Dat valt best mee hoor... Ik kan me herinneren dat we alle tijd hadden om te eten en daarna ook nog tijd genoeg om buiten te spelen. Geloof ook niet dat er sprake is van alles in een half uur proppen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:21 schreef hestria het volgende:
ik snap het ook wel, maar als ze de lunch pauze in een 30 min gaan proppen, waarin de kinderen, moeten eten, drinken en dan is de pauze voorbij, waarneer kunnen ze dan spelen? denken ze nou echt dat het beter is voor de schoolprestatie's. om nog maar niet te spreken van de het naar binnen proppen van de lunch?
nou nou, dan zal mijn kind wel heel bijzonder zijn, wand die doet er toch echt een half uur over.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:24 schreef Ticootje het volgende:
nou nou met 30 minuten heb je echt je boterham wel naar binnen hoor. En daarbij zijn ze om 14.00 al uit, dan kunnen ze toch lekker spelen.
Op school vast niet. Zien eten doet eten en als ze daarna met vriendjes uit de klas kunnen spelen gaat het ook vast sneller. Het is ook een kwestie van wennen denk ik. Het lijkt mij een uitkomst. Ook voor mijn kleine pukkie.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:27 schreef hestria het volgende:
[..]
nou nou, dan zal mijn kind wel heel bijzonder zijn, wand die doet er toch echt een half uur over.
Ze hebben ook nog een ochtend pauze. En een 4/5 jarige studeert niet, die leren spelenderwijs. Dus of ze nu aan het spelen zijn en ze steken er iets van op of ze spelen voetbal buiten, ik zie niet het verschil dat ze van het ene moeier worden dan van het andere.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:28 schreef hestria het volgende:
hoe voel je jezelf na een hele ochtend studeren? ben je dan zelf niet blij als je even een uurtje iets anders kan doen? hoe denk je dat een 4/5 jarige zich dan voelt?
Ik zie hier ook echt een kans voor sportclubs of activiteitenclubs. Die 2 uur die ze vroeger thuis zijn kunnen ze heerlijk naar de club (niet elke dag, maar nu is het echt vliegen rennen om je kind voor 5 uur nog op de voetbal te droppen, snel eten, of juist erna later eten.)quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:33 schreef Brighteyes het volgende:
Mij lijkt het ook ideaal.
Die langere pauze thuis is ook net niks omdat je idd tijd verliest aan halen en brengen. Kunnen ze beter gewoon op school blijven bij vriendjes en vriendinnetjes en daar nog even samen spelen.
En idd is er dan 's middags veel meer tijd voor buitenspelen, sport, activiteiten etc.
Ik kijk alleen maar naar mijn dochter en haar vriendinnetjes. Die ukkies worden echt moe, ze is smiddags al moe.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog een ochtend pauze. En een 4/5 jarige studeert niet, die leren spelenderwijs. Dus of ze nu aan het spelen zijn en ze steken er iets van op of ze spelen voetbal buiten, ik zie niet het verschil dat ze van het ene moeier worden dan van het andere.
ik ben toch zelf kind geweestquote:
jij bent echt dom. serieus.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze hebben ook nog een ochtend pauze. En een 4/5 jarige studeert niet, die leren spelenderwijs. Dus of ze nu aan het spelen zijn en ze steken er iets van op of ze spelen voetbal buiten, ik zie niet het verschil dat ze van het ene moeier worden dan van het andere.
Je bent misschien zelf kind geweest, maar je hebt kennelijk geen flauw idee hoeveel invloed te veel onrust op een kind kan hebben en hoe vatbaar voor indrukken ze kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:43 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
ik ben toch zelf kind geweest
als je niet elke dag van 12 tot 1 je kind heen en weer wil laten lopen moet je hem of zelf laten lopen. of hem op het overblijfuurtje gooien (want dat is op elke school).
egoistische ouders
je neemt een kind omdat je het toch leuk vindt om een persoon op de wereld te zetten die het naar zijn zin heeft. als jij het teveel moeite vindt om elke dag je kind op te halen tussen 12 en 1 dan moet je wat mij betreft geen kinderen nemen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je bent misschien zelf kind geweest, maar je hebt kennelijk geen flauw idee hoeveel invloed te veel onrust op een kind kan hebben en hoe vatbaar voor indrukken ze kunnen zijn.
Zelf laten lopen is lang niet altijd mogelijk, bijvoorbeeld als je in een grote stad woont en het een gevaarlijke route is. Als je het kind dan laat overblijven, is dan continue schooltijden waardoor het kind eerder thuis is niet beter?
Ik vind verder je mening nogal slecht onderbouwd; kun je nog met goede argumentatie komen waarom de ouders egoistisch zouden zijn?
Nogmaals: het gaat niet om het teveel moeite voor de ouders, het gaat om de invloed op het kind.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:52 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
je neemt een kind omdat je het toch leuk vindt om een persoon op de wereld te zetten die het naar zijn zin heeft. als jij het teveel moeite vindt om elke dag je kind op te halen tussen 12 en 1 dan moet je wat mij betreft geen kinderen nemen.
ja idd, maar waarom worden dan al die kinderen op 1 hoop genomen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:44 schreef Sjeen het volgende:
Gelukkig worden die ukkies ook elk jaar een jaar ouder... School is nu eenmaal voor de ene kleuter vermoeiender dan voor de ander.
zie edit dus.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat niet om het teveel moeite voor de ouders, het gaat om de invloed op het kind.
Even goed lezen
En had je verder nog argumenten? Je herhaalt jezelf, maar ik zie niet echt iets nieuws in je reactie, dus misschien zijn je argemunten op. Of ik vergis me, dat kan natuurlijk ook.
Er is zoiets als voortschrijdend inzicht en dingen die men in de loop der jaren heeft geleerd door onderzoek en ervaring.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:52 schreef FunkyHomosapien het volgende:
overigens invloed en onrust? HET IS EEN KIND. godverdomme zelfs over kinderen gaan we nu politiek correcte dingen zeggen die ons voorgeschoteld zijn door psychiaters en psychologen?
vroeger was er toch ook geen probleem als een kind zijn rust niet had tussen de middag? en wat kwam er van die kinderen? precies, jouw hard werkende vader/opa.
Zoals ik het begrijp, wordt het geen verplichting, maar zijn er meer scholen die die kant op willen. Zo zullen er ook scholen zijn die dat niet doen. Je hebt zelf de keuze waar je je kind heen doet, net zoals je kunt kiezen mbt de ideologie of het leerplan van de betreffende school.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:54 schreef hestria het volgende:
[..]
ja idd, maar waarom worden dan al die kinderen op 1 hoop genomen?
Waarom moet mijn dochter verplicht overblijven? Terwijl ik er totaal geen nut inzie? Waar is in dit geval mijn ouderlijk gezag? Om het heel zwart wit te zeggen, waarom moet mijn kind lijden onder beslissingen van mensen die mijn kind niet eens kennen, laat staan dat ze weten waar zij behoefte aan heeft?
(is niet persoonlijk naar iemand toe)
zie je het probleem though? jij mekkert dat je kind te veel onrust heeft van elke dag 1 uurtje naar huis.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is zoiets als voortschrijdend inzicht en dingen die men in de loop der jaren heeft geleerd door onderzoek en ervaring.
Vroeger hoefden kinderen ook niet in kidnerstoeltjes in de auto en rookten ouders gewoon met hun kind in de auto. Of er werd gerookt tijdens de zwangerschap.
Vroeger dachten de mensen ook dat de zon om de aarde draaide.
De mens leert, dat is een van de eigenschappen van de mens. En daar hoort ook opvoeding van en omgang met onze kinderen bij.
De meeste kinderen gaan niet meer naar huis tussen de middag. Daar zit m de onrust denk ik meer.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:06 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
zie je het probleem though? jij mekkert dat je kind te veel onrust heeft van elke dag 1 uurtje naar huis.
ik heb nooit onrust gehad, terwijl ik toch elke dag naar huis liep van 12 tot 1, dus die ervaringen en onderzoeken slaat he-le-maal nergens op.
maargoed, discussieren over internet is dramatisch.
kleinzerig volk tegenwoordig.
Ik zie je zo voor mequote:Op dinsdag 21 april 2009 14:54 schreef hestria het volgende:
[..]
ja idd, maar waarom worden dan al die kinderen op 1 hoop genomen?
Waarom moet mijn dochter verplicht overblijven? Terwijl ik er totaal geen nut inzie? Waar is in dit geval mijn ouderlijk gezag? Om het heel zwart wit te zeggen, waarom moet mijn kind lijden onder beslissingen van mensen die mijn kind niet eens kennen, laat staan dat ze weten waar zij behoefte aan heeft?
(is niet persoonlijk naar iemand toe)
quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
De meeste kinderen gaan niet meer naar huis tussen de middag. Daar zit m de onrust denk ik meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |