quote:Op vrijdag 13 februari 2009 20:14 schreef Meki het volgende:
Lijkt precies op een speech van Hitler in Berlijn in 1934
Dat zeg je dan weer heel bekwaam en je geeft Yildiz dus volkomen gelijk. Wilders mag van jullie alles zeggen en bij moslims ligt de lat op de grond.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dit is zeer persoonlijk en voor iedereen ligt de lat op een ander hoogte
Tuurlijk, want daar tussenin zit niks, je kunt niet zijn aangereden en licht of zwaar gewond zijn. Om maar wat te noemen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ja, je zegt het goed: bijna. Ook hierin maar een subtiel verschil, bijna door een auto overreden of hartstikke doodgereden.
Dat maak jij ervan, zeer voorspelbaar.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zeg je dan weer heel bekwaam en je geeft Yildiz dus volkomen gelijk. Wilders mag van jullie alles zeggen en bij moslims ligt de lat op de grond.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En nee, ik leg het je niet opnieuw uit.
[..]
En het dan toch doen?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dan heeft het ook geen zin verder over te bakkeleien.
[..]
Heb je een gaatje in je hoofd? Het is een helder, consistent, goed geschreven stuk. Zoals we van dhr Jansen inmiddels gewend zijn.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Hans JansenWat een heerlijk warrig stukje wederom
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:15 schreef Yildiz het volgende:
Waar haal je vandaan dat GB 'buigt' voor fanatiekelingen?
Ik weet niet in hoeverre dit op waarheid berust, maar als dat zo is dan buigen ze wel degelijk voor een groepje fanatieke zeikerds.quote:Ook is er volgens Wilders nog veel werk te doen. "Groot Brittannië lijkt een land dat wordt geregeerd door angst. Het is een land waar ambtenaren kerstfeesten afgelasten om moslims tevreden te stellen. Een land waar een middelbare school een voorstelling van het kerstverhaal stopten omdat het botste met een islamitisch festival. Een land waar de woorden kerstmis en Pasen van de kalender zijn gehaald om zo de moslims niet te beledigen. Een land waar een docent twee leerlingen straft omdat ze niet voor Allah wilde bidden als deel van een godsdienstles. Een land waar raadsleden worden opgeroepen niet te eten tijdens daglicht of te vergaderen tijdens de Ramadan. Een land waarvan de hoofdstad verandert in 'Londistan'."
Fabeltjes.quote:Ook is er volgens Wilders nog veel werk te doen. "Groot Brittannië lijkt een land dat wordt geregeerd door angst. Het is een land waar ambtenaren kerstfeesten afgelasten om moslims tevreden te stellen. Een land waar een middelbare school een voorstelling van het kerstverhaal stopten omdat het botste met een islamitisch festival. Een land waar de woorden kerstmis en Pasen van de kalender zijn gehaald om zo de moslims niet te beledigen. Een land waar een docent twee leerlingen straft omdat ze niet voor Allah wilde bidden als deel van een godsdienstles. Een land waar raadsleden worden opgeroepen niet te eten tijdens daglicht of te vergaderen tijdens de Ramadan. Een land waarvan de hoofdstad verandert in 'Londistan'."
In Nederland is ook iemand van school gehaald omdat hij niet wilde bidden. In dit geval was het echter iemand die niet wilde bidden voor God. Met andere woorden: het is de vrijheid van die school.quote:[..] Een land waar een docent twee leerlingen straft omdat ze niet voor Allah wilde bidden als deel van een godsdienstles. [..]
Als je goed hebt gelezen dan kruip ik niet in de kont van Wilders, ik zeg alleen dat er niets mis is met een kritisch geluid. En Wilders roept Britten volgens mij niet op om alle moslims om te leggen, of wel soms?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:24 schreef Yildiz het volgende:
[..]
In Nederland is ook iemand van school gehaald omdat hij niet wilde bidden. In dit geval was het echter iemand die niet wilde bidden voor God. Met andere woorden: het is de vrijheid van die school.
Londonistan is verder een bijnaam van London, toen het nog vrij was. Echt vrij. Eng vrij, in de ogen van velen, waaronder Wilders. Want het hield namelijk ook in dat extremisten er hun mening kwijt konden. Iets wat Wilders, op zichzelf na, niet wil gezien hij een maand geleden nog aan de overheid vroeg om een imam toegang te weigeren. Extremisten die in landen als Irak vermoord zouden worden. Het waren landen als Irak die Londen de bijnaam 'Londonistan' gaven.
Om zo maar wat te noemen.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:30 schreef Yildiz het volgende:
Je vind Wilders een 'kritisch geluid'?
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:46 schreef Yildiz het volgende:
De spellingnazi's zijn inderdaad altijd links. Vandaar dat rechtse rakkers niet kunnen spellen.
Wellicht is tegengeluid beter op zn plaats. Hoewel hij een dom en ongenuanceerd uit de hoek komt, kan het wat mij betreft geen kwaad om dergelijke zaken aan de kaak te stellen. Geert draaft alleen een beetje door.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:30 schreef Yildiz het volgende:
Je vind Wilders een 'kritisch geluid'?
Wat Geert doet is -in zijn ogen- de vrijheid van moslims te beperken. Zo wil hij de vrijheid van het geschrift beperken door de Koran te verbieden. Zo wil hij de vrijheid van verkeer verbieden door imams de toegang tot Nederland te ontzeggen. Als het aan hem ligt komt er geen enkele moslim Nederland meer binnen. Zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht is tegengeluid beter op zn plaats. Hoewel hij een dom en ongenuanceerd uit de hoek komt, kan het wat mij betreft geen kwaad om dergelijke zaken aan de kaak te stellen. Geert draaft alleen een beetje door.
Wat Balkie bijv jarenlang heeft gedaan, dat schiet ook niet op: thee drinken met buurtvaders.
http://www.geenstijl.nl/m(...)ilders.html#commentsquote:Op zaterdag 14 februari 2009 15:43 schreef KoosVogels het volgende:
Onze vrijheid wordt ook wel ingeperkt zonder de hulp van moslims en Geert. Ik weet of je weet wat er recentelijk allemaal is verboden. Maar goed, dat is een heel andere discussie.
Ik ben het met je eens dat Geert met twee maten meet. Enerzijds wil hij de koran verbieden, hetgeen in strijd is met de vrijheid van moslims. Anderzijds vindt hij zelf dat hij alles kan roepen.
Daarom heb ik ook meerdere malem geschreven dat ik geen fan ben van Wilders. Ik probeer het alleen wat genuanceerder te bekijken dat sommige hier op dit forum. 'Je bent voor Geert of tegen Geert', zo wordt er geredeneerd. Maar zo zwart/wit is het niet.
Waar héb je het met die link naar geenstijl over? Wat is het punt wat je ermee probeert te maken?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:21 schreef incident het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)ilders.html#comments
Feit blijft dat het een bestaand probleem is en men het in nl niet durft te benoemen.
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 14:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Heb je een gaatje in je hoofd? Het is een helder, consistent, goed geschreven stuk. Zoals we van dhr Jansen inmiddels gewend zijn.
Typisch weer een linkse reactie, op de persoon spelenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]Jansen is de clown onder de arabisten - wordt op wetenschappelijk niveau toch echt niet serieus genomen hoor.
Man, je weet niet eens wat wetenschap is.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]Jansen is de clown onder de arabisten - wordt op wetenschappelijk niveau toch echt niet serieus genomen hoor.
Nee, hij wordt niet serieus genomen onder wetenschappers. Waarom zou ik daarover liegen? Hij is net als sommige van die klimaatscepticii, dat zijn meestal economen of theologen of whatever. Die scoren in de publiciteit vanwege hun afwijkende verhaal, maar niet vanwege de juistheid van hun verhaal.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:50 schreef buachaille het volgende:
[..]
Typisch weer een linkse reactie, op de persoon spelen![]()
Als je verstandiger was geweest dan had je kunnen beweren dat er discussie is over jansen. Een teken dat hij controversieel is maar dat men hem zeker wel serieus neemt. Overigens vind ik zijn verhaal wel heel grappig om te lezen, in ieder geval heeft hij gevoel voor humor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |