Ik dwing je met me mee in de trein te gaan, en overleg met de conducteurs of ze de eerste keer rustig aan willen doen en het fluitje achterwege willen laten. Eventueel kunnen we ook verdovende middelen of een knock-out-methode gebruiken net zoals in A-team ook wel eens gebeurde bij B.A.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:28 schreef Witte-Tonnie het volgende:
het is niet zo dat ik niet aan werk kan komen, er lopen meerdere sollicitaties op dit moment allen in den bosch maar er is in mijn 'sector' weinig te vinden op dit moment. Die er zijn heb ik op gereageerd.
Verder kan ik geen auto kopen omdat ik geen rijbewijs heb en op het moment ook niet de dringende behoefte om die te gaan halen (financieel zowiezo).
Maar hoe zie je dat voor je om mij te dwingen hier van af te komen? Zelf heb ik geprobeerd om op een rustig tijdstip zonder dwang of stress het eens te proberen op het traject den bosch - vught en zelfs hier ging het mis. Alleen en met iemand bij me, het wil gewoon niet. Maar daarvoor ben ik nu ook bij een psycholoog.
Meneer de prive detective, dat was puur hypothetisch, maar dat maakt verder niet uit.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:32 schreef karr-1 het volgende:
Geen geld en geen tijd voor een auto? Hoe moet ik dit dan zien ?
Prive lease of PL?
Klinkt niet erg hypothetisch in mijn oren....quote:Wat misschien al duidelijk is geworden na bovenstaande, ik ben opzoek naar een auto. Ik ga er voornamelijk dagelijks mee naar mijn werk rijden en in de weekenden plezierritjes.
Op mijn werk heb ik in de nabije toekomst geen uitzicht op een auto van de zaak dus als ik een auto wil dan zal ik daar zelf voor moeten gaan zorgen. Geen probleem, alleen kom ik nu op 2 opties uit.
Op mijn kladblaadje 'totale kosten' wel.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klinkt niet erg hypothetisch in mijn oren....
Betaal jij?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:37 schreef Maanvis het volgende:
Rijbewijs kun je halen dmv een spoedcursus, en afrijden kun je toch nog steeds bij de vliert?
Ik weet weer genoeg...quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:37 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Op mijn kladblaadje 'totale kosten' wel.
Verder ontopic.
Zoiets is altijd wel te betalen als je werk hebt, en dat heb je. Een auto voor 1 jaar heb je al voor 800 euro.quote:
Ik wilde het niet zeggen.....quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:46 schreef B.E.D het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat sommige mensen een 'werk-fobie' hebben.
Hoog tijd dat Sjeen haar psychologie opleiding weer oppakt. Dan kan ze mooi in haar DSM-IV turen en mij een werk-fobie met permanente uitkering aanpraten!quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:46 schreef B.E.D het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat sommige mensen een 'werk-fobie' hebben.
Je zou eens kunnen denken aan regressie therapie.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:19 schreef Witte-Tonnie het volgende:
ja een treinfobie, odra het fluitje gaat een ware angst-aanval. moeilijk onder woorden te brengen aan mensen die het gevoel niet kennen, maar je kan het vergelijken met een soort claustrofobie.
'Beter' wordt niet bekeken naar of jij een andere baan hebt of niet. Als je nu zou kunnen werken heb je niets in de ziektewet te zoeken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:14 schreef Witte-Tonnie het volgende:
beste,
Ik zit met een klein vraagje. Ik werk(te) in een andere stad dan waar ik woon en reisde daartussen met de trein. Nu heb ik in het afgelopen half jaar een dusdanige trein angst ontwikkeld dat ik niet meer in de trein durf. Hiervoor loop ik nu bij een psycholoog. Ik had een jaar contract welke over 2 weken afloopt en de manager heeft gezegt dat het contract hierdoor nu niet meer verlengt wordt.
Ik ben nu druk bezig met ander werk zoeken en de kans zit er natuurlijk in dat er over 2 weken nog geen nieuw bedrijf in de buurt is waar ik met eigen vervoer naartoe kan.
Is het dan zo dat de uwv mij doorbetaald tot ik 'beter' ben (oftewel een andere baan) of is dit geen rede en krijg ik hier geen ziektewet uitkering voor?
mvg
Volgens mij werkt dat niet zo. Al gaat het 10 X goed, je weet dat het ook mis kan gaan...en dat het iedere keer mis kan gaan. Dus daar blijf je bang voor. En dus blijf je die angsten houden.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:14 schreef Karammel het volgende:
Je hebt dus eerst een hele tijd geen treinfobie gehad, maar nu wel? Wat is er gebeurt waardoor die fobie is op komen spelen?
Verder zou ik mezelf verplichten elke dag een retourtje naar het dichtstbijzijnde andere station te kopen en plaats te nemen in die trein. Buiten de spits om, want dan is het lekker rustig in die trein. Niets dat er kan gebeuren. Hoppa, confronteren die angst. Doe dat een aantal keer en je gaat vast wel weer inzien dat je angst niet reëel is.
Ik weet dat ik heel makkelijk over een fobie denk, waar dat wellicht niet gepast is. Toch vind ik het van de gekke dat je door zoiets maanden in de ziektewet zit en zelfs je baan verliest om door te stromen naar een uitkering. Goed dat je al therapie ervoor hebt, maar dat alleen is mij wat te weinig. Het is natuurlijk wel lekker makkelijk die uitkering.
Wellicht zal het nooit helemaal verdwijnen. Al betwijfel ik. De mens zit raar in elkaar en een aantal dingen zijn maar moeilijk te verklaren. Zelf heb ik er moeite mee om fobieën en depressies op waarde te schatten. Voornamelijk omdat ik er zelf nooit echt mee te maken heb gehad denk ik.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dat niet zo. Al gaat het 10 X goed, je weet dat het ook mis kan gaan...en dat het iedere keer mis kan gaan. Dus daar blijf je bang voor. En dus blijf je die angsten houden.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:01 schreef Kaar68 het volgende:
Het antwoord is dus ja, als je ziek bent en je contract wordt niet verlengd dan ga je over naar het UWV en krijgt daar je uitkering van.
Reken er maar op dat je vaak op zult moeten draven voor controle, dan zit je ook weer met het vervoersprobleem lijkt me. Ik weet niet of Den Bosch een eigen UWV heeft, ik moest van Oss helemaal naar Helmond op controle.
quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:28 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Verder kan ik geen auto kopen omdat ik geen rijbewijs heb en op het moment ook niet de dringende behoefte om die te gaan halen
Uhuh..quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:35 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Meneer de prive detective, dat was puur hypothetisch, maar dat maakt verder niet uit.
Goh, wat toevallig... Het openbaar vervoer was je zat omdat je zolang onderweg was en nu heb je *plotseling* een treinfobie.quote:Op maandag 29 december 2008 14:24 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Ik woon ongeveer 40 kilometer van mijn werk af en heb het openbaar vervoer nu wel een beetje gezien (1 uur en een kwartier onderweg, enkele reis)
Dat zei ik dus ook al, maar toen was TS ineens boos op me omdat het allemaal theoretisch was.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:12 schreef kastanova het volgende:
[..]
Uhuh..
[..]
Goh, wat toevallig... Het openbaar vervoer was je zat omdat je zolang onderweg was en nu heb je *plotseling* een treinfobie.
Werkschuw kutfiguur.
Dat dus.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:08 schreef kastanova het volgende:
[..]
"Ja hoi, bedankt voor het loon maar ik kom de komende weken niet werken vanwege m'n treinfobie! Waarom ik dan niet met de auto kom. Daar heb ik gewoon geen zin in."
Kansloos.
Dat ligt eraan wat je bedoeltquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Echt hoor, van sommige dingen valt mijn bek echt open...
Ben ik dan echt zo naief?
Heerlijk, zulke topics.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:12 schreef kastanova het volgende:
[..]
Uhuh..
[..]
Goh, wat toevallig... Het openbaar vervoer was je zat omdat je zolang onderweg was en nu heb je *plotseling* een treinfobie.
Werkschuw kutfiguur.
Wat hij zegt.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Bang voor treinen () en je rijbewijs halen dan "geen noodzaak" noemen.
Zijquote:
Dat mensen als de TS echt denken hiermee weg te komen. Of het hem IRL lukt is nog maar de vraag, maar hier valt men altijd zo heerlijk snel door de mand...quote:
Dan denken we hetzelfde... Ik heb een 'collega' gehad, die durfde niet meer de autoweg op. Best lullig, maar hee, dan rij je maar binnendoorquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat mensen als de TS echt denken hiermee weg te komen. Of het hem IRL lukt is nog maar de vraag, maar hier valt men altijd zo heerlijk snel door de mand...
Vooral als dan Kasta nog even langs komt met zijn speurwerk!![]()
Ik maakte de melding al ergens in het begin, maar toen was het ineens hypothetisch....quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat mensen als de TS echt denken hiermee weg te komen. Of het hem IRL lukt is nog maar de vraag, maar hier valt men altijd zo heerlijk snel door de mand...
Vooral als dan Kasta nog even langs komt met zijn speurwerk!![]()
Sommige mensen proberen alles om ergens onderuit te komen. Ik heb collega's die weigeren om een electronische agenda te gebruiken en alles in een eigen agenda schrijven die ze altijd bij zich hebben. Met als gevolg dat niemand weet waar ze uithangen en wat ze doen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:38 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan denken we hetzelfde... Ik heb een 'collega' gehad, die durfde niet meer de autoweg op. Best lullig, maar hee, dan rij je maar binnendoorToen durfde ze dat ook ineens niet meer... Ik moet zeggen dat je je op een bepaald moment dan echt gaat afvragen wie er nu gek is. Die collega met de 'fobie' of wij, gewoon komen werken voor je geld...
Als je gelooft dat het allemaal 100% waar is wel jaquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Echt hoor, van sommige dingen valt mijn bek echt open...
Ben ik dan echt zo naief?
Sorry, ook eenquote:Op donderdag 12 februari 2009 11:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik maakte de melding al ergens in het begin, maar toen was het ineens hypothetisch....
Boem!quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:57 schreef Maanvis het volgende:
Siderodromofobie.
Siderodromofobie.
Siderodromofobie.
Siderodromofobie.
Siderodromofobie.
Eventjes een googlebomb creëren heur!
toen stonden er anders heel wat mensen doodsangsten uit om met de trein te gaanquote:Op donderdag 12 februari 2009 19:51 schreef Dirkh het volgende:
Siderodromofobie, dat hadden ze in 40-45 nog niet.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:52 schreef Scorpie het volgende:
Goh, en de TS reageert niet meer, hoe toevallig.
Uitvreter dat het er is.
Pardon?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:05 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Ik weet niet wat je allemaal populair loopt te doen, maar ik heb het toch ook niet over jouw ziekte?
Als meneer -knip- mij belachelijk loopt te maken en zegt dat ik lieg en dat ik te lui ben om te werken, mag ik toch ook wel een subtiel schopje terug geven?quote:
Kruip anders gewoon naar je werk, werkweigeraar!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:10 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Als meneer -knip- mij belachelijk loopt te maken en zegt dat ik lieg en dat ik te lui ben om te werken, mag ik toch ook wel een subtiel schopje terug geven?
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:10 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Als meneer -knip- mij belachelijk loopt te maken en zegt dat ik lieg en dat ik te lui ben om te werken, mag ik toch ook wel een subtiel schopje terug geven?
Nee maar ik leg uit dat het voor mij hypothetisch is dan is dat niet zo en als ik angst heb in de trein wordt dat ook in twijfel genomen terwijl ik nu erkening heb door de psycholoog die met me mee is gegaan vanmorgen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:13 schreef Sjeen het volgende:
Tsja... het spijt me... Maar ik vind dat 'schopje' vrij stijlloos. Als je zelf je topics naast elkaar legt en je eigen posts eens goed leest, moeten de reacties je toch niet geheel verbazen?
Klopt toch? Je bent niet ziek omdat je je werk niet kan doen. Je stelt je aan omdat je niet op je werk kan komen, lijkt mij totaal iets anders.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:15 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Iedereen loopt zo stoer te brullen dat ik een werkweigeraar ben, maar zelf hebben ze ook hun minpunten waar we het dan niet over mogen hebben.
Daar ben ik toch allang mee bezig?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:17 schreef Ynske het volgende:
Misschien een stomme vraag. Maar waarom zoek je geen werk bij je in de buurt. Laat je omscholen of als je dat niet wilt waarom verhuis je dan niet naar een gebied waar wel werk is?
Hoe ontwikkel je in hemelsnaam een treinfobie? Langzamerhand begon het fluitje vervelende wendingen aan te nemen of zo?quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:14 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Nu heb ik in het afgelopen half jaar een dusdanige trein angst ontwikkeld dat ik niet meer in de trein durf.
Er heeft een keer een conducteur boos naar hem gekekenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:24 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Hoe ontwikkel je in hemelsnaam een treinfobie? Langzamerhand begon het fluitje vervelende wendingen aan te nemen of zo?
Ik ben 2x op geweest en dat is niet gelukt, haha nu kunnen jullie me helemaal uitlachenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Rij-be-wijs.
Maar "dat heeft geen prioriteit" volgens meneer.
Dan probeer je het een 3e keer, en een 4e keer.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:27 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Ik ben 2x op geweest en dat is niet gelukt, haha nu kunnen jullie me helemaal uitlachen
k heb niet echt t idee dat je er veel mee doet...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:17 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Daar ben ik toch allang mee bezig?
Als jij je uitlatingen ook terugneemt zal ik eens gaan denken. Doe je dat niet komt er nog een foto bij etcquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:27 schreef karr-1 het volgende:
Ik vind het alleen minder geslaagd dat je mijn naam noemt. Kan je dat verwijderen?
Ken je mij dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:30 schreef Ynske het volgende:
[..]
k heb niet echt t idee dat je er veel mee doet...
Ik peins er niet over en voor chantage ben ik al helemaal niet gevoelig.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:30 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Als jij je uitlatingen ook terugneemt zal ik eens gaan denken. Doe je dat niet komt er nog een foto bij etc
Ik heb niet elke maand geld om weer op examen te gaan en extra rijlessen te nemen. Jullie zijn allemaal schatrijk, dat weet ik, maar ik kan dat niet ophoesten helaas.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dan probeer je het een 3e keer, en een 4e keer.
Je toont weinig initiatief en doorzettingsvermogen wat mij betreft. Handje ophouden bij de staat is veel makkelijker natuurlijk.
ehh, TS is misschien een zeikerd maar je (volledige) naam had ik net in 2 klikken bereikt dus je zeikt nu wel een beetje.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:27 schreef karr-1 het volgende:
Ik vind het alleen minder geslaagd dat je mijn naam noemt. Kan je dat verwijderen?
Dan heb je pechquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik peins er niet over en voor chantage ben ik al helemaal niet gevoelig.
Klopt, maar dat is iets anders dan het meteen noemen in je post.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:32 schreef pisnicht het volgende:
[..]
ehh, TS is misschien een zeikerd maar je (volledige) naam had ik net in 2 klikken bereikt dus je zeikt nu wel een beetje.
Accepteer dat wat je op internet zet, dat dat 'tegen' je gebruikt kan wordenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is iets anders dan het meteen noemen in je post.
Is er een wet die je verbied een derde keer op te gaan voor je rijbewijs dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:27 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Ik ben 2x op geweest en dat is niet gelukt, haha nu kunnen jullie me helemaal uitlachen
Nee, je vroeg hoe je het beste ten onrechte van de staat kon gaan leven omdat je geen zin meer hebt om te werken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:35 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Maargoed, ik vroeg hier niet dat iedereen ff kon zeuren dat ik geen rijbewijs heb.
tja, hoe serieus denk je nu dat mensen gaan reageren op iemand die een trein fobie heeft ontwikkeld en zich afvraagt of je daarvoor nog krijgt doorbetaald als je contract afloopt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:35 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Maargoed, ik vroeg hier niet dat iedereen ff kon zeuren dat ik geen rijbewijs heb.
Achja, als jij er zo over denkt.. Ik wil dolgraag werken, alleen moet dat gat opgevangen worden tussen 1 maart en mijn nieuwe werk. Ik ben zelf druk zat bezig met het vinden van nieuw werk en als jullie mij veroordelen dat ik dat niet doe vind ik alleen maar grappig, jullie kennen mij niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, je vroeg hoe je het beste ten onrechte van de staat kon gaan leven omdat je geen zin meer hebt om te werken.
Zoek ik medestanders dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:38 schreef bug_me_not2 het volgende:
Grappig. Behalve een luie zak met een rijke fantasie is TS ook nog een vervelend naar rancuneus mannetje. En dan vind 'ie het raar dat hij hier geen medestanders vindt...
Je spaarrekening.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:39 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Dus welke regeling is er als contract afloopt als je in de ziektewet zit door mijn situatie en ik lichamelijk niet ziek ben?
de een-trap-onder-je-luie-reet regelingquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:39 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Dus welke regeling is er als contract afloopt als je in de ziektewet zit door mijn situatie en ik lichamelijk niet ziek ben?
Waar staat dat ik lui ben? Ken je mij?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:41 schreef pisnicht het volgende:
[..]
de een-trap-onder-je-luie-reet regeling
Bijstand. Maar dat is dus al gezegd. Maar of je hier voor in aanmerking komt is nog maar te bezien.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:39 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Dan wil ik graag even van je horen tegen wie je het precies had en wat het minpunt dan is...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:15 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Nee maar ik leg uit dat het voor mij hypothetisch is dan is dat niet zo en als ik angst heb in de trein wordt dat ook in twijfel genomen terwijl ik nu erkening heb door de psycholoog die met me mee is gegaan vanmorgen.
Iedereen loopt zo stoer te brullen dat ik een werkweigeraar ben, maar zelf hebben ze ook hun minpunten waar we het dan niet over mogen hebben.
Had ik nog niet eens gezien/herkend, ik heb het sowieso even weggehaald...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:27 schreef karr-1 het volgende:
Ik zeg dat en baseer dat op je tot nu toe gemaakte posts. Je komt gewoon niet geloofwaardig en oprecht over.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:42 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Waar staat dat ik lui ben? Ken je mij?
Merciquote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:44 schreef Sjeen het volgende:
Had ik nog niet eens gezien/herkend, ik heb het sowieso even weggehaald...
Dan staat mijn vraag naar TS dus nog eens, welke minpunten/ziekte heb je het over
Yvonne van Hertum, ben jij het?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:30 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Als jij je uitlatingen ook terugneemt zal ik eens gaan denken. Doe je dat niet komt er nog een foto bij etc
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Yvonne van Hertum, ben jij het?![]()
Sorry, met zo'n uitspraak doe je me aan haar denken![]()
Waarvoor opende je dit topic dan? De oplossingen die we aandragen daar ga je niet echt op in?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:35 schreef Witte-Tonnie het volgende:
Had je het nu echt over mij dan?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:10 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Donder toch op met je treinfobie.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:15 schreef Witte-Tonnie het volgende:
[..]
Nee maar ik leg uit dat het voor mij hypothetisch is dan is dat niet zo en als ik angst heb in de trein wordt dat ook in twijfel genomen terwijl ik nu erkening heb door de psycholoog die met me mee is gegaan vanmorgen.
Als hij zichzelf nu eens zou ontwikkelen, hoefde hij niet op de zak te teren van de belasingbetalers.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:52 schreef pisnicht het volgende:
ho ho, niet ineens. Die fobie heeft hij ontwikkeld he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |