abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66003700
quote:
Christenen in Jeruzalem worden steeds vaker bespuugd door joden. Afgelopen zondag onstond zelfs grote ophef in de stad, toen een joodse student een kruis bespuugde dat door een Armeense bisschop werd gedrag tijdens een processie. Het kruis sneuvelde tijdens de vechtpartij die hierop volgde. Inmiddels heeft de politie de student voor 75 dagen uit de stad verbannen.

De Armeense gemeenschap is echter nog lang niet tevreden, en beweert dat dergelijk gedrag al jaren voorkomt. "Als de joden, waar ook ter wereld, worden aangevallen, staat de Israëlische regering te springen. Waarom gebeurt dat niet als onze religie wordt aangevallen?", vraagt een christen zich af.

Gebrek

Volgens enkele deskundigen neemt het aantal beledigingen richting christenen toe. "Er heerst een algehele sfeer van gebrek aan tolerant", beweert een woordvoerder van het Centrum voor de Christelijk-Joodse Dialoog.
http://www.spitsnieuws.nl(...)uugd_door_joden.html

Dit bericht verbaast me niets. Is al jarenlang aan de gang en wordt bewust uit de Westerse media gehouden.
pi_66004479
Waarom moeten de geloofsovertuigingen er nou weer bij, dat is toch helemaal niet nodig voor het bericht.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:44:23 #3
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66004567
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:41 schreef eleusis het volgende:
Waarom moeten de geloofsovertuigingen er nou weer bij, dat is toch helemaal niet nodig voor het bericht.
huh? Dat is juist het belangrijkst in het bericht, de joden bespugen christenen omdat ze christenen zijn.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:46:28 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66004639
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 14-02-2009 21:24:09 (flamebait) ]
pi_66004947
Boeiend! Interessant! Ik zit er over na te denken vaste klant van het M-O te worden voor mijn dagelijkse portie drama en geweldTM. Het is verreweg de beste leverancier: stipt, gruwelijk en overvloedig.
pi_66006703
UItwassen en idioten heb je in elk land. De bevolking van Israel is hier ook niet blij mee.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_66006791
Moet ts hier nou echt een topic overmaken ????Ik bedoel dan kunnen we voor elk mieren neuk bericht wel topic's aan gaan maken.In Engeland spugen ze bijvoorbeeld op Wilders aanhangers en in Nederland op Marokkanen.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_66006832
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:55 schreef Terecht het volgende:
Boeiend! Interessant! Ik zit er over na te denken vaste klant van het M-O te worden voor mijn dagelijkse portie drama en geweldTM. Het is verreweg de beste leverancier: stipt, gruwelijk en overvloedig.
Is wel een idee voor John de Mol. Overal camera's ophangen daar, en je hebt de Gouden Kooi in het groot
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:04:29 #9
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66007257
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:45 schreef rutger05 het volgende:
UItwassen en idioten heb je in elk land. De bevolking van Israel is hier ook niet blij mee.
Die uitwassen zijn bij jullie aan de macht
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:13:11 #10
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_66007471
Oeh leuk, religie vs. religie bash!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:38:39 #11
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66007894
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:49 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Is wel een idee voor John de Mol. Overal camera's ophangen daar, en je hebt de Gouden Kooi in het groot
Dat is het in wezen al met die muur . Eén grote soap daar in het M-O. Aangezien ik geen enkele affectie heb met de mensen daar en mijn eigen persoontje graag bevredigd zie, consumeer ik al die drama en geweldTM met enig en gepast leedvermaak.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:39:03 #12
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66007904
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:04 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Die uitwassen zijn bij jullie aan de macht
Livni tuft op haar christelijke medemens?
pi_66007983
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:44 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

huh? Dat is juist het belangrijkst in het bericht, de joden bespugen christenen omdat ze christenen zijn.
pi_66007992
Ik lees alleen in dit bericht niet of het gaat over mannen tegen vrouwen of andersom of allemaal tegelijk.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 00:52:18 #15
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66008092
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:39 schreef Terecht het volgende:

[..]

Livni!
pi_66008094
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:39 schreef Terecht het volgende:

[..]

1. Livni is nog niet aan de macht, zover ik weet.
2. Ze tuft in elk geval wel op haar semitische medemens.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 13 februari 2009 @ 01:04:00 #17
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66008243
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:52 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Livni!
Jij kotst dus in drievoud op Livni. Fijn om te weten , maar mijn vraag was of zij nou tuft op christenen. Want dat impliceerde je namelijk met je reactie op rutger05. Bronnetje graag zodat ik aan mijn trekken kan komen.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 01:05:10 #18
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_66008260
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

1. Livni is nog niet aan de macht, zover ik weet.
2. Ze tuft in elk geval wel op haar semitische medemens.
1. Ze heeft de verkiezingen toch gewonnen? Dat is meestal een goede stap in de richting.
2. Livni doet aan gelijke behandeling? Oog om oog, tand om tand???
  vrijdag 13 februari 2009 @ 01:20:32 #19
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_66008477
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 01:04 schreef Terecht het volgende:

[..]

Jij kotst dus in drievoud op Livni. Fijn om te weten , maar mijn vraag was of zij nou tuft op christenen. Want dat impliceerde je namelijk met je reactie op rutger05. Bronnetje graag zodat ik aan mijn trekken kan komen.
ik heb ff genoeg van israel en de bombardeer politiek van israel, truste
pi_66008542
Tja, christenen zijn helaas ook niet altijd lief geweest t.o.v. joden in het verleden. Jammer dat dit soort dingen gebeuren...
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_66008617
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 01:05 schreef Terecht het volgende:

[..]

1. Ze heeft de verkiezingen toch gewonnen? Dat is meestal een goede stap in de richting.
1. In de berichten die ik gelezen heb, spant het erom wie de opdracht krijgt om een regering samen te stellen.
2. Was het maar gelijke behandeling die ze voorstond. Nu is het meer 100 ogen om 1 oog. Niet bepaald gelijk.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_66010978
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:15 schreef henkway het volgende:
Alle geloven moet verboden worden, komt niets dan ellende van, God bestaat niet
eng geloof heb jij.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 09:22:02 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66011066
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:15 schreef henkway het volgende:
Alle geloven moet verboden worden, komt niets dan ellende van, God bestaat niet
Meh, als religies verboden worden stappen we wel over op de kleur van de ogen om mensen af te zeiken cq schieten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_66011984
quote:
[..]
Inmiddels heeft de politie de student voor 75 dagen uit de stad verbannen.
[..]
En wanneer is voor het laatst in Nederland iemand veroordeeld voor het bespuwen van zijn medemens?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_66012604
Is degene die het artikel heeft geschreven dyslectisch ofzo?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 13 februari 2009 @ 11:12:09 #27
111528 Viajero
Who dares wins
pi_66014257
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:55 schreef Terecht het volgende:
Ik ben wat dat betreft nog altijd zeer tevreden over mijn vaste leverancier Congo. Je moet alleen wel je abboneren op de nieuwsletter, want het komt nauwelijks in de media.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:35:10 #28
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_66018911
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Meh, als religies verboden worden stappen we wel over op de kleur van de ogen om mensen af te zeiken cq schieten.
Denk ik oo, dan worden ras/volk en nationaliteit waarschijnlijk belangrijker
  vrijdag 13 februari 2009 @ 14:44:55 #29
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66021579
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:46 schreef Yi-Long het volgende:
Joden zijn 'the chosen people', dus die kijken neer op alles wat niet joods is. Dat blijkt sowieso al uit de hele staat Israel, uit de recente verkiezingsuitslag daar, uit hun houding richting de palestijnen, etc etc etc.
En uit het feit dat de student uit de stad verbannen is, niet te vergeten.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
pi_66031771
maar dat mag van Talmoed
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_66032176
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:37 schreef Meki het volgende:
maar dat mag van Talmoed
pff, die passages moet je net zo in context lezen als die uit de bijbel of de koran ..
pleased to meet you
pi_66032370
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 01:27 schreef koningdavid het volgende:
Tja, christenen zijn helaas ook niet altijd lief geweest t.o.v. joden in het verleden. Jammer dat dit soort dingen gebeuren...
De mentaliteit in een notendop?
pi_66035544
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:52 schreef yyentle het volgende:

[..]

Het schijnt dat de huidige paus een geschrapt gedeelte van het paas-ritueel in ere heeft hersteld, het gedeelte waarin 3 keer aan de joden gevraagd wordt wat er met jezus moet gebeuren ..

Dat 'niet altijd lief geweest' is echt een understatement van buitengewone orde, op enkele korte periodes na zijn de joden dwars door de geschiedenis heen achtervolgd en vermoord door de christenen, zo niet actief dan bleef men aan de zijlijn staan, t/m de hitlergroet brengen .. en dan nu dat stukje ritueel weer in gebruik nemen ..
pleased to meet you
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:41:12 #34
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66037035
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:08 schreef moussie het volgende:
Dat 'niet altijd lief geweest' is echt een understatement van buitengewone orde, op enkele korte periodes na zijn de joden dwars door de geschiedenis heen achtervolgd en vermoord door de christenen, zo niet actief dan bleef men aan de zijlijn staan, t/m de hitlergroet brengen .. en dan nu dat stukje ritueel weer in gebruik nemen ..
Korte perioden van vele eeuwen? De Christelijke geschiedenis is inderdaad rijk aan pogroms en Jodenhaat, maar dat werd lang niet altijd door de Kerk gepropageerd.
  † In Memoriam † vrijdag 13 februari 2009 @ 21:45:16 #35
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_66037254
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:41 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]
pogroms en Jodenhaat
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:50:36 #36
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66037480
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je hem lief aankijkt, wil 'ie misschien wel het Horst Wessellied spelen. Of My Führer is a Centrefold.
pi_66037489
Als een goed vriend je een keer beledigd dan ga je ook niet gelijk ruzie maken. Alsof vriendschap iets is waarbij je elkaars daden en opmerkingen op een gouden weegschaaltje gaat afwegen. Zo werkt t niet!
pi_66038576
Gelovigen ! Aaaaaaaaaah, gestoord word ik ervan.
pi_66038679
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:15 schreef tho_Omas het volgende:
Gelovigen ! Aaaaaaaaaah, gestoord word ik ervan.
Verkas lekker naar Noord Korea man!
pi_66038723
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:18 schreef buachaille het volgende:

[..]

Verkas lekker naar Noord Korea man!
Daar word ik ook gek van. Ik heb liever alleen binnenlands nieuws, ik vind het hier prima.
pi_66042916
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:52 schreef yyentle het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_66043566
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik eens een interessante documentaire over gezien: een (zwarte) vrouw in de VSvA kon binnen een half uur mensen met blauwe ogen zich superieur en mensen met bruine ogen zich inferieur laten voelen.
Of ze die mensen na afloop van het experiment ook weer netjes terugbracht, weet ik niet. Maar het gemak waarmee haar dat lukte was angstwekkend.
pi_66043660
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:50 schreef buachaille het volgende:
Als een goed vriend je een keer beledigd dan ga je ook niet gelijk ruzie maken. Alsof vriendschap iets is waarbij je elkaars daden en opmerkingen op een gouden weegschaaltje gaat afwegen. Zo werkt t niet!
Als dit je reactie is op de OP: Daar gaat het juist om: de joden beledigen en hinderen en treiteren de christenen dus al lang. Dat is niet een keer, dat is schering en inslag.
Als een goede vriend mij keer op keer beledigt, is het al snel geen goede vriend meer!
pi_66044060
Sorry, dubbel.
pi_66044090
De tolerantie van de gemiddelde gelovige is altijd al geweldig geweest. Whats New?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66044145
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een onnadenkende sukkels! Jezus was een jood, lang voordat hij de stichter van een niet-joodse religie werd!
Trots op het vermoorden van een lid van je eigen volk? En mede daardoor een concurrerende religie op gang helpen?
En zijn dit 2000 jaar oude mensen of zo??

Van de onderbouwing blijft echt geen spaan heel. Het zou lachwekkend zijn, als ze niet zo vol haat en agressie zaten.
Zijn gewoon dronken onruststokers, die hebben we in Nederland ook zat
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_66044418
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:17 schreef knowall het volgende:

[..]

Ah, weer zo'n antisemiet Israel-criticaster.
Sowieso, een joetjoep filmpje van 2 malloten representatief stellen voor een hele bevolkingsgroep.
pi_66044475
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een onnadenkende sukkels! Jezus was een jood, lang voordat hij de stichter van een niet-joodse religie werd!
Trots op het vermoorden van een lid van je eigen volk? En mede daardoor een concurrerende religie op gang helpen?
En zijn dit 2000 jaar oude mensen of zo??

Van de onderbouwing blijft echt geen spaan heel. Het zou lachwekkend zijn, als ze niet zo vol haat en agressie zaten.
Demagogie is jou niet vreemd zie ik.
pi_66044520
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:50 schreef buachaille het volgende:
Deze vergelijking slaat als kut op Dirk.
pi_66044728
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zijn gewoon dronken onruststokers, die hebben we in Nederland ook zat
Dat is waar. Maar hier maken ze niet de dienst uit.
pi_66045873
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als dit je reactie is op de OP: Daar gaat het juist om: de joden beledigen en hinderen en treiteren de christenen dus al lang. Dat is niet een keer, dat is schering en inslag.
Als een goede vriend mij keer op keer beledigt, is het al snel geen goede vriend meer!
Wat ik ken aan gelovige Joden is vrij intolerant tegenover de opvolgende religies, da's waar .. maar beledigen, treiteren en hinderen ? Da's de geschiedenis omgekeerd, joodse enclaves zaten dwars door de geschiedenis heen op de schopstoel, die werden beledigt (want ze hadden jezus aan de beul uitgeleverd), getreiterd en gehinderd vanaf het moment dat het kruis werd bedacht .. en mocht het desondanks goed gaan werden ze vermoord of verdreven ..

Zoals ik al zei, als die 'vriend' aka de paus het 'de joden hebben jezus aan het mes geleverd' weer uit de kast haalt, bij het paas-ritueel nog wel, dat, zover ik weet, wereldwijd via de TV wordt uitgezonden, na alles wat ze in het verleden hebben geflikt aan hand van juist dat verhaal .. beetje vreemd signaal dat de katholieke kerk daar afgeeft

Niet dat ik het spugen goed vind trouwens, ik vind het absurd (zoals de meeste ruzies tussen gelovigen), maar ik kan de emotie die ertoe geleid heeft op zich wel begrijpen ..
pleased to meet you
pi_66047531
quote:
Joden zijn 'the chosen people', dus die kijken neer op alles wat niet joods is. Dat blijkt sowieso al uit de hele staat Israel, uit de recente verkiezingsuitslag daar, uit hun houding richting de palestijnen, etc etc etc.

(kolonisten zijn er trots op dat ze Jezus hebben vermoord...)
Dat dus
pi_66047661
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 23:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Het in Israel wonende Joodse volk heeft blijkbaar altijd wel een reden om mensen met een ander geloof of andere gedachten te haten, en zichzelf tegelijkertijd als excuus voor hun misdragingen in de slachtofferrol te manoeuvreren.

Ik krijg nou niet meteen de indruk dat ze veel respect hebben voor niet Joden en andersdenkenden.
pi_66047765
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 15-02-2009 12:41:18 ]
  zaterdag 14 februari 2009 @ 09:00:58 #55
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66047795
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 00:17 schreef knowall het volgende:

[..]

Ah, weer zo'n antisemiet Israel-criticaster.
pi_66048486
-edit- reactie op weggehaalde quote.

[ Bericht 30% gewijzigd door paddy op 15-02-2009 12:42:31 ]
pi_66055394
quote:

(kolonisten zijn er trots op dat ze Jezus hebben vermoord...)
Even jouw eigen stokpaardje gebruiken: "ze zijn niet allemaal zo".
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_66057510
Antisemieten kronkelen weer eens over elkaar heen voor het hoogste woord hoe slecht de joden wel niet zijn.

Walgelijk.

Nuancering en relativeren gaat alleen op als het om moslims gaat.
pi_66057556
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:48 schreef Mylene het volgende:
Antisemieten kronkelen weer eens over elkaar heen voor het hoogste woord hoe slecht de joden wel niet zijn.

Walgelijk.

Dit topic gaat niet over moslims, maar goed, om even op jou te reageren :

Denk je dat Wilders nog op vrije voeten zat als je al zijn uitspraken vervangt met 'joden' en 'jodendom'?
pi_66057636
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Denk je dat Wilders nog op vrije voeten zat als je al zijn uitspraken vervangt met 'joden' en 'jodendom'?
Joden zijn niet altijd aanhanger van een religie. Wilders heeft het ook niet specifiek over 1 volk of over een ras. Zoals je wel weet wordt over het Jodendom vaak ook niet positief gesproken.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_66057669
Als'ie dezelfde uitspraken had gedaan over christenen/'t christendom was'ie één van de populairste Nederlandse "intellectuelen" geweest.
pi_66057682
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:53 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Joden zijn niet altijd aanhanger van een religie. Wilders heeft het ook niet specifiek over 1 volk of over een ras. Zoals je wel weet wordt over het Jodendom vaak ook niet positief gesproken.
De uitspraken van Wilders zijn conform de vergelijking : Voor de Joden pak je dan de Marokkanen, voor de joden de Islamieten en mijn vergelijking is gerechtvaardigd. Welke politicus in west europa praat over de joden/Joden zoals Wilders over de moslims en is nog op vrije voeten?
pi_66057687
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:49 schreef Triggershot het volgende:

Denk je dat Wilders nog op vrije voeten zat als je al zijn uitspraken vervangt met 'joden' en 'jodendom'?'homo's' en 'homoseksualiteit'?
pi_66058020
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:55 schreef buachaille het volgende:

[..]

Homo's worden in A'dam door Marokkanen in elkaar geslagen, bespuugd en uitgescholden ja. Ik snap dan ook niet hoe de Marokkanen de Joden van de WOII kunnen zijn zoals je de laatse tijd wel eens hoort.
pi_66058087
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:07 schreef Mylene het volgende:

[..]

Homo's worden in A'dam door Marokkanen in elkaar geslagen, bespuugd en uitgescholden ja. Ik snap dan ook niet hoe de Marokkanen de Joden van de WOII kunnen zijn zoals je de laatse tijd wel eens hoort.
Misschien dat je je beter moet inlezen :
http://www.nrc.nl/binnenl(...)omogeweld_autochtoon

Daarnaast is er geen vergelijking tussen de Marokkanen en de holocaust, de vraag is enkel alleen of Wilders er mee zou wegkomen, voor iemand die claimt dat nuance alleen toegepast wordt op moslims, ben je anders wel aan het tekortschieten in antwoorden.
pi_66058166
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien dat je je beter moet inlezen :
http://www.nrc.nl/binnenl(...)omogeweld_autochtoon
Misschien moet je de kritieken op dat flut-onderzoek eens lezen.
pi_66058214
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:11 schreef knowall het volgende:

[..]

Misschien moet je de kritieken op dat flut-onderzoek eens lezen.
Prima hoor, ik heb niets tegen wat balans, enige relevante ( lees : gewenste ) links die ik volgens jou moet lezen?
pi_66058246
mensen die huilie doen van een beetje spuug..
als je een beetje goed mikt ook, heb je zo goeie glijmiddel
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_66058476
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Prima hoor, ik heb niets tegen wat balans, enige relevante ( lees : gewenste ) links die ik volgens jou moet lezen?
Was een topic over op FOK!. Kwam er o.a. op neer dat de volledige restcategorie tot autochtonen werd gerekend, men het percentage van de restcategorie niet wilde publiceren, allochtoon/autochtoon in werkelijkheid niet-blank/blank was en nog wat dingetjes.
pi_66058526
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:23 schreef knowall het volgende:

[..]

Was een topic over op FOK!. Kwam er o.a. op neer dat de volledige restcategorie tot autochtonen werd gerekend, men het percentage van de restcategorie niet wilde publiceren, allochtoon/autochtoon in werkelijkheid niet-blank/blank was en nog wat dingetjes.
Ik zie graag een bron, een referentie tegemoet zodat ik de overgeleverde informatie zelf kan verifiëren.
pi_66058890
quote:
Conclusie : In 14% van de gevallen zeggen de slachtoffers dat het om allochtonen gaan :
quote:
Uit de registraties komt het beeld naar voren dat het veelal gaat om jeugdige verdachten en dat het aantal “overtuigingsdaders” een duidelijke minderheid vormt.
In 86% van de gevallen wordt een autochtoon als verdachte(n) aangewezen of wordt geen verdachte benoemd. In 21 van de 150 gevallen (14%) werd door het slachtoffer een allochtoon als dader aangewezen. Daarbij wordt aangetekend dat negen van de 21 incidenten zich voordeden in Amsterdam. Ook (homoseksuele) allochtonen zijn met enige regelmaat het slachtoffer van homofoob geweld. Daarbij zijn de verdachten veelal autochtoon.
convincing knowall, really.
pi_66058990
Ja, en lees nu m'n vorige posts nog eens. Als slechts in 50% van de gevallen de dader bekend was bij het slachtoffer (want daar is het onderzoek op gebouwd), dan is het al 28% van de gevallen. En als slechts in een derde van gevallen de dader bekend was, dan al 42%. Conclusie: flut-onderzoek, het geeft te weinig info, terwijl ze die info wel hebben, dat is verdacht.
pi_66059048
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:42 schreef knowall het volgende:
Ja, en lees nu m'n vorige posts nog eens. Als slechts in 50% van de gevallen de dader bekend was bij het slachtoffer (want daar is het onderzoek op gebouwd), dan is het al 28% van de gevallen.
Statistiek vs speculatie, right.

Maar goed, er zijn ook achterlijke joden op de wereld dus.
pi_66059078
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Statistiek Lies, damn lies, statistics vs speculatie logische interpretatie, right.
Juist.
quote:
Maar goed, er zijn ook achterlijke joden op de wereld dus.
Joh, het zijn net mensen.
pi_66059214
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 10:17 schreef buachaille het volgende:

[..]

het spijt me om te zeggen nielsch, maar je bent verderfelijk
Lang niet zo verderfelijk als die schurk van een Avigdor Lieberman en zijn moordlustige aanhangers. Deze criminelen zullen over een jaar of zes, zeven de eerste de beste kans aangrijpen om genocide te plegen onder de Palestijnse bevolking.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2009 17:51:24 ]
pi_66059252

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2009 17:51:06 ]
pi_66059288
quote:
Schattig hoor ex-schatje, maar er is een verschil tussn ondervertegenwoordigd en nog altijd als autochtone bevolkingsgemeenschap meer verantwoordelijkheid met een enorm verschil voor homogeweld.
En ja, met 'er zijn geen cijfers' verwerpen we wel even een onderzoek van de ministerie van binnenlandse zaken.
pi_66059344
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:51 schreef Triggershot het volgende:
En ja, met 'er zijn geen cijfers' verwerpen we wel even een onderzoek van de ministerie van binnenlandse zaken.
Ben je nou echt zo dom?
pi_66059393
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:53 schreef knowall het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom?
Dat is al jaren geleden geconstateerd.
pi_66060534
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De uitspraken van Wilders zijn conform de vergelijking : Voor de Joden pak je dan de Marokkanen, voor de joden de Islamieten en mijn vergelijking is gerechtvaardigd. Welke politicus in west europa praat over de joden/Joden zoals Wilders over de moslims en is nog op vrije voeten?
Ik zie die vergelijking toch anders, zoals ik al in mijn vorige reactie schreef. Het gaat niet om 1 volk of ras bij Wilders.
pi_66061495
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 01:48 schreef moussie het volgende:
Zoals ik al zei, als die 'vriend' aka de paus het 'de joden hebben jezus aan het mes geleverd' weer uit de kast haalt, bij het paas-ritueel nog wel, dat, zover ik weet, wereldwijd via de TV wordt uitgezonden, na alles wat ze in het verleden hebben geflikt aan hand van juist dat verhaal .. beetje vreemd signaal dat de katholieke kerk daar afgeeft
Citeer dat paas-ritueel eens?
pi_66061629
"Let us pray for the Jews. That the Lord God may illuminate (or enlighten) their hearts so that they might know Jesus Christ as the saviour of all mankind."

Het zou pas discriminatie zijn als er niet voor Joden gebeden zou worden.
pi_66061668
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Het schijnt dat de huidige paus een geschrapt gedeelte van het paas-ritueel in ere heeft hersteld, het gedeelte waarin 3 keer aan de joden gevraagd wordt wat er met jezus moet gebeuren ..
Ja? Hoe kom je daar bij?
quote:
De joodse gemeenschap heeft teleurgesteld gereageerd op het nieuwe gebed
voor Goede Vrijdag, die zegt dat de joden Jezus Christus moeten erkennen als de verlosser. Paus Benedictus XVI heeft het gebed geschreven.

In de Tridentijnse mis, de geheel Latijnse mis van voor het Tweede Vaticaans Concilie (1962-1965), werd gewezen op de "blindheid" van de joden voor Christus en werd God gevraagd "de sluier van hun hart weg te halen". Die passages zijn geschrapt, maar in de nieuwe tekst blijft staan dat de joden Jezus Christus moeten erkennen als redder van de mensheid.

"We had hoped that the prayer in the Latin rite would be the same as that of the universal Catholic liturgy in use since 1970," zegt Rabbi David Rosen, voorzitter van de joodse gemeenschap verenigt in het IJCIC.

Het nieuwe gebed van de paus luidt als volgt: "Let us pray for the Jews. That the Lord God may illuminate (or enlighten) their hearts so that they might know Jesus Christ as the saviour of all mankind."

In Nederland bieden weinig parochiën zo'n eucharistieviering aan.

De officiële tekst van het gebed:

Oremus et pro Iudaeis.

Ut et Dominus Deus noster illuminet corda eorum ut agnoscant Iesum Christ salvatorem omnium hominum.

Oremus. Flectamus Genua. Levate.

Omnipotens sempiterne Deus, ut omnes qui vis salvi fiant homines et ad agnitionem veritatis veniant, concede propitius ut plenitudine Gentium in Ecclesiam Tuam intrante omnis Israel salvus fiat. Per Christum Dominum Nostrum. Amen.

De aanpassing van het gebed over de erkenning van Jezus Christus als zoon van god zorgt voor onnodige wrijving tussen christenen en joden. Het gebed was al gewijzigd tientallen jaren geleden, na aandringen van de joodse gemeenschap. Nu zijn we weer terug bij af.
pi_66061887
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:05 schreef Deliah het volgende:

[..]

Ja? Hoe kom je daar bij?
[..]
Hoe zou jij het vinden als joden in hun gebeden zouden vragen om de Christenen te laten erkennen dat ze een valse verlosser hebben
bron
pi_66061899
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:12 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als joden in hun gebeden zouden vragen om de Christenen te laten erkennen dat ze een valse verlosser hebben
Dat geloven ze toch? Ik zou daar serieus geen probleem mee hebben en vind het ophef om niks.

('valse verlosser' staat er overigens niet).
pi_66067942
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 18:58 schreef Deliah het volgende:

[..]

Citeer dat paas-ritueel eens?

Jeetje, citeren .. het is gewoon een stukje uit de bijbel, de Passion van Johannes ,19 is dat geloof ik, dat stukje dat de joden in gesprek zijn met Pilatus, dat de joden 3 keer gevraagd wordt wat er met jezus moet gebeuren, en het antwoord is dan dus : kruisig hem .. een wisselzang tussen dominee en publiek tijdens de dienst op goede vrijdag, waarbij het publiek dus voor de joden moet spelen .. en ja, dat stuk wordt idd afgesloten met dat gebed voor de Joden
pleased to meet you
pi_66074033
quote:

[..]

Wat ik ken aan gelovige Joden is vrij intolerant tegenover de opvolgende religies, da's waar .. maar beledigen, treiteren en hinderen ? Da's de geschiedenis omgekeerd, joodse enclaves zaten dwars door de geschiedenis heen op de schopstoel, die werden beledigt (want ze hadden jezus aan de beul uitgeleverd), getreiterd en gehinderd vanaf het moment dat het kruis werd bedacht .. en mocht het desondanks goed gaan werden ze vermoord of verdreven ..

Niet dat ik het spugen goed vind trouwens, ik vind het absurd (zoals de meeste ruzies tussen gelovigen), maar ik kan de emotie die ertoe geleid heeft op zich wel begrijpen ..
Ik kan je analyse volgen.
Maar volgens de OP wordt er al langer bespuugd etc., dus voor de huidige paus lastige opmerkingen maakte.
En verder zijn de bespuugde christenen geen schapen van de rooms-katholieke paus, dus ook niet aanspreekbaar op zijn woorden of gedrag.
M. a. w.: Ik kan de reacties alleen begrijpen door te veronderstellen dat de daders te stom zijn om voor de duivel te dansen.
Hetgeen een geheel nieuwe discussie opent.
  zondag 15 februari 2009 @ 02:23:57 #90
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_66074858
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 15:25 schreef sumerian het volgende:

[..]

Even jouw eigen stokpaardje gebruiken: "ze zijn niet allemaal zo".
Dat besef ik heel goed.
Ik dacht, kom.... laat ik de discussie eens aangaan op een manier zoals men meestal over 'moslims' de discussie aan wilt gaan...
Tja, en dan zie je dat mensen die al die moslims telkens over 1 kam scheren op een soortgelijke manier als ik nu doe, nu opeens ophef gaan maken wanneer ik dezelfde middelen ga gebruiken als het over joden..
Blijkbaar kan men alleen nuanceren wanneer het hen uitkomt.

Maar goed, laten we wel wezen: een meerderheid van de joden in Israel heeft voor een zeer 'rechtse' regering gekozen die alles wat niet-joods is wantrouwt en dus als minderwaardig bestempelt.
  zondag 15 februari 2009 @ 02:37:50 #91
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66075009
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 01:05 schreef Terecht het volgende:

[..]

In ieder geval geloof ik het niet dat ze vrede zal brengen. Ze moet koste wat het kost Hamas uitroken, maar dan hotsknotsbegonia.
pi_66076531
quote:

pi_66078996
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 16:48 schreef Mylene het volgende:

Walgelijk.

Leuke grap.
  zondag 15 februari 2009 @ 12:31:53 #94
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_66079108
Ach slechte zaak, maar toch zie je wel snel dat alles aangehaald wordt om de Joden zwart te maken.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_66079764
quote:
Op zondag 15 februari 2009 02:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Maar goed, laten we wel wezen: een meerderheid van de joden in Israel heeft voor een zeer 'rechtse' regering gekozen die alles wat niet-joods is wantrouwt en dus als minderwaardig bestempelt.
En Palestijnen die voor Hamas hebben gekozen? Vinden zij de Joden dan ook minderwaardig? Ik heb zo het vermoeden dat jouw antwoord wel zal zijn dat het begrijpelijk is enzo.
pi_66080066
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:08 schreef Mylene het volgende:
Waarom weer een jood moslim/palestijn erbij halen?
pi_66080584
quote:

[..]

Dat besef ik heel goed.
Ik dacht, kom.... laat ik de discussie eens aangaan op een manier zoals men meestal over 'moslims' de discussie aan wilt gaan...
Tja, en dan zie je dat mensen die al die moslims telkens over 1 kam scheren op een soortgelijke manier als ik nu doe, nu opeens ophef gaan maken wanneer ik dezelfde middelen ga gebruiken als het over joden..
, dank voor deze nuancering.
quote:
Ga je nu weer opzettelijk de fout in? Waar komt deze gevolgtrekking vandaan???

Mijn antwoord meteen: ze zien ze niet als minderwaardig, ze zijn er bang voor. En 2000 jaar geschiedenis maakt dat niet zo verwonderlijk. Men zit liever in de hoek die klappen uitdeelt dan de hoek die klappen krijgt. Wie niet (als dat je twee opties zijn, uiteraard)?

[ Bericht 0% gewijzigd door PhysicsRules op 15-02-2009 13:20:03 ]
bron
pi_66080743
quote:

[..]

Dat besef ik heel goed.

Touché wel.

En uiteraard zijn niet alle joden 'slecht' evenals alle moslims en alle christenen etc.
pi_66081511
quote:
Op zondag 15 februari 2009 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik kan je analyse volgen.
Maar volgens de OP wordt er al langer bespuugd etc., dus voor de huidige paus lastige opmerkingen maakte.
En verder zijn de bespuugde christenen geen schapen van de rooms-katholieke paus, dus ook niet aanspreekbaar op zijn woorden of gedrag.
M. a. w.: Ik kan de reacties alleen begrijpen door te veronderstellen dat de daders te stom zijn om voor de duivel te dansen.
Hetgeen een geheel nieuwe discussie opent.
Tuurlijk wordt er al langer gespuugd, da's helemaal niet zo verwonderlijk als je de geschiedenis een beetje kent, waar het mij om ging is dat dat na het Nostra Aetate nou juist vermindert was, er werd toenadering gezocht ipv veroordeelt .. om het met de woorden van de paus te zeggen
quote:
True, the Jewish authorities and those who followed their lead pressed for the death of Christ;(13) still, what happened in His passion cannot be charged against all the Jews, without distinction, then alive, nor against the Jews of today. Although the Church is the new people of God, the Jews should not be presented as rejected or accursed by God, as if this followed from the Holy Scriptures.
http://www.vatican.va/arc(...)ostra-aetate_en.html

En al die toenadering onderling, ook die met de moslims, is door de huidige paus de grond in geboord ..

Waar lees je trouwens dat het geen katholieken zijn, het wordt gewoon heerlijk generaliserend christenen genoemd .. en ach, als de gemiddelde burger daar net zo bezig is als die hier, alles gaat op een grote hoop, dan wordt de protestant uit Ierland op een hoop geveegd met de katholiek uit de Amerika's en de orthodox uit Griekenland
pleased to meet you
  zondag 15 februari 2009 @ 13:49:44 #100
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66082065
quote:
Op zondag 15 februari 2009 13:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Tuurlijk wordt er al langer gespuugd, da's helemaal niet zo verwonderlijk als je de geschiedenis een beetje kent,
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')