Hee op die school heb ik ook gezetenquote:Op woensdag 11 februari 2009 21:19 schreef Ynske het volgende:
ik heb vroeger zelf op een school gezeten die van half 9 tot 14.15 duurde
heerlijk, toen ik naar een andere school ging ivm verhuizen en idd tot half 4 en woensdagmiddag vrij moest, was het die laatste 2 uur heel moeilijk om me te concentreren
dat was t ook. veel fijner dan in Wijlre. lekker een boterhammetje en drinken in de klas en dan met zn allen lekker naar buiten om te spelenquote:Op donderdag 12 februari 2009 09:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Hee op die school heb ik ook gezeten
Moet zeggen dat ik het zelf heerlijk vond, in principe elke dag vrij 's middags. En inderdaad, overblijven deden we gewoon met z'n allen. Geen geklooi van naar andere klassen in moeten, overblijfmoeders die heel erg hun best doen, maar de zooi niet onder controle krijgen enz..
De sportverenigingen van de zaterdag draaien voor een groot deel door hulp van vrijwilligers (begeleiding, coaching, het rijden van en naar de uitwedstrijden, kantinedienst enz). Deze vrijwilligers werken gewoon door de week of zitten op school.quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:24 schreef Shitney het volgende:
Het idee erachter is dat de druk op de woensdag- en vrijdagmiddagen afneemt, doordat er alle dagen eenzelfde rooster is. Dat zou betekenen dat de wachtlijsten van NSO korter zouden worden, en er voor werknemers ook meer flexibiliteit is. Immers, op dit moment willen vrijwel alle ouders danwel de woensdag, danwel de vrijdag als papa- of mamadag. Dat valt dan weg. En het gevolg daarvan is dat de NSO's gigantische wachtlijsten hebben voor de maandag, dinsdag en donderdag.
Mij lijkt het zelf een zegen omdat het zoveel rustiger is voor kinderen: zelf in staat zijn je kinderen naar school te brengen en dan toch op een fatsoenlijke tijd te beginnen, geen verschillende adressen maar alleen NSO na schooltijd. En op de papa- en mamadagen lekker veel tijd om met vriendjes af te spreken. En, ook niet geheel onbelangrijk: niet langer godsgruwelijk vroeg moeten opstaan in het weekend om op tijd op de diverse sportclubjes te zijn, omdat ook die - eventueel in samenwerking met de NSO - gespreid kunnen worden over de week ipv te pieken op woensdagmiddag of zaterdag/zondag.
Wat mij betreft zou het dus niet snel genoeg ingevoerd kunnen worden.
Edit: nog een voordeel: de vrouwen die per se parttime willen werken zouden ook flexibeler zijn voor werkgevers, je kunt met deze tijden nog redelijk lange dagen onder schooltijd maken.
Nou, dan moeten die ook maar tot 14.00 gaan werken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:02 schreef Verida het volgende:
[..]
De sportverenigingen van de zaterdag draaien voor een groot deel door hulp van vrijwilligers (begeleiding, coaching, het rijden van en naar de uitwedstrijden, kantinedienst enz). Deze vrijwilligers werken gewoon door de week of zitten op school.
Dit snap ik even niet? Als je nog een kind op het kdv hebt zitten dan hou je die daar toch gewoon op dezelfde dagen? Daar verandert toch niks in? Met een "normaal" rooster ( bij ons zijn de schooltijden nu ma, di, do en vrij van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.15 tot 15.00 u, en de wo van 8.30 tot 12.00 uur) heb je dat probleem toch ook? Op lange schooldagen moet je andere kind dan ook gewoon een hele dag naar het kdv, dat zou dan toch niet veranderen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou, dan moeten die ook maar tot 14.00 gaan werken.
Voor de ouders met ook nog een kindje op het KDV is het trouwens absoluut niet handig, want het gaat bij de meeste kdv's over halve of hele dagen en met 14.00 zit je daar net overheen. Ben benieuwd of je daar dan ook een aanpassing krijgt, anders is het een kostbaar grapje zeg maar.
Mijn oudste zit 2 dagen in de week op een sport NSO, dat wil zeggen dat hij op die dagen sport heeft en dat de NSO dat allemaal regelt. Dat zou met zo'n landelijk gelijk continurooster volgens mij door veel meer NSO's als nu het geval is aangeboden kunnen worden en wellicht dan ook veel goedkoper worden. Mijn jongste zit nu juist weer onder schooltijd op zwemles, dat is hier standaard voor de kleutertjes. Ook dat zou dan bijvoorbeeld weer vanuit school of NSO geregeld kunnen worden.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:57 schreef Stout het volgende:
nu zeg ik nog ff nee, omdat mijn kind op woensdag middag sport van een tot drie
als ik mijn werk zou kunnne aanpassen zou dat leuk zijn maar ik vrees dat mijn baas (VO onderwijs )mij echt niet uur 1 en uur 7,8 vrij geeft
Ik dacht uit jouw OPeningspost op te maken dat jij 5 dagen tot 14.00 gaat werken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:41 schreef Shitney het volgende:
[..]
Dit snap ik even niet? Als je nog een kind op het kdv hebt zitten dan hou je die daar toch gewoon op dezelfde dagen? Daar verandert toch niks in? Met een "normaal" rooster ( bij ons zijn de schooltijden nu ma, di, do en vrij van 8.30 tot 12.00 uur en van 13.15 tot 15.00 u, en de wo van 8.30 tot 12.00 uur) heb je dat probleem toch ook? Op lange schooldagen moet je andere kind dan ook gewoon een hele dag naar het kdv, dat zou dan toch niet veranderen?
Wat ik ervan begreep zijn die begin en eindtijden nu nog enigszins fictief, en gaat het vooral om het basisidee dat alle scholen een continurooster zouden moeten gaan invoeren dat overal gelijk is. Het zou dus ook best van 8.30 uur tot 14.30 uur kunnen gaan worden of iets in die geest. 8 uur vind ik zelf ook wel erg vroeg, ben niet zo'n ochtendmensquote:Op donderdag 12 februari 2009 09:55 schreef knorretje het volgende:
hier gaan de kleuters en de 1e klas (gr.3) ook alle dagen van 8.25 tot 13.00 naar school
(in klas 2 (gr 4) komt er dan anderhalf uur bij op, dan gaan ze 1 dag van 8.25 - 14.30. Klas 3 t/m 6 (gr 5 tm 8) 3 maal in de week van 8.25 - 14.30)
en het is zalig.
(dat nieuwe voorstel zou inhouden dat onze kinderen meer naar school zouden gaan dan ze nu doen en daarnaast vind ik 8 uur wel erg vroeg, maar kan me voorstellen dat voor sommigen het een 'vooruitgang' is op de uren die hun kinderen nu gaan)
Nee, dat heb je dan verkeerd begrepen, ik werk sowieso gewoon 32 uur dus voor mij maakt de eindtijd niet zo gek veel uit, mijn kids gaan toch wel naar de NSO. Het lijkt mij vooral voor de kinderen zelf fijn, niet meer dat gesleep. In ons geval gaan de kinderen niet naar de voorschoolse opvang, maar als je dat wel moet doen, dan gaat je kind eerst naar de voorschoolse, dan naar school, dan weer naar de overblijf, dan weer naar school en dan weer naar de naschoolse. Ik vind dat erg druk voor kindertjes, ondanks dat het voor mij nooit echt im frage is geweest om te stoppen met werken heb ik het vanaf de ellende die basisschool heet begon, toch serieus overwogen omdat ik het gewoon doodzielig voor mijn kind vond, al die drukte. En ik begin dus al jaren expres laat met werken zodat ze in ieder geval niet naar de voorschoolse opvang hoeven.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik dacht uit jouw OPeningspost op te maken dat jij 5 dagen tot 14.00 gaat werken.
Dan lijkt het me logisch dat je dan ook je baby'tje van het kdv gaat halen, want waarom zou je die 3 uur tot 17.00 doorbetalen zeg maar.
Helaasch werken de meeste kdv's zo dat je gewoon voor een hele middag betaald of je er nou maar 2 uurtjes van gebruik maakt of niet. Dus in die zin zou het heel duur kunnen worden.
Nu betaal ik zeg maar 2,5 dag. Dan zou ik 3 dagen moeten betalen, ondanks dat ik er in totaal minder van gebruik maak.
(Of ik moet jou verkeerd begrepen hebben hoor.)
Op zich is dat wel lekker ja. Je hoeft niet meer alle activiteiten in de weekends te proppen zodat er voor de ouders ook nog mss wel tijd over blijft om te sporten ofzo.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:53 schreef Stiekemurd het volgende:
Ik zou het een uitkomst vinden. Zelf lekker vroeg kunnen beginnen en de kinderen hebben nog een lange middag, waarbij het sporten en NSO veel beter zou kunnen. Zou dan meteen voor de woensdag kiezen om de NSO te doen.
snap ikquote:Op donderdag 12 februari 2009 10:51 schreef Shitney het volgende:
[..]
Wat ik ervan begreep zijn die begin en eindtijden nu nog enigszins fictief, en gaat het vooral om het basisidee dat alle scholen een continurooster zouden moeten gaan invoeren dat overal gelijk is. Het zou dus ook best van 8.30 uur tot 14.30 uur kunnen gaan worden of iets in die geest. 8 uur vind ik zelf ook wel erg vroeg, ben niet zo'n ochtendmens.
Ik zou me trouwens ook kunnen voorstellen dat kdv's dan ook met andere tijden gaan werken, als alle scholen tot 14.00 uur open zijn zullen kdv's wel volgen want dan zullen er natuurlijk veel mensen zijn die vraag gaan hebben naar "halve" dagen tot 14.00 uur.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik dacht uit jouw OPeningspost op te maken dat jij 5 dagen tot 14.00 gaat werken.
Dan lijkt het me logisch dat je dan ook je baby'tje van het kdv gaat halen, want waarom zou je die 3 uur tot 17.00 doorbetalen zeg maar.
Helaasch werken de meeste kdv's zo dat je gewoon voor een hele middag betaald of je er nou maar 2 uurtjes van gebruik maakt of niet. Dus in die zin zou het heel duur kunnen worden.
Nu betaal ik zeg maar 2,5 dag. Dan zou ik 3 dagen moeten betalen, ondanks dat ik er in totaal minder van gebruik maak.
(Of ik moet jou verkeerd begrepen hebben hoor.)
Bij ons op school wordt dat nu al opgevangen door de onderbouw bijvoorbeeld meer vakantie te geven. Mijn jongste bijvoorbeeld heeft vanaf morgen al vakantie (zit in groep 2) en mijn oudste pas vanaf maandag. Dus op die manier compenseren ze bij ons het feit dat de onderbouw minder uren mag draaien dan de bovenbouw.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:59 schreef knorretje het volgende:
[..]
snap ik![]()
Dan blijf ik alleenmaar hopen dat als dit doorgevoerd gaat worden ooit. Dat scholen nog wel de vrijheid houden om minder uren te draaien dan in dit voorstel (zolang de kinderen het wettelijk minimum wel blijven halen in hun gehele schooltijd) Want bv mijn kids zouden dan opeens veel meer naar school moeten
dat lijkt mij juist een onhandige manier, door de een eerder vrij te geven dan de ander zou je als werkende dus meer vrij moeten krijgen (langere vakanties/ meer vakantie dagen) of je moet juist weer extra opvang regelen voor die dagen dat de onderbouw meer vrij heeft. Dan vind ik het systeem zo als wij dat nu hebben, de eerste 3 jaren maar tot 13.00 en daarna pas eens een keer die overige anderhalf uur toevoegen aan dagen handiger.quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:03 schreef Shitney het volgende:
[..]
Bij ons op school wordt dat nu al opgevangen door de onderbouw bijvoorbeeld meer vakantie te geven. Mijn jongste bijvoorbeeld heeft vanaf morgen al vakantie (zit in groep 2) en mijn oudste pas vanaf maandag. Dus op die manier compenseren ze bij ons het feit dat de onderbouw minder uren mag draaien dan de bovenbouw.
Wat vinden jullie hier van?quote:De schooltijden in het basisonderwijs, zoals wij die kennen, gaan mogelijk op de schop. Een schoolweek waarbij kinderen tussen de middag overblijven en 's middags eerder vrij zijn, lijkt terrein te winnen. Indien scholen voldoen aan de wettelijke urennorm, mogen ze zelf hun uren indelen.
Onderwijskoepel VOS/ABB (Vereniging van openbare en algemeen toegankelijke scholen), verwacht dat binnen vijf jaar één op de zeven basisscholen andere lestijden hanteert. De nieuwe schooltijden lossen het probleem met overblijven op, zodat werkende ouders niet tijdens de lunchpauze naar huis hoeven. Verder zou het de leerprestaties bevorderen en voor rust en regelmaat zorgen. Nu pendelen de schoolkinderen tussen overblijfkrachten, kinderopvangleidsters en leerkrachten.
'Het klassieke model is versnipperd, onrustig en inefficiënt,’ zegt Anki Duin, leider van het project Andere Tijden waaraan kinderopvang, onderwijs en ouders meedoen. 'Kinderen op verschillende plekken, zien andere gezichten voor de groep en komen in verschillende pedagogische klimaten.’ Veel scholen willen overstappen op een schoolweek waarin de leerlingen alle dagen, soms inclusief woensdag, van ongeveer 8.30 tot 14.30 uur naar school gaan. In een continurooster blijven alle kinderen over en is de lunchpauze korter. Ook voor een rooster op basis van het biologisch ritme is veel belangstelling, hierbij hebben de kinderen les tot 16:30 met een lunchpauze van 2,5 uur.
Ongeveer vijftig scholen in Hilversum en Groningen wil één van deze roosters invoeren. Bijna de helft van de ouders blijkt, volgens de Onderwijsmeter, voorstander van een continurooster, een kwart van de ouders wil er niets van weten.
Schooltijden op de helling
Maar aan de andere kant, ze zijn dan wel een stuk eerder thuis dus kunnen na school langer buiten spelen en ravotten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:35 schreef FunkyHomosapien het volgende:
daar gaat je schooltijd.
vroeger was tussen de middag altijd het vetste, met je hosselmatties samen ergens eten en dan even een uurtje helemaal los gaan. om dan uit te hijgen op school
vroeger.
lijkt me dat de kinderen tegen het einde van de dag helemaal kapot zijn en halfgebakken liggen te pitten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant, ze zijn dan wel een stuk eerder thuis dus kunnen na school langer buiten spelen en ravotten.
Ook voor werkende ouders is het prettig, nu blijven veel kinderen over wat veel geld kost.
onrustiger? alsof je daar als kind om geeft..quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:46 schreef Reinhilde het volgende:
Op de basisschool waar ik gezeten heb, bleef iedereen over. T/m groep 4 was je dan uit om 14:20; groep 5 t/m 8 om 14:50. Was erg fijn, leuk, prima. Ik kan me dan weer niet voorstellen dat je tussen de middag naar huis gaat, lijkt me een stuk onrustiger.
En woensdagmiddag vrij idd, dan was iedereen vrij om 12:30.
Heb je zelf al kinderen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:49 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
onrustiger? alsof je daar als kind om geeft..
ah, dat wist ik niet, thnx!quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:41 schreef Lois het volgende:
Nu hadden we hier laatst al een topic over, vrij recent, over hetzelfde wetsvoorstel.
Ik ga even zoeken, dan kunnen we mergen.
Gevonden!
Basisscholieren op vaste tijden naar school
Ik ga even een merge aanvragen
Nou, het probleem bij ons is dat ik met de auto 12min van de school afwoon. ( we hebben het bijgehouden)quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:58 schreef hestria het volgende:
michelle zit nu bijna 2 maanden op de basischool, op maandag, dinsdag en donderdag moet ze van 8:30 tot 12:00 en van 13:30 tot 15:30, dat anderhalf uurtje lunchpauze heeft ze echt nodig om bij te komen. Nu ben ik huismoeder dus michelle blijft alleen dinsdags over. en ik zie het nut er niet van in, de lunch pauze in een half uurtje? proppen om dan om 14:30 uti te zijn? dan word zeker voor de kleintjes de schooldag wel erg lang.
Dat valt best mee hoor... Ik kan me herinneren dat we alle tijd hadden om te eten en daarna ook nog tijd genoeg om buiten te spelen. Geloof ook niet dat er sprake is van alles in een half uur proppen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:21 schreef hestria het volgende:
ik snap het ook wel, maar als ze de lunch pauze in een 30 min gaan proppen, waarin de kinderen, moeten eten, drinken en dan is de pauze voorbij, waarneer kunnen ze dan spelen? denken ze nou echt dat het beter is voor de schoolprestatie's. om nog maar niet te spreken van de het naar binnen proppen van de lunch?
nou nou, dan zal mijn kind wel heel bijzonder zijn, wand die doet er toch echt een half uur over.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:24 schreef Ticootje het volgende:
nou nou met 30 minuten heb je echt je boterham wel naar binnen hoor. En daarbij zijn ze om 14.00 al uit, dan kunnen ze toch lekker spelen.
Op school vast niet. Zien eten doet eten en als ze daarna met vriendjes uit de klas kunnen spelen gaat het ook vast sneller. Het is ook een kwestie van wennen denk ik. Het lijkt mij een uitkomst. Ook voor mijn kleine pukkie.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:27 schreef hestria het volgende:
[..]
nou nou, dan zal mijn kind wel heel bijzonder zijn, wand die doet er toch echt een half uur over.
Ze hebben ook nog een ochtend pauze. En een 4/5 jarige studeert niet, die leren spelenderwijs. Dus of ze nu aan het spelen zijn en ze steken er iets van op of ze spelen voetbal buiten, ik zie niet het verschil dat ze van het ene moeier worden dan van het andere.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:28 schreef hestria het volgende:
hoe voel je jezelf na een hele ochtend studeren? ben je dan zelf niet blij als je even een uurtje iets anders kan doen? hoe denk je dat een 4/5 jarige zich dan voelt?
Ik zie hier ook echt een kans voor sportclubs of activiteitenclubs. Die 2 uur die ze vroeger thuis zijn kunnen ze heerlijk naar de club (niet elke dag, maar nu is het echt vliegen rennen om je kind voor 5 uur nog op de voetbal te droppen, snel eten, of juist erna later eten.)quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:33 schreef Brighteyes het volgende:
Mij lijkt het ook ideaal.
Die langere pauze thuis is ook net niks omdat je idd tijd verliest aan halen en brengen. Kunnen ze beter gewoon op school blijven bij vriendjes en vriendinnetjes en daar nog even samen spelen.
En idd is er dan 's middags veel meer tijd voor buitenspelen, sport, activiteiten etc.
Ik kijk alleen maar naar mijn dochter en haar vriendinnetjes. Die ukkies worden echt moe, ze is smiddags al moe.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog een ochtend pauze. En een 4/5 jarige studeert niet, die leren spelenderwijs. Dus of ze nu aan het spelen zijn en ze steken er iets van op of ze spelen voetbal buiten, ik zie niet het verschil dat ze van het ene moeier worden dan van het andere.
ik ben toch zelf kind geweestquote:
jij bent echt dom. serieus.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog een ochtend pauze. En een 4/5 jarige studeert niet, die leren spelenderwijs. Dus of ze nu aan het spelen zijn en ze steken er iets van op of ze spelen voetbal buiten, ik zie niet het verschil dat ze van het ene moeier worden dan van het andere.
Je bent misschien zelf kind geweest, maar je hebt kennelijk geen flauw idee hoeveel invloed te veel onrust op een kind kan hebben en hoe vatbaar voor indrukken ze kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik ben toch zelf kind geweest
als je niet elke dag van 12 tot 1 je kind heen en weer wil laten lopen moet je hem of zelf laten lopen. of hem op het overblijfuurtje gooien (want dat is op elke school).
egoistische ouders
je neemt een kind omdat je het toch leuk vindt om een persoon op de wereld te zetten die het naar zijn zin heeft. als jij het teveel moeite vindt om elke dag je kind op te halen tussen 12 en 1 dan moet je wat mij betreft geen kinderen nemen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent misschien zelf kind geweest, maar je hebt kennelijk geen flauw idee hoeveel invloed te veel onrust op een kind kan hebben en hoe vatbaar voor indrukken ze kunnen zijn.
Zelf laten lopen is lang niet altijd mogelijk, bijvoorbeeld als je in een grote stad woont en het een gevaarlijke route is. Als je het kind dan laat overblijven, is dan continue schooltijden waardoor het kind eerder thuis is niet beter?
Ik vind verder je mening nogal slecht onderbouwd; kun je nog met goede argumentatie komen waarom de ouders egoistisch zouden zijn?
Nogmaals: het gaat niet om het teveel moeite voor de ouders, het gaat om de invloed op het kind.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:52 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
je neemt een kind omdat je het toch leuk vindt om een persoon op de wereld te zetten die het naar zijn zin heeft. als jij het teveel moeite vindt om elke dag je kind op te halen tussen 12 en 1 dan moet je wat mij betreft geen kinderen nemen.
ja idd, maar waarom worden dan al die kinderen op 1 hoop genomen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:44 schreef Sjeen het volgende:
Gelukkig worden die ukkies ook elk jaar een jaar ouder... School is nu eenmaal voor de ene kleuter vermoeiender dan voor de ander.
zie edit dus.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat niet om het teveel moeite voor de ouders, het gaat om de invloed op het kind.
Even goed lezen
En had je verder nog argumenten? Je herhaalt jezelf, maar ik zie niet echt iets nieuws in je reactie, dus misschien zijn je argemunten op. Of ik vergis me, dat kan natuurlijk ook.
Er is zoiets als voortschrijdend inzicht en dingen die men in de loop der jaren heeft geleerd door onderzoek en ervaring.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:52 schreef FunkyHomosapien het volgende:
overigens invloed en onrust? HET IS EEN KIND. godverdomme zelfs over kinderen gaan we nu politiek correcte dingen zeggen die ons voorgeschoteld zijn door psychiaters en psychologen?
vroeger was er toch ook geen probleem als een kind zijn rust niet had tussen de middag? en wat kwam er van die kinderen? precies, jouw hard werkende vader/opa.
Zoals ik het begrijp, wordt het geen verplichting, maar zijn er meer scholen die die kant op willen. Zo zullen er ook scholen zijn die dat niet doen. Je hebt zelf de keuze waar je je kind heen doet, net zoals je kunt kiezen mbt de ideologie of het leerplan van de betreffende school.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:54 schreef hestria het volgende:
[..]
ja idd, maar waarom worden dan al die kinderen op 1 hoop genomen?
Waarom moet mijn dochter verplicht overblijven? Terwijl ik er totaal geen nut inzie? Waar is in dit geval mijn ouderlijk gezag? Om het heel zwart wit te zeggen, waarom moet mijn kind lijden onder beslissingen van mensen die mijn kind niet eens kennen, laat staan dat ze weten waar zij behoefte aan heeft?
(is niet persoonlijk naar iemand toe)
zie je het probleem though? jij mekkert dat je kind te veel onrust heeft van elke dag 1 uurtje naar huis.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is zoiets als voortschrijdend inzicht en dingen die men in de loop der jaren heeft geleerd door onderzoek en ervaring.
Vroeger hoefden kinderen ook niet in kidnerstoeltjes in de auto en rookten ouders gewoon met hun kind in de auto. Of er werd gerookt tijdens de zwangerschap.
Vroeger dachten de mensen ook dat de zon om de aarde draaide.
De mens leert, dat is een van de eigenschappen van de mens. En daar hoort ook opvoeding van en omgang met onze kinderen bij.
De meeste kinderen gaan niet meer naar huis tussen de middag. Daar zit m de onrust denk ik meer.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:06 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
zie je het probleem though? jij mekkert dat je kind te veel onrust heeft van elke dag 1 uurtje naar huis.
ik heb nooit onrust gehad, terwijl ik toch elke dag naar huis liep van 12 tot 1, dus die ervaringen en onderzoeken slaat he-le-maal nergens op.
maargoed, discussieren over internet is dramatisch.
kleinzerig volk tegenwoordig.
Ik zie je zo voor mequote:Op dinsdag 21 april 2009 14:54 schreef hestria het volgende:
[..]
ja idd, maar waarom worden dan al die kinderen op 1 hoop genomen?
Waarom moet mijn dochter verplicht overblijven? Terwijl ik er totaal geen nut inzie? Waar is in dit geval mijn ouderlijk gezag? Om het heel zwart wit te zeggen, waarom moet mijn kind lijden onder beslissingen van mensen die mijn kind niet eens kennen, laat staan dat ze weten waar zij behoefte aan heeft?
(is niet persoonlijk naar iemand toe)
quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
De meeste kinderen gaan niet meer naar huis tussen de middag. Daar zit m de onrust denk ik meer.
Discussieren gaat prima op internet, als je er de tijd voor wil nemen om goed te lezen, na te denken en een fatsoenlijke reply te tikken.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:06 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
zie je het probleem though? jij mekkert dat je kind te veel onrust heeft van elke dag 1 uurtje naar huis.
ik heb nooit onrust gehad, terwijl ik toch elke dag naar huis liep van 12 tot 1, dus die ervaringen en onderzoeken slaat he-le-maal nergens op.
maargoed, discussieren over internet is dramatisch.
kleinzerig volk tegenwoordig.
Als je dan ook even de rest leest van wat ik postte?quote:
nu praat je niet meer over mijn argumenten..quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Discussieren gaat prima op internet, als je er de tijd voor wil nemen om goed te lezen, na te denken en een fatsoenlijke reply te tikken.
Op de manier waarop jij het nu probeert, lukt het inderdaad niet zo goed. Dat is jammer.
Welke argumenten bedoel je? Staan er argumenten in je laatste post?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
nu praat je niet meer over mijn argumenten..
maar hoe wil een werkend gezin dan die kinderen rond 2 uur opvangen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als je dan ook even de rest leest van wat ik postte?
Ze gaan nú dus naar de overblijf. Weer een extra "vreemde" als ze die tijd op school blijven sluit je dus een stap uit, Plus dat werktijden meer aan te passen zijn en er dus geen BSO meer hoeft te komen, of minder zodat je daar nóg een "vreemde" uitsluit.
zodoende ben ik dus vóór die schooltijden.
heb je op zich wel een punt, omdat je ook met reistijd zit. Maar ik geloof dat de schooltijden dan tot 14.30 zijn en dan kan je 5 x 6 werken. Ipv 3x 8 wat nu vaak gebeurd. (veel moeders die ik ken werken tussen de 18 en 24 uur)quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:13 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
maar hoe wil een werkend gezin dan die kinderen rond 2 uur opvangen?
Zien ze hun ouders ook nog eens langer op een dag. Nóg meer voordelen!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
heb je op zich wel een punt, omdat je ook met reistijd zit. Maar ik geloof dat de schooltijden dan tot 14.30 zijn en dan kan je 5 x 6 werken. Ipv 3x 8 wat nu vaak gebeurd. (veel moeders die ik ken werken tussen de 18 en 24 uur)
alsof ik vroeger mijn ouders zo lang mogelijk wilde zienquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zien ze hun ouders ook nog eens langer op een dag. Nóg meer voordelen!
Dat is precies wat ik wil gaan doen. Maar ik heb nog 3 jaar.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
heb je op zich wel een punt, omdat je ook met reistijd zit. Maar ik geloof dat de schooltijden dan tot 14.30 zijn en dan kan je 5 x 6 werken. Ipv 3x 8 wat nu vaak gebeurd. (veel moeders die ik ken werken tussen de 18 en 24 uur)
Je veegt ons allemaal ook maar even met het grootste gemak op een hoop he!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:20 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
alsof ik vroeger mijn ouders zo lang mogelijk wilde zien![]()
maar laat maar, jij hebt vroeger waarschijnlijk een andere school gehad dan mij, ik vond het systeem dat ik had fijner, jij de jouwe.
/endofshittydiscussion
eeeeh, is het zoveel veranderd van vroeger? ik zat van 8u tot kwart over 4 op school met tussen de middag één uurtje vrij.quote:
ik ging vroeger altijd met het vriendengroepje van 5 jongens bij elkaar eten, elke dag bij een ander.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je veegt ons allemaal ook maar even met het grootste gemak op een hoop he!
Eerst zit je te zeiken dat je als ouders zijnde je kinderen op MOET halen want je hebt er toch zeker voor gekozen, en als iemand je er dan op wijst dat ze op deze manier de kinderen mss zelfs wel langer zien ipv dat ze op overblijf en opvang zitten en dan draai je het weer een andere kant op dat die kinderen die ouders niet zouden willen zien.
wij halen als school zijnde op deze manier de uren die wettelijk verplicht zijn (ze gaan er zelfs nog iets overheen waardoor ze wat kunnen spelen met ziekte van bv leerkrachten en geen invalmogelijkheden en de kinderen in dat soort gevallen dus vrijaf te geven, of sneeuw/ijsvrij of watervrij)quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
eeeeh, is het zoveel veranderd van vroeger? ik zat van 8u tot kwart over 4 op school met tussen de middag één uurtje vrij.
als ik het dan zo zie, natuurlijk zou ik dan voor een continu rooster gekozen hebben maar volgens mij klopt er iets niet.
moeten ze minder uren maken?
helemaal mee eens, half 9 - half 3 krijg je dan. ik zou 8 uur op school ook niet redden met de kids, ze gaan er savonds inderdaad al zo vroeg mogelijk in en zelfs dan is het sochtends nog wel eens een strijd om op tijd wakker te wordenquote:Op dinsdag 21 april 2009 15:39 schreef lady-wrb het volgende:
op het systeem op zich heb ik niet zoveel aan te merken, maar om 8 uur beginnen, zoals in de OP wordt genoemd, vind ik wel vroeg.
mijn kind moet ik al elke morgen uit zijn bed slepen omdat hij anders niet op tijd wakker te krijgen is.
het liefst zou hij tot half 8 slapen (wat toen ik nog niet werkte, ook gewoon mocht van mij)
hij gaat toch echt uiterlijk om 8 uur 's avonds naar bed (vaak eerder) maar heeft kennelijk heel veel slaap nodig.
half 9 is toch prima als begintijd? dan maar wat later uit school.
Van 8 tot kwart over 4 met maar 1 uur pauze is wel erg lang. Dat is 7 uur en een kwartier school.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:33 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
eeeeh, is het zoveel veranderd van vroeger? ik zat van 8u tot kwart over 4 op school met tussen de middag één uurtje vrij.
als ik het dan zo zie, natuurlijk zou ik dan voor een continu rooster gekozen hebben maar volgens mij klopt er iets niet.
moeten ze minder uren maken?
Hier (ook DLD) is de opvang op school zelf, tot 16 uur. Voor mij ideaalquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:44 schreef Tinkepink het volgende:
In Duitsland is het al jaren zo. Ik zie positieve en negatieve kanten.
De kinderen zijn niet moe als ze om 14.00 thuiskomen en hebben ook nog veel tijd over om te spelen en eventueel huiswerk te maken. Ook zijn clubjes wat beter verdeeld over de week.
Nadeel vind ik de kinderopvang. Het is moeilijk om na 14.00 opvang te regelen, waardoor hele dagen werken erg lastig wordt.
tekenfilms kijken tussen de middag zou hier sowieso al niet gebeuren, ze gaan maar lekker spelen dan en op school zijn er na het eten nog vriendjes om mee te spelen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:22 schreef Leipo666 het volgende:
men wat ben ik blij dat ik als kind lekker tussen de middag naar huis kon lopen, lekker samen met mijn moeder eten en tekenfilms kijken. daarna weer naar school en 2 uurtjes later lekker buitenspelen rondom mijn ouderlijk huis of de hond uitlaten met een moeder die lekker thuis was en dus altijd in de buurt als je der nodig had
Ik heb ook een kind wat heel snel moe is, en vaak tussen de middag in slaap viel. De kinderen zijn naar een andere school gegaan en daar was een continurooster, ik hield mijn hard vast. Hij begon daar in gr. 2 en als hij echt moe was mocht ik hem op komen halen. Ik heb hem echt nog nooit op hoeven halen! Ik denk zelf dat de lange tijd tussen de middag toch te lang was voor hem om hem actief te hebben/houden. Daar was hij om 12 uur uit tot 13:15 en we wonen 5 minuutjes lopen van die school af.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:46 schreef hestria het volgende:
@ knorretje, zoals jij de school omschrijft valt het idd wel mee, het word langzaam opgebouwt. maar in dat bericht hebben ze het over gelijk pats boem nieuwe regels. waarin ook kleuters in hetzelfde school ritme mee moeten draaien als kinderen van de bovenbouw(die er toch al een jaar of 4 op zitten dan)
Ik heb idd een kind dat heel snel moe is, en idd de woensdag en vrijdag middag gewoon een uurtje of 2/3 gaat pitten(soms de zondag ook). Hier is het ook standaard 18:00 op bed, 7:00 er uit.
Maar is het dan zo gek dat ik mijn vraagtekens heb bij dit grote plan, waarin (volgens mij) mijn dochter het niet gaat redden? Mischien ben ik ook wel gewoon een overbezorgde z**kmuts, maar ik neem niet zomaar dingen aan omdat een of andere onderzoeker heeft besloten dat het zo werkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |