Men weert gewoon sinds oktober allerlei extremisten. Wilders doet dat trouwens ook graag. Wilders heeft onlangs nog een verzoek ingediend om een bepaalde imam te weigeren.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:16 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Blijkbaar een groep die dermate groot genoeg was, dat het reden was om Wilders te weigeren.
Engeland buigt op alle fronten, dit is alleen maar het zoveelste voorbeeld weer
Wilders wil iemand uit GB weigeren. GB wil Wilders weigeren. De ironie.quote:[..] In een verklaring donderdag wijst de organisatie op de schriftelijke vragen die Wilders’ partij PVV vorige maand stelde naar aanleiding van de komst naar Nederland van de imam Khalid Yasin uit het Britse Sheffield. De PVV vroeg aan drie ministers of deze bereid waren ‘deze kwaadaardige man de toegang tot Nederland te ontzeggen’. De partij vroeg zich af hoe het mogelijk was dat de sjeik ‘in staat wordt gesteld om hier haat te komen zaaien’. [..] bron
Eh, dat geldt ook voor marokkanen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:14 schreef Lemmeb het volgende:
Neehoor, niet over heel Nederland bekeken. Alleen in bepaalde gebieden.
En op zich een goede zaak natuurlijk, allerlei extremisten werenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Men weert gewoon sinds oktober allerlei extremisten. Wilders doet dat trouwens ook graag. Wilders heeft onlangs nog een verzoek ingediend om een bepaalde imam te weigeren.
Als reden: exact dezelfde reden waarom Wilders nu geweigerd wordt. Veiligheid. Mogelijk haat zaaien. Niet de Islam.
Bron, o.a.: AD
[..]
Wilders wil iemand uit GB weigeren. GB wil Wilders weigeren. De ironie.
Tsja, het werkt 2 kanten op.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
En op zich een goede zaak natuurlijk, allerlei extremisten weren
Wat je zegt, het werkt 2 kanten op, maar sommige mensen willen graag maar 1 kant zien of die juist benadrukken. Wat mij betreft mag Nederland wel een voorbeeld nemen aan Groot Brittannie. Ik ben dan ook benieuwd wat er uit gaat komen mbt zijn vervolging.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Tsja, het werkt 2 kanten op.
Vroeger was London een vrije stad. Dat zorgde ervoor dat ook extremisten het vrije woord hadden. Vroeger heette het daarom bij diverse inlichtingendiensten 'Londonistan'. (Nu niet meer, zoals dwarse denker Ellian denkt meent.) Men weigert, zeker sinds oktober, diverse mensen met een extreme mening, waaronder inderdaad een hoop imams, maar ook joden, en ook, Wilders.
Dat men nu zegt dat men gezakt is voor de Islam, is om te huilen. Men heeft vrijheid voor iedereen ingeleverd, met als doel om het extremisme in het algemeen te weren.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Men weert gewoon sinds oktober allerlei extremisten. Wilders doet dat trouwens ook graag. Wilders heeft onlangs nog een verzoek ingediend om een bepaalde imam te weigeren.
Als reden: exact dezelfde reden waarom Wilders nu geweigerd wordt. Veiligheid. Mogelijk haat zaaien. Niet de Islam.
Bron, o.a.: AD
[..]
Wilders wil iemand uit GB weigeren. GB wil Wilders weigeren. De ironie.
Eh, over heel Nederland bekeken vormen criminelen met een islamitische achtergrond de grootste criminele plaag.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, dat geldt ook voor marokkanen.
Ik heb het al gelezen hoor. Wilders mag wel zeggen dat moslims het land uit moeten, maar moslims mogen dat niet zeggen. Wilders mag wel haat en tweedeling zaaien, maar moslims niet. Vrijheid voor Wilders' meningsuiting. Zoiets. Omdat moslims de boze boemannen zijn die de wereld overnemen en Wilders onze messias is. En iets met statistieken, ongetwijfeld. En nu ga je heel voorspelbaar zeggen dat het niet zo is, maar anders. Vervolgens vraag ik dan hoe precies, en zul je precies zoals nu reageren. Die vicieuze cirkel heb ik afgelopen week al met je meegemaakt.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Alleen heb je niet in de gaten dat je de plank volledig misslaat.
En nee, ik leg het je niet opnieuw uit. Lees de topicreeks over Wilders uitzetting maar opnieuw en lees vooral ook de reacties van Balkenende en cs eens op na.
Hans Jansenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:04 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ook ter attentie van SCH:
[..]
Bron: Dagblad Trouw
Sinds wanneer mogen moslims niet zeggen dat moslims het land uit moeten?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik heb het al gelezen hoor. Wilders mag wel zeggen dat moslims het land uit moeten, maar moslims mogen dat niet zeggen.
Dit is zeer persoonlijk en voor iedereen ligt de lat op een ander hoogtequote:Wilders mag wel haat en tweedeling zaaien, maar moslims niet.
Tussen menieng uiten en oproepen tot geweld ligt een wereld van verschil.quote:Vrijheid voor Wilders' meningsuiting. Zoiets.
kanonne, wat een underdog moet je wel niet zijn.quote:Omdat moslims de boze boemannen zijn die de wereld overnemen en Wilders onze messias is
Iets?quote:. En iets met statistieken, ongetwijfeld.
Dan heeft het ook geen zin verder over te bakkeleien.quote:En nu ga je heel voorspelbaar zeggen dat het niet zo is, maar anders. Vervolgens vraag ik dan hoe precies, en zul je precies zoals nu reageren. Die vicieuze cirkel heb ik afgelopen week al met je meegemaakt.
Ja, je zegt het goed: bijna. Ook hierin maar een subtiel verschil, bijna door een auto overreden of hartstikke doodgereden.quote:
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:14 schreef Meki het volgende:
Lijkt precies op een speech van Hitler in Berlijn in 1934
Dat zeg je dan weer heel bekwaam en je geeft Yildiz dus volkomen gelijk. Wilders mag van jullie alles zeggen en bij moslims ligt de lat op de grond.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dit is zeer persoonlijk en voor iedereen ligt de lat op een ander hoogte
Tuurlijk, want daar tussenin zit niks, je kunt niet zijn aangereden en licht of zwaar gewond zijn. Om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ja, je zegt het goed: bijna. Ook hierin maar een subtiel verschil, bijna door een auto overreden of hartstikke doodgereden.
Dat maak jij ervan, zeer voorspelbaar.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zeg je dan weer heel bekwaam en je geeft Yildiz dus volkomen gelijk. Wilders mag van jullie alles zeggen en bij moslims ligt de lat op de grond.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En nee, ik leg het je niet opnieuw uit.
[..]
En het dan toch doen?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan heeft het ook geen zin verder over te bakkeleien.
[..]
Heb je een gaatje in je hoofd? Het is een helder, consistent, goed geschreven stuk. Zoals we van dhr Jansen inmiddels gewend zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Hans JansenWat een heerlijk warrig stukje wederom
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:15 schreef Yildiz het volgende:
Waar haal je vandaan dat GB 'buigt' voor fanatiekelingen?
Ik weet niet in hoeverre dit op waarheid berust, maar als dat zo is dan buigen ze wel degelijk voor een groepje fanatieke zeikerds.quote:Ook is er volgens Wilders nog veel werk te doen. "Groot Brittannië lijkt een land dat wordt geregeerd door angst. Het is een land waar ambtenaren kerstfeesten afgelasten om moslims tevreden te stellen. Een land waar een middelbare school een voorstelling van het kerstverhaal stopten omdat het botste met een islamitisch festival. Een land waar de woorden kerstmis en Pasen van de kalender zijn gehaald om zo de moslims niet te beledigen. Een land waar een docent twee leerlingen straft omdat ze niet voor Allah wilde bidden als deel van een godsdienstles. Een land waar raadsleden worden opgeroepen niet te eten tijdens daglicht of te vergaderen tijdens de Ramadan. Een land waarvan de hoofdstad verandert in 'Londistan'."
Fabeltjes.quote:Ook is er volgens Wilders nog veel werk te doen. "Groot Brittannië lijkt een land dat wordt geregeerd door angst. Het is een land waar ambtenaren kerstfeesten afgelasten om moslims tevreden te stellen. Een land waar een middelbare school een voorstelling van het kerstverhaal stopten omdat het botste met een islamitisch festival. Een land waar de woorden kerstmis en Pasen van de kalender zijn gehaald om zo de moslims niet te beledigen. Een land waar een docent twee leerlingen straft omdat ze niet voor Allah wilde bidden als deel van een godsdienstles. Een land waar raadsleden worden opgeroepen niet te eten tijdens daglicht of te vergaderen tijdens de Ramadan. Een land waarvan de hoofdstad verandert in 'Londistan'."
In Nederland is ook iemand van school gehaald omdat hij niet wilde bidden. In dit geval was het echter iemand die niet wilde bidden voor God. Met andere woorden: het is de vrijheid van die school.quote:[..] Een land waar een docent twee leerlingen straft omdat ze niet voor Allah wilde bidden als deel van een godsdienstles. [..]
Als je goed hebt gelezen dan kruip ik niet in de kont van Wilders, ik zeg alleen dat er niets mis is met een kritisch geluid. En Wilders roept Britten volgens mij niet op om alle moslims om te leggen, of wel soms?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In Nederland is ook iemand van school gehaald omdat hij niet wilde bidden. In dit geval was het echter iemand die niet wilde bidden voor God. Met andere woorden: het is de vrijheid van die school.
Londonistan is verder een bijnaam van London, toen het nog vrij was. Echt vrij. Eng vrij, in de ogen van velen, waaronder Wilders. Want het hield namelijk ook in dat extremisten er hun mening kwijt konden. Iets wat Wilders, op zichzelf na, niet wil gezien hij een maand geleden nog aan de overheid vroeg om een imam toegang te weigeren. Extremisten die in landen als Irak vermoord zouden worden. Het waren landen als Irak die Londen de bijnaam 'Londonistan' gaven.
Om zo maar wat te noemen.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:30 schreef Yildiz het volgende:
Je vind Wilders een 'kritisch geluid'?
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:46 schreef Yildiz het volgende:
De spellingnazi's zijn inderdaad altijd links. Vandaar dat rechtse rakkers niet kunnen spellen.
Wellicht is tegengeluid beter op zn plaats. Hoewel hij een dom en ongenuanceerd uit de hoek komt, kan het wat mij betreft geen kwaad om dergelijke zaken aan de kaak te stellen. Geert draaft alleen een beetje door.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:30 schreef Yildiz het volgende:
Je vind Wilders een 'kritisch geluid'?
Wat Geert doet is -in zijn ogen- de vrijheid van moslims te beperken. Zo wil hij de vrijheid van het geschrift beperken door de Koran te verbieden. Zo wil hij de vrijheid van verkeer verbieden door imams de toegang tot Nederland te ontzeggen. Als het aan hem ligt komt er geen enkele moslim Nederland meer binnen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht is tegengeluid beter op zn plaats. Hoewel hij een dom en ongenuanceerd uit de hoek komt, kan het wat mij betreft geen kwaad om dergelijke zaken aan de kaak te stellen. Geert draaft alleen een beetje door.
Wat Balkie bijv jarenlang heeft gedaan, dat schiet ook niet op: thee drinken met buurtvaders.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ilders.html#commentsquote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
Onze vrijheid wordt ook wel ingeperkt zonder de hulp van moslims en Geert. Ik weet of je weet wat er recentelijk allemaal is verboden. Maar goed, dat is een heel andere discussie.
Ik ben het met je eens dat Geert met twee maten meet. Enerzijds wil hij de koran verbieden, hetgeen in strijd is met de vrijheid van moslims. Anderzijds vindt hij zelf dat hij alles kan roepen.
Daarom heb ik ook meerdere malem geschreven dat ik geen fan ben van Wilders. Ik probeer het alleen wat genuanceerder te bekijken dat sommige hier op dit forum. 'Je bent voor Geert of tegen Geert', zo wordt er geredeneerd. Maar zo zwart/wit is het niet.
Waar héb je het met die link naar geenstijl over? Wat is het punt wat je ermee probeert te maken?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:21 schreef incident het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)ilders.html#comments
Feit blijft dat het een bestaand probleem is en men het in nl niet durft te benoemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |