Prima.quote:
Je mag heul niet werken op de Sabbath!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ej, gun mij de ontspanning van het pagina's tellen, na een hele dag zwoegen.
Zal ik dan maar een glas Jägermeister voor je inschenken?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ej, gun mij de ontspanning van het pagina's tellen, na een hele dag zwoegen.
Handelingen kennen een geheel andere soort toetsing dan uitlatingen, er zit dus een geheel ander stelsel weer achter dan wat ik net heb opgeschreven. Dat onderscheid loopt zelfs tot aan het EHRM - zgn forum internum en forum externum.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Prima.
Geheel overtuigd maakt dat me overigens nog niet, maar dat betreft eerder de bredere rol van religie in het rechtsstelsel. Een vaak aangehaald voorbeeld is de regelgeving rondom foto's op paspoorten; daar zijn vrij strikte richtlijnen voor, maar daar valt een uitzondering op te maken mits er bepaalde religieuze en/of levensbeschouwelijke overwegingen meespelen (een hoofddoek, of een keppel, bijvoorbeeld). Gezien niet alle afwijkingen van de regelgeving onder deze noemer kunnen vallen (dan zou de regelgeving tenslotte een dode letter zijn), dient er ergens een scheidslijn te worden aangebracht, en dat leidt al snel tot een toetsing aan de mate van geinstitutionaliseerdheid van een zekere gewoonte. Dat kan ertoe leiden dat mensen wel van de regelgeving mogen afwijken aan de hand van een religieuze norm, maar niet aan de hand van een strikt persoonlijke overtuiging.
Lekker, kom je het brengen. Ik zit toch niet zo ver van je vandaan.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:02 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Zal ik dan maar een glas Jägermeister voor je inschenken?
Ik woon niet in Rotterdam, hoor. Dat was slechts het afleveradres.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lekker, kom je het brengen. Ik zit toch niet zo ver van je vandaan.
Jaja, ik zal eens even aanbellen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:04 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Ik woon niet in Rotterdam, hoor. Dat was slechts het afleveradres.
Met twintig op een cel?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:07 schreef Nautilus_ het volgende:
Doe je best. M'n broer zit in Singapore.
Welke van de 80?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:21 schreef Nautilus_ het volgende:
Mutant, zal ik even bij je zus aanbellen?
Wie zegt dat mijn familie uit moslims bestaat? Taqqiya.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:26 schreef Nautilus_ het volgende:
Je zei laatst nog dat moslimmeisjes zich scheren.
Jij, zij of allemaal?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat mijn familie uit moslims bestaat? Taqqiya.![]()
Jij bent veel slimmer dan je jezelf voordoet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat mijn familie uit moslims bestaat? Taqqiya.![]()
Soms denk ik dat ook wel eens.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:34 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Jij bent veel slimmer dan je jezelf voordoet.
Maar we hadden het over je zus(sen). Zal ik die oude dan maar een bruidschat beloven?quote:
Gaarne geen achternamen op het forum plaatsen.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:41 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Maar we hadden het over je zus(sen). Zal ik die oude - dan maar een bruidschat beloven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |