Ik ben een hardwerkende jongeman van 23 jaar en heb een vast contract. Ik woon ongeveer 40 kilometer van mijn werk af en heb het openbaar vervoer nu wel een beetje gezien (1 uur en een kwartier onderweg, enkele reis), terwijl ik met een auto 30 minuten onderweg ben (scheeld dus nogal wat tijd doordeweeks).
Wat misschien al duidelijk is geworden na bovenstaande, ik ben opzoek naar een auto. Ik ga er voornamelijk dagelijks mee naar mijn werk rijden en in de weekenden plezierritjes.
Op mijn werk heb ik in de nabije toekomst geen uitzicht op een auto van de zaak dus als ik een auto wil dan zal ik daar zelf voor moeten gaan zorgen. Geen probleem, alleen kom ik nu op 2 opties uit.
1: Prive lease via
www.foxlease.nl waar je voor 400 euro bijvoorbeeld een VW fox kan leasen (evt onderhoud voor 35 euro p/m extra) en zelf benzine betalen. Hier komt alleen nog de benzine bij die er verreden wordt. Dit lijkt mij onvoordelig omdat er na 48 maanden (contractduur) zo'n 20.000 euro betaald is voor een auto van 10.000 euro.
2: Een persoonlijke lening afsluiten voor 10.000 euro, evt 2.000 euro eigen inleg en hiernaast alle kosten zelf betalen (verzekering, wegenbelasting, brandstof, onderhoud).
Nu dus de vraag, het betreft beide een nieuwe auto, wat is verstandiger om te doen? Bij optie 2 is de auto eerder van mij maar ben ik wel verantwoordelijk voor het onderhoud (hoeveel kan je verwachten in de eerste 4 jaar van een nieuwe auto?).
Zijn er mensen die ook voor deze keus hebben gestaan?