Zijn waarde steeg tot 36.5 miljoen en Real madrid deed aan het begin van het seizoen 2015/2016 het bovenstaande bod.

Aangezien Saivet dus nog geen seizoen bij mij had gespeeld, en ik ook net Keirrison (hoe spel je dat ook al weer) had verkocht voor 20 miljoen, heb ik besloten dat ik hem zeker 1 jaar in actie zou willen zien bij mijn Ajax. Het geld had ik niet nodig, zijn contract was net voor het bod opengebroken en verlengt van 2018 tot 2020 en hij was happy.
Ook was het geen 58 miljoen contant. Vond het wel een leuk bod, en verhaal dus dacht ik dat post ik maar even.

Typo's omdat er een zeer luie kat op schoot ligt.
Bij mij spelen ze na vijf seizoenen (Saivet + Keirrson) nog steeds bij Ajax.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin vrijdag 13 februari 2009 @ 23:45:13 #11
35723 crew  GGMM
pi_66042563
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef Roberto258 het volgende:
Hoe kan ik ookal weer een speler laten begeleiden? zie het bij spelerscommunicatie niet staan.
Bij spelerscommunicatie.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_66042670
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:50 schreef Roberto258 het volgende:
Inderdaad bij spelerscommunicatie/playerinteraction. Als het mogelijk is zie je, nadat je daarin bent gegaan onderin een balk met een naam. Als je die aanklikt krijg je, mits er meerdere mogelijkheden zijn, alle mogelijke links te zien.
Ga wel bij de speler die je als leerling wil linken aan een ander naar het spelerscommunicatie/playerinteraction menu en link hem dan aan de oudere.ervaren speler.
pi_66042784
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:43 schreef Superheld het volgende:
En zonder ook, want Beenhakker zegt dat.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_66042904
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:44 schreef GGMM het volgende:

[..]

Bij mij spelen ze na vijf seizoenen (Saivet + Keirrson) nog steeds bij Ajax.
Een top combinatie. Echter staan bij mij nu Babel en Saivet voorin. Ook is dit het eerste seizoen zonder Huntelaar, hij is niet weg maar is pinchhitter geworden. Ook valt hij bij slechte prestaties al in de rust of 55-60ste minuut in.

Daarnaast heb ik nog een aantal talenten, en om Keirrison om de weer om de bank te houden (en dan ook 20 miljoen mis te lopen vond ik te slecht).

Echter na 3 jaar op rij de competie, 4 jaar op rij de beker, en 4 jaar op rij de champions league heb ik nu misschien te veel gewijzigd. Na 9 wedstrijden sta ik 4de in de competie, dat ben ik niet gewend
  zaterdag 14 februari 2009 @ 00:13:49 #15
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_66043536
Zo speel je AZ van de mat met Ajax met 4-1 om daarna tegen RKC blij te mogen zijn met een 0-0, om vervolgens weer gewoon met 3-0 te winnen van Dortmund in de CL.
pi_66044040
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:47 schreef John_Gotti het volgende:

[..]

Inderdaad bij spelerscommunicatie/playerinteraction. Als het mogelijk is zie je, nadat je daarin bent gegaan onderin een balk met een naam. Als je die aanklikt krijg je, mits er meerdere mogelijkheden zijn, alle mogelijke links te zien.
Ga wel bij de speler die je als leerling wil linken aan een ander naar het spelerscommunicatie/playerinteraction menu en link hem dan aan de oudere.ervaren speler.
Thnx het is gelukt. Al m'n spelers waren er erg blij mee. De moraal en harmonie in de ploeg is toch al bizar goed, nadat ik m'n sterspeler aanvoerder had gemaakt. Ik zal morgen m'n ploeg wel even posten
Eerste oefenwedstrijd (tegen amateurclub) met 14-0 gewonnen. De verwachting is een plaatsje in de middenmoot en de financiën gaan ook goed
pi_66045153
Moet nog een keer verder gaan met Leeds united.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_66045821
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:29 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Thnx het is gelukt. Al m'n spelers waren er erg blij mee. De moraal en harmonie in de ploeg is toch al bizar goed, nadat ik m'n sterspeler aanvoerder had gemaakt. Ik zal morgen m'n ploeg wel even posten
Eerste oefenwedstrijd (tegen amateurclub) met 14-0 gewonnen. De verwachting is een plaatsje in de middenmoot en de financiën gaan ook goed
Baseer je aanvoerder op determination/doorzettingsvermogen & influence /invloed. Dat maakt de beste aanvoerder.

Welke club speel je mee?
pi_66048757
Achja wat is het spel toch raar

Zo scoor je de ene wedstrijd met pijn en moeite 1 goal als je 5 tot 6 uitgelezen kansen heb

Nu speel ik tegen Villarreal in de Champions League en ik win met 5 - 0 met 4 uitgelezen kansen:D

Met 2 afgekeurde doelpunten weet niet of het terecht was

[ Bericht 12% gewijzigd door leotje1992 op 14-02-2009 10:39:42 (toevoeging) ]
pi_66049475
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:44 schreef John_Gotti het volgende:

[..]

Baseer je aanvoerder op determination/doorzettingsvermogen & influence /invloed. Dat maakt de beste aanvoerder.

Welke club speel je mee?
Doorzettingsvermogen 19 en invloed 10. M'n tweede aanvoerder heeft doorzettingsvermogen 11 en invloed 18.
Ik speel met De Graafschap, voorbereiding 4e seizoen.
pi_66049571
Invloed is het belangrijkste voor een aanvoerder;)
pi_66049861
Naja de kwaliteit van de speler zal ook wel belangrijk zijn neem ik aan, en hij is de absolute ster van het team. Iedereen heeft hem als favoriet personeel
pi_66059092
ben ook begonnen met feyenoord:P
eerste oefenwedstrijd 20-0 gewonnen van sc feijenoord
Gattuso 8
pi_66059796
Nadat ik met Leeds Europees voetbal had gehaald was voor mij de challenge wel klaar. Kampioenschap en bekers winnen is een kwestie van tijd maar ik had er niet zo'n zin meer in. Het meeste plezier haal ik altijd uit een carrière spel waarbij ik begin bij een eerste divisieclub. Dit keer is dat SC Cambuur-Leeuwarden geworden.

Bij mijn aanstelling was mij 1 ding gelijk duidelijk, geld is er niet. Zelfs als ik mijn doelstelling naar kampioenschap schuif krijg ik er geen geld bij dus die liet ik staan op mid table finish. Ik zat al bijna aan mijn salarisbudget dus mocht ik spelers willen halen moest ik eerst al de nutteloze aanhangsels verkopen.
Na een inventarisatie gemaakt te hebben vielen mij 2 dingen op: Mijn assistent is niet goed bij zijn hoofd en Brandon Bonifacio heeft een verschrikkelijke rotkop.

Om maar met dat 2de te beginnen. Hij trekt een kop waar de gemiddelde bontkraagmarokkaan op het Zuidplein jaloers op is. Ondanks dat is hij een goede speler en bovendien er jong dus speelt hij in de voorbereiding zijn minuten mee. Maar op een gegeven moment ben ik die foto van hem zo zat dat ik hem voor een prikkie te koop zet en ik hem voor 40k op de trein zet naar Beerschot in België.
Dan mijn assistent. Hij roemt mijn slechtste verdedigers om hun aanvallende kwaliteiten en beloofd mij dat mijn 3de spits een sterspeler kan worden in de Eredivisie. Geen idee of het een bug is maar hij bakt er niks van.
Ik heb er een gewoonte van gemaakt mijn assistent altijd te raadplegen bij mijn teammotivatie maar in een oefenwedstrijd tegen Feyenoord eist hij een overwinning. Nogal logisch dus dat ik hem maar gelijk ontsla en verder ga met mijn 2de assistent, Alfons Arts, die wel normale dingen roept (ik blijf het raar vinden dat je aan het begin soms wel 3 assistenten hebt maar later er maar maximaal 1 tegelijk kan hebben).

Nadat alle overbodige spelers gedumpt zijn, soms voor nog best leuke bedragen, heb ik een klein transferbudgetje en wat meer ruimte voor salarissen. Omdat ik die Bonifacio heb weggedaan moet ik opzoek naar een centrale middenvelder, het liefst een talent. Na wat zoeken kom ik onder andere Mascio tegen. Hoewel ik niet van de lijstjes ben maar ik hem wel regelmatig voorbij heb zien komen in deze topicreeks wist ik wat hij huis heeft. Ondanks enige aarzeling kies ik van de 3 serieuze kandidaten voor de zekerheid van Mascio en dan is de transfer gauw rond.
Omdat ik niet zo breed in mijn aanvallers zit ga ik opzoek naar een gratis spitsje, desnoods voor de bank. Houssain Ouhsaine Ouichou voldoet aan alle eisen van een basisspeler (onder andere zijn niet aanwezige hoge salaris is belangrijk) en komt dus mijn elftal versterken. Mijn supporters zijn helemaal door het dolle dat ik zo'n wereldspeler voor een prikkie heb kunnen aantrekken dat de shirtverkoop de pan uit rijst, ik kon hem niet (en ik twijfel nog steeds aan de uitspraak van zijn naam).
Verder komen er 2 bankzitters van amateurclubs en leen ik Anita van Ajax.

Na een weinig bijzondere voorbereiding begin ik goed aan de competitie. Van de eerste 8 wedstrijden win ik er 4 en speel ik er 3 gelijk. Mijn eerste bekerwedstrijd is een kansloze nederlaag tegen Roda JC: 1-3.
Zo kabbelt het seizoen voort terwijl ik vecht voor mijn plekkie vooraan. Na een goede eerste periode win ik de tweede en sta ik op schotsafstand van de nummer 1 positie. Helaas komt dan de FM-dip. Iedereen kent hem, wat je ook doet, je verliest ineens wedstrijden die je normaal zou winnen en elke bal schiet je naast. Maar gelukkig, zoals het "hoort", komt ineens weer alles bij elkaar en wordt er na 7 wedstrijden weer eens gewonnen. Doordat ik mijn periode al heb hoef ik me verder geen zorgen te maken en ik eindig als 6de.

Bang als ik ben voor de nacompetitie, ik heb er geen goede ervaringen mee, gooi ik mijn tactiek drastisch om. Tegen de top van de eerste divisie won ik zelden, laat staan tegen eredivisie ploegen. Een 4-5-1 op de counter is geboren. Onder het motto "scoren hunnie niet speel je minstens gelijk" begin ik tegen RBC.
De eerste wedstrijd wordt uit verloren met 2-1. In de return moet ik na een 0-0 ruststand mijn oude spel gaan spelen om nog kans te maken. Gelukkig doet Mascio waar hij het hele seizoen al mee bezig is, namelijk vrije trappen scoren. Met de 1-0 in de tas switch ik gelijk naar een 6-4-0 opstelling en weet ik de overwinning over de streep te trekken.
Volgende tegenstander... Sparta...
Weer met die 4-5-1 begin ik dramatisch. Binnen 5 minuten is het me duidelijk, dit wordt niks zo. Ik verander dus weer naar de 4-1-3-2 waar ik altijd mee speel en na een half uur kom ik 1-0 achter. Ik legde me al neer bij het feit dat Sparta gewoon een paar maten te groot is als ik vlak voor rust ineens 1-1 maak. Na rust hetzelfde spelbeeld. Sparta aan de bal, al combinerend mijn hele verdediging uit positie spelend. Gelukkig blijft het daarbij en komen ze zelden aan schieten toe en als ze dat al doen is het een homerun; hard en heel hoog.
In de return toch maar weer terug gegrepen naar de laffe counter opstelling. Nu blijft het heel lang 0-0 en komt Sparta niet echt aan voetballen toe. Tot mijn grote geluk mag ik dan in de 73ste minuut een vrije trap nemen net buiten hun zestien. Mascio uiteraard achter de bal... Maar ook die mist weleens en dus blijft het spannend. Met mijn uitdoelpunt in de pocket ben ik dus door als het zo blijft. Maar het bleef niet bij 0-0. Ik maak zelfs vlak voor tijd uit een heerlijk uitgevoerde counter 0-1 en dat maakte aan alle Sparta hoop een einde.
Nadat alle felicitaties uit de bestuurskamer zijn ontvangen zie ik mijn volgende tegenstander: Go Ahead Eagles.
Tot mijn grote verbazing hebben ze het gered tegen De Graafschap, wat een 0-2 overwinning thuis moest verdedigen. De Eagles werden in de competitie 2 keer glansrijk verslagen dus vol goede moed, maar met de 4-5-1, gingen we naar Deventer.
De eerste wedstrijd kan ik kort over zijn: 0-0.
De thuiswedstrijd besloot ik alle schroom van me af te zetten en er vol voor te gaan. Na 10 minuten schoot Mascio zijn 12de vrije trap binnen en nog 10 minuten later stond het 3-0. Ik kon eigenlijk niet geloven dat ik met Cambuur gelijk zou promoveren en dus dat FM het in de 2de helft nog wel zou recht zetten.
Maar de 2de helft vloog om en de ruststand van 3-0 bleef staan.

SC Cambuur-Leeuwarden was gewoon gepromoveerd . Ondanks een negatief banksaldo van 2 miljoen (en dat terwijl er voor 1.4 miljoen aan spelers was verkocht) speelde ik Eredivisie.
Mascio was de grote man. Ondanks dat hij net 17 was toen hij zijn eerste wedstrijd speelde was hij topscoorder met 17 goals, waarvan 12 vrije trappen en 3 penalty's.

Seizoen 2

Na mijn zeer onverwachte promotie kwam ik er tijdens de transfer periode pas achter hoe slecht ik er eigenlijk voor stond. Ondanks TV geld en mijn seizoenskaart verkoop stond ik nog dik 2 miljoen in de schuld.
In een poging daar wat aan te doen regelde ik oefenwedstrijden tegen Feyenoord, Ajax, AZ, Heerenveen, Twente en Groningen. Na meer dan 20 topclubs uit het buitenland had ik met HSV eindelijk ook daar raak. Ondanks het veel te drukke programma, 5 wedstrijden in 1 week, was ik tevreden. En de supporters schijnbaar ook. Elke wedstrijd was zo goed als uitverkocht. Zeker de 2-1 overwinning op Heerenveen viel in de smaak. Maar ondanks dat ik hiermee best wat centjes had verdient was er amper transfer budget. Ook gingen er wat spelers weg dus was er wat ruimte in de salarispot.

Op zoek naar transfer vrije spelers bleek half NAC geen lopend contract meer te hebben. Nadat ik 7 spelers een aanbieding had gedaan accepteerden Tamerus, Mtiliga en Zwaanswijk. Ook gratis kwam Obodai van RKC.
Helaas hadden andere clubs het voorzien op Mascio. Ondanks dat hij nog happy was besloot ik hem een nieuw contract aan te bieden. Ook vroeg ik hem om een versterking van zijn oude club. Hij rade aan om Cascio te halen, dat is tenslotte ook zijn favoured personnel. Voor 30k kwam Cascio op de bank zitten. Een kleine prijs om Mascio tevreden te houden.

Het seizoen begon zoals ik verwacht had. Slecht.
Ik won zelden en stond halverwege dan ook onderaan met 9 punten. Dat Mascio bij niet heeft kunnen spelen was ook niet zo positief denk ik. In de winterstop 2 oefenwedstrijden geregeld en wat met mijn tactiek geëxperimenteerd. Toen ik wat solider was achterin ging het ook ineens voorin beter (misschien op conto te schrijven van Mascio die weer meedoet). Ondanks dat ik nu regelmatiger won stond ik nog steeds laatste. Gelukkig won ik wel meer dan de rest van de degradatiekandidaten en kwam ik dus steeds dichterbij. Met nog 3 wedstrijden te gaan stond ik 14de. Gelijk met de nr 15 en 16 en 3 punten voor op nr 17 en 18.

De eerste wedstrijd van de 3 was gelijk bevrijdend. Ik won en de concurrentie niet. Daardoor stond ik stevig op de 14de plek en was directe degradatie afgewend. Maar nu wilde ik ook de nacompetitie ontlopen maar met Willem II (de nummer 6) en Feyenoord voor de boeg zou dat moeilijk worden. Wonder boven wonder was Willem II een makkie, 2-0. Het enige wat mij te doen stond was mijn voordelige doelsaldo van 16 ten opzicht van VVV niet meer weg te geven en ik was minimaal 15de. Gelukkig verloor ik maar met 0-3 en VVV verloor zelfs dus de 15de plek was van mij.

Nu gaat zometeen het 3de seizoen beginnen en begint er al gelazer. Verschillende spelers wilden hun contract niet verlengen omdat ze "hun opties open willen houden". Ouichou gaat al weg en en Michael Jansen staat overal in de belangstelling. Ook Peter van der Vlag heeft nog niet verlengd.

Ik hoop dat het financieel nu wat beter is want ik denk niet dat ik weer een blik gratis spelers kan opentrekken, maar ik vrees voor het ergste.

Edit - Jezus wat een verhaal... Overigens zijn screenshots op aanvraag te maken.
The only thing I fear is my MoM
pi_66059842
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:07 schreef Juk het volgende:
-knip-
Poeh lang verhaal!

tvp
It Never Hurts To Help!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: